[Velox` Guides: - Fist Of Guthix]

In dit subforum staan beschrijvingen van minigames en quests.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Veloxraptor
Ex-moderator
Berichten: 6247
Lid geworden op: dinsdag 20 juni 2006, 19:02
RS: Gestopt

[Velox` Guides: - Fist Of Guthix]

Bericht door Veloxraptor »

Hoi allemaal, en welkom bij mijn nieuwste guide, gaande over Fist Of Guthix.

We beginnen maar met een voorwoordje:

Nadat het trojaanse paard eindelijk verslagen was, deed mijn computer het weer. Dus ik ga naar runescape, en lees de nieuwe updates door. Behind de scenes..Fist of Guthix?
Dus ik meteen daarheen, om te kijken of het leuk was. Zelf vind ik het heel leuk. En ondanks dat er van nieuwe onderwerpen altijd veel guides geschreven worden, maak ik hier toch een guide van.


Inhoud:

- Voorwoordje.
- Wat is Fist of Guthix?
- Wat moet ik doen?
- De beloningen.
- Tips & Tricks.


~ Wat is Fist Of Guthix? ~

Fist Of Guthix (ook wel FOG genoemd) is een PvP minigame voor zowel F2p als P2p. Het is 1 tegen 1, en iedereen zit in dezelfde arena. Verwacht dus niet dat je alleen tegen je eigen levels moet, want dat kan verdraaid tegenvallen. Dat wil echter niet zeggen dat je niet kan winnen. Ja, een hoger combat heeft zo zijn voordelen, maar met goede tactiek kom je ook een goed eind. Maar, misschien is het eerst handig om te weten waar Fist Of Guthix nou eigenlijk ligt:
Afbeelding
Plaatje van de RuneScape Worldmap.

Zoals je ziet moet je door de wildernis. Als je erg bang bent voor renevants, kan je ook zonder spullen gaan. Er is een bank in de grot. Afijn..
Bij het rode sterretje is een grot. Ga daar naarbinnen. Je hebt geen lichtbron of touw nodig.
Vervolgens kom je hier:
Afbeelding
plaatje zelf gemaakt

Praat eerst met Fiara, die bevindt zich aan het einde. Zij zal je het spel uitleggen, maar dat kan je snel doorklikken, want ik leg het ook uit 8-)


~ Wat moet ik doen? ~

Allereerst zet je alles op je bank. Vervolgens pak je er het volgende uit:
- Een Dragon dagger of ander specialwapen,
- Een mage armour setje (of delen ervan)
- Een Dragonhide top en bottom,
- Een staff als je wilt autocasten, en eventueel een boog.
- Natuurlijk moet (mag) hier nog vanalles bij; amuletten, schilden, laarzen, handschoenen etcetera.

Het is je ongetwijfeld opgevallen dat ik je geen potions, voedsel en runes aanraad. Dat komt omdat je ze niet mee mag nemen! Want zodra je de wachtkamer binnenkomt:

- Krijg je 5 bandages, dat zijn het soort pleisterdozen dat we van castlewars kennen. Deze bandages zijn echter anders. Ze geven 150 lifepoints terug, halen je poison niet weg en geven niet de 30% energy die de bandages in castlewars geven.

- Krijg je runes. Om precies te zijn: 1000 Elemental runes en 300 Catalytic runes. De elemental runes zijn gewoon Air, water, earth en fire runes ineen. Catalytic is de rest (Mind, Chaos, Death, Blood, Soul, Nature, Law, en als ik me niet vergis Astral ook nog).

- Potions krijg je in geen enkele vorm. Je kan geen enkele soort potion meenemen, dus niet alleen zijn strength potions verboden, maar ook energy, antiposion, en zelfs lege vials!
Zodra er genoeg spelers zijn, begint het spel.

- Krijg je een tele-orb. Dit is een soort teletablet, dat je naar het midden van de arena teleporteert.

Je komt in een ronde, grote arena. Je poppetje telt af. Jij moet even goed opletten wat er rechtsboven staat:
Afbeelding

Oftewel, er kan staan: 'Hunting..' of 'Hunted by ..'. Dit spreekt voor zich:
Als er staat hunting .., moet jij de persoon met die naam doden. Je doet je magic armour aan en je dragon dagger, en probeert hem zo snel mogelijk te vinden. Gebruik dan een spreuk om hem vast te zetten, en special hem dan met je dagger. Special echter niet als hij protect melee aanheeft! Gebruik dan lekker spreuken op hem, ook als hij dragonhide aanheeft.

Als er staat: hunted by .., komt dit onderaan in je chatbox te staan:
Afbeelding.
Je moet een steen pakken van een gloeiend lampje (orb) naast je. Doe die steen aan. Probeer vervolgens zo lang mogelijk in leven te blijven. Ik raad je aan om niet aan de rand te blijven staan, maar een beetje naar het midden te komen. Des te meer je naar het midden komt, des te meer 'charges' je per keer krijgt. Het aantal per keer kan zijn: 3, 6, 10, 15, 21 en 28. Ik ga altijd op 10 staan. Wanneer je aanvaller komt, teleporteer je naar het midden. Probeer vervolgens gewoon goed te prayen tegen zijn aanvallen.

Nadat de aanvaller de charger heeft gedood, of de tijd is om, verwisselen de rollen. Degene met de meeste charges uiteindelijk wint.
Als het spel afgelopen is, worden jij en je tegenstander naar de grot gebracht en komt in de chatbox te staan of je gewonnen of verloren hebt.

~ De beloningen ~

Natuurlijk word je niet alleen in plezier uitbetaald. Als je wint, of eventueel met heel weinig verliest, krijg je 2 dingen: Rating en TokensAfbeelding. De rating komt op een gegeven moment in de RuneScape Hiscores, die tokens kan je gebruiken om dingen te kopen in het winkeltje. Dit kan je kopen:

- Combat set (wit). Als je dit aanhebt, is er een kleine kans dat je geen runes nodig hebt voor een spreuk.
- Druidic set (groen). Als je dit aanhebt, is er een grotere kans dat je binds werken.
- Battle set (paars). Als je dit aanhebt, is er een grote kans dat je geen runes nodig hebt voor een spreuk.
- Dragonhide coifs. Spreekt voor zich, leuke ranged hoedjes.
- Bronze t/m Dragon Gauntlets. Handschoenen die veel def bonus geven.
- Adamant en rune schilden. Schilden met een beetje strength bonus. (rune berserker geeft 4 strength bonus)
- Herblore gloves. Er zijn 4 soorten: Irit, Avantoe, Kwuarm en Cadantine. Geven een grotere kans op dat, als een monster een herb dropt, het de herb van je gloves is.
- Fishing gloves. Er zijn 2 soorten: Swordfish en Shark. Meer exp per visje van de soort als je ze aanhebt.
- Dragon slayer gloves. Geven meer slayer experience als je draken als slayer task hebt.
- Runecrafting gloves. Geven meer exp per rune van de soort gloves.


~ Tips & Tricks ~

Als ervaren speler wil je meer! Dit zijn manieren om meer charges te halen of mensen sneller te doden. Allereerst als hunter:

- Je tegenstander begint altijd recht tegenover je. Ren dus meteen, via het midden, naar de overkant van waar jij begon. Grote kans dat jij hem tegenkomt.
- Gebruik nooit de stijl waartegen hij protect prayer doet. Ook al ben je met melee veel sterker dan met magic, gebruik magic als hij melee protection doet. (Niet van toepassing als je lag hebt)
- Zet je spellbook op Ancient Magicks. Ancient is echt hét wapen in Fist Of Guthix, bijna iedereen gebruikt het. Met ice spells kan je iemand vastzetten..Handig!

Nu voor de Charger (zo noem ik hem, ook wel de 'Hunted' genoemd):

- Neem een specialwapen mee. HUH? Ja, een specialwapen. Je hebt de keuze uit 2 wapens: De seercull bow of excalibur. De seercull bow moet je gebruiken als je ziet dat je tegenstander magic gebruikt. Zet een range+ prayer aan en gebruik de special op hem. Wat je hit, gaat er van zijn magic af! Dus als je 100 hit, heb je grote kans dat hij 2 spells 'kwijtraakt'. Excalibur moet je meteen in het begin gebruiken. Het spreekt voor zich: dit verhoogt je defence.
Vergeet, na je special gedaan te hebben, niet je steen weer aan te doen!
- Als je tegenstander alleen melee is (domdomdom), gebruik dan de stenen in het midden om hem constant vast te zetten. Als ie weggaat heb jij gewonnen, en als hij doorgaat haal je de 800 charges zeker.
- Gebruik de portal houses NIET, tenzij er erg veel mensen zijn. Deze huisjes werken alleen averechts: behalve dat je hitpoints en charges verliest, kan je tegenstander (die in het midden is gaan staan) altijd zien waar je eruit komt. Soms, als er echt heel veel mensen zijn, verschijnt het pijltje echter niet op de kaart en kan je wegslippen en is het dus wel handig de portals te gebruiken, maar lang niet altijd.


Ik wil iedereen er even op wijzen dat ik het map plaatje zelf heb gemaakt. Als ik iemand zie die dit plaatje gebruikt, dan heb ik het recht om te eisen dat het plaatje weggehaald wordt. Dank u.

Voorlopig einde :)
Laatst gewijzigd door Veloxraptor op maandag 29 november 2010, 15:33, 9 keer totaal gewijzigd.
Assist System Guide | Firecape Guide | Ranged Guide | Stronghold of Security Guide |
ClanWars Guide | Hoe maak ik een guide | Fist Of Guthix Guide
Afbeelding <- Enorm bedankt sKull! Vragen over wis-, schei- of natuurkunde? Pm me!
Coolgast67
Berichten: 2707
Lid geworden op: zondag 3 juni 2007, 16:32

Re: [Velox` Guides: - Fist Of Guthix]

Bericht door Coolgast67 »

hij wordt al mooi, gl met het afmaken :D
Lunatipper sinds 3 Juni 2007
Lunagangster sinds 6 Maart 2008
Sinds 5 december 2009 99% gestopt met RS, LTF en Lunagang funclan
Veloxraptor
Ex-moderator
Berichten: 6247
Lid geworden op: dinsdag 20 juni 2006, 19:02
RS: Gestopt

Re: [Velox` Guides: - Fist Of Guthix]

Bericht door Veloxraptor »

Ik maak wat plaatjes transparant, en maak het beloningen gedeelte af.
Assist System Guide | Firecape Guide | Ranged Guide | Stronghold of Security Guide |
ClanWars Guide | Hoe maak ik een guide | Fist Of Guthix Guide
Afbeelding <- Enorm bedankt sKull! Vragen over wis-, schei- of natuurkunde? Pm me!
mikeey dark
Berichten: 39
Lid geworden op: maandag 25 juni 2007, 11:46

Re: [Velox` Guides: - Fist Of Guthix]

Bericht door mikeey dark »

Mooie guide 10/10, ik wist het allemaal wel al behalve het P2P gedeelte. Heb zelf 1 keer 5k charges gehaald pic:

Afbeelding

Afbeelding

Is wel een leuk spel heb ook al 1500+ rating
!~ Feyenoord 4 Ever ~!
Afbeelding
Fr1908
Berichten: 208
Lid geworden op: woensdag 1 november 2006, 20:40
Contacteer:

Re: [Velox` Guides: - Fist Of Guthix]

Bericht door Fr1908 »

Tip: ga in drukke worlds, in het midden in een grote dd staan.

Nice guide, 8/10
Veloxraptor
Ex-moderator
Berichten: 6247
Lid geworden op: dinsdag 20 juni 2006, 19:02
RS: Gestopt

Re: [Velox` Guides: - Fist Of Guthix]

Bericht door Veloxraptor »

Fr1908 schreef: Tip: ga in drukke worlds, in het midden in een grote dd staan.

Nice guide, 8/10
Dat raad ik juist af. Als je in een drukke wereld zit en je staat als jager in het midden, is er een kans dat het pijltje op de minimap verdwijnt (door een serverlagg).

Nice mikeey, mijn record is 4400 :p Ze gaan altijd weg :(
Assist System Guide | Firecape Guide | Ranged Guide | Stronghold of Security Guide |
ClanWars Guide | Hoe maak ik een guide | Fist Of Guthix Guide
Afbeelding <- Enorm bedankt sKull! Vragen over wis-, schei- of natuurkunde? Pm me!
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: [Velox` Guides: - Fist Of Guthix]

Bericht door Sam »

Nice guide 8.5/10!
Alleen dit:
- Herblore gloves. Er zijn 4 soorten: Irit, Avantoe, Kwuarm en Cadantine. Geven een grotere kans op dat, als een monster een herb dropt, het de herb van je gloves is.
Die ''grote kans'' is 50%(volgens rs) behalfen als het monster maar een soort herb dropt.
En jij zegt dat je de huisjes niet moet gebruiken, ben ik het niet helemaal mee eens, want als de hunter achter je aan zit, en jij gaat een huisje in, en er meteen weer aan de andere kant weer uit komt de tegenstander altijd vast te zitten en heb je met geluk geen enkele hit. Ook kan je soms van een sterke tegenstander vluchten. Dus gebruiken zal ik wel doen, maar zo min mogelijk.
Verder is het een hele goede guide echt mooi! =D> =D> :D/
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
klakuliku
Berichten: 297
Lid geworden op: zaterdag 15 maart 2008, 14:46

Re: [Velox` Guides: - Fist Of Guthix]

Bericht door klakuliku »

goeie guide! 9.9/10

misschien is het handig om er bij te zetten dat de items in de shop langzaam slechter worden, en dat skill gloves verdwijenen
Afbeelding
Xx B@R'][' xX
Berichten: 1
Lid geworden op: zaterdag 19 april 2008, 18:13

Re: [Velox` Guides: - Fist Of Guthix]

Bericht door Xx B@R'][' xX »

Fr1908 schreef: Tip: ga in drukke worlds, in het midden in een grote dd staan.

Nice guide, 8/10

Dan moet je wel langer proberen om binnen te raken in de grot. :-k
Veloxraptor
Ex-moderator
Berichten: 6247
Lid geworden op: dinsdag 20 juni 2006, 19:02
RS: Gestopt

Re: [Velox` Guides: - Fist Of Guthix]

Bericht door Veloxraptor »

klakuliku schreef: goeie guide! 9.9/10

misschien is het handig om er bij te zetten dat de items in de shop langzaam slechter worden, en dat skill gloves verdwijenen
Ah dank je wel, een hele mooie toevoeging.

En sssam, dat van de gloves zal ik toevoegen, maar die huisjes gebruik ik nog steeds niet :p

Oja, ik ben trouwens 1500ste van heel rs met fist of guthix, kijk maar in de highscores :P

Toegevoegd na 5 uur en 23 minuten:

Ik vertel met trots dat mijn rs Rank onder de 1000 is :D
Assist System Guide | Firecape Guide | Ranged Guide | Stronghold of Security Guide |
ClanWars Guide | Hoe maak ik een guide | Fist Of Guthix Guide
Afbeelding <- Enorm bedankt sKull! Vragen over wis-, schei- of natuurkunde? Pm me!
Eren 1996
Berichten: 48
Lid geworden op: zondag 23 maart 2008, 10:10

Re: [Velox` Guides: - Fist Of Guthix]

Bericht door Eren 1996 »

10/10 Goed uitgelegd en mooie plaatjes =D>
janneman26
Berichten: 1051
Lid geworden op: donderdag 17 januari 2008, 19:50
RS: Soronbe (p2p)

Re: [Velox` Guides: - Fist Of Guthix]

Bericht door janneman26 »

als je tegenstander je aanvalt(als jij hunted betn en de andere hunter) kan je hem doden emt ranged(niet met magic melee weet ik niet) als hij dood is komt hij ergens aan de rand uit en mag hij je opnieuw zoeken

ik moest eens tegen lvl 30................................ O:) O:)
Terug van weggeweest!
Jipianus
Berichten: 71
Lid geworden op: woensdag 7 mei 2008, 17:08

Re: [Velox` Guides: - Fist Of Guthix]

Bericht door Jipianus »

Lol ik tegen LVL 7 -.- Werd keihard gepwnd... 0.0.0.0.1.0.0.0.0.0.1.0.0.0.0.0.0.0.0.0.0.0.0.0.1
Toen ik 2000 charges had was ie weggegaan
Name less
Berichten: 3216
Lid geworden op: donderdag 25 december 2008, 17:28

Re: [Velox` Guides: - Fist Of Guthix]

Bericht door Name less »

K heb al 2 keer 5k charges gehad 1keer met iemand van lvl 61 hij had rune en granite aan en hij deed water strike~!
Hij wouw afentoe Spec dp++ doen maar bursten ik hem snel. En dan wegrennen, das leuk noobish plagen.
En een keer bij een gassie van maarlieft 14! hij met z'n steel 2h op mijn hitten. Joepiiieeee :lol:

Verder Nice guide 10/10! Maar dat ben je denk wel gewent
ok
brinker7
Berichten: 1
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 17:39

Re: [Velox` Guides: - Fist Of Guthix]

Bericht door brinker7 »

klakuliku schreef:goeie guide! 9.9/10

misschien is het handig om er bij te zetten dat de items in de shop langzaam slechter worden, en dat skill gloves verdwijenen
je kunt je spullen opladen bij reggie... ](*,)
pyton364
Berichten: 652
Lid geworden op: woensdag 25 februari 2009, 15:26
RS:
Clan: the living legends

Re: [Velox` Guides: - Fist Of Guthix]

Bericht door pyton364 »

goeie guide, 9/10

ik ga altijd teleport naar het midden, als de tegenstander er dan aan komt achter de huisjes staan en als hij weer weg is terug naar het midden. Ik heb 2x op een dag 5000 charges gehaald! :D/
Laatst gewijzigd door pyton364 op zaterdag 19 maart 2011, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
D a v i d
Berichten: 27
Lid geworden op: dinsdag 26 mei 2009, 16:10
Clan: Lunatip/Lunagang
Oude naam: geld smurf

Re: [Velox` Guides: - Fist Of Guthix]

Bericht door D a v i d »

Veloxraptor schreef:
- Neem een specialwapen mee. HUH? Ja, een specialwapen. Je hebt de keuze uit 2 wapens: De seercull bow of excalibur. De seercull bow moet je gebruiken als je je tegenstander ziet. Zet een range+ prayer aan en gebruik de special op hem. Wat je hit, gaat er van zijn magic af! Dus als je 10 hit, heb je grote kans dat hij 2 spells 'kwijtraakt'. Excalibur moet je meteen in het begin gebruiken. Het spreekt voor zich: dit verhoogt je defence.
Vergeet, na je special gedaan te hebben, niet je steen weer aan te doen!
-

Voorlopig einde :)
Tegenwoordig kun je geen damage meer doen op degene die hunt.
Afbeelding
master performer
Berichten: 641
Lid geworden op: dinsdag 23 maart 2010, 16:14
Clan: runetip cc

Re: [Velox` Guides: - Fist Of Guthix]

Bericht door master performer »

mooi ik wou ook een guide maken maar om de een of andere reden scrollde hij als voorbij het invul tekstje wassteeds weer naar boven en kon ik dus niet zien wat ik typte grrr hoe kan dit en hoe kan ik het verhelpen

nu ontopic: mooie guide misschien iets meer plaatjes?
ik heb zelf nu net 5k rating gehaalt( :D/ )
ik kill unicorns:Afbeeldingen soms met stenen:Afbeelding
want ik vind ze lelijk!
om jullie dag goed te maken zet ik vanaf nu in al mijn post zo een leuk smilietje :D
imRobert7
Berichten: 4493
Lid geworden op: zondag 1 november 2009, 17:39
RS: Luc Dood Nek (f2p)
Oude naam: Robertjeh

Re: [Velox` Guides: - Fist Of Guthix]

Bericht door imRobert7 »

wanneer komt er dan neer?
Frikala
Berichten: 439
Lid geworden op: zaterdag 2 februari 2008, 20:04
RS: Lost Glasses (OSRS)

Re: [Velox` Guides: - Fist Of Guthix]

Bericht door Frikala »

Deze guide is uit 2008 mensen!!
Plaats reactie