Invention

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
Hank1705
Moderator in categorie RS
Berichten: 2907
Lid geworden op: dinsdag 28 augustus 2012, 14:45
RS: Hankinator (p2p)
Clan: RS Addicts
Extra rang: Chatmoderator

Re: Invention

Bericht door Hank1705 »

Iedereen heeft het wel eens gezegd :-({|=
Afbeelding
Afbeelding
Joost
Berichten: 11482
Lid geworden op: vrijdag 9 november 2007, 17:45

Re: Invention

Bericht door Joost »

Ik blijf er nog steeds bij dat ze de huidige skills gewoon konden uitbreiden met dit soort zooi naar level 120. Maar goed, beetje laat nu met die cosmetic 120 capes tbh.
BurnedUDown
Ex-chatmoderator
Berichten: 3687
Lid geworden op: woensdag 26 november 2008, 18:53
RS: BurnedUDown (p2p)

Re: Invention

Bericht door BurnedUDown »

Joost schreef: Ik blijf er nog steeds bij dat ze de huidige skills gewoon konden uitbreiden met dit soort zooi naar level 120. Maar goed, beetje laat nu met die cosmetic 120 capes tbh.
Hier ben ik het deels wel mee eens ja.
Afbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Invention

Bericht door Sam »

Hank1705 schreef: Iedereen heeft het wel eens gezegd :-({|=
Nostalgie komt weer hoog op
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Invention

Bericht door Mystery »

Is er nog enige relevante informatie in de stream van vandaag gezegd?

Even op Reddit gegaan dan maar..

https://www.reddit.com/r/runescape/comm ... ource=link
Chris
Ex-moderator
Berichten: 17442
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2007, 11:13
RS: Z dragon999 (p2p)

Re: Invention

Bericht door Chris »

Mod Moltare schreef:Invention and Automation

Invention should be, in part, a skill that helps you spend your time in game doing the things you want to do.

That’s the philosophy behind the pie maker and its ilk – rather than performing each stage of making each pie, an inventory at a time, you’ll be able to create something that you fill up with the raw materials (and divine energy) and that then makes pies out of them over the course of the next minutes or hours, albeit slower than you could by hand but without supervision.

Net result: more pies in the game and therefore more chance you’ll choose to consume one; more demand for and value of raw materials that aren’t just sitting stagnant in the economy; and instead of spending your time running ingredients around you’ve been able to go killing and skilling while your machine gently does the tedious bits.

I’ve left room in the skill for more machines and devices like the pie maker: things that automate a processing ability that’s currently just too tedious to do in significant bulk. Beer brewing might qualify. Churning, likewise.

Mining runite, not so likely… I don’t want to just automate the core of the game. We have rules against that sort of behaviour.

Since these are for the benefit of youse guys, I want to hear from you. What do you currently spend time doing because you feel you have to rather than because you want to? What do you not do at all because, even though you’d like to have done it, the process itself is too fiddly or finicky? Let me know in this thread.

(If you’re going to suggest an automaton of some sort for gathering bowstring material, some sort of ‘flax bot’ so to speak, you may consider it already suggested. ¬¬)

-Mol
Afbeelding
~Completionist cape owner since 21-07-2013~
~Max cape owner since 23-09-2011~
Afbeelding
Jerren
Berichten: 1234
Lid geworden op: zaterdag 10 april 2010, 16:56
RS: Jerren NL (p2p)
Clan: ColdFusion

Re: Invention

Bericht door Jerren »

Dat klinkt wel goed, alleen maar hopen dat ze niet teveel machines gaan maken. Dingen als smithing mogen van mij best handmatig blijven maar andere dingen zoals het maken van wijn mogen wat mij betreft best gemechaniseerd worden, mits er dan weinig tot geen cooking xp bij komt kijken.
RS status: P2p

Afbeelding
Lars
Berichten: 1274
Lid geworden op: woensdag 7 september 2011, 21:21
RS: Sir Gareth (p2p)
Clan: Rs Addicts
Oude naam: larsjero

Re: Invention

Bericht door Lars »

Een tuna potato machine.
Afbeelding
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Invention

Bericht door Slay a Stone »

Meh dit was zoveel beter geweest als construction rework, dan heeft die skill ook nut.
Afbeelding
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: Invention

Bericht door Joa »

Ja maar dan zou het gewoon zijn van haal x aantal materialen, klik om een machine te bouwen en klaar. Dan zouden we vrij snel klaar zijn met de nieuwe content.
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Invention

Bericht door Slay a Stone »

Wat denk je dat Invention dan wordt? En ik zei Construction rework he, er kan zoveel verbeterd worden aan die skill.
Afbeelding
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: Invention

Bericht door Joa »

Slay a Stone schreef: Wat denk je dat Invention dan wordt? En ik zei Construction rework he, er kan zoveel verbeterd worden aan die skill.
Invention wordt een nieuwe skill. Dus levelen om dingen die je wil te halen. Voor mensen met level 1 Construction kan een rework ook ja. Maar voor mij en alle anderen met 99 Construction zou dat niet helpen. Wat ze ook releasen, ik kan die content toch al vanaf dag 1. Dat is heel iets anders dan 3-4 weken te moeten trainen voor je kan maken wat je wil.

Van een rework is gewoon snel het 'nieuwe' af. Bij een nieuwe skill blijft dat langer.
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Invention

Bericht door Slay a Stone »

Ik bedoel, Invention wordt ook niet veel meer dan xx bij xx en doe er nog wat xx bij en je hebt xx.
Afbeelding
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: Invention

Bericht door Joa »

Ja klopt, maar je moet dat wel 100 keer herhalen voor een level-up, dus het kost moeite. Bij een rework zou je het gewoon in 1 keer kunnen maken en ben je er mee klaar. Dat is de development time niet waard lijkt me.
Bot
Forumbot
Berichten: 1010
Lid geworden op: woensdag 5 december 2007, 17:55

BTS Video | Inside Invention – Part 1

Bericht door Bot »

BTS Video | Inside Invention – Part 1

Originele tekst

In this week's video, Mod Moltare invites you into an arcane laboratory to pore over the ingredients of an upcoming skill Invention. Aspiring innovators should listen closely and look out for part 2 of this video in December.

Podcast - Mod Raven Exposed

Mod Matthe interviews Mod Raven on the podcast sofa - asking a series of questions, all of which are entirely serious, clearly! Topics covered include his typical working day, whether his identical twin brother is more handsome than him and if he'll demonstrate his evil laugh.

Listen now on YouTube, PodBean or iTunes.

Developer Q&A - High-Level Mobs Part 2

Join Mods Jon, Kelpie, Asherz and Raven on the sofas as we talk about the upcoming high-level mobs - camel warriors and Acheron mammoths.

This week features a very distracting green screen - Mum, I'm on TV!

May your weekend be a fun and inventive one see you soon!

The Runescape Team
Samenvatting
In de bovenstaande video wordt besproken hoe Invention gaat werken, de elite skill die begin volgend jaar uit gaat komen. Doordat het een elite skill is, moet je 80 Smithing, Crafting en Divination hebben om de skill te kunnen trainen.

In de video kun je zien hoe je voorwerpen die je hebt gemaakt door andere skills te trainen kunt demonteren om grondstoffen voor Invention te krijgen. Sommige grondstoffen kun je alleen van een beperkt aantal voorwerpen krijgen.

Met Invention kun je bestaande wapens bepaalde bonussen geven, positief of negatief. Het begint met een empty gizmo device, een soort ketel waar je ingrediënten in kunt gooien. Het effect dat eruit komt is niet gegarandeerd, dus je moet wat geluk hebben en wat met de ingrediënten spelen. Als je een gizmo gemaakt hebt, moet je je wapen uitbreiden met een tinker. Dat is een klein apparaat. Hierna kan de gizmo erop. Tijdens gebruik van het wapen zal het xp krijgen en levels omhoog gaan, waardoor de bonussen beter worden.

Ook het wapen dat je met Invention hebt verbeterd kun je weer uit elkaar halen, waardoor je Invention xp krijgt.

Podcast en developer Q&A

Mod Raven beantwoordt vragen van spelers over zijn werkdag en tweelingbroer en toont zijn boosaardige lach. Luister op YouTube, PodBean of iTunes.

Afgelopen week werden de camel warriors en Acheron mammoths in de developer Q&A besproken. Deze is te zien op YouTube.
Gebruikersavatar
Dzjengiskahn
Berichten: 16
Lid geworden op: donderdag 6 maart 2014, 19:55

Re: BTS Video | Inside Invention – Part 1

Bericht door Dzjengiskahn »

Zuet er beter uit dan ik verwacht had!
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: BTS Video | Inside Invention – Part 1

Bericht door Zeekoe »

Klinkt duur en langdradig.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: BTS Video | Inside Invention – Part 1

Bericht door Bearserk »

Zou moltare ziek zijn?
Afbeelding
Lars
Berichten: 1274
Lid geworden op: woensdag 7 september 2011, 21:21
RS: Sir Gareth (p2p)
Clan: Rs Addicts
Oude naam: larsjero

Re: Invention

Bericht door Lars »

Wel leuk dat het een skill is die je eigenlijk alleen traint met andere skills.
Afbeelding
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: Invention

Bericht door Dexter »

Zoals slayer en dungeoneering?
Afbeelding
Gesloten