Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.

Wie van de volgende dames heeft de beste fitnessreet?

Peiling eindigde op vrijdag 11 december 2015, 1:14

Sandra Prikker
12
48%
Nikki Blackketter
3
12%
Jen Selter
2
8%
MegSquats
2
8%
Rachael Frieza
6
24%
 
Totaal aantal stemmen: 25

ikbentom
Berichten: 523
Lid geworden op: woensdag 14 december 2005, 14:52
RS: lelijk (f2p)

Re: Fitness topic

Bericht door ikbentom »

60kg bankdrukken is nou niet heel sterk te noemen. :P
sharkscope
Berichten: 1070
Lid geworden op: maandag 2 augustus 2010, 18:30

Re: Fitness topic

Bericht door sharkscope »

Netjes, hoelang fitness jij al?

Ohya, als jij dat niet veel noemt tom, hoeveel druk jij?
Hoi!
Nymphetamine
Berichten: 4214
Lid geworden op: woensdag 2 juli 2008, 21:10
Oude naam: Me is Master

Re: Fitness topic

Bericht door Nymphetamine »

doe jij dat dan is 3x

1e x 10 keer.
2e x 8 keer
3e x 8 keer

Toegevoegd na 53 seconden:
sharkscope schreef:Netjes, hoelang fitness jij al?

Ohya, als jij dat niet veel noemt tom, hoeveel druk jij?
Nu, zon 3 maand actief.
Afbeelding
ikbentom
Berichten: 523
Lid geworden op: woensdag 14 december 2005, 14:52
RS: lelijk (f2p)

Re: Fitness topic

Bericht door ikbentom »

Valt reuze mee, ik weet niet hoe zwaar je bent. Als je nou 60kg weegt is het wel impressive. :P
@shark Ik ben nu 4 maanden bezig met rippetoe en ik druk nu 3x 5x 75kg. mn 1RM ligt ong op 85.
Laatst gewijzigd door ikbentom op vrijdag 10 december 2010, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Nymphetamine
Berichten: 4214
Lid geworden op: woensdag 2 juli 2008, 21:10
Oude naam: Me is Master

Re: Fitness topic

Bericht door Nymphetamine »

ikbentom schreef:Valt reuze mee, ik weet niet hoe zwaar je bent. Als je nou 60kg weegt is het wel impressive. :P
LOL, weet je uberhaupt wel wat bankdrukken is?
Afbeelding
Afbeelding
ikbentom
Berichten: 523
Lid geworden op: woensdag 14 december 2005, 14:52
RS: lelijk (f2p)

Re: Fitness topic

Bericht door ikbentom »

Jep dat weet ik.
Nymphetamine
Berichten: 4214
Lid geworden op: woensdag 2 juli 2008, 21:10
Oude naam: Me is Master

Re: Fitness topic

Bericht door Nymphetamine »

3x 5 x...

Dan kan ik het ook wel...
10x 60kilo
8x 60kilo
8x 60 kilo
=
26x 60 kilo,

maarja care.
Laatst gewijzigd door Nymphetamine op vrijdag 10 december 2010, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Fitness topic

Bericht door Meutr »

Tijdens m'n examens doe ik niets, maar normaal ga ik wel 3x per week fitnessen. :P
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
ikbentom
Berichten: 523
Lid geworden op: woensdag 14 december 2005, 14:52
RS: lelijk (f2p)

Re: Fitness topic

Bericht door ikbentom »

Me is Master schreef:3x 5 x...

Dan kan ik het ook wel...
10x 60kilo
8x 60kilo
8x 60 kilo
=
26x 60 kilo,

maarja care.

ja eigenlijk boeit t ook niks haha. :P
6 Kilo Pinda
Ex-chatmoderator
Berichten: 4793
Lid geworden op: maandag 9 maart 2009, 18:57
RS: Most Great (OSRS)
Extra rang: 3de "Beste nieuwkomer van 2009"

Re: Fitness topic

Bericht door 6 Kilo Pinda »

Me is Master schreef:
ikbentom schreef:
6 Kilo Pinda schreef:Probeer 3 a 4 keer in de week te gaan, door drukke HBO opleiding en ongunstig rooster kan dit helaas niet altijd :P Op het moment 2 a 3 keer. Focus me vooral op borst, schouders, armen, rug en buik. Benen etc. doe ik tijdens de cardio, half uur per keer. In bed doe ik elke avond 3x50 en 1x 35 per arm met zo'n knijpding voor de onderarmspieren.
Kerel, ik adviseer je om echt te beginnen met benen trainen. Bijna al je kracht komt uit je benen en de squat is echt de lekkerste oefening die er bestaat! En om nou 50 reps te maken met zo'n Gripper heeft ook weinig tot geen nut, je bent toe aan een zwaardere gripper zo te zien. :P low reps heavy weight all the way :bier:
Je hebt niks aan kracht als je geen techniek hebt.
Klinkt misschien egoïstisch maar : ik ben heel sterk, en heb t veel kracht, en doe kickboxen, maar zonder dat kickboxen zou ik NOOIT al mijn kracht kunnen gebruiken + je moet ook snelheid hebben, ik kan nu heel snel maar Goed gemikt.

Maarja, om kracht/spieren te behouden moet je echt wel minstens 2x per week naar de sportschool of krachttrainingen doen hoor, ik doe nu zelf :

(weet ik veel hoe al die spieren heetten xD, ik gebruik gewoon het deel dat je gebruikt als aanduiding)
Halter (bankdrukken) : 60 kilo
Buikspieren Max (67,5 kilo)
BovenBeen en buikspieren Max (97,5 kilo)
Been spieren (130 kilo)
+ Cardio xD
Zou sowieso rug en schouders ook doen ;) Triceps train je opzich met borstspieren ook wel maar toch zou ik biceps + triceps ook pakken :)
R.I.P. Koen Buitelaar, 17.02.1988 - 07.03.2010
'You had to go, and left the world behind. You're not gone, you're just out of sight.'
PlaatjePlaatje
Rowwen Hèze: 'Soms is 't beater iets moeis te verleeze. Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad.'

Rowwen Hèze: 'Vur iederien din os is veurgegoan, vur iederien din alles het gegeave. Enne gojje mins blieft altied leave.'

BZB: 'Ik hou mijn leven in de hand, 't liefst gevuld tot aan de rand.'
Knurft
Verbannen (permanent)
Berichten: 9908
Lid geworden op: maandag 12 maart 2007, 7:48

Re: Fitness topic

Bericht door Knurft »

Waar ga jij Matthias? Ik ga sinds kort naar the gym. Alleen ik ben redelijk 'dik' en totaal niet sterk dus het lukt nog niet echt perfect. Ik doe met meeste apparaten 20 kilo. 2 keer in de week een uurtje.

En ik doe dan in dat uur eerst 10 mins fietsen, 5 mins roeien, wat oefeningen met gewichtjes van 2 kilo en dan nog zo'n 10 apparaten. :) En op zo'n matje buik oefeningen.
Afbeelding
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Fitness topic

Bericht door Meutr »

Als je echt spieren wilt trainen moet je meer losse gewichten gaan gebruiken. Die apparaten vond ik nooit zo effectief.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Nymphetamine
Berichten: 4214
Lid geworden op: woensdag 2 juli 2008, 21:10
Oude naam: Me is Master

Re: Fitness topic

Bericht door Nymphetamine »

Knurft schreef:Waar ga jij Matthias? Ik ga sinds kort naar the gym. Alleen ik ben redelijk 'dik' en totaal niet sterk dus het lukt nog niet echt perfect. Ik doe met meeste apparaten 20 kilo. 2 keer in de week een uurtje.

En ik doe dan in dat uur eerst 10 mins fietsen, 5 mins roeien, wat oefeningen met gewichtjes van 2 kilo en dan nog zo'n 10 apparaten. :) En op zo'n matje buik oefeningen.
ik ben zelf ook dik, kwoog een maand geleden 141 kilo bij de dieethiste xD, hoeveel het nu is?, geen idee
maarja ik ben ook gespierd.

Toegevoegd na 34 seconden:
6 Kilo Pinda schreef:
Me is Master schreef:
ikbentom schreef:
6 Kilo Pinda schreef:Probeer 3 a 4 keer in de week te gaan, door drukke HBO opleiding en ongunstig rooster kan dit helaas niet altijd :P Op het moment 2 a 3 keer. Focus me vooral op borst, schouders, armen, rug en buik. Benen etc. doe ik tijdens de cardio, half uur per keer. In bed doe ik elke avond 3x50 en 1x 35 per arm met zo'n knijpding voor de onderarmspieren.
Kerel, ik adviseer je om echt te beginnen met benen trainen. Bijna al je kracht komt uit je benen en de squat is echt de lekkerste oefening die er bestaat! En om nou 50 reps te maken met zo'n Gripper heeft ook weinig tot geen nut, je bent toe aan een zwaardere gripper zo te zien. :P low reps heavy weight all the way :bier:
Je hebt niks aan kracht als je geen techniek hebt.
Klinkt misschien egoïstisch maar : ik ben heel sterk, en heb t veel kracht, en doe kickboxen, maar zonder dat kickboxen zou ik NOOIT al mijn kracht kunnen gebruiken + je moet ook snelheid hebben, ik kan nu heel snel maar Goed gemikt.

Maarja, om kracht/spieren te behouden moet je echt wel minstens 2x per week naar de sportschool of krachttrainingen doen hoor, ik doe nu zelf :

(weet ik veel hoe al die spieren heetten xD, ik gebruik gewoon het deel dat je gebruikt als aanduiding)
Halter (bankdrukken) : 60 kilo
Buikspieren Max (67,5 kilo)
BovenBeen en buikspieren Max (97,5 kilo)
Been spieren (130 kilo)
+ Cardio xD
Zou sowieso rug en schouders ook doen ;) Triceps train je opzich met borstspieren ook wel maar toch zou ik biceps + triceps ook pakken :)
Doe ik ook xD, ik doe veel apparaten maar ik weet nooit hoe die shit heet XD
Afbeelding
Batsi
Berichten: 3120
Lid geworden op: vrijdag 10 april 2009, 12:41
RS: Batsi (p2p)
Oude naam: varekai1996
Contacteer:

Re: Fitness topic

Bericht door Batsi »

Doe zelf ook al 2 maanden aan fitness, gewoon om terug wat te sporten.
~ Blog ~
Afbeelding
Simon
Berichten: 2147
Lid geworden op: maandag 16 juli 2007, 16:37
RS: Gestopt
Clan: Just Skillers

Re: Fitness topic

Bericht door Simon »

Kan ik alleen mn bovenlichaam trainen vanwege 2 knieën die kapot zijn van binnen. :(
Yo soy el rey, el emperador y el presidente.

"I feel sorry for the people who don't drink. When they wake up in the morning, that is as good as they're gonna feel all day." - Frank Sinatra

Afbeelding
Stefan
Moderator in Non-RS
Berichten: 22160
Lid geworden op: zaterdag 2 juni 2007, 18:38
Oude naam: Stefan B 512

Re: Fitness topic

Bericht door Stefan »

Ik doe nu ongeveer 10 maanden aan fitness. Ik heb voorheen 3x per week getraind, maar dat is nu nog maar 2x per week omdat ik vrijdag avond er meestal een tijd meer voor heb. Echt een doelstelling met fitness heb ik niet meer, omdat ik gewoon niet de goede lichaamsbouw heb om een mooi lichaam te creeeren. Als ik echt voor een mooi lichaam zou willen gaan zou ik minimaal 4x per week moeten trainen + een eetschema volgen, waar ik dus voor beiden geen tijd voor heb. Nu fitness ik gewoon om mezelf sterk en in vorm te houden :)
Afbeelding
sharkscope
Berichten: 1070
Lid geworden op: maandag 2 augustus 2010, 18:30

Re: Fitness topic

Bericht door sharkscope »

Knurft schreef:Waar ga jij Matthias? Ik ga sinds kort naar the gym. Alleen ik ben redelijk 'dik' en totaal niet sterk dus het lukt nog niet echt perfect. Ik doe met meeste apparaten 20 kilo. 2 keer in de week een uurtje.

En ik doe dan in dat uur eerst 10 mins fietsen, 5 mins roeien, wat oefeningen met gewichtjes van 2 kilo en dan nog zo'n 10 apparaten. :) En op zo'n matje buik oefeningen.
Wacht even... Jij traint met losse gewichten van 2KG? Daar steek je echt geen reet mee op, tenzij je er ECHT moeite mee hebt, maar dat lijkt me sterk =p

Probeer volgende keer 8 keer 5KG te doen, en dat 3x per oefening, dat geeft veel beter resultaat :p

Toegevoegd na 1 minuten:
Me is Master schreef:3x 5 x...

Dan kan ik het ook wel...
10x 60kilo
8x 60kilo
8x 60 kilo
=
26x 60 kilo,

maarja care.
Bedoel jij 30 kilo aan iedere kant van de stang? Of 60kilo inclusief stang? (Dus 20Kilo aan iedere kant). Stang weegt vaak 20KG.
Hoi!
Gebruikersavatar
Matthias'
Berichten: 3495
Lid geworden op: zondag 2 maart 2008, 18:13
Clan: Lunagang
Oude naam: Matthias9

Re: Fitness topic

Bericht door Matthias' »

ikbentom schreef:60kg bankdrukken is nou niet heel sterk te noemen. :P
60KG is zeker indrukwekkend wanneer je pas 3 maanden aan fitness doet en ook bijna onmogelijk omdat je dan enorm sterk moet zijn van jezelf door de jaren heen als je traint krijg je daar grip voor in je armen! (Meeste mensen die nu bvb 150 KG bankdrukken die zijn soms zelfs begonnen alleen halter zonder gewichten eraan).

@Knurft, Ik zit bij Health centre! ;)

Trabbie schreef:
Matthias' schreef:Veel eiwitten voor het trainen enz.
Volgens mij is het beter om na het trainen veel eiwitten in te nemen. Voor het trainen juist koolhydraten.
Matthias' schreef:Hou je er wel rekening mee dat je spieren 48 uur rust moeten hebben?
Zorg er ook voor dat: Voeding, rust en oefeningen goed voor elkaar zijn want als er 1 van deze niet klopt kan het zijn dat jij voor niks je loopt uit te sloven in de sportschool!
72 uur voordat ze hersteld zijn na een goede oefening, en dat je die oefening weer kan doen.
sharkscope schreef:Ik fitness nu al een paar maandjes serieus, dus met een splitschema ben ik aan het bulken, ongeveer 4 keer per week.
Verder let ik ook op mijn voeding qua koolhydraten/complexe-koolhydraten, (plantaardig)proteine, vetten etc.

Mijn schema ziet er als volgd uit:

Maandag:
Borst
Biceps

Dinsdag:
Rug
Triceps

Woensdag:
Rust

Donderdag:
Schouders
Benen

Vrijdag:
Borst
Biceps

Weekend rust :p

Verder doe ik voor iedere spiergroep 3-4 oefeningen, omdat het anders echt overkill is.
Hoezo doe jij borst en biceps op 1 dag en dan de volgende dag de triceps? Dan kun je beter omdraaien aangezien je bij veel borstoefeningen je triceps ook al behoorlijk gebruikt.
Eiwitten zijn goed voor het trainen omdat je het dan langer vol kan houden en meer energie krijgt koolhydraten zijn ook goed! Na het trainen moet je niet te veel eten eet gewoon bvb 1 botherham (Bruin) om op energie te komen.

48 uur in minimaal om te herstellen (En dit telt met 8 uur nachtrust bij langer dan dit wordt het proces versnelt) Ook kan je spierenherstellers slikken dat er voor zorg dat je spieren snel herstellen en dat je elke dag kan trainen.

En met dat laatste ben ik met je eens!
ikbentom
Berichten: 523
Lid geworden op: woensdag 14 december 2005, 14:52
RS: lelijk (f2p)

Re: Fitness topic

Bericht door ikbentom »

Spierherstellers? nog nooit van gehoord. :P Kun je me daarover een linkje sturen ofso?
Ex-gebruiker60
Berichten: 1919
Lid geworden op: dinsdag 13 december 2005, 10:48

Re: Fitness topic

Bericht door Ex-gebruiker60 »

ikbentom schreef:60kg bankdrukken is nou niet heel sterk te noemen. :P
Hangt er puur vanaf hoeveel die persoon weegt. Als je nu 50kilo weegt en 60 kan drukken vind ik dat al knap.

Trouwens: eten boys anders groei je niet!
Afbeelding
Plaats reactie