Het algemene computertopic

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!

Heb je een computer?

Ja
15
65%
Nee
8
35%
 
Totaal aantal stemmen: 23

Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Travolter »

Going4Quests schreef:
Travolter schreef: Hm, kan het zijn dat ik dat logo niet heb? Het is me in ieder geval nog niet opgevallen. Zou morgen fzo eens moeten kijken xd
Op de Surface 3 van mijn grootmoeder kwam het logo er eerst ook niet op. Windows doet checks of je computer Windows 10 aankan, maar deze tool werkt voor een of andere reden niet altijd.

Om dat op te lossen moet je even een cmd script maken, cmd openen als administrator, en het path van de cmd file invoeren (idk of ik de juiste termen gebruikt heb, maar ik neem aan dat je het wel zult snappen - zeker met de link van Microsoft erbij)

Link: http://answers.microsoft.com/nl-nl/wind ... f849fcd38a

:)
Lol, nty,ben blij dat ik geen melding krijg.
Afbeelding
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Going4Quests »

Ik wou alleen maar helpen. :mrgreen:

(voor de haters tegenover dat icoon kan je misschien dat proces in omgekeerde volgorde ofzo doen? Ik weet niet of dat werkt. :P)
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Het algemene computertopic

Bericht door i k0nijn i »

Ook niets gekregen, maar je moet wellicht updaten? :")
Afbeelding
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Going4Quests »

Er moeten een aantal KBs zijn. In de Vraag&Antwoord staan fixes. :)
Daminovich
Berichten: 6420
Lid geworden op: donderdag 29 juli 2010, 17:49
Clan: Geen
Oude naam: Damien H

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Daminovich »

feppie64 schreef:
Rallim schreef: ik vind niet dat je de bovengenoemde poll mag gebruiken, gezien het feit dat daar lang niet iedereen aan mee heeft gedaan. ik heeft een poos terug eens gebruikersstatistieken gekregen van Lunagang met de percentages van het browsergebruik en os-gebruik. ik zal eens kijken of ik ze nog kan vinden

Toegevoegd na 12 minuten:

hm kan ze op het moment even niet vinden. misschien dat Bighead ons kan helpen?

Code: Selecteer alles

Windows 7 		44.2%
Windows 8.1 	36.4%
Windows 8 		2.9%
Mac 10.10 		2.9%
Windows Vista 	2.6%
Android 4.4 	2.4%
iOS 8.1 		2%
Mac 10.9 		1.3%
Android 5.0 		0.7%
Windows XP 		0.7%

Chrome 				69.8%
Firefox 			9.5%
Internet Explorer 	9%
Chrome Mobile 		3.2%
Safari 				2.8%
Mobile Safari 		2.8%
Opera 				1.3%
Android Browser 	0.9%
Chrome Mobile iOS 	0.3%
IE Mobile 			0.1%
Zijn al wel drie maanden oud, ik kan morgen wel recentere plaatsen als jullie dat willen.
Hoe zit dat als ik met hetzelfde account op de ene PC Windows 8.1 heb en de andere Windows 7. Gaat er dan bij allebei een puntje op?
feppie64
Webmaster
Berichten: 7827
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Re: Het algemene computertopic

Bericht door feppie64 »

Het gaat om een percentage van het totaal aantal bezoeken, er wordt niet gekeken of je ingelogd bent.
If a visitor comes to your website for the first time or if he visits a page more than 30 minutes after his last page view, this will be recorded as a new visit.
Daminovich
Berichten: 6420
Lid geworden op: donderdag 29 juli 2010, 17:49
Clan: Geen
Oude naam: Damien H

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Daminovich »

Ah zo. Danku.
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Yves W »

i k0nijn i schreef: Ook niets gekregen, maar je moet wellicht updaten? :")
Klopt; KB3035583 zou "problemen" in windows moeten fixen. Het fixt alleen maar de installatie van wat adware op je PC, lmao.

De omgekeerde volgorde volgen is een grappig idee, maar gaat nooit werken. De oplossing is gewoon je registry wat aanpassen; had ik op de vorige pagina gepost IIRC. Werkt perfect.
Afbeelding
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Going4Quests »

Yves W schreef:
i k0nijn i schreef: Ook niets gekregen, maar je moet wellicht updaten? :")
Klopt; KB3035583 zou "problemen" in windows moeten fixen.
Dat is een standaard textje die ze bij KBs zetten. Is altijd al zo geweest bij Windows.
Rallim
Berichten: 1189
Lid geworden op: woensdag 6 februari 2008, 14:38
RS: Raddallin (p2p)
Oude naam: b a 1 0 0
Contacteer:

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Rallim »

feppie64 schreef:
Rallim schreef: ik vind niet dat je de bovengenoemde poll mag gebruiken, gezien het feit dat daar lang niet iedereen aan mee heeft gedaan. ik heeft een poos terug eens gebruikersstatistieken gekregen van Lunagang met de percentages van het browsergebruik en os-gebruik. ik zal eens kijken of ik ze nog kan vinden

Toegevoegd na 12 minuten:

hm kan ze op het moment even niet vinden. misschien dat Bighead ons kan helpen?

Code: Selecteer alles

Windows 7 		44.2%
Windows 8.1 	36.4%
Windows 8 		2.9%
Mac 10.10 		2.9%
Windows Vista 	2.6%
Android 4.4 	2.4%
iOS 8.1 		2%
Mac 10.9 		1.3%
Android 5.0 		0.7%
Windows XP 		0.7%

Chrome 				69.8%
Firefox 			9.5%
Internet Explorer 	9%
Chrome Mobile 		3.2%
Safari 				2.8%
Mobile Safari 		2.8%
Opera 				1.3%
Android Browser 	0.9%
Chrome Mobile iOS 	0.3%
IE Mobile 			0.1%
Zijn al wel drie maanden oud, ik kan morgen wel recentere plaatsen als jullie dat willen.
dankjewel!! als je een recentere kan plaatsen, graag!

Toegevoegd na 5 minuten:
Going4Quests schreef: Hehe 0.1 IE mobile. Misschien is dat puur mijn Windows Phone wel. :fluit:
Wordt die niet gezien als Internet Explorer? ik denk dat die IE mobile nog een bejaarde smartphone is die op windows mobile (niet hetzelfde als windows phone) draait
Vyrelords Combat Training (Melee/Ranged) | SSD Guide
~Proud owner of Certificate of Proficiency in English (CPE)~
Afbeelding
I Wear Glory
Berichten: 2007
Lid geworden op: zondag 11 maart 2007, 10:04
RS: I Wear Glory (p2p)
Oude naam: Timie187

Re: Het algemene computertopic

Bericht door I Wear Glory »

Ik heb wat problemen met m'n SSD in m'n laptop. Ik heb een Asus N551JK en er zat oorspronkelijk geen SSD in dus heb ik een caddy gekocht en de harde schijf in m'n optische drive gestopt en een SSD op de plek van de harde schijf. Nu had ik al een tijdje last van bluescreens en heb ik het idee dat de laptop de SSD niet kan vinden. Om er achter te komen of dit aan de SSD ligt of aan het moederbord heb ik de harde schijf en SSD omgewisselt om te kijken of het probleem dan weg gaat. Het probleem is nu alleen dat de SSD letterlijk de helft zo snel is.
Een tijdje geleden ging het hier ook over SATA poorten in een laptop en volgens HWiNFO wat toen genoemd werd heeft mijn laptop 2 sata 3 poorten (6 Gb/s). Hij geeft nu aan dat de SSD maar met 3 Gb/s wordt gebruikt.

Afbeelding

Heeft iemand een idee hoe/of dit op te lossen is?
Afbeelding
Japeroen386
Berichten: 5546
Lid geworden op: donderdag 10 juli 2008, 21:58
RS: Gestopt

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Japeroen386 »

Ik denk dat HWiNFO de SATA-versie van je schijven weergeeft, en niet de SATA-versie van je poorten op je moederbord, want dat programma geeft bij mij toch die waarden aan.
Waarschijnlijk zal je ODD normaal op een SATA-I poort zijn, wat ook bij mij zo is, en je HDD oorspronkelijk op een SATA-II of een SATA-III poort, vandaar het snelheidsverschil.
Quitted 27/04/2012.
I Wear Glory
Berichten: 2007
Lid geworden op: zondag 11 maart 2007, 10:04
RS: I Wear Glory (p2p)
Oude naam: Timie187

Re: Het algemene computertopic

Bericht door I Wear Glory »

Nu je het zo zegt klinkt het wel logisch inderdaad. Is er nog een andere manier om het type SATA poort te checken?
Afbeelding
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Mike Ross »

Aangezien mijn huidige laptop na 7 jaar wat sloom begint te worden, ben ik op zoek naar een nieuwe. Naast de standaard dingen die een redelijke laptop heeft, heb ik twee eisen:

- Ik wil graag Netflix en RS3 (met goede FPS op HD) naast elkaar kunnen draaien, zonder haperingen
- Een redelijk scherm, zodat ik Netflix en RS3 tegelijk kan doen.

Verder gebruik ik voor andere games m'n ps4, dus ik heb m'n laptop voor de rest alleen nodig voor school. Ik wil er maximaal 800 euro aan uitgeven, maar met mijn eisen moet het toch goedkoper kunnen. Iemand een goede tip?
MrSenne
Berichten: 17974
Lid geworden op: maandag 14 mei 2007, 16:12

Re: Het algemene computertopic

Bericht door MrSenne »

I Wear Glory schreef: Nu je het zo zegt klinkt het wel logisch inderdaad. Is er nog een andere manier om het type SATA poort te checken?
Het feit dat je zegt dat je SSD half zo snel is in je Optical Drive slot zal wel betekenen dat het een tragere SATA poort betreft?
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Joa »

Mike Ross schreef: Aangezien mijn huidige laptop na 7 jaar wat sloom begint te worden, ben ik op zoek naar een nieuwe. Naast de standaard dingen die een redelijke laptop heeft, heb ik twee eisen:

- Ik wil graag Netflix en RS3 (met goede FPS op HD) naast elkaar kunnen draaien, zonder haperingen
- Een redelijk scherm, zodat ik Netflix en RS3 tegelijk kan doen.

Verder gebruik ik voor andere games m'n ps4, dus ik heb m'n laptop voor de rest alleen nodig voor school. Ik wil er maximaal 800 euro aan uitgeven, maar met mijn eisen moet het toch goedkoper kunnen. Iemand een goede tip?
Hier misschien eentje van?

http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/le ... eries/z50/
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Rems »

http://gamepc.nl/game-pc-max

Is deze shizzle legit? Ik ga een PC bouwen, alleen ik heb zelf nog nooit zo'n ding in elkaar gezet en ik laat et dus liever door iemand anders doen. Deze site scheelt niet eens zoveel met als je de onderdelen los zou kopen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Going4Quests »

Is dat niet duur voor maar i5, GTX 960 en 8GB RAM?
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Royenroy »

Het is legit, maar je kan het toch zeker beter zelf doen. Op Tweakers zijn er vast wel mensen in de buurt die eventueel willen helpen.

Toegevoegd na 47 seconden:
Going4Quests schreef: Is dat niet duur voor maar i5, GTX 960 en 8GB RAM?
Tja, een GTX970 voor dat budget is niet onmogelijk.
In- of uitklappen •
Afbeelding
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Going4Quests »

Zie, die build die jij nu toont, dat is al dezelfde prijs voor een GTX 970 ipv GTX 960.
Plaats reactie