Hoe maak ik een screenshot?

Hier staan alle guides die niets met RuneScape te maken hebben.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
rubqui
Berichten: 418
Lid geworden op: vrijdag 11 mei 2007, 18:09
Clan: The Titans
Contacteer:

Hoe maak ik een screenshot?

Bericht door rubqui »

Hallooow,

Welkom op mijn korte maar krachtige guide, hier zal ik je uitleggen hoe je een screenshot maakt en het ook upload en dan op onze forums zet.
De meesten zullen dit al weten, maar voor degene die hier nieuw met zijn is het natuurlijk wel gemakkelijk. En ook, dit is gebaseerd met je 'Printscreen' button en niet met een printscreen programma wat een beetje ingewikkeld is. En natuurlijk omdat je in je intro en later waarschijnlijk ook andere topics een afbeelding moet zetten is dit gemakkelijk om je te helpen. Succes! ;)

Nu, neem allemaal is een kijkje op jullie toetsenbord naast jullie F-12 toets, daar zou normaal gezien een knopje moeten staan met Prt Sc of gewoon Printscreen button erop.
Afbeelding
Druk daar nu is op.

Nu open je paint, ik hoop dat je weet waar dat staat:
Start > Programma's > Bureau-accesoires > Paint.
Afbeelding

Nu in paint ga je naar je toetsenbord en druk je eerst op Ctrl en die houd je ingedrukt en dan tezamen op de V, dit staat gewoon voor plakken met een sneltoets.
Of je kan ook naar bewerken gaan en dan Plakken kiezen.

Als je dat hebt gedaan zal de afbeelding komen waarvan je een Screenshot of Printscreen van hebt genomen. Nu om het te 'croppen' of gewoonweg kleiner te maken en te kiezen doe je dit:
  • Ga met je muis op de afbeelding staan en verschuif het een beetje naar een random kant. Gewoon een klein beetje zodat je wat 'wit' kan zien. Als je dat gedaan hebt klik op de witruimte.
  • Nu ga je naar je werkbalk in de linkse bovenhoek en kies je het tweede dingetje. Dit noemt 'Selecteren' klik erop.
  • Nu ga je het deel selecteren wat je wilt hebben in je afbeelding. In dit geval is dat je Rs-screen. Selecteer heel het Rs-screen gebied en nu moet het omringd zijn met een witte rand.
  • Rechterklik nu en klik op 'Kopiëren naar', nu kom je in je documenten om het op te slaan.
  • Geef het een mooie naam en sla het op in je Afbeeldingen map.
Afbeelding

Nu ben je bijna klaar, ga nu naar de website http://www.tinypic.com
Er zijn nog veel andere upload sites maar dit is de beste en snelste in mijn ogen.

Nu is het gemakkelijk:
Het enige wat je moet doen is op 'Bladeren' klikken, nu kom je in je map Afbeeldingen normaal, zoniet ga dan naar je map Afbeeldingen of waar het bestand zich bevind en dubbelklik dan op het bestand zodat er een link komt te staan in dat tekstvakje voor bladeren. Klik dan op 'Nu uploaden'. Nu moet je niks doen.

Wacht een minuutje en dan zou het moeten verspringen naar een ander scherm.
Dan kies je de tweede link, die van: IMG-code voor forums & berichtenforums.
Dan kopiër je die in je topic waar je afbeelding moest komen en je bent klaar! :D
Afbeelding


~Rubqui
Afbeelding
PM mij als je added wilt worden op de Belgische memberlist
Rs naam - Provincie
Masterwim1
Berichten: 5210
Lid geworden op: maandag 12 maart 2007, 17:24
RS: Wim1 (p2p)
Clan: The Nexicans

Re: Hoe maak ik een screenshot?

Bericht door Masterwim1 »

Ik denk wel dat velen dat al wisten, maar toch mooie guide :P
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
rubqui
Berichten: 418
Lid geworden op: vrijdag 11 mei 2007, 18:09
Clan: The Titans
Contacteer:

Re: Hoe maak ik een screenshot?

Bericht door rubqui »

Tja, het is een guide bij het introductie forum op Luna en daar kon het veel mensen wel helpen, dus ik dacht waarom hier niet. ;)
Afbeelding
PM mij als je added wilt worden op de Belgische memberlist
Rs naam - Provincie
breleur
Berichten: 163
Lid geworden op: donderdag 14 mei 2009, 16:53
Clan: The Rich Guards

Re: Hoe maak ik een screenshot?

Bericht door breleur »

bij mij lukt het niet ik kan het plaatje niet naar paint brengen
why so serious?
rs naam:king Rik55
Plaats reactie