Het algemene computertopic

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!

Heb je een computer?

Ja
15
65%
Nee
8
35%
 
Totaal aantal stemmen: 23

Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Joa »

Mahjarrat schreef:weet iemand een goede headset?

eisen:
<100 euro
goede mic
stevig (niet makkelijk breekt)
groot (zodat het niet klem zit op je hoofd, zoals m'n turtlebeach px22)
Ik heb Steelseries Siberia v2. Als je geen onnodig dikke bas moet is deze perfect. Ik draag een bril, en dit is de eerste headset/koptelefoon waarvan ik vind dat hij niet knelt. Hij is wel van plastiek, maar de kabel zelf is al verschillende kerel ergens achter blijven haken maar alles werkt nog perfect. :P
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Travolter »

Mahjarrat schreef:weet iemand een goede headset?

eisen:
<100 euro
goede mic
stevig (niet makkelijk breekt)
groot (zodat het niet klem zit op je hoofd, zoals m'n turtlebeach px22)
http://tweakers.net/pricewatch/330053/l ... adset.html
http://tweakers.net/pricewatch/214086/s ... zwart.html
http://tweakers.net/pricewatch/434357/k ... i-red.html

Ik zou eigenlijk eerder een koptelefoon + losse mic nemen. Maar anders 1 van deze.
Afbeelding
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Yves W »

Zou je dan zo'n kleine mic nemen die je bij wijze vast kan tapen aan je koptelefoon, of gewoon een normale, losstaande? Ik zie het advies namelijk vaker voorbij komen, maar hoe past bij jullie een extra mic op je bureau en hoe is dat handig bij bijv. het spelen van CSGO?
Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Het algemene computertopic

Bericht door i k0nijn i »

Een aparte mic is vaak de moeite niet als je niet serieus wat meer budget hebt dan voor een headset of je moet al een goede koptelefoon hebben. Voor de prijs van een Plantronics GameCom 788 of een Steelseries Siberia of een Razer Kraken of w/e je maar wilt koop je gewoon geen goeie hoofdtelefoon én microfoon.
Afbeelding
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Travolter »

Degene die m snappen zullen m al kennen en degenen die em niet kennen zullen het niet snappen, maar toch post ik het mopje!

How many gnu/linux users does it take to change a lightbulb?
https://www.gnu.org/fun/jokes/users-lightbulb.html
Afbeelding
dhondtie
Berichten: 796
Lid geworden op: zondag 4 maart 2007, 10:21
Clan: Smokin Mils

Re: Het algemene computertopic

Bericht door dhondtie »

Ik ben op zoek naar een handige, zeer lichte en kleinere laptop die gemaakt is om films te kijken, te internetten en wat powerpoints tijdens de les te volgen. Iets qua Chromebook dus. Echter wil ik hier niet te veel geld aan uitgeven dus even polsen of iemand wat deftigs weet voor schappelijke prijs?
Afbeelding
TikTakTokTekTuk
Berichten: 8318
Lid geworden op: zaterdag 20 juni 2009, 21:19
RS: Gestopt
Oude naam: seablast

Re: Het algemene computertopic

Bericht door TikTakTokTekTuk »

Ondanks dat ik adblock plus gebruik, openen er geregeld automatisch tabladen met rommel. Heb PC gescand, maar geen virussen of malware. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Vele kusjes aan iedereen
dhondtie
Berichten: 796
Lid geworden op: zondag 4 maart 2007, 10:21
Clan: Smokin Mils

Re: Het algemene computertopic

Bericht door dhondtie »

TikTakTokTekTuk schreef:Ondanks dat ik adblock plus gebruik, openen er geregeld automatisch tabladen met rommel. Heb PC gescand, maar geen virussen of malware. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Ik persoonlijk had dit ook en heb eens MalwareBytes laten lopen en die vond dingen. Hierna was alles opgelost.
Afbeelding
TikTakTokTekTuk
Berichten: 8318
Lid geworden op: zaterdag 20 juni 2009, 21:19
RS: Gestopt
Oude naam: seablast

Re: Het algemene computertopic

Bericht door TikTakTokTekTuk »

Zal het eens laten hopen. Hopelijk werkt het. Bedankt.

Toegevoegd na 45 minuten en 20 seconden:
Na 2x lijkt het opgelost :)
Vele kusjes aan iedereen
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Travolter »

Yves W schreef:Zou je dan zo'n kleine mic nemen die je bij wijze vast kan tapen aan je koptelefoon, of gewoon een normale, losstaande? Ik zie het advies namelijk vaker voorbij komen, maar hoe past bij jullie een extra mic op je bureau en hoe is dat handig bij bijv. het spelen van CSGO?
i k0nijn i schreef:Een aparte mic is vaak de moeite niet als je niet serieus wat meer budget hebt dan voor een headset of je moet al een goede koptelefoon hebben. Voor de prijs van een Plantronics GameCom 788 of een Steelseries Siberia of een Razer Kraken of w/e je maar wilt koop je gewoon geen goeie hoofdtelefoon én microfoon.
Wel, ik heb deze: http://tweakers.net/pricewatch/88698/za ... mic-1.html en die doet het gewoon goed voor voip communicatie en in CSGO. Ik ben duidelijk verstaanbaar en hij hangt gewoon aan de kabel van mijn ATH-m50x zonder problemen of gedoe. Is er ook makkelijk af te halen als je liever geen extra kabel hebt hangen tijdens het luisteren van muziek of als je hem ergens mee naartoe neemt/buiten draagt. Je moet er geen muziek mee gaan opnemen uiteraard. Maar je moet nu ook niet gaan doen alsof de mics van een gaming headset high end zijn :P .

Ik moet wel toegeven dat het een zoektocht geweest is om dit dingetje te vinden. Je vindt inderdaad voornamelijk dekstop mics enzo. Maar deze werkt dus perfect voor mij.

K0n heeft natuurlijk wel een punt dat als je een headset van 70 euro wil kopen het misschien wel moeilijk wordt om een koptelefoon van 50/60 + deze mic van +/- 15 euro te vinden die écht beter zijn. Ik heb geen ervaring met koptelefoons in die pricerange. Dat oordeel laat ik aan anderen over, maar ik zou er toch wel eens naar kijken. Ik hoor namelijk wel heel goede dingen hoor over de ATH-m30x en vooral ook de ATH-m40x welke beiden wel rond die prijs zitten. En ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een super coole gaming headset gemarket op 12-jarige beter geluid produceert dan een koptelefoon die op een volwasseren publiek gemarket is met het doel om echt goede kwaliteit ipv kleurtjes te verkopen. Correct me if I'm wrong.
Maar als je voor een duurdere headset gaat ben ik relatief zeker dat je beter een goede koptelefoon koopt + deze mic dan een super deluxe lichtgevende G FORCE power gaming headset...
Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Het algemene computertopic

Bericht door i k0nijn i »

Ja, zoiets kan wel, inderdaad, ik doelde meer op zaken zoals een Blue Yeti of w/e.
Afbeelding
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Yves W »

Die klik je dan vast aan je koptelefoon en ligt op je bureau? :P
Ik weet ook dat een blue yeti inderdaad goede geluidskwaliteit geeft, maar het lijkt mij erg onpraktisch bij het spelen van games.
Afbeelding
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Travolter »

Yves W schreef:Die klik je dan vast aan je koptelefoon en ligt op je bureau? :P
Ik weet ook dat een blue yeti inderdaad goede geluidskwaliteit geeft, maar het lijkt mij erg onpraktisch bij het spelen van games.
hoezo ligt op mn bureau? Hoe kan die op je bureau liggen als je die vastklikt aan je koptelefoon.
Afbeelding
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Yves W »

Dat heb ik inderdaad nogal achterlijk geschreven, nu ik het teruglees. Ik had gewoon geen idee waar je het precies aan vastklemde.
Afbeelding
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Travolter »

Yves W schreef:Dat heb ik inderdaad nogal achterlijk geschreven, nu ik het teruglees. Ik had gewoon geen idee waar je het precies aan vastklemde.
gewoon aan de kabel .
In- of uitklappen •
Afbeelding
Waarom word mijn verticale foto horizaontaal gezet :( stom forum
Afbeelding
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Yves W »

Ah, dat ziet er een stuk gemakkelijker en beter uit dan ik dacht dat het uit zou zie ^_^. Misschien koop ik zoiets eens in de toekomst. Geen idee trouwens waarom het forum de foto draait :/
Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Het algemene computertopic

Bericht door i k0nijn i »

Yves W schreef:Die klik je dan vast aan je koptelefoon en ligt op je bureau? :P
Ik weet ook dat een blue yeti inderdaad goede geluidskwaliteit geeft, maar het lijkt mij erg onpraktisch bij het spelen van games.
Door de aard van de koptelefoon kan je die redelijk ver zetten en neemt hij ook nog gewoon goed je stem op. Het grote nadeel is dat je zowat alles hoort met dat soort mics, zoals een glas neerzetten en zelfs typen. Ik denk dat je gek wordt als iemand met zo'n mic een mechanical keyboard heeft met clicky switches, bijvoorbeeld.
Afbeelding
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Yves W »

i k0nijn i schreef:
Yves W schreef:Die klik je dan vast aan je koptelefoon en ligt op je bureau? :P
Ik weet ook dat een blue yeti inderdaad goede geluidskwaliteit geeft, maar het lijkt mij erg onpraktisch bij het spelen van games.
Door de aard van de koptelefoon kan je die redelijk ver zetten en neemt hij ook nog gewoon goed je stem op. Het grote nadeel is dat je zowat alles hoort met dat soort mics, zoals een glas neerzetten en zelfs typen. Ik denk dat je gek wordt als iemand met zo'n mic een mechanical keyboard heeft met clicky switches, bijvoorbeeld.
Hoe doen al die streamers dat dan? Hearthstone kan je nog streamen zonder je toetsenbord te gebruiken, maar bij de meeste CSGO streamers hoor ik hun toetsenbord ook niet :P.
Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Het algemene computertopic

Bericht door i k0nijn i »

Geen idee naar wie je kijkt, maar voor zover ik weet gebruiken de meesten gewoon de mic van hun headset.
Afbeelding
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Yves W »

Toen ik dat schreef dacht ik voornamelijk aan Shroud, fl0m en steel, maar zij horen inderdaad tot een minderheid volgens mij :P.
Afbeelding
Plaats reactie