Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.

Wie van de volgende dames heeft de beste fitnessreet?

Peiling eindigde op vrijdag 11 december 2015, 1:14

Sandra Prikker
12
48%
Nikki Blackketter
3
12%
Jen Selter
2
8%
MegSquats
2
8%
Rachael Frieza
6
24%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Nooby killor
Berichten: 2300
Lid geworden op: zaterdag 21 april 2007, 18:06

Re: Fitness topic

Bericht door Nooby killor »

Big slayer79 schreef:
Nooby killor schreef: Ik zit er zelf ook aan te denken om binnenkort op een PPL schema over te stappen. Ik vraag me alleen af of het niet handiger kan zijn om verschillende schouder oefeningen op leg day te doen? Dit haalt iets weg van de redelijk volle push dag en voegt wat toe aan de redelijk korte leg dag. Zou dit werken, of is het dan niet handig dat je weer een push dag gelijk na je schouder oefeningen hebt, waar je vaak toch ook je triceps mee gebruikt?
Ik zou eerder kijken naar je weak links, niet om zomaar wat tijd op te vullen met random oefeningen. Indien jouw schouders mooi gelijk groeien met de rest is het vrij waarschijnlijk overkill om ook nog eens op je leg day schouders te doen. Bijkomende reden om het niet te doen is ook dat je vind ik geen 6 oefeningen nodig hebt voor een goeie leg day. Ik kan met 3-4 oefeningen en soms zelfs 1-2 mezelf 1-2u lang bezig houden. Indien je daadwerkelijk wat gewicht met enige intensiteit verplaatst denk ik niet dat je staat te springen om wat side raises te gaan doen nadat je squats, deadlifts, lunges, leg press, calf press etc hebt gedaan. Indien dat wel het geval is heb ik het vermoeden dat je niet hard genoeg getraint hebt. Kort samengevat: bekijk je weak links, neem ze onder handen op de desbetreffende trainingsdagen, en indien nodig voeg je hier en daar iets extra's toe, mits je daarmee je recovery niet in de weg staat.
Zeker mee eens, het is ook zeker niet de bedoeling om de dagen wat meer op te vullen, maar meer om de push dag wat te verlichten. Meestal ben ik na squatten en leg press al redelijk gesloopt dus daar heb je ook wel een punt. Ik zal het binnenkort maar gewoon zelf wel eens proberen.
Afbeelding
Big slayer79
Ex-moderator
Berichten: 1759
Lid geworden op: donderdag 20 maart 2008, 20:26

Re: Fitness topic

Bericht door Big slayer79 »

Nooby killor schreef:
Big slayer79 schreef:
Nooby killor schreef: Ik zit er zelf ook aan te denken om binnenkort op een PPL schema over te stappen. Ik vraag me alleen af of het niet handiger kan zijn om verschillende schouder oefeningen op leg day te doen? Dit haalt iets weg van de redelijk volle push dag en voegt wat toe aan de redelijk korte leg dag. Zou dit werken, of is het dan niet handig dat je weer een push dag gelijk na je schouder oefeningen hebt, waar je vaak toch ook je triceps mee gebruikt?
Ik zou eerder kijken naar je weak links, niet om zomaar wat tijd op te vullen met random oefeningen. Indien jouw schouders mooi gelijk groeien met de rest is het vrij waarschijnlijk overkill om ook nog eens op je leg day schouders te doen. Bijkomende reden om het niet te doen is ook dat je vind ik geen 6 oefeningen nodig hebt voor een goeie leg day. Ik kan met 3-4 oefeningen en soms zelfs 1-2 mezelf 1-2u lang bezig houden. Indien je daadwerkelijk wat gewicht met enige intensiteit verplaatst denk ik niet dat je staat te springen om wat side raises te gaan doen nadat je squats, deadlifts, lunges, leg press, calf press etc hebt gedaan. Indien dat wel het geval is heb ik het vermoeden dat je niet hard genoeg getraint hebt. Kort samengevat: bekijk je weak links, neem ze onder handen op de desbetreffende trainingsdagen, en indien nodig voeg je hier en daar iets extra's toe, mits je daarmee je recovery niet in de weg staat.
Zeker mee eens, het is ook zeker niet de bedoeling om de dagen wat meer op te vullen, maar meer om de push dag wat te verlichten. Meestal ben ik na squatten en leg press al redelijk gesloopt dus daar heb je ook wel een punt. Ik zal het binnenkort maar gewoon zelf wel eens proberen.
Flat bench, incline bench, overhead press, close grip bench, dips. Die vijf oefeningen zou ik onderling wat mee roteren afgaande op welke punten jij wilt verbeteren. Ik zou overwegen om er daar drie per training van mee te pakken, en eventueel om de training wat af te wisselen indien je dat nodig vindt. Echt overdreven veel push volume vind ik dat nog niet. Zolang je verder niet overdrijft met bijkomende isolatie oefeningen mag dat geen probleem zijn lijkt me. Eventueel na die compounds setje flyes en/of setje facepulls er tegenaan gooien. Heb je wat mij betreft een prima push day zonder overdreven veel volume.
6 Kilo Pinda
Ex-chatmoderator
Berichten: 4793
Lid geworden op: maandag 9 maart 2009, 18:57
RS: Most Great (OSRS)
Extra rang: 3de "Beste nieuwkomer van 2009"

Re: Fitness topic

Bericht door 6 Kilo Pinda »

Ga nou niet rommelen aan een veel bewezen formule... PPL, schouders bij push dag niet anders.

Draai je hem zoals de meeste 2x per week dan zou je je schouders gewoon teveel belasten.

Schouders niet kunnen doen op push dag vind ik sowieso raar?
R.I.P. Koen Buitelaar, 17.02.1988 - 07.03.2010
'You had to go, and left the world behind. You're not gone, you're just out of sight.'
PlaatjePlaatje
Rowwen Hèze: 'Soms is 't beater iets moeis te verleeze. Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad.'

Rowwen Hèze: 'Vur iederien din os is veurgegoan, vur iederien din alles het gegeave. Enne gojje mins blieft altied leave.'

BZB: 'Ik hou mijn leven in de hand, 't liefst gevuld tot aan de rand.'
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Fitness topic

Bericht door Bighead »

Push dag is doorgaans de kortste training als ik PPL doe. :')
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ex-gebruiker 24151
Charmeur
Berichten: 5734
Lid geworden op: woensdag 27 augustus 2008, 17:41
RS: 123456 (f2p)

Re: Fitness topic

Bericht door Ex-gebruiker 24151 »

Bericht verwijderd op verzoek van auteur
Akwasi
Berichten: 7851
Lid geworden op: donderdag 21 juli 2011, 21:11

Re: Fitness topic

Bericht door Akwasi »


*Citaat op verzoek van de geciteerde verwijderd*

In- of uitklappen •
Afbeelding
Tos dusverre enkel het ooglapje (((
Afbeelding
Volture
Last one standing
Berichten: 15063
Lid geworden op: woensdag 14 december 2005, 13:31

Re: Fitness topic

Bericht door Volture »


*Citaat op verzoek van de geciteerde verwijderd*


Is deze thread op /a/ van jou?

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ex-gebruiker 24151
Charmeur
Berichten: 5734
Lid geworden op: woensdag 27 augustus 2008, 17:41
RS: 123456 (f2p)

Re: Fitness topic

Bericht door Ex-gebruiker 24151 »

Bericht verwijderd op verzoek van auteur
Ex-gebruiker 35543
Berichten: 7802
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 20:09

Re: Fitness topic

Bericht door Ex-gebruiker 35543 »

rofl ? ^_^
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: Fitness topic

Bericht door Travolter »

Ugh ik haat ziek zijn. Gisteren zwakke training gehad. Vandaag maar besloten niet te gaan om wat uit te zieken :( .
Afbeelding
Ron
Berichten: 9455
Lid geworden op: maandag 4 februari 2008, 15:56
RS: Gestopt
Oude naam: Beat My 10Hp

Re: Fitness topic

Bericht door Ron »

Ik ben de laatste tijd de motivatie een beetje kwijt, ook ivm een elleboogblessure en het lukt me niet om elke keer op te brengen om weer te gaan sporten terwijl ik daar in de avond altijd spijt van heb. Dus dacht ik; laat ik weer iets als whey gaan kopen, dan motiveert dat me weer misschien om te trainen. Alleen was mijn vraag aan jullie: wat zouden jullie aan raden?
In- of uitklappen •
Afbeelding
Dit was vorig jaar zomer, het zal niet veel verschillen met hoe het er nu voor staat.
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: Fitness topic

Bericht door Wup »

Classic Calum :")

Afbeelding
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Ron
Berichten: 9455
Lid geworden op: maandag 4 februari 2008, 15:56
RS: Gestopt
Oude naam: Beat My 10Hp

Re: Fitness topic

Bericht door Ron »

Jack schreef: Ik denk dat Whey kopen nou niet echt een goede motivator is, maar aangezien je het toch wel vanzelf opmaakt, waarom zou je het niet kopen? En tja, weet niet hoe vaak je ging en hoe vaak je nu gaat, maar je kan dat ook aanpassen hoor. Meer spiergroepen per training doen, weet niet of dat een optie is?
Aron schreef:Probeer is een ander schema, zoek de motivatie. Telkens tegen een pot whey aankijken kan zeker helpen, maar of het op lange termijn gaat helpen weet ik niet.

Video's van profs kijken werkt bij veel ook.
Bedoelde meer de vraag: welk supplement zouden jullie aanraden?
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Fitness topic

Bericht door Bighead »

Whey zie ik zelf als voedsel. Als je meer eiwit nodig hebt dan je met je reguliere dieet binnen krijgt, of je houdt van shakes, neem dan vooral whey. Qua supplementen heb ik positieve ervaringen met creatine. Als PWO gebruik ik cafeïne en AAKG. Wat betreft motivatie: screw motivatie. Als je uit motivatie naar de sportschool gaat ga je hoe dan ook dagen skippen, raak je daardoor minder gemotiveerd en geef je het uiteindelijk op. Stel haalbare doelen en bereik die door middel van de discipline die je nodig hebt om ze te bereiken. Discipline > motivatie.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ex-gebruiker 24151
Charmeur
Berichten: 5734
Lid geworden op: woensdag 27 augustus 2008, 17:41
RS: 123456 (f2p)

Re: Fitness topic

Bericht door Ex-gebruiker 24151 »

Bericht verwijderd op verzoek van auteur
Aphex
Berichten: 3806
Lid geworden op: vrijdag 28 november 2014, 16:14
Oude naam: linkerteelbal

Re: Fitness topic

Bericht door Aphex »

shadow pls
toen ze begonnen waren ze ook skinny boeie
Do I have a life, or am I just living?
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Fitness topic

Bericht door Simon` »

^, meeste boeit t niet eens dat je d'r bent en anders zijn ze enkel behulpzaam vaak.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ex-gebruiker 24151
Charmeur
Berichten: 5734
Lid geworden op: woensdag 27 augustus 2008, 17:41
RS: 123456 (f2p)

Re: Fitness topic

Bericht door Ex-gebruiker 24151 »

Bericht verwijderd op verzoek van auteur
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Fitness topic

Bericht door Bearserk »

Mensen in de sportschool zijn altijd behulpzaam.

Behalve de vrouwen die komen alleen maar voor aandacht en selfies
Afbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Fitness topic

Bericht door Bighead »

Dit, ja. ^
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Plaats reactie