Myths of the White Lands

Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

Lengte: Gemiddeld

Startpunt: Praat met Explorer Jack in het huisje ten westen van de General Store in Lumbridge

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Nee

Eisen: Als je extra xp wil krijgen, heb je 30 Crafting, 55 Agility en 80 Woodcutting nodig.

Benodigde spullen: Als je extra crafting of woodcutting xp wil halen, heb je een hatchet, chisel en een hammer nodig. Om de crafting xp te halen, heb je wel 30 Crafting nodig. Voor de woodcutting xp heb je 80 Woodcutting nodig.

Starten

Praat met Explorer Jack en kies voor Myths of the White Lands. Je vraagt of hij een quest voor je heeft. Er is laatst een snow imp bij Jack binnengelopen en Explorer Jack heeft gevraagd of hij iets over zijn thuis kon vertellen.

De snow imp vertelde Jack over rijkdom en kennis, die in bevroren grotten in het Land van de Sneeuw liggen, en over een gladde steen, die beschermd werd door een afschrikwekkend wezen. Explorer Jack wil zo'n steen. Zeg dat je hem helpt.

Explorer Jack

Vraag hoe je in het Land van de Sneeuw komt. Je moet met een kennis van Jack praten, die Isidor heet. Isidor is in de Wizards' tower.

Ga naar de Wizards Tower, ga één keer omhoog en zoek Isidor op in de westelijke kamer. Vraag of je geteleporteerd kunt worden. Je mag geen Summoning-beest of kat achter je hebben.

In het Land van de Sneeuw zie je een grot. Je moet hier zien te komen. Als je op het ijs loopt, glij je helemaal door naar de andere kant. Gelukkig is het niet zo moeilijk. Doe een stap naar het zuiden, zodat je over het ijs naar de andere kant gaat. Klik nu in het spel op het vakje dat één vakje ten noordoosten van je ligt. Je glijdt nu schuin de ijsvlakte over, naar het noordoosten. Je staat nu voor de grot. Ga naar binnen

Kamer 1

Je moet nu opnieuw over ijs schuiven om verder te komen. Ga oost, noord, west, zuidoost, zuid en oost. Als er iets fout gaat, kun je uit-en inloggen. Dan begin je aan het begin van de kamer waar je gebleven was.

Kamer 1

Kamer 2

Je komt nu weer in een nieuw deel. Door vanuit het begin naar het oosten, zuiden, noordoosten, noorden en oosten te glijden, kom je in de volgende kamer. Je kunt in deze kamer echter ook nog 2.000 Crafting xp halen. Je hebt 30 Crafting nodig om de xp te halen. Ga vanuit het begin schuin naar het noordoosten, noorden en het zuidoosten. Je komt nu op een verhoogd deel waar het niet glad is. Glijd verder naar zuiden. Je bent weer op een verhoogd deel waar het niet glad is. In het oosten kun je de muur kapotmaken met je hamer en chisel. Doe dat.

Ga een stukje terug door naar het noorden, westen en noorden te gaan. Steek nu schuin over naar het zuidoosten. Ga naar het zuiden, schuin naar het noordoosten en vervolgens naar het noorden. Als je nu naar het oosten gaat, kom je in het volgende deel van de grot.

Kamer 2

Kamer 3

In dit deel moet je naar het noorden, oosten, schuin naar het zuidwesten, noorden, schuin naar het zuidwesten, zuiden, westen, zuidoosten, noordoosten en zuiden gaan. Je komt weer op een verhoogd deel. Ga eraf en glij naar het oosten.

Kamer 3

Kamer 4

Ga naar het noorden, oosten, zuidwesten, oosten. Je kunt nu nog extra Agility xp halen als je 55 Agility hebt. Ga daarvoor naar het zuiden, oosten, noorden, zuidoosten, oosten, zuiden en westen. Beklim de wortels en bekijk de muur. Als je de agility xp niet wil, kun je vanaf het punt waar je bent gebleven schuin naar het zuidoosten en het oosten te gaan.

Kamer 4

Kamer 5

In de volgende kamer moet je naar het zuidoosten, oosten, noorden, zuidoosten, noorden en oosten. Je hoeft de roze route op het plaatje hieronder niet te volgen.

Kamer 5

Kamer 6

Glijd naar het oosten. Je komt nu in de volgende kamer. Je ziet een yeti, die zo hard brult dat je terug wordt geblazen. We moeten dus een andere weg zoeken. Bij de kamer waar je nu bent, moet je twee stenen naar het noorden duwen, zodat ze later een pad boven de kamer gaan vormen. Volg de rode lijn zoals die op het plaatje hieronder is aangegeven: ga vanaf het punt waar je bent naar het zuidoosten, oosten en zuiden. Duw de steen naar het westen. Volg nu de roze lijn van het plaatje. Glijd naar het zuiden en het noordwesten. Duw de steen naar het noorden. Ga naar het westen, noorden, noordoosten, westen en het noordoosten. Duw de steen naar het oosten. Glijd zuidwest en vervolgens oost. Duw steen naar het noorden. Nu zit de steen op de goede plaats.

De andere steen moet ook nog op zijn plaats. Glijd naar het zuiden, noordwesten, zuiden en het noordoosten. Duw de volgende steen naar het oosten en volg hem. Ga naar het zuiden en het oosten. Duw de steen naar het noorden en ga zelf ook. Loop naar het oosten, noorden en duw steen weer, deze keer naar het westen. Glijd naar het zuidwesten, noorden en het oosten. Duw steen naar het noorden. Ga naar het noorden, oosten, noorden. Duw steen naar het westen. Glijd naar het zuidwesten, westen, en het noordoosten. Duw steen. Zit nu op zijn plaats.

Kamer 6

De stenen

AxeGa nu terug naar de vijfde kamer. Glijd vanuit het punt waar je komt naar het noorden, westen, noorden en oosten. Ga door de spleet en loop verder naar het oosten. Als je 80 Woodcutting bent, kun je nog bij de muur in het zuiden 20.000 Woodcutting xp halen.

Je komt nu in een kamer met een yeti. Bestudeer de muur in het westen. Je ziet een plaatje van een paar holbewoners die op een hoorn blazen. Doe dat na op de pijp die tegenover de muur is. Door het geluid trilt de hele grot en is de yeti voorlopig buiten westen.

Ga terug naar de kamer waar je in de spleet bent gekropen. Vanhieruit moet je terug naar de kamer waar je de ijsblokken hebt verschoven. Dat is dus west, zuidoost, oost. Ga in de volgende kamer naar het oosten. Je komt bij de yeti.

Als je in de kamer bent, moet je naar de andere kant van de kamer gaan. Hier ligt een hoop stenen. Pak ze op en neem ze mee. Je mag nu niet weg teleporteren, want dan verlies je je stenen en moet je ze opnieuw gaan halen. Ga nu terug naar de vorige kamer. Kies bij de uitgang van de kamer met je rechtermuisknop bij de uitgang voor "Exit-cave". Je wordt nu opgewacht door snow imps, die vertellen dat je gefopt bent. Die stenen zijn yetistront. Ze besluiten om je mee te laten doen met de grap en betoveren de stenen, zodat het alleen gaat stinken als je ze aan Explorer Jack geeft.

Glijd terug naar het zuidwesten, westen en het noorden. Stap in de portal en geef de betoverde stenen aan Explorer Jack.

Beloning: Een keer 500 xp in een skill naar keuze. Je krijgt ook nog twee keys voor Treasure Hunter.

Als je na de quest een aantal minuten wacht of uit- en inlogt en met Explorer Jack praat, geeft hij je nog 5.000 gp. Hij heeft de yetipoep dan verkocht. Tijdens de quest kun je ook 2.000 Crafting, 10.000 Agility en 20.000 Woodcutting xp halen. Wanneer je tijdens de quest nog niet de benodigde levels hebt om deze extra xp te halen, kun je na de quest altijd teruggaan.

Iedereen die Witch's Potion en Sheep Shearer heeft gedaan toen ze nog een quest waren, krijgt 1 quest point voor deze quest. Als je die quests niet hebt gedaan, krijg je er 2.

Quest points: 2

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Geen

Over deze pagina

Met dank aan Castrisgu, Dutch titanz en iVitalBullet voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.