Witch's House

Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

Lengte: Kort

Startpunt: Praat met Harvey bij het huis ten westen van Falador

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Nee

Eisen: Je moet achterelkaar monsters van level 24, 34, 54 en 70 kunnen verslaan. Ze kunnen allen slecht tegen waterspreuken. Voor de laatste twee monsters zijn er safespots.

Benodigde spullen: Armour, wapens.

Vraag Harvey wat er aan de hand is. De jongen zal zeggen dat hij zijn bal over de heg heeft gegooid en dat de heks zijn bal in het schuurtje heeft gestopt. Hij vraagt of je hem wilt gaan halen. Doe dat.

Harvey

Ga naar de deur van het huis naast het jongetje. Probeer hem te openen. Jammer: de deur zit op slot. Kijk onder de potten bij de deur en je zult een sleutel vinden. Ga naar binnen. Zoek naar haar dagboek en lees het. Je moet het hele dagboek lezen, van voor naar achter, anders kom je niet verder! Als je je sleutel bent kwijtgeraakt, kun je bovenin het huis een nieuwe halen.

Voordeur

Ga naar de kelder en doorzoek de kisten ten westen van de trap totdat je leather gloves hebt. Doe de gloves aan en maak het hek open. Als je dat zonder gloves doet, word je geëlektrocuteerd en gaan er life points van je af. Zoek in de cupboard naar een magneet.

Ga weer terug naar boven. Pak hier wat kaas van de plank.

Ga naar het kleine halletje, waar een deur naar de tuin is. Als je de deur wilt open maken, zegt je poppetje dat de deur op slot zit en dat er geen sleutelgat is. Drop de kaas en een klein muisje zal op de kaas afkomen. Doe zo snel als je kunt de magneet op het muisje. Als je dat hebt gedaan, gaat de deur open. De muis verdwijnt weer na 20 seconden. Als je niet snel genoeg bent, moet je weer een nieuw stuk kaas halen.

Muis

Nu je in de tuin bent, zal je in het midden een heks zien ijsberen. Zorg dat je niet gezien wordt! Ze teleporteert je dan weer naar de voordeur! Loop de hele tijd wanneer de heks haar rug naar je omkeert en stop weer achter de heggen. Ga naar de fontein en doorzoek alle kanten van de fontein totdat je een sleutel vindt. Probeer dan naar het tuinhuisje te komen waar de bal ligt.

Als je bij het tuinhuisje bent, moet je de deur met de sleutel openen. Probeer de bal te pakken. De heks haar experiment zal eruit komen en zal je aanvallen. De eerste is heel slap, maar het zal in totaal in vier monsters veranderen. Waterspreuken zijn effectief op de monsters. Je kunt de grotere monsters tussen het krat en de bal lokken om een veilige plaats te krijgen vanwaar je de monsters aan kunt vallen. Als je ze allemaal vermoord hebt, moet je de bal pakken en die naar het jongetje brengen. Je mag nog steeds niet door de heks gezien worden, dan teleporteert ze je zonder de sleutel en bal naar buiten kun je weer opnieuw beginnen. Je kunt ook naar buiten teleporteren, bijvoorbeeld met een Lodestone. Praat met het jongetje voor je beloning.

Beloning: 6.325 Constitution xp. Twee keys voor Treasure Hunter.

Quest points: 4

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Grim Tales, Recipe for Disaster - Lumbridge sage

Over deze pagina

Geschreven door Mazterroulz, met dank aan gameonehand, Dreadjet, Car NLD, ExRagga, Ferdikiller, Nintu, Snoopy Titan en bokito5000 voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.