Legacy of Seergaze

Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

Lengte: Lang

Startpunt: Praat met de Mercenary Adventurer ten oosten van de Paterdomus, bij het startpunt van Temple Trekking / Burgh de Rott Ramble.

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je moet Darkness of Hallowvale hebben voltooid. Je hebt ook 20 Construction, 29 Agility, 31 Slayer, 35 Mining, 40 Firemaking, 47 Crafting en 49 Magic nodig. Je moet twee monsters van level 110 met behulp van twee van de drie aanvalsstijlen (magic, melee, ranged) kunnen doden. Daarnaast moet je een Vyrewatch van level 100, 104, 108 of 112 kunnen doden met melee. Zet je spreukenboek op normaal.

Benodigde spullen: Teak pyre logs of hogere pyre logs. Deze kun je maken met de sacred oil van de Shades of Mort'ton minigame, maar het is makkelijker om het te kopen van andere spelers op de Grand Exchange. Het kan handig zijn de vyrewatch kleren van Darkness of Hallowvale mee te nemen om veiliger door Meiyerditch te kunnen lopen. Zorg er alleen voor dat je deze niet aan het begin van de quest aan hebt staan.

Tijdens de quest te krijgen: een saw, een chisel, een pickaxe, een tinderbox (allevier aan je toolbelt), een stuk coal, een silver bar, een mithril bar, een silver sickle (b), een cosmic rune en drie air runes.

De man vraagt of je hem naar Burgh de Rott wil brengen. Voor jullie vertrekken wil hij dat je eerst praat met Drezel, de monnik in de grot onder Paterdomus. Hij heeft namelijk iets vreemds gezien bij de ingang. Als je hem vraagt wat hij bedoelt zegt hij dat er volgelingen van Saradomin en Zamorak samen de tempel binnen gingen.

Avonturier

Drezel

Ga door het luik naar de grot onder Paterdomus en praat hier met Drezel. Deze heeft niets gemerkt omdat hij druk bezig is met restauratie. Hij heeft een trap gevonden in de muur ten noorden van de put. De trap geeft toegang tot een columbarium, een bewaarplaats voor urnen met de as en/of botten van overledenen. Hij heeft echter geen as en botten heeft gevonden in de geopende kluizen, maar persoonlijke voorwerpen. Ook staat er op de kisten iets in een oude taal. Het komt erop neer dat de voorwerpen in de kist zijn voor degene die hen redt redt uit de klauwen van Drakan. Drezel snapt er niet veel van en vraagt of jij het eens wilt onderzoeken. Hij wil ook dat je daarna wilt uitzoeken wat er in de tempel aan de hand is.

Stap in de kamer met de put en ga de trap af in de noordelijke muur. Je komt nu in een stervormige kamer. Ten oosten van de trap zie je iets glimmen in de muur, klik hierop. Je ziet iets dat lijkt op een blood talisman.

Glimmend iets

De tempel

Nu moet je naar de tempel boven de grot. Hier moet je vechten, zorg voor wapens van minstens twee van de drie aanvalsstijlen (melee, ranged en magic) en eventueel voor wat voedsel.

Verlaat de grot aan de kant van Varrock en ga de tempel in. Ga twee trappen omhoog. Je krijgt een filmpje te zien over de vreemde personen waar de avonturier het over had. Ze zeggen dat de edicten van Guthix spoedig niet meer zullen zijn. Daarna zien ze je en teleporteren de meesten weg. Val de overgebleven twee aan. Als je ze raakt zullen ze een protect prayer gebruiken tegen de stijl die je gebruikte, wissel dan van stijl. Als je ze allebei hebt verslagen teleporteren ze weg.

Guards

Bekijk de grafkist en doorzoek de tafel in het noordwesten van de kamer. Je vindt een handschoen en een bladzijde uit een boek. Breng deze terug naar Drezel. Deze hoort je verhaal aan en neemt de handschoen en de bladzijde over. Hij zegt dat je de avonturier nu wel naar Burgh de Rott kan brengen.

Naar Burgh de Rott

Ga weer naar buiten aan de kant van Morytania, praat met de avonturier en breng hem naar Burgh de Rott. Dit gaat op dezelfde manier als bij de minigame Temple Trekking / Burgh de Rott Ramble. Als je niet op Quick-continue klikt op de paden zal de avonturier je zeggen wat je op het pad kan verwachten. Zo kun je een makkelijker route uitzoeken.

Naar Burgh de Rott

In Burgh de Rott doet de avonturier zijn helm af. Het is Ivan Strom! Deze jongeman heb je tijdens In Aid of the Myreque naar Paterdomus gebracht. Hij heeft je voor de gek gehouden om zich weer bij de Myreque aan te sluiten. Hij gaat naar de schuilplaats onder het café, ga hier ook heen. Klim over het muurtje in het café en ga door het luik naar beneden.

De Myreque

Praat met Veliaf Hurtz. Deze is niet blij met de terugkeer van Ivan, deze moest juist in Paterdomus blijven omdat hij daar veiliger is. Waarom hij per se beschermd moet worden wil hij echter niet kwijt. Hij heeft een nieuwe opdracht voor je, maar wil eerst weten wat het nieuws van de buitenwereld is. Vertel hem over de volgelingen van Saradomin en Zamorak bij Paterdomus. Vraag hem daarna naar de opdracht.

Veliaf Hurtz

Je moet een krat met spullen naar Safalaan in Meiyerditch brengen. Daar zal Safalaan je waarschijnlijk een volgende klus geven. Sinds de vorige quest zijn de Myreque daar namelijk druk bezig met het ontwikkelen van een wapen dat de vyrewatch kan doden.

Meiyerditch

Neem in het zuidoosten van Burgh de Rott de boot naar Meiyerditch. Je moet weer naar de basis van de Myreque.

Je kunt de route uit Darkness of Hallowvale opnieuw volgen. Met de shortcut key, die je aan het einde van de quest kreeg, kun je wat stappen overslaan. Loop als je deze hebt naar het huisje ten noordwesten van Old Man Ral, met de sleutel groot op de deur gekalkt. Open de deur en volg de route vanaf stap 8. Open na stap 11 de deur naar buiten, loop naar het huisje ten oosten van je en open daar weer de deur met de sleutel erop. Ga hier met de ladder naar boven en volg de route weer vanaf stap 20. De shelves die je op moet klimmen zijn net ten zuiden van waar je de ladder op komt.

Deur met sleutel

Een andere mogelijkheid is om je gevangen te laten nemen door de vyrewatch. Loop langs ze tot ze je aanhouden, en vraag dan om naar de mijnen te worden gestuurd. Hak daar 15 daeyalt ores, stop ze in het karretje en praat met een guard om weg te gaan. Je krijgt drie ores per steen, dus je moet vijf stenen hakken. Loop dan via de route op de kaart hieronder naar de basis. Ga aan het begin van de gele route de ladder op, spring naar het huisje ten oosten van je en ga daar naar beneden.

Kaart vanaf mijn

Duw de nepmuur opzij, druk op de sikkel aan de muur, open het tapijt en ga de ladder af. Loop naar het noorden en praat hier met Safalaan. Deze heeft het erg druk en vraagt of je met Flaygian kan praten. Dit is een oude man met een gerafelde broek, die vlakbij rondloopt.

Flaygian

Praat met Flaygian Screwte. Je geeft hem de krat met voorraden. Vraag dan hoe de zaken ervoor staan. Flaygian probeert het boek dat jij tijdens Darkness of Hallowvale hebt gevonden te vertalen. Vraag dan hoe het met hun onderzoek gaat. Ze zijn op zoek naar een wapen dat de vyrewatch kan schaden. De vyrewatch kunnen echter iets dat op gedachten lezen lijkt, waardoor ze normale aanvallen van tevoren zien aankomen en kunnen ontwijken. Vraag of jij ergens mee kan helpen. Flaygian vraagt of je bij de Myreque kunt vragen naar een wapen dat onvoorspelbaar en moeilijk te hanteren is.

Flaygian Screwte

Praat met Kael Forshaw, Andiess Juip of Mekritus A'hara, de mannen met sikkels. Ze zullen je vertellen dat een flail (dorsvlegel) het wapen is dat je zoekt. Deze zijn zo onvoorspelbaar als wat en kosten veel moeite om goed te gebruiken. In een boek dat een van de rekruten aan het lezen is zou hetzelfde staan. Zoek dit boek in de bedden in de middelste kamer van de grot. Lees het boek. Je krijgt een hoop paginanummers te zien, onthoud het paginanummer dat staat bij "the entry on flails at page <nummer> is quite brief".

Ga weer naar Flaygian en vertel hem over je bevindingen. Vertel hem op welke pagina van het boek hij moet lezen. Hij zal je bedanken en vraagt of je nog een klusje voor hem wilt doen. Om het wapen te maken is een oven nodig. Vroeger was er een op de eerste verdieping van een huis bij de muur in het noorden, voorbij het laboratorium uit de vorige quest. Hij geeft je een hamer en wat spijkers, waarschijnlijk zul je deze nodig hebben om een trap van te improviseren.

De oven repareren

Ga terug naar de mijn en ga naar het huis dat op de kaart hierboven is gemarkeerd met "Oven". In het midden van dit huis staat een grote plank, klik hier op om er een ladder van te maken met je spijkers.

Ladder

Klim naar boven, spring naar het dak ten oosten van je en vervolgens naar het dak ten noorden van je. Spring dan door de kapotte muur van het huis ten westen van je heen. Ga met de trap naar boven. Als je nog geen pickaxe of tinderbox hebt kun je deze hier pakken. Haal ook een stuk coal uit de ton. Doorzoek ook de trough (trog) ten noorden van de ton met coal, je ziet de oven onder je.

Ga twee verdiepingen naar beneden en maak de oven vrij met de rechtermuisklikoptie "Excavate". Stop als dit is gedaan de coal in de oven en steek hem aan.

Oven

De flail afmaken

Loop terug naar de basis en vertel Flaygian het goede nieuws! De volgende stap is het maken van de flail. Haal uit de ton ten noorden van je, onder de paarse banier, twee silver en twee mithril bars. Doorzoek daarna de krat in de kamer in het zuidoosten voor een mould (vorm). Voeg deze toe aan je tool belt, dan mag je hem verder vergeten.

Ga nu weer naar de oven en maak één ketting. Loop dan terug naar de basis en praat met Flaygian. Nu zoekt hij iets om als kop voor de flail te gebruiken. Haal een sikkel van de plank op de muur naast hem en gebruik deze op hem. Hij denkt dat dat wel een goed idee is.

De deur in het laboratorium

Praat met Safalaan om hem te vertellen dat het gelukt is! Hij wil met twee andere leden van de Myreque, die hij aan je voorstelt, het laboratorium gaan onderzoeken dat jij tijdens de vorige quest hebt ontdekt. Ze hebben een deur gevonden, maar deze zit potdicht. Ze vragen zich af of jij hier een oplossing voor kan vinden. Ze geven je nog een paar hints over Construction, waarmee ze bedoelen dat je een zaag nodig hebt. Haal, als je nog geen zaag hebt, een zaag (saw) van de rekken in het westen, bij Flaygian, en stop deze in je tool belt.

Safalaan

Ga naar het laboratorium. Dit ligt in het noorden van de stad en is gemarkeerd op de kaart die eerde in de guide staat. Binnen zie je Safalaan, Kael en Andiess liggen. Doorzoek hun lichamen, dan kom je erachter dat het maar een grap was. Vraag of je iets kunt doen, dan zal Safalaan wijzen op de deur in het zuiden van de kamer. De deur is erg stevig gebouwd en het plafond is zwak, dus de deur forceren is te gevaarlijk. Onderzoek de deur en kies voor een zaag. Hiermee zaag je een stuk uit de deur.

Uitgezaagde deur

Klim door de deur en loop naar het einde van de gang, tot je in een kamer komt met allemaal vreemde monsters. Ren door de kamer heen naar het noorden en volg de gang naar het westen. Loop de grote open kamer in om weer een filmpje te zien. Jullie moeten de kamer doorzoeken. Doorzoek het skelet in het noorden van de kamer om wat runes te krijgen, deze heb je later nodig.

Onderzoek daarn de drie grote stenen naast het skelet. Ze zullen gaan gloeien, maar meer krijg je er niet uit. Vertel dit aan Safalaan. Er zullen twee vyrewatch verschijnen, die Safalaan aanvallen. Safalaan begint te gloeien en verdrijft de monsters, maar blijft erg verzwakt achter. Je brengt hem terug naar de basis.

Drie stenen

De Ivandis flail

Praat weer met Safalaan. Hij vertelt je dat Flaygian verder is gekomen met het maken van de flail. Hij geeft je een aantal spullen om de flail mee te maken. De instructies van Flaygian hangen naast de paarse banier, lees deze door.

Instructies

Als je nog geen chisel hebt kun je deze van de rekken in het westen van de kamer halen. Gebruik de emerald op de sikkel en gebruik de spreuk Lvl-2 Enchant op de sikkel om hem te betoveren. Gebruik de betoverde sikkel op de Rod of Ivandis om de flail af te maken. Laat deze aan Safalaan zien. Deze wilt dat je hem uitprobeert.

Ga naar buiten en val een vyrewatch aan met de flail. Raap als het dood is het lijk op en ga terug naar Safalaan. Hij is erg blij met het nieuws dat de flail werkt! Hij vraagt of je terug wilt naar Veliaf om hem op de hoogte te stellen. Ook moet je de overblijfselen van de vyrewatch naar Drezel brengen.

Vyrewatch doden

Terug naar Burgh de Rott

Ga terug naar Burgh de Rott en praat daar in de grot onder het café met Veliaf. Vertel hem dat de Ivandis flail de vyrewatch kan doden. Vraag hem daarna wat je nu moet doen. Je moet naar Drezel.

Paterdomus

Haal als je deze nog niet bij je had de teak of hogere pyre logs van je bank en ga naar Drezel bij Paterdomus. Een makkelijke manier om dit te doen is met Temple Trekking. Doe steeds de makkelijke route en ontwijk eventueel monsters.

Praat met Drezel en laat hem het lijk zien. Hij vindt het vreemd dat het aanvoelt als hout. Hij schrikt als hij merkt dat er een ziel in het lijk zit die enorm lijdt, en smeekt je of je deze kunt bevrijden.

Ga naar beneden het columbarium in. Hier zag je aan het begin van de quest de blood talisman. Leg je pyre logs op een van de funeral pyres, leg dan het lijk erop en steek het aan. Er stijgt een geest op uit het lichaam en er verschijnt een sleutel op het stenen pilaartje voor de funeral pyre. Pak deze.

Vyrewatch bevrijden

Loop naar de kluis waar je eerder de blood talisman zag. Deze glimt af en toe. Open de kluis met de rechtermuisklikoptie. Je krijgt de blood talisman. Drezel komt naar beneden en zegent je, zodat je hem ook kunt gebruiken.

Ga weer naar boven en praat met Drezel. Je kunt hem vragen over het columbarium. Hij vertelt je dat vroeger, toen Morytania nog Hallowvale heette en werd overgenomen door Drakan en zijn vampieren, de mensen die niet op tijd konden vluchten een overeenkomst sloten met Saradomin. Als iemand hun ziel zou bevrijden van de heerschappij van Drakan, zou hij of zij een speciale sleutel krijgen als dank. Vraag nu aan Drezel wat je moet doen. Hij stuurt je terug naar Veliaf.

Ga via Temple Trekking, het moeras of het luik achter het café in Canifis weer terug naar Burgh de Rott en praat daar met Veliaf voor je beloning.

Beloning: 2.000 Agility, 1.000 Construction, 4.000 Crafting, 3.000 Magic, 2.000 Mining, 2.000 Slayer en drie keer 2.500 xp in een skill naar keuze. Je krijgt de keuzes met een boek. De skill moet minimaal level 35 zijn. Je hebt nu ook een blood talisman om blood runes te maken en een ivandis flail om vyrewatches te doden. Ook krijg je twee keys voor Treasure Hunter.

Quest points: 2

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Branches of Darkmeyer, Achievements van Morytania - Elitetaken, Achievements van Tirannwn - Moeilijke taken

Over deze pagina

Geschreven door Poekies en Feppie64, met dank aan NLKav, boxxel en brotherofhel voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.