Gedrag van chatmods

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
The Patron
Ex-moderator
Berichten: 15725
Lid geworden op: maandag 15 oktober 2007, 14:55
RS: The Patron (p2p)
Extra rang: Ex-RS/CC-Moderator

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door The Patron »

Clan Wars schreef:Ik wil even zeggen dat ik, ik zit pas een paar dagen in de clanchat, nu al de indruk krijg dat de mod's in de clanchat zo corrupt zijn als ik weet niet wat. Mensen weten dat ik autisme heb in de clanchat. Daar worden vervolgens opmerkingen over gemaakt, waaronder deze: 'Alle autisten zouden 'n internetverbod moeten krijgen/hebben'. Vervolgens is er helemaal niks tegen gedaan, wat ik zorgwekkend vind. Nu maakte ik een racistische opmerking een aantal minuten geleden. Daar werd ik overigens niet voor gekickt, maar ik kreeg er wel commentaar op van andere leden. Ik ben geen racist, etc. maar ik wilde effe testen hoe daarop werd gereageert.
Heel vervelend dat zo'n opmerking ooit is gemaakt. En dat is natuurlijk gewoon enorm fout. Zelf snap ik dat onderzoek doen een verleiding is. Maar je breekt hiermee gewoon de regels, dus zit je automatisch fout. Ook is niet iedere cc-moderator hetzelfde. En kan de 1 meer dan de ander hebben.
Dat konden ze niet waarderen. Aan de ene kant natuurlijk volstrekt normaal en duidelijk. Aan de andere kant kan ik deze conclusie trekken: Lullige opmerkingen, etc. over autisten mag wel, maar tegen een andere doelgroep dus niet? Als dat inderdaad de gang van zaken is, blijf ik liever weg uit de clanchat, want dat kan ik dan geen serieuze clanchat noemen. De reden waarom ik precies werd gekickt is, naar mijn mening, vrij onduidelijk.
Zie nog even mijn vorige tekst.
Echter heb ik wel een vermoeden: Toen ik nog wilde reageren op een discussie, werd ik gekickt. Blijkbaar omdat ik door bleef gaan, maar ik werd pas gekickt toen ik op het punt stond mijn weerwoord te geven. Blijkbaar vinden de mod's het erg leuk en vermakelijk om een discussie te winnen doormiddel van kicken. Erg zorgwekkend wat mij betreft.
Je geeft zelf al goed weer waar je foutief handelde en waar actie op werd genomen. Er was een discussie er werd gewaarschuwd en je bleef doorgaan. Dan valt er natuurlijk niemand iets te verwijten. Er werd ingegrepen om de sfeer te behoeden voor negatieve invloeden.
Sorry dat ik geen printscreens, etc. heb. Mijn computer deed raar, waardoor ik de rs-client af had gesloten. Daardoor waren dus ook de teksten verwijderd. Jullie hoeven hier verder overigens niks mee te doen. Ik wilde alleen even mijn verhaal kwijt. Dat lucht op de een of andere manier nogal op.
Zou deze volgende keer graag inzien om een beter beeld te krijgen.[/quote]

Thys schreef:De hele discussie over autisten is niet te vergelijken met de discriminatie van vandaag. Daar niet van, als wij als moderators vragen om je niet meer met de discussie te bemoeien, dan heb je 2 keuzes: of je doet het, of je doet het niet. Je hebt besloten dit niet te doen, daarom ben je gekicked.

P.S. No pics, no proof
In- of uitklappen •
Afbeelding
Volgens mij klopt dit niet helemaal?

Graag wil ik je wel melden dat ik je foto erg storend vind en totaal niets vind bijdragen aan deze discussie. Alsof je nog even extra olie op het vuur werpt. Je geeft hiermee in mijn optiek daarom ook een heel verkeerd signaal af. Kom op Thijs, reageer of serieus in zijn geheel of niet.
Thys
Berichten: 1000
Lid geworden op: zaterdag 30 oktober 2010, 14:50
RS: Thys (p2p)
Clan: TTL
Extra rang: Siteteamlid, RoS #1 Farming, Woodcutting

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Thys »

Naar mijn weten is dit wel het geval, dat is de hele rede dat ik uiteindelijk besloten heb Hakari te kicken.
En ja, achteraf gezien was de afbeelding ongepast en kinderachtig, mijn excuses. Het is lastig om serieus genoeg te blijven aangezien ik in dit geval de betrokken moderator was en het eerlijk gezegd en klein beetje onzinnig vind om van een mug een olifant te maken. Het hele probleem wordt meer verdraait en opgeblazen dan dat in werkelijkheid het geval was.
The Patron
Ex-moderator
Berichten: 15725
Lid geworden op: maandag 15 oktober 2007, 14:55
RS: The Patron (p2p)
Extra rang: Ex-RS/CC-Moderator

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door The Patron »

Afgezien van de foto, vind ik het dan wel tof dat je die fout toegeeft.
Ik snap dat het moeilijk is professioneel te blijven, maar dat is juist zo belangrijk.

En wat betreft het onderwerp of de discussie die werd voorgelegd. vergeet niet dat een ander dat anders ziet.
Joost
Berichten: 11482
Lid geworden op: vrijdag 9 november 2007, 17:45

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Joost »

Iemand leg mij even uit waarom ik hier voor gekickt word?
Afbeelding
Prima als je mij kickt voor het beetje ruzien, ik weet dat er tegenwoordig sneller gekickt wordt, maar dan mag je Nitrous net zo goed een kick geven wat dus niet gebeurde? Geeft ook alleen maar weer aan dat ik gelijk had met wat ik in het begin zeg op dat plaatje, beetje triest.

En ga niet zeggen bespreek dit in PB want dan krijg ik weer zo'n standaard iets te horen wat belachelijk is.
Gebruikersavatar
Kipcorn
Tijdelijk niet verbannen
Berichten: 8447
Lid geworden op: maandag 16 februari 2009, 16:25
RS: MC Trump (OSRS)
Clan: Buultjen
Oude naam: Kipzilla
Contacteer:

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Kipcorn »

Ja precies, jullie doen in feite hetzelfde (ruzie maken) alleen heeft Nitrous hier een pro-mod standpunt en jij een, nouja niet anti mod maar ook niet pro-mod standpunt.
Tevens verpesten mensen als Nitrous de sfeer in de chat en worden de goeie geband (Jo, Hondje, ik)
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door xNitrous »

Laat me toch niet lachen kipcorn, jij was eerst ook normaal tot je bij het stoere groepje wilde horen, prima jou keus. Verder vreemd dat je mij er op aan spreekt Joost, ik heb namelijk nog nooit een waarschuwing of een kick gehad. Ik probeer jullie alleen eens te laten stoppen om zo kinderachtig te zijn in de chat zodra de mods weg zijn.
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Jelmer »

Uitspraken als "Snel een mod pmen nu nitrous", "Idk ik ken van die kontenlikkers hier die mensen gaan whatsappen", "Snap dat je niet weet wat echt gezelligheid is als je altijd met jezelf opgescheept zit" zijn niet wenselijk in deze chat. Daarentegen zie ik nergens waar Nitrous net zo erg de fout in gaat als jij.
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Gebruikersavatar
Kipcorn
Tijdelijk niet verbannen
Berichten: 8447
Lid geworden op: maandag 16 februari 2009, 16:25
RS: MC Trump (OSRS)
Clan: Buultjen
Oude naam: Kipzilla
Contacteer:

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Kipcorn »

xNitrous schreef:Laat me toch niet lachen kipcorn, jij was eerst ook normaal tot je bij het stoere groepje wilde horen, prima jou keus. Verder vreemd dat je mij er op aan spreekt Joost, ik heb namelijk nog nooit een waarschuwing of een kick gehad. Ik probeer jullie alleen eens te laten stoppen om zo kinderachtig te zijn in de chat zodra de mods weg zijn.
Ik heb liever plezier dan dat ik me voordoe als pseudo mod!!
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door i k0nijn i »

Ik stel me er sowieso vragen bij dat mensen bijhouden of er al dan niet moderatoren aanwezig zijn. Ik weet best dat dat al altijd gebeurde, maar of er al dan niet iemand aanwezig is zou eigenlijk niet mogen zorgen voor een verandering in gedrag. Ik neem aan dat je op je werk ook niet gewoon wat langs de kant gaat zitten als je verantwoordelijke niet aanwezig is. Geen vergelijking an sich, maar meer bedoeld om een mentaliteitsverschil aan te tonen.

Anderzijds begrijp ik niet goed waar hier nog voor gekickt wordt als het effectief enkele minuten later was. De chat was op dat moment wellicht al verder gelopen en niemand heeft er nog last van. Dat die uitspraken niet gewenst zijn, prima, maar wat heb je bereikt met je kick of het moment dat deze gegeven is? Tenzij de sfeer op dat moment niet goed zat of er op dat moment zelf een reden was om te kicken, vind ik niet dat er gekickt moet worden. Deze screenshots komen meer over alsof je gewoon weet dat er iets gebeurd is terwijl je er niet bij was en dat je je toch nog eens wilde laten gelden. Niet fijn voor het lid in kwestie, niet fijn voor jou nu en wellicht ook niet bevorderlijk voor de sfeer op dat moment.
Afbeelding
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Jelmer »

De sfeer zat ook enkele minuten later nog niet goed. Ik was zelf wat afk in de lobby op een ander account, waardoor ik pas een paar minuten na het vergrijp kon ingrijpen. Wel wil ik er aan toevoegen dat ik niet de beroerdste ben wat betreft overtredingen waar snel overheen gepraat wordt. Als er een paar minuten een rottige sfeer was die vanzelf weer oploste, ga ik niet alsnog een kick uitvoeren wanneer de sfeer al weer 180 graden gedraaid is.

Ik snap daarbij ook niet waarom er een post moet worden gemaakt over deze kick, als je zelf al aangeeft dat je begrijpt waarom je gekickt bent.
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door xNitrous »

Plus het verklaart maar weer eens waarom zowel de chat als het forum (runescape gedeelte) met een dalende lijn afneemt. Non-rs mod vs chat mod , irritante personen klagen over normale personen uit de chat en ga zo maar door. Het maakt mij verder niet zoveel uit wat er over mij gezegd wordt, ik heb mijn standpunt al vaker gemaakt. Als iedereen steeds maar naar elkaar wijst, kom je toch nergens meer aan uit.
Joost
Berichten: 11482
Lid geworden op: vrijdag 9 november 2007, 17:45

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Joost »

J elmer schreef:Uitspraken als "Snel een mod pmen nu nitrous", "Idk ik ken van die kontenlikkers hier die mensen gaan whatsappen", "Snap dat je niet weet wat echt gezelligheid is als je altijd met jezelf opgescheept zit" zijn niet wenselijk in deze chat. Daarentegen zie ik nergens waar Nitrous net zo erg de fout in gaat als jij.
Prima als je dat niet wenselijk vindt, maar ik was niet degene die begon met de vinger wijzen naar anderen. En degene die dat wel deed ging vervolgens net zo hard stoken als ik. Dat is ook niet wenselijk in de chat als dat wat ik heb gezegd dat ook niet is. Een en al vriendjespolitiek, valt wel te verwachten onderhand maar maakt het nog steeds totaal onrechtvaardig

En verder wat Laurens dus zegt. We hadden het allang alweer over wat anders, iets wat totaal niet onrustig was, waar je dus glashard over zit te liegen nu, met mensen die wel normaal kunnen doen in de chat maar helaas moet je dan weer met een stoer zinnetje om jezelf even goed te voelen een paar minuten later mij en een ander komen kicken.
J elmer schreef: Ik snap daarbij ook niet waarom er een post moet worden gemaakt over deze kick, als je zelf al aangeeft dat je begrijpt waarom je gekickt bent.
Ik snap deels waarom, maar waarom ik het vooral hier post is omdat Hou me tegen en ik niet de enigen waren die gekickt hadden moeten worden.
Maarja, bedankt voor de reactie I guess? Het slaat in ieder geval weer nergens op zoals gewoonlijk.
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Jelmer »

Jij was overigens de eerste die naar iemand wees, door Nitrous meteen te noemen. xNitrous gaf zelf alleen aan het kinderachtig te vinden, zoals terug te lezen is op jouw screenshots.
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door i k0nijn i »

Ik kan Joost wel volgen, eigenlijk. De opmerking dat er geen mods aanwezig waren had prima gewoon kunnen gelaten worden en er was wellicht niets gebeurd. En als er wel iets was gebeurd, was het wellicht duidelijker de moeite geweest om te kicken.
xNitrous schreef:Plus het verklaart maar weer eens waarom zowel de chat als het forum (runescape gedeelte) met een dalende lijn afneemt. Non-rs mod vs chat mod , irritante personen klagen over normale personen uit de chat en ga zo maar door. Het maakt mij verder niet zoveel uit wat er over mij gezegd wordt, ik heb mijn standpunt al vaker gemaakt. Als iedereen steeds maar naar elkaar wijst, kom je toch nergens meer aan uit.
De rang onder mijn naam wil niet plots zeggen dat ik geen input kan geven op basis van screenshots die gegeven zijn. Dit is geen verhaal zonder screenshots zoals we hier al gezien hebben en 't is ook niet dat ik geen ervaring heb in de chat (en ik zit er sinds een maand geleden ongeveer ook af en toe eens). Niet dat ik die discussie hier wil starten, maar het probleem (dat ik ongeveer ken) dat je hebt met het RS gedeelte of met de chat ligt niet in de handen van de Non-RS mods voor zover ik weet. Die rang erbij halen als argument lijkt me dan ook niet echt zinvol.

Verder ben ik het wel eens met Joost ook dat hij echt niet veel meer fout deed dan jij, an sich. Andere mensen vervelend noemen en zeggen dat er altijd gezelligheid is als ze offline zijn, zijn volgens mij ook geen zaken die een plaats hebben in de chat. Niet dat je daarvoor gekickt had moeten worden, maar Joost uiteindelijk ook niet volgens mij.
J elmer schreef:De sfeer zat ook enkele minuten later nog niet goed. Ik was zelf wat afk in de lobby op een ander account, waardoor ik pas een paar minuten na het vergrijp kon ingrijpen. Wel wil ik er aan toevoegen dat ik niet de beroerdste ben wat betreft overtredingen waar snel overheen gepraat wordt. Als er een paar minuten een rottige sfeer was die vanzelf weer oploste, ga ik niet alsnog een kick uitvoeren wanneer de sfeer al weer 180 graden gedraaid is.
Niet voor 't één of ander, maar hoe kan je oordelen over wat gebeurde als je AFK was? Waarom moet er enkele minuten later nog ingegrepen worden? Er is op de screenshot van Joost nogal weinig te zien van de context op het moment zelf, maar er wijst dus ook niets op dat de sfeer toen slecht zat.
Afbeelding
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Jelmer »

i k0nijn i schreef:
J elmer schreef:De sfeer zat ook enkele minuten later nog niet goed. Ik was zelf wat afk in de lobby op een ander account, waardoor ik pas een paar minuten na het vergrijp kon ingrijpen. Wel wil ik er aan toevoegen dat ik niet de beroerdste ben wat betreft overtredingen waar snel overheen gepraat wordt. Als er een paar minuten een rottige sfeer was die vanzelf weer oploste, ga ik niet alsnog een kick uitvoeren wanneer de sfeer al weer 180 graden gedraaid is.
Niet voor 't één of ander, maar hoe kan je oordelen over wat gebeurde als je AFK was? Waarom moet er enkele minuten later nog ingegrepen worden? Er is op de screenshot van Joost nogal weinig te zien van de context op het moment zelf, maar er wijst dus ook niets op dat de sfeer toen slecht zat.
In de Lobby kan je nog een hele hoop teruglezen, nog tot ver voor Hou me tegen begon. :P Helaas is er inderdaad weinig te zien wat betreft de context op het moment zelf, maar die worden nog wel vaker uit screens gelaten die hier gepost worden. Zelf heb ik het niet kunnen screenen en heb ik dus ook geen screenshots van de context erbij.
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Thomas
Berichten: 11189
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 15:03
RS: SP00NTECH (OSRS)
Clan: Tipaward manipulator

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Thomas »

Het komt er vooral op neer dat ruziemaker 1 "anti-mod" wel gekickt word, maar ruziemaker 2 "pro mod" niet gekickt word denk ik. Als de sfeer dan dusdanig is dat er gekickt moet worden, vind ik imo dat ze alle 2 er uit gemoeten hadden. Dan maakt het niet uit wie wat zegt
Afbeelding Lisette 24/11/2015 :oops: :wub:
Afbeelding
Afbeelding
Joost
Berichten: 11482
Lid geworden op: vrijdag 9 november 2007, 17:45

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Joost »

J elmer schreef:Jij was overigens de eerste die naar iemand wees, door Nitrous meteen te noemen. xNitrous gaf zelf alleen aan het kinderachtig te vinden, zoals terug te lezen is op jouw screenshots.
Ja, en daar begint het dan toch mee? Iets wat ook nog totaal onnodig is om te zeggen. 'Er zijn geen mods, feest.' Als dat gezegd wordt is het meteen kinderachtig blijkbaar? Grootste onzin natuurlijk, als je vervolgens rare dingen gaat lopen zeggen waar je dan een kick voor krijgt, dan is dat misschien kinderachtig ja. Ik zeg niet voor niets later dat Nitrous zelf kinderachtig is door meteen te gaan lopen zeiken om niks.

En precies wat Thomas zegt ja..
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door xNitrous »

Als jullie dat liever hadden gezien, voor mij ook prima. Ik snap het punt rondom de kick ook niet 100%, het enige wat ik wil (en wilde) aangeven in de chat is dat het soms irritant vervelend is hoe sommige personen zich gedragen. Dat er dan altijd een aantal (groepje) zijn die elkaar kennen en zich tegenover 1 iemand zetten en lullig gaan doen of schelden met onnodige woorden als er 'geen mods' zijn dan vind ik dat nogal kinderachtig, ja. Dat wil niet zeggen dat ik wil provoceren of dat ik 'pro mod' ben maar puur dat ik me irriteer, mijn mening geef en ook mensen wil beschermen die het doelwit zijn. (En ja, sommige mensen krijgen altijd 3-4 personen tegen zich)

En het erge is dat het vaker aangegeven is, ook om er mee op te houden en toch blijft iedereen domme dingen roepen als de moderators dus wel degelijk offline zijn, dat is mijn punt Joost.

Verder houd ik normaal mijn mond en heb ik tot heden in 9 jaar lunagang nog geen enkele waarschuwing of kick gehad, misschien telt dat ook nog mee. :)
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Royenroy »

xNitrous schreef: Verder houd ik normaal mijn mond en heb ik tot heden in 9 jaar lunagang nog geen enkele waarschuwing of kick gehad, misschien telt dat ook nog mee. :)
Met zo'n arrogante houding begrijp je toch wel dat mensen je niet mogen, hoop ik.
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Zeekoe »

Ik kan je verzekeren dat dat niet het geval is.
Gesloten