Salt in the wound

Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

Lengte: Gemiddeld

Startpunt: Praat met Kennith bij de boot van Daemonheim.

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je moet Kennith's Concerns hebben voltooid. Je hebt ook 60 Defence, 50 Constitution, 47 Herblore, 45 Summoning en 35 Dungeoneering nodig. Je moet verschillende monsters van level 86 kunnen doden.

Benodigde spullen: Voedsel, armour. Tuna en tuna potato's zijn handig om metgezellen tijdens de quest te genezen. Ranged of magic is aangeraden.

Vraag de flink gegroeide Kennith hoe het in Witchaven is. Kennith zegt dat dat de reden is dat hij je hier is komen opzoeken. Vraag waar hij je hulp mee nodig heeft. Sir Tiffy heeft hem verteld dat hij moet helpen de Slug Queen te doden.

Begin de quest. Kennith zal tien stappen ver weg teleporteren. Ga de trap in het westen op en praat met hem. Hij zal nu Ezekial en Eva naar jullie toe teleporteren. Praat opnieuw met Kennith.

Kennith

Kennith vertelt dat de Servant een manier heeft gevonden om ervoor te zorgen dat de Slug Queen geen geesten meer kan overnemen. Praat nu weer met Ezekial over zijn gezondheid. Praat vervolgens met Eva. Zij zal jullie naar Daemonheim leiden, waar jullie een wezen moeten zoeken om de Slug Queen uit te schakelen. Zeg dat je klaar bent om te vertrekken. Ezekial zal een gat maken waardoor jullie in Daemonheim kunnen. Je ziet meteen een aantal spelers verschijnen die uitbreken en de voorwerpen uit Daemonheim gaan misbruiken.

In elke grot waar je deze quest komt, zul je niets verliezen als je doodgaat.

Ga naar het oosten en pak de blue triangle key. Open hiermee de deur in de eerste kamer. Hier is een puzzel. Je mag nu één van de helden kiezen. Probeer ongeschonden naar de overkant te komen. Als je éénmaal over een gat bent gesprongen, zal er een guardian sphere verschijnen. Deze zal bij elke sprong naar je toebewegen. Zorg ervoor dat hij je niet raakt, dan gaan er 500 lifepoints van je af en moet je opnieuw beginnen. Hieronder staat één van de mogelijke oplossingen.

Puzzel

Inspecteer nu het monster in het zuidoosten. Je zult nu wat van het monster meenemen voor het drankje dat de Slug Queen uit moet schakelen. Spring terug over de stenen. Het is nu niet erg als de sphere je raakt.

Laat je door Kennith naar het fishing platform teleporteren. Praat daar met Kennith. Kennith vertelt dat jullie nog een paar ingrediënten nodig hebben: een sea slug en uit vrije wil gegeven bloed van slaaf. Praat met Bailey. Bailey is nu ook bezeten door een sea slug. Sla hem. Hij zegt dat je inspanningen nutteloos zijn. Vraag of hij geen pijn kan lijden. Dat is inderdaad zo. Wanneer je hem vraagt het te bewijzen, geeft hij je bloed.

Ga nu naar buiten en zoek een fishing spot. Klik op lure en er zal een sea slug achter je aankomen. Lok hem naar het huisje. Kennith zal hem pakken, praat met hem en hij zal je een seeker gland geven.

Pak nu een pestle and mortar van de tafel en maal één van de voorwerpen fijn. Ga nu naar buiten en loop naar het noordwesten. Hier is de ingang van de citadel. Praat met een van de bewakers. Je mag niet naar binnen. Vraag waarom niet. Je bent een onbekende. Zeg dat je geen vreemde bent en je verlichting zoekt door je aan te sluiten. Zeg vervolgens "I wish to hear..." Je mag nu naar binnen.

Citadel

Kamer 1

Loop de grot in. Als je uitlogt, moet je weer aan deze kamer beginnen. In volgende kamers zullen kamers die je al geopend hebt, wel open blijven. Je kunt iedereen voedsel geven om ze lifepoints terug te geven. Ze zullen dubbel zoveel terugkrijgen als gebruikelijk. Ezekial is erg dol op tuna. Tuna's zullen 500 bij hem genezen en tuna potatoes 1100.

Verderop in de grot zul je een White Knight-zombie (Risen knight) van level 60 tegenkomen. Dood hem. Loop nu iets verder. We moeten iedereen in de kamer naast je zien te krijgen.

Je kunt tussen personages wisselen door op het hoofd aan de linkerkant van je scherm te klikken. Door nogmaals op het hoofd van het personage dat je bedient te klikken, ga je terug naar je eigen personage.

  1. Loop door tot je bij het gat komt waar de villager overheen staart. Loop met één van de personages naar de achterkant van de villager en sla hem knockout. Ren met een ander snel langs de villager.
  2. Sla ook de volgende villager ongezien van achteren neer. Haal de hendel in de open kamer over. Nu is het kamertje in het noorden open en is de kamer waar je nu in zit, afgesloten.
  3. Ga met de twee overgebleven personages de kamer in het noorden in. Haal daar de hendel over. De deur van de kamer in het zuiden is nu weer open.
  4. Haal je personage uit de kamer in het zuiden. Sla de villager weer neer zonder dat deze je ziet en wacht vlak voor de villager die het gat bewaakt.
  5. Sla de villager bij het gat opnieuw neer en ren met je personage dat voor de villager staat te wachten naar het noorden.
  6. Laat één van je personages in de kamer in het noorden de hendel weer overhalen en zorg ervoor dat iedereen in de noordelijke kamer staat.
  7. Sluit de deur en druk op de "Regroup"-knop aan de linkerzijde van je scherm.

Ren met je eigen account naar het zuiden en dood nu alle risen knights die je ziet. Ga vervolgens met iedereen naar de grot in het noorden. Je komt nu in een nieuw deel van de grot.

Kamer 2

  1. Kamer 2Loop met alle personages zo vermogelijk naar het noorden. Zet iemand in het kamertje in het westen (kamer 1 op het kaartje hiernaast).
  2. Haal de hendel in kamer 2 over.
  3. Ga met drie mensen de kamer in het oosten in (kamer 3)
  4. Laat één iemand de hendel in de kamer in het zuiden overhalen (kamer 4).
  5. Ga met twee mensen de kamer in het oosten binnen (kamer 5).
  6. Haal de hendel in kamer 4 over.
  7. Haal de hendel in kamer 5 over.
  8. Haal de hendel in kamer 6 over.
  9. Ga met één personage kamer 7 in.
  10. Haal de hendel over in kamer 6.
  11. Haal de hendel in kamer 5 over.
  12. Haal de hendel in kamer 8 over.
  13. Loop met alle personages naar kamer 2 toe, behalve die in kamer 6, omdat dat niet kan.
  14. Haal de hendel in kamer 6 over en ren naar kamer 2.

Ga nu naar het noorden voor de volgende kamer.

Kamer 3

Dood eerst gezamelijk alle knights, zodat het gemakkelijker is om overal te lopen.

Haal nu de hendels in de vier hoekkamers over. De volgorde van de hendels zijn, noordoost, zuidoost, zuidwest en vervolgens noordwest. Haal daarna nog een keer de hendel in de noordoostelijke kamer over. Alleen in deze volgorde zullen alle deuren open zijn. Ga naar de grote deur in het noorden voor de volgende kamer.

Kamer 4

Zorg ervoor dat je volledig genezen bent. Ga met je eigen personage naar de grote steen in het midden en steek je arm in het gat dat je vindt. Er komen van alle kanten zo nu en dan risen knights. Dood ze allemaal. Het is handig om hier "Select-all" voor te gebruiken. Je steekt je arm drie keer in het apparaat. Let goed op de lifepoints van alle teamgenoten.

Kamer 4

Kamer 5

Hier zit de slug queen. Ze pakt jou beet en probeert je geest over te nemen. Eva houdt twee risen knights die zijn gekomen in bedwang. Ezekial en Kennith moeten proberen om achter de Slug Queen te komen.

Ga met Ezekial naar het zuidoosten en gooi een explosief naar de muur. Dood daarna eventueel met Kennith en Ezekial de Risen knight.

Laat Kennith met Brother Maledict achter het hek in het westen praten. Zijn overtuigingskracht is zo groot dat Brother Maledict hem binnenlaat. Laat Ezekial nu het muurtje verderop slopen.

Laat nu aan beide kanten van het ravijn in het noorden personen staan. Zo kunnen ze van beide kanten de Slug Queen aan gaan vallen. Doe dat dan ook. Mayor Hobb en Brother Maledict horen de Slug Queen nu niet meer, maar ze gaan haar nog wel beschermen. Laat Eva de burgemeester neerslaan.

Probeer nu de Slug Queen aan te vallen. Je wordt over haar heengeslingerd, maar bent nu wel bij een groot stuk steen. Ga er achter staan en duw de steen om.

Mallum

De Slug Queen is nu dood en iedereen komt bij. Praat met Lucy. De arme oude vrouw smeekt om haar vader (of moeder, als je vrouwelijk bent). Ze is al meegenomen door de Slug Queen toen ze nog maar een klein kind was... Vertel haar de waarheid of lieg tegen haar.

Ga nu naar buiten via het gat in de muur. Teleporteer niet, dan moet je deze kamer opnieuw doen! Je quest is nu voltooid.

Beloning: 45.000 Defence, 17.500 Constitution, 15.000 Herblore, 12.500 Summoning en 5.000 Dungeoneering xp. Je kunt voortaan 100 meer runes of pijlen in Daemonheim opslaan. Ook twee keys voor Treasure Hunter.

Quest points: 2

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Taken van Daemonheim - Moeilijke taken

Over deze pagina

Met dank aan 5 Days Awake, Nikita Mears, Zenivo en lies60 voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.