Absolutism was wel de dominante staatsvorm tot ongeveer het einde van de game, als de Franse Revolutie de boel doet veranderen. Ik denk vooral daarom.Sam schreef: ↑zaterdag 25 november 2017, 15:24 Zal het meenemen, vooral van genoa viel me wel op, maar had er niet helemaal bij stilgestaan. Wat zijn goede idea groups voor Milan? Zat zelf te kutten met influence voor de AE, adminstrive voor de hoge core costs in Italië, en als military plutocratic, maar vooral in die laatste groep vond ik het moeilijk. Weet ook niet zo goed welke het beste eerst.
Toegevoegd na 4 minuten en 36 seconden:
Ik vind trouwens absolutism best een stomme mechanic. Met pruisen/germany zat ik vrij vlot tegen de 100, maar dat was omdat ik zwom in military points. Verder is het gewoon vaak knopjes indrukken. Ook impliceert de game een beetje dat absolutie veruit de beste bestuurvorm is, terwijl dat in de geschiedenis toch vaak niet zo gebleken is. Maar misschien mis ik iets van de MoH dlc, aangezien die gelijk kwam met absolutism als ik het goed heb.
Uhm persoonlijk verschilt dat nogal, maar omdat je met Milan snel een republic wordt meestal, neem ik altijd administrative als eerste. Die CCR is te groot om niet te nemen (vooral in italy met high dev) en je kan toch constant 4/1/1 leaders pakken waardoor je genoeg admin binnenkrijgt. Bovendien hoef je niet per se te investeren in je idea group zodra je die CCR hebt. Ik pak vaak defensive ideas als tweede en dat geld bij het grootste deel van mijn playthroughs. Dit komt vooral door de 15% morale + 1 yearly tradition in de eerste 2 ideas. Die zijn zo verschrikkelijk goed early game zodra discipline nog geen immens verschil maakt. Influence/diplomatic is altijd een goede keus trouwens, maakt niet uit wie of wat je speelt. Met deze idea groups kan je nooit echt fout gaan in het begin. Voor de HRE pak ik meestal diplomatic zodat je snel toegang hebt tot 3 diplomats, dit omdat je met nogal veel nations tegelijk moet interacten. Maar in Italië pak ik ook geregeld influence omdat de AE zo hoog ligt doordat dezelfde culture groups zijn en religion groups + high dev. Het is afhankelijk van wat ik nodig heb, influence is ook met oog op de lategame omdat je daarmee beter je vassals kan onderhouden en integraten. Het is dus ook een mogelijk afweging tussen tall en wide spelen, maar uiteindelijk neem je toch wel beide als je wide gaat spelen. Diplo is beter als monarchy trouwens omdat je dan PU's kan snipen (free RM break namelijk op full unlock)
Plutocratic is een beetje een jack of all trades, ook zeker geen slechte keus ipv defensive. Persoonlijk neem ik liever defensive omdat je uiteindelijk die extra attrition snel kan krijgen. In noord italië spelen is gewoon echt leren om geduldig te spelen, omdat je afhankelijk bent van de alliancewebs + AE. Je kan hier goed leren om truces te juggelen zodat je nooit een coalition tegen je kan krijgen. Tegen 1550 however moet je toch wel heel Noord Italië kunnen veroveren als je het redelijk goed doet.
Toegevoegd na 1 minuut en 8 seconden:
Oh en elke idea die je neemt verlaagd de tech cost van desbetreffende tech group met 2%. Dit is goed om mee te nemen. Dus als je influence compleet unlocked hebt (7 ideas) heb je 14% diplo tech reduction daarvan. Handig om te weten.