Verbetering insturen

- Wijziging voorstellen

Royal Trouble

Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

Lengte: Gemiddeld

Startpunt: Loop vanuit Camelot via het noordelijke pad naar Rellekka of teleporteer met de lyre van de Fremmenik Trails quest. Praat hier met de Sailor op de pier in de haven. Hij zal je naar Miscellania brengen. Ga naar het westen, loop het kasteel binnen en ga een verdieping omhoog. Praat hier met Advisor Ghrim.

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je moet Throne of Miscellania hebben voltooid. Je hebt ook 40 Agility en 40 Slayer nodig. Je moet een Giant Sea Snake van level 63 kunnen verslaan, die aanvalt met melee en Ranged. Hij is zwak tegen slash.

Benodigde spullen: Armour, wapens, voedsel, 5 coal (tijdens de quest te hakken), rope (tijdens de quest te krijgen). Antipoison is handig.


Terwijl jij weg was heeft King Vargas weer proberen te regeren. Je raadt het al: dat gaat mis. Hij heeft weer de oorlog verklaard aan Etceteria. Ghrim adviseert je om eens een praatje te maken met je toekomstige echtgenoot, de zoon of dochter van de koning. Praat als je een vrouw bent met de prins, als je een man bent met de prinses.

King Vargas

Queen SigridJe ziet nu een filmpje, waarin het plan wordt bedacht dat Queen Sigrid en King Vargas met elkaar moeten trouwen. Je moet nu uitzoeken wat er precies tussen de twee volkeren gaande is. Praat met King Vargas. Hij wil niet over de oorlog praten en vertelt je over missende voorwerpen.

Loop uit het kasteel en maak een praatje met de bevolking. Zij zullen je vertellen dat hun spullen zijn geroofd door soldaten van Etceteria. Meld dit aan de koning: hij vraagt je om naar Queen Sigrid in het kasteel van Etceteria te gaan. Loop helemaal naar de oostkant van het eiland, ga het kasteel binnen en neem de trap naar boven. Queen Sigrid wil ook dat je de bevolking naar dingen vraagt, maar dit keer natuurlijk haar onderdanen: die van Etceteria.

Buiten het kasteel loopt weer genoeg Etceteriaans volk rond om mee te praten. Zij zullen zeggen dat er iets door de soldaten uit Miscellania van hén gestolen is. Nu is het dus precies andersom...! Ga weer met Queen Sigrid praten. Zij denkt dat Vargas er achter zit, Etceteria heeft niet eens een leger... Ze denkt dat King Vargas de oorlog weer wil beginnen en de twee volken besteelt, zodat de mensen weer ruzie krijgen en weer op de vuist met elkaar gaan. Ga terug naar King Vargas.

King Vargas denkt dat Sigrid denkt dat Vargas zich over zal geven, omdat Vargas zelf Etceteria nu, na je avonturen in Throne of Miscellania als een zelfstandig eiland erkent. Hij denkt dat Queen Sigrid geruchten onder haar eigen volk verspreidt: ze zou vertellen dat de Miscellaniërs achter de roofpartijen zitten, terwijl ze dat zelf doet. Micellania heeft niet eens een leger! Pfff... Wat een zeurpieten, niet? Ga weer met Ghrim praten.

Als de Etceterianen zeggen dat ze het niet hebben gedaan en de Miscellanianen dit ook zeggen, moet iemand van buiten het doen, aldus onze wijze Ghrim. Je moet de Sailor van de boot waarmee je gekomen bent vragen of er de laatste tijd nog rare snuiters met zijn boot zijn mee gegaan. Hij vertelt dat jij de enige bent die is gekomen. Er waren ook nog een paar kindertjes uit Rellekka een tijdje geleden gekomen. Deze kinderen vertelden dat ze familie in de grotten gingen opzoeken.

GrotPraat met King Vargas en vraag uitleg over die grotten. Hij verontschuldigt zich over het feit dat hij nooit heeft gezegd dat Miscellania grotten heeft. Hij geeft je een briefje voor de bewaker van de grot, zodat die weet dat je naar binnen mag. Hij is pas aangenomen en kent je gezicht niet. De ingang van de grotten is ten zuidoosten van het kasteel. Zorg ervoor dat je 5 coal bij je hebt als je die straks niet zelf wilt hakken, zoek naar het uitroepteken op je kaart en daar laat de bewaker het briefje zien.

Ze hebben in de grotten allemaal huizen gebouwd. Dat moest wel, want boven, op het vaste land, waait het te hard en kunnen de huizen geen grip vinden. De ruimte wordt nog steeds driftig uitgebreid door een aantal ingehuurde dwergen. Zij hakken steen weg om ruimte te maken. Praat met iemand van de plaatselijke ondergrondse bevolking, zij zullen je vertellen over de dwerg Donal en zijn maat. Ze hebben een monster gezien en nu durft Donal niet meer verder te werken. Hij zit nu de hele tijd te zuipen in het café.

Vind het café en maak een praatje met Donal. Hij zegt dat het een eng groot monster is met rode ogen. Nu wil hij niet meer verder werken. Hij geeft je wel een stok om het plafond omhoog te houden, mocht je een kijkje willen nemen in de tunnel waar hij het monster zag. Hij waarschuwt je ook voor de glibberige stenen en wijst je op de plank die bij de tunnel ligt. Door al dit geglibber kan de lift gebroken zijn, maar dat moet je zelf dan maar bekijken.

SpleetLoop naar het noordwesten van het ondergrondse deel: hier is een gat naar boven. Twee dwergen staan hier druk te hakken bij een spleet in de wand. Stop in deze spleet het stokje van Donal en ga naar binnen. Hier zie je allemaal kisten en spullen liggen.

De lift is, zoals de dwerg al voorspelde, gebroken. Dat wordt dus repareren... Pak een pully beam uit een van de kisten en timmer deze met je handen tegen de scaffold. Haal nog een pulley beam en pak nog twee normale beams uit de kist er naast. Zet deze op elkaar, totdat je van de pully beam een long pulley beam naar een longer pulley beam hebt gemaakt. Zet deze ook op de scaffold en voeg nog een pulley beam toe. Haal een rope uit de kist met het boek er op en hang deze op aan je balken die je op de scaffold hebt gezet. Timmer ook nog een normale beam op het platform.

Als je nog geen 5 coal bij je hebt, kun je die uit de stenen bij je hakken. Een pickaxe kun je uit de steen bij de twee dwergen "lenen." Pak een engine, zet deze op het platform en stook hem op met de coal. Neem nog een extra rope mee uit de kist en bereid je voor op het gevecht met de slang van level 90. Neem een antipoison en voedsel mee en ga bij de lift omhoog. Pak hier de plank.

Lift

Kruip door de tunnel, bevestig de rope aan het overhangende ding en slinger naar de overkant. Hier zie je een smeulend kampvuurtje. In dit vuurtje ligt een verbrande pagina uit een dagboek, pak het en lees het. Als je het niet leest, loop je de kans straks dood te gaan! Wandel voorzichtig naar de stenen in het watertje dat je tegenkomt. Ga er niet op staan! Als je dit wel doet, zul je dat merken in je aantal life points. Leg voorzichtig de plank op de glibberige steen en loop naar het volgende eiland. Herhaal de planktruc totdat je over alle stenen bent.

Stenen

Loop verder de grot in en pak alle stukjes dagboek uit de vuren die je tegenkomt. Stop deze stukjes bij de al gevonden pagina's. Let op de gasgaten in de vloer, deze kunnen 90 schade aan je toe brengen. Aan het eind van de gang zul je weer een spleet tegen komen. Lees het hele dagboek en ga door de spleet. Je ziet nu een filmpje met de kindertjes waar de Sailor het over had.

De kinderen hadden een lumineus plan bedacht: ze veroorzaakten eerst oorlog tussen de twee eilanden boven hen door spullen te stelen en losten dan het mysterie op. Zo zouden zij als vredesstichters onthaald worden en echte volwassenen zijn. Nu zijn ze alleen bang geworden en zeuren dat ze zielig zijn, niets te eten hebben en naar huis willen. Ze durven niet meer weg, ze zijn bang voor het monster dat ze hebben gezien.

Groep

Als echte avonturier ben jij natuurlijk niet bang voor zo'n monstertje. Loop dus dapper verder, ga door de spleet die je aan het eind tegenkomt en dood de slang. De slang zal een doos, een willekeurig voorwerp en big bones droppen. Neem de doos mee en ga uit het gat.

Een Guard van Etceteria zal een touw naar beneden laten, ga hier omhoog. Met de kinderen praten heeft geen zin: zij blijven doorklagen over hoe zielig ze zijn. Breng de doos naar Queen Sigrid. Zij zal je prijzen voor je daden, 20.000 gp als beloning toeschuiven en je met een brief naar King Vargas sturen met excuses er in. King Vargas accepteert deze, is blij dat er nu een soort samenwerking komt tussen hen en beloont je nog meer.

Beloning: 5.000 Agility, 5.000 Slayer en 5.000 Constitution xp. Je krijgt ook nog 20.000 gp van Queen Sigrid. Je kunt met je koninkrijk nu ook farming seeds, teak en mahogany logs krijgen. Je krijgt ook nog twee keys voor Treasure Hunter.

Quest points: 1

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Glorious Memories, Achievements van de Fremennik-provincie - Moeilijke taken

Over deze pagina

Met dank aan Erikje0, Corpus Sanum clan, Hoodstar1991, Lizedd, Son Of Jezus, Spacekees en debestoner voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

RuneScape is een handelsmerk van Jagex Ltd uit Groot-Brittannië
© De Lunagang 2004 - 2014

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.