Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.

Wie van de volgende dames heeft de beste fitnessreet?

Peiling eindigde op vrijdag 11 december 2015, 1:14

Sandra Prikker
12
48%
Nikki Blackketter
3
12%
Jen Selter
2
8%
MegSquats
2
8%
Rachael Frieza
6
24%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Fitness topic

Bericht door Bighead »

Vrinden! Fitnessen we nog? Zelf maandag voor het eerst 4 plates gepulld, good stuff. Op naar de 5, natuurlijk.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40377
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Fitness topic

Bericht door Daan »

Ik heb nu eindelijk de tijd om 3/4x per week te sporten en ik zie gelijk dat het met sprongen vooruit gaat.
Verder wil ik eigenlijk graag leren deadliften, maar ik weet niet helemaal waar ik beginnen moet. Iemand een goede YTguide?
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Fitness topic

Bericht door Rems »

Uhm half youtube staat vol met Deadlift guides.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Fitness topic

Bericht door Bighead »

De volgende video's zijn inhoudelijk vrij waardevol. Denk er echter wel aan dat iedereen anders deadlift, en daar niets mis mee is zolang je niets doet dat echt heel dom is (onderrug bol laten trekken is bijvoorbeeld een echte no-go).

https://www.youtube.com/watch?v=Y1IGeJEXpF4
https://www.youtube.com/watch?v=NdjuX-GRby8
https://www.youtube.com/watch?v=u6UgD1H_AXw
https://www.youtube.com/watch?v=AfOxKyn7wGI
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40377
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Fitness topic

Bericht door Daan »

Rems schreef: Uhm half youtube staat vol met Deadlift guides.
Daarom is het moeilijk om te zien welke nou echt goed zijn. Thanks Tim!
EkteZwarte
Berichten: 101
Lid geworden op: vrijdag 8 augustus 2014, 20:56

Re: Fitness topic

Bericht door EkteZwarte »

Kijk de vids van Mark Rippetoe
Afbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Fitness topic

Bericht door Bighead »

Mark Rippetoe zou ik niet als een betrouwbare bron over de deadlift beschouwen. Hij heeft uitzonderlijk middelmatige stats voor iemand die niet natuurlijk is.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Volture
Last one standing
Berichten: 15063
Lid geworden op: woensdag 14 december 2005, 13:31

Re: Fitness topic

Bericht door Volture »

Bighead schreef: Mark Rippetoe zou ik niet als een betrouwbare bron over de deadlift beschouwen. Hij heeft uitzonderlijk middelmatige stats voor iemand die niet natuurlijk is.
>Mark Rippetoe niet als betrouwbare bron beschouwen
Kerel deadlift 225kg op zn 56e.

https://www.youtube.com/watch?v=DkCBWgwml7I
Afbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Fitness topic

Bericht door Bighead »

Best een zwakke deadlift voor iemand die al langer lift dan ik oud ben en het grootste deel van die tijd onnatuurlijk is geweest. Begrijp me niet verkeerd, ik vind Rip echt een topkerel, maar hij is geen buitengewone deadlifter.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Volture
Last one standing
Berichten: 15063
Lid geworden op: woensdag 14 december 2005, 13:31

Re: Fitness topic

Bericht door Volture »

Bighead schreef: Best een zwakke deadlift voor iemand die al langer lift dan ik oud ben en het grootste deel van die tijd onnatuurlijk is geweest. Begrijp me niet verkeerd, ik vind Rip echt een topkerel, maar hij is geen buitengewone deadlifter.
Uh, dus iemand z'n kennis over deadlifts gaat samen met het gewicht achteruit..? Die kerel zit al weet ik hoe lang niet meer aan de roids en aangezien hij onderhand al 59 is, is 225kg absoluut een net gewicht. Simeon Panda deadlift zo'n 280kg als ORM ter vergelijking en die zit in z'n prime.
Afbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Fitness topic

Bericht door Bighead »

In 2013 gebruikte 'ie in ieder geval nog, op dat punt had 'ie een 225kg deadlift. Zie ook zijn 2e post in deze thread: http://startingstrength.com/resources/f ... 2925c50465. Simeon Panda vergelijken met Rip snap ik verder niet zo goed aangezien Panda geen powerlifter is.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Volture
Last one standing
Berichten: 15063
Lid geworden op: woensdag 14 december 2005, 13:31

Re: Fitness topic

Bericht door Volture »

Bighead schreef: In 2013 gebruikte 'ie in ieder geval nog, op dat punt had 'ie een 225kg deadlift. Zie ook zijn 2e post in deze thread: http://startingstrength.com/resources/f ... 2925c50465. Simeon Panda vergelijken met Rip snap ik verder niet zo goed aangezien Panda geen powerlifter is.
Nou goed, dan gebruikt ie wel. Wat dan nog? Vind het allemaal niet zo relevant eigenlijk wat je aanhaalt, aangezien zijn steroidgebruik en het feit of hij een powerlifter is of niet niet afdoen aan zijn kennis. Ik nam Simeon Panda enkel als voorbeeld om aan te tonen dat zijn lifts in vergelijking met een over het algemeen beschouwd sterk persoon niet slecht zijn.
Afbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Fitness topic

Bericht door Bighead »

Klopt, niet slecht inderdaad. Maar om hem dan direct te zien als een goede informatiebron met betrekking tot deadlifts vind ik erg ver gaan. De deadlift video's die ik van hem heb gezien zijn in de praktijk erg matig.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Big slayer79
Ex-moderator
Berichten: 1759
Lid geworden op: donderdag 20 maart 2008, 20:26

Re: Fitness topic

Bericht door Big slayer79 »

Er valt voor beide kanten wat te zeggen. Langs de ene kant zal een behoorlijke hoeveelheid gewicht waarschijnlijk in het verlengde liggen van een zeer goede techniek. Aan de andere kant moet je je ook niet daarop blind staren, kijk maar naar Brian Shaw, hilarisch slechte conventional deadlift uitvoering op papier, kerel pullt vervolgens rond de 460kg :mrgreen: Dan wat Mark Rippetoe betreft: zijn deadlift was vroeger niet bepaald wauw, en op zijn huidige leeftijd ook niet noodzakelijk. Vergeet niet dat gezien zijn decennia van training en roids hierin een enorm grote rol spelen. Hem vergelijken met iemand van 59 gaat gewoon niet op. Hij zal ongetwijfeld wel aan de TRT zitten, en zoals ik al zei, gezien al de rest vind ik die deadlift dan gewoon redelijk. Denk dat hij nu de fysieke capaciteiten zal hebben van iemand ergens in de 40, al was het maar enkel vanwege de TRT.
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Fitness topic

Bericht door La Pulga »

Wat te doen tegen verzuring tijdens het hardlopen? Conditioneel kan ik het prima volhouden, maar die klote verzuring nakt mij steeds.

Ik ren wel vaak heuvels op, maar dat niet doen is geen oplossing.
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Fitness topic

Bericht door Bighead »

Train je benen?

Edit: (Dat is bedoeld als legitieme vraag, niet als sarcastische sneer, belangrijk om er even bij te vermelden als ik het nalees. :'))
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Fitness topic

Bericht door La Pulga »

Nee, ik die enkel aan hardlopen en wat simpele oefeningen hier en daar.

Toegevoegd na 31 seconden:

Mijn ouders lopen ook hard en die hebben nergens last van.
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Fitness topic

Bericht door Bighead »

Wou net zeggen: doe anders ook nog 5xF pagga slaan als je niet van plan bent te gaan deadliften met PPL. Hoe dan ook zou ik dls op back day doen aangezien met squats en deads samen er altijd een onder gaat lijden. Als ik een week wat minder tijd heb die ik pull/legs vaak samen, anders apart. Werkt vrij goed voor me, maar ik geef zeker de voorkeur aan PPL als ik de tijd ervoor heb. Zal zometeen nog even wat inhoudelijker naar je schema kijken.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Nooby killor
Berichten: 2300
Lid geworden op: zaterdag 21 april 2007, 18:06

Re: Fitness topic

Bericht door Nooby killor »

Ik zit er zelf ook aan te denken om binnenkort op een PPL schema over te stappen. Ik vraag me alleen af of het niet handiger kan zijn om verschillende schouder oefeningen op leg day te doen? Dit haalt iets weg van de redelijk volle push dag en voegt wat toe aan de redelijk korte leg dag. Zou dit werken, of is het dan niet handig dat je weer een push dag gelijk na je schouder oefeningen hebt, waar je vaak toch ook je triceps mee gebruikt?
Afbeelding
Big slayer79
Ex-moderator
Berichten: 1759
Lid geworden op: donderdag 20 maart 2008, 20:26

Re: Fitness topic

Bericht door Big slayer79 »

Nooby killor schreef: Ik zit er zelf ook aan te denken om binnenkort op een PPL schema over te stappen. Ik vraag me alleen af of het niet handiger kan zijn om verschillende schouder oefeningen op leg day te doen? Dit haalt iets weg van de redelijk volle push dag en voegt wat toe aan de redelijk korte leg dag. Zou dit werken, of is het dan niet handig dat je weer een push dag gelijk na je schouder oefeningen hebt, waar je vaak toch ook je triceps mee gebruikt?
Ik zou eerder kijken naar je weak links, niet om zomaar wat tijd op te vullen met random oefeningen. Indien jouw schouders mooi gelijk groeien met de rest is het vrij waarschijnlijk overkill om ook nog eens op je leg day schouders te doen. Bijkomende reden om het niet te doen is ook dat je vind ik geen 6 oefeningen nodig hebt voor een goeie leg day. Ik kan met 3-4 oefeningen en soms zelfs 1-2 mezelf 1-2u lang bezig houden. Indien je daadwerkelijk wat gewicht met enige intensiteit verplaatst denk ik niet dat je staat te springen om wat side raises te gaan doen nadat je squats, deadlifts, lunges, leg press, calf press etc hebt gedaan. Indien dat wel het geval is heb ik het vermoeden dat je niet hard genoeg getraint hebt. Kort samengevat: bekijk je weak links, neem ze onder handen op de desbetreffende trainingsdagen, en indien nodig voeg je hier en daar iets extra's toe, mits je daarmee je recovery niet in de weg staat.
Plaats reactie