The End of an Era

Lees de regels en het laatste nieuws over het forum.
RobotRobbie
Ex-moderator
Berichten: 9996
Lid geworden op: maandag 3 maart 2008, 16:40
RS: Gestopt
Clan: Ragers
Contacteer:

The End of an Era

Bericht door RobotRobbie »

tl;dr: houdoe!
Aan alles moet een einde komen en voor mij is de tijd gekomen om dit hoofdstuk af te sluiten. Het is leuk geweest, maar de lol is eraf. Ik had in privé al enige tijd geleden aangegeven ermee te stoppen, maar het kwam er maar niet van. Onze grote baas had er in OhFedC al een mooie verwijzing naar gemaakt:
feppie64 schreef:[...] Toch verwacht ik dat er binnenkort nog wel iemand vertrekt. Het probleem is alleen dat die inactiviteit zo ver is doorgeschoten dat een afscheidsbericht er nog niet van gekomen is. [...]
Naarmate mijn interesse afnam, nam mijn activiteit ook af. Het forum veranderde en er was ook steeds minder te doen. Ik was inmiddels ook al ruim een jaar volledig met RS gestopt; iets wat nog niet eerder was gebeurd. Ik volgde eigenlijk nagenoeg niks meer, terwijl ik voorheen nagenoeg alles volgde.
Het is misschien maar een simpele functie op een forum, maar het heeft toch enkele jaren een aardige rol gespeeld en veel mooie herinneringen met zich meegebracht. Als er dan na al die jaren een eind aan komt doet het je toch aan van alles terugdenken. Ik weet nog goed hoe het allemaal begon, toen ik nog een kleine en jonge gup was.. *flashback*

The tale of the one who got away and made its way to the top

De meesten komen op LTF via de website of een vriend(in). Bij mij ging het ook ongeveer zo, maar toch niet helemaal. Het was begin 2008 toen een vriend van mij, genaamd Snotaapii, per se wilde dat ik een post plaatste in zijn guide topic. Ik had daar alleen weinig zin in, aangezien ik op RSNL zat en ooit eens een enkel bezoekje aan LTF had gebracht, waar ik na het zien van de homepage al besloten had dat dit geen forum voor mij was. Na enige tijd zeuren had ik dan toch maar een account aangemaakt en hem zijn zin gegeven. Hij was blij, maar de LTF moderators waren al snel een stuk minder blij met mij.
Ik ben na die ene post wel weer voor een half jaar verdwenen, maar eind 2008 begon ik langzaam weer actief te worden. Als ik mijn posts nu bekijk kan ik nog drie posts terugvinden uit die periode, maar het waren er wel wat meer. Binnen slechts drie maanden en een stuk of 100 posts had ik al vier waarschuwingen aan mijn broek. Later ben ik er nog achtergekomen dat ze me toen eigenlijk wilden bannen. Gelukkig is een moderator ook maar een mens en worden er fouten gemaakt. Tussen al die discussies door over wel of niet te bannen vergeet je er wel eens één te bannen. :ninja:
In deze periode was ik een PvM-er. Alles draaide om combat. Als ik niet aan het PvM-en was hing ik wel rond in fight pits of castle wars. En zoals ik tegenwoordig bij sommigen bekend sta als RagerRobbie, wist ik die naam toen ook al goed waar te maken. Als er ook maar iets gezegd of gedaan werd wat me niet beviel kwam de trashtalk aan te pas. Daarnaast was ik sowieso al vrij grof gebekt. Echter stond ik hier op LTF en in Lunatip totaal niet bij stil. Ook had ik soms in-game ruzie met enkele LTF-ers, wat vervolgens op het forum doorging.

Enkele maanden later waren er sollicitaties voor databasebeheerder. Ik zat eerst te twijfelen of ik een brief wilde insturen, maar heb dit uiteindelijk toch gedaan. Op 30 maart 2009 had ik mijn eerste functie binnengesleept, samen met Mystery en Bart. Dit zorgde voor interessante reacties: 'Gefeliciteerd Mystery en Bart, en wie is Robotrobbie?'.

Weer enkele maanden later had ik eindelijk The Patron voldoende ingepalmd en alcohol gevoerd en was het tijd voor mijn volgende carrièrestap. Ook deze keer ging mijn aanname niet van het luie dakje. Men was inmiddels wel met mij bekend, maar sommigen hadden hun twijfels bij mijn activiteit.
Ik heb mezelf ook nooit echt bewezen als uitvoerend moderator die zoveel uur per dag in de CC zat. Ik was al snel meer geïnteresseerd in de privéfora en hield me op RS meer bezig met het oplossen van conflicten en onduidelijkheden via de private chat.
Als CC-moderator kon je soms ook enkele discussies volgen die eigenlijk alleen voor de forummoderators bedoeld waren. Door deze discussies begon ik langzaam meer en meer interesse in het LTF beleid te krijgen. Al gauw stond ik bekend als de CC-moderator die zich overal mee bemoeide waar die zich maar mee kon bemoeien. Ook al was niet iedereen hier altijd even blij mee, het heeft me uiteindelijk wel geholpen voor de volgende stap in mijn LTF carrière.

Echter heb ik tussendoor nog een heel klein stapje achteruit gedaan. Je zou denken dat je redelijk veilig op LTF bent met twee forummoderators naast je, maar dat viel toch vies tegen. Twee keer in één week iets teveel alcohol nuttigen achter je computer kan zijn gevolgen hebben. Een spamtopic en een misplaatste post leverde mij een maand onbetaalde vakantie op. Voor sommigen was dit nog redelijk amusant, want het heeft voor gigantische discussies op en buiten het forum gezorgd.
Na mijn maand vakantie was iedereen zo blij me te zien dat het niemand opviel dat ik mijn rank nog niet terug had. Pas nog een maand later merkte Odius het eens op en was ik back in business.

Je zou denken dat zo'n vakantie niks is, maar integendeel. Ik was nog maar net banned en iemand had al een gesprek met mevrouw Poekies voor mij geregeld, die nog geen idee had waar dat ene gesprek allemaal toe zou leiden. Tussen de gesprekken door over mijn vakantie raakten we ook aan de praat over haar vakantie. Ik had nog geen twee foto's te zien gekregen en ik had mijn hengel al uitgeworpen en begon te vissen: 'Ik zie een foto van jou, maar ik zie jou niet erop'. Het begin van een eindeloos plaagspel, waar ik maar afhandig probeerde te krijgen wat ik maar kon. Ironisch gezien ben ik een heel eind gekomen, maar ben ik er nooit in geslaagd die foto te bemachtigen. :")
Nu dan misschien, Poek? Going away present? O:)

Anyway, mijn ban was inmiddels wel weer vergeten en ik was het zat het 'Meest gepeste jochie van het team' te zijn. Die rank hebben ze me later daadwerkelijk nog voor een tijdje gegeven. Maar om een idee te geven waarom ik het zo zwaar had: werken als moderator kan vermoeiend zijn. De hele dag van alles lezen, posts verwijderen, waarschuwingen uitdelen, discussiëren etc. Vervolgens aan het eind van de dag alle vervelende kinders bannen. Het is dan goed te begrijpen dat je niet helemaal helder meer bent en wel eens een missklik begaat, toch? Vreemd genoeg klikte men alleen wel erg regelmatig mis op mijn naam. Echter was ik niets meer dan een machteloze CC-moderator en ging mijn macht niet verder dan een forummoderator lief aan te kijken om die missklik ongedaan te laten maken.

Ik was inmiddels 1.5 jaar CC-moderator, had genoeg hints gedropt richting onze 0-hitter (a.k.a. Chris), mijn charmes hun werk laten doen bij mevrouw en ik was vervelend genoeg geweest in privé. Mijn werk was gedaan en het lag nu in hun handen. En ja hoor, na een tijdje ontving ik een bericht van mevrouw. We hadden inmiddels al redelijk wat meegemaakt, maar dit overtrof toch alles. In eerste instantie leek het gewoon een leuk verhaal, totdat ik het bericht nader bekeek. De eerste letter van iedere zin bleek een nieuwe zin te vormen: wil je RS-moderator worden? Ze had me er al mee zitten plagen, maar ik had niet verwacht dat het daadwerkelijk zou gebeuren. Met gemixte gevoelens, aan de ene kant blij en aan de andere kant denkend hoe hard ze me te pakken had genomen, kon ik weinig uitbrengen en kwam ik niet veel verder dan een grote grijns op mijn gezicht.
Om de traditie erin te houden, verliep ook deze aanname niet soepel. Ik mocht dan letterlijk alles in privé volgen, op het forum zelf was ik niet zo'n actieve poster. Uiteindelijk heb ik mezelf wel redelijk snel weten te bewijzen. Vanaf het moment dat ik aangenomen was volgde ik ook alles in OhFedC. Mijn postcount schoot ineens omhoog, soms met 50 op een dag. Dit vergde ook best wel wat tijd.

Slechts een maand later was het tijd voor de, helaas, laatste stap. Om het bestuur te vervangen kregen beide teams (RS en non-RS) twee teamleiders. Ik was misschien nog maar een groentje, maar ik wist de positie wel te veroveren.
Ik heb sindsdien nog geprobeerd de positie van forummoderator te bemachtigen, maar veel verder dan een enkel dagje op 1 april ben ik nooit gekomen. Ik werd die dag ook echt uit mijn bed gebeld :") Het was in ieder geval wel leuk om Poek in 't groen te zien, ook al stond het haar totaal niet.

Als teamleider had ik ook toegang tot de privéfora van de andere functies. Als redactielid ben ik ook ooit nog officieel aangenomen, maar dat is nooit veel verder gekomen dan voor afleiding in privé zorgen. EO was voornamelijk LunaDG. Ik heb ook nog meegedaan aan de slavenverkoop, waar ik een hot topic was en een aantal al allerlei ideeën hadden om me te kwellen. Gelukkig viel het uiteindelijke resultaat mee. Videobewerking heb ik één poging voor gedaan, maar dat kwam niet veel verder dan een onvoorbereide Robert. Een leuk avondje skype, maar echt niks bereikt. :")

En dat is het verhaal van hoe deze roestbak ontsnapte aan een ban en zijn reis naar de top begon, waar hij onderweg nog een ban tegenkwam. Toch maar goed dat LTF soms aan tweede, en derde, kansen doet. Toen ik net moderator was zaten enkele moderators ook nog wel eens te dreigen mijn oude topics te bumpen. Dit is later ook nog gebeurd, maar zonder gevolgen.
Zoals jullie misschien al wisten ben ik nooit een actieve poster geweest; iets wat tijdens het vervullen van mijn functies geregeld voor ophef heeft gezorgd. Ik heb eigenlijk altijd grotendeels op het forum gezeten vanwege het moderator zijn. Ik volgde een handjevol topics, maar daar bleef het ook wel bij. Nu ik mijn functies neerleg zal ik dus ook grotendeels van LTF verdwijnen.
Aangezien ik in deze post ook verwerk wat ik normaal gezien in accountmededelingen zou posten wil ik over een paar personen toch graag nog wat kwijt.

De grote baas a.k.a. Fep
Dit is iemand waar je wat van kan leren. Het voor elkaar krijgen dat mensen in de rij staan om gratis voor je te werken. Vergis je alleen niet in hoe verschrikkelijk veel werk hij zelf ook doet. Ik wil je daar ook voor bedanken, want zonder jou was dit allemaal niet mogelijk.
Voor jou was ik misschien zomaar een werknemer, maar ik heb me toch altijd een beetje speciaal gevoeld. Niet veel werknemers kunnen zeggen dat ze een kerstbonus van jou hebben gekregen:
In- of uitklappen •
Afbeelding
Ja, jullie zien het goed. 6 pietenmannen, volledig legit (de outfit had hij van mij geleend). En om dat nog eens te toppen heb ik zelfs een kerstkaart met een zelf getekend poppetje erop gekregen! Helaas geen handtekening, maar goed. You win some, you lose some.

Mevrouw ik-laat-Rob-alles-doen-en-sta-er-alleen-maar-een-beetje-bij-te-kijken a.k.a. Poekerdt
Deze mevrouw heeft zo te zien wat van haar broer geleerd. De een laat me een forum onderhouden, de ander een appelcake bakken. Ooit ga je het toch echt zelf moeten doen hoor.
Verder kan ik hier nog wel van alles neerzetten, maar je weet wat ze zeggen: een foto zegt meer dan 1000 woorden. Dit kostte me trouwens nog behoorlijk wat moeite. Ik was al 152 dagen niet ingelogd en had mijn wachtwoord de laatste keer veranderd. Ik ben ook alleen de eerste maand dat ik runescape speelde geen member geweest, dus ik had er helemaal niet bij stilgestaan dat ik niks aankon. En daarbovenop had ik ook nog eens geen flauw idee hoe de interface werkte.
In- of uitklappen •
Afbeelding
En nu we het toch over foto's hebben.. :ninja:

Er zijn trouwens wel twee mooie momenten die ik nog even wil uitwijzen. Ik meen mij een zeker moment in een topic in de redactie te herinneren, evenals een bepaald gesprek op IRC, waar ik als ik het mij goed herinner je betrapte op een taalfout. Nu maar hopen dat ik in deze wall of text niet teveel fouten heb gemaakt..

Mijn collega's
Ook al was men het geregeld niet met me eens en ging het er soms heftig aan toe, het beïnvloedde de sfeer niet. Ook al waren we complete tegenpolen qua onze visie op het beleid, toch konden we het gezellig in privé en daarbuiten hebben. Zo nu en dan wat trollen als Fep even niet keek, of stiekem zelf meedeed. :fluit:
Met Chris en The Patron had ik al een heel PvM verleden voor ik moderator werd, maar het was toch ook leuk en interessant om vervolgens samen te werken, ook al verschilde onze kijk op het beleid nogal. Met Rasmus, Meutr en k0nijn heb ik veel discussies, en zelfs een paar van mijn grootste, gevoerd. Ondanks dat deze ook gekmakend konden zijn, had het toch altijd wel wat. En zo heb ik met iedereen wel wat meegemaakt. Ik wilde gewoon nog even zeggen dat het zonder jullie toch niet hetzelfde zou zijn geweest en ik ook niet weet of ik het dan zo lang zou hebben volgehouden.

LDG
Rein: 'Eervolle vermelding van Rein de Noob die Rob de Doorgewinterde DG-er ging aftroeven in zijn eerste serieuze floor zonder randoms.'
Luke PvM: GT 39 farming
Famous J: 'Gelukkig heeft niemand hier een blackberry.'
Leon a.k.a. LeonStats. Helse mapdesigner ook.
Matt a.k.a. heel-de-map-gated
Marco a.k.a. gaat-altijd-met-gezichtsverwondingen-naar-huis
Mark Vuist: ik hoop met heel mijn hart dat je ooit leert DG-en. Nice saté though. Kan ook niet wachten op de nieuwe grotere glijbaan.
Superheet69: de detective van LTF. Is het een omzeiler, dan zal Bas hem ontmaskeren. Zorgt er ook altijd voor dat alle algemene topics up-to-date zijn.
Mart: l2lasergamen

Er zijn nog een heleboel meer DG-ers en verhalen, maar dit is daar niet de tijd en plaats voor. Daar hebben we het van het weekend wel weer over, en wie weet maken we nog eens onze comeback met legacy mode. The Dutch Lgnds. Ragen, ragequiten, rek0rds halen en Mark Vuist draggen tot we erbij neervallen. En verdomme geen minigolf tijdens het DG-en.

Ik heb hier veel vrienden gemaakt, maar ook veel vijanden. Het was leuk en gezellig, maar er was ook genoeg gedoe. Toch zou ik niet hebben gewild dat al dat gedoe niet zou hebben plaatsgevonden. Ik denk ook dat ik het allebei nodig had. Het hield elkaar mooi in balans. Zo bleef het leuk, maar ook interessant. Je stopt er ook niet zomaar vijf jaar van je leven en redelijk wat uren in. Dus ook bedankt richting de haters.

Ik heb de afgelopen jaren van alles meegemaakt, maar een paar van mijn mooiste momenten zijn denk ik toch:
- De discussies in OhFedC. Er waren dagen bij dat je vijf keer op bevestig moest drukken om je post te plaatsen. Zo langzaam typ ik niet en alsnog was het soms gewoon niet bij te houden. Vet, maar ook vermoeiend.
- De 1 april grap van 2013. De grap was een groot succes, terwijl we hem in de kroeg hadden bedacht.
- Mijn aanname als RS-moderator. Ooit pak ik je daar nog wel voor terug, dame.
- Mijn vertrek. Leuke berichten van mijn collega's.
- Het plagen van de nieuwe moderators. Geweldige trolls en reacties soms.
- De ultieme saradomin GWD marathon. 5000 views en 300 posts voor er ook maar een drop in het topic stond. Een trip van 15 uur, waar allerlei spelers gedurende de gehele dag nieuwe supplies kwamen brengen en de clanchat zo vol zat dat we elf keer naar beneden konden scrollen.
- En verder eigenlijk iedere keer dat ik ergens weer een heel verhaal van maakte. Het was altijd leuk om de reacties erop te lezen. Door de jaren heen ben ik hier ook redelijk bekend om komen te staan, zoals bijvoorbeeld mijn topics in buit. Daardoor ben ik ook ooit nog uitgekozen voor ''LTF-er in de Spot'' en heb ik de award ''Beste schrijver'' bij de TipAwards gewonnen.

Ik heb veel LTFers ook IRL gemeet. Ik zal niet alle namen op gaan noemen, maar dit zijn er toch zeker wel een stuk of 40. Sommigen spreek ik niet meer, sommigen zal ik niet meer spreken en sommigen heb ik afgelopen weekend nog keihard ingemaakt met lasergamen. Het waren in ieder geval stuk voor stuk allemaal geniale meetings. Sommige daarvan zijn al hele verhalen in Bar over verschenen, andere zullen een geheim blijven. Van bier, tot scapen, tot poolen, tot bowlen, tot lasergamen, tot appelcake, tot saté, tot ''sandwiches'', tot verstopte schoenen, tot bier.
Ik had beloofd er een aardig verhaal van te maken en volgens mij is dat ook redelijk gelukt. Excuses voor als het te kort was. Gezien dit mijn 10000ste post is wilde ik iets met dat getal doen, maar 10k tekens was wat weinig en 10k woorden was wat aan de lange kant. Het was af en toe ook aan de lastige kant om te bedenken wat er wel en wat er niet in kon.

Het gaat toch vreemd zijn om niet meer te kunnen power abusen en bepaalde posts van bepaalde gevallen niet meer te kunnen verwijderen, maar het is tijd om er een einde aan te breien.
Ook al is het voor de laatste keer, ik hoop dat ook deze keer jullie het (enigszins) leuk vonden om te lezen.

Bedankt en houdoe!
~TheRobot
Tim zegt: Plaatje
seriously? :')
mfw :')
dit is echt diep en diep triest, ik heb werkelijk geen flauw idee meer hoe ik vanaf jouw huis naar huis ben gekomen :')
en ik heb niet eens gedronken >:{
Rob zegt:
Mag dit mijn onderschrift worden?
Tim zegt:
doe je best :')
echt what the fuck
ik ga even mn stappen nalopen in huis om te zien of ik iets doms gedaan heb
brb

<Luke_PvM> Rob|, Aarib noemt jou in "name a good dger" op xpwaste
<Jurian> Ja hoeveel heb je hem gegeven
Plaats reactie