't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!

Ik kijk series voornamelijk via:

Netflix
22
48%
Digitale tv-zenders
0
Geen stemmen
Analoge tv-zenders
0
Geen stemmen
Illegale streaming of downloads
22
48%
DVD
2
4%
 
Totaal aantal stemmen: 46

Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Beste nieuwkomer 2015: Mr. Robot!

Bericht door Sam »

In- of uitklappen •
Ah zo, ja dat opzich wel waar ja. Toch vind ik dat wel wat ongenuanceerd. Pure slechte characters heb je ook gewoon in de boeken, inclusief BookRamsey. Het strijdtoneel in the North in de ADWD is ook vrij eenzijdig, de Boltons zijn net zo slecht. Dan heb je de andere houses, die genuanceerder zijn in de boeken, maar ik vind dat ze daar ook een goede reden voor hebben gegeven in de serie. De argumenten van de Umbers, Karstarks en Glovers waarom ze niet voor Jon kozen waren best solide vond ik.

Ramsey was wel te puur slecht ja, dat geef ik je. Zijn gefuck in S6 deed me vrij weinig, alles was al wel zo'n beetje gedaan. Hij had het evil plafond in S5 al bereikt.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Daniel_1102
Berichten: 4277
Lid geworden op: vrijdag 22 september 2006, 14:46
Clan: Eternity
Oude naam: daniel 1102

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Beste nieuwkomer 2015: Mr. Robot!

Bericht door Daniel_1102 »

Sam schreef:
In- of uitklappen •
Ah zo, ja dat opzich wel waar ja. Toch vind ik dat wel wat ongenuanceerd. Pure slechte characters heb je ook gewoon in de boeken, inclusief BookRamsey. Het strijdtoneel in the North in de ADWD is ook vrij eenzijdig, de Boltons zijn net zo slecht. Dan heb je de andere houses, die genuanceerder zijn in de boeken, maar ik vind dat ze daar ook een goede reden voor hebben gegeven in de serie. De argumenten van de Umbers, Karstarks en Glovers waarom ze niet voor Jon kozen waren best solide vond ik.

Ramsey was wel te puur slecht ja, dat geef ik je. Zijn gefuck in S6 deed me vrij weinig, alles was al wel zo'n beetje gedaan. Hij had het evil plafond in S5 al bereikt.
In- of uitklappen •
Ik koos dan ook heel bewust voor de woorden in het algemeen, natuurlijk bestaan er sadistische personages en Ramsay is daar absoluut een voorbeeld van. Dus dat is het punt niet. Wat ik jammer vind is dat de serie er voor heeft gekozen de karakters van Jon en en Ramsay tegenover elkaar te zetten als zijnde clash tussen goed en fout. Ik had het bijvoorbeeld mooier gevonden als de argumenten over het wel of niet steunen van Jon/Sansa centraal hadden gestaan. Of de vraag of Jon als omhoog gevallen bastard überhaupt het recht heeft om een stad te belegeren. Ik denk namelijk dat je dan veel dichter bij de thematiek van de boeken blijft.
Afbeelding
'What is our heart's desire?'
'Vengeance. Justice. Fire and blood.'
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Beste nieuwkomer 2015: Mr. Robot!

Bericht door Sam »

In- of uitklappen •
A zo, jaar daarin ben ik het met je eens. Daarom vond ik deze aflevering qua plot ook minder goed dan de vorige 3 grote gevechten. Die waren een stuk gecompliceerder, en hadden ook veel meer twists/emoties. Dat miste deze aflevering inderdaad (hoewel de pure kwaliteit het wel weer helemaal goedmaakte).

Ik denk alleen dat dat wat jij nu wil (en vele andere) er deze seizoenen niet meer inzit. GOT is duidelijk aan het stroomlijnen tot de finale, en volgens mij hebben de showrunners besloten dat het 'game' gedeelte afgerond is. De characters zijn set, de slechteriken zijn bekend, de plotlines worden gestroomlijnd en de intrige en grote verassingen komen bijna niet meer voor. Dat is imo erg jammer, maar ik kan het de showrunners ook moeilijk kwalijk nemen eerlijk gezegd.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Beste nieuwkomer 2015: Mr. Robot!

Bericht door Odius »

Showtime heeft aangekondigd dat de horrorserie Penny Dreadful is afgelopen. Er was al verdacht weinig nieuws rondom een vierde seizoen van de show en toen de laatste aflevering van seizoen 3 eindigde met de woorden “The End” wisten kijkers al helemaal niet meer wat ze moesten geloven. Nu is het dan toch officieel: Penny Dreadful komt niet meer terug.
:( Gelukkig is er nog The Strain in het genre.
Daniel_1102
Berichten: 4277
Lid geworden op: vrijdag 22 september 2006, 14:46
Clan: Eternity
Oude naam: daniel 1102

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Beste nieuwkomer 2015: Mr. Robot!

Bericht door Daniel_1102 »

Odius33 schreef:
Showtime heeft aangekondigd dat de horrorserie Penny Dreadful is afgelopen. Er was al verdacht weinig nieuws rondom een vierde seizoen van de show en toen de laatste aflevering van seizoen 3 eindigde met de woorden “The End” wisten kijkers al helemaal niet meer wat ze moesten geloven. Nu is het dan toch officieel: Penny Dreadful komt niet meer terug.
:( Gelukkig is er nog The Strain in het genre.
Jammer. :( The Strain ken ik niet, kan je het aanraden?
Afbeelding
'What is our heart's desire?'
'Vengeance. Justice. Fire and blood.'
Amneys
Berichten: 5919
Lid geworden op: vrijdag 19 december 2008, 14:06
Contacteer:

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Beste nieuwkomer 2015: Mr. Robot!

Bericht door Amneys »

Daniel_1102 schreef:
Odius33 schreef:
Showtime heeft aangekondigd dat de horrorserie Penny Dreadful is afgelopen. Er was al verdacht weinig nieuws rondom een vierde seizoen van de show en toen de laatste aflevering van seizoen 3 eindigde met de woorden “The End” wisten kijkers al helemaal niet meer wat ze moesten geloven. Nu is het dan toch officieel: Penny Dreadful komt niet meer terug.
:( Gelukkig is er nog The Strain in het genre.
Jammer. :( The Strain ken ik niet, kan je het aanraden?
Kijk het zelf ook. Het is geen top serie maar opzich wel vermakelijk.
Afbeelding
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7093
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Beste nieuwkomer 2015: Mr. Robot!

Bericht door Dexter »

Verdorie, net aan seizoen 3 begonnen, zo jammer, want de sfeer zat direct al goed, iets dat ik wel miste bij seizoen 2 soms.
Afbeelding
Daniel_1102
Berichten: 4277
Lid geworden op: vrijdag 22 september 2006, 14:46
Clan: Eternity
Oude naam: daniel 1102

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Beste nieuwkomer 2015: Mr. Robot!

Bericht door Daniel_1102 »

Je kon wel al merken dat dit het laatste seizoen ging worden nu ze het verhaal zo groot hebben gemaakt. Nog een stap verder zou lastig worden. :p Maar alsnog wel zonde inderdaad, ben nog geen betere serie uit dit genre tegengekomen.
Afbeelding
'What is our heart's desire?'
'Vengeance. Justice. Fire and blood.'
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Beste nieuwkomer 2015: Mr. Robot!

Bericht door Odius »

Qua verfijning komt The Strain niet echt in de buurt, maar zoals Amneys zei is het ook een vermakelijke serie. Bovendien dient ook met de tijdscontext rekening te houden. The Strain speelt zich af in het heden dus dan is het sowieso al wat moeilijker. Qua sfeer en acteurs vind ik hem echter ook zeer goed (zeker in vergl. met The Walking Dead - hoewel dit ook deels komt doordat deze laatste serie eerder bij het dramagenre ligt, The Strain meer bij het actiegenre). Het is niet voor niets dat Guillermo del Toro regisseur van The Strain is.
Zion
Berichten: 4382
Lid geworden op: zaterdag 17 november 2007, 12:47
Oude naam: Road to Zion

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Beste nieuwkomer 2015: Mr. Robot!

Bericht door Zion »

Das die regisseur van pans labyrinth zeker? misschien ook eens kijken voor the strain dan.
Afbeelding
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Beste nieuwkomer 2015: Mr. Robot!

Bericht door Megareus12 »

In- of uitklappen • GOT S6E10
Het was epic, zeker de moeite waard geweest om op te blijven vannacht! Er zijn wel echt belachelijk veel mensen dood gegaan deze aflevering. Eindelijk van Walder Frey af dankzij Arya(!). En Lady Mormont is geweldig, wat een toprol heeft zij! King in the north!
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Beste nieuwkomer 2015: Mr. Robot!

Bericht door Sam »

In- of uitklappen • got
Ik denk dat dit legit een van de beste aflevering uit de hele serie was. Geen verspild moment, geniale openingsscene, extreem veel epische/mooie scenes, veel boeknods, een aantal prachtige shots en DA KING IN DA NORF.
Toegevoegd na 3 minuten en 56 seconden:
In- of uitklappen • got
he, las dit op internet:
DEAD:

Queen Margaery
Lord Mace Tyrell
Loras Tyrell
The High Sparrow
Kevan Lannister, Hand of the King
Lancel Lannister
King Tommen Baratheon
Grand Maester Qyburn Pycelle
Lord Walder Frey
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
I Wear Glory
Berichten: 2007
Lid geworden op: zondag 11 maart 2007, 10:04
RS: I Wear Glory (p2p)
Oude naam: Timie187

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Beste nieuwkomer 2015: Mr. Robot!

Bericht door I Wear Glory »

In- of uitklappen • GOT
Wow, echt een geweldige aflevering inderdaad. Eerste 20 minuten was gewoon alleen maar King's Landing maar het was echt geen seconde saai. Denk je dat je alles gehad hebt springt Tommen nog uit het raam.
Tower of Joy wisten we natuurlijk al een beetje maar het is toch leuk om het uiteindelijk echt te zien. Ben nu wel echt benieuwd hoe Dany het volgend seizoen gaat doen met de Martells en Tyrells er ook nog bij. Ze zullen Euron onderweg wel tegenkomen.
Afbeelding
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Beste nieuwkomer 2015: Mr. Robot!

Bericht door Rems »

Game of thrones

=D> =D> =D> =D> =D> =D>
=D> =D> =D>
=D> =D> =D> =D> =D> =D>
=D> =D> =D> =D>

=D> =D> =D>
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
I Wear Glory
Berichten: 2007
Lid geworden op: zondag 11 maart 2007, 10:04
RS: I Wear Glory (p2p)
Oude naam: Timie187

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Beste nieuwkomer 2015: Mr. Robot!

Bericht door I Wear Glory »

In- of uitklappen • GOT
Oh en die scene van Sam was ook wel mooi. Leuk om de Citadel eindelijk eens te zien.
Afbeelding
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Beste nieuwkomer 2015: Mr. Robot!

Bericht door Megareus12 »

In- of uitklappen • GOTS6E10
Wat ik niet begrijp is waarom Grandmaester Pycell dood moest, ergens lang geleden werd laten zien dat hij zijn leeftijd "speelt", dus dat hij nog veel soepeler is dan dat hij doet voorkomen. Uiteindelijk werd hier niks mee gedaan, dus wat was het nut hier van?

Beetje omgekeerde Melissandre.
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Beste nieuwkomer 2015: Mr. Robot!

Bericht door Rems »

Denk dat Cersei hem gewoon vervelend vond, hij heeft haar best wel tegen gewerkt door ook Tommen te manipuleren.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Beste nieuwkomer 2015: Mr. Robot!

Bericht door Sam »

Megareus12 schreef:
In- of uitklappen • GOTS6E10
Wat ik niet begrijp is waarom Grandmaester Pycell dood moest, ergens lang geleden werd laten zien dat hij zijn leeftijd "speelt", dus dat hij nog veel soepeler is dan dat hij doet voorkomen. Uiteindelijk werd hier niks mee gedaan, dus wat was het nut hier van?

Beetje omgekeerde Melissandre.
In- of uitklappen •
Dat was gewoon om zijn character dynamischer te maken, en te laten zien dat hij slimmer is dan hij lijkt. Juist een beetje hetzelfde als Mel in E601, om zo het character wat diepgang te geven. Beide zijn geen dingen die echt geconcludeerd worden imo.

Cersei vermoorde hem omdat hij haar sinds Tywins dood tegenwerkte (als in advies geven wat Cersei niet wilde horen) en ze voor de ultieme powergrap ging. Om dat te doen moest iedereen die haar mogelijk kon tegenwerken dood.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Beste nieuwkomer 2015: Mr. Robot!

Bericht door Wup »

Holy shit man. Had de tranen in mijn ogen bij de speech van Davos en van Lady Mormont.

BEAR ISLAND KNOW'S NO KING BUT THE KING IN THE NORTH WHOSE NAME IS STARK

THE KING IN DA NORFF
In- of uitklappen •
Zoveel doden kan ik niet waarderen. Characters als Margeary mis ik liever niet, maar allee.
Toegevoegd na 1 minuut en 15 seconden:
I Wear Glory schreef:
In- of uitklappen • GOT
Oh en die scene van Sam was ook wel mooi. Leuk om de Citadel eindelijk eens te zien.
Maerwyn? Was wel een lekker bitch. Zo heurt dat.
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Paulus
Berichten: 2357
Lid geworden op: dinsdag 2 maart 2010, 16:54

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Beste nieuwkomer 2015: Mr. Robot!

Bericht door Paulus »

wat een got aflevering
In- of uitklappen •
had verwacht dat Tommen doodging, dus ik was ietswat verbaasd dat Margaery doodging op dat moment. Maar uiteindelijk ging hij ook mee. Aan de ene kant jammer, ik denk dat marg nog wel wat had kunnen doen in de serie, maar er gebeurt tenminste weer gigantisch veel nu. Het gene wat eigenlijk al langer is opgebouwd met het wildfire is nu ook echt gebeurd. Ik had de gedachte dat ze dit zouden uitstellen. Deze hele scene was gewoon een bizarre binnenkomer voor de finale. Dan ook nog met jon, wat zoals hierboven als is uitgelegd, heel sterk gedaan. Ben benieuwd wat melisandre nu gaat doen, en wat er uberhaupt nu gaat gebeuren tussen jon en littlefinger. Arya was gewoon weer standaard badass, maar ik wist niet wat ik moest verwachten van haar na laatste ep. Maar dit was gewoon prima. Sam vind ik persoonlijk een heel leuk karakter, dus vond ik dit ook prima. Maar dit was toch wel de pauze van de aflevering. Dan dorne, wat eindelijk naar mijn idee gewoon goed was, ik ben direct benieuwd wat er gaat gebeuren met Dorne+Olenna en eventueel Khaleesi erbij. Dan nog Bran met de ontdekking van Jons ouders. En dan om af te sluiten Khaleesi, wat voornamelijk character development was, maar dat kan ook niet anders na laatste ep daar. Ook gaat ze eindelijk naar Westeros. Iets waar ik toch wel naar uit kijk. Enige wat ik wel apart vond was dat Varys in Dorne was en bij Khaleesi. (Ik ken de map niet heel goed maar oke). Man man man, wat is er toch bizar veel gebeurt deze aflevering. Ik denk toch wel de beste aflevering tot nu toe. Toch wel een verrassing, aangezien meestal ep9 de beste aflevering was en ep10 naar mijn idee het resultaat ervan, zodat het volgende seizoen vaak een nieuw hoofdstuk is voor elk personage.
hoi
Plaats reactie