Plague city-serie

De Plague City-serie ontleent zijn naam aan de eerste quest. Het is een questserie waarbij maar liefst twaalf jaar is verstreken tussen de datum waarop het eerste deel is uitgekomen, 27 augustus 2002, en het laatste deel, dat waarschijnlijk 11 augustus 2014 uitkomt.

Het arme West Ardougne, waar koning Tyras heerst, lijkt getroffen te zijn door de plague, in het Nederlands de pest. Zijn broer Lathas, die koning is van het rijke East Ardougne, heeft een muur om West Ardougne gebouwd om te voorkomen dat de pest zich verspreidt. West Ardougne is nu in de greep van de zogenaamde mourners, die de muur gebruiken om de stad totaal af te zonderen. Zij laten niemand de stad in- of uitgaan.

Hoewel het aan het begin van de serie nog niet duidelijk is, spelen de elven een zeer grote rol in de Plague city-questserie. De elven hebben zich tegen het einde van het Vierde Tijdperk teruggetrokken in het westen van RuneScape, ingesloten door de zee in het westen, een giftig moeras in het zuiden en onherbergzame bergen in het noorden en het oosten. Hierdoor leven ze erg afgezonderd. Het zal blijken dat de pestplaag zijn oorzaak vindt in een conflict tussen twee elvengroeperingen. Dit conflict is ook de oorzaak van de terugtrekking van de elven aan het einde van het Vierde Tijdperk in Tirannwn en de complete verdwijning van Prifddinas en de elder elves.

De serie bestaat uit negen quests. Hoewel Catapult Construction officieel niet tot de serie hoort, kun je die quest als een zijtak beschouwen. Ook quests als Sheep Herder en Waterfall quest spelen een rol in de serie. De echte serie begint met Plague City, waarin je een oude man uit East Ardougne helpt zijn dochter terug te vinden die naar West Ardougne is gegaan.

Plague City

Elena is een missionaris en genezeres. Het is haar gelukt de muur over te steken naar West Ardougne. Na drie weken is ze echter nog steeds niet terug en haar vader, Edmond, maakt zich ernstig zorgen. Uiteraard besluit jij hem te helpen. Eerst moet er een gasmasker worden gemaakt, die ingesmeerd moet worden met dwellberries. Zo'n gasmasker is nodig om beschermd te worden tegen de pest.

Edmond

Wanneer jullie het masker af hebben, maak je de grond in de tuin nat en graaf je een gang naar het riool van Ardougne. Via het riool weet je West Ardougne te bereiken en krijg je hulp van Jethick, een oude bekende van de familie. Hij weet dat Elena bij de familie Rehnison logeert en vraagt je ze een boek terug te brengen dat hij van ze heeft geleend.

De familie wil je niet te woord staan, maar wanneer je de vader het boek laat zien, helpt hij je. Zijn dochter Milli heeft gezien dat Elena door een paar duistere figuren is gegrepen en naar een dichtgetimmerd gebouw in het zuidoosten van de stad is gebracht.

Bij het gebouw wordt je tegengehouden door een van de mourners. Je mag niet naar binnen. De pest heerst namelijk in dat gebouw en je zult toestemming moeten hebben van ene Bravek om naar binnen te gaan.

Wanneer je de heer Bravek hebt gevonden, blijkt hij een enorme kater te hebben en brouw je een medicijn voor hem. Dat helpt en na enig aandringen krijg je een huiszoekingsbevel. Je kunt het huis binnen en bevrijd Elena. Terug in East Ardougne zul je beloond worden door haar vader.

Biohazard

Elena heeft enkele monsters van de ziekte meegenomen, maar het apparaat dat ze nodig heeft om de monsters te testen, ligt nog in het hoofdkwartier van de mourners in West Ardougne. In Biohazard besluit je het ding voor haar terug te halen. Helaas hebben de mourners jullie tunnel ontdekt en dichtgegooid.

Elena

De duivenhouder Jerico heeft gelukkig twee mensen met een touwladder over de muur geregeld. Als je bij deze personen aankomt, krijg je te horen dat de bewakers in de wachttoren eerst afgeleid moeten worden. Door Jerico's duiven bij de toren los te laten kun je ongezien over de muur klimmen.

Je moet nu het hoofdkwartier van de mourners binnen zien te komen. Je maakt ze eerst ziek door een rotte appel in hun ketel met eten te gooien. Vervolgens verkleed je je als dokter en laten ze je naar binnen. Bovenin het huis ligt de meest zieke patiënt. Na wat vechten kun je het apparaat van Elena uit een kist halen.

Elena test haar monsters met het apparaat, maar die geeft aan dat de monsters vrij zijn van ziekte. Ze wil graag dat Guidor, haar mentor uit Varrock, haar proeven overdoet en geeft je flesjes mee. Eerst zul je echter naar de chemist in Rimmington moeten voor salpeterpapier. In Rimmington blijkt het dat de geruchtenmolen zijn werk al heeft gedaan. De chemist vertelt je dat het gedeelte waar Guidor woont nu goed bewaakt wordt wegens geruchten dat iemand de pest naar Varrock wil brengen... Met het halve laboratorium dat jij bij je draagt, zul je zeker niet naar binnen kunnen. Hij raadt je aan de drie mannen buiten zijn huis elk een flesje te geven en ze naar Varrock te sturen.

In Varrock haal je de flesjes weer op en ga je naar Guidor. Hij bevestigt dat er geen pest in je monster zit. Iemand heeft die plaag dus verzonnen!

Elena wil graag dat je dit aan de koning van East Ardougne, Lathas, vertelt. Hij bevestigt dat hij de pest heeft verzonnen om een muur om West Ardounge te kunnen bouwen. Lathas beweert de muur in werkelijkheid te hebben gebouwd om RuneScape te beschermen tegen zijn kwaadaardige broer Tyras, die op een ontdekkingsreis in het westen gecorrumpeerd is door de "Dark Lord", de belichaming van het pure kwaad. Koning Lathas zoekt nu een manier om de bergen in het westen over te steken en zal je roepen als hij je hulp weer nodig heeft.

Underground Pass

Er is geen weg over de bergen gevonden, maar wel een pad naar de Well of Voyage, een oude passage naar het westen. Helaas woont bij die put nu een sekte die geleid wordt door een gek die de zoon van Zamorak beweert te zijn. Zijn naam is Iban. In de Underground Pass moet jij een weg zien te vinden.

Bij de ingang van de ondergrondse passage staat Koftik. Hij beweert dat de grot gevuld is door de geest van Zamorak. Door de stemmen die in grot te horen zijn, zijn al veel mannen tot waanzin gedreven. Een voorbeeld hiervan is Randas.

Door een brug neer te schieten, over een gat te koorddansen, netten te lopen, orbs te verzamelen om door een put te kunnen, gangen in cellen te graven, een agilitydoolhof te doorstaan of sloten van deuren open te breken, een eenhoorn en drie ridders te doden en met planken over vallen te lopen kom je bij het belangrijkste doolhof van de passage. Ergens vind je hier drie dwergen, die al decennia in de grot wonen. Zij vertellen dat Iban gedood moet worden om de Well of Voyage te herstellen en sturen je naar het huis van een heks die misschien weet hoe dat moet.

In het huis van de heks vind je een pop van Iban en een boek waarin het vroege leven van de Dark Knight-soldaat wordt beschreven en hoe hij door de heks tot leven is gewekt toen hij stierf. Het proces moet omgekeerd worden om hem te doden. Door schaduw, as, geest en bloed op het poppetje te doen en deze in de Well of Voyage te werpen, sterft Iban. De mannen van Lathas gaan de put herstellen.

Iban

Regicide

In Regicide, Engels voor koningsmoord, draagt koning Lathas je op terug te gaan door de Underground Pass, zijn broer Tyras te vermoorden en een gemakkelijke route te vinden die als handelsroute dienst kan doen.

Wanneer je door de Underground Pass bent, blijkt dat je wordt opgewacht door de elf Idris. Hij wordt echter neergeschoten door twee andere elven voor hij met je heeft kunnen praten. De twee moordenaars weten dat je komt en sturen je door naar Lord Iorwerth, die in het kamp aan de andere kant van het land is. Hij kan je helpen om Tyras te vermoorden.

Lord Iorwerth stuurt je door naar een van zijn spoorzoekers in het zuiden van het land. Die wil je niet helpen, omdat hij denkt dat je een handlanger van Tyras bent. Je gaat terug naar Lord Iorwerth en krijgt zijn pendant mee. Nu vertelt de spoorzoeker dat het kamp van Tyras pas is verplaatst. Hij leert je hoe je de sporen moet volgen.

Als je het nieuwe kamp gevonden hebt en van de generaal ter plaatse hebt gehoord dat Tyras in zijn tent zit en niemand ontvangt, ga je terug naar Lord Iorwerth. Hij geeft je een boek waarin staat hoe je een bom moet maken. Deze bom moet je afvuren op het kamp met de katapult die daar staat. De bom maak je met hulp van de chemist in Rimmington uit nafta, ongebluste kalk en zwavel. De grondstoffen voor deze producten zijn te vinden in het land van de elven en hebben wat bewerking nodig.

De bewaker van de katapult lust wel een gebraden konijntje en is je zeer dankbaar als je hem er eentje geeft. Terwijl hij weg is om zijn konijn op te smikkelen, vuur jij de bom op de tent van Tyras. De tent gaat met Tyras in vlammen op.

Katapult

Lord Iorwerth geeft je een brief mee voor koning Lathas. Onderweg naar het kasteel kom je Arianwyn tegen, die je laat zien wat er in de brief staat. Het blijkt dat Lathas juist de Dark Lord aanhangt, die hem gaat helpen Camelot te verwoesten om het land terug te krijgen dat door zijn vader aan de ridders van Camelot is gegeven. Tyras werkte de Dark Lord tegen. We hebben dus de verkeerde vermoord! Arianwyn vertelt dat je het beste kunt doen alsof er niets aan de hand is en spion te worden voor de rebellerende elven die de godin Seren volgen. Je besluit zijn advies op te volgen en wordt beloond door de koning voor het werk dat je gedaan hebt.

Roving Elves

De naam van de quest is te danken aan twee rondreizende elven, Roving Elves. Islwyn is boos op de gnomes en mensen. De overblijfselen van zijn grootmoeder zijn verstoord en nu kan Islwyn haar rusteloosheid voelen. Een van de gnomes heeft de sleutel van de tombe aan een mens gegeven, die de tombe is ingegaan. Dat ben jij geweest in de Waterfall quest. Jij hebt haar overblijfselen naar de tombe van haar man, Baxtorian, overgebracht. Je besluit Islwyn te helpen de rust van zijn grootmoeder te herstellen.

Islwyns reisgenote Eluned weet hoe het ritueel uitgevoerd moet worden. Je moet eerst terug naar de originele tombe van Glarial, waar je een kristal moet ophalen die door een Moss giant wordt bewaakt.

Tombe van Glarial

Eluned zal het kristal met gezang opnieuw betoveren. Hierna ga je de Baxtorian Falls binnen en plant je het zaadje. Islwyn zal je nu belonen.

Mourning's Ends Part I

Voor Mourning's Ends Part I stuurt Eluned je door naar Lletya, waar Arianwyn met je wil praten. Lletya, Welsh voor barak, is een stad van de elven die in opstand komen tegen de Iorwerth-elven. Arianwyn vertelt je dat er grote aantallen mourners door de bergpas bij Arandar zijn gesignaleerd. De mourners zijn eigenlijk elven uit Prifddinas en Arianwyn wil weten waarom ze allemaal naar West Ardougne gaan. Aangezien de rebellerende elven allemaal door de mourners herkend worden, moet jij infiltreren in het hoofdkwartier van de mourners in West Ardougne.

Je gaat eerst een kijkje nemen bij de bergpas waar Arianwyn over sprak en doodt een van de mourners. De aanbevelingsbrief die hij achterlaat steek je in je zak en de broek laat je repareren in Lletya. De trui kan wel weer even mee als je hem wast met zeep die je steelt van een druïde in Taverley.

Met je nieuwe kleren ga je het hoofdkwartier binnen. De head mourner pakt je brief aan en ziet je aan voor een nieuwe rekruut. Hij kan je uitleggen dat ter voorbereiding van 'Zijn' terugkeer voet aan de grond krijgen in het oosten het originele doel van de Death Guard was, zoals de mourners zichzelf noemen. Lathas gelooft dat de Death Guard zijn vrienden zijn en de Dark Lord hem af zal helpen van de ridders in Camelot. Lathas is bang gemaakt voor de Underground Pass en heeft de pest bedacht om de muur te kunnen bouwen. De mourners houden nu de pestmythe in stand, mogen West Ardougne besturen en kunnen ondertussen werken aan iets groters, waar je aan het einde van deze quest meer over zult horen.

head-mourner

Je eerste taak als lid van de Death Guard is het verven van de schapen uit Sheep Herder. De verf begint te vervagen, wat er toe kan leiden dat de eigenaar van de schapen gaat denken dat zijn schapen weer beter zijn. Voor je je verfkunsten uit kunt oefenen, moet de gnome die gevangen zit in de kamer naast jullie het verfkanon repareren. De gnome is niet erg behulpzaam, maar nadat je zijn voeten met een veer kietelt terwijl zijn lievelingskoekjes boven zijn neus hangen, helpt hij je graag.

Als de schapen geverfd zijn, vertelt de head mourner dat hij nieuwe slaven nodig heeft. De mourners zijn laatst door een of andere grapjas vergiftigd, waardoor zij symptomen kregen die erg op die van de pest leken. Je moet het vergif zien na te maken en de bevolking van West Ardougne vergiftigen, zodat de mourners de zieke patiënten weg kunnen nemen en als slaaf kunnen gebruiken.

Je zoekt hulp bij Elena, die je kent uit de eerste twee quests van de serie. Ze helpt je als je al je avonturen tot nu toe hebt verteld. Als je haar een rotte appel geeft, vertelt ze je dat de rotte appel niet de oorzaak van de vergiftiging is, maar een stof uit de schimmel die erop zit. Je kunt nu niet zomaar overal rotte appels rondstrooien, aangezien je half West Ardougne moet vergifigen en die appels vast op zouden vallen. Met haar aanwijzingen en je ervaring met de distilleerder uit Regicide weet je het gif te isoleren en kun je het gif in voedselzakken op twee punten in West Ardougne krijgen.

De head mourner is je nu bereid te vertellen dat ze een tempel van de eerste elven op RuneScape onder de bergen op het spoor zijn en slaven nodig hebben om een tunnel te graven. De tempel staat rond een altaar van onbekende herkomst. Dit altaar biedt toegang tot zeer krachtige magie, die de terugkeer van de Dark Lord zal bespoedigen. Je krijgt verdere instructies als een van de bewakers teruggekeerd is met een sleutel voor de deur die naar de grot leidt.

Mourning's Ends Part II

Mourning's Ends Part II begint doordat je Arianwyn vertelt dat de mourners naar een oude tempel zoeken. Dit is volgens Arianwyn slecht nieuws: wanneer ze deze tempel, de Temple of Light, weten te bereiken, zou dat hun doelen zeer dicht bij brengen. We moeten dat dus zien te voorkomen.

Wanneer je met de head mourner praat, is de sleutel van de deur naar de grot eindelijk klaar. Je moet nu op zoek naar een vermist graafteam. Je vindt het team dood vlak voor de ingang van de tempel. Onderdeel van dit graafteam is Nissyen Edern, die een dagboek bij zich draagt waarin hij de Death Guard een nobele groepering noemt. Ook vertelt hij dat zijn broer Iestin de Grand Library van de elven op het spoor is gekomen na onderzoek in de zogenaamde under-city. Deze bibliotheek is meer dan 2.000 jaar geleden verzegeld door Seren. Ook staat er iets in over een profetie die te maken zou kunnen hebben met een groots mens die de Well of Voyage zou heropenen.

Mourning's Ends Part II

Je vertelt Arianwyn over het graafteam en schaduwen bij de ingang van de tempel. De beveiliging van de tempel moet hersteld worden en daarvoor heeft Arianwyn een stukje van een zwart kristal uit de tempel nodig.

Het stukje kristal is redelijk gemakkelijk te krijgen. Eluned zal een nieuw kristal maken, dat je in plaats van het oude kristal moet installeren. Voor je dat doet, moet je het nieuwe kristal nog wel even op het altaar in de tempel houden. Arianwyn denkt dat het redelijk eenvoudig zal zijn, maar om bij het altaar te komen moet je een zeer lastige lichtpuzzel oplossen. Als je die hebt opgelost, vind je tot je grote verrassing bij de ingang het altaar de dwerg Thorgel. Hij heeft ook nog van je gehoord: zijn vriend is Klank en hij is vanuit de Underground Pass aan komen graven. Hij wil je in ruil voor een enorme lijst spullen wel een death talisman geven...

Als je de death talisman hebt, kun je het kristal eindelijk opladen bij het death altar en in de tempel plaatsen om de beveiliging te herstellen. Je vertelt Arianwyn alles. Dat Thorgel via de Underground Pass het altaar heeft bereikt, is niet zo erg: de Death Guard is toch te bang om de Underground Pass in te gaan.

Within the Light

Aan het begin van Within the Light blijkt Arianwyn intussen met Thorgel te hebben gesproken. Hij helpt nu het Death altar te bewaken en het gevaar in de elvenlanden te verwijderen opdat hij en zijn maten veilig naar Keldagrim kunnen terugkeren. Thorgel heeft verteld dat er iets vreemd gebeurd is bij het punt waarop het licht de tempel inkomt. Deze ontdekking kan leiden tot informatie over verblijfplaats van de elder elves, die verdwenen zijn toen de tempel was gebouwd.

Je moet Arianwyn de Temple of Light in zien te krijgen. Hiervoor moet je een teleportatiekristal naar de Temple of Light maken. Je krijgt een geprepareerd kristal en leert de beginselen van het bezingen van kristal. Verder is er mournerkleding voor jullie beiden nodig, voor als elven jullie zien. Ook moeten de mourners afgeleid worden zodat ze niet naar de plaats kijken waar jullie heen teleporteren.

De afleiding wil de gnome in het hoofdkwartier van de mourners geven als je hem helpt vrij te komen. Je belooft zijn zaak te bepleiten bij de head mourner. Het is voor de voltooiing van de quest niet verplicht dat te doen.

Vervolgens betover je het kristal bij de ingang van de tempel en ga je terug naar Arianwyn. Hij becomplimenteert je zangkunst, die de elven bij de tempel niet zo mooi vonden. Nu kunnen jullie naar de tempel teleporteren.

Een korte inspectie van de pilaar en een experiment met een trinket leiden tot de conclusie dat de trinket en de pilaar aan elkaar gerelateerd zijn. De trinket is echter te klein om alle energie op te vangen. Arianwyn zegt dat je het met iets groters moet proberen, zoals jezelf. Je gaat het death altar in, gaat erop staan en rent naar het zwarte kristal in de tempel. Wanneer je dat aanraakt en teruggaat naar de pilaar, kom je in een bijzondere kamer waar je weer een puzzel moet oplossen.

Uiteindelijk vind je de dode elvenboodschapper bij een ineengestorte tunnel. Het lijkt erop dat de elf vanachter de rommel vandaan komt. De boodschapper draagt een briefje bij zich, waarin staat dat Prifddinas door de oude elven naar zijn kristallen vorm is teruggebracht om de stad te beschermen tegen aanvallen uit het oosten en de Dark Lord. Er bestaat echter nog steeds een ondergronds deel van de stad, de Undercity. De boodschapper komt hiervandaan. De ineengestorte gang was een gang tussen deze ondergrondse stad en de Temple of Light. In het briefje, getekend een Iestin die misschien de broer is van de dode elf uit Mourning's Ends Part II, staat dat ze blij zijn dat verbinding tussen de Temple of Light en de stad ineens is versterkt. Wellicht kan zo ontdekt worden hoe de tegenstand tegen Prifddinas ervoor staat. Helaas is de boodschapper niet ver gekomen.

Arianwyn zal Thorgel nu vragen een paar dwergen op de troep af te sturen, zodat ze naar de ondergrondse stad kunnen.

Hakkende dwergen

Plague's End

De dwergen hebben de door jou ontdekte gang naar de Undercity van Prifddinas vrijgemaakt, waardoor Arianwyn kan onderzoeken wat de Iorwerth-clan met Prifddinas heeft gedaan. In mournerskledij gaan Arianwyn en jij de Undercity in. Jullie worden direct ontdekt door een hoge pief uit het leger, die wil weten wat jullie uitspoken. Met een smoesje komen jullie weg. Voor straf moeten jullie Iestin Edern in de gaten houden.

Iestin Edern is de schrijver van het briefje dat je in Within the Light hebt gevonden. Hij staat voor de Grand Library, waar het zaadje ligt dat Prifddinas is geworden. Iestin moet van Lord Iorwerth een manier vinden om de stad zonder de andere zeven clanleiders te laten hergroeien.

Om het onderzoek de bespoedigen moet je een briefje naar de burgemeester van Priffdinas brengen. Zij is in het bovengrondse kamp. Arianwyn zal ondertussen Iestin bewaken en proberen meer te weten komen over de plannen van Lord Iorwerth.

Bij de burgemeester zie je Iorwerths plannen op tafel liggen. Je moet de burgemeester weg zien te lokken. Zij leeft bourgondisch met gnooms eten uit Arposandra, terwijl de normale elven honger lijden. Je vertelt een paar bewakers bij de ingang van het kamp dat de burgemeester wil dat het eten aan het volk wordt uitgedeeld en stuurt de burgemeester er heen om het te voorkomen.

Nadat je de plannen van de tafel hebt gepikt, laat Iestin je weten dat Iorwerth de bevolking van West Ardougne wil uitmoorden om de Dark Lord op te roepen en Prifddinas te herstellen. Eerst wilde hij het death altar gebruiken, maar dat kan niet meer nu de tempel verzegeld is. Om de plannen te verijdelen, moet je de bevolking van West Ardougne tegen de Death guard laten rebelleren en Councillor Halgrive van East Ardougne inlichten over Iorwerths plannen.

Councillor Halgrive is bereid je met een leger te helpen als je een rebellie in West Ardougne hebt weten op te stoken. Van de hoogste wachter van West Ardougne, Bravek, krijg je een lijstje met mensen die je moet verzamelen om de rebellie te laten beginnen. Je brengt iedereen een bezoekje, stuurt ze naar de kerk van West Ardougne en gaat vanuit daaruit naar het hoofdkwartier van de mourners.

Je schakelt de hoofdmourner uit door hem te doden of naar Prifddinas te sturen en plaatst de vlag van de rebellie op het dak. Een leger van koning Lathas, de koning van East Ardougne, ziet de vlag en komt jullie aanvallen. Met het briefje van Councillor Halgrive win je een deel van het leger voor je.

Je gaat naar het kasteel van de koning van East Ardougne en merkt dat de Knights en Heroes voor jullie zijn, terwijl de Paladins en Warrior women in het kamp van de koning zitten. De koning probeert het kasteel te ontvluchten. Je stormt naar de troonzaal, doodt een hoge ridder en ondervraagt de koning. Lathas vertelt dat hij graag het deel van het rijk terug wil dat zijn vader aan Tyras heeft gegeven. Ook wil hij Camelot terug, dat aan koning Arthur is gegeven. Wanneer Lathas de Dark Lord zou helpen terug te keren, zou hij Lathas helpen dat land terug te krijgen. Dat de bevolking van West Ardougne daarbij zou sterven, was niet erg: dan had hij mooi de ruimte voor een prachtige tuin. Je kunt nu beslissen over het lot van de koning, maar de koning zal hoe dan ook tijdens de quest sterven. De neef van Lathas, Thoros, zal de nieuwe koning worden.

Je gaat terug naar Iestin en Arianwyn. Het wordt duidelijk dat jullie de stad eerder moeten laten teruggroeien dan de Iorwerth-clan. Hiervoor zijn de leiders van de acht elvenclans nodig. Lord Iorwerth zal uiteraard niet meewerken, maar Iestin kan hem vervangen. Arianwyn blijkt Lord Cadarn te zijn. Met hulp van Gwir uit Lletya weet je na een lange zoektocht de zes andere leiders op te sporen, die zich hadden verborgen nadat ze Prifddinas in een zaadje hadden veranderd. Ze gaan naar de Grand Library.

Clanleiders bij de ingang van de Grand Library

Iestin heeft de leiders met een spreuk voor de Iorwerth-elven weten te verbergen, maar dat lukt niet als ze de stad laten hergroeien. Je moet daarom militaire steun hebben om de Iorwerth-elven tegen te houden. Deze steun haal je bij General Hining in het Tyras Camp.

Als jullie vervolgens de bibliotheek ingaan, blijkt de bibliotheek niet uit boeken, maar uit kristallen te bestaan. Elke clan heeft zijn eigen zegel en je moet door elk zegel van de clans apart licht naar de zegel van Seren leiden. Dat doe je door een lichtstraal uit de zegel van de clan met spiegels naar het midden te leiden. Elke keer dat je dit voor een van de clans doet, moet je vechten tegen schaduwen van de Dark Lord. Na een paar clans zal zelfs de Dark Lord in eigen persoon verschijnen en meevechten. Op enig moment zal Dark Lord Lord Iorwerth oproepen, om hem te kunnen doden en uit zijn dood kracht te putten.

Uit de gesprekken voor de gevechten wordt duidelijk dat de Dark Lord een deel was van Seren, dat ze heeft verstoten. Seren kon haar elven aan het einde van de God Wars niet in de steek laten zoals andere goden hun volken in de steek hadden gelaten. Toen zij zich versplinterde in kristallen, was Seren in conflict met zichzelf. Het deel van haar dat gefascineerd was door de dood, de Dark Lord, verstootte ze en vond troost bij het Death altar. Aangezien Seren had gewaarschuwd voor de Dark Lord, werd hier door elven de Temple of Light omheen gebouwd. De elven die de Underground Pass betraden, hielpen de Dark Lord echter fascinerende manieren van de dood te aanschouwen en Lord Iorwerth bracht hem de meeste levens, inclusief het leven van hemzelf en die van koning Lathas. Uiteindelijk versla jij de Dark Lord en kunnen de clanleiders Prifddinas weer tot leven zingen.

Arianwyn belooft dat de stad nu ook geopend zal worden voor andere soorten dan elven. Jij hebt laten zien dat mensen tot dingen in staat zijn die elven niet kunnen. Zonder jou zou Lord Iorwerth in zijn plannen geslaagd zijn. Je wordt rijkelijk beloond en mag Prifddinas in. Iestin zal de nieuwe leider van de Iorwerth worden.

Over deze pagina

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.