Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.

Wie van de volgende dames heeft de beste fitnessreet?

Peiling eindigde op vrijdag 11 december 2015, 1:14

Sandra Prikker
12
48%
Nikki Blackketter
3
12%
Jen Selter
2
8%
MegSquats
2
8%
Rachael Frieza
6
24%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Inverney
Ex-chatmoderator
Berichten: 3500
Lid geworden op: zondag 20 april 2008, 11:10
RS: Gestopt
Oude naam: Uber

Re: Fitness topic

Bericht door Inverney »

/\ je moet ergens weer beginnen bro!
dhondtie schreef:Ik deadlift ook helemaal nog niet lang, en heb soms dat ik qua rug en benen nog enkele reps kan doen, maar dat mijn grip het laat afweten. Net handschoenen besteld (de goedkope van XXL) waarmee ik hopelijk iets minder last zal hebben van brandende handen na een back day. Wil nu geen pussy gaan spelen, maar als handschoentjes van €7,5 mij bij elke oefening 1 rep meer kunnen geven, dan ben ik hier heel tevreden mee :p
Koop wat magnesium vriend
6 Kilo Pinda
Ex-chatmoderator
Berichten: 4793
Lid geworden op: maandag 9 maart 2009, 18:57
RS: Most Great (OSRS)
Extra rang: 3de "Beste nieuwkomer van 2009"

Re: Fitness topic

Bericht door 6 Kilo Pinda »

Pff fucked up dit... Gister met squatten schrok ik ergens van en begaf mijn onderrug het.

Gisteravond niks kunnen doen alleen op de bank liggen en zelfs dat was kut, nu beetje in bed aan het chillen maar kan geen houding vinden waar mijn onderrug niet zeurt.

Hoop echt dat dit niets ergs is en wegtrekt anders ben ik echt fucked...
R.I.P. Koen Buitelaar, 17.02.1988 - 07.03.2010
'You had to go, and left the world behind. You're not gone, you're just out of sight.'
PlaatjePlaatje
Rowwen Hèze: 'Soms is 't beater iets moeis te verleeze. Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad.'

Rowwen Hèze: 'Vur iederien din os is veurgegoan, vur iederien din alles het gegeave. Enne gojje mins blieft altied leave.'

BZB: 'Ik hou mijn leven in de hand, 't liefst gevuld tot aan de rand.'
Yentel
Moderator in categorie RS
Berichten: 2400
Lid geworden op: dinsdag 24 juni 2008, 12:24
RS: Yentel (p2p)
Extra rang: Tijdelijk Afwezig

Re: Fitness topic

Bericht door Yentel »

Iemand ervaring met het bestellen van tank tops van DYE? k geraak er niet uit welke maat ik moet nemen. vallen ze groot uit?
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: Fitness topic

Bericht door Travolter »

Ben deze beginnen doen:


Afbeelding
Heerlijke oefening. Lekkere contractie in de bicep. En heerlijk om jezelf wat te 'miren in de grote spiegel O:) . Lekkere egoboost om je biceps te zien in perspectief met je lichaam en omgeving. In mijn badkamerspiegel zie ik dat namelijk niet zo goed en lijken ze altijd zo klein te zijn :P .


Wat me er aan doet denken: ik begin wat last te krijgen van striemen. Voornamelijk op men (rechter) bicep maar aan mijn borst begint er ook al eentje te komen. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Mijn vriendin zegt dat dat eigenlijk niet echt meer weggaat en dat ik enkel kan hydrateren met uiercreme om te voorkomen dat het veel meer word.
Afbeelding
Akwasi
Berichten: 7851
Lid geworden op: donderdag 21 juli 2011, 21:11

Re: Fitness topic

Bericht door Akwasi »

Kun je niks aandoen.
Ik heb ook striemen op mn biceps, schouders, onderrug en beetje op mn borst.
Ziet er wel baas uit imo.
Afbeelding
Right`
Berichten: 1227
Lid geworden op: vrijdag 18 januari 2008, 19:03
RS: PearMac (p2p)
Oude naam: Lord marc 90

Re: Fitness topic

Bericht door Right` »

Als je eenmaal striemen heb tja dan zitten ze der, mijn biceps, borst, lats zitten zitten er aardig vol mee :).
- Afbeelding -
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: Fitness topic

Bericht door Travolter »

Jammer, echt mooi ziet het er niet uit :P. Nu valt het nog wel mee en is het nog wel cool dat je dan weet dat je zo hard groeit. Maar als het nog veel erger gaat worden. Ach, hopen dat het insmeren een beetje helpt.
Afbeelding
Inverney
Ex-chatmoderator
Berichten: 3500
Lid geworden op: zondag 20 april 2008, 11:10
RS: Gestopt
Oude naam: Uber

Re: Fitness topic

Bericht door Inverney »

stretch mark op kont crew checking in
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Fitness topic

Bericht door Bighead »

Pangasius master race: 9 gram eiwit voor 20 cent.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Willem20
Berichten: 6182
Lid geworden op: zondag 8 maart 2009, 21:51
RS: Gestopt
Clan: Hde
Oude naam: Ajaxlegend1
Contacteer:

Re: Fitness topic

Bericht door Willem20 »

Waar haal jij je pangasius dan Bighead?

Toegevoegd na 34 seconden:

Geen stretch marks, weet niet of ik daar nu blij of niet blij om moet zijn. Het doet er ook niet toe.
Above all, don't lie to yourself. The man who lies to himself and listens to his own lie comes to a point that he cannot distinguish the truth within him, or around him, and so loses all respect for himself and for others. And having no respect he ceases to love. ~Fjodor Dostojevski
Truth
Berichten: 729
Lid geworden op: zaterdag 10 mei 2014, 18:28

Re: Fitness topic

Bericht door Truth »

Aron schreef: Pangasius schijnt toch dikke rotzooi te zijn? een totaal verkeerde gekweekte vis wat ik heb gehoord
Klopt Pangasius is eigenlijk heel slecht voor je. Typisch verhaaltje van to good to be true. Is paar jaar geleden echt uitgebreid op het nieuws geweest, is nog genoeg over terug te vinden.
Willem20
Berichten: 6182
Lid geworden op: zondag 8 maart 2009, 21:51
RS: Gestopt
Clan: Hde
Oude naam: Ajaxlegend1
Contacteer:

Re: Fitness topic

Bericht door Willem20 »

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... n/speel/1/

Je kunt je wel afvragen hoe de situatie veranderd is na 5 jaar
Above all, don't lie to yourself. The man who lies to himself and listens to his own lie comes to a point that he cannot distinguish the truth within him, or around him, and so loses all respect for himself and for others. And having no respect he ceases to love. ~Fjodor Dostojevski
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Fitness topic

Bericht door Bighead »

Willem20 schreef: Waar haal jij je pangasius dan Bighead?
AH Basic uit het vriesvak voor 2,49 per 600 gram.
Aron schreef:Pangasius schijnt toch dikke rotzooi te zijn? een totaal verkeerde gekweekte vis wat ik heb gehoord
Valt allemaal heel erg mee. Zie slide 29: http://www.seafish.org/media/572923/aci ... irling.pdf. Hoe dan ook ben ik niet van plan om er een kilo per dag van te eten, dus zal allemaal wel los lopen.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Bartt
Ex-moderator
Berichten: 5699
Lid geworden op: zaterdag 27 september 2008, 21:03
Oude naam: Esc_Wash0r

Re: Fitness topic

Bericht door Bartt »

M'n deadlift form wil maar niet deftig worden.. Bij het naar beneden halen van het gewicht zakt m'n rug mee langs boven door het gewicht en heb ik wat kromming bovenaan.. Ga nu niet meer kijken naar gewicht maar gewoon laag beginnen en de juiste form zoeken, want wil geen blessures oplopen als ik hoger ga in gewicht.


Squats wel 3x 100kg gedaan vandaag, felt great!
Ik herinner mij nog dat ik halfweg februari nog nooit had gesquat, en ik kon met moeite 60kg squatten in het squat rek... Nu doe ik 3x 100kg na nog geen 2 maanden zonder squat rek. Zalig! If only dat die deadlift even snel in de lucht ging :p
Outside of a dog, a book is man’s best friend. Inside of a dog, it’s too dark to read.

GROUCHO MARX
Afbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Fitness topic

Bericht door Bighead »

Nuja, wat upper back rounding zal je geen blessures doen oplopen. Wel is het aan te raden om je core gespannen te houden tijdens de negative en je bovenrug zo stabiel mogelijk in een gelijkaardige positie te houden. Probeer eens rack pulls als je moeite hebt met dat stuk van de oefening, zal je wellicht baat bij hebben. Of zware rows.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
I Terrie I
Berichten: 3762
Lid geworden op: woensdag 11 juli 2007, 17:30
Clan: None.
Oude naam: Schaatsen3

Re: Fitness topic

Bericht door I Terrie I »

Bighead schreef:
Akwasi schreef:
Bighead schreef:
I Terrie I schreef: Ben m'n straps in de gym kwijtgeraakt-_- Iemand nog aanrader welke ik moet bestellen of maar weer gewoon de cheapest van B&F?
Klinkt alsof iemand je een dienst heet verleend. Wat til je precies dat je straps nodig vindt?
Best handig als je veel deadlift lijkt mij
Je onderarmen begeven het veel eerder dan je rug en benen dusja
Dat lijkt me precies waarom je geen straps wil gebruiken. De meeste mensen die ik ken die zonder straps deadliften hebben absoluut geen achterstand op hun onderarmen. Door ze te ontlasten veroorzaak je dat probleem mijns inziens juist.
Deadlift met straps 160kg 8 Reps
En m'n 1 rep max is 180kg
Gebruik geen magnesium en m'n handen glijden van de stang af.
Afbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Fitness topic

Bericht door Bighead »

Op het moment dat je work sets met straps doet vergroot je dat probleem alleen maar doordat je zo goed als geen grip strength traint. Het blijft een eigen keuze natuurlijk.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Danneh
Berichten: 8980
Lid geworden op: donderdag 4 januari 2007, 13:35

Re: Fitness topic

Bericht door Danneh »

Bartt schreef: M'n deadlift form wil maar niet deftig worden.. Bij het naar beneden halen van het gewicht zakt m'n rug mee langs boven door het gewicht en heb ik wat kromming bovenaan.. Ga nu niet meer kijken naar gewicht maar gewoon laag beginnen en de juiste form zoeken, want wil geen blessures oplopen als ik hoger ga in gewicht.


Squats wel 3x 100kg gedaan vandaag, felt great!
Ik herinner mij nog dat ik halfweg februari nog nooit had gesquat, en ik kon met moeite 60kg squatten in het squat rek... Nu doe ik 3x 100kg na nog geen 2 maanden zonder squat rek. Zalig! If only dat die deadlift even snel in de lucht ging :p
Edit: oeps :3

De kromming in de onderrug/bovenrug kan te maken hebben met overactieve (te korte) hamstrings / rechte buikspieren en je adductoren in de bovenbeen.
Bartt
Ex-moderator
Berichten: 5699
Lid geworden op: zaterdag 27 september 2008, 21:03
Oude naam: Esc_Wash0r

Re: Fitness topic

Bericht door Bartt »

Bighead schreef:Nuja, wat upper back rounding zal je geen blessures doen oplopen. Wel is het aan te raden om je core gespannen te houden tijdens de negative en je bovenrug zo stabiel mogelijk in een gelijkaardige positie te houden. Probeer eens rack pulls als je moeite hebt met dat stuk van de oefening, zal je wellicht baat bij hebben. Of zware rows.
Thanks voor de tips!
Danneh schreef:
Bartt schreef: M'n deadlift form wil maar niet deftig worden.. Bij het naar beneden halen van het gewicht zakt m'n rug mee langs boven door het gewicht en heb ik wat kromming bovenaan.. Ga nu niet meer kijken naar gewicht maar gewoon laag beginnen en de juiste form zoeken, want wil geen blessures oplopen als ik hoger ga in gewicht.


Squats wel 3x 100kg gedaan vandaag, felt great!
Ik herinner mij nog dat ik halfweg februari nog nooit had gesquat, en ik kon met moeite 60kg squatten in het squat rek... Nu doe ik 3x 100kg na nog geen 2 maanden zonder squat rek. Zalig! If only dat die deadlift even snel in de lucht ging :p
Edit: oeps :3

De kromming in de onderrug/bovenrug kan te maken hebben met overactieve (te korte) hamstrings / rechte buikspieren en je adductoren in de bovenbeen.
Waarom de edit: oeps? :p

En hoe specifiek die problemen aanpakken?

Van een filmpje van candito heb ik nu gezien om ook wat snatch grip DL's te doen omdat het dan veel moeilijker is om je bovenrug te krommen, en zo de beweging in te oefenen..
Outside of a dog, a book is man’s best friend. Inside of a dog, it’s too dark to read.

GROUCHO MARX
Afbeelding
Danneh
Berichten: 8980
Lid geworden op: donderdag 4 januari 2007, 13:35

Re: Fitness topic

Bericht door Danneh »

Bartt schreef:
Bighead schreef:Nuja, wat upper back rounding zal je geen blessures doen oplopen. Wel is het aan te raden om je core gespannen te houden tijdens de negative en je bovenrug zo stabiel mogelijk in een gelijkaardige positie te houden. Probeer eens rack pulls als je moeite hebt met dat stuk van de oefening, zal je wellicht baat bij hebben. Of zware rows.
Thanks voor de tips!
Danneh schreef:
Bartt schreef: M'n deadlift form wil maar niet deftig worden.. Bij het naar beneden halen van het gewicht zakt m'n rug mee langs boven door het gewicht en heb ik wat kromming bovenaan.. Ga nu niet meer kijken naar gewicht maar gewoon laag beginnen en de juiste form zoeken, want wil geen blessures oplopen als ik hoger ga in gewicht.


Squats wel 3x 100kg gedaan vandaag, felt great!
Ik herinner mij nog dat ik halfweg februari nog nooit had gesquat, en ik kon met moeite 60kg squatten in het squat rek... Nu doe ik 3x 100kg na nog geen 2 maanden zonder squat rek. Zalig! If only dat die deadlift even snel in de lucht ging :p
Edit: oeps :3

De kromming in de onderrug/bovenrug kan te maken hebben met overactieve (te korte) hamstrings / rechte buikspieren en je adductoren in de bovenbeen.
Waarom de edit: oeps? :p

En hoe specifiek die problemen aanpakken?

Van een filmpje van candito heb ik nu gezien om ook wat snatch grip DL's te doen omdat het dan veel moeilijker is om je bovenrug te krommen, en zo de beweging in te oefenen..
Had verkeerde info gegeven, dus toen ge-edit.

Maar, een snatch-dl is goed voor de kromming van de bovenrug er uit te halen. Puur omdat je meer de hamstrings aanspreekt (snatch is meer hamstring werk), de onderrug naar binnen moet trekken om een rechte houding te hebben, en de rhomboids / trapezius kort moet houden om de nek niet naar voren te laten leunen. Tevens krijg je, doordat je die rechte houding hebt, een rek op de buikspieren (hetzelfde gevoel als bij een pull-up - merk ik, bijvoorbeeld, extreem veel spanning op de buikspieren.) wat je automatisch wilt hebben gezien je buikspieren te kort zijn voor een conventional deadlift, tevens werk je aan de abductoren (antagonist van de adductoren), ook niet verkeerd.
Plaats reactie