Kennith's Concerns

Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

Lengte: Gemiddeld

Startpunt: Praat met Kennith in Witchaven

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je moet The Slug Menace hebben voltooid. Je hebt ook 46 Mining nodig.

Benodigde spullen: Pickaxe

Praat met Kennith. Hij vertelt dat de dorpelingen weer gek doen. Jij vindt dat niet zo verwonderlijk nu al die bewoners door sea slugs zijn bezeten. Kennith vertelt dat ze nu nog vreemder doen. De dorpelingen zijn weer bij het heiligdom van de Slug Queen aan het graven. Hij wil dat je een kijkje gaat nemen.

Kennith

Ga de ladder bij de ruïnes ten westen van Witchhaven af en ga door de scheur in de muur bij de hobgoblins. Loop de grot in en ga eventueel door het agilityobstakel als je Agility daar hoog genoeg voor is. Je komt op een gegeven moment twee mensen bij een doorgang in de wand van de grot tegen. Probeer er in te gaan. De dorpelingen bereiden een verrassing voor. Je moet ze met rust laten.

Grot

Loop weer terug naar Kennith. Als je over de stenen gaat, zul je bijna geraakt worden door vallende stenen. Praat met Kennith. Je zegt tegen Kennith dat de mensen je niet door lieten. Kennith vraagt je of er iets vreemds is gebeurd. Je vertelt over de vallende stenen. Kennith wil dat je nog eens gaat kijken. Er zullen geen ongelukken meer gebeuren. Je vertrouwt het niet en wil niet gaan kijken. Kennith zegt dat je dan maar een ander avontuur moet zoeken. Hij wil zijn ouders en maakt zich geen zorgen meer om de sea slugs.

De ouders van Kennith staan achter de kerk. Ze doen een beetje vreemd tegen je. Vader stopt een briefje in je hand. Lees het. Je moet naar de ingang van de Legends' Guild komen, zodat jullie daar kunnen praten. Als je daar met Kent praat, vertelt hij dat hij vanwege Kennith niet in Witchaven wil praten, omdat Kennith niet wil dat mensen met zijn ouders praten. Kennith is erg veeleisend. Je begint over de Sea Slugs. Kent vertelt over Kimberly, een nieuw vriendinnetje van Kennith. Kimberly maakte de trein van Kennith zoek en nu zint Kennith op wraak. Kent wil graag dat je bij Kimberly gaat kijken of alles goed is.

Ouders

Kimberly woont in het noordelijkste huis van Witchaven. Kimberly is bang, ze wordt lastig gevallen door de dorpelingen. Haar ouders zijn al een paar uur weg en Kimberly hoort gegraaf onder het huis. Ze wil dat je met haar mee gaat om de stad te onderzoeken. Nu komen er allemaal mensen langs het huis staan, die een "verrassing" voorbereiden. Kimberly wil dat je ze de kerk in lokt. Ga het huis uit, zorg ervoor dat de dorpelingen je allemaal volgen en loop naar de kerk. Stop ze er allemaal in. Ren dan snel de kerk uit en doe de deur dicht. De bewoners moeten allemaal in de kerk zitten.

Kimberley

Wandel nu terug naar Kimberly. Ze wil met Kennith gaan praten. Kimberly loopt naar zijn huis. Ga met haar mee en begin het gesprek met Kennith. Kimberly vraagt of Kennith haar ouders heeft gezien. Kennith vindt dat ze niet moet zeuren, zijn ouders zijn ook uitgeschakeld en hij rouwt er niet om. Er komen weer van die leuke dorpelingen om het huis heen. Stop ze weer in de kerk en ga terug naar Kimberly. Ze wil Ezekial, de visboer, spreken. Kimberly loopt naar hem toe.

Ezekial weet dat je het over de sea slugs hebt. Kimberly zegt dat haar ouders zijn verdwenen. Ezekial vindt het jammer. Hij vertelt dat de sea slugs weer aan het mijnen zijn. De nieuwe grotten gaan onder het huis van Kimberly door. Ezekial wil wel met ze gaan praten, zodat jullie de mijnen in kunnen. Ze luisteren naar hem.

Ga terug naar de ingang van de mijn in de grotten. Probeer naar binnen te gaan. Ezekial zorgt ervoor dat je naar binnen kunt. Praat met hem. Hij gaat achter een deur kijken. Ezekial ziet dat het moeilijk gaat worden. Jij moet maar gaan, omdat je jonger en fitter bent. Je moet een manier vinden om de metalen deur te openen. Verberg je in de grot achter de karretjes als je villagers ziet. Je moet in de oostelijke muur een zwakke plek vinden en daar met een pickaxe een gat in maken.

Eerste kamer

Ga door de deur. Je ziet nu allemaal villagers die constant lopen. Als de villagers niet kijken, moet je naar de overkant van de kamer rennen. Je moet niet alleen op de mannetjes op het spoor letten, maar ook de mannetjes aan de zijkant moeten ook met hun rug naar je toe staan. Loop achter de muur in het zuiden langs en ga in een inham staan als de bewoners je niet zien. Kies de "Prospect"-optie bij de tweede steen van boven in de oostelijke muur en hak er doorheen met de "Mine"-optie die verschijnt. Je komt nu in een gang. Aan het einde van de gang is een hendel. Haal die over, dan kan Ezekial bij je komen.

Hendel

Loop weer een stukje terug in de gang. Hier zit een deur. Ga erin en praat met de ouders van Kennith. Veel wijzer zul je er niet van worden. Praat weer met Ezekial. Je moet nu nog een keer door zo'n kamer als net. In de muur van de volgende kamer zit rood rubium, een brandstof. Die moet je in de luchtgaten (vents) doen. Daar zit water in, wat met rubium reageert. Er komt stoom door de grond. Daardoor stijgt de temperatuur, waardoor de villagers gaan liggen apegapen.

Ga naar de volgende kamer en doe wat Ezekial heeft gezegd. Schuil weer achter de karretjes en muren, zodat de villagers je niet zien. Hak rubium uit de muren als ze eventjes niet kijken en stop ze in de luchtgaten in de grond. Let daarbij ook op de villager bij de deur in de rechteronderhoek. Als in alle vier gaten rubium zit, gaan de villagers een tukje doen en kun je rustig langs ze wandelen. Ga door de deur. Ezekial volgt je. Vraag hem om advies voor de volgende kamer.

Je moet weer hetzelfde doen als net: rubium in luchtgaten mikken. In het midden van de kamer is een lichter stukje in de muur. Dat kun je met je pickaxe weghakken. Als alle luchtgaten vol rubium liggen, gaan de villagers weer pauze houden en kun je vrolijk naar de volgende deur huppelen.

Achter die deur staan de ouders van Kimberly te hakken. Praat met Katherine. Ze wil dat je de stemmen stopt. De ouders van Kimberly kunnen door een vreemde kracht niet weggaan. Ezekial zegt dat er vreemde dingen zijn. Kimberly is veilig, maar Kennith..? Je moet even gaan kijken of alles kits is.

Hakkende ouders

Als je bijna uit de grot bent, kom je Kennith tegen. Je vraagt waar hij mee bezig is. Met een kwaadaardige blik in zijn oogjes zegt hij dat hij je zocht. Hij zegt dat je zijn plannen al genoeg hebt dwars gezeten. Er moet een einde aan komen. Kimberly moet weggaan uit Witchaven, maar dat lukt niet als jij Kennith zo dwars zit. Kennith heeft de villagers geïndoctrineerd en de mijnen weer geopend. Kennith wil wraak nemen, omdat Kimberly zijn treintje kwijt heeft gemaakt. Je krijgt nu een filmpje te zien, waarin Kennith Kimberly kidnapt. Praat met Kimberly. Let goed op wat ze zegt, ze zegt namelijk waar ze het treintje is kwijtgeraakt. De plaats is voor iedereen anders.

Ga terug naar Witchaven en pak het treintje van de plek die Kimberley je heeft verteld. Geef het treintje aan Kennith. Hij gaat ermee spelen, waarna je Kimberly naar haar ouders stuurt. Kent komt er aan. Hij bedankt je en zal ervoor zorgen dat Kennith niet weer stoute dingen gaat doen. Bailey van het Fishing Platform weet wel wat hij met Kennith moet doen. Kennith bedreigt je nog eens en zegt dat de Queen op je af komt... Daarna heb je een laatste gesprek met Ezekial. De ouders van Kimberly kunnen nog steeds niet weg. De laatste klap voor de sea slugs moet nog komen. Ezekial heeft een plan, waarover hij nog niets kan vertellen. Als ooit meer rubium hakt, wil Ezekial dat van je kopen.

Beloning: 12.000 Mining en 5.000 Agility xp. Toegang tot de rubiummijn, waar je rubium kunt hakken. Rubium kun je voor 10 gp per stuk aan Ezekial Lovecraft verkopen. Je kunt er ook een Super fishing explosive potion mee maken. Daarvoor heb je een vial met guam erin en 31 Herblore nodig. Het is ook na de quest mogelijk om een aantal alledaagse spullen als knives en potten voor Katherine te halen. Per voorwerp krijg je 2 noted coal. Je krijgt ook nog twee keys voor Treasure Hunter.

Quest points: 1

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Salt in the wound, Achievements van Ardougne - Gemiddelde taken

Over deze pagina

Met dank aan ThaScorpionn voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.