Editie 02 - Oktober 2009

Lees hier de reeds uitgebrachte edities van de krant van Lunagang, genaamd 'De Lunagraaf'. Nieuwe edities zullen niet meer worden uitgebracht.
Forumregels
Welkom in het journalistieke forumdeel van het Lunagang tipforum! Voor informatie over de Lunagraaf, klik hier.
Redactie
Berichten: 119
Lid geworden op: maandag 24 augustus 2009, 21:54

Editie 02 - Oktober 2009

Bericht door Redactie »

Lunagraaf - Oktober 2009

Maandelijkse brractualiteiten vers van de perrrs

Afbeelding
Hier is de tweede editie van de Lunagraaf alweer. Deze maand in het bijzonder het werk van de databasebeheerders. Ook komt Halloween er weer aan, daarom een leuk h'ween-sfeertje. Wij bedanken iedereen voor de vriendelijke reacties tijdens de vrijgeving van de vorige krant!
De tweede editie - Oktober 2009
  • Oproep aan iedereen uit Misthalin
  • Tipforummer van het kwartaalf
  • Interview met Eilonwy over de Tip-Awards
  • De voorwerpendatabank
  • Het administratiepaneel van de databasebeheerders
  • Leuke inzendingen via het contact-formulier
  • Update aftertalk met Sjoerd 52
  • Update aftertalk met The Patron
  • Update aftertalk met Soulstripper
  • Update aftertalk met RobotRobbie
  • Clanlijst
  • RuneScape machinimacompetitie
  • Maandelijkse cartoon
  • Felicitaties
  • Wist je dat..
Afbeelding Oproep aan iedereen uit het koninkrijk Misthalin Afbeelding
MISTHALIN - Op mysterieuze wijze zijn er rond 17 septober vier bankmedewerkers uit de Grand Exchange in Varrock verdwenen. Zijn ze ontvoerd, of hebben ze zelf ontslag genomen zonder iets te zeggen door de lagere lonen als gevolg van de economische pinguïn-crisis? Wie zal het weten? De overgebleven vier bankers weten er ook niets vanaf. Ze maken zich zorgen om hun collega's. Op 25 fentuary gebeurde er ook al iets vreemds, niet in de Grand Exchange, maar in Lumbridge. Het raampje bij de bank van Lumbridge was ingeslagen, de medewerkster was verdwenen. Er is vervanging gevonden, een saaie oude kerel in een grijs pakje. Wie wilt nou met zo'n saai iemand zaken doen? Wat is er met onze medewerkster gebeurd?
Afbeelding
Optie twee, Halloween komt er weer aan! Heeft de Grim Reaper hier soms iets mee te maken? Heeft hij de ruit in Lumbridge ingeslagen en de vrouw ontvoerd onder zijn zwarte mantel? Heeft hij ook iets met de Grand Exchange clerks te maken? Of zijn het de pinguïns uit het hoge noorden die al jarenlang hun kwade economie-vernietigende plannen aan het uitvoeren zijn?
Afbeelding
Wordt de medewerkster uit Lumbridge versiert?
Hebben zij soms iets met de rivier die vanuit Edgeville naar Lumbridge stroomt te maken? Er zijn de laatste tijd verschillende pinguïns in RuneScape gespot. Wat zijn die pinguïns toch van plan met deze onschuldige mensen?! De toekomst zal het weten..
Afbeelding
Of worden de GE-clerks terug naar Varrock gebracht?
Afbeelding Tipforummer van het kwartaal Afbeelding
Zoals in de vorige editie al vermeld werd: tipforummer van het kwartaal zat er weer aan te komen. 14 september begonnen de verkiezingen, de genomineerden waren Puma Puma Pk, Fusioxan, Kawish06 en Smartie. Puma Puma Pk won uiteindelijk, gefeliciteerd! Hij krijgt voor drie maanden de rank ''Tipforummer van het kwartaal'' onder zijn naam, en een eervol plekje in de Hall of Fame. Doe goed je best, wie weet wordt jij dan de volgende keer wel genomineerd!
Afbeelding Interview met Eilonwy over de Tip-Awards!
De Tip awards zijn al bijna twee jaar een vaste waarde op het tipforum, en ook bij deze editie werd er weer actief gestemd en genomineerd. Bij deze editie werden Kipcorn, Loliwo, Robbom en Eilonwy genomineerd voor de award "vrolijkste persoon". Het zag er naar uit dat het een erg spannende stemming zou worden, en dat is het ook. Helaas met de nodige commotie er rond. Mensen speculeren over vriendjespolitiek, oneerlijke stemmingen, .. Wij vragen even de mening van Eilonwy, die een beetje gezien mag worden als de underdog in deze hele stemming.

Allereerst, Eilonwy, wat is jouw mening over de genomineerde personen?

Er is erg veel kritiek geweest op de genomineerden, maar die kritiek is in mijn ogen gewoon onterecht. De awards worden immers georganiseerd voor de gezelligheid, niet om elkaar af te kraken. Laten we beginnen bij Loliwo. Loliwo is misschien niet de actiefste, maar die voorsprong heeft ze niet zomaar verkregen in de peiling! En dat zal wel niet allemaal "vriendjespolitiek" zijn, zoals velen beweren. Dan had je nog Lord Paul. Hij heeft zich helaas zojuist teruggetrokken omdat hij vind dat hij de award niet verdiend. Maar in tegendeel, ook hij was een goede kandidaat. Hij maakt iedereen aan het lachen met zijn grappen over bier en meisjes, en is dat ook niet een beetje vrolijkheid? Robbom staat helaas ver achter in de peiling, maar ook hij is niet zomaar genomineerd. Ook onze kleine man, Kipcorn, is niet onopgemerkt geweest. Veel mensen vinden hem een irritant spammertje, anderen vinden hem juist vrolijk. Dat is toch ieders eigen mening? En dat moeten mensen gewoon leren respecteren!

Hoe is al die commotie nou ontstaan? Is er echt overdreven veel aan vriendjespolitiek gedaan, of is dit gewoon pure jaloezie?

Natuurlijk, overal is wat vriendjespolitiek te vinden, en dat is ook volkomen normaal. Maar deze keer was het gewoon net iets meer dan anders. Volgens mij waren er echt mensen die meerdere accounts gingen maken om alleen al voor hun vriend te stemmen. Al die commotie is natuurlijk niet ontstaan door die vriendjespolitiek alleen, er zal ook wel wat jaloezie bij zitten. Veel mensen hebben zich deze keer veel te veel laten meeslepen in die discussies, en dat is gewoon niet goed uitgepakt. Zo is er ook veel gezeik op de kandidaten gekomen. Maar de mensen denken er niet over na. Deze personen zijn niet zomaar genomineerd en het is ook niet hun schuld dat ze genomineerd zijn, dat deden anderen. Dus stop alsjeblieft met hun af te kraken, want ze hebben ook helemaal niets verkeerd gedaan. Daarnaast is er een grote discussie ontstaan over wat vrolijk nou eigenlijk is. Dit is gewoon ieders eigen mening. Natuurlijk zal dit altijd een mening blijven en natuurlijk mag je die uiten, maar hou dat alsjeblief binnen de perken!

Denk alsjeblieft allemaal even na. Wat was nou de bedoeling van de Tip awards? Het is bedoelt om iedereen een goed gevoel geven en om een leuk topic te maken waar iedereen zijn bijdrage aan kan leveren, niet om te discussiëren over wie al dan niet die award verdient. Dat blijkt vanzelf wel uit de stemming.

Bedankt Eilonwy voor dit interview, en laat dit een levensles zijn voor vele mensen op dit forum!
Afbeelding De voorwerpendatabank Afbeelding
Één van de grootste projecten van Lunagang ooit: de voorwerpendatabank, in het Engels noemen we dit een itemdatabase. De databasebeheerders zijn met dit project sinds mei 2008 bezig, dat is alweer bijna 1,5 jaar geleden! Gelukkig is de database bijna af. Frankos9 wil jullie namens de databasebeheerders een stukje over dit project vertellen, waarom we het geheim hebben gehouden en wat jullie kunnen verwachten.

Het plan in mei 2008

Ever121 en Frankos9 kwamen opdagen met dit plan bij de webmaster, want we hebben heus wel gemerkt dat zowat het hele tipforum een voorwerpendatabank wou! Stiekem begonnen de databasebeheerders aan dit project, zonder dat iemand er iets vanaf wist. We wilden natuurlijk niet steeds gestoord worden door mensen die vroegen of de database al bijna af was. Daarom hebben we jullie ook een beetje voor de gek gehouden. Ondertussen zijn er aardig wat mensen databasebeheerder geweest, en opgestapt, dus een aardig groot groepje mensen op het tipforum heeft meegewerkt aan deze database. De database is ook aardig wat keren uitgelekt, maar gelukkig heeft niemand het compleet openbaar gemaakt. In september 2008, ongeveer een jaar geleden, zaten er 2000 voorwerpen in de database. Dat was al een flinke stap, maar poeh, poe, van de webmaster mocht de database pas online als we de 4000 voorwerpen gepasseerd hadden! Dat was nog een flinke klus..

Hoe het er nu voor staat (oktober 2009)

Er zitten op het moment 5121 voorwerpen in de databank. Dat is al ver over de 4000, maar we wilden nog meer kwaliteit voor onze bezoekers. Er werden bijvoorbeeld grafieken toegevoegd bij voorwerpen die op de Grand Exchange verkocht worden. Ook zijn er 'gerelateerde voorwerpen' bij elk voorwerp geplaatst. De naam zegt al waar dit over gaat: voorwerpen die met het voorwerp dat je bekijkt te maken heeft. Zo kijk je bijvoorbeeld bij het voorwerp 'Granite maul', bij gerelateerde voorwerpen zul je dan 'Granite body', 'Granite helm', 'Granite legs', 'Granite mace' et cetera zien. Ook zullen eventuele winkels die het voorwerp verkopen automatisch bij het voorwerp toegevoegd worden. Ook geldt dit voor monsters die het voorwerp droppen, en zo zijn er nog veel meer plannen!
 Plaatje van de informatie bij een dragon platebody
Afbeelding
 Plaatje van de prijsverloop en gerelateerde voorwerpen van een granite maul
Afbeelding
 Plaatje van de beginpagina van de voorwerpendatabank
Je ziet dat de voorpagina bijna hetzelfde is als die van de monsterdatabase. Aan de paginanummering wordt gewerkt, zodat er geen rijen vol nummers staan.Afbeelding
Wij hopen dat we de databank binnen een aantal maanden online kunnen zetten, en dat jullie er veel aan zullen hebben!
Afbeelding Het administratiepaneel van de databasebeheerders Afbeelding
Het leek David leuk om een stukje over het databasebeheerdersteam te schrijven. Hierin lees je wat de databasebeheerders zoal doen, krijg je een rondleiding door het administratiepaneel en kun je een aantal leuke weetjes vinden.

De monsterdatabase werd gelanceerd op 30 december 2005. Helaas was de kwaliteit van deze monsterdatabase niet voldoende en was het wegens de manier waarop informatie werd opgeslagen, erg lastig een goede zoekfunctie te maken. Hierdoor werd de database in 2007 helemaal vernieuwd. De informatie werd zo opgeslagen dat snel alle monsters die een bepaald voorwerp kunnen droppen, kunnen worden opgezocht. Dat is toen al gedaan met de toekomstige voorwerpendatabank in het achterhoofd. Die nieuwe monsterdatabase is nog steeds de database die we nu kennen. Kun je nagaan hoe lang het team dus al bestaat! Maar wat doen we nu eigenlijk? Dat ga ik je vertellen in dit artikel.

Verkeerd opgevat

Ik vond toch wel dat dit stukje bovenaan moest. Al vanaf dat de rang 'monsterdatabasebeheerder' veranderd werd in 'databasebeheerder', werd onze taak totaal verkeerd opgevat. We kregen allerlei privéberichten met vragen en opdrachten die eigenlijk voor de webmaster bestemd zijn! Zo werd er aan één van ons gevraagd of 'ie een smiley kon veranderen, of moderator mocht worden. Natuurlijk hebben wij hier helemaal geen permissies voor. Wat we wel doen lees je hieronder.

Het administratiepaneel

Om alles wat gemakkelijker te maken is er een administratiepaneel gemaakt. Zo hebben de databasebeheerders geen toegang nodig tot de server, zodat het gemakkelijk is voor ons, de inzenders en de webmaster. Klik hier voor een plaatje van het administratiepaneel. Het monster komt er dan zo uit te zien.

Onze taken

Onze taak is om alles draaiende te houden wat met de databases te maken heeft. We hebben de volgende permissies gekregen:

Monsters beheren - Als er een nieuw monster verschijnt, kunnen we die gelijk toevoegen. Ook als er een foutje gemaakt is of als we een monster moeten bewerken moet je bij ons zijn. Monsters hebben categorieën, die kunnen we ook toevoegen en bewerken.

Inzendingen afhandelen - Dit is een geweldig systeem. Als je een foutje hebt ontdekt bij een monster, klik je simpelweg op "Vertel het ons!" en doe je je verhaal. Wij ontvangen dan gelijk jouw informatie en zullen het toevoegen of negeren. Helaas hebben we vaak te maken met grapjassen die het leuk vinden om misbruik te maken van dit systeem. We blokkeren dan permanent het inzend-formulier op basis van je IP adres. Hier lees je straks meer over.

Winkels beheren - Zelfde verhaal als bij de monsterdatabase. Het enige verschil is dat het toevoegformulier véél groter is dan dan bij het beheren van een monster, omdat we natuurlijk te maken hebben met de artikelen van een winkel.

Het beheren en bijwerken van de locaties van Penguin Hide and Seek - Elke woensdag veranderen de pinguïns van plaats, dit werken we dan netjes bij zodat je snel aan de slag kunt met zoeken. We kunnen een locatie toevoegen of bewerken en een week toevoegen of bewerken. Het is voor ons niet veel werk, we hoeven tegenwoordig alleen nog maar de juiste pinguïn aan te klikken, dan verschijnt de informatie al. Dat is ook de reden dat Frankos9 met zijn pinguïntopic stopte, het kon veel gemakkelijker!

Inzendformulieren blokkeren - Ook zo'n machtig en mooi onderdeel. Als je een inzending doet die nutteloze informatie bevat of als de inzending ons gewoon niet aanstaat, dan kunnen wij je verbannen van het inzendformulier. Dit houdt in dat je voor geen enkele database meer informatie kunt insturen. Dit gaat per IP adres en is in de meeste gevallen permanent. Als je namelijk een inzending stuurt kunnen wij je IP-adres zien. Als een inzending eenmaal verstuurd is kan er niks meer ongedaan gemaakt of bewerkt worden! Denk dus goed na voordat je ons probeert helpen.

Noodvoorzieningen - Als het echt goed mis gaat met de databases kunnen we het tipforum, het clanforum of de gehele website optimaliseren, analyseren of eventueel repareren. Dit zijn technische, geautomatiseerde taken die we met één druk op knop kunnen starten. Als we op de knop hebben gedrukt, doet de server het werk. Verder kunnen we niks aan de forums veranderen.

Leuke weetjes van de databasebeheerders

  • Wist je dat er nu 5121 voorwerpen in de voorwerpendatabank zitten?
  • Wist je dat er op dit moment van schrijven 29 van de 51 openstaande monsterdatabase-inzendingen debiel zijn?
  • Wist je dat je de zoekmachines van alle databases van Lunagang ook kunt downloaden naar je browser?
  • Wist je dat er nu 14 databasebeheerders zijn?
  • Wist je dat we zo'n 125 monsterdatabase-inzendingen per dag krijgen?
[/size]
Leuke inzendingen via het contact-formulier
 Klik
geachte menner,

deze site is een 18+ site.Jullie moeten er een kinderslot op zetten.Er staan seksualiteit tussen, die zijn volgens mij door een van de members gezet.Wilt u deze zo spoedig mogenlijk veranderen?Wij komen over 1 maand weer kijken.En als ze niet weg zijn kan de site worden verwijderd.Ik heb klachte daarover gekregen.
 Klik
kan een wallie card ook in een laptop..
zo ja waar
 Klik
Jo mense voor de poep (bha) op te pakke moet je wachten dat het bruin word of je laxeermiddeltje erop usen als het groen is pakt hij het niet
 Klik
Naam van de quest: Monkey Madness
Beschrijving van probleem: Het past niej op onze computer printer doe er iets aan maar stuur het het liefst naar dit e-mail
Afbeelding Aftertalk - Updates september 2009
Aftertalk over de updates van deze maand. Vanaf nu gaan we dit elke maand vragen stellen aan de leden over de updates die sinds kort vrijgegeven zijn. We zullen dan steeds twee tot vier mensen interviewen. Deze maand in de schijnwerpers.. Sjoerd52, Soulstripper, Robotrobbie en The Patron!

Antwoorden van Sjoerd 52

Afbeelding RuneTek 5

Een goede verbetering vind ik zelf, het ziet er mooier uit, en nu kun je ook low-detail spelen in full-screen. Helaas kon ik de eerste paar dagen niet Op HD spelen, maar gelukkig is dat gefixt, ik speel nu standaard HD, meestal klein scherm. Waarschijnlijk gaat Jagex nu ook betere updates brengen wat goed gaat passen bij het RuneTek 5-systeem.
Oh ja nog een pluspunt; die hatelijke Grand Exchange-bugs zijn weg.


Afbeelding Forgiveness of a Chaos Dwarf

Ik had al tijden geen quests meer gedaan, omdat ik niet echt meer zo'n quest-type ben, hoewel ik vroeger wel vaak de questcape heb gehad (totdat ik skillcapes kreeg en die ging dragen). Uiteindelijk besloot ik toch om deze quest te doen. Het verhaal was wel leuk, maar de quest zelf was echt te makkelijk en te kort, zeker als Jagex het markeert als een 'master-quest'. De beloning: Hand Cannon en Dragon Pickaxe, leuke rewards vind ik zelf, heeft beide met dwarfs te maken. Zoals ik al zei, de quest was te kort, of had wel wat moeilijker gemogen.

Afbeelding Living Rock Caverns - High Level Content

Zeker een goede zet, ik zelf zit veel op verschillende RS-fora (Tip.it/RSC/RSOF + verschillende Nederlandse) en daar zie ik toch wel veel High-level-players die zich genegeerd voelen qua updates. Hierdoor laat Jagex toch zien dat ze ons niet vergeten zijn, met lekker hoge requirements.

Afbeelding Woodcutting-update

Ik weet nog niet echt wat het resultaat is van deze update, hoewel ik wel weet dat er een nieuwe tree (klimop) erbij is gekomen, en veel meer xp/uur traint dan anderen, net zoals de speciale logs die je nu kunt krijgen. Skill-updates: Zeker goed, veel skills zijn voor een lange tijd gebleven zoals ze enkele maanden/jaren eerder ook waren, en zijn nu dus ook drastisch nodig, omdat er gewoonweg steeds meer hogere spelers bijkomen. Het zal in ieder geval de High-lvl-players goed doen.

Afbeelding Wat voor updates hoop je binnenkort te zien?

Ik had eigenlijk gedacht dat de Prayer Update deze week zou komen, en daar kijk ik dan ook naar uit, aangezien ik zelf 99 Prayer ben, en hoop dat het handige Prayers worden. Deze denk ik dan ook in oktober te zien. De updates waar ik op zit te wachten zijn er twee: de nieuwe Skill, en echte High-lvl-monsters, waarbij ik las op de RSOF dat er monsters kwamen met nog meer HP dan de Corporeal Beast, dus dat wordt zeker leuk - het moet in ieder geval een uitdaging zijn. Verder zijn er nog zoveel dingen op te noemen, maar om er nog eentje te noemen: iets tegen GE-merchanting-clans.

Antwoorden van The Patron

Afbeelding RuneTek 5

De update zelf is goed, maar de vele fouten die het met zich mee genomen heeft waren wel te betreuren. Ik ben wel erg blij met de Magic update, dit heeft het trainen van Magic wat makkelijker gemaakt. Ook de winkel-update is opzich erg handig, maar de winkels zonder limiet vond ik beter.

Afbeelding Forgiveness of a Chaos Dwarf

Teleurgesteld. Jagex spreekt hier over een ''master'' quest maar hij was binnen 30 minuten voltooid zonder uitleg. Ook de release van de Dragon Pickaxe vind ik dus verpest door deze quest. Jarenlang vroegen leden zich af wanneer hij kwam en hoe de Dragon Pickaxe eruit kwam te zien. Nu is eindelijk datgene waar jaren op gewacht is er en dan wordt je ingeleid met zo'n zwakke quest. Erg jammer maar oké.

Afbeelding Living Rock Caverns - High Level Content

Een top update, vroeger haatte ik Mining, maar ik heb er meer plezier in gekregen sinds deze cave er is. Vooral omdat er uitdaging is, probeer de golems te ontwijken en mijn binnen 2 minuten even 11/13k cash met gold.

Afbeelding Woodcutting-update

Slechte update, Woodcutting is altijd een makkelijk trainbare skill geweest. Met de komst van deze update door vines te hakken verkrijg je nog meer exp dan je al kon halen met willows. Ik weet daarom ook dat het niet lang zal duren voor ik op rank 2000 zal staan in plaats van rank 600 dat ik altijd stond met 27m+ Woodcutting exp. Kortom: Woodcutting is verpest.

Afbeelding Wat voor updates hoop je binnenkort te zien?

Ik zit op een update te wachten voor mensen die geranked zijn in een clanchat zodat als mensen joinen, spammen en snel de clan chat verlaten ze automatisch gekickt kunnen worden door middel van een optie genaamd ''Auto kick player''. Voer naam in, druk op OK en autokick is ingesteld. Een andere update waar ik naar uit kijk is zoals iedereen de lang verwachte nieuwe skill. Wat graphic-updates aan onder andere de capes op sommige kledingstukken lijkt mij ook wel een vooruitgang. Third age Mage Robes in combinatie met een skillcape ziet er namelijk niet uit, mede doordat je cape door de robes heen steken.

Antwoorden van Soulstripper

Afbeelding RuneTek 5

De RuneTek 5 update vond ik persoonlijk niet zo goed, want veel safespots zijn weggehaald dankzij de nieuwe engine. Nu kost het me veel meer super restores per Tormented demon dat ik kill. Duo hybrid is ook moeilijker geworden dankzij deze update, want Supreme kan verder zien en hij kan je dus attacken als je nog met Prime bezig bent wat best gevaarlijk kan zijn. 5/10

Afbeelding Forgiveness of a Chaos Dwarf

Dit vond ik een hele goede update, de quest was leuk, kort en makkelijk. En EINDELIJK kwam de dragon pickaxe uit. Mining was niet meer ge-update sinds RS2 uitkwam dus deze update was wel uitstekend. Ik ben alleen een beetje teleurgesteld dat geen sterk boss monster de dragon pickaxe dropt, maar je kan ook niet alles hebben hé. 8/10

Afbeelding Living Rock Caverns - High Level Content

Weer een uitstekende update. Een high level update voor fishing EN mining. Mining is dankzij die nieuwe concentrated gold ores een AFK skill + je maakt er ongeveer 300k/h mee. Dit maakt mining een stuk minder saai en je verdient er nog redelijk aan ook. Hetzelfde geldt voor de fishing update. Die lvl 90 vissen zullen waarschijnlijk ook het nieuwe pk food worden. 9/10

Afbeelding Woodcutting-update

De woodcutting update kon imo wat beter gedaan worden omdat je niets van rewards krijgt van die nieuwe woodcutting “minigame” en ivy cutten levert ook niets op. Het enige dat ze gedaan hebben is woodcutting makkelijker gemaakt, maar de skill blijft even nutteloos als die daarvoor was. 7/10

Afbeelding Wat voor updates hoop je binnenkort te zien?

In oktober hoop ik eindelijk voor die prayer update en een deftige quest. Ik ben 132 combat en heb nog steeds maar 72 prayer dus dat zegt veel over die skill. Het zal tijd worden dat er is een high lvl prayer update komt, want dan heb ik een reden om het hoger te trainen. En qua quest hoop ik voor fairy tale part 3. I’m going to make him an offer he can’t refuse.

Antwoorden van RobotRobbie

Afbeelding RuneTek 5

Mijn mening over de update is een beetje verschillend. Aan de ene kant vond ik het een goede update, maar aan de andere kant had het ook zijn negatieve kanten. De graphics zijn verbeterd en daardoor kwam het landschap er vrij anders uit te zien (ook op de worldmap dus). Het was wel even wennen, maar ik vind het wel geslaagd en er mooi uitzien.
Ook vind ik het goed dat je nu wel op fullscreen en resizeable kan spelen, zelfs zonder HD.
Er kwam ook een nieuwe cursor bij. Ik moet zeggen dat ik die een beetje overbodig en ook lichtelijk irritant vond.
Bij bepaalde high level monsters zijn hun manieren van lopen veranderd, zoals bijvoorbeeld Corporeal Beast en Tormented Demons. Het is wel even wennen, maar opzich is het best vet. Het is toch weer een stukje moeilijker en uitdagender, vooral ook met het luren. Jammer genoeg bracht RuneTek 5 ook veel bugs met zich mee. De meeste zijn gefixed inmiddels, maar een paar nog niet.


Afbeelding Forgiveness of a Chaos Dwarf

Ook hier ligt het er weer een beetje tussenin. Het zou een grote quest moeten voorstellen, maar eigenlijk stelt het weinig voor. Er is weinig uitdagends te doen en je bent er snel mee klaar.
Er zit wel een goede reward aan vast. Je krijgt in een aantal skills toch wel redelijk wat exp voor een quest. Verder kan je daarna gaan hunten voor een hand cannon en een dragon pickaxe.
De hand cannons zijn niet heel speciaal, maar wel grappig. De dragon pickaxe is wel erg geslaagd. Hij miste natuurlijk nog in het rijtje, gezien er wel een dragon axe was. Ik heb er zelf nog geen kunnen bemachtigen, maar hij schijnt erg snel te zijn en als je het mij vraagt zijn geld waard. Maar het blijft toch jammer dat je bijna niets hoeft te doen om die monsters te kunnen gaan killen.


Afbeelding Living Rock Caverns - High Level Content

Als je het mij vraagt een hele goede zet. Veel high-level-players klagen dat je met veels skills op een te laag level alles al kan. Het is niet zo bij alle skills, maar sommige skills zijn wel achterhaald. Door die skills te update en iets nieuws te geven wat je pas op een high-level kan trek je weer de aandacht van high-level-players. Het zorgt voor veel meer motivatie als je tot een hoog level traint en vaak wordt het ook nog leuker vanwege meer exp/h en nieuwe manieren om te trainen.

Afbeelding Woodcutting-update

Ze nemen de achterhaalde skills onder handen en dat vind ik goed. Ik vind de afgelopen skill updates (agility, mining en woodcutting) erg goed. Bij agility kwam er eindelijk een high level course. Mining kreeg een nieuwe pickaxe en de nieuwe manier van mine (niet steen voor steen, maar dezelfde manier als dat je pure essence hakt). En nu bij woodcutting dat je geen logs krijgt en niets hoeft te banken (choken ivy). De updates zorgte voor nieuwe manieren en ook meer exp/h om het een beetje te compenseren. Deze skills stonden toch wel bekend als skills die vrij langzaam trainen en outdated waren.

Afbeelding Wat voor updates hoop je binnenkort te zien?

Als het gaat om op welke updates ik echt zit te wachten, dan gaat het toch vooral om items die nog missen, zoals de dragon pickaxe eerst. Al hoewel ik op het moment niks kan bedenken. Misschien een nieuwe soort adze, een combinatie van dragon axe en pickaxe. Of achterhaalde skills die een high level update krijgen, zoals agility eerst en nu mining en woodcutting. Op het moment hoop ik dan vooral op een level 95 slayer monster. Ik hoop wel dat de flash als je items equiped weer terugkomt, want dat mis ik toch wel een beetje. Ik ben en blijf toch erg benieuwd naar de nieuwe skill, ook al train ik die vaak de eerste paar weken niet. Het maakt me verder weinig uit wanneer updates komen en heb dus ook niet een specifiek vooruitzicht voor de maand oktober. Ik zie het wel als het klaar is en gelanceerd wordt. Alhoewel bug fixes wel zo snel mogelijk mogen komen, zoals bijvoorbeeld de flash.
Afbeelding Lunatipforum clanlijst
Yves W en Poep98 hebben een lijst gemaakt van iedereen die op het tipforum zit. Je moet je daarvoor wel even aanmelden. Wil jij er dus ook tussen staan? Kijk dan hier!
RuneScape machinimacompetitie Afbeelding
Een maand geleden organiseerden Jagex en Tehnoobshow een machinimacompetie op RuneScape. De bedoeling was om een zo leuk mogelijk filmpje te maken, uiteindelijk zouden er zes genomineerde filmpjes in de peiling van runescape.com komen. 4 september was het dan zo ver, de peiling verscheen. Gun Arrow 99, Excl Bumbum007, KKcomics en MommaKitty hun filmpjes werden genomineerd. Uiteindelijk won Excl. Hij wint een gratis reis naar de Jagex Games Studio's en levenslang lidmaatschap. De vijf verliezers winnen ook levenslang lidmaatschap, als 'troostprijs'! Hier volgt het winnende filmpje van Excl.
Maandelijkse cartoon van Dj Bloempot - Oktober Afbeelding
 Klik
Afbeelding
Wij feliciteren...

Edwin met 97 Defence.
Big Slayer79 met 99 Fletching.
Ron met 97 Farming.
Nilsie met 91 Thieving.
Melvinkooi met 90 Woodcutting.
The-0wner met 75 Ranged.
Odius33 met 5000 Stealing Creation points.
Pheen met 99 Ranged.
Ruben Jb met 79 Summoning.
Vinci pl0x met 83 Slayer.
Joskeuhtje1 met 95 Ranged.
Ane met 99 Hitpoints.
En natuurlijk de rest die een leuke prestatie behaald heeft!

Wist je dat...
16777215 het maximum getal is wat de berichtenteller aankan? Je zult nog wel gewoon berichten kunnen plaatsen, alleen zal de berichtenteller niet meer omhoog gaan.

Wist je dat 315 leden een rang bekleden? Waarvan 235 de eervolle rang 'verbannen'!
Frankos9
Ex-moderator
Berichten: 17925
Lid geworden op: zaterdag 28 juli 2007, 18:44

Re: Lunagraaf - Oktober 2009

Bericht door Frankos9 »

Viel spaß!
BiFiWorst
Berichten: 3497
Lid geworden op: zondag 28 september 2008, 19:10

Re: Lunagraaf - Oktober 2009

Bericht door BiFiWorst »

Nice!
Ricardoolden
Berichten: 2645
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 19:53
RS: Ricardoolden (OSRS)
Clan: Rand Scape
Contacteer:

Re: Lunagraaf - Oktober 2009

Bericht door Ricardoolden »

Danke :) , w00t hij is uit :D .

W00t de itemdatabase is eindelijk officieel bekend gemaakt, die Frank maar liegen dat die nooit zou komen :mrgreen: .
<3 kipcorn <3
[/b][/color]
Afbeelding
Afbeelding
Gijs
Berichten: 12942
Lid geworden op: zaterdag 10 februari 2007, 8:16
Contacteer:

Re: Lunagraaf - Oktober 2009

Bericht door Gijs »

Nice wan :D Itemdatabase wist ik al :(
Afbeelding
Voorheen Ever121
Ricardoolden
Berichten: 2645
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 19:53
RS: Ricardoolden (OSRS)
Clan: Rand Scape
Contacteer:

Re: Lunagraaf - Oktober 2009

Bericht door Ricardoolden »

Ik ook :mrgreen: , toen ik hem ontdekte had Feppie een dag er naar hem geblockt :( .
<3 kipcorn <3
[/b][/color]
Afbeelding
Afbeelding
Tamim
Berichten: 2242
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 12:30
RS: Tamimtje (p2p)
Clan: SC Prods

Re: Lunagraaf - Oktober 2009

Bericht door Tamim »

Nice, op de Itemdatabase verheug ik me best wel op.
!~! Hala Real Madrid !~!
Afbeelding
Hakim
Berichten: 1103
Lid geworden op: dinsdag 25 maart 2008, 14:34
Oude naam: meregan2

Re: Lunagraaf - Oktober 2009

Bericht door Hakim »

leuk om te lezen vooral die inzedingen :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ex-gebruiker 24151
Charmeur
Berichten: 5734
Lid geworden op: woensdag 27 augustus 2008, 17:41
RS: 123456 (f2p)

Re: Lunagraaf - Oktober 2009

Bericht door Ex-gebruiker 24151 »

Bericht verwijderd op verzoek van auteur
Dion
Berichten: 4861
Lid geworden op: donderdag 8 maart 2007, 16:56

Re: Lunagraaf - Oktober 2009

Bericht door Dion »

Item database is nicee. Die inzendingen zijn ook echt lol
Ricardo10
Berichten: 766
Lid geworden op: woensdag 19 augustus 2009, 9:15
Contacteer:

Re: Lunagraaf - Oktober 2009

Bericht door Ricardo10 »

mooie krant hoor 8-)
Afbeelding
RobotRobbie
Ex-moderator
Berichten: 9996
Lid geworden op: maandag 3 maart 2008, 16:40
RS: Gestopt
Clan: Ragers
Contacteer:

Re: Lunagraaf - Oktober 2009

Bericht door RobotRobbie »

Woot de krant is er ^^
Een erg leuke en interessante krant, al hoewel het stukje over de database, voorwerpendatabank en administratiepaneel natuurlijk niet erg speciaal voor mij is ;p (Gek he als databasebeheerder :shock: ) Nu hoeven we in ieder geval niet meer te liegen over voorwerpendatabank =D

Ik moet wel zeggen dat je je af en toe gewoon rot kan lachen wat sommige mensen inzenden :') Bij de een is het expres, de ander onwetendheid. Natuurlijk heb je ook gewoon irritantie en serieuze inzendingen, maar goed.

Vooral het begin verhaaltje is erg spannend en leuk geschreven!

Het is natuurlijk ook leuk om de andere interviews van The Patron, Soulripper30 en Sjoerd 52 te lezen om te kijken hoe zij erover denken, gezien ik zelf ook een stukje had geschreven.

Hopelijk vind iedereen hem leuk :)
Goed werk verricht aan het team ^^
Tim zegt: Plaatje
seriously? :')
mfw :')
dit is echt diep en diep triest, ik heb werkelijk geen flauw idee meer hoe ik vanaf jouw huis naar huis ben gekomen :')
en ik heb niet eens gedronken >:{
Rob zegt:
Mag dit mijn onderschrift worden?
Tim zegt:
doe je best :')
echt what the fuck
ik ga even mn stappen nalopen in huis om te zien of ik iets doms gedaan heb
brb

<Luke_PvM> Rob|, Aarib noemt jou in "name a good dger" op xpwaste
<Jurian> Ja hoeveel heb je hem gegeven
Lisette
Berichten: 17140
Lid geworden op: vrijdag 13 juli 2007, 13:05
RS: Liset (OSRS)

Re: Lunagraaf - Oktober 2009

Bericht door Lisette »

Dit bericht is verwijderd
Heey Im Back
Berichten: 10001
Lid geworden op: maandag 12 maart 2007, 18:27
RS: Heey Im Back (OSRS)
Clan: <3

Re: Lunagraaf - Oktober 2009

Bericht door Heey Im Back »

lawl, eerste regel al 2 fouten..

Maandelijkse brractualiteiten vers van de perrrs
Afbeelding
The Patron
Ex-moderator
Berichten: 15725
Lid geworden op: maandag 15 oktober 2007, 14:55
RS: The Patron (p2p)
Extra rang: Ex-RS/CC-Moderator

Re: Lunagraaf - Oktober 2009

Bericht door The Patron »

Wij feliciteren...

The Patron met 99 Ranged :arrow: :cry: . :?:
Frankos9
Ex-moderator
Berichten: 17925
Lid geworden op: zaterdag 28 juli 2007, 18:44

Re: Lunagraaf - Oktober 2009

Bericht door Frankos9 »

Heey Im Back schreef:lawl, eerste regel al 2 fouten..

Maandelijkse brractualiteiten vers van de perrrs
Herfst/Halloween?
Gijs
Berichten: 12942
Lid geworden op: zaterdag 10 februari 2007, 8:16
Contacteer:

Re: Lunagraaf - Oktober 2009

Bericht door Gijs »

The Patron schreef:Wij feliciteren...

The Patron met 99 Ranged :arrow: :cry: . :?:
En natuurlijk de rest die een leuke prestatie behaald heeft!
Afbeelding
Voorheen Ever121
The Patron
Ex-moderator
Berichten: 15725
Lid geworden op: maandag 15 oktober 2007, 14:55
RS: The Patron (p2p)
Extra rang: Ex-RS/CC-Moderator

Re: Lunagraaf - Oktober 2009

Bericht door The Patron »

Post dan maar gewoon niet.
Laatst gewijzigd door Evilminded0 op donderdag 1 oktober 2009, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Dus.
SiM0`
Berichten: 6432
Lid geworden op: zaterdag 3 november 2007, 10:35
Contacteer:

Re: Lunagraaf - Oktober 2009

Bericht door SiM0` »

Mooie krant, opnieuw. Vooral die cartoon van bloempot, echt kapot gelachen. :D
Afbeelding
Smartie`
Berichten: 11017
Lid geworden op: dinsdag 19 december 2006, 18:42

Re: Lunagraaf - Oktober 2009

Bericht door Smartie` »

Dikke Fokke & Sukke rip! Ik als grote Fokke & Sukke fan ga jullie aanklagen!
Verder wel koelieoelie krant! Vooral het deel waar mijn naam 1x voorkwam, ik voel me nu heel vereerd. [-o<
"Kill the boy and let the man be born" - Maester Aemon, A Dance with Dragons
Afbeelding
Sig: sKull | Ava: Stijnn
Gesloten