Runescape VITA

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.

Ben je van plan een psVita te kopen (komt uit in eu op 22 feb)?

Ja!
3
23%
Nee...
5
38%
Nog nooit van gehoord!
5
38%
 
Totaal aantal stemmen: 13

Gerben166
Berichten: 204
Lid geworden op: dinsdag 9 september 2008, 16:57
RS: Gestopt
Contacteer:

Runescape VITA

Bericht door Gerben166 »

Runescape VITA
Laatst las ik het topic van 'RS op de Smartphone'. Alleen de meesten smartphones zijn aan de kleine kant. Te weinig knoppen en noem maar op. Daar in tegen beschikt de psVITA over een 5 inch scherm en velen knoppen en touchscreen en een processor: CPU: ARM Cortex-A9 core (4x core)/GPU: SGX543MP4+. Daar moet het wel mogelijk zijn om een runescape port voor te maken.
Afbeelding
In- of uitklappen • meer plaatjes
AfbeeldingAfbeelding
knopfunctieknopfunctie
AfbeeldingQuick prayersAfbeeldingCC scherm
AfbeeldingAfbeeldingCC scherm + tikken
AfbeeldingAfbeeldingtekst scherm + tikken
AfbeeldingAfbeeldingtekst scherm
AfbeeldingLAfbeeldinglopen
Afbeeldingals je dan op het scherm klikt krijg je rechter muis knop optieRAfbeeldingrond kijken
AfbeeldingAfbeeldingtoont overige schermen (zoals setting, emotie en cc overzichten
Je gebruikt touch screen als je ergens op wilt klikken (bijv. aanvallen, oppakken enzo.). En op de knoppen rechts in het scherm te klikken. R1 om met rechter muisknop ergens op te klikken.

Reageer om mij te laten weten wat je van mijn idee vind en stem even in de poll (als je alles gelezen hebt).
In- of uitklappen • gebruik dit als je een idee hebt voor de knoppen
knopfunctieknopfunctie
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingLAfbeelding
AfbeeldingRAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Code: Selecteer alles

[table][tr][td]knop[/td][td breedte=40]functie[/td][td breedte=10]knop[/td][td breedte=40]functie[/td][/tr]
[tr][td][img]http://img600.imageshack.us/img600/9018/cir.png[/img][/td][td][/td][td][img]http://img140.imageshack.us/img140/456/lef.png[/img][/td][td][/td][/tr]
[tr][td][img]http://img708.imageshack.us/img708/8633/crou.png[/img][/td][td][/td][td][img]http://img839.imageshack.us/img839/2375/rigp.png[/img][/td][td][/td][/tr]
[tr][td][img]http://img440.imageshack.us/img440/6936/squ.png[/img][/td][td][/td][td][img]http://img641.imageshack.us/img641/5096/85705718.png[/img][/td][td][/td][/tr]
[tr][td][img]http://img94.imageshack.us/img94/3386/trif.png[/img][/td][td][/td][td][img]http://img24.imageshack.us/img24/543/dowaa.png[/img][/td][td][/td][/tr]
[tr][td][img]http://img204.imageshack.us/img204/2224/76308287.png[/img][/td][td][/td][td]L[img]http://img51.imageshack.us/img51/9739/anag.png[/img][/td][td][/td][/tr]
[tr][td][img]http://img189.imageshack.us/img189/3498/61990051.png[/img][/td][td][/td][td]R[img]http://img51.imageshack.us/img51/9739/anag.png[/img][/td][td][/td][/tr]
[tr][td][img]http://img542.imageshack.us/img542/8623/sta.png[/img][/td][td][/td][td][img]http://img807.imageshack.us/img807/6797/sel.png[/img][/td][td][/td][/tr][/table]

Laatst gewijzigd door Gerben166 op zondag 25 december 2011, 15:55, 11 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding 13/10/9
Afbeelding 6/4/10
Afbeelding 31/3/11
azerty
Berichten: 243
Lid geworden op: maandag 1 augustus 2011, 23:12
RS: Sw Azerty (p2p)

Re: Runescape VITA

Bericht door azerty »

je zegt kruisje voor emotes, rondje voor prayers,... hoe open je dan je friends list etc?
Afbeelding
Heb je vragen? Stel ze gerust, ik zal ze met plezier beantwoorden!
Gebruikersavatar
Shadow Blast
Berichten: 1213
Lid geworden op: maandag 27 juli 2009, 10:44
RS: Firyfrog (p2p)
Clan: NL
Oude naam: shotterken

Re: Runescape VITA

Bericht door Shadow Blast »

kan je niet gewoon zoals nu al de knoppen (inventory,spellbook,etc...) onderaan zetten en dan gebruik je je linkere stick om de muis te bewegen en kruisje om iets te selecteren.
Meld je aan op Superkliks, stuur mij een bericht en je krijgt 20k geld op runescape. Het duurt nog geen minuut!
Afbeelding
jason de man
Berichten: 56
Lid geworden op: maandag 8 maart 2010, 15:40
RS: X Dutch Fire (p2p)

Re: Runescape VITA

Bericht door jason de man »

Start misschien een optie??
En bij select krijg je een toetsenbord+public chat
X Dutch Fire
Mijn Blog
Gebruikersavatar
Mezelf ftw
Berichten: 236
Lid geworden op: zondag 5 augustus 2007, 9:26
RS: Gestopt
Oude naam: Lunameester

Re: Runescape VITA

Bericht door Mezelf ftw »

Shadow Blast schreef: kan je niet gewoon zoals nu al de knoppen (inventory,spellbook,etc...) onderaan zetten en dan gebruik je je linkere stick om de muis te bewegen en kruisje om iets te selecteren.
Dit.

Hier zitten alsnog te weinig knoppen op. Met de LS de muis besturen, en de left- en right arrow het scherm draaien lijkt me een stuk simpeler. Anders moet je al die knoppen uit je hoofd leren.
Verder lijkt dit me niet zo'n goed idee, omdat RuneScape meer een console-game wordt hiermee. Kun je het net zo goed gelijk op de Xbox en PS3 uitbrengen.
Hoe moet je trouwens typen (in-game en username + password)?
Gebruikersavatar
Shadow Blast
Berichten: 1213
Lid geworden op: maandag 27 juli 2009, 10:44
RS: Firyfrog (p2p)
Clan: NL
Oude naam: shotterken

Re: Runescape VITA

Bericht door Shadow Blast »

Mezelf ftw schreef:
Shadow Blast schreef: kan je niet gewoon zoals nu al de knoppen (inventory,spellbook,etc...) onderaan zetten en dan gebruik je je linkere stick om de muis te bewegen en kruisje om iets te selecteren.
Dit.

Hier zitten alsnog te weinig knoppen op. Met de LS de muis besturen, en de left- en right arrow het scherm draaien lijkt me een stuk simpeler. Anders moet je al die knoppen uit je hoofd leren.
Verder lijkt dit me niet zo'n goed idee, omdat RuneScape meer een console-game wordt hiermee. Kun je het net zo goed gelijk op de Xbox en PS3 uitbrengen.
Hoe moet je trouwens typen (in-game en username + password)?
Zo met een schermpje zoals bij alle andere games maar dan gaat het wel traag
Meld je aan op Superkliks, stuur mij een bericht en je krijgt 20k geld op runescape. Het duurt nog geen minuut!
Afbeelding
Gerben166
Berichten: 204
Lid geworden op: dinsdag 9 september 2008, 16:57
RS: Gestopt
Contacteer:

Re: Runescape VITA

Bericht door Gerben166 »

Shadow Blast schreef: kan je niet gewoon zoals nu al de knoppen (inventory,spellbook,etc...) onderaan zetten en dan gebruik je je linkere stick om de muis te bewegen en kruisje om iets te selecteren.
Het is touch screen scherm dus je kan er gewoon op klikken... Ik heb de knoppen rechts gezet zodat je er snel met je recht duim op kan klikken:
Afbeelding
(Ik weet dat niet alle knoppen zijn... De knoppen van chatten, setting en emotie lijkt me niet echt handig om op je scherm te zetten misschien handiger chatten met pijltjes/andere knoppen.)

EDIT:
Shadow Blast schreef:
Mezelf ftw schreef:
Shadow Blast schreef: kan je niet gewoon zoals nu al de knoppen (inventory,spellbook,etc...) onderaan zetten en dan gebruik je je linkere stick om de muis te bewegen en kruisje om iets te selecteren.
Dit.

Hier zitten alsnog te weinig knoppen op. Met de LS de muis besturen, en de left- en right arrow het scherm draaien lijkt me een stuk simpeler. Anders moet je al die knoppen uit je hoofd leren.
Verder lijkt dit me niet zo'n goed idee, omdat RuneScape meer een console-game wordt hiermee. Kun je het net zo goed gelijk op de Xbox en PS3 uitbrengen.
Hoe moet je trouwens typen (in-game en username + password)?
Zo met een schermpje zoals bij alle andere games maar dan gaat het wel traag
Waarom traag met een touch screen toetsen bord kan je best wel snel tikken. Niet zo snel als met een echt toetsen bord, maar wel sneller als met de ps3 invoer scherm of hoe dat ook mag heten.
En waarom niet op de ps3 of xbox360, omdat die geen touchscreen hebben en dat is juist het handige aan dit apparaat die heeft toetsen en touchscreen!
Afbeelding 13/10/9
Afbeelding 6/4/10
Afbeelding 31/3/11
Gebruikersavatar
Shadow Blast
Berichten: 1213
Lid geworden op: maandag 27 juli 2009, 10:44
RS: Firyfrog (p2p)
Clan: NL
Oude naam: shotterken

Re: Runescape VITA

Bericht door Shadow Blast »

Wist niet dat die touch was :O sorry
Meld je aan op Superkliks, stuur mij een bericht en je krijgt 20k geld op runescape. Het duurt nog geen minuut!
Afbeelding
RD5
Berichten: 560
Lid geworden op: vrijdag 10 oktober 2008, 20:47
Oude naam: ruudvanels

Re: Runescape VITA

Bericht door RD5 »

Mooi idee, maar mij lijkt het redelijk duur om zoiets te maken ivm dat ik eigenlijk niemand ken die een psvita heeft. Dus er eigenlijk ook niet zoveel mensen zijn die hem hebben waarschijnlijk? Ik heb zelf wel een PSP en ken 5 mensen meer met een PSP
HARDCORE / FRENCHCORE / RAW HARDSTYLE <3
Writing
Berichten: 1265
Lid geworden op: zondag 6 december 2009, 19:55
RS: Gestopt
Clan: ELlTE
Oude naam: Rogiertje
Contacteer:

Re: Runescape VITA

Bericht door Writing »

Ziet er leuk uit en zou mogelijk zijn, maar is dan vast en zeker nogal traag en duur voor RuneScape. ;)
Afbeelding
Soepdino
Berichten: 4495
Lid geworden op: vrijdag 26 mei 2006, 16:07
Oude naam: Superdino11

Re: Runescape VITA

Bericht door Soepdino »

Als je je inventory opent neemt die toch je halve scherm in?
Quitted
Afbeelding
Ex-gebruiker 52833
Berichten: 9015
Lid geworden op: vrijdag 22 oktober 2010, 18:45

Re: Runescape VITA

Bericht door Ex-gebruiker 52833 »

Het enige wat me tegen zou houden om dit te gebruiken is de grote onhandig van de interface, zeker omdat het scherm té klein is. Verder is deze suggestie wel mooi uitgewerkt!
Gerben166
Berichten: 204
Lid geworden op: dinsdag 9 september 2008, 16:57
RS: Gestopt
Contacteer:

Re: Runescape VITA

Bericht door Gerben166 »

RD5 schreef: Mooi idee, maar mij lijkt het redelijk duur om zoiets te maken ivm dat ik eigenlijk niemand ken die een psvita heeft. Dus er eigenlijk ook niet zoveel mensen zijn die hem hebben waarschijnlijk? Ik heb zelf wel een PSP en ken 5 mensen meer met een PSP
Natuurlijk ken ik geen mensen die psVita hebben, omdat hij nog niet in Nederland te koop is.
Soepdino schreef:Als je je inventory opent neemt die toch je halve scherm in?
Ja of het hele scherm ik weet niet wat het handigst is. Kwart scherm met een schuif balk of gewoon wat kleiner maken kan ook.
Rogiertje schreef:Ziet er leuk uit en zou mogelijk zijn, maar is dan vast en zeker nogal traag en duur voor RuneScape. ;)
Duur kan het denk wel zijn, maar als ze runescape in de playstation store te downloaden zetten/ in de winkel verkopen spreek je direct een andere groep games aan ~ de mensen die portable game. En traag zal het zeker niet zijn. De psVita kan als sony's beweringen kloppen ps3 graphics aan.
Afbeelding 13/10/9
Afbeelding 6/4/10
Afbeelding 31/3/11
dZArach
Berichten: 906
Lid geworden op: zaterdag 5 november 2011, 14:18
Oude naam: xChiHearts

Re: Runescape VITA

Bericht door dZArach »

Dit ding komt aan het eind van dit jaar >.<
Afbeelding
Gemaakt door broodoos
Add me LoL: dZArach (30) - BEST CARRIER EUW (12)
Gerben166
Berichten: 204
Lid geworden op: dinsdag 9 september 2008, 16:57
RS: Gestopt
Contacteer:

Re: Runescape VITA

Bericht door Gerben166 »

ToSw4ft schreef: Dit ding komt aan het eind van dit jaar >.<
in japan ja, maar in de eu pas op 22 feb.
Afbeelding 13/10/9
Afbeelding 6/4/10
Afbeelding 31/3/11
Het Heelal
Berichten: 1523
Lid geworden op: woensdag 9 januari 2008, 14:34
RS: Het Heelal (OSRS)
Oude naam: Rems Cyril

Re: Runescape VITA

Bericht door Het Heelal »

Nahh dit wordt hem niet volgens mij.

Toch een goed uitgewerkte suggestie. ;)
konijn99
Berichten: 552
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 9:57
RS: boskonijn9 (p2p)
Clan: paprikakokje

Re: Runescape VITA

Bericht door konijn99 »

niet echt handig als je 't mij vraagt, kan al zeker niet gebruikt worden voor pk, stake, e.d, zoals al eerder gezegd neemt je inventory de helft van het scherm in wat zeker niet handig is, en ik denk niet dat alle functies hierop (snel) kunnen bedient worden, maar wel een mooie suggestie. ;)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bekijk mijn [road to 5k DKS kills] in het buit topic! [1000/5000]
Nale
Berichten: 166
Lid geworden op: zondag 10 januari 2010, 7:40
RS: Nale (p2p)
Clan: Northern Alliance

Re: Runescape VITA

Bericht door Nale »

Geen goed idee.. Heb het zelfs al met de PSP slim geprobeert. Ten eerste moet je hem hacken om java er op te kunnen zetten. Jagex gaat nooit maar dan ook never nooit zo'n cdtje maken waar de game opstaat om het te kunnen spelen. Ten tweede: Runescape heeft veel frames per second nodig, dat zelfs een psp vita op de safe mode (min) het niet aankan :P
Plaatje
▅╰╱▔▔▔▔▔▔▔╲╯╯☼
▕▕╱╱╱╱╱╱╱╱╱╲╲╭╭
▕▕╱╱╱╱╱╱╱╱┛▂╲╲╭
╱▂▂▂▂▂▂╱╱┏▕╋▏╲╲
▔▏▂┗┓▂▕▔┛▂┏▔▂▕▔
▕▕╋▏▕╋▏▏▕┏▏▕╋▏▏
▕┓▔┗┓▔┏▏▕┗▏┓▔┏▏
Gerben166
Berichten: 204
Lid geworden op: dinsdag 9 september 2008, 16:57
RS: Gestopt
Contacteer:

Re: Runescape VITA

Bericht door Gerben166 »

Nale schreef: Geen goed idee.. Heb het zelfs al met de PSP slim geprobeert. Ten eerste moet je hem hacken om java er op te kunnen zetten. Jagex gaat nooit maar dan ook never nooit zo'n cdtje maken waar de game opstaat om het te kunnen spelen. Ten tweede: Runescape heeft veel frames per second nodig, dat zelfs een psp vita op de safe mode (min) het niet aankan :P
Dat je het geprobeerd hebt met je psp slim zegt niks. De psp en de psVita zijn twee verschillende aparaten. De psVita kan uncharted draaiend krijgen met goede kwaliteit. En je moet rekening houden dat je op de pc meestal hogere scherm resolutie gebruikt. Ik heb bijv. 1920 bij 1080 en psVita heeft als max 960 bij 544.
konijn99 schreef:niet echt handig als je 't mij vraagt, kan al zeker niet gebruikt worden voor pk, stake, e.d, zoals al eerder gezegd neemt je inventory de helft van het scherm in wat zeker niet handig is, en ik denk niet dat alle functies hierop (snel) kunnen bedient worden, maar wel een mooie suggestie. ;)
Je kan ook een quick inv maken. Waar je alleen de eerste 4 of 8 items in je inv ziet. En zodra je er één gebruikt de volgende er komt te staan. Kan je dus blijven eten en toch je inv bij de hand hebben.
Afbeelding 13/10/9
Afbeelding 6/4/10
Afbeelding 31/3/11
Hirykell
Berichten: 132
Lid geworden op: maandag 2 januari 2012, 16:32
RS: Gestopt
Clan: ELlTE

Re: Runescape VITA

Bericht door Hirykell »

Kan dit ook op IPod? Ik weet het, een rare vraag.
Plaats reactie