Dungeoneering - Large Floors

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Noob
Ex-moderator
Berichten: 2958
Lid geworden op: vrijdag 4 juli 2008, 15:33
Extra rang: Siteteamlid

Dungeoneering - Large Floors

Bericht door Noob »

Afbeelding

Plaatje Dungeoneering is een Skill die zich duidelijk onderscheid van alle andere Skills. In tegenstelling tot veel Skills, vereist Dungeoneering teamwork, tips en tactieken om zo snel mogelijk een Floor te voltooien en zo de meeste Xp per uur te halen. Omdat de Skill eens wat anders dan eindeloos grinden inhoudt, vinden veel spelers deze Skill erg leuk, terwijl anderen er niets mee moeten. Hoe dan ook wil iedereen graag een Large Floor in minder dan een uur voltooien.

Deze Guide is niet bedoeld voor mensen die nieuw zijn met Dungeoneering. Ik ga er vanuit dat je de basis kent van prestige, deuren, complexity enzovoort. Daarnaast worden in deze Guide alleen algemene basistechnieken besproken. Er bestaan heel veel extra tactieken voor zowel keyers als niet-keyers. Let er op dat iedereen in team op de hoogte moet zijn van de manier waarop Dungeoneering zo efficiënt mogelijk is. Heb je dus een clan of vriendengroep waar je graag mee wil Dungen, zorg dan dat je allemaal bepaalde Guides, zoals deze, leest. Verder geldt deze Guide alleen voor p2p, omdat f2p Dungeoneering anders werkt.


Requirements
Hoewel Dungeoneering eigenlijk geen eisen stelt, zul je voor het behalen van snelle Floors in mijn ogen aan enkele eisen moeten voldoen, namelijk:

59+ Afbeelding Dungeoneering
Large Floors worden meestal op de thema's Abandoned II, Occult en Warped gespeeld, die respectievelijk 59, 71 en 95 Dungeoneering eisen. Natuurlijk kun je ook lagere Floors op een grote kaart spelen, maar dit is meestal niet verstandig en een team voor deze Floors vinden is vrij lastig. Daarnaast heb je bij dit Dungeoneering level de mogelijkheid om twee voorwerpen te binden, maar daarover later meer.

80+ Afbeelding Attack
Omdat het de bedoeling is dat jij veel schade aan kunt richten in Guardian Doors en de Boss, moet je wel accuraat kunnen hitten. Daarom raad ik ten strengste aan om je Attack level minimaal tot 80 te trainen. Uiteraard geldt dat hoe hoger je level, hoe beter het is. Je hebt met een Attack level van 80, 90 of 99 respectievelijk de mogelijkheid om Gorgonite, Promethium of Primal wapens te dragen.

85+ Afbeelding Strenght
Naast accuraat hitten zul je ook hoge hits uit moeten kunnen delen. Een Strenght level van 80 vind ik zelf te weinig, terwijl 90 voor veel mensen vrij hoog is. Daarom vind ik dat je minimaal 85 Strenght nodig zult hebben.

80+ Afbeelding Defence
Het is voor jezelf fijn als je minder klappen op kunt vangen en bepaalde monsters kunt tanken. Daardoor bespaar je zowel food als Prayer points, die je vaak bij de Boss hard nodig zult hebben. Let er wel op dat 80 Defence vaak niet genoeg is. Zelfs op 90 en 99 Defence zullen veel monsters je vaak (en hard!) hitten. Het verschil tussen 80 en 90 is ook vrij groot, maar 80 Defence is wel het minimale wat je moet hebben wil je redelijk door Floors kunnen lopen.

64+ Afbeelding Magic
Dit is echt een vereiste, omdat je toegang moet hebben tot de spells Create Gatestone en Teleport to Gatestone (allebei level 32) en Group Gatestone Teleport (level 64). Deze spells zijn noodzakelijk voor het snel verlopen van een Floor. Zonder zal dit de Floor serieus kunnen vertragen. Andere handige spells zijn Cure Me en Cure Group (respectievelijk 71 en 74 Magic), maar niet noodzakelijk. Ben je van plan om, naast Melee, als Mager door de Floors te gaan, dan heb je minstens 81 Magic nodig voor Wind Surge. Daarentegen adviseer ik pas als Mager te gaan als je Magic level hoger dan 95, het liefst gewoon 99, is.

54+ Afbeelding Runecrafting
Je moet een Runecrafting level van 54 of hoger hebben omdat je verplicht Cosmic (level 27) en Law runes (level 54) moet kunnen maken. Daarnaast kun je op level 40 Astral runes maken als je daar behoefte aan hebt. Deze drie runes zijn voor alle noodzakelijke Spells, hierboven beschreven, nodig. Op level 59 heb je de mogelijkheid om 2 Cosmic runes uit één Rune Essence te craften, op level 82 geldt hetzelfde voor Astral Runes. Deze kunnen het begin van je Floor versnellen, omdat je minder Rune Essence nodig hebt. Als je van plan bent om als Mager te gaan, moet je, naast 90+ Magic, een Runecrafting level van 70 of hoger hebben. Dit is namelijk een vereiste voor het dragen van Celestial Surgebox. Daarover bij 'Binds' meer.

99 Afbeelding Ranged
Deze requirement geldt alleen als je de mogelijkheid hebt om als Ranger te gaan. Een Ranged level van 98 is namelijk nodig voor het dragen van een Hexhunter Bow, de beste boog en één van de meest gezochte items in Daemonheim. Daarnaast heb je 99 Ranged nodig om de beste arrows te kunnen gebruiken. Als je geen Hexhunter Bow in je bezit hebt, kan en mag je in veel gevallen als Ranger niet meedoen. Daarom hoef je alleen naar deze eis te kijken als je een Hexhunter Bow in je bezit hebt, maar dat spreekt voor zich.

70+ Afbeelding Prayer
Om redelijk te kunnen overleven in een Floor moet je beschikking hebben over de Protect/Deflect Melee, Ranged en (het belangrijkst) Magic Prayers/Curses. Zonder deze zul je waarschijnlijk in elke kamer een pijnlijke dood sterven, wat jouw Xp/h en vooral de snelheid van een Floor niet ten goede komt. Op level 70 heb je een redelijk aantal Prayer punten om een tijdje te overleven. Uiteraard geldt ook hier: hoe hoger je Prayer level, hoe beter dat is. Het hangt van je level en binds af of je het beste Prayers of Curses kunt gebruiken. Daarover bij 'Voorbereiding' meer.

71+ Afbeelding Slayer
Een hoger Slayer level geeft je de mogelijkheid om verschillende monsters met bepaalde eisen aan te vallen. In totaal zijn er 11 monsters die een Slayer level vereisen in Daemonheim. Op level 71 heb je de mogelijkheid om 8 van deze monsters aan te vallen, wat ik een redelijke afweging vond van levels en hoeveelheid. Daarnaast is het tegenkomen van monsters die een Slayer level hoger dan 71 vereisen redelijk zeldzaam. Meer over bepaalde Slayermonsters monsters vind je bij 'Binds'.

Afbeelding Quest: Salt in the Wound
Deze deze Quest wordt het maximale aantal van je ammo bind verhoogd van 125 tot 225. Daarmee ben je zo goed als helemaal voorzien van genoeg ammo voor de hele floor, wat dus zeker noodzakelijk is, omdat je dan geen arrows op hoeft te rapen of extra runes moet maken.

Binds
Bij Dungeoneering verlies je na het einde van een Floor alle voorwerpen die je op dat moment bij je had. Daar hebben ze iets op bedacht: het binden van voorwerpen. Deze voorwerpen heb je automatisch bij je bij het begin van elke Floor. Op level 1 heb kun je één voorwerp binden, op level 50 twee, op level 100 drie en op level 120 vier. Daarnaast heb je de keuze uit een ammo bind, waarmee je je gedurende een Floor kunt voorzien van Arrows of Runes. Je binds bepalen je rol in een Floor, maar je rol bepaalt ook welke binds je moet nemen. Daarom hangt het per persoon en levels af welke binds het beste zijn. Hieronder vind je een lijst van binds die over het algemeen als beste aanvaard worden. Als je niet zeker weet welke binds je het beste kunt nemen, post dan een plaatje van je stats zodat je advies kunt krijgen.

Eerste bind
Over het algemeen wordt aanvaard dat je eerste bind een wapen, en wel een Two-handed Sword, moet zijn. Waarom? Omdat een Two-handed Sword de keuze heeft uit de aanvalsstijlen Slash en Crush, regelmatig hit en heel accuraat is. Daarnaast hij hij 'n mooie Strenght bonus, die je harder laat hitten. Over het algemeen heeft een Two-handed Sword de meeste Damage Per Second (DPS). Omdat we een requirement van minstens 80 Attack hebben, heb je de keuze uit drie wapens. Uiteraard kies je het wapen dat het beste bij je past.
Attack bonusDefence bonusDamage soakingOverige bonussen
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding-4+145+121-400000-100%0%0%+141000%
Afbeelding-4+162+130-400000-100%0%0%+157000%
Afbeelding-4+179+141-400000-100%0%0%+162000%
Een Primal Two-handed Sword vereist naast 99 Attack ook 113 Dungeoneering. Dit wapen wordt namelijk alleen gedropt door de boss Kal'Ger the Warmonger, die je pas op Floor 57 tegen kunt komen. Als je toch 99 Attack hebt, heb je de mogelijkheid om voor een Primal Battleaxe (géén Promethium!) te kiezen. Deze heeft ook de keuze tussen een Slash en Crush style en wordt over het algemeen toegestaan als eerste bind. Je hebt, naast 99 Attack, 89 Dungeoneering nodig om Yk'Lagor the Thunderous, die dit wapen dropt, tegen te komen.
Attack bonusDefence bonusDamage soakingOverige bonussen
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding-2+112+106000000-100%0%0%+140000%
Zoals je kunt zien zijn de stats van een Primal Battleaxe slechter dan van een Gorgonite Two-handed Sword. De reden dat veel mensen dit wapen toch vaak toestaan, is omdat hij iets sneller is dan een Two-handed Sword. Daarom is hij qua DPS ongeveer even goed. De voornaamste reden om dit wapen te kiezen is eigenlijk de snellere switches die je kunt maken tussen Melee en Magic. De Primal Battleaxe is namelijk one-handed, waardoor je ook een Celestial Surgebox kunt dragen. Als je geen Celestial Surgebox hebt, raad ik aan om bij een Promethium Two-handed Sword te blijven, omdat die op dat moment beter is. Pas op 113 Dungeoneering stap je dan over op een ander wapen, namelijk het Primal Two-handed Sword. Tot slot is het belangrijk om jouw rol met een Primal Battleaxe te weten. Dit wapen kun je namelijk niet 'zomaar' binden omdat hij handig is met Celestial Surgebox. Je moet namelijk exact je rolverdeling in een Floor onder de knie hebben en dus weten welke monsters je eerst aan moet vallen. Uiteraard gebruik je eerst Magic als je monsters uit moet schakelen die daar zwak tegen zijn. Daarna stap je over op Melee. Onderzoek van DungeonSweepers heeft uitgewezen dat een Primal Battleaxe ongeveer 2% beter is op Shades en Zombies, terwijl een Two-handed Sword ongeveer 3% beter is op Forgotten Rangers en zelfs 5% op Forgotten Magers van Tier 11. Daarna stap je over op monsters met een laag Defence level, zoals Skeleton Rangers. Deze kun je dan, door je snelle hits, snel uitschakelen. Ook bij die monsters is er weer een rolverdeling. Zoals je kan zien heeft de Primal Battleaxe een betere Slash-bonus dan Crush. Daarom val je met een Primal Battleaxe altijd eerst de monsters die zwak zijn tegen Slash aan. Pas daarna ga je over op Crush. Pas als allerlaatste ga je over op andere monsters met een hoog Defence level. Als er puzzels te doen zijn, kun je het beste aanbieden deze te doen, zodat de DPS van de Two-handed Swords niet verloren gaat bij monsters van een hoog Defence level.

Tweede Bind
Veel mensen kiezen als tweede bind geen aanvallend, maar een verdedigend voorwerp. Op level 80, 90 en 99 Defence zijn dat respectievelijk de Gorgonite, Promethium en Primal Platebody. Hoewel de laatste betere stats heeft dan een setje Bandos armour, betekent dat niet dat je veilig bent. Je zult nog regelmatig geraakt worden door aanvallen. De Primal Platebody wordt gedropt door Dreadnaut. Deze bevindt zich op de Warped Floors en je hebt dus minimaal 95 Dungeoneering nodig.
Attack bonusDefence bonusDamage soakingOverige bonussen
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding000-30-10+197+183+108-6+20000%0%0%0000%
Afbeelding000-30-10+223+207+122-6+22600%0%0%0000%
Afbeelding000-30-10+247+230+135-6+25100%0%0%0000%
Hoewel deze Platebody's geweldige defensieve bonussen geven, kiezen veel mensen er, vooral op lagere levels, voor om een Shadow Silk Hood (SSH) te binden als ze er een vinden. De Shadow Silk Hood vereist 45 Defence en wordt gedropt door de Night Spider. Je hebt 41 Slayer nodig om een hit op dit monster te doen, maar met de bovengenoemde eisen zou dit allemaal geen probleem moeten zijn.
Attack bonusDefence bonusDamage soakingOverige bonussen
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding-2-2-2+6+6+10+7+14+6+400%0%0%0000%
Hoewel de defensieve stats véél slechter zijn dan die van een Platebody en zelfs negatieve aanvallende stats heeft voor Melee, wordt dit voorwerp vaak als tweede bind gekozen en is vaak voor mensen met een lager Dungeoneering level het meest gezochte voorwerp.

De Shadow Silk Hoofd heeft een speciaal effect, wat inhoudt dat veel mensachtige monsters in Dungeoneering jou niet kunnen zien en jou dus ook niet aanvallen. Dit voorkomt alle monsters jou direct, en hard, hitten zodra je een kamer binnen komt. De Shadow Silk Hood heeft effect op de volgende monsters:
    • Forgotten Warriors
    • Forgotten Rangers
    • Zombies
    • (Giant) Skeletons (Ranged en Melee)
Naast alle niet-mensachtige monsters en bosses, heeft de Shadow Silk Hood géén effect op de volgende monsters:
    • Forgotten Magers
    • Mercenary Leader
    • Skeleton mages
    • Earth Warriors
    • Brutes


Tot slot moet je opletten voor bepaalde monsters die het effect van jouw hood ongedaan kunnen maken, waardoor alle monsters in de kamer jou kunnen zien. De spreuk die deze monsters uitspreken lijkt op Stat Spy. Afhankelijk van het combat level van dat monster is de spreuk sterker en zul je dus langer aangevallen kunnen worden door alle monsters. De volgende monsters kunnen het effect ongedaan maken:
    • Forgotten Mages
    • Mercenary Leader
    • Necromancers
    • Seekers
    • Reborn Mages
Zoals ik eerder zei: je rol bepaalt je binds, maar je binds bepalen ook je rol. Als beginnende Dunger is het vaak verstandigst om de beste Platebody te binden, tot je een Shadow Silk Hood vindt. Sommige keyers kiezen er voor om in plaats van een Shadow Silk Hood een Platebody te binden. Als je vaak mixt van rol, zul je voor jezelf uit moeten testen wat het fijnste werkt.

Derde Bind
De derde bind is er één waarbij je goed moet kijken welke stats je hebt, dus wat voor jou het beste is. Je hebt hierbij de keuze tussen een aanvallende of verdedigende bind. Als je voor verdedigend kiest, kies je de beste Platebody die je kan dragen. Zie daarvoor de bovenstaande tabel. Als je die al hebt en je om wat voor reden dan ook (nog) geen Shadow Silk Hood wil/hebt, kies je voor de beste Platelegs die je kan dragen. De Primal Platelegs worden gedropt door Flesh-spoiler Haasghenahk, die je al tegen kunt komen op Floor 42, en dus 83 Dungeoneering vereist.
Attack bonusDefence bonusDamage soakingOverige bonussen
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding000-21-7+145+125+69-4+14300%0%0%0000%
Afbeelding000-21-7+164+142+78-4+16300%0%0%0000%
Afbeelding000-21-7+182+158+87-4+18100%0%0%0000%
Je zult vaak zien dat mensen in het begin twee verdedigende binds (Platebody en Shadow Silk Hood of Platelegs) nemen, en op later level overstappen op één verdedigende bind (Platebody) met twee aanvallende binds. Als je van jezelf denkt dat je klaar bent om je Shadow Silk Hood los te laten (en dit is eerder dan je denkt), kies je een aanvallende bind. Maar welke binds zijn daar nou voor geschikt?

Veelvoorkomende binds zijn Gauntlets of de Golden Precision Bracelet. De Golden Precision Bracelet wordt gedropt door Crawling Hands, die 5 Slayer vereist om te kunnen hitten en op alle Floors, behalve Frozen, voorkomt. Ook vereist dit voorwerp 45 Defence om te dragen. De Primal Gauntlets worden gedropt door Plane-freezer Lakhrahnaz, die je al met een Dungeoneering level van 11 tegen kunt komen. Verder vereisen deze gauntlets 99 Defence, en niet Attack, zoals vaak gedacht wordt!
Attack bonusDefence bonusDamage soakingOverige bonussen
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding000-1-1+10+17+14-1+900%0%0%+8000%
Afbeelding000-1-1+11+19+15-1+1000%0%0%+9000%
Afbeelding000-1-1+12+21+17-1+1100%0%0%+12000%
Afbeelding+12+17+17+5+50+1+1+1000%0%0%0000%
Zoals je kunt zien zijn gauntlets meer op Defence gericht (daarom vereisen ze ook een specifiek Defence level), maar wordt het toch als een aanvallende bind gerekend omdat ze allemaal een Strenght bonus hebben. De Golden Precision Bracelet richt zich veel meer op Attack. Als je zo'n bind wil nemen, welke kies je dan? In mijn ogen is een Golden Precision Bracelet de juiste keus als je Attack level (veel) lager ligt dan je Strenght level. Ligt je Strenght level niet zo heel hoog, maar heb je wel een redelijk Attack level, dan kies je voor Gauntlets. Ook hier geldt weer dat je per individu moet kijken. Zit je dus te twijfelen wat juist is, post je stats zodat je advies kunt krijgen.

Een andere bind die vaak als derde wordt genomen is een Blood Necklace - als je er één kunt krijgen. De Blood Necklace wordt gedropt door Edimmu en vereist 90 Slayer om te kunnen hitten. Edimmu is een monster dat erg zeldzaam is en velen hebben hem nog nooit gezien. Als je het geluk hebt dat je er één tegen komt, zul je ook nog eens moeten hopen op deze drop. Al met al is de Blood Necklace een veel gezocht voorwerp en erg zeldzaam.
Attack bonusDefence bonusDamage soakingOverige bonussen
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding+11+11+11+8+8+11+11+11+8+800%0%0%+11000%
Zoals je kunt zien zijn de stats geweldig. Het is een combinatie van de aanvalsbonussen van een Golden Precision Bracelet en de verdedigende en Strenght bonussen van gauntlets. Daarnaast is dit voorwerp een necklace, waardoor je bovengenoemde voorwerpen óók nog kunt dragen als je deze vindt als drop van een monster of, alleen in het geval van gauntlets, op de tafel in de base.

Naast de overweldigende stats heeft de Blood Necklace nog een ander leuk effect. Als je een Blood Necklace draagt, wordt elk monster dat direct naast je staat en in gevecht is met iemand elke 10 à 15 seconden geraakt door een hit (rond de 50 damage). De hoeveelheid die gehit wordt, wordt bij jouw Hitpoints opgeteld. Daardoor zullen Guardian Doors niet alleen sneller gaan, ook zal dit jou minder food kosten. Dragers van een Blood Necklace moeten zorgen ten alle tijden omringd te zijn door monsters voor een maximaal effect.

Als Mager kun je er voor kiezen om een Celestial Catalytic Staff te binden. Deze Staff vereist 99 Magic en wordt gedropt door de Unholy Cursebearer. Het de enige Staff die je als Mager als goede bind kunt hebben. Dat komt omdat hij, naast een lekkere bonus voor zowel magische aanvallen als verdediging, 30% extra schade aanricht met elke spreuk.
Attack bonusDefence bonusDamage soakingOverige bonussen
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding0-1+41+200000+20000%0%0%+200030%
Tot slot gaan we het hebben over de Hexhunter Bow. Als je dit voorwerp weet te bemachtigen mag je jezelf net zo gelukkig prijzen als met een Blood Necklace. De Hexhunter Bow wordt gedropt door de Soulgazer, die net zoals Edimmu zelden gezien wordt. De Soulgazer vereist 99 Slayer om te kunnen hitten. De Hexhunter bow vereist 98 Ranged om te kunnen dragen en is de sterkste bow in Daemonheim.
Attack bonusDefence bonusDamage soakingOverige bonussen
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding000-2+45000+5000%0%0%0000%
De voordelen van een Hexhunter Bow zijn ten eerste zijn snelheid. De Hexhunter Bow telt namelijk als een Shortbow en is dus sneller dan een Two-handed Sword. Daarnaast hit deze boog extra accuraat op monsters die magisch uitgerust zijn, inclusief bosses. De welgevreesde Necrolord kan binnen enkele minuten gedood worden door één persoon met Hexhunter Bow en de juiste upgrade van de Ring of Kinship. De Hexhunter Bow is extreem effectief tegen de volgende monsters:
    • Forgotten Mages
    • Mercenary Leader
    • Necromancers
    • Demons
    • Chromatic Dragons
    • Ramoke Skinweaver en Stormbringer
    • Reborn Mages
Daarnaast kan de Hexhunter Bow zeer effectief optreden tegen de volgende bosses (Frozen, Abandoned I en Furnished niet meegerekend) met slechts de juiste Arrows en upgrade van de Ring of Kinship:
    • Unholy Cursebearer
    • Shadow-Forger Ihlakhizan
    • Bal'lak the Pummeler
    • Skeletal Trio (Mager)
    • Runebound Behemoth
    • Necrolord
    • Flesh-Spoiler Haasghenahk
    • Kal'Ger the Warmonger (Magic fase)
Vierde bind
Ook deze bind hangt volledig af van je stats en je rol. Met 120 Dungeoneering ga ik er vanuit dat je weet welke bovenstaande bind je het beste kunt nemen om er het meeste voordeel uit te halen. Het spreekt voor zich dat dit een aanvallende bind is. Als je met een Dungeoneering level van 120 voor deze bind een tweede (of zelfs derde, schandalig!) verdedigende bind kiest, doe je in mijn ogen echt iets fout en kun je net zo goed opnieuw beginnen.

Ammo bind
Naast normale voorwerpen kun je ook kiezen om 225 Arrows of Runes te binden. Omdat je gelimiteerd bent tot één soort ammo bind, zul je goed na moeten denken over je keuze. Ik adviseer ten alle tijden om twee aanvalsstijlen te gebruiken als je dat kan. Je gebruikt natuurlijk altijd Melee. Als je een Hexhunter Bow hebt, kies je daarnaast voor Ranged, anders voor Magic. Alleen als je Magic level lager dan 90 is kun je bij enkel Melee blijven. Welke ammo binds zijn het beste?

Als je gelimiteerd bent tot enkel Melee, is het het beste om 225 Law runes te binden. Daarmee hoef je aan het begin van een Floor alleen maar Cosmic en eventueel Astral runes te maken. Met 225 heb je voor iedere Floor genoeg runes om zo vaak Group Gatestone Teleport te doen als je wil.

Als je een Hexhunter Bow in je bezit hebt, wil je daar uiteraard de beste arrows bij gebruiken. De Sagittarian arrows vereisen 99 Ranged en worden gedropt door zowel Sagittare als het Skeletal Trio. Omdat er maar 125 gedropt worden, zul je deze twee keer als drop moeten krijgen. Met 225 arrows heb je genoeg om je geen zorgen te maken over het oprapen van de arrows.
Attack bonusDefence bonusDamage soakingOverige bonussen
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding000000000000%0%0%0+4600%
Daarnaast kun je er ook voor kiezen om je arrows te poisonen tot Sagittarian arrows P++, maar doe dit wel vóór je ze bind. Voor elke 15 arrows heb je één Strong weapon poison nodig. Hoewel het poisonen wat tijd kost, is het in mijn ogen de investering op lange termijn zeker waard en daarom zou ik dat ook zeker overwegen.

Als je als Mager door de Floors gaat, moet je een Celestial Surgebox binden. Deze vereist, naast 70 Magic, ook 70 Runecrafting. De Celestial Surgebox wordt in je schildhand gedragen en kan dus gecombineerd worden met een Celestial Catalytic Staff of een Primal Battleaxe. De Celestial Surgebox kan 225 Surge-spells voor je opslaan. Per spell heb je zeven Air, één Blood en één Death rune nodig. Je hebt 713 Rune Essence nodig om 225 spells te maken, die je bij de Smuggler voor een totaal van 35.650 Rusty coins kunt kopen. Dit kun je zelf heel makkelijk solo in een Small of Medium Floor halen - doe dat dus ook. Doe als Melee-Mage combinatie geen moeite om Water, Earth of Fire runes te maken. Zodra je je Surgebox draagt, kun je namelijk al Air Surge gebruiken. Tijdens het doden van monsters in een Guardian door kun je gedropte runes oprapen om de beste spel die je kunt uit te spreken. Ook kun je Rune Essence oprapen, zodat je tussen kamers door even snel wat runes kunt maken. En let er op, een Runecrafting Altaar bevindt zich niet alleen in de Base, dus maak slim gebruik van je lay-out.
Attack bonusDefence bonusDamage soakingOverige bonussen
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding000+70000+7000%0%0%0000%
Ring Upgrades
Naast het binden van voorwerpen kun je ook je Ring of Kinship upgraden. Afhankelijk van je binds zul je je Ring moeten upgraden naar één of twee verschillende klassen om het maximale uit je binds te halen. Je kunt relatief erg goedkoop je ring tot Tier 7 upgraden. Doe dit dus ook zo snel mogelijk. In de onderstaande tabel is zichtbaar hoeveel Dungeoneering tokens het kost om je Ring te upgraden.
TierKosten upgradeKosten (cumulatief)
1135 Tokens135 Tokens
2175 Tokens310 Tokens
3335 Tokens645 Tokens
4660 Tokens1.305 Tokens
51.360 Tokens2.665 Tokens
63.400 Tokens6.065 Tokens
76.800 Tokens12.865 Tokens
818.750 Tokens31.615 Tokens
958.600 Tokens90.215 Tokens
10233.000 Tokens323.215 Tokens
De volgende tabel geeft aan op welk Dungeoneering level verwacht wordt tot welke Tiers je je Ring of Kinship geüpgrade hebt. Zoals je kunt zien kun je het beste twee stijlen upgraden. Als je gelimiteerd bent tot één stijl, zorg dan dat je één Tier voorloopt op de onderstaande tabel.
Dungeoneering levelTier eerste stijlTier tweede stijl
65Tier 7Tier 7
70Tier 8Tier 7
75Tier 8Tier 8
80Tier 9Tier 8
85Tier 9Tier 9
90Tier 10Tier 9
95+Tier 10Tier 10
Ik kan me voorstellen dat je je tokens liever spendeert aan andere dingen, zoals Chaotic wapens. Toch raad ik je aan om zo snel mogelijk je Ring te upgraden. Je merkt namelijk duidelijk verschil en Floors zullen daadwerkelijk sneller verlopen als je je Ring geüpgrade hebt. Hoe eerder je dit doet, hoe sneller je uiteindelijk Xp (en dus meer tokens) kunt verdienen. Je kunt heel makkelijk switchen tussen twee stijlen. Zet de stijl die het vaakst gebruikt op 'In use', en de stijl waar je vaak naar zult switchen op 'Quick-switch'. Je kunt dan heel makkelijk met een klik van je rechtermuisknop naar de andere stijl gaan. Let er wel op dat dit niet kan als je zelf aangevallen wordt! Als je een kamer binnen komt waar je denkt je tweede stijl nodig te hebben, switch deze dan snel voordat je aangevallen wordt. Als je klaar bent kun je, als het goed is, makkelijk terug switchen naar je eerste stijl. Maar welke stijlen moet je nou upgraden?

Plaatje Melee: Berserker
Met Berserker krijg je een onzichtbare bonus aan je Strenght level als je de aanvalsstijl aggressive gebruikt. Zorg dus ten alle tijden dat je aggressive gebruikt! 'Maar ik wil Attack/Defence trainen!'. Hou je kop: je wil Dungeoneering trainen en doet er alles aan om een Floor zo snel mogelijk te laten verlopen.
TierT7T8T9T10
Strenght level+17%+18%+19%+20%
Plaatje Ranged: Desperado
Als Ranger kies je voor Desperado, die je een onzichtbare boost aan je Ranged level geeft als je de aanvalsstijl rapid gebruikt. Daarnaast krijg je, als je een Hexhunter Bow gebruikt - die je uiteraard als Ranged hebt - een boost van iets meer dan 9% aan de schade die je toericht. Ook daarvoor moet je aanvalsstijl op rapid staan.
TierT7T8T9T10
Ranged level+17%+18%+19%+20%
Plaatje Magic: Blazer/Blitzer
Als Mager heb je de mogelijkheid tussen Blazer en Blitzer. Met Blazer heb je kans dat 10% van jouw laatste hit nogmaals extra schade aanricht. Op die manier kun je, als een monster bijna dood is, overgaan op het volgende monster. Het eerste monster zal dan namelijk vanzelf dood gaan door de extra schade, waardoor je tijd bespaart. Ook kun je alle monsters in de kamer een aantal keer hitten, zodat ze de rest van de periode regelmatige hits krijgen zonder dat je dat monster daadwerkelijk aanvalt.
TierT7T8T9T10
Kans op extra schade35%40%45%50%
Met Blitzer heb je kans dat je elemental spells (Air, Water, Earth en Fire Surge) sneller uitspreekt. Er zit dan slechts 2,4 seconden in plaats van 3,0 tussen het uitspreken van spreuken. Het voordeel is dat je op T10 sowieso sneller spreuken uitspreekt, waardoor je uiteindelijk 25% meer spreuken uit kunt spreken over dezelfde tijdsperiode.
TierT7T8T9T10
Kans op sneller spreuken afvuren70%80%90%100%
Voorbereiding
Nu we de juiste levels, binds en upgrades hebben, gaan we over naar het leuke werk... studeren! Omdat Dungeoneering een Skill van samenwerking is, is onderlinge communicatie zeer belangrijk. Daarom moet je afkortingen kunnen begrijpen en toepassen. Afkortingen worden voor vrijwel alles gebruikt om elkaar snel te laten weten wat er waar aan de hand is. Leer deze afkortingen dus uit je hoofd!

Keys
Vrijwel de belangrijkste afkortingen zijn die van keys. Elke afkorting bestaat uit de eerste letter van de kleur, gevolgd door de eerste letter van de kleur. Alleen de vormen Corner en Crescent zijn een uitzondering, evenals de kleuren Gold en Green. Bij deze gebruik je de eerste twee letters om miscommunicatie te voorkomen. De vorm en kleur plak je aan elkaar tot één afkorting. In de onderstaande tabel staan alle afkortingen van keys zoals je geacht wordt ze te gebruiken.
CornerCrescentDiamondPentagonTriangleRectangleShieldWedge
BlueBcoBcrBdBpBtBrBsBw
CrimsonCcoCcrCdCpCtCrCsCw
GoldGocoGocrGodGopGotGor-Gow
GreenGrcoGrcrGrdGrpGrtGrrGrsGrw
OrangeOcoOcrOdOpOtOrOsOw
PurplePcoPcrPdPpPtPrPsPw
SilverScoScrSdSpStSrSsSw
YellowYcoYcrYdYpYtYrYsYw
De Gold Shield key bestaat niet, dus dat scheelt al 'n hoop. In principe is het erg gemakkelijk, zoals je kan zien. Sommige mensen vinden het fijner om voor Crimson Cr, voor Triangle Tr en/of voor Shield Sh te typen. Laat het hier echter ook bij. Ga niet lopen kloten met 'pur we' - dat werkt alleen maar verwarrend.

Een afkorting gebruik je in de gevallen dat je een key ziet liggen en je weet dat iemand anders deze door gated heeft. Op die manier kan deze persoon al naar zijn door teleporteren, zodat hij deze onmiddellijk kan openen zodra jij de key gepakt hebt.

Items
Naast keys zijn er enkele andere items waar je de afkorting van moet kennen. Leer de volgende afkortingen, zodat je ze zelf kunt gebruiken en er mee kunt werken:

2h - Two-handed Sword
Bn - Blood Necklace
CCS - Celestial Catalytic Staff
CSB - Celestial Surgebox
Gt - Group Teleport/Group Gatestone
Hex - Hexhunter Bow
Pba - Primal Battleaxe
Pgt - Personal Gatestone

Floors
Aba - Abandoned II (Floors 30-35)
Occ - Occult (Floors 36-47)
Warp - Warped (Floors 47-60)

Hocc - High Occult (Floors 45-47)
Lw - Low Warped (Floors 48-55)
Hw - High Warped (Floors 56-60)

Rooms
Ook verschillende kamers hebben verschillende termen of afkortingen:

Barrel - Barrel puzzel
Base - Startkamer
Books - Boekenkasten puzzel
Boss - Kamer waar de Boss zit/Eindkamer
Cfs - Colour Ferrets puzzel
De - Dead end
Denk - Dead end, no key
Dewk - Dead end, with key
Emo(tes) - Emotes puzzel
FF - Fishing Ferret puzzel
Frem - Fremmenik puzzel
Gd - Guardian Door
Ghosts/Goats - Ghost puzzel
Gk [Key] - Got key [key] - Zeg dit als je een key ziet liggen (pak altijd keys op!).
[Kamer] > [Kamer] - Als een puzzel of guardian door klaar is, meld dan altijd wat daarachter zit door dit op deze manier te melden.
[Key] d - [Key] door
[Key] k - [Key] key
Levers - Lever puzzel
Maze - Maze puzzel
Merc - Mercenary Leader puzzel
Mono - Monolith puzzel
Polt(er) - Poltergeist puzzel
Ramo - Ramoke puzzel
Riddle - Hoardstalker puzzel
Tiles - Runecrafting tiles puzzel
Vines - Vines puzzel

Bevelen
Meestal worden deze afkortingen door de keyer gebruikt, maar ook andere spelers kunnen ze gebruiken. Zorg in ieder geval dat je bevelen altijd zo snel mogelijk opvolgt, tenzij de keyer anders aangeeft.

Buy [Persoon] - Ik heb [Persoon] nodig. Kom hierheen zodat we z.s.m. verder kunnen
Dgt - Drag Group Teleport. Pak de Group Gatestone op en neem 'm mee naar de volgende kamer(s), zodat iedereen daar zo snel mogelijk heen kan teleporteren en niet eerst zelf 'n eind moet lopen.
Gate/G8 (G-eight) [deur/puzzel/Boss] - Drop je personal gatestone bij [deur/puzzel/Boss]
Gdm (after) - Guardian door mark - De kamer waar een monster gemarkeerd is, is een Guardian Door. Ga daar heen (zodra deze Guardian door af is)
Gtb - Group Gatestone Boss - Gebruik Group Gatestone Teleport om de Boss te doden
Gte - Group Gatestone end - Gebruik Group Gatestone Teleport om te enden
Gtgd - Group Teleport Guardian Door - Gebruik Group Teleport en kill alle monsters
Hgt [Naam/Gate] - Hold Group Gatestone - Zorg ervoor dat je de Group Gatestone vast hebt zodat je ermee kunt teleporteren zodra een bepaalde puzzel voltooid is, een dead end bereikt is of een guardian door klaar is.
Ht - Home Teleport
Mgt [Gate] - Move to [Gate] - Verplaats de Group Gatestone naar [Gate]
Mgtb - Move Group Gatestone Boss - Verplaats de Group Gatestone naar de Boss

Overige
Overige afkortingen en termen:

[Kamer] N - [Kamer] bevindt zich noord van de Base/Group Gatestone
[Kamer] E - [Kamer] bevindt zich oost (east) van de Base/Group Gatestone
[Kamer] S - [Kamer] bevindt zich zuid (south) van de Base/Group Gatestone
[Kamer] W - [Kamer] bevindt zich west van de Base/Group Gatestone
Fg - Free gate - Je hebt wel een personal gatestone, maar nog niet ergens gedropt
Temped/Tempen - Temporary gated/Temporary gaten - Tijdelijk gaten. Je personal gatestone ergens droppen met de bedoeling dat je 'm altijd kan breaken als er ergens een belangrijkere gate nodig is.

Schema voor potions
In Dungeoneering loop je kans bepaalde deuren met een hogere level-eis tegen te komen, zoals 103 Crafting, 100 Fishing enzovoort. Om deze deuren te kunnen openen, zul je je Skills moeten boosten. Het ligt aan de lay-out of dit gedaan wordt. Over het algemeen wordt daar alleen voor gekozen als dit niet te veel tijd kost. Is de Boss na bijvoorbeeld een kwartier al dood, maar zijn er nog wel drie deuren die een boost vereisen, worden deze deuren over het algemeen niet geopend. Maar is de Boss na 20 minuten al dood, en is er één deur die met een boost geopend kan worden, wordt dit vaak wel gedaan. De keyer geeft aan of dit soort deuren geopend worden. Ook als de deur met een hoge eis een groot path bevat, kan bepaald worden over te gaan op openen of 'Bossrush'. Vraag dus altijd of dit gebeurt. Zorg er hoe dan ook altijd voor dat je herbs oppakt! Deze kun je, de volgende keer dat je in de base komt, droppen.

De volgende tabel geeft aan welke boost je voor non-Combat Skills met welke potions kunt krijgen. Zorg dat je deze altijd bij de hand hebt, zodat je geen tijd verliest met het opzoeken. Je kunt ze bijvoorbeeld in je notes zetten.
Weak (3 + 2%)Normal (4 + 4%)Strong (6 + 6%)Secondary IngredientBoost
Afbeelding Gatherer's potionAfbeelding SagewortAfbeelding WormwoodAfbeelding Winter's gripAfbeelding Red mossWoodcutting, Mining en Fishing
Afbeelding Artisan's potionAfbeelding ValerianAfbeelding MagebaneAfbeelding LycopusAfbeelding Red mossSmithing, Crafting, Fletching, Construction en Firemaking
Afbeelding Naturalist's potionAfbeelding SagewortAfbeelding WormwoodAfbeelding Winter's gripAfbeelding Misshapen clawCooking, Farming, Herblore en Runecrafting
Afbeelding Survivalist's potionAfbeelding ValerianAfbeelding MagebaneAfbeelding LycopusAfbeelding Firebreath whiskeyAgility, Hunter, Thieving en Slayer
Ook voor combat kun je verschillende eisen komen te staan, bijvoorbeeld 102 Strenght of 103 Magic. De volgende tabel geeft aan met welke potions je je Combat-Skills kunt boosten. Let er op dat je ook van tevoren een Overload kunt drinken om je stats tijdelijk te boosten. Zo hoef je geen potions te maken als je al vrij vroeg een deur met een eis van 100+ Strenght, Magic of Ranged tegenkomt.
Weak (4,2 + 10%)Normal (5 + 14%)Strong (6 + 20%)Secondary IngredientBoost
Afbeelding Melee potionAfbeelding ValerianAfbeelding MagebaneAfbeelding LycopusAfbeelding Misshapen clawAttack en Strenght
Afbeelding Ranged potionAfbeelding ValerianAfbeelding MagebaneAfbeelding LycopusAfbeelding Void dustRanged
Afbeelding Magic potionAfbeelding SagewortAfbeelding WormwoodAfbeelding Winter's gripAfbeelding Void dustMagic
Starten
Nu we helemaal voorbereid zijn kunnen we eindelijk beginnen aan de praktijk. Een Large Floors wordt vrijwel altijd gespeeld met 5 personen, uiteraard op complexity 6. De keyer is altijd de Party Leader. Hij of zij heeft dan aan het begin de Group Gatestone en kan bepaalde monsters marken. Waar moet je verder op letten, vlak voor je een Floor begint?

Zet ten eerste altijd je Auto Retaliate uit. Zo voorkom je dat je halverwege een kamer opeens de andere kant op loopt. Je moet zelf kunnen bepalen welke monsters je aanvalt, en dan is dit wel zo fijn. Ten tweede zet je Accept Aid aan. Op die manier kun je bijvoorbeeld gecured worden als je poisoned bent en zelf geen Astral runes mee hebt en ben je vatbaar voor Group Vengeance.

Plaatje Zorg er ook voor dat je het juiste Prayerboek gebruikt. Afhankelijk van je binds kies je voor Prayers dan wel Curses. Heb je enkel Melee, dan kun je Curses gebruiken voor Soul Split en/of Turmoil. Als je daar geen beschikking tot hebt, gebruik je Prayers voor Piety. Heb je Ranged of Magic, dan kun je ook Prayers gebruiken voor Rigour of Augury. Bij een juist Prayerboek horen uiteraard de juiste Quick Prayers/Curses. Het ligt aan jezelf wat je het fijnst vindt. De één kiest voor Protect/Deflect Magic, de ander kiest voor Piety, Augury, Rigour of Turmoil met Soul Split, zodat ze deze bij Guardian Doors kunnen flashen. Je kunt ook voor Retribution/Wrath kiezen om deze snel aan te zetten als je bijna dood gaat.

Vaak begint de eerste race gelijk zodra je in een Floor terecht komt: namelijk die om food, armour en rune essence van de tafel in de Base. Een goed team verdeelt uiteraard de tafel. Pak als non-keyer één food van een high-tier (Blue Crab of Cave Moray). De rest is voor de keyer. Deze heeft namelijk een aantal van deze stukken nodig om zichzelf - en dus het team - te redden als hij/zij bijna dood gaat. Verder pak je als wat (één of twee, meer kost te veel tijd en je zult genoeg Salve Eels als drop krijgen) food van medium-tier (Bouldabass, Web Sniper) en Rune Essence. Maak zo snel mogelijk (genoeg!) Laws, Cosmics en eventueel Astrals. Ondertussen opent de keyer in veel gevallen de deur(en) en geeft aan wat er gedaan moet worden. Start met het opvolgen van je bevelen. Als je nog geen runes hebt, pak dan Rusty coins op van monsters die ze droppen. Als je deze al wel hebt, laat dan bij de eerste paar Guardian Doors Rusty coins liggen. Anderen hebben ze op dat moment waarschijnlijk meer nodig dan jij.

Tips en Tricks bij Guardian Doors
Ten eerste: laat duidelijk zijn dat dood gaan in Dungeoneering en RuneScape in het algemeen géén effect heeft op je echte leven! Ga dus niet lopen mauwen als je lage Hitpoints of Prayer points hebt. Zet Retribution/Wrath aan en ga gewoon een keertje dood, zodat je weer volledig herstelt. 'Deathcaren' wordt in veel Dungeoneering-teams niet geaccepteerd, want het vertraagt de Floor en dus ook je Xp/h. Ook loop je risico aan het einde gekickt te worden - en dan heb je helemaal niets. Iedereen gaat wel 'ns dood. Sommige twee of drie keer en anderen hebben er zelfs 10 deaths of meer voor over om een Floor snel te laten verlopen. Ga in ieder geval nooit een room met Guardian door uit om food te verzamelen, Prayer op te laden of je Shadow Silk hood weer te laten werken.

PlaatjeIn kamers met Guardian doors bestaat er verder een bepaald schema om deze zo snel mogelijk te laten verlopen zonder veel tijdsverlies of kans om dood te gaan. In alle gevallen kill je Necromancers (zwakte: Hexhunter Bow/Slash) het eerst. Deze kunnen namelijk zombies oproepen die erg hard kunnen hitten en aan het einde nog veel tijd kunnen kosten. Ook kunnen ze je Shadow Silk Hood ongedaan maken, zodat alle monsters in de kamer jou kunnen zien.

De volgorde van monsters die je dan killt verschilt per Binds, en dus per team. Heb je iemand met Hexhunter Bow in je team, laat dan (in deze volgorde) de Necromancers, Reborn Mages, chromatische draken, demons, Skeleton/Forgotten en Animated books met rust. Daar rekent hij Plaatjemee af. Een Mager handelt de (ook weer op volgorde) Forgotten Warriors, Brutes, Fire Giants en Earth Warriors af. Als Melee met een Primal Battleaxe ga je op zoek naar Shades en Zombies (Slash) en monsters van lage Tier of laag level. Met een Two-handed Sword richt je je op Forgotten Mages (Slash), gevolgd door Hobgoblins (Crush) Skeletons (Melee) (Crush), Hellhounds (Crush), Giant rats (Slash), Forgotten Rangers (Slash), Zombies (Slash) en Giant Spiders (Crush). Pas daarna kun je overgaan op de andere monsters. Ken dus je rol, dan verloopt een Floor alleen maar sneller!

Afhankelijk van de verschillende combat levels kun je afwijken van deze volgorde. Een Hobgoblin van level 141 kan dus voorrang hebben op een Forgotten Mage van level 67.

Over het algemeen, waarbij afwijkingen gebaseerd zijn op Binds van het team en combat levels van de monsters, geldt wanneer combat levels ongeveer gelijk zouden zijn:

Necromancers/Reborn Mage (altijd!) > Shades/Ghosts > Dragons/Demons > Skeletons (Mage)/Forgotten Mage/Animated book > Brutes/Hobgoblin/Earth warrior > Animated Pickaxe/Fire Giants/Hill Giants > Skeleton (Range/Melee)/Zombie > Overige monsers die je kunt hooden > Spiders en overige monsters van lage tier of laag combat level.

De keyer geeft in veel gevallen met een mark aan welke kamers een Guardian door hebben. Ga daar altijd zo snel mogelijk heen. Afhankelijk van keyer wordt een monster met bedreiging (Necromancer/Draak/Demon) gemarkt, anderen kiezen voor het monster dat over het algemeen als laatste wordt gekillt (Spiders, vaak laag combat level).

Safespotten en Sidesteppen
Om deaths van jou en je teamleden te voorkomen, is het verstandig om monsters te safespotten. Op die manier bespaar je als Ranger of Mager Hitpoints, Prayer points en food. Maar ook als je alleen met Melee gaat, kun je monsters safespotten, door middel van sidesteppen. Dit laat ik zien door middel van drie plaatjes:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Zoals je kan zien blijft de Skeleton achter de Hobgoblin steken. Als je gewoon door de Hobgoblin heen zou rennen, zou de Skeleton dat ook doen. Let er op dat je eindpunt, dus waar je in plaatje drie staat, altijd ten noorden of zuiden van het middelste monster, in dit geval de Hobgoblin, moet staan. Anders werkt het niet! Ook moet je zorgen dat dit niet ten koste gaat van je DPS. Doe dit dus tussen de aanvallen door.

Tips en Tricks bij puzzels
Uiteraard wordt van je verwacht dat je alle puzzels uit je hoofd kent. Zo niet, lees dan deze pagina uit de Skillguide van Lunagang goed door. Zorg er altijd voor dat je niet met meer spelers in een kamer van een puzzel staat dan nodig is als er ander werk te doen is. Veel puzzels kun je het snelste met z'n tweeën maken, zoals de Strenght-blokken met vials, de kamer waar je Statues op de juiste plaats moet schuiven enzovoort. Doe een puzzel nooit met meer mensen dan nodig. De kamer met gekleurde ferrets kun je het beste alleen of met z'n tweeën doen, meer spelers in de kamer zorgt juist voor vertraging. Hieronder, op alfabetische volgorde, wat tips voor enkele puzzels om deze sneller te laten verlopen:

Agility Lodestone: De meest gebruikte manier is door de (Group) Gatestone aan de ene kant te droppen en vervolgens aan de andere kant erop te springen. Daarna teleporteer je en kun je er gemakkelijk bij. Als je al een gate hebt, zorg dan dat je in het midden begint en afhankelijk van de locatie van de sphere spring je als derde naar links of rechts.
Emotes: Aangezien veel mensen hier moeite mee hebben. 'Shake head' is 'Hoofd schudden' is 'Nee schudden'. Onthoud het ezelsbruggetje.
Fish Ferret: Je kunt de puzzel altijd met drie, soms zelfs twee, Vile fish oplossen.
Ghosts/Goats: Wat veel mensen niet weten is dat het combat level van 169 naar 136 verandert zodra de ghost de spirit in zich heeft. Verspil je tijd niet door alvast andere ghosts aan te vallen, ze healen namelijk zodra ze zelf aan de beurt zijn.
Levers: Doe geen moeite om de monsters te killen, maar tank ze. Je kunt deze puzzel met vier man doen. De keyer (degene die aftelt) moet erop letten dat je eerst één lever moet klikken, dan pas op enter moet drukken en vervolgens pas naar de tweede lever te rennen.
Mercenary Leader: Ren na het doden de kamer uit en ga aan de andere kant van de kamer waar je vandaan kwam staan. Op die manier teleporteren de overige monsters sneller weg. In principe kun je gelijk terugrennen als iedereen aan de andere kant van de kamer staat.
Monolith: Er spawnen geen shades in het noordoosten. Zorg er in alle gevallen voor dat de shades eerst op spelers geconcentreerd zijn voordat je ze gaat pilen. Veel mensen wachten op een goede spawn, bijvoorbeeld 4 shades van level 67, in plaats van 2 van 133.
Pondskaters: de Pondskater met de key bevindt zich aan het begin in het zuidwesten van het centrale vierkant en komt daar telkens terug. Let daar dus altijd op!
Ramoke: Skinweaver > Stormbringer > Deathslinger > Bloodrager. Indien één of meer Hexhunter Bows, geldt voor Melee: Skinweaver > Deathslinger > Bloodrager. Indien één of meer Surgeboxes, geldt voor Melee: Skinweaver > Stormbringer > Deathslinger. Kill in alle gevallen Skinweaver eerst, pas je daarna aan op de binds van je team.
Seeker Sentinel (Abandoned): Je laten teleporteren door jezelf zichtbaar te maken is een veel gevallen sneller dan wachten op het juiste moment.
Synchrone Lodestones: Activeer de Lodestones pas op het moment dat de andere kleur zich in het midden (de bol) bevinden. Op die manier is de kleur gelijk met de andere en gaat de puzzel veel sneller!
Vines: De kleur van de grote bloem verandert twee keer zo snel als die van de kleine en hebben een bepaalde volgorde, namelijk rood, geel, blauw, paars, rood enzovoort. Voorspel de juiste kleur door goed op te letten om sneller bij de grote bloem te komen.
Warped Portals: Eén persoon vindt de juiste route uit door in één van de beginnende portals te gaan en vervolgens telkens de tegenovergestelde portal te nemen. Bijvoorbeeld: je komt bij een zuidelijke portal uit, neem de noordelijke. Op die manier hoef je alleen maar de beginnende portal te onthouden.

Verder kun je voorwerpen uit andere puzzels gebruiken om een tweede puzzel, waar je normaal je Skills voor zou moeten boosten, op te lossen. Voorbeelden hiervan zijn de wapens uit de Combat Triangle beelden of de Climbing hook.

Bosses
De volgende tabellen zouden aan moeten geven hoe je een Boss monster het beste kunt doden. Ik behandel alleen de Bosses van de thema's Abandoned II, Occult en Warped. De overige Floors worden namelijk vaak (altijd) op Complexity 1 gedaan, waardoor veel Bosses in enkele hits te doden zijn. Doe in ieder geval altijd je Shadow-Silk Hood uit als je met Melee aanvalt! Deze heeft namelijk geen effect op bosses en geeft dus alleen negatieve bonussen voor Melee. Verder gebruik je altijd een Prayer die je combatlevels boost, zoals Piety/Turmoil, Rigour of Augury.

Abandoned
FloorsZwaktePrayerSpecial AttackTactiek
Afbeelding Skeletal Horde30-35Hexhunter Bow (Mages), CrushProtect/Deflect MagicNeePraat met de Divine Skinweaver en laat één persoon alle tunnels dichten. Praat aan het einde nogmaals met de Skinweaver om de Floor te kunnen enden.
Afbeelding Hobgoblin Geomancer30-35Hexhunter Bow, SlashGeen (!)Hij kan je binden en teleporteert door de kamer. Zet je Prayers uit en healt zichzelf als hij dat doet.Spam-click 'm om direct naar hem toe te lopen als hij teleporteert. Je kunt Hexhunter Bow gebruiken als hij bind gebruikt heeft.
Afbeelding Bulwark Beast30-35Hexhunter Bow, CrushProtect/Deflect Ranged als hij zich op jou focustStomp (als je onder hem staat), laat rotsblokken vallenBreek zijn armour kapot met een pickaxe en ga vervolgens over op je Two-handed Sword.
Afbeelding Unholy Cursebearer30-35Hexhunter Bow, CrushProtect/Deflect Melee, Protect/Deflect Magic als hij zijn Staff omhoog doetAl je combat stats worden langzaam naar beneden gehaald zodra je de kamer binnenkomt. Hij herstelt lifepoints als je de unholy font gebruikt om ze te herstellen.Gebruik de unholy fonts alleen als je combat stats écht laag gaan liggen. Probeer ze maximaal één keer te gebruiken. Een alternatief is gewoon dood gaan, om je stats te herstellen.
Afbeelding Shadow-Forger Ihlakhizan30-35Hexhunter bow, SlashProtect/Deflect Melee, Protect/Deflect RangedHij zal regelmatig een groen gloedje door de kamer spuiten, die Ranged-based is. Daarnaast zal hij af en toe beginnen te gloeien. Zorg dat je achter een pilaar staat op het moment dat hij ontploft (dit kan in één tick) en ga daarna door.Spreid je over de kamer om de schade van de groene gloed zo klein mogelijk te maken en ren tussen je twee pilaren.
Afbeelding Bal'lak the Pummeller33-35Hexhunter Bow, SlashProtect/Deflect Melee als hij zich op jou focust, Protect/Deflect MagicHij kan je Prayer uitzetten. Daarnaast verschijnen er groene bubbels in de kamer. Als je daar op gaat staan word je gehit. Daarnaast wordt zijn Defence level hoger naarmate je langer in de kamer bent.Lure 'm over de groene bubbels, zodat zijn Defence level weer omlaag gaat.
Occult
FloorsZwaktePrayerSpecial AttackTactiek
Afbeelding Gravecreeper36-47Slash, Fire spellsProtect/Deflect Melee (volledig blokkeren), Protect/Deflect Ranged (deels blokkeren)'Buuurrnnnn!' geeft paarse bubbels om hem heen, die je Protect Prayer uit zet en schade doet. 'Burrrrrry', 'Digggggg' en 'Brrainnns' wordt de hele kamer gevuld met paarse vloeistof.Lure de boss uit de vloeistof als hij zijn eerste special attack doet. Cleanse de tombes als hij zijn tweede special attack doet.
Afbeelding Skeletal Trio36-47Combat Triangle, CrushProtect/Deflect Melee, Protect/Deflect Ranged, Protect/Deflect MagicNee, maar ze gebruiken Protect Prayers.Hangt sterk af van je team. Over het algemeen is er altijd één Mager, die de Warrior bind en eventueel aanvalt met Magic. Als Melee kill je eerst de Ranger (vanwege slechtere Defence tegen Melee) en switch je met de Mager. Als je één of meer Hexhunter Bows in je team hebt, kun je overwegen eerst de Mager te killen. De Warrior kill je als laatste, tenzij je Surgebox hebt. Dan val je hem gelijk als eerste aan.
Afbeelding Runebound Behemoth36-47Hexhunter Bow, StabProtect/Deflect Magic met Platebody, Protect/Deflect RangedAls al zijn Prayers aan zijn, kan hij een special attack gebruiken die vier hoge hits gebruikt en meestal een one-hit-KO betekent.Plaats de Group Gatestone achter het Melee crystal en activeer ze, zodat zijn Prayers uit gaan. Als hij toch zijn Special Attack gebruikt, kun je snel uit de kamer teleporteren met Gatestone teleport.
Afbeelding Necrolord39-(43/)47Hexhunter Bow (!), Ranged, Earth SpellsProtect/Deflect Magic. Protect/Deflect Melee als tanker.Hij zal regelmatig Skeletal minions oproepen die jou met Melee aanvallen.Deze Boss valt makkelijk solo te doen met één Hexhunter Bow. Zo niet, zorg dan dat je allemaal in één hoek gaat staan. Eén speler staat er een tegel naast en is de tanker. Geef hem/haar zo veel mogelijk food, jij hebt het toch niet nodig. Je kunt rustig doorgaan met aanvallen als de minions komen. Een andere, maar langzame, manier is door telkens te teleporteren zodra de minions komen. Doe in de tussentijds wel iets nuttigs, zoals het openen van een ander deel van de map, als dat mogelijk is.
Afbeelding Flesh-Spoiler Haasghenahk42-47Hexhunter Bow, StabAls tanker: Protect/Deflect Melee. Tweede vorm: Protect/Deflect MeleeHeeft twee vormen, waarbij de tweede aanzienlijk makkelijker is en schade grotendeels voorkomen kan worden door Prayer.In geval van geen Stab-wapen, kies Slash. Flesh-spoiler Spawns hoeven niet gedood te worden.
Afbeelding Yk'Lagor the Thunderous45-47Slash (aanbevolen), MagicProtect/Deflect MeleeHij roept 'Come Closer!' en trekt zich naar je toe, waarna je vastgehouden wordt. Je Prayers worden uitgezet en sneller omlaag gehaald. Ook healt hij zichzelf daarmee. Met 'This is... TRUE POWER' stompt hij op de grond, waardoor deze scheurt. Hij kan hiermee tot 990 hitten! Beide aanvallen kunnen voorkomen worden door op het juiste moment achter een pilaar te staan. Oefen hier op!Drop de (Group) Gatestone achter één van de pilaren waar hij het dichtst bij staat. Leid vervolgens de Mages af. Deze boss kan gedaan worden zonder enige schade te nemen, simpel door Protect/Deflect Melee.
Warped
FloorsZwaktePrayerSpecial AttackTactiek
Afbeelding Blink48-60Stab, SlashProtect/Deflect MagicHij rent door de kamer, van het noorden naar het zuiden of van het oosten naar het noorden. Haal een pilaar omhoog, zodat hij daar tegenaan botst en het gevecht kan beginnen. Als dit niet lukt, zal hij met de stoomwolk die achter hem aan vliegt hitten, vaak voor meer dan 500 damage! Verder roept hij af en toe 'H..Here it comes! ... Kapow!'Je kunt eventueel een pilaar omhoog halen en daar tijdelijk achter gaan staan als hij zijn special attack gebruikt.
Afbeelding Dreadnaut48-60MagicProtect/Deflect Melee als je zelf met Melee aanvalt, anders Protect/Deflect RangedHij kan oranje bobbels op de grond laten verschijnen, waar je door geraakt kan worden als je er op staat.In geval van Magic, ren door de kamer van hoek naar hoek terwijl je spreuken afvuurt.
Afbeelding Warped Gulega48-60Slash, Gorajo Combat familair (aanbevolen!)Protect/Deflect Melee, Protect/Deflect Magic/Ranged bij special attacksBij zijn eerste special attack komt er een bal naar je toe vliegen. Je kunt deze aanval volledig blokkeren met Protect/Deflect Magic en er is genoeg tijd om dit te doen. Bij zijn tweede aanval komt er een groene gloed naar je toe die lijkt op Soul Split. Deze kun je voorkomen door snel Protect/Deflect Ranged aan te zetten. Bij zijn laatste special attack slaat hij met zijn arm in de grond. Ren zo snel mogelijk weg, anders word je geraakt door je Hitpoints - 1 (zoals bij Nomad). Je kunt ook Vengeance gebruiken om deze aanval te voorkomen.Gebruik de juiste Prayers, switch op tijd en gebruik een combat familair. Vengeance Group is zeer handig hier.
Afbeelding Hope Devourer51-60Magic (aanbevolen), StabProtect/Deflect Melee als tanker/blocker. Zo niet, Protect/Deflect Magic.Zodra je in de kamer bent, zul je constant kleine hits (~50) op je krijgen, die ook je combat stats verlagen. Als je op Melee-afstand staat, kan hij je terugduwen. Verder roept hij zo nu en dan 'Groaaaarrr'. Zet dan je Protect Prayers uit, anders wordt je hard geraakt!Vaak wordt hierbij de block-tactiek gebruikt, waarbij alle Magers in een hoek gaan staan en degene met Melee om hem heen, zodat hij zich niet kan verplaatsen. De Magers zijn dan veilig, dus geef je food aan de blockers. Deze Boss is relatief erg makkelijk op deze manier.
Afbeelding World-gorger Shukarhazh54-60Combat Triangle (per oog), CrushProtect/Deflect Magic als tanker, Protect/Deflect RangerWorld-gorger heeft drie ogen aan de muur zitten, die allemaal zwak zijn tegen hun eigen stijl. Zodra een oog eenmaal gesloten is, heeft World-gorger een sterkere defence tegen die stijl, terwijl hij zwakker is tegen andere stijlen. Ogen kunnen na een tijd weer open gaan.Hangt sterk af van je team, gebruik de style waar je het meeste schade mee kan doen. In veel gevallen is dat Melee. Kill in dit geval het Mage en Range Eye en Melee World-gorger (Crush). Je kunt bij deze strategie ook Bloodragers gebruiken, wat zeer veel help. Gebruik de scrolls dan pas als je het Mage en Range Eye dood hebt. Bij teams waar je drie of meer Hexhunter Bows hebt, kill dan het Melee en Mage Eye en val World-gorger aan met je bow.
Afbeelding Kal'Ger the Warmonger57-60Crush, Hexhunter Bow, Slash (hangt af van zijn fase)Fase 1 (Melee): Soul Split, Turmoil. Fase 2 (Primal Longsword): Soul Split, Turmoil. Fase 3 (Magic/Celestial Catalytic Staff): Deflect Magic. Fase 4 (Primal Two-handed Sword): Soul Split, Turmoil. Fase 5 (Ranged/Sagittarre Longbow): Soul Split (Geen Wrath!), Turmoil. Fase 6 (Primal Maul): Soul Split (geen Leeches/Turmoil!).Hij heeft verschillende fasen die allemaal een eigen sterkte en zwakte hebben. De style die hij gebruikt, zie je bij Prayer. Verder kun je maximaal 500 hitten. In zijn laatste fase kopieert hij de Prayers die je stats boosten, gebruik deze op dat moment dus niet! Verder kun je zijn aanvallen volledig blokkeren, maar na 10 keer roept hij 'ENOUGH!', waarna hij je Prayers uit zet en je hit met je huidige Hitpoints -1. Dit wordt dus niet aangeraden en veel teams gebruiken alleen Deflect Magic in zijn Magic-fase.Val in fase 1 en 2 aan met Crush. Bij de derde fase vliegt hij naar de overkant van de kamer. Ga op de bol staan die je naar de overkant. Als je een Hexhunter Bow hebt, gebruik die dan. Zorg dat één persoon, zonder Hexhunter, de overkant gate. Je kunt de Group Gatestone ook naar de overkant verplaatsen als het merendeel van je team geen Hexhunter Bow heeft. In fase 4 gaat hij weer terug, gebruik dan weer Crush. In fase 5 zorg je dat één persoon de eerste kant gate. Degene die de overkant gated heeft, plaatst de Group Gatestone daarheen. Val aan met Slash, gebruik geen Blood Necklace of Wrath. Hij healt namelijk helemaal en je zal deze fase opnieuw moeten doen als hij wordt gedood door schade zonder type. In de zesde fase val je aan met Crush.

Overige Tips en Tricks
De volgende dingen kunnen jou en je team ook helpen met het versnellen van een Floor.

Hotkeys
Met Hotkeys kun je heel makkelijk switchen tussen bepaalde vensters die je regelmatig nodig hebt. Als je het fijn vindt om mee te werken, raad ik het zeker aan.
[td]Opent je Magic Spellbook. Hiermee kun je snel een spreuk Autocasten, Vengance Group uitspreken of teleporteren.[/td][td]F5[/td][td]Opent je Combat Styles, zodat je - in geval van Melee - snel kunt switchen tussen Slash en Crush.[/td]
KnopFunctie
F1Opent je Inventory.
F2Opent je Worn Equipment. Hiermee kun je gemakkelijk armour uit doen of je Ring switchen.
F3Opent je Prayer List.
F4
Overload en/of Prayer Renewal
Plaatje
Als je de mogelijkheid hebt om dit te doen en het wil, kun je vlak voor de Floor begint een slokje Overload en/of Prayer Renewal drinken. De effecten van een Overload blijven namelijk actief tijdens je Floor. Ook zul je na vijf minuten 500 Hitpoints herstellen. Op die manier kun je de eerste paar Guardian Doors makkelijk openen, evenals Skill doors, waar je normaal een Combat Potion voor zou moeten maken. Met Prayer Renewal (eventueel met Holy Wrench in je inventory) zal je Prayer points ook herstellen als je al in een PlaatjeFloor bent. Op die manier kun je langer gebruik maken van je Prayer en hoef je niet dood te gaan of een altaar tegen te komen om je Prayer points te herstellen. 't Kost echter wel wat. Eén slokje Overload kost al ruim 30k en een slokje Prayer Renewal iets meer dan 3k. Heb je dit er toch voor over, dan raad ik het zeker aan.

Vengeance Group
Plaatje Met Vengeance Group, die je kunt unlocken op het Livid Farm, kun je iedereen om jou heen (7x7 tegels) het effect van Vengeance geven. Als je 95 Magic hebt en de spreuk kunt gebruiken, raad ik het zeker aan. Bij elke Guardian Door, Boss of ander moment waar drie, vier of vijf van je teamleden bij elkaar staan kun je de spreuk dan uitspreken voor extra schade, die in mijn ogen zeker de Floor doet versnellen. Elke spreuk kost 4 Astral, 3 Death en 11 Earth runes. Maak in het begin alvast wat Astrals en raap daarna zoveel mogelijk Rusty coins of rune essence op, zodat je runes kunt maken als je terug bent in de base.

Combat familairs
Plaatje Ook het gebruik van Summoning moet men niet onderschatten. Op level 81 en 91 Summoning heb je de mogelijkheid om respectievelijk een Adept en Sachem Bloodrager pouch en scrolls (vergeet je scrolls niet!) te maken. Niet alleen geeft deze extra schade, ook krijg jij respectievelijk een onzichtbare 9% en 10% boost voor je Melee defence. Daarnaast kun je met de Sundering Strike Scroll het Defence level van je tegenstander - vaak Bosses - verlagen. Voor iedere 20 schade, wordt het Defence level van je tegenstander met 1 verlaagd.

Voor Adept Bloodrager (T9) heb je één Blue charm en één Gorgonite ore nodig. Voor een Sachem Bloodrager (T10) is dat één Blue Charm en één Promethium ore nodig per elke pouch. Vergeet niet dat je ook scrolls nodig hebt. Je moet dus twee keer zoveel ingrediënten verzamelen. Deze pouches worden vaak op Warped gemaakt omdat ze vergeleken met Abandoned en Occult meer effect hebben. Heb je 80 Mining en 81 Summoning of 90 Mining en 91 Summoning, dan is dit zeker een aanrader.

Gerelateerde Guides
De volgende Guides kun je ook lezen voor een betere samenvatting van Dungeoneering, om zo je kennis te vergroten:
PlaatjeSlot- en dankwoord
Ten eerste héél erg bedankt voor het lezen van mijn (eerste) Guide! Ik vond 'm erg leuk om te maken en heb er zelf ook nog veel van geleerd. Mocht je vragen, opmerkingen, tips of iets anders voor verbetering hebben, post dan graag! Ook als je zelf advies wil hebben, aarzel dan niet, dan probeer ik je zoveel mogelijk te helpen.

Verder wil ik graag de keyers en admins van LunaDg bedanken, waarbij ik mijn eerste ervaring kreeg met p2p Dungeoneering en die mij veel geleerd hebben. Daarnaast DungeonSweepers (DGS) die me theoretisch veel bij bracht. Ook iedereen waarmee ik ooit Dungeoneering heb getraind of regelmatig mee train: bedankt! Zonder team ben je uiteraard nergens. Daarnaast de combinatie BaasClaes, Robotrobbie, Tui's Bosses Guide en de RuneScape Wikia bedankt voor de uitleg bij World-gorger Shukarhazh en Kal'Ger the Warmonger. Tot slot ook nog de RuneScape Wikia voor de afbeeldingen.

~ Noob

Updates
In- of uitklappen •
08-03-2012 - BB-Codes m.b.t. links naar bepaalde hoofdstukken omgedraaid.
09-03-2012 - Bosses World-gorger Shukarhazh en Kal'Ger the Warmonger toegevoegd. Enkele type- en spelfouten verbeterd.
11-03-2012 - Typefout in Prayer bij Flesh-Spoiler Haasghenahk verbeterd.
15-03-2012 - Banner vervangen door een kleinere versie.
18-03-2012 - Afbeeldings-url van Golden Precision Bracelet en Void dust vervangen.
21-03-2012 - Fout m.b.t. Crawling hands verbeterd.
25-03-2012 - Fout bij Hobgoblin Geomancer verbeterd.
19-04-2012 - Enkele fouten verbeterd, afbeeldingen weer zichtbaar gemaakt en kleine teksten toegevoegd. Verder enkele dingen veranderd m.b.t. de laatste updates aan Dungeoneering.
22-04-2012 - Fout m.b.t. Blood necklace verbeterd.
10-07-2012 - Afbeeldings-url van enkele afbeeldingen vervangen, fout in volgorde van monsters verbeterd en Gorgonite Rager toegevoegd.
Laatst gewijzigd door Noob op dinsdag 10 juli 2012, 23:10, 15 keer totaal gewijzigd.
iJoey
Berichten: 408
Lid geworden op: vrijdag 23 december 2011, 16:25
RS: Bazuz (OSRS)
Clan: Slay Clan

Re: Dungeoneering - Large Floors

Bericht door iJoey »

Uitgebreide en een mooie guide met veel en belangrijke informatie.
Guide vd Maand April?
10/10!
Afbeelding
Olivier 1337
Berichten: 4062
Lid geworden op: zondag 20 mei 2007, 12:08
RS: Gestopt

Re: Dungeoneering - Large Floors

Bericht door Olivier 1337 »

Nice guide :o zo is ff doorlezen, voor layout heb je al 9/10, je hebt alleen die codes om naar het onderdeel te gaan verkeerd omgezet

Toegevoegd na 3 minuten:
Zorg dus ten alle tijden dat je aggressive gebruikt! 'Maar ik wil Attack/Defence trainen!'. Hou je kop: je wil Dungeoneering trainen en doet er alles aan om een Floor zo snel mogelijk te laten verlopen.
Win
Afbeelding

Amneys
Berichten: 5919
Lid geworden op: vrijdag 19 december 2008, 14:06
Contacteer:

Re: Dungeoneering - Large Floors

Bericht door Amneys »

'Vind ik leuk'
Afbeelding
Hard Driver
Berichten: 2104
Lid geworden op: woensdag 17 juni 2009, 6:25
Oude naam: BaasClaes

Re: Dungeoneering - Large Floors

Bericht door Hard Driver »

Zeer mooie guide. Ik zal proberen de laatste bosses wat uit te leggen:

World gorger is een zeer irritante boss. Hij heeft aan de muur 3 ogen (ranged/melee/magic). Als je met minder dan 3 hexhunt bows zit ben je best dat je altijd eerst het ranged en magic oog dood doet om daarna met melee aan te vallen (dan wordt hij zwak aan melee). Ragers zijn hierbij zeker heel handig. Bij hexhunt bows weet ik tactiek niet zeker (3 hexbows zijn zeer zeldzaam in 1 team). Maar ik denk dat je best gewoon het ranged oog laat leven. Prayer is moeilijk te zeggen. Hij hit namelijk hard met alles en vele aanvallen hebben geen specifieke style. Met een platebody zou ik protect magic aanzetten omdat dat je grootste zwakte is.

Warmonger is een veel duidelijkere boss. Voor prayers zet je ALTIJD soulsplit aan, behalve als hij magic gebruikt. De special van Kalger is namelijk dat als hij 10 keer Grrr... zegt terwijl iemand pray aan heeft (als 2 mensen pray aanhebben telt dit voor 2) een special kan doen die tot 990 op 1 iemand kan hitten. Kalger heeft 5 fasen: De eerste 2 fasen val je gewoon aan met crush, soulsplit en turmoil. Daarna vliegt hij over lava. Als je geen hex hebt moet je op een bol staan die je aan de overkant brengt. Als hexer val je gewoon aan met desperado ring en hex. Voor de melee'ers is het nu zeer belangrijk dat eenmaal als ze aan de overkant zijn dat minstens 1 iemand de overkant gaat gaten. Dit is handig voor later gebruik. Na de magicfase komt kalger terug en valt hij aan met een primal 2h. Dit is weer crush + SS. Daarna gaat hij terug naar de overkant en valt hij aan met ranged. Hier moet degene die de overkant heeft gegate de GT naar de overkant brengen. (iemand anders gate ofc andere kant). De ranged versie doe je met primal 2h en slash. Dan gaat kalger weer terug naar zen laatste fase. Dit is met een primal maul. Na de GT weer terug is doe je het zelfde als ervoor. Maar je mag geen piety of turmoil gebruiken. Kalger zet jouw prayer uit en pakt zelf de turmoil over.

Nog een extra special bij Kalger: Als je er onder loopt zal hij een kleine sprong doen waarbij degene die eronder liep hard geraakt wordt en alle andere erond met een hit van rond de 180.
Afbeelding
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: Dungeoneering - Large Floors

Bericht door Joa »

Erg mooie guide :D

Ik heb wel een twee foutjes gevonden waarvoor mijn complimenten. Ook alleen maar gevonden omdat ik alles uitgelezen heb :D
De Gold Corner key bestaat niet, dus dat scheelt al 'n hoop.
Gold Shield
Abadoned
Titeltje :d

Superguide :)
M_itchel_MM
Berichten: 29
Lid geworden op: zondag 12 februari 2012, 12:16

Re: Dungeoneering - Large Floors

Bericht door M_itchel_MM »

Nice guide 9/10 heb door deze guide best veel geleerd over dungen wat ook wel nodig is zodat ik sneller chaotic krijg :)
Afbeelding
Robert Inc
Berichten: 1147
Lid geworden op: zondag 21 februari 2010, 17:33
RS: Robert Inc (p2p)
Oude naam: Deimos

Re: Dungeoneering - Large Floors

Bericht door Robert Inc »

Wauw.. Echt gewoon een top guide. Een guide waar je niet alleen wat bij Large floor wat aan hebt, perfect uitgewerkt en alles komt aan bod. 10/10 absoluut!
RobotRobbie
Ex-moderator
Berichten: 9996
Lid geworden op: maandag 3 maart 2008, 16:40
RS: Gestopt
Clan: Ragers
Contacteer:

Re: Dungeoneering - Large Floors

Bericht door RobotRobbie »

BaasClaes schreef: Zeer mooie guide. Ik zal proberen de laatste bosses wat uit te leggen:

World gorger is een zeer irritante boss. Hij heeft aan de muur 3 ogen (ranged/melee/magic). Als je met minder dan 3 hexhunt bows zit ben je best dat je altijd eerst het ranged en magic oog dood doet om daarna met melee aan te vallen (dan wordt hij zwak aan melee). Ragers zijn hierbij zeker heel handig. Bij hexhunt bows weet ik tactiek niet zeker (3 hexbows zijn zeer zeldzaam in 1 team). Maar ik denk dat je best gewoon het ranged oog laat leven. Prayer is moeilijk te zeggen. Hij hit namelijk hard met alles en vele aanvallen hebben geen specifieke style. Met een platebody zou ik protect magic aanzetten omdat dat je grootste zwakte is.

Warmonger is een veel duidelijkere boss. Voor prayers zet je ALTIJD soulsplit aan, behalve als hij magic gebruikt. De special van Kalger is namelijk dat als hij 10 keer Grrr... zegt terwijl iemand pray aan heeft (als 2 mensen pray aanhebben telt dit voor 2) een special kan doen die tot 990 op 1 iemand kan hitten. Kalger heeft 5 fasen: De eerste 2 fasen val je gewoon aan met crush, soulsplit en turmoil. Daarna vliegt hij over lava. Als je geen hex hebt moet je op een bol staan die je aan de overkant brengt. Als hexer val je gewoon aan met desperado ring en hex. Voor de melee'ers is het nu zeer belangrijk dat eenmaal als ze aan de overkant zijn dat minstens 1 iemand de overkant gaat gaten. Dit is handig voor later gebruik. Na de magicfase komt kalger terug en valt hij aan met een primal 2h. Dit is weer crush + SS. Daarna gaat hij terug naar de overkant en valt hij aan met ranged. Hier moet degene die de overkant heeft gegate de GT naar de overkant brengen. (iemand anders gate ofc andere kant). De ranged versie doe je met primal 2h en slash. Dan gaat kalger weer terug naar zen laatste fase. Dit is met een primal maul. Na de GT weer terug is doe je het zelfde als ervoor. Maar je mag geen piety of turmoil gebruiken. Kalger zet jouw prayer uit en pakt zelf de turmoil over.

Nog een extra special bij Kalger: Als je er onder loopt zal hij een kleine sprong doen waarbij degene die eronder liep hard geraakt wordt en alle andere erond met een hit van rond de 180.
@Gorger: Je hebt vaak 1 mage tank en iedereen heeft last van ranged hits. Gebruik protect van ranged. Eventueel als mage tank protect magic.
Melee eye hitten dat die zwak wordt tegen melee weet ik niet. Ik neem aan dat dit enkel hitten is en niet killen?

@Kalger: Beginkant is crush/turm/ss, overkant is slash/turm/ss. Laatste fase geen turm en gebruik geen blood neck in de ranged fase.

@Binds: Ik raad platelegs zeer af. Het is een survprod bind. Tegen de tijd dat je 3 binds kan, hoor je niet meer in teams te zitten waar dit geaccepteerd wordt.

OT: Heel mooi en uitgebreid uitgewerkt;o
Tim zegt: Plaatje
seriously? :')
mfw :')
dit is echt diep en diep triest, ik heb werkelijk geen flauw idee meer hoe ik vanaf jouw huis naar huis ben gekomen :')
en ik heb niet eens gedronken >:{
Rob zegt:
Mag dit mijn onderschrift worden?
Tim zegt:
doe je best :')
echt what the fuck
ik ga even mn stappen nalopen in huis om te zien of ik iets doms gedaan heb
brb

<Luke_PvM> Rob|, Aarib noemt jou in "name a good dger" op xpwaste
<Jurian> Ja hoeveel heb je hem gegeven
Hard Driver
Berichten: 2104
Lid geworden op: woensdag 17 juni 2009, 6:25
Oude naam: BaasClaes

Re: Dungeoneering - Large Floors

Bericht door Hard Driver »

Lees hem nog maar is goed Rob, want bij jou is er nog zeer veel werk aan de winkel.
Afbeelding
Snipercover
Berichten: 2358
Lid geworden op: woensdag 9 mei 2007, 22:18
RS: Gestopt
Clan: BOT-clan
Contacteer:

Re: Dungeoneering - Large Floors

Bericht door Snipercover »

BaasClaes schreef:Lees hem nog maar is goed Rob, want bij jou is er nog zeer veel werk aan de winkel.
:fluit:

Mooi uitwerkte guide ^_^
Afbeelding
' Vrouwen willen hem hebben, mannen willen hem zijn. '
Afbeelding
Extreme Salt
Berichten: 558
Lid geworden op: vrijdag 21 maart 2008, 11:53

Re: Dungeoneering - Large Floors

Bericht door Extreme Salt »

Mee eens wat Rob zegt, en daarbij wil ik ook toevoegen dat de tweede vorm van Bulwark Beast super goed te Hexen is, dus als het schild eraf is kan hij goed gehext worden. Dit zou ik even updaten, verder een top guide, zeker guide v/d maand! 10/10
Afbeelding
Afbeelding
Noob
Ex-moderator
Berichten: 2958
Lid geworden op: vrijdag 4 juli 2008, 15:33
Extra rang: Siteteamlid

Re: Dungeoneering - Large Floors

Bericht door Noob »

Allemaal erg bedankt voor de reacties. Ik heb alle fouten verbeterd en de laatste twee Bosses toegevoegd. Bedankt!
RobotRobbie schreef: @Binds: Ik raad platelegs zeer af. Het is een survprod bind. Tegen de tijd dat je 3 binds kan, hoor je niet meer in teams te zitten waar dit geaccepteerd wordt.
Je ziet vaak spelers die als eerste bind een wapen, als tweede een Shadow Silk Hood en als derde een Platebody binden. Je hebt dan één aanvallende bind en twee verdedigende binds. Ook als je als eerste een wapen, als tweede een Platebody en als derde Platelegs bind, geldt één aanvallende en twee verdedigende binds. Welke je neemt, maakt voor mij niet uit. Je kiest namelijk op basis van je rol, ervaring en wat je het fijnst vindt. Keyers zouden vaker voor Platebody en Platelegs kiezen, en switchen over naar Blood Necklace of Hexhunter Bow als ze die vinden. Als vierde bind vind ik dat je dan een aanvallende bind moet nemen. De verdeling moet over het algemeen zijn dat je eerste bind aanvallend, tweede verdedigend, derde verdedigend (tot je aanvallend vindt). Als vierde neem je dan aanvallend of verdedigend, afhankelijk van je andere twee binds. Op 120 moet je twee of drie aanvallende en twee of één verdedigende bind nemen. Platelegs zijn dus vaak een soort tussen-bind als je geen Shadow Silk Hood hebt. Uiteraard kun je ook een ander wapen, zoals Primal Maul, nemen.
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: Dungeoneering - Large Floors

Bericht door Superheat »

Mooie guide noob, zo moeten ze zijn. Je maakt me in de verleiding mijn Slayerguide af te gaan maken, maar Jagex update te veel en te snel... :s
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
Fleu
Berichten: 400
Lid geworden op: zondag 25 september 2011, 13:15
RS: Fleu (OSRS)
Clan: LDG

Re: Dungeoneering - Large Floors

Bericht door Fleu »

Super guide. Dit is echt wat LDG nodig heeft. Dit lezen zou een req moeten zijn voor LDG. Hopelijk wordt hij ooit nog uitgebreid met een tactiek-gedeelte, over hoe je efficient een floor doet.
PyroSven
Berichten: 160
Lid geworden op: donderdag 7 juli 2011, 23:54
RS: PyroSven (p2p)

Re: Dungeoneering - Large Floors

Bericht door PyroSven »

10/10 =D>
Mooi gedaan, ik weet zeker dat veel mensen hier van kunnen leren :D
Afbeelding
Flipo
Berichten: 269
Lid geworden op: vrijdag 24 juni 2011, 20:44

Re: Dungeoneering - Large Floors

Bericht door Flipo »

Guide vd maand waardig. Meer woorden zijn niet nodig. 9/10
ywath
Berichten: 341
Lid geworden op: zaterdag 25 februari 2012, 12:18
RS: ywath (p2p)
Clan: 3BO, LDG

Re: Dungeoneering - Large Floors

Bericht door ywath »

epic guide! 10/10 ziet er erg goed uit ook
Afbeelding
Just Pen
Berichten: 883
Lid geworden op: zaterdag 12 februari 2011, 15:36
RS: Gestopt
Oude naam: just pen666

Re: Dungeoneering - Large Floors

Bericht door Just Pen »

dit is zeker een 10/10 waard =D> handige guide!
Yannis
Berichten: 1811
Lid geworden op: zaterdag 14 maart 2009, 7:47
RS: Iron Dragon (p2p)
Clan: Ameno

Re: Dungeoneering - Large Floors

Bericht door Yannis »

10/10 Guide van het Jaar imo.
Afbeelding
Plaats reactie