Stolen hearts

Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

Lengte: Kort

Startpunt: Praat met Ozan naast het huis ten noorden van de Wise Old Man in Draynor Village.

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Nee

Eisen: Je moet drie huurlingen van level 2 verslaan. Je krijgt hiervoor geen xp.

Benodigde spullen: Eventueel voedsel en een wapen als je echt pas nieuw bent in het spel.

Als je wilt weten wat er voor het begin van deze quest gebeurd is met enkele van de hoofdpersonen uit deze quest, kun je The Rising Sun - Ozan's Tale lezen.

Starten

Ozan is blij dat je langskomt. Zijn vriend Khnum is op een schurkenbende gestuit toen hij hier in Draynor Village een winkel wilde openen en wil er niet met Ozan over praten. Jij moet proberen te infiltreren. Accepteer de quest.

Ozan

Je krijgt nu te horen dat je op het luik in het huis naast je moet kloppen. Stel Ozan eventueel vragen over Khnum en de bende en klop vervolgens op het luik. Zeg tegen degene die terugpraat dat je hun ogen uit zult steken als ze je niet binnenlaten. Dit vinden ze wel een geschikte eerste kennismaking.

Khnum

Praat met Khnum achter de bar. Je mag proberen lid te worden van de bende, de Skullery. Beantwoord zijn bedreiging met een van de opties en hij zal je een paar theoretische situaties voorleggen. Het maakt telkens niet uit wat je antwoordt.

Khnum

Nu je lid bent, mag je Khnum vragen stellen. Stel alle vragen. Hij zal vertellen dat hij de leider is, je niet naar Ozan moet luisteren en dat de bende op dit moment met een ontvoering bezig is. Hierna zal hij vertellen dat je spullen aan zijn huurlingen moet geven. Hiervoor moet je eerst naar het hoofdkwartier komen, maar je zult zelf uit moeten zoeken waar dat is.

Terug naar Ozan

Praat met Ozan over het hoofdkwartier. Ozan wil Khnum graag ondervragen. Hij zegt dat jullie moeten wachten tot Khnum naar buiten komt en hij zelf naar het hoofdkwartier gaat. Zeg dat je er klaar voor bent.

Volg Khnum bij zijn tochtje door Draynor, dat uiteindelijk naar de gevangenis zal gaan. Kom niet te dichtbij en zorg ervoor dat jullie ook niet te ver achter komen.

Ga nu samen met Ozan de gevangenis in. Je komt te weten dat Khnum is ontslagen als paleisbewaker van Al Kharid toen Ozan het paleis binnenglipte en Khnum daarvan de schuld kreeg, omdat ze bevriend waren. Khnum wil niets meer met Ozan te maken hebben.

Gevangenis

Nu komt een oude liefde van Ozan binnengestormd: Leela. Nadat een onjuiste veronderstelling bij Leela over samenwerking tussen Ozan en Khnum is rechtgezet, stelt Ozan voor om met haar samen te werken en de ontvoering te stoppen. Leela vertrouwt je voor het moment, maar zegt ook dat Prince Ali van Al Kharid al ontvoerd is. Ozan staat er versteld van dat Khnum Prince Ali heeft ontvoerd.

Ondervraag Khnum met alle opties. Uiteindelijk vertelt Khnum dat ze zijn ingehuurd door Lady Keli. Ze hebben Prince Ali naar een boot geleid.

Ga naar de zee ten zuiden van de gevangenis. Ten oosten van de brug naar de Wizards' Tower staat een groepje mensen bij een boot. Ozan zal ze bedreigen, maar dat helpt niet zo goed. Leela komt ook kijken. Lady Keli beveelt de Skulls jullie te doden en betovert ze als ze daar geen zin in hebben. Vervolgens vaart Lady Keli hard weg met de prins.

Boot

Gevecht

Dood de drie huurlingen van level 2 samen met Ozan en Leela. Pak nu de ransom note. Leela vertelt nu dat jullie een bericht moeten geven aan haar vader, Osman. Zeg ja op de vraag of je met Ozan naar Al Kharid wilt. Teleporteer naar de lodestone van Al Kharid of Lumbridge.

Naar het paleis van Al Kharid

Loop naar het paleis van Al Kharid, het grote gebouw in het zuiden, en praat daar met de Palace guard voor de deur. Hij wil je niet met zijn meester laten spreken. Ook wil hij je niet via een arrestatie naar zijn meester brengen, zelfs niet als jullie Ozan zouden zijn, die probeert in de slaapkamer van de emir te komen om zijn linkersokken af te knellen. Ideetje...

Palace guard

Ga naar de craftingwinkel in het noordoosten van de stad en ga daar de trap en ladder op. Je bent nu op het dak.

  1. Wandel over de plank in het zuiden.
  2. Glijd naar beneden over de luifel.
  3. Ga het huis binnen en loop over de waslijn naar het andere gebouw.
  4. Beklim de ladder.
  5. Loop over de planken.
  6. Ga nog een ladder op.
  7. Spring van het platform.
  8. Klim bij het tapijt naar beneden.
  9. Houd je vast aan het rek.
  10. Spring van het platform.
  11. Stuiter op de luifel.
  12. Klim omhoog bij de stenen.
  13. Reken met de vlaggenmast af.
  14. Glijd via het touw naar de overzijde.
  15. Probeer omhoog te klimmen.
Springen

Je hoort nu Osman bij het raam. Er is een gesprek gaande tussen Osman, een ambassadeur uit Menaphos, de zieke emir en een adviseur van de emir, Hassan. Menaphos een stad in het zuiden van de woestijn waar al vele oorlogen mee is gevoerd en waar nu een zwakke vrede mee is. Osman beschuldigt Menaphos ervan achter de ontvoering te zitten en beledigt de ambassadeur constant. De emir zegt dat hij nooit een Menaphite op de troon zal laten zitten, zelfs niet tijdelijk. De ambassadeur wordt met deze boodschap teruggestuurd naar zijn farao. Tot slot vertelt de emir Osman dat zijn zoon koste wat het kost terug moet worden gebracht, omdat hij zelf stervende is. Eén ding mag echter niet worden weggegeven: de kostbare diamant Kharid-ib.

Ga bij de stenen naast het touw naar boven en loop naar het zuiden. Klim via het openstaande dakraam naar binnen.

Luik

Ozan vertelt hier dat deze diamant de reden is dat hij Al Kharid moest verlaten en Khnum is ontslagen. Hij werd in deze kamer gesnapt.

Puzzel

We moeten nu een puzzeltje oplossen. In de westelijke kist kun je eventueel een hint vinden hoe je de puzzel op moet lossen, maar dat wordt hieronder ook uitgelegd.

Klik op de schalen bij het beeld. Je ziet hier een weegschaal en negen beeldjes van ambassadeuren.

Puzzel

Acht beeldjes wegen hetzelfde, één is zwaarder. Je mag straks twee keer laten wegen. Sleep drie willekeurige beeldjes naar de ene kant van de weegschaal en drie andere naar de andere kant. Klik nu op de groene ruit in het midden. Het beeld gaat nu wegen. Kijk snel naar welke kant het beeld wijst, hij gaat daarna weer terug. In je chatbox kun je eventueel nalezen naar welke kant het beeld ging.

Als één kant zwaarder is dan de andere, weet je dat één van de drie gewichten die je daar hebt gezet, het zwaarste is. Wanneer beide kanten even zwaar zijn, weet je dat het zwaarste gewicht nog onderaan staat en dus één van die drie gewichten daar het zwaarste is.

Weeg nu opnieuw. Als de linkerkant zwaar is, weet je dat je het beeld moet hebben van de linkerkant. Hetzelfde geldt voor de rechter. Als beide kanten even zwaar zijn, was het het gewicht aan de onderkant.

Sleep het zwaarste gewicht naar het symbool van de tas in de linkerbovenhoek. Het beeldje zal nu in je inventory komen. Plaats deze in de straal voor de diamant. Je pakt de diamant en wordt ontdekt door Osman. Vertel hem het wachtwoord. Het maakt niet uit als je hem fout hebt, na drie keer zal Ozan het woord roepen. Je geeft de diamant terug en wordt naar de emir gebracht. De emir blijft volhouden dat de diamant niet overhandigd mag worden, maar Ozan staat erop. Kies een van beide opties. Nu zal de emir blijven volhouden dat je zijn hart niet mag weggeven... en hij sterft.

Voltooien

Osman vertelt je dat Ozan terug mag keren naar Al Kharid. Ook heeft hij een plan om de prins te redden, waarbij hij graag van jullie vaardigheden gebruik maakt. Daarna geeft hij je je beloning. Quest voltooid! Als je member bent, kun je de vervolgquest Diamond in the Rough direct beginnen.

Beloning: 250 Constitution, 250 Agility, 250 Thieving en keuze uit 250 Prayer, 250 Ranged, 250 Magic, 250 Attack, 250 Defence, 250 Strength of 250 Constitution xp. Alleen de Constitution xp krijg je direct, de memberskills kun je kiezen met een lamp. Je krijgt ook nog twee keys voor Treasure Hunter en 2.500 gp. Members kunnen met Khnum in de gevangenis van Draynor Village praten voor een titel voor hun naam. Je kunt Artful Dodger *naam*, Don *naam, *naam* the Enforcer en *naam* the Swindler krijgen.

Quest points: 3

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Diamond in the Rough, The Jack of Spades, Achievements van de Desert - Gemakkelijke taken

Over deze pagina

Met dank aan Puma, Bjorngomes (Zammy_Mayor), RQSSWAG, Soul-toktzt, bijnaam en felix duivel voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.