Rune Mechanics

Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

Lengte: Kort

Startpunt: Praat met Apprentice Clerval in de kelder van de Mage Training Arena, die ten noorden van de Duel Arena bij Al Kharid is.

Startpunt op wereldkaart: Het startpunt staat niet op de wereldkaart.

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je moet Rune Mysteries en Wolf Whistle hebben voltooid. Je hebt ook 27 Magic, 25 Construction en 20 Runecrafting nodig. Je hebt ook 5 pizzaz points van de Mage Training Arena nodig.

Benodigde spullen: 20 pure of rune essences, 2 emeralds, ongeveer 20 fire of water runes, 5 mind runes, 5 body runes.

Apprentice Clerval hoort zijn magic te oefenen, maar werd afgeleid en zit nu in de kelder om na te denken. Hij vindt de rune guardians erg fascinerend. Het zijn namelijk pratende, lopende stenen, in tegenstelling tot zijn pet rock waar hij eens dagenlang naar heeft zitten staren, nadat zijn broer vertelde dat ze konden bewegen. Clerval wil een rune guardian voor zichzelf maken, maar de tovenaars van de Mage Training Arena willen hem niet helpen. Misschien jij wel. Zeg dat je Clerval zult helpen.

Clerval

Je moet nu met drie tovenaars gaan praten.

Wizard Shug

Wizard Shug is bovenin de Mage Training Arena. Hij ligt eerst te pitten en als je hem naar de rune guardians vraagt, begint hij eerst een heel verhaal te houden over zijn drinkpartijen met Wizard Sedridor van de Wizards' tower. Kies ervoor om meer te horen of verder te gaan. Uiteindelijk zegt hij dat je twee emeralds op de werkbank in de kelder moet doen om ze te betoveren. Hier heb je geen runes voor nodig. Je moet ook 20 rune essence aan Clerval geven. Betover de emeralds vast op de werkbank.

Wizard Shug zal je niet helpen voordat je minimaal 5 pizzaz points in je progress hat hebt zitten.

Wizard Edvin

Wizard Edvin is in het oosten van de kelder. Na wat gemompel over zijn experiment merkt Edvin je op. Je vraagt hoe je de rune guardians kunt maken. Hij wil eerst dat je zijn prototype challenge room uitprobeert. Hij legt je uit wat je moet doen. Zeg dat je er klaar voor bent.

Je komt in een kamer met verschillende hokjes. Jij moet aan de andere kant zien te komen door de portals in te gaan. Ga één keer westelijk en vervolgens de hele tijd noord. Nu kom je bij het einde.

Doolhof

Uiteindelijk zal Wizard Edvin je vertellen dat de rune guardians op golems uit Uzer zijn gebaseerd. Ze zijn alleen van rune essence in plaats van klei en hebben een eigen wil in plaats van voorgeschreven instructies. Je krijgt een ding om het lijf van de guardians te maken.

Wizard Dougal

Wizard Dougal is ook in de kelder. Hij is erg chagrijnig, wil je niet helpen en denkt later dat je een spion bent. Vervolgens schept hij op over zijn runecraftingkwaliteiten. Streel zijn ego of zeg hem waar het op staat. Uiteindelijk vertelt hij dat je vijf body, mind en steam runes nodig hebt. Je krijgt de spullen om de laatste te maken. Doe dat, want runes die je niet zelf hebt gemaakt, accepteert hij niet. Steam runes kun je op twee manieren maken:

De binding necklace zorgt ervoor dat de kans dat dit lukt 100% in plaats van 50% is. Je moet hem natuurlijk wel dragen.

Laat de steam runes aan Wizard Dougal zien om te bewijzen dat je ze kunt maken.

Einde

Geef alle spullen aan Clerval. Nu moet je een puzzeltje oplossen, omdat die domme Clerval dat niet zelf kan. Je moet twee draadjes aan elkaar doen. Ga naar de tafel en zet de draadjes als volgt neer:

Puzzel

Praat weer met Clerval. Je moet nu nog wat snijden. Doe Edvin's tool op de lump of rune essence. Je krijgt nu de vier delen van de guardian. Praat weer met Clerval en je zult het monster tot leven wekken. Je mag het houden als beloning.

Beloning: 900 Construction, 2.300 Magic en 1.850 Runecrafting xp. Je mag de rune guardian als huisdier houden. De rune guardian eet niets, maar je moet soms met hem naar een runecrafting altar om hem op te laden. Je kunt dat ook in de menagerie van je huis doen. Als je je rune guardian naar een altaar brengt en hem op het altaar doet, zal hij in de kleur van de rune veranderen. Je krijgt ook nog twee keys voor Treasure Hunter.

Quest points: 1

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Geen

Over deze pagina

Met dank aan mtburn, Robbeaat, The don en rockdog85 voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.