«Rizmors Road» ~ Bank screenshot

Heeft een monster iets leuks voor je achter gelaten of heb je level 99 in iets gehaald? Je kunt het hier kwijt. Hier is ook ruimte om te bloggen over je vorderingen in RuneScape.
Forumregels
Voor alle buit met een hogere waarde dan 1000K mag je een apart onderwerp aanmaken. Buit onder de 1000K kun je in dit onderwerp posten. Het is verplicht om een plaatje van je buit in je bericht te zetten.
Rizmor
Berichten: 202
Lid geworden op: dinsdag 9 september 2014, 19:07
RS: Rizmor (p2p)
Clan: Exuro
Extra rang: Winnaar Battle of the Divisions, RoS #1 Construction

«Rizmors Road» ~ Bank screenshot

Bericht door Rizmor »

Afbeelding

Ooit is deze blog begonnen als een blog van scratch naar max, genaamd "«ғroм zero тo мaх»". Op pagina 9 heb ik dit goal gehaald. Nu hou ik gewoon mijn avonturen in Runescape bij, en heb ik geen 'echte' goals meer.

Afbeelding Afbeelding
In- of uitklappen •
Afbeelding
Ten eerste, van harte welkom in mijn blog! Ik ben Tom, en ben 18 jaar. Ik woon in het oosten van het land en volg op het moment een economische MBO opleiding. Als hobbies kan ik o.a. benoemen: gitaar spelen (elektrisch) en natuurlijk gamen. Eerder zeer actief op de PS3, nu zelden. Bijna de hele CoD series uitgespeeld in de multiplayer, alleen ben d'r nu toch wel een beetje klaar mee. Ook natuurlijk omdat ik RS weer heb gevonden.
De geschiedenis van mijn RS leven is ook zo kort nog niet. Ik ben begonnen in ongeveer 06 à 07 als een standaard newbie die mee deed aan de hype. Tijd gestopt geweest en een paar jaar later (rond 2010) weer actief geworden. Tijdje volgehouden en o.a. 99 cook en 92 Firemaking. Volgensmij toen ook nog een tijdje actief geweest bij de Lunagang community. Sindskort weer terug omdat ik toch weer de neiging kreeg om RS te spelen. Ik ben een kleine maand geleden begonnen met RS07 (Rambling Man). Dit omdat ik dacht de nostalgia van eerder terug te kunnen vinden. Zo in het begin is 07 leuk en wel fun, maar om dit als main game te doen wordt het toch wat saai, nu je ook RS3 als optie hebt. Om dit iets te verduidelijken; ik verkies RS3 boven 07 na dit allebei even hebben zitten testen. Reden hiervoor is vooral de manieren om skills op te trainen. RS3 is hier natuurlijk veel uitgebreider in wat het spelen meer fun maakt als je het mij vraagt.
Rizmor is een account gecreëerd op 8 september 2014. Qua naam heeft het niet echt een betekenis, maar kwam het zo in me op toen ik aan het brainstormen was over eentje. Ik ben altijd wel fan van een 'fantasy' naam zodoende. De reden waarom ik een nieuw account heb gecreëerd is omdat ik vanaf begin af aan wilde beginnen. Ik had nog wel een aantal oudere accounts, maar omdat hier al in geen jaren meer op is gespeeld of niet meer beschikbaar waren heb ik gekozen voor een nieuw account. De bedoeling van dit account is om deze zo snel mogelijk te maxen. Jullie kunnen mijn progress hierbij op de voet volgen in deze blog, vanaf begin af aan. Ik probeer zoveel mogelijk skills in 1 keer naar de 99 te brengen, maar dit gaat me niet lukken bij allemaal. Ik start als level 3 zijnde natuurlijk, en begin niet direct met combat. Wel moet ik zeggen dat dit op den duur waarschijnlijk wel komt, omdat je dit natuurlijk wel nodig hebt voor de max cape. Ik ben regelmatig in Runescape te bekennen, en je kunt me natuurlijk altijd toevoegen!
Afbeelding
Afbeelding
Natuurlijk het uiteindelijke goal, de max cape! Ervan uitgaand dat dungeoneering 99 is. Ik doe dit met zoveel mogelijk efficentie, maar niet dat het spel mij gaat vervelen. In het begin was mijn goal om voor 2016 te maxen, maar dit gaat totaal geen probleem worden. Ik heb nu namelijk zelfs het goal om in 10 maandan na de creatie van mijn account te maxen (8 juli 2015). Ik heb met een aantal berekeningen uitgerekend dat dit zeer goed mogelijk is.
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Laatst gewijzigd door Rizmor op dinsdag 27 september 2016, 21:58, 134 keer totaal gewijzigd.
Gozert
Berichten: 2078
Lid geworden op: woensdag 12 december 2012, 12:38
RS: Gozert (p2p)

Re: Rizmor ~ Road From Scratch To Maxed ~ 60/99 WC

Bericht door Gozert »

Het klopt nu al niet hea. ''Road from scratch to maxed'' dragon hatchet op je bank die je natuurlijk nooit op dit account gehunt kan hebben.
Rizmor
Berichten: 202
Lid geworden op: dinsdag 9 september 2014, 19:07
RS: Rizmor (p2p)
Clan: Exuro
Extra rang: Winnaar Battle of the Divisions, RoS #1 Construction

Re: Rizmor ~ Road From Scratch To Maxed ~ 60/99 WC

Bericht door Rizmor »

Gozert schreef: Het klopt nu al niet hea. ''Road from scratch to maxed'' dragon hatchet op je bank die je natuurlijk nooit op dit account gehunt kan hebben.
Ik ben een dag voor het maken van deze blog begonnen inderdaad, maar heb mijn cashstack zelf opgebouwd. (redberries + dhides tannen). Van dat geld heb ik een hatchet gekocht. Ik heb deze natuurlijk wel gewoon op de GE gekocht, maar alles is zelf verdient, en is niet gekregen of gekocht of iets dergelijks. ;) Hier het bewijs dat het account 8 september is gecreëerd.
Gozert
Berichten: 2078
Lid geworden op: woensdag 12 december 2012, 12:38
RS: Gozert (p2p)

Re: Rizmor ~ Road From Scratch To Maxed ~ 60/99 WC

Bericht door Gozert »

Ja dat boeit lekker. Max from scratch is dus geen G.E. en dat soort dingen
Rizmor
Berichten: 202
Lid geworden op: dinsdag 9 september 2014, 19:07
RS: Rizmor (p2p)
Clan: Exuro
Extra rang: Winnaar Battle of the Divisions, RoS #1 Construction

Re: Rizmor ~ Road From Scratch To Maxed ~ 60/99 WC

Bericht door Rizmor »

Gozert schreef: Ja dat boeit lekker. Max from scratch is dus geen G.E. en dat soort dingen
Oeps! Foutje dan. Bedoeling is gewoon om te maxen met een nieuw account, geen idee dat die benaming daarvoor stond. Mijn excuses!
Gebruikersavatar
Generaal
Berichten: 8
Lid geworden op: woensdag 3 september 2014, 11:36

Re: Rizmor ~ Road From 35 Total To Maxed ~ 63/99 WC

Bericht door Generaal »

Trek je niet teveel aan van Gozert, ik denk dat hij aandacht tekort heeft;)

OT; Mooie layout! Ik ga je zeker volgen. Succes!
Ru ben ik
Berichten: 3093
Lid geworden op: woensdag 28 december 2005, 10:49
RS: Gestopt

Re: Rizmor ~ Road From 35 Total To Maxed ~ 63/99 WC

Bericht door Ru ben ik »

'From scratch' betekent in principe gewoon vanaf nul. Ik zou niet weten waarom je dan geen G.E. mag gebruiken :)

Leuk om zo'n blog te volgen, van iemand die helemaal vanaf nul begint. Ook leuk om zulke bankpics te zien :P
Afbeelding
Rizmor
Berichten: 202
Lid geworden op: dinsdag 9 september 2014, 19:07
RS: Rizmor (p2p)
Clan: Exuro
Extra rang: Winnaar Battle of the Divisions, RoS #1 Construction

Re: Rizmor ~ Road From 35 Total To Maxed ~ 63/99 WC

Bericht door Rizmor »

Bedankt voor jullie reacties!
Korte update:
Na een tijdje flink te hebben woodcutten, zit ik nu op level 73. Ik heb de laatste paar dagen veel gegoogled en informatie gewonnen over alle nieuwe content (nieuwe trainingsmanieren, prijzen enz. van de laatste jaren). Conclusie: Woodcutting direct door naar 99 is niet verstandig. De reden hiervoor is dat woodcutting eigenlijk wel zeer afk is, maar ook een van de traagste skills op het moment. Daarnaast beschik ik niet over Lumberjack, en kan ik eventueel ook beter urns & SC hatchets halen. Een andere reden is ook gewoon dat de afk-heid gaat vervelen. Daarom ga ik ietwat andere goals maken, en probeer ik skills niet in 1 keer naar de 99 te brengen. Ik blijf woodcutting trainen tot 80 à 85, en zit te denken om daarna met RC te gaan beginnen, omdat deze skill eigenlijk weinig vereisten heeft, bij hoog level wat leuke armour oplevert (en dat die hood bij 91+ RC minstens 120K+ gp per dag kan geven als ik het goed heb) en de bonus armour met de skill zelf te halen is. Een specifiek level heb ik verder nog niet in gedachte.
Afbeelding
Daarnaast ook gestart met farming, welke nu 31 is. Trees ingekocht voor ~45. (sorry voor de LQ screen, komt omdat ik op het moment op mijn tv speel ipv monitor :P)
Cashstack ook omhoog-gewerkt van +/- 5M naar +/- 7M door een aantal goede merches. Ik ben niet van plan om buyables te gaan trainen, wat mij dus de reden geeft om deze nog meer omhoog te werken.
Afbeelding ~ 1M XP passed!
Zie dit niet als een volledige update, slechts een ter verduidelijking. Voortaan kunnen jullie van mij elke woensdag(avond) een update verwachten. Dit is mijn streven en aan deze dag zal ik me zoveel mogelijk houden. Ook horen jullie dan meer over mijn verdere plan van aanpak, en trainingsmethoden. Tot woensdag! :)

Abbo kid
Verbannen (permanent)
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 20 januari 2014, 18:36
Oude naam: Syrno

Re: Rizmor ~ Road From 35 Total To Maxed ~ 73/85 WC

Bericht door Abbo kid »

Je bent goed bezig
Melliw Naj
Berichten: 9372
Lid geworden op: zaterdag 19 november 2011, 21:40

Re: Rizmor ~ Road From 35 Total To Maxed ~ 73/85 WC

Bericht door Melliw Naj »

Leuke account en succes tot max he! :mrgreen:
KingBartt2
Berichten: 28
Lid geworden op: vrijdag 15 augustus 2014, 15:00
RS: Bartt (p2p)
Clan: The Order of War
Contacteer:

Re: Rizmor ~ Road From 35 Total To Maxed ~ 73/85 WC

Bericht door KingBartt2 »

Heel erg veel succes, ik ben ongeveer met hetzelfde begonnen. Bij mij is het echter niet vanaf 0 waar jij wel begint, maar het account is wel pas enkele weken oud.


Ik ga je blog dus ook zeker volgen
Darxay
Berichten: 219
Lid geworden op: vrijdag 30 mei 2014, 13:36
RS: Darxay (p2p)
Clan: Ceecs clan

Re: Rizmor ~ Road From 35 Total To Maxed ~ 73/85 WC

Bericht door Darxay »

Support van mij ;)
Rizmor
Berichten: 202
Lid geworden op: dinsdag 9 september 2014, 19:07
RS: Rizmor (p2p)
Clan: Exuro
Extra rang: Winnaar Battle of the Divisions, RoS #1 Construction

Re: Rizmor ~ Road From 35 Total To Maxed ~ 73/85 WC

Bericht door Rizmor »

Afbeelding
Het kan gezegd worden, Rizmor is 1 week oud! Ik heb de afgelopen week behoorlijk geno-lifed voor mijn doen en mijn best gedaan om het maximale eruit te halen, en ook zeker tevreden over het resultaat!
Ik ben de week begonnen met moneymaking, wat jullie misschien al hadden gezien in de blog. Na een bult redberries te hebben geplukt en hides zitten tannen had ik genoeg cash om wat te merchen en een Dragon Hatchet te kopen. Doel 1 kon worden gestart; Woodcutting! Na 8K willows hebben zitten hakken ben ik doorgegaan naar Ivy's, waar ik kon starten met het echte werk, en natuurlijk het ultieme afk-en. Ik had geen enkel benul van alle nieuwe trainingsmethodes, en heb hier veel info over gezocht. Ook kwam ik tot de conclusie Woodcutting me behoorlijk lang gaat duren, en het natuurlijk niks aan is om op een nieuw account direct een maand lang afk Ivys te hakken. Daarom heb ik bedacht om een ander 99 goal neer te zetten; Firemaking! De keuze viel hier op omdat ik natuurlijk al een bult logs had, en Jadinko FM eigenlijk niks kost. Ik heb hier nog wel 83 woodcutting voor nodig, dus helemaal klaar ben ik nog niet. Gelukkig heb ik op het moment al wel 76 Woodcutting bereikt, dus ben ik al halverwege! Op het moment ben ik 77 Firemaking. Gaat erg snel en niks geen problemen mee! Voordeel is ook dat ik al een leuk aantal charms heb op summoning mee te starten van de bonfires. (straks waarschijnlijk rond de 600).
Afbeelding
Verder ook farming blijven doen, wat nu op level 46 staat. Ik blijf gewoon mijn herb runs en willows doen.
Daarnaast ook met een nieuwe skill een start gemaakt, namelijk Hunter! Een van mijn favoriete skills altijd al geweest, en wanneer ik even zin heb om iets niet-afk's te doen, doe ik dit gewoon even! Op het moment is mijn Hunter 35. Ik heb dit gedaan via vogeltjes vangen en skillchompas. Dit 2e is zeker een leuke manier om hunter te trainen! Toch ben ik van plan om straks Swamp Lizards te gaan doen voor de centjes. Ik zit nu op een 7M cashstack waar ik zeker tevreden over ben, ook omdat ik al bijna 3K yews heb zitten verbranden. Heb daarnaast ook nog bijna 500K loot van bird nests, en 700K+ aan herbs van herbruns.

Planning week 2:
-83 Woodcutting
-Tussen de 85-92 Firemaking
-De Quests: Waterfall Quest, Tree Gnome Village, The Grand Tree, Witch House & Holy Grail voor Combat XP, & Priest in Peril en Ghosts Ahoy, voor de hunter area en een extra farming patch.
-Natuurlijk gewoon door blijven farmen, dus 50+ Farming.
Tot volgende week!
Ru ben ik
Berichten: 3093
Lid geworden op: woensdag 28 december 2005, 10:49
RS: Gestopt

Re: [Rizmor's Journey] ~ Week 1: 77 FM & 76 WC!

Bericht door Ru ben ik »

Goed bezig! Met Farming kan je nooit vroeg genoeg beginnen :D
Afbeelding
Darxay
Berichten: 219
Lid geworden op: vrijdag 30 mei 2014, 13:36
RS: Darxay (p2p)
Clan: Ceecs clan

Re: [Rizmor's Journey] ~ Week 1: 77 FM & 76 WC!

Bericht door Darxay »

ru ben ik schreef: Goed bezig! Met Farming kan je nooit vroeg genoeg beginnen :D
Dat klopt helemaal. Dat heb ik ook ontdekt. Ga zeker zo verder met je skills ;)
Rizmor
Berichten: 202
Lid geworden op: dinsdag 9 september 2014, 19:07
RS: Rizmor (p2p)
Clan: Exuro
Extra rang: Winnaar Battle of the Divisions, RoS #1 Construction

Re: [Rizmor's Journey] ~ Week 1: 77 FM & 76 WC!

Bericht door Rizmor »

ru ben ik schreef: Goed bezig! Met Farming kan je nooit vroeg genoeg beginnen :D
Bedankt! Vind ik dus ook, en herbs geven ook nog is lekkere cash. :)

Darxay schreef:
ru ben ik schreef: Goed bezig! Met Farming kan je nooit vroeg genoeg beginnen :D
Dat klopt helemaal. Dat heb ik ook ontdekt. Ga zeker zo verder met je skills ;)
Bedankt! Zal wel goedkomen hoop ik, gaat nog steeds mooi door.

Afbeelding
We zijn weer een week verder! Ik heb deze week ietwat minder gespeeld als week 1, maar nog steeds vrij actief geweest. De goals die ik in mijn vorige update had gezet zijn helaas niet allemaal bereikt, ik heb namelijk niet alle quests gedaan. De reden hiervoor was omdat ik het nog niet echt nuttig vond, en ik ook een tijdje bezig ben geweest met het uitvogelen van EoC. Ik begreep eerst niks van het systeem, maar begin het nu te begrijpen! Verder natuurlijk weer Woodcutting zitten trainen, welke ik nu op 83 heb staan (geen screen helaas). Goed genoeg om Firemaking te trainen in de Jadinko Lair! Op het moment is mijn Firemaking level 87. Grotendeels train ik nu in de Jadinko Lair met Curly Roots, maar zo af en toe doe ik ook gewoon weer Yews/maples met bonfire om te afken.
Afbeelding
Naast Fm heb ik ook zo af en toe mijn farm rondje gedaan, en zit ik nu op 53 Farming. Gaat mooi zo en zal dit zoveel mogelijk blijven doen.
Ook begonnen met combat! Ik heb 30 Attack & Strength gedaan met de Waterfall Quest (ook al geen screen, sorry!), en HP met wat lamps getraind. Daarna even EoC uitgetest en 20 defence gehaald. Het stelt niet veel voor maar over is een begin toch? Daarnaast ook Prayer getraind naar level 43. Kwam er alleen pas na de tijd achter dat de protect prayers lang niet zoveel nut meer hebben als eerder :P. Kostte me helaas wel 1M gp, maar was ook in 5 minuten gehaald (3 inv frosts).

Daarnaast ben ik zo tussendoor ook bezig met de voorbereidingen voor het BXP. Mijn goal is om daar 99 construction te halen. De bedoeling is om dit te doen met protean planks, welke ik haal van portable sawmills. Om alle planks te verkrijgen ben ik zo'n 30 tot 40 uur bezig, en hou ik ook nog is 75M+ profit over. Met dubbel xp moet ik rates van 1.1M xp/hr kunnen halen, dus ik denk dat 99 in 1 weekend zeker mogelijk is. Mijn bank is op het moment minstens 16M. Zeker tevreden!

Planning week 3:
-95+ Firemaking (met geluk 99 maar ga hier niet vanuit)
-7.5K protean planks
Tot volgende week!
Ru ben ik
Berichten: 3093
Lid geworden op: woensdag 28 december 2005, 10:49
RS: Gestopt

Re: [Rizmor's Journey] ~ Week 1: 77 FM & 76 WC!

Bericht door Ru ben ik »

Je gaat echt heel hard :shock:
Ik zou je wel aanraden om in het vervolg geen Frosts meer te gebruiken, is wel erg duur in vergelijking met de tijd die je bespaart (Of je moet echt van je geld af willen natuurlijk..).
Hoe was je trouwens van plan om aan genoeg portable sawmills te komen om protean planks voor 99 construction te halen?
Afbeelding
Rizmor
Berichten: 202
Lid geworden op: dinsdag 9 september 2014, 19:07
RS: Rizmor (p2p)
Clan: Exuro
Extra rang: Winnaar Battle of the Divisions, RoS #1 Construction

Re: [Rizmor's Journey] ~ Week 1: 77 FM & 76 WC!

Bericht door Rizmor »

ru ben ik schreef: Je gaat echt heel hard :shock:
Ik zou je wel aanraden om in het vervolg geen Frosts meer te gebruiken, is wel erg duur in vergelijking met de tijd die je bespaart (Of je moet echt van je geld af willen natuurlijk..).
Hoe was je trouwens van plan om aan genoeg portable sawmills te komen om protean planks voor 99 construction te halen?
Thanks! Ik gebruik de friendschat 'portables', waar altijd wel iemand mills host, kost me dus niks. Thanks voor de tip, had het eigenlijk niet eens uit zitten zoeken!

Even een vraagje, hoe denken jullie mensen hier over een wekelijkse (of 10-dagen) update in de vorm van een video? Soms eventueel kleine updates ertussen door wanneer deze over een grotere tijd wordt gedaan.
Eend
Ex-moderator
Berichten: 6175
Lid geworden op: zondag 7 februari 2010, 18:18

Re: [Rizmor's Journey] ~ Week 2: 87/99 FM & voorbereiding BX

Bericht door Eend »

Kost vast veel tijd, maar zou wel wel hartstikke innovatief zijn. Ik denk wel dat het potentieel heeft, ja.
Si je suis
ce que je suis
c'est parce que j'ai été
ce que j'étais
et que j'espère bien devenir
ce que je serai
Mikal
Berichten: 2891
Lid geworden op: zaterdag 13 februari 2010, 15:03
RS: Mikal (p2p)
Clan: Zealmania

Re: Rizmor ~ Road From Scratch To Maxed ~ 60/99 WC

Bericht door Mikal »

Gozert schreef: Ja dat boeit lekker. Max from scratch is dus geen G.E. en dat soort dingen
Tis geen DIY hé. :")

Succes ! =D
Plaats reactie