~ Chaos Hand Cannoneer Guide ~

Op monsterjacht? Lees voordat je gaat een guide!
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
NT guide productions
Berichten: 445
Lid geworden op: woensdag 21 oktober 2009, 17:50
RS: Tovenaarteun (p2p)
Clan: -

~ Chaos Hand Cannoneer Guide ~

Bericht door NT guide productions »

AfbeeldingAfbeelding~Chaos Dwarf Hand Cannoneer Guide~AfbeeldingAfbeelding

Hallo,
welkom op onze nieuw(st)e guide. Het onderwerp is 'Chaos Dwarf Hand Cannoneer', die te vinden zijn net buiten Keldagrim. We zullen hier uitleggen hoe ze te bevechten, wat voor armour je het beste mee kunt nemen, alleen voor meleeërs, je invetory en veel meer. Ik zal het hier voornamelijk over hand cannoneers hebben, en niet over chaos dwarven of chaos dwogres, omdat de hand cannoneers niet alleen een dragon pickaxe kunnen droppen maar ook een hand cannon en 100 hand cannon shots. Bij de chaos dwarven en dwogres kun je alleen een dragon pickaxe als mooie drop krijgen.
nb. Bij chaos dwogres is de drop kans van een dragon pickaxe misschien wel groter dan bij een hand cannoneer, maar als je voor de winst gaat raad ik je aan om de cannoneers te killen.


AfbeeldingInhoudopgaveAfbeelding

1. Chaos dwarf hand cannoneers?
2. Geschiedenis
3. Requirments
4. Wat voor armour doe ik aan?
5. Hoe ziet mijn inventory eruit?
6. De weg ernaar toe
7. Jij versus de Hand Cannoneers
8. De Drops
9. Afsluiting

Afbeelding1. Chaos dwarf hand cannoneers?Afbeelding

Chaos dwarf hand cannoneers, zijn monsters die, zoals al eerder gezegd, te vinden zijn in de chaos dwarf battlefield (zie hoofdstuk 6 voor een plaatje). Ze zien er heel erg onschuldig uit, maar als je niet oppast kunnen ze wel 380(!) hitten. Gelukkig kun je dit reduceren tot 120(?) als je protect from missiles aanzet; ze gaan dan automatisch met melee aanvallen. Doe je prayer dan niet uit, want dan gaan ze weer over tot ranged en ben je zo dood.

Afbeelding

Afbeelding2. GeschiedenisAfbeelding

Op 9 september 2009 kwam de quest 'Forgiveness of a Chaos Dwarf' uit. In deze quest moet je een Chaos Dwarf Hand Cannoneer doden. Na deze quest krijg je toegang tot het 'Chaos dwarf Battlefield' gebied. Hier zijn niet alleen Chaos Dwarf Hand Cannoneers, maar ook Chaos dwogres en Chaos dwarven. Op de dag dat dit allemaal uitkwam, waren alle worlds heel erg vol bij het chaos dwarf battlefield in de hoop een dragon pickaxe te krijgen, die toen natuurlijk veel duurder was dan nu ;). Ook waren de prijzen van hand cannon shots en hand cannons erg hoog.
Hand CannonHand Cannon ShotsDragon Pickaxe
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding3. RequirmentsAfbeelding

Quest:

Forgiveness of a Chaos Dwarf

Aangeraden melee skills:

• > 70 attack

• > 70 defence

• > 70 strength

• > 70 ranged (als je als archer gaat)

• > 70 hitpoints

• > 45 prayer

• Een goed summoning level als je een summoning beest mee wilt nemen

Afbeelding4. Wat voor armour doe ik aan?Afbeelding

Afbeelding
De gewone (strength) melee manier

Helm: helm of neitzot, Dragon full helm, rune full helm

Amulet: Amulet of fury, Amulet of glory

Body: Bandos Chestplate, fighters torso, rune/dragon platebody

legs: Bandos tassets, dragon skirt/platelegs, rune platelegs

boots:dragon boots, bandos boots, rune/climbing boots

cape: Fire cape, Skill cape (trimmed), Skill cape (untrimmed)

Weapon: Godsword, Whip/Saradomin sword, dragon scimitar

Gloves: Barrows gloves, dragon gauntles, ...?

Arrows: Niet nodig

Shield: dragonfire shield, dragon defender, rune defender

ring: ring of wealth, ring of life

er zijn mensen die full guthan's aantrekken. Ikzelf zou dit niet doen, omdat je eigenlijk na die 25 minuten dat ze aggresief zijn, bijna niet meer gehit zult worden, dus dan heb je die healing bonus ook niet meer nodig. Probeer daarom dus een zo hoog mogelijke strength bonus te hebben. Je zou dit wel een kunnen trekken als je ze solo gaat killen (dus zonder de hulp van de gastjes aan de andere kant van het battlefiled), want dan kan je die healing bonus goed gebruiken

Je kunt er ook voor kiezen om armour aan te doen met een hoge prayer bonus. Deze manier raad ik ook niet aan, omdat je na 25 minuten weer, zeer weinig prayer nodig hebt, dan kun je beter armour hebben die wat strenght bonus geeft zodat je ze sneller kunt doden. Natuurlijk raad ik dit net zoals hierboven wel aan als je ze solo gaat killen, want dan zul je eigenlijk constant prayer nodig hebben.

Afbeelding5. Hoe ziet mijn inventory eruit?Afbeelding

Je inventory zou er ongeveer zo uit moeten zien:

Afbeelding

De dragon dagger p++ zou je niet per se mee moeten nemen, je hebt die monsters zo dood, dus aan vergiftiging heb je niet zoveel. Als je er lang wilt blijven, neem dan ook bones to peaches mee. Neem ook super potions mee. Prayer potions zijn de allerbelangrijkste natuurlijk, zonder deze overleef je het niet. Je zou eventueel nog summoning dingen mee kunnen nemen, maar hier heb ik zelf geen ervaring mee. food heb je ook nodig.

Afbeelding6. de weg er naartoeAfbeelding

we starten op de grand exchange. Vanaf daar lopen we naar het aangegeven punt

Afbeelding

Als je daar bent neem je de cart naar Keldagrim en volg je de route hieronder

Afbeelding

als je bij het groene punt bent ziet dat er ongeveer zo uit:

Afbeelding

als je er klaar voor bent kun je naar binnen gaan, je leest hier meer over in het volgende hoofdstuk

Afbeelding7. jij versus de hand cannoneersAfbeelding

Afbeelding
Het chaos dwarf battlefield

als je naar binnen bent gegaan, zullen ze je nog niet aanvallen. Ren/loop helemaal naar achter. Nu kun je 2 dingen doen, of je gaat gelijk hand cannoneers killen, of je gaat eerst chaos dwogres doden. Bij de eerste optie zullen allemaal dwarven je attacken, maar bij de 2de optie hebben de monsters een hoger combat. Als je de eerste optie kiest, zet dat ten alle tijden je prayer aan! (protect from missiles). Na ongeveer 20-30 minuten zullen ze niet meer met z'n allen tegelijk aanvallen, dus als je optie 2 hebt gekozen kun je nu de cannoneers gaan killen.

Je kunt proberen hand cannoneers aan te vallen die al aan het vechten zijn met npc's aan de kant waar jij binnen kwam. Als je dan die cannoneer aanvalt zal hij blijven vechten met z'n vijand aan de overkant. Toch kan het voorkomen dat de hand cannoneer zich naar jou toedraait. Zet dat snel je prayer aan.

Afbeelding
Een cannoneer in gevecht met zijn vijand

Als je met 300 gehit wordt, niet in paniek raken, zet gewoon je prayer aan en eet food.

Afbeelding
Pas op!

wanneer je food op is ga je bones verzamelen en zet je die om in peaches. Zo is het mogelijk om extreem lang te verblijven daar.

Afbeelding8. De dropsAfbeelding

Natuurlijk gaan we niet naar deze plek zonder een doel. Ons doel is natuurlijk mooie drops krijgen, vooral de dragon pickaxe moet je niet laten liggen.
De volgende drops kun je het beste oppakken;

-Dragon pickaxe 8-[
-Hand cannon
-Hand cannon shots
-Starved ancient effigy
-nature talisman
-charms
-dragon spear
-clue scrolls

Het zal niet snel gebeuren, maar als je een dragon pickaxe krijgt, pak hem dan niet gelijk op maar maak eerst een screenshot, (wat ik dus niet deed). Hand cannons zul je aardig snel krijgen, maar soms krijg je ook helemaal niks. Het komt bij mij ook wel eens voor dat ik er 2 achter elkaar krijg...
Hand cannon shots worden redelijk vaak gedropt, ze zijn echter nog maar 17k per 100 waard, maar toch kun je zo beter oppakken want aan het eind van je tripje kun je er toch nog wat geld mee verdienen.

Ik heb zelf tot nu toe al 1 keer een dragon pickaxe gehad maar omdat ik zo blij was ben ik vergeten een screen te maken...

Afbeelding

Afbeelding9. AfsluitingAfbeelding

Het was erg leuk om deze guide te maken. Ik, (tja sorry Teun heeft niet meegeholpen dit keer) heb er ongeveer 4,5 uur over gedaan.
Heb je nog tips of kritiek graag posten!
Laatst gewijzigd door NT guide productions op vrijdag 3 december 2010, 20:29, 6 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: ~ Chaos Hand Cannoneer Guide ~

Bericht door SkyTeam »

Goede duidelijke guide! Helaas lukte het bij mij nieteens om een Dragon Pickaxe te krijgen :P .
sandersap
Berichten: 351
Lid geworden op: dinsdag 6 juli 2010, 11:13
RS: Sappie NL (p2p)

Re: ~ Chaos Hand Cannoneer Guide ~

Bericht door sandersap »

nice guide, overzichtelijk
alleen jammer dat ik met mijn skiller acc niet zo veel aan heb ](*,)

9,5/10
- Problemen?;
- Vragen?;
- Wat anders?;
Pb me ;)
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: ~ Chaos Hand Cannoneer Guide ~

Bericht door Tristan »

Aanvulling voor de gloves, b gloves, dragon gloves (rfd), rune gloves (rfd) daarna regen. ;)

Toegevoegd na 2 uur en 48 minuten:

ik vind bij dat plaatje dat je bij de ingang staat een beetje raar je hebt slordig je levels weggekrast, je hoeft je niet te schamen? who cares dat j combat 100 of 90- bent? Als je er maar genoeg van af weet.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Gebruikersavatar
iNiek
Berichten: 720
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 14:16
Oude naam: P1nkp0pp3R

Re: ~ Chaos Hand Cannoneer Guide ~

Bericht door iNiek »

nah, deed het omdat ik 17 prayer left had/ 51 prayer, misschien zou ik mensen op het idee brengen dat ze hun prayer niet moesten opladen.
Luriel
Berichten: 268
Lid geworden op: donderdag 12 augustus 2010, 17:14
Clan: Lunatip

Re: ~ Chaos Hand Cannoneer Guide ~

Bericht door Luriel »

Als je het goed vind verwijder ik mijn oude chaos hand cannoneer guide en maak een nieuwe en probeer die van jou te verslaan.

Dan heb je wat concurrentie, als je dat wil.

Verder nice guide als het mag worDT (!) het moeilijk je te verslaan.

Toegevoegd na 53 seconden:

Ohja en er staat een spelfout bij een kopje.

Hoe ziet mijn invetory eruit
pim ebk
Berichten: 183
Lid geworden op: zaterdag 20 november 2010, 12:24

Re: ~ Chaos Hand Cannoneer Guide ~

Bericht door pim ebk »

mooie guide alleen er is een snellere weg, in keldragim kan je bij de boat(geel blokje) over de rivier naar het zuiden varen, daar kan je de rivier oversteken en ben je zeer snel bij de battlefield, dit scheelt ong 2 minuten
Fire Ish H0t
Berichten: 1
Lid geworden op: maandag 29 november 2010, 14:52

Re: ~ Chaos Hand Cannoneer Guide ~

Bericht door Fire Ish H0t »

8/10 Guide ziet er netjes en overzichtelijk uit!
De manier was mij bekend, maar heb eigenlijk zin om het nu ook maar es te doen. :)
Afbeelding
S guard
Berichten: 94
Lid geworden op: donderdag 23 juli 2009, 12:20

Re: ~ Chaos Hand Cannoneer Guide ~

Bericht door S guard »

8/10
mooie guide, mooie layout, je hebt het allemaal goed uitgelegd.

Maar ik heb meestal een armour met een hoog prayer bonus aan (bijv: proselyte top en legs, en explorer's ring :ninja:) , waardoor je er langer kan blijven omdat je prayer potions minder snel op gaan :)
verder zou ik bij het stukje armour ook echt een Dragonfire shield toevoegen als een van de beste shields.
je had er ook bij staan dat je een zo goed mogelijke strength bonus moet hebben. als je dat wilt kan je beter dragon boots hebben dan bandos boots ;) .
Afbeelding
Afbeelding
Denny 966
Berichten: 1152
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 19:59
Clan: One

Re: ~ Chaos Hand Cannoneer Guide ~

Bericht door Denny 966 »

dfs is btr dan rune defender en d sq :P verder nice guide
9/10
Afbeelding

__
Join #Unique on IRC/mIRC
Obby skillsz
Berichten: 464
Lid geworden op: donderdag 25 november 2010, 15:39

Re: ~ Chaos Hand Cannoneer Guide ~

Bericht door Obby skillsz »

Is die quest moeilijk? want dat moet ik die ook maar is gaan doen ;o
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: ~ Chaos Hand Cannoneer Guide ~

Bericht door SkyTeam »

Obby skillsz schreef:Is die quest moeilijk? want dat moet ik die ook maar is gaan doen ;o
Nee hoor.
NT guide productions
Berichten: 445
Lid geworden op: woensdag 21 oktober 2009, 17:50
RS: Tovenaarteun (p2p)
Clan: -

Re: ~ Chaos Hand Cannoneer Guide ~

Bericht door NT guide productions »

ik zal hem maar eens bijwerken.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Frankos9
Ex-moderator
Berichten: 17925
Lid geworden op: zaterdag 28 juli 2007, 18:44

Re: ~ Chaos Hand Cannoneer Guide ~

Bericht door Frankos9 »

Mooie uitgebreide guide! Verplaatst :D
Paulus
Berichten: 2357
Lid geworden op: dinsdag 2 maart 2010, 16:54

Re: ~ Chaos Hand Cannoneer Guide ~

Bericht door Paulus »

glory+tassets is fail, neem beter barrows+fury, 10 meer def in alles, en nog is 5m goedkoper ook;P, en ook de +2 str bonus :)
hoi
ManlnBlack
Berichten: 393
Lid geworden op: woensdag 7 juli 2010, 19:24
RS: Im Belg (p2p)
Oude naam: Th omas

Re: ~ Chaos Hand Cannoneer Guide ~

Bericht door ManlnBlack »

zet er dragon def bij en dan heb je
10/10
Afbeelding
hilgersom99
Berichten: 882
Lid geworden op: maandag 9 februari 2009, 15:20
Contacteer:

Re: ~ Chaos Hand Cannoneer Guide ~

Bericht door hilgersom99 »

Binnenkort er maar eens mee aan de slag gaan.. Eerst runecrafting.. ;) Maar ik ga zeker de guide gebruiken!
Master Noob
Verbannen (permanent)
Berichten: 247
Lid geworden op: woensdag 29 december 2010, 13:51
Clan: Perfectasic

Re: ~ Chaos Hand Cannoneer Guide ~

Bericht door Master Noob »

Netjes!
Afbeelding
Ik sta ROOD op RuneScape!
Batsi
Berichten: 3120
Lid geworden op: vrijdag 10 april 2009, 12:41
RS: Batsi (p2p)
Oude naam: varekai1996
Contacteer:

Re: ~ Chaos Hand Cannoneer Guide ~

Bericht door Batsi »

Mijn geld begint op te geraken dus ik denk dat ik straks ook ff terug ga hunten.
Maar eerst 50 dungeoneering halen :)
8/10
mooie guide, ik gebruik hem al ff, door deze guide had ik mijn eerste dragon pickaxe kunnen binnenhalen :)

grts,
varekai1996
~ Blog ~
Afbeelding
lolfunner
Berichten: 181
Lid geworden op: zondag 1 november 2009, 19:46
Oude naam: CryTek

Re: ~ Chaos Hand Cannoneer Guide ~

Bericht door lolfunner »

nice guid heeft me goed geholpen 3 uur volgehouden :/ helaas was hoogste een hand canon.
en toen na 3 uur no-lifen random event :/ komt terug zonder prayer meteen piled door canoneers.
Plaats reactie