The Tourist Trap

Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

Lengte: Gemiddeld

Startpunt: Spreek met Irena aan de Shantay Pass

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je hebt 20 Smithing en 10 Fletching nodig. Je moet een mens van level 15 kunnen verslaan. Hij kan slecht tegen vuurspreuken.

Benodigde spullen: Desert shirt, desert robe bottoms, desert boots, water skins, 3 bronze bars (meer is handig), 10 feathers (meer is aanbevolen), ongeveer 200 gp, vuurspreuken (aangezien het monster een laag level heeft werken andere wapens ook wel) en een beetje eten. Alle spullen, op de bronze bar na, zijn bij de Shantay Pass ten zuiden van Al-Kharid te koop. Extra geld voor de tapijten is handig.

Ga door de Shantay Pass en praat daar met Irena. Ze huilt om haar dochter. Vraag wat er aan de hand is. Ze is vermist. Vraag haar wanneer haar dochter verdween en wat ze toen deed. Zeg dat je haar dochter zult zoeken.

Kaart

Ren naar het zuiden tot je het Mining Camp vindt. Aan de ingang van het kamp zie je de Mercanary Captain met de grijze cape en het afwijkende schild. Klik met je rechtermuisknop op hem en klik op "Watch Mercanary Captain". Er komt in je scherm te staan dat hij een metalen sleutel heeft. Als je dat gedaan hebt, mag je met hem praten.

Captain

Zeg:

Hij heeft je net vertelt dat je het hoofd van Al Zaba Bashim naar hem moet brengen. Loop richting het westen, totdat je bij het Bedabin Camp komt. Ga naar Al Shabim, die je vindt in een grote witte tent met rode strepen op. Zeg "I am looking for Al Zaba Bhasim" tegen hem. Hij vertelt dat die niet bestaat en dat de Mercenary captain er zelf maar naar moet zoeken als hij hem zo graag dood wilt hebben. Hij zegt dat je terug moet gaan naar het Mining Camp.

Al Shabim

Praat opnieuw met de Mercanary captain en zeg "I've some information for you about Al Zaba Bashim". Je vertelt hem dat Al Zaba Bashim het product is van zijn zieke verbeelding. Dat pikt hij niet en hij valt je aan. Maak hem een koppie kleiner, dan zal hij de sleutel die hij draagt voor je achterlaten. Hij kan vooral slecht tegen vuurspreuken.

Ga zonder armour en wapens het Mining Camp binnen. Als je toch armour en wapens aanhebt, gooien ze je in een cel. Doe ze ook niet meer aan, want dan word je ook in de cel gegooid. Om uit de cel te komen moet je via de tralies ontsnappen.

Als je in het kamp bent, zie je in het noorden een huisje. Ga naar binnen en doorzoek de tafel. Nu vind je een cell door key, dat is handig voor als je (nog eens) gevangen wordt genomen.

Ga naar het oosten van het Mining Camp en praat met een mannelijke slaaf. Vertel hem:

Hij heeft je zojuist vertelt dat hij uit gaat breken, maar dat zijn handboeien eerst losmoeten. Als jij die handboeien voor hem loslaat, mag je zijn kleren hebben en kun je als slaaf over het terrein lopen. Als het niet lukt het slot te openen, moet je doorgaan tot het wel lukt. Je kunt in de cel worden gegooid. Ga dan weer naar buiten door op de muur te klikken.

Slaaf

Als het slot los is, zeg je "Yes, I'll trade". Nu ruil je van kleren. Doe deze kleren niet meer uit tot het einde van de quest! Ga naar het noorden. Daar is een grote poort. Open hem.

Loop naar het einde van de mijn en praat daar met een guard. Zeg tegen hem:

Bewaker

Je moet een ananas halen voor de Mercenary. Ga naar buiten, doe je slavenkleding uit en verlaat het mining camp weer door de poort. Ren nu weer naar het Bedabin Camp en praat daar met Al Shabim. Zeg dat je een ananas zoekt. Die wil hij wel geven, maar dan moet je wel plannen voor een wapen uit het mining camp stelen. Zeg dat je geïnteresseerd bent. Je krijgt nu een sleutel van een kist.

Ga weer naar het Mining Camp, ga hier naar binnen met de metal key en ga daarna het huisje waar je de celdeursleutel vandaan haalde. Ga weer naar boven en doorzoek de boekenkasten. Je ziet allerlei boeken over zeilen. Praat hierna met Captain Siad.

Zeg:

Nu gaat die Captain zoveel over het zeilen dromen dat jij rustig zijn plannetje uit de kist kan stelen. Open de kist met de sleutel van de man uit het Bedabin Camp en pak de plannen. Ga weer naar het Bedabin Camp en praat weer met Al Shabim. Hij vraagt je of je het wapen wilt maken. Zeg "Yes, I'm very interested" en "Yes, I'm kind of curious" tegen hem.

Ga naar het noorden van het Bedabin camp. Daar zie je een andere tent. Voor de tent staat een Bedabin nomad guard. Probeer naar binnen te gaan. Je zult de bewaker zeggen dat je naar binnen mag. Doe je bronze bar op het aambeeld. Je maakt nu een prototype van de dart tip. Gebruik er een veer op, nu heb je een mooie dart. Praat nu met Al Shabim. Hij geeft je een pineapple en vertelt je dat je nu ook darts kunt maken!

Loop weer naar de bewaker in de grot die de ananas vroeg. Geef hem de ananas en ga de mijn in. Ga naar het oosten. Daar vind je tonnen. Kijk in de tonnen tot je een lege vindt. Doe bij een lege ton rechtermuisknop en klik "search barrel" aan. Dan kun je hem bij je nemen. Doe dat. Klik nu op "Search Mine Cart" bij de mijnkarretjes naast de tonnen. Dan kun je erin kruipen. Dit kan mislukken, dan gaat er wat van je energie af. Loop in de noordwestelijke gang.

Gang waarin Ana zit

Daar zit Ana. Vertel dat je nieuw bent en dat je haar eruit wilt halen. Praat niet over het gebruik van de metal key, dan word je gevangen genomen en moet je 15 rocks hakken om weer vrij te komen. Stop Ana in de ton met behulp van de use-optie en zet de ton in de mijnkar waarmee je bent gekomen. Ga zelf ook terug.

Ana

Kijk in de tonnen met de "Search"-optie, totdat je de ton vindt met Ana in. Als je de ton met Ana in gevonden hebt, ga je naar het noordwesten. Daar is een soort lift, een grote schaal aan een touw. Gebruik de ton met Ana op de winch bucket. Dan vraagt een bewaker of hij kan helpen. Zeg "Yes please". Hij helpt je en zegt dat de ton erg zwaar is, waardoor Ana boos wordt en wat roept. Zeg "I said you were very gregarious!" om de bewaker gerust te stellen.

Ga de mijn helemaal uit. Eenmaal buiten ga je naar de winch, die zuidwestelijk van die houten kar in het midden van het terrein staat. Doe rechtermuisknop op de lift en klik op "Operate winch". Kies "Search barrel" bij de ton ten westen van de winch en je zult Ana vinden. Zet nu de ton met Ana op de houten kar in het midden van het terrein en praat met de bestuurder van de kar:

Kar

Klim nu in de kar door de "Search"-optie te kiezen en rijd het kamp uit. Nu ben je eindelijk buiten! Ga naar het noorden naar de Shantay Pass en praat daar met Irena. Niet teleporteren! Irena geeft je je beloning.

Beloning: 2 keuzes uit 4.650 Agility, 4.650 Fletching, 4.650 Smithing of 4.650 Thieving xp. Door middel van de iron wrought key kun je voortaan in Mining camp. Je kunt nu ook darts maken. Je krijgt ook nog twee keys voor Treasure Hunter.

Quest points: 2

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Desert Treasure

Over deze pagina

Geschreven door Sanderkeuh, met dank aan YusufDemirel, Skwol-Rs, Crush Law, Gil1230 en ThaScorpionn, Karst, MrBr1ghtSide, brede kerel, duppie25 en the dark edh voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.