Darkness of Hallowvale

Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

Lengte: Lang

Startpunt: Praat met Veliaf in het hoofdkwartier van de Myreque onder het café van Burgh de Rott

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je moet In Aid of the Myreque hebben voltooid. Je hebt ook 5 Construction, 20 Mining, 22 Thieving, 26 Agility, 32 Crafting, 33 Magic en 40 Strength nodig. Zet je spreukenboek op normaal.

Benodigde spullen: 2 planken, hamer, 8 nails en een knife(NIET aan toolbelt). Je kunt eventueel 1950 gp meenemen om speciale kleren te kopen die de quest iets vergemakkelijken.

Veliaf Hurtz vertelt dat dit de nieuwe basis van de Myreque zal zijn, dat er contact moet worden gezocht met de Myreque in de Sanguinesti-regio en dat er een delegatie naar Misthalin moet gaan. Vraag of je wat kunt doen en neem de quest aan. We gaan nu proberen de stad Meiyerditch binnen te komen. Het is er trieste boel en je kunt er alleen over zee komen, omdat de stad aan de andere kanten omringd is door muren.

Veliaf Hurtz

Loop naar het zuidoosten van Burgh de Rott en vind de boot. Repareer de boot met je plank en nails. Herstel daarna de gaten in de planken waarover de boot in zee geduwd moet worden. Duw de boot er over en klim er in door over de steiger naast de boot te gaan. Zorg ervoor dat je een knife bij je hebt (mag in je toolbelt). Je gaat het niet leuk vinden als je die vergeet.

Je komt nu in Meiyerditch. In Meiyerditch zie je verschillende Vyrewatches rondvliegen. Je kunt deze wezens niet aanvallen, ondanks ze wel een combat level hebben. Zo nu en dan zul je door één van de Vyrewatches staande worden gehouden. Je kunt dan uit vijf dingen kiezen.

  1. Laat ze bloed zuigen. Hierdoor zul je wat life points verliezen.
  2. Val ze aan. Dit kan nog niet.
  3. Leid ze af. Het succes hiervan hangt af van je Thieving level. Als dit niet werkt, moet je bloed geven.
  4. Doe werk in de mijnen. Hierdoor zul je naar het noorden van de stad worden gebracht, waar je 15 ores moet hakken om weer vrij te worden gelaten. Deze optie is pas beschikbaar als je bij de Myreque in Meiyerditch bent geweest.
  5. Gebruik de ability Freedom en ren van ze weg.

Video van de route

De onderstaande video kun je gebruiken als aanvulling of vervanging op de tekst hieronder, tot het deel "Drezel en de soldaten".

Afspelen

De route naar het hoofdkwartier van de Myreque in Meiyerditch

Volg vanaf de boot het pad, totdat er een melding komt dat je de vloer hoort kraken. Kies de optie "kickdown floor" bij het zwakke deel van de vloer en klim naar beneden.

Ga over de kapotte muur en praat met de Citizen die rond het tweede huisje loopt dat je tegenkomt. Fluister of hij wat weet over de Myreque en zeg dat het dringend is. Je moet met Old Man Ral gaan praten. Vraag of de Citizen jou aan hem voor wilt stellen. Hij woont twee huizen noordelijk van het huis van de Citizen.

N.B: Je kunt vampyre clothes kopen bij Trader Sven. Die is in het huisje onder die van Old Man Ral. Deze kleren bieden bescherming tegen de Vyrewatch, ze zullen je dan minder snel herkennen. Een compleet setje kost 1.950 gp. Dit is niet verplicht.

Praat met Old Man Ral en zeg dat iemand zei dat hij kan helpen. Vertel hem dat hij "Old Man Ral, the sage of the Sanguinesti" wordt genoemd. Dat doet hem plezier. Hij zal vertellen dat je symbolen moet gaan zoeken om de Myreque te vinden. De sickle (sikkel) is het symbool van de Myreque. Je moet nu een zeer lange route door Meiyerditch gaan lopen, vergelijkbaar met een agilityparcours. Je kunt op veel plaatsen mislopen en veel opties zijn verborgen onder de rechtmuisknop.

Kaart

Ga in huisje ten zuidwesten van Old Man Ral, aangegeven met "Ladder" in het geel op het kaartje hierboven. Klim die ladder op.

  1. Zoek in het zuiden van je met de rechtermuisknop een "Jump-to"-optie en kies die vervolgens.

    Springen

  2. Spring naar het volgende huis in het oosten.
  3. Zoek naar de sickle (lijkt op een vraagteken) en kies "Push" bij de muur er naast. De muur zal vallen en een brug vormen naar de eerste verdieping van het huis van Old Man Ral. Loop er overheen.
  4. In het huis van Old Man Ral zal een gat in een stuk muur zitten. Kruip onder de muur door.
  5. Duw de muur in het noordwesten om en loop hier overheen.
  6. Ga naar beneden.
  7. Doorzoek hier de tafel twee maal. Er zal een geheime gang te voorschijn komen, die naar een ander huis leidt. Ga door de tunnel. Je komt nu weer een teken van de Myreque tegen, een teken dat je goed op weg bent. Zoek als je verdwaald bent altijd naar zo'n teken, dan zit je op de route.

    Gang

  8. Beklim de shelf (plank) naast het teken van de Myreque
  9. Ga onder de muur in het oosten door.
  10. Spring naar het andere huis en ga daar de ladder af.
  11. Doorzoek de potten bij de deur in het oosten. Je zult dan de sleutel voor de deur vinden. Open hiermee de deur en loop weer naar het oosten.
  12. Klim de trap op waar je weer een teken vande Myreque op de muur ziet.
  13. Neem de "Jump-to"-optie naar het huis in het zuiden.
  14. Nu moet je goed verstopte shelves naar boven nemen. Ze zitten aan de buitenzijde van het huis, in het zuiden. Neem niet de trap!
  15. Als je de shelves bent opgeklommen, moet je wel een ladder op.
  16. Spring naar het huis in het zuiden. Ga daar één ladder naar beneden en loop over de waslijn.

    Waslijn

  17. Ga bij het huis waarin je nu komt één ladder naar beneden.
  18. Loop naar het noorden via de planken naast de stoel. Het zal net lijken of je daar niet over kunt, maar je kunt het wel.
  19. Duw de muur om en wandel erover naar de overkant.
  20. Klim de shelves in het noorden op en ga vervolgens andere shelves in het noordoosten af.
  21. Spring naar het platte dak in het noorden.
  22. Spring naar het volgende huis in het noorden.
  23. Spring daar vanuit het noordoostelijke punt naar het volgende huis. Hier is weer een teken van de Myreque.
  24. Je komt nu in een kamer met een ladder omhoog en een gebroken ladder naar beneden. De gebroken ladder kun je niet af, dus die moet eerst gerepareerd worden. Gelukkig heeft een handig iemand een ladder top boven in het huis bewaard: klim de ladder op, pak de ladder top van de muur in het westen en zet die op de ladder beneden.

    Gerepareerde ladder

  25. Ga de gerepareerde ladder af en loop naar buiten.
  26. Loop een stukje naar het noordwesten. Je ziet een huis met twee deuren: één aan de oostkant en één aan de westkant. Ga het huis in via de deur in het oosten. Wanneer je geen knife bij je hebt, moet je nu even naar boven om een knife te pakken. Ga daarna terug naar beneden.
  27. Verlaat het huis door de andere deur. Loop nu naar het teken van de Myreque op de muur in het noorden.
  28. Loop een klein stukje verder naar het oosten en ga de ladder in het zuidelijke huisje op.
  29. Spring naar het huis in het oosten.
  30. Ga de trap af en doe "Search" op de muur in het zuidoosten. Gebruik knife er op en kies de "Push"-optie.
  31. Duw tegen de sickle (decorative wall) in de muur en zoek zuidoostelijke stukje in tapijt op. Hier is een geheime gang naar beneden, het hoofdkwartier. Ga naar beneden.
Decorated wall

Hehe, dat was wat... Gelukkig zullen Vyrewatches vanaf nu een extra optie hebben als ze je aanhouden. Je kunt naar de mijn in het noorden van Meiyerditch worden gestuurd, waar je een paar ores moet hakken en weer vrij wordt gelaten in het noorden van de stad. Dat scheelt een hoop klimmen!

Drezel en soldaten

Ga naar het noorden en praat met Vertida Sefalatis. Je vertelt over Veliaf Hurtz. Zeg dat je gevraagd bent om contact met de Myreque te zoeken. Je krijgt nu een briefje mee waarop staat dat de Myreque in Meiyerditch bestaat.

Vertida Sefalatis

Ga terug naar Burgh de Rott door te teleporteren of terug over alle gebouwen te klimmen. Veliaf vertelt dat het slecht nieuws is wat Vertida schreef: de vampieren halen ergens verse mensen vandaan. Er is uit de tempel Paterdomus ook een nieuwtje gekomen. Vraag wat jij moet gaan doen. Je moet naar Drezel om het te checken. Je moet daarna aan King Roald vragen of hij troepen wil leveren om de vampieren te verslaan.

Reis eerst naar Drezel. Hij is die priester van de quest Priest in Peril en zit nog steeds in de gang onder de tempel bij de River Salve, Paterdomus genaamd. Door deze gang kun je van Misthalin (het koninkrijk waar Varrock deel van uit maakt) naar Morytania gaan.

Drezel

Drezel vertelt dat Ivan, die je in de vorige quest naar de Paterdomus hebt gebracht, vreemde dingen rond het gebouw heeft gehoord. Jij moet eens gaan kijken. Vraag ook of iemand iets vreemd eens gezien of gehoord. Drezel vertelt dat er mensen bij de Limestone mine verdwijnen.

Ga de tempel via de westkant uit en loop een stukje het pad richting Varrock op. Ga na de trap direct naar het zuiden en doorzoek het bosje in het zuidoosten waar iets uitsteekt. Je krijgt nu een filmpje te zien met wat weerwolven die je bewusteloos slaan. Vertel Drezel wat er gebeurd is. Je moet dit van hem meteen aan King Roald gaan vertellen. Drezel geeft je teleportrunes om het wat te versnellen.

Weerwolven

Teleporteer dus naar Varrock en praat met de koning in het paleis. Vertel hem alle slechte dingen. Hij zal zeggen dat er iets aan gedaan moet worden. Zijn nieuwe adviseur zal hem natuurlijk weer tegenspreken... Hij vertelt dat de edicten van Guthix verhinderen dat Misthalin troepen stuurt. Wel zegt de koning dat hij zijn onderdanen laat weten dat er hulp nodig is, zodat dappere avonturiers op eigen houtje kunnen gaan helpen. Als je hem om meer uitleg vraagt, zal hij vertellen dat de volgelingen van Guthix de balans in de religieuze wereld nauw bewaken. Op dit moment is alles in balans. Als King Roald troepen naar Morytania zou sturen, zal Drakan volgelingen van Zamorak uit andere dimensies halen. De oorlog tussen deze twee groepen zou een nieuwe God War uitlokken. Dan zal Guthix ontwaken, die de wereld zonder genade zal herscheppen.

Vraag wat je nu moet doen. Je moet terug naar de Myreque. Accepteer het aanbod dat je naar de Paterdomus teleporteert. Voor dit aanbod moet je wel in de kamer van de adviseur staan, anders zul je een melding krijgen dat de poging is mislukt!

King Roald

Praat in Burgh de Rott met Veliaf. Vertel hem over de aanval bij de Paterdomus en dat King Roald geen troepen kan sturen. Vraag nu wat je moet doen. Veliaf wil dat je dit ook aan de afdeling in Meiyerditch moet vertellen.

Ga naar de basis van de Myreque in Meiyerditch door weer door de hele stad over de daken te klimmen. Je kunt nu ook een andere manier gebruiken daar te komen. Als je nu door de Vyrewatch wordt aangehouden, kun je er voor kiezen om naar de mijnen gestuurd te worden. Hier moet je 15 ores hakken en in een karretje doen. Je krijgt eventueel een pickaxe om dat te doen. Als je klaar bent, wordt je de mijnen uitgezet. Je komt dan in het noordwesten van de stad, waarvandaan je door een huis met twee deuren weer op de route kunt komen. Je komt in de route bij een huis met drie kamers en stoelen, waar je een trap omhoog moet. Zo snijd je een heel stuk af.

Castle Drakan

Vertida vertelt dat je Safalaan moet opzoeken. Vraag wat je moet doen. Vertida vertelt dat Safalaan op dit moment Castle Drakan schetst. Je moet terug naar de muur waar was toen je met de boot aanmeerde. Vertida brengt je een stukje op weg.

Je komt in een huisje. Ga de trap af en loop naar buiten. Loop vanaf hier terug naar de muur in het zuiden, waarover je de stad bent binnengekomen. Klim naar boven en loop naar het noorden tot je een ladder tegenkomt.

Je komt nu een barricade en een deuropening vol stenen tegen. Doorzoek deze deuropening met stenen en ga door de barricade.

Barricade

Ga de ladder op en loop naar het noorden. Ga hier weer een ladder op en klim weer aan de andere kant omlaag. Loop weer zo ver mogelijk recht naar het noorden en klim de ladder op. Loop iets verder naar het noorden om Safalaan te vinden.

Safalaan

Vertel Safalaan ook dat je naar King Roald bent geweest en dat je bij de Paterdomus bent aangevallen. Safalaan vindt dat hij naar de basis terug moet om alles te bespreken. Vraag of je weer kunt helpen. Je moet Safalaans missie overnemen om een paar schetsen van het kasteel te maken. Deze schetsen moeten van de noord-, west- en zuidkant worden gemaakt. Hij geeft je spullen om dat te doen. Als je zonder papyrus komt te zitten, kun je dat bij Old Man Ral opnieuw halen.

Eerst moet je de noordkant schetsen. Loop via de westkant helemaal de muur over en zoek het logo van de Myreque in op de grond. Hier moet jij staan en je schets maken door de charcoal op de papyrus te doen. Je moet op het logo staan! Je krijgt dan een filmpje te zien waarin de familie Drakan een maal nuttigt en wegvliegt.

Schetsen

Doe hetzelfde ook aan de westkant. Ga weer op de sickle staan en maak het tweede stuk van de kaart.

Loop nog verder terug, naar de zuidkant bij de plek waar je Safalaan ontmoette. Daar is ook weer logo van de Myreque te zien. Je zult straks worden aangevallen door Vanstrom Klause. Hij kan jou aanvallen, maar jij hem niet. Protect from melee zal alle schade absorberen. Doe je ring of life uit als je die aan hebt, anders zul je niet verder kunnen.

Probeer te schetsen. Vanstrom ziet je en komt naar je toe. Hij probeert je te doden en slaat je in een aantal hits knock-out. Hij zal worden onderbroken door een vrouw, die Vanescula Drakan als meesteres heeft. Je moet van haar een bericht aan Safalaan brengen. Zij vertelt je in een raadsel waar je dit bericht kunt vinden.

Je schets van de zuidkant is nog niet af. Maak die dus af en ga daarna terug naar het hoofdkwartier van de Myreque in Meiyerditch. Hier is Safalaan nu. Je vertelt je wat je is overkomen. Geef hem de schetsen.

Nu moet je de boodschap van de vrouw nog ontcijferen. Ga het hoofdkwartier uit, weer door de geheime deur, trap omhoog, naar het andere huisje springen en naar beneden.

Ga nu naar het eerste huis zuidwestelijk van je en doorzoek daar de openhaard. Dit huis is aangegeven met "Bericht" en "Portret" op de kaart hierboven. Gebruik de knife op de openhaard. Je krijgt nu een bericht met iemand die onderzoek moest doen voor de vampieren, zodat mensen meer bloed konden produceren.

Open haard

Snijd eerst het portret met je knife kapot en doorzoek het portret vervolgens. Je zult een sleutel krijgen. Deze sleutel heb je nodig voor later.

Lab

Praat met Safalaan en vertel hem over het bericht dat je hebt gevonden. Hij zegt dat je het lab moet vinden waarover in het briefje wordt geschreven.

Loop het hoofdkwartier weer uit en volg de route die naar buiten gaat. Het huis ten noorden van waar je voor het eerst buiten komt, is een doorgang naar een nieuw deel van Meiyerditch. Open de twee deuren van het huis en ga er door heen. Loop nu richting het noorden en zoek langs de stadsmuren naar een huis met drie kamers en een kleurrijk tapijt in het noordoosten.

Sla het mooie tapijt kapot met je knife en ga er door heen. Wanneer je nu de deur opent met de sleutel, gaan er 100 life points van je af. We moeten dus eerst de val nog uitzetten.

Zoek naar het standbeeld van de vampier en doe je sleutel er op. Je kunt nu door de deur, dus doe dat en ga de trap af. Hier is het lab.

Tapijt

In het noordwesten van het lab ligt een rune case. Pak hier runes uit en gebruik die runes voor Telekinetic Grab om het boek te krijgen dat in het westen ligt.

Breng het boek naar Safalaan in het hoofdkwartier in Meiyerditch. Hij bedankt je en geeft je een brief mee voor Veliaf. Ook krijg je een sleutel. Hiermee kun je het huis waar je de geheime gang onder een tafel moest zoeken, via de deur verlaten. De deur heeft een grote schildering van de sleutel op zich. Je slaat hiermee enkele stappen van de route naar het hoofdkwartier van de Myreque over.

Geef de brief in Veliaf in Burgh de Rott en je quest is voltooid.

Beloning: 7.000 Agility, 2.000 Construction, 6.000 Thieving en drie keer 2.000 xp in een skill naar keuze. De xp naar keuze kan worden gekozen met het boek dat je krijgt. Je moet minimaal level 30 in de skill zijn om te kunnen kiezen voor xp. Je krijgt ook een sleutel waarmee je twee deuren in Meiyerditch kunt openen. Hierdoor kun je veel sneller door de stad gaan. Locatie deur 1 en locatie deur 2. Verder kun je met Temple Trekking / Burgh de Rott Ramble nu ook van Paterdomus naar Burgh de Rott. Twee keys voor Treasure Hunter.

Quest points: 2

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Legacy of Seergaze, Achievements van Morytania - Gemiddelde taken

Over deze pagina

Met dank aan Dorgeshun, Matthias Bakker, SilverFlash, Visionz en Zuulon voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.