Het School topic

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.

Sociaal experiment

Ik acht mezelf intelligenter dan de doorsnee LTF'er
127
74%
Ik acht mezelf even intelligent als de doorsnee LTF'er
31
18%
Ik acht mezelf minder intelligent dan de doorsnee LTF'er
14
8%
 
Totaal aantal stemmen: 172

The Beast of Terror
Berichten: 5224
Lid geworden op: dinsdag 10 juni 2008, 18:48
Clan: furys clan

Re: Het School topic

Bericht door The Beast of Terror »

Nice Silfer!

Waar halen jullie je motivatie vandaan? :") Ik irriteer me kapot aan hoe ik presteer :") Ik haal consequent rond de 6.5 en daar moet ik eigenlijk gruwelijk blij mee zijn met wat ik er aan doe, maar er zit zoveel meer in.
Dennis
Berichten: 8917
Lid geworden op: woensdag 14 oktober 2009, 22:16

Re: Het School topic

Bericht door Dennis »

Same, ik hoor nu ook te leren maar ik zit een beetje muziek te luisteren :'( En als ik leer heb ik niet echt het gevoel dat ik daadwerkelijk iets leer. (vage zin dafuq)
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: Het School topic

Bericht door Superheat »

Ik denk dat het probleem bij de meesten daar zit. Het is leuk jezelf een beloning te geven wanneer je een bepaald doel haalt, maar niets weerhoudt je ervan tóch gewoon die serie te kijken, terwijl je je doel niet haalde.

Dat is dan ook iets wat voor mij absoluut niet werkt; als het - bij wijze van - geen dag voor de deadline is, kijk ik gewoon nog een paar afleveringen voordat ik überhaupt ergens aan begin.
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
The Beast of Terror
Berichten: 5224
Lid geworden op: dinsdag 10 juni 2008, 18:48
Clan: furys clan

Re: Het School topic

Bericht door The Beast of Terror »

Superheat schreef: Ik denk dat het probleem bij de meesten daar zit. Het is leuk jezelf een beloning te geven wanneer je een bepaald doel haalt, maar niets weerhoudt je ervan tóch gewoon die serie te kijken, terwijl je je doel niet haalde.

Dat is dan ook iets wat voor mij absoluut niet werkt; als het - bij wijze van - geen dag voor de deadline is, kijk ik gewoon nog een paar afleveringen voordat ik überhaupt ergens aan begin.
Dit probleem heb ik ook :") En als ik op tijd begin dan blijft het ook bij 1 zitting want dan weet ik dat ik het toch wel haal en heeft het geen prioriteit meer voor me :"/ En het is ook een probleem dat ik alleen heb bij dingen waar geen competitie is, anders kan ik me helemaal 100% focussen omdat ik moet winnen. Maar dit is puur voor mezelf en dan kan ik het echt niet opbrengen :")
Nick
Berichten: 6065
Lid geworden op: zondag 18 maart 2007, 12:06
RS: Bonuz_Ranger

Re: Het School topic

Bericht door Nick »

Heb ik ook als ik thuis leer. Je moet jezelf gewoon opsluiten in de UB, dan moet je wel leren omdat er toch niets anders is. Gewoon met iemand/paar anderen afspreken zodat je niet eerder naar huis gaat.
Laatst gewijzigd door Nick op woensdag 21 januari 2015, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
nee
Terence
Verbannen
Berichten: 20358
Lid geworden op: woensdag 19 oktober 2011, 12:16
Oude naam: J asper

Re: Het School topic

Bericht door Terence »

Dingen opzoeken, samenvattingen, belangrijke dingen uitwerken is geen probleem bij mij. Lekker muziekje op, biertje erbij en dat kan ik zo in de avond doen. Maar wanneer ik alles heb en zeg maar kan gaan leren heb ik er gewoon geen zin meer in...

Het is best achterlijk want ik zou dingen makkelijk kunnen halen als ik het bij houd of eerder aan begin maar dat kan ik niet opbrengen. Volledig eigen schuld dus
Afbeelding
Terence
Verbannen
Berichten: 20358
Lid geworden op: woensdag 19 oktober 2011, 12:16
Oude naam: J asper

Re: Het School topic

Bericht door Terence »

Ik een half uur, nu serieus beginnen
Afbeelding
Dennis
Berichten: 8917
Lid geworden op: woensdag 14 oktober 2009, 22:16

Re: Het School topic

Bericht door Dennis »

Ik al ruim 20,5 jaar :'( Rip
Mark_
Berichten: 4124
Lid geworden op: zondag 28 oktober 2007, 10:07
Oude naam: Lordsamm

Re: Het School topic

Bericht door Mark_ »

Leren gaat mij ook niet echt gemakkelijk af. Ben dan ook blij dat mijn twee minoren van het afgelopen half jaar eigenlijk alleen maar uit verslagen, rapporten en presentaties bestond.
Daniel_1102
Berichten: 4277
Lid geworden op: vrijdag 22 september 2006, 14:46
Clan: Eternity
Oude naam: daniel 1102

Re: Het School topic

Bericht door Daniel_1102 »

Wat iemand boven mij ook al zei: naar de UB of een andere leeromgeving gaan. In zo'n leersfeer gaat het mij een stuk makkelijker af dan thuis. Gewoon 09:00 in de UB en even drie dagen knallen, is ook zo voorbij!
Afbeelding
'What is our heart's desire?'
'Vengeance. Justice. Fire and blood.'
elzou
Berichten: 9958
Lid geworden op: vrijdag 31 oktober 2008, 13:49
Clan: Flutr

Re: Het School topic

Bericht door elzou »

Inderdaad, gewoon UB sessie zetten. Werkt bij mij ook heel goed. Half 11 daar afspreken tot half 1 leren, dan wandelingetje maken boterhammetje eten sigaret roken whatever en weer aan de slag. Afspreken niet naar huis te gaan voor 5 uur.
Verlosser van vele onwetende zieltjes.

Dit topic is beter voor een aantal mensen, ze weten zelf wel wie ik bedoel: http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... lit=hockey
Terence
Verbannen
Berichten: 20358
Lid geworden op: woensdag 19 oktober 2011, 12:16
Oude naam: J asper

Re: Het School topic

Bericht door Terence »

Dan wordt het waarschijnlijk meer praten met elkaar en op mobiel zitten dan leren
Afbeelding
elzou
Berichten: 9958
Lid geworden op: vrijdag 31 oktober 2008, 13:49
Clan: Flutr

Re: Het School topic

Bericht door elzou »

Terence schreef: Dan wordt het waarschijnlijk meer praten met elkaar en op mobiel zitten dan leren
Je mag niet praten hè, als iemand z'n neus steeds ophaalt kan je al zeggen dat ie m moet snuiten.
Verlosser van vele onwetende zieltjes.

Dit topic is beter voor een aantal mensen, ze weten zelf wel wie ik bedoel: http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... lit=hockey
Terence
Verbannen
Berichten: 20358
Lid geworden op: woensdag 19 oktober 2011, 12:16
Oude naam: J asper

Re: Het School topic

Bericht door Terence »

Oh is nu al te laat, morgen laatste tentamen. Misschien volgend blok eens proberen

Of als ik alleen Spaans moet herkansen precies hetzelfde als het 1e en 2e blok :lol:

Toegevoegd na 2 minuten:

Maar hoe lang van tevoren doen jullie dat dan? Of blijven jullie na een tentamen op school?
Afbeelding
The Beast of Terror
Berichten: 5224
Lid geworden op: dinsdag 10 juni 2008, 18:48
Clan: furys clan

Re: Het School topic

Bericht door The Beast of Terror »

Thx guys, volgende keer maar samen leren dan.
Het leren zelf is nooit het probleem, binnen 5 uur kan ik een vak waar ik niks van af weet zo goed leren dat ik een 6 tot 7 haal maar daarna heb ik er gewoon geen zin meer in :")


Trouwens Nick heb je die vragen van IBR nog bekeken? :")
Heb al 2 vragen gevonden waar ik vind dat ik mijn antwoord goed kan lullen :")
In- of uitklappen •
VRAAG 34
Van Vlimmeren begint in 2012 in Den Helder een groente- en fruitzaak onder de naam
‘Appels en peren’. Hij heeft ook een website met de domeinnaam ‘www.appelsenperen.nl’.
Godefroot begint in 2013 een groente- en fruitzaak in Maastricht-Zuid onder de naam ‘Peren
en appels’. Hij heeft een website met de domeinnaam ‘www.perenenappels.nl’. In 2013 opent
Van Vlimmeren een tweede vestiging van zijn groente- en fruitzaak ‘Appels en peren’ in
Maastricht-Noord.
Welk van de onderstaande alternatieven is juist?
a) Van Vlimmeren kan bezwaar maken tegen het gebruik van de naam ‘Peren en appels’
door Godefroot, omdat ‘peren en appels’ verwarring wekt met ‘Appels en peren’.
b) Van Vlimmeren kan geen bezwaar maken tegen het gebruik van de naam ‘Peren en
appels’ door Godefroot, omdat ‘Peren en appels’ beschrijvend is voor een fruitzaak.
c) Van Vlimmeren kan geen bezwaar maken tegen het gebruik van de naam ‘Peren en
appels’ door Godefroot, omdat ‘Appels en peren’ geen verwarring wekt met ‘Peren en
appels’.
d) Godefroot kan bezwaar maken tegen het gebruik van de naam ‘Appels en peren’
door Van Vlimmeren in Maastricht-Noord, omdat ‘Appels en peren’ verwarring
wekt met ‘Peren en appels’
.
Bij deze had ik B :")
Scheelt dat het hof dit heeft gezegd in een andere zaak :fluit:
Het Hof stelt vast dat het woord "sport" als beschrijvend kan worden gezien voor de producten waarin SD en SDI handelen, en ook het woord "direct" is mogelijk beschrijvend (voor de rechtstreekse verkoop aan consumenten). Bij bescherming van de combinatie van die twee termen als handelsnaam van SD is volgens het Hof echter van 'monopolisering' geen sprake. Het staat SDI, en ook andere concurrenten van SD, immers vrij om het woord "sport" en/of het woord "direct" in haar handelsnaam te voeren. Echter, het gebruik van dezelfde woordcombinatie - in dezelfde volgorde, zonder nadere wijzigingen of toevoegingen, anders dan een tussen-'s' - waardoor de handelsnaam van SDI vrijwel identiek is aan die van SD, is niet toegestaan. Het gebruik van deze twee handelsnamen naast elkaar levert volgens het Hof verwarringsgevaar op.
Laatst gewijzigd door The Beast of Terror op woensdag 21 januari 2015, 16:36, 3 keer totaal gewijzigd.
Terence
Verbannen
Berichten: 20358
Lid geworden op: woensdag 19 oktober 2011, 12:16
Oude naam: J asper

Re: Het School topic

Bericht door Terence »

Ja ik leer ook altijd via laptop, omdat ik daar alles op heb staan. Tijdens de les type ik dan die powerpoints over en aantekeningen meteen op me laptop omdat ik dat achteraf toch niet doe. Mijn handschrift is ook niet normaal lelijk dusja, zou het kunnen printen als dat het probleem zou zijn.

Voor een kennistoets worden vaak wel dingen aangegeven die je moet leren, die zoek ik op en daar maak ik dan een korte samenvatting van ofzo, net als de leerdoelen die in de studiehandleiding staan. Die moet je altijd kennen bij ons.

Over dat nachtje doorleren trouwens, had het er vandaag over met een paar anderen. Iedereen vindt het een dom idee :')
Laatst gewijzigd door Terence op woensdag 21 januari 2015, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Tim
Berichten: 13565
Lid geworden op: donderdag 21 juni 2007, 21:32

Re: Het School topic

Bericht door Tim »

Thirteen schreef:
Terence schreef: Ben trouwens net geen 21 als ik in het derde stage doe, rip Amerika
Gewoon alsnog gaan <3


Ik heb net m'n laatste punten gekregen die ik nodig had om eligible te zijn voor Amerika. Allebei boven de 8, dus die uitwisseling wordt hem hoogstwaarschijnlijk wel :wub: Hopelijk word ik in Chapel Hill geplaatst, public ivy league education fuck yeah.
Sick, las laatst dat slechts een heel klein gedeelte van jullie studie op uitwisseling mag, klopt dat?
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Het School topic

Bericht door Yves W »

Tristan schreef:
Yves W schreef:
Abbo kid schreef:
In- of uitklappen •
https://www.youtube.com/watch?v=zEEiqyhD_mk
Nabuko zou ook geen van die vragen weten. Behalve misschien de eerste paar reken vragen na hard nadenken.
Oude post waar ik op reageer, maar whatever. Tbh zou ik bij Noord-Holland ook voor Amsterdam ipv Haarlem zijn gegaan; topografie is niet mijn sterkste punt.
Ik moest wel even lachen bij dat hoofdreken. Niet zozeer omdat sommige het niet wisten maar meer omdat door die falers op de PABO geen fatsoenlijk rekenonderwijs meer kunnen geven en die arme scholieren op het middelbaar nu extra rekenonderwijs krijgen.
Oh, die rekentoetsen vallen wel mee :P. Ik heb de eerste gemaakt als pilot vorig jaar. Hoewel de vragen geen zak met wiskunde te maken hadden, had ik er wel gemakkelijk in een uurtje een 10 voor gehaald, terwijl je 2,5 uur hebt IIRC. Het is dus niet bepaald lastig (zeker niet als je bedenkt dat bijna iedereen met een punt onder de 10 heeft herkanst en volgens mij daarna >40% van mijn klas een 10 had), maar het is eerder het goed lezen van een verhaal of ergens een kleine aantekening (bijv. * = 4 bananen voor de prijs van twee op alle woensdagen) dan rekenen :"")
Afbeelding
Dboy

Re: Het School topic

Bericht door Dboy »

Dit bericht is op verzoek van de auteur verwijderd
Terence
Verbannen
Berichten: 20358
Lid geworden op: woensdag 19 oktober 2011, 12:16
Oude naam: J asper

Re: Het School topic

Bericht door Terence »

Door extra druk leer ik wel beter ja, in groepen zou kunnen maar iedereen leert laatste moment. Vanavond dus
Afbeelding
Plaats reactie