Land of the Goblins

Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

Lengte: Gemiddeld

Startpunt: Praat met Grubfoot in de Dorgeshuun Mines in de grot achter de kelder van het kasteel in Lumbridge.

Startpunt op wereldkaart: Het startpunt staat niet op de wereldkaart.

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je moet Another Slice of H.A.M. en Fishing Contest hebben voltooid. Je hebt ook 30 Prayer, 36 Agility, 36 Thieving, 36 Fishing en 37 Herblore nodig. Je moet een monster van level 19, 25, 30, 36 en 36 kunnen verslaan. De eerste valt aan met melee, de tweede met Ranged en de rest met Magic. Ze zullen naar melee wisselen als je een protectieprayer gebruikt. Het monster van level 19 kan slecht tegen earthspreuken, het monster van level 25 kan slecht tegen crush-aanvallen en de monsters van level 30 en 36 kunnen slecht tegen thrownwapens. Gewoon magic, ranged en meleewapens meenemen voldoet ook.

Benodigde spullen: Lichtbron, teleporteermiddelen naar Dorgesh-Kaan, toegang tot de lodestones van Ardougne, Falador en Draynor Village, lege vial, pestle and mortar, toadflax potion (unf), slimy eel, fishing rod, goblin mail, purple dye, orange dye, yellow dye, blue dye (tijdens de quest moet je naar Aggie), minimaal 5 gp en wapens en armour voor bovenstaande gevechten. Voedsel kan handig zijn.

Spullen nodig: Lichtbron, spullen om naar Dorgesh-Kaan te gaan (twee keer), lege vial, pestle and mortar, goblin mail

Grubfoot wil in Dorgesh-Kaan, maar Mistag laat geen goblins van boven de grond toe. Grubfoot vraagt of jij er wat aan kunt doen. Hij wil met de Chosen Commander praten. Vraag aan Mistag waarom hij hem niet binnen wil laten. Dat mag niet van de wet, omdat bovengrondse goblins oorlogszuchtig zijn. Zeg dat je verantwoordelijk zult zijn voor Grubfoot. Nu mag het wel, maar Grubfoot moet jou blijven volgen.

Begin

Loop naar het huis van Oldak, in het noordwesten van Dorgesh-Kaan. Praat hier met Zanik. Ze herkent hem als de goblin uit de vorige quest die over haar als de Chosen Commander heeft gedroomd. Niemand gelooft Grubfoot. Vraag waarom hij naar Zanik gekomen is. Grubfoot heeft opnieuw een droom gehad. Vraag welke. Je krijgt nu een filmpje te zien over het land van de goblins, Yu'biusk. Zanik moet de goblins hierheen brengen, zodat alle goblins in vrede leven.

Vraag Grubfoot waarom hij denkt dat zijn droom waar is. Hij zegt dat deze droom echter leek dan andere dromen. Zanik vraagt wat je er van denkt. Kies iets. In ieder geval is het waard het te onderzoeken.

Grubfoot weet niet waar Yu'biusk ligt. Er is een geheime tempel voor de Big High War God. Daar zijn priesters, die vast de weg weten. Je moet beloven dat je de locatie niet aan andere non-goblins zult vertellen, zodat mensen de tempel niet zullen aanvallen. Als je dat gedaan hebt, vertelt Grubfoot in cryptische woorden waar de tempel is. Oldak weet waar het is en maakt er een sphere voor. Zeg dat je er klaar bent om te teleporteren.

Je komt nu in de grot bij de Fishing guild. Loop helemaal naar het noorden en praat met de goblin guard. Zanik vertelt dat ze van de Dorgeshuun is en mag de tempel in. Jij probeert ook de tempel in te komen, maar dat mag je niet als mens.

We moeten wat voorbereidingen treffen. Pluk wat black mushrooms bij de goblins en maal die fijn met je pestle and mortar. Je krijgt nu black mushroom ink. Verf hiermee je goblin mail zwart.

Land of the Goblins

Ga terug naar Dorgesh-Kaan en praat met Oldak. Je moet je vermommen als goblin, zodat je bij de tempel naar binnen kunt. Hiervoor moet je naar de Make-over mage.

Spullen nodig: Teleporteermiddel naar Falador, vial of water, toadflax, zwarte goblin mail

Teleporteer naar Falador en loop naar de Makeover Mage, die een huis ten noorden van de Crafting Guild heeft. Begin een gesprek en vraag of je in een goblin veranderd kan worden. De Mage vraagt waarom je dat wil. Zeg dat je van goblins houdt en vraag of het kan of niet. De Mage geeft je het recept voor een drankje om in een goblin te veranderen: doe pharmakos berries en toadflax in een vial. Het drankje zal je weer terug veranderen als je in zonlicht staat of iets draagt wat niet van goblins is.

Maak het drankje, doe je armour uit en ga terug naar de grot bij de Fishing Guild. Drink het drankje. Kies een leuke goblin uit en verander er in.

Ga naar de guards van de tempel en vraag of je naar binnen mag. Ze willen weten hoe je heet. Ze gaan raden. Zeg als ze wat leuks zeggen dat de guard het goed heeft geraden. Nu kun je de tempel in.

Zoek in de tempel de High Priest op. Hij zit in het noordoosten. Vraag wat hij van Yu'biusk weet. Dat is geen kennis voor normale goblins, vertelt de High Priest. Je moet de Big High War God snappen. Zeg dat je dat doet. Nu moet je een test doen om dat te bewijzen.

High Priest

Nu zal de priester je vragen beantwoorden.

  1. Vraag wat Yu'biusk is. Het is een oude legende over het land waar de goblins vandaan komen. De Big High War God bracht de goblins naar andere landen om ze op te leiden tot vechters.
  2. Vraag waar Yu'biusk is. Dat weet de priester niet. Misschien weet de dode priester Snothead het. Hij is in de crypte van de tempel. De priester belooft dat hij het de volgende keer zal vragen. Dat kan, omdat priesters als ze dood gaan op een speciale manier worden begraven.
  3. Vraag nu waarom er zes stammen zijn. Hij vertelt de reden en zegt dat soms gekleurd armour dragen om het verschil aan te geven.

Je ziet dat er veel kamers rond het midden zijn. Voor alle kamers staat een goblin guard. Elke guard heeft een andere kleur armour. De kleur die ze aan hebben, moet jij nabootsen. We hebben de zwarte goblin mail al. Doe die aan en ga de zwarte kamer in. Deze kamer is in het noordoosten.

Hier zit Zanik in de gevangenis. Praat met haar. Vraag hoe je haar kunt redden. Ze heeft een Moving-Over-Distance Sphere nodig, die van haar afgepakt is. Doorzoek het krat in het noordoosten van de kamer, pak de sphere en geef die aan Zanik. Ze gaat nu weg.

Steel voor je uit de kamer gaat de sleutel van de priester in de zwarte kamer. Bewaar die!

Gevangenis

Spullen nodig: teleporteermiddelen naar Draynor Village en Ardougne of Seers' Village, de zwarte goblin mail, 5 gp, lichtbron, slimy eel

Teleporteer naar Draynor Village en ga naar Aggie. Praat met haar en vraag of ze dyes kan maken. Gebruik niet de rechtermuisknopoptie, dat werkt niet! Vraag of ze een zwarte of witte dye kan maken. Dat kan, maar daar heeft ze een speciale stof uit de darmen van de Hemenster whitefish nodig. Je hebt slimy eel nodig om whitefish te vangen.

Ga naar Hemenster. Dat is het dorpje bij de Fishing Guild. Loop naar het het gebouw van Fishing Contest, ten noordoosten van de Fishing Guild. Een guard zal je tegenhouden als je naar binnen gaat, maar als je zegt dat je Hemenster whitefish gaat vangen, mag je naar binnen. Vang de vis met de slimy eel.

Whitefish

Teleporteer naar Draynor en laat Aggie je goblin mail wit maken voor de whitefish en 5 gp. Verf de goblin mail voorlopig niet meer!

Spullen nodig: teleporteermiddelen naar Ardougne en Dorgesh-Kaan, paarse, gele, blauwe en oranje dye, witte goblin mail, goblin potion, pestle and mortar, vial, wapen, voedsel, armour en de sleutel uit de zwarte kamer. Aggie kan de dyes maken als je haar de ingrediënten brengt. Als je Mournings Ends Part I hebt gestart, kun je ze ook in Lletya kopen.

Neem de dyes en je witte goblin mail mee en ga weer naar de grot bij Hemenster. Verander in een goblin en doe de witte goblin mail aan. Ga de tempel in en loop naar de kamer waar de guard met het witte armour voor staat. Die is in het westen. Steel de sleutel met de "pickpocket"-optie van de priester die daar binnen is.

Verf je armour in een andere kleur, ga de kamer van die kleur binnen en steel er de sleutel van de priester. Doe dit totdat je elk kamer hebt gehad.

Je hebt als het goed is nu zes sleutels. Zorg dat je klaar bent om te vechten en doe de sleutels op de grote deur in het noorden van de tempel. De deur zal nu opengaan. Ga naar het zuidwestelijke graf en roep de naam van de priester. De dode priester zal nu verschijnen en je aanvallen. Dood de priester. Hij kan slecht tegen earthspreuken, maar andere spreuken werken ook prima. Als je hem dood hebt, kun je hem vragen stellen. Vraag hem waar Yu'biusk ligt. Zegt dat de priester die voor hem leefde het wel weet. Vraag wat de naam van zijn voorganger was. Dat was Snailfeet.

land-of-the-goblins-deur.png

Roep Snailfeet op bij het zuidoostelijke graf. Snailfeet moet je ook weer doden. Deze keer is het monster level 25. Hij kan slecht tegen crush-aanvallen. Vraag ook hem weer waar Yu'biusk is. Ook hij weet het niet, maar zijn voorganger natuurlijk wel. Zijn naam was Mosschin. Roep ook hem weer op. Het gaat steeds door. Je moet tegen Mosschin van level 30 vechten (zwak voor thrownwapens) en tegen Redeyes en Strongbones die beiden level 36 zijn. Ook zij kunnen beiden slecht tegen thrownwapens.

Strongbones zegt dat Yu'biusk niet in RuneScape is. Er is geen enkele goblin meer heengegaan die nu nog leeft. Het is millenia geleden dat de Big High War God ze naar deze wereld bracht, maar de roep naar de oude wereld is nog steeds groot. Als de barrières van de werelden ooit verbroken zullen worden, zouden de goblins om een portal naar Yu'biusk gaan smeken.

Reis terug naar Dorgesh-Kaan en praat met Zanik bij Oldak. Ze vraagt of je Yu'biusk al gevonden hebt. Je vertelt dat je alle priesters in de crypte hebt gedood en wat je hebt gehoord van de laatste priester. Je moet nu een manier vinden om de barrières te verbreken. Je moet naar de fairy ring gaan, waar Oldak wat aan de fairy ring gaat sleutelen om de barrière te verbreken.

Spullen nodig: lichtbron

Pak je lichtbron weer van de bank. Je moet nu naar deze fairy ring gaan. Je kunt er heen teleporteren met de code AJQ of je kunt erheen lopen. Ga als je wilt lopen naar het zuiden van de stad. Ga ergens een ladder op en loop weer verder naar het zuiden, totdat je bij de ingang van de grotten komt. Ga er in en klim meteen de trap af die je tegenkomt. Loop nu naar het oosten. Je ziet de fairy ring al op de kaart verschijnen.

Zanik en Oldak staan er al. Praat met Oldak. Zijn machine is al bijna klaar. Hij moet de ring vol magische energie stoppen, maar die energie moet wel goed verdeeld worden tussen de drie ringen van de cirkel. Je moet hem helpen om de machine af te stellen. De eerste ring is twee zurgs breed, de tweede vier en de buitenste zes.

Fairy ring

Ga naar de machine en vul de combinatie 9 4 1 in.

Machine

De ring gaat nu gloeien en brengt jullie naar een andere dimensie. Het lijkt alleen niet op de plaats die Grubfoot heeft beschreven. Zanik voelt dat het de plaats is. De Big High War God heeft Yu'biusk in een puinhoop veranderd. Oldak vindt dat jullie op onderzoek moeten uitgaan.

Loop naar het noordwesten en negeer de waarschuwingen van Oldak. Je komt bij een grote doos. Zanik opent hem, waardoor ze weg zal worden geteleporteerd. Dan roept Oldak jullie terug, maar vraagt zich af waar Zanik is gebleven. Je weet het niet. De portal gaat dicht, maar jullie kunnen gelukkig nog net op tijd terug.

Doos

Oldak vertelt dat je Zanik niet meer kunt redden. De fairy ring is immuun geworden voor Oldaks machine. Als je een andere manier vindt om de fairy rings te gebruiken, kun je misschien naar Zanik zoeken. Die manier heb je als je A Fairy Tale Part II hebt gedaan. Dan kun je de miniquest na Land of the Goblins doen. The Chosen Commander is het vervolg op deze quest.

Beloning: 3.000 Herblore, 3.000 Thieving, 3.000 Agility, 3.000 Strength, 3.000 Fishing en 2.000 Prayer xp. Twee keys voor Treasure Hunter.

Quest points: 1

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: The Chosen Commander, Miniquest na Land of the Goblins

Over deze pagina

Met dank aan Ru ben ik, Nooby killor, De Rechter, Mogway6 en warry69 voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.