~ Farming - Een dagelijkse trip ~

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Tim
Berichten: 13565
Lid geworden op: donderdag 21 juni 2007, 21:32

Re: ~ Farming - Hoe, wat, waar? ~

Bericht door Tim »

Mijn mening:

- Layout is niet mooi. (Plaatjes te groot, tekst gecentreerd)
- Alleen maar herbs en (fruit) tree's, farming is veel meer dan dat en zeker als je het een beetje leuk vindt.
- Waarom betalen voor (fruit) tree's? Je beargumenteerd je keuze niet.

En
ThaScorpionn schreef:Ik zal vanavond even een berekening plaatsen van een dagelijkse trip met de prijzen van nu.

Met Juju potions heb ik geen verstand, maar wat ik gelezen heb is dit ook niet echt de moeite. Als je nog overige tips heb, graag posten! :D
"Even een berekening plaatsen", dan kan je net zo goed geen berekening plaatsen aangezien je geen goede sample hebt.
"Met juju potions heb ik geen verstand", weer iets waar iemand die alles van farming afweet genoeg info over heeft en zijn/haar mening kan mee beargumenteren.

Matige guide, dit mag je niet eens een "Farming guide" noemen.
ThaScorpionn
Berichten: 2561
Lid geworden op: dinsdag 1 april 2008, 16:43
RS: Thascorpionn (OSRS)
Clan: World of Warcraft

Re: ~ Farming - Hoe, wat, waar? ~

Bericht door ThaScorpionn »

Heb je de moeite genomen om inleiding te lezen? Nee, want daar staat in dat het een dagelijkse trip is. Als ik alles zou benoemen dan kan ik jou zo zo door verwijzen naar de farming uitleg op Lunagang zelf. Plaatjes vind ik zelf gezegd niet groot, maar dat is jouw mening. En een farmer betalen lijkt me vrij logisch, maar aangezien je de inleiding niet las heb je dus niet kunnen lezen dat ik er van uit ga dat je de basis moet kennen voor deze guide.

Toch bedankt dat je reageerde :)

PS: Ik zal binnenkort even kijken naar de juju potions!
Afbeelding
Tim
Berichten: 13565
Lid geworden op: donderdag 21 juni 2007, 21:32

Re: ~ Farming - Hoe, wat, waar? ~

Bericht door Tim »

ThaScorpionn schreef: Heb je de moeite genomen om inleiding te lezen? Nee, want daar staat in dat het een dagelijkse trip is. Als ik alles zou benoemen dan kan ik jou zo zo door verwijzen naar de farming uitleg op Lunagang zelf. Plaatjes vind ik zelf gezegd niet groot, maar dat is jouw mening. En een farmer betalen lijkt me vrij logisch, maar aangezien je de inleiding niet las heb je dus niet kunnen lezen dat ik er van uit ga dat je de basis moet kennen voor deze guide.

Toch bedankt dat je reageerde :)

PS: Ik zal binnenkort even kijken naar de juju potions!
Nogmaals, je noemt het een Farming guide en Farming bevat veel meer dan herbs en tree's, ook als je "dagelijkse trips" wil maken.
En een farmer betalen lijkt misschien logisch voor je, maar als je een sample had gemaakt, had je geweten dat het uiteindelijk minder xp oplevert per gp. Je maakt geen guide door "van dingen uit te gaan", je test het, berekend het en trekt uiteindelijk conclusies, waar wij als lezers echt iets aan hebben.
ThaScorpionn
Berichten: 2561
Lid geworden op: dinsdag 1 april 2008, 16:43
RS: Thascorpionn (OSRS)
Clan: World of Warcraft

Re: ~ Farming - Een dagelijkse trip ~

Bericht door ThaScorpionn »

Ik heb nergens neergezet dat het je geld waard is of niet, dit is een snelle manier. Ook zie ik aan jouw rs status dat je gestopt bent, dus eigenlijk heb jij er hier niks aan. Aan de reacties van anderen te zien, lees ik dat zij er wel wat aan hebben. Jammer genoeg telt dit niet voor jou. Hiermee heb ik alles wel gezegd, en zal ik ook niet meer op jouw reactie reageren. Ik bedank je nogmaals voor je reacties, en als jij het beter kan, laat het graag zien :)
Afbeelding
Tim
Berichten: 13565
Lid geworden op: donderdag 21 juni 2007, 21:32

Re: ~ Farming - Een dagelijkse trip ~

Bericht door Tim »

ThaScorpionn schreef: Ik heb nergens neergezet dat het je geld waard is of niet, dit is een snelle manier. Ook zie ik aan jouw rs status dat je gestopt bent, dus eigenlijk heb jij er hier niks aan. Aan de reacties van anderen te zien, lees ik dat zij er wel wat aan hebben. Jammer genoeg telt dit niet voor jou. Hiermee heb ik alles wel gezegd, en zal ik ook niet meer op jouw reactie reageren. Ik bedank je nogmaals voor je reacties, en als jij het beter kan, laat het graag zien :)
Je moet wel tegen kritiek kunnen als je een guide maakt he, lmao.
Maakt het uit dat ik hier niks aan heb? Ik probeer je te helpen met het maken van een goede guide, dat is toch wat je wilt neem ik aan?
Ik zou nog maar even naar mijn suggesties kijken en er wat mee doen, anders zal je nog meer van deze onzin guides maken en dat is iets wat niemand wil en waar niemand wat aan heeft, zeker niet aangezien er nog 100 van deze onzin guides zijn, je bent niet origineel, je uitwerkingen zijn niet goed en het ziet er niet uit, helaas.

En ja, ik kan het beter, maar dat betekend niet dat ik dat ga doen.
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: ~ Farming - Een dagelijkse trip ~

Bericht door Mystery »

Dames, even rustig. Aan de ene kant heeft Tim gelijk dat je tegen kritiek moet kunnen. Dit forumdeel is namelijk gemaakt om je guides te posten en daarbij kritiek te ontvangen over bepaalde elementen in de guide die je niet zo goed uitgewerkt, geformuleerd of geplaatst hebt. Er is wel een aantal guides gemaakt die met dit onderwerp te maken hebben gehad, zelfs in de Lunagraaf. Desalniettemin weerhoudt dat niet om je eigen visie erover te geven. Elke guide is uniek en elke methode is uniek. Ik zou wel wat met die suggesties van Tim doen, Scorp. Aan de andere kant kon Tim ook even lezen in de guide. Opmaak is een smaak op zich en daar hoef je niet echt op af te kraken.
Dus Scorp, doe wat met die tips van Tim en laat je in ieder geval niet zo opjutten. Kritiek moet je tegen kunnen. Tim, onthoud, opmaak is een smaak en als Scorp dit een goede opmaak vindt, so be it.
ThaScorpionn
Berichten: 2561
Lid geworden op: dinsdag 1 april 2008, 16:43
RS: Thascorpionn (OSRS)
Clan: World of Warcraft

Re: ~ Farming - Een dagelijkse trip ~

Bericht door ThaScorpionn »

Jammer dat je dan hier reageert, terwijl ik je pm Mys, Afijn, ik vind dat ik niks met zijn suggesties kan, want ik heb al meerdere keren duidelijk gemaakt dat een dagelijkse trip is die ik doe. Ik ga dus niet andere manieren van farmen erbij zetten. Zelf vind ik dat ik prima tegen kritiek kan, maar zeggen dat dit geen farmingguide is, is geen kritiek toch? Afijn, jammer dat deze posts er tussen zitten.

Ik hoop dat andere lezers alsnog iets er aan hebben :)
Afbeelding
Tim
Berichten: 13565
Lid geworden op: donderdag 21 juni 2007, 21:32

Re: ~ Farming - Een dagelijkse trip ~

Bericht door Tim »

ThaScorpionn schreef: Jammer dat je dan hier reageert, terwijl ik je pm Mys, Afijn, ik vind dat ik niks met zijn suggesties kan, want ik heb al meerdere keren duidelijk gemaakt dat een dagelijkse trip is die ik doe. Ik ga dus niet andere manieren van farmen erbij zetten. Zelf vind ik dat ik prima tegen kritiek kan, maar zeggen dat dit geen farmingguide is, is geen kritiek toch? Afijn, jammer dat deze posts er tussen zitten.

Ik hoop dat andere lezers alsnog iets er aan hebben :)
Ok.

- Wat onderscheid jouw trip van de rest?
- Waarom heb je voor deze aanpak gekozen, dus welke andere keuzes zijn er en waarom zijn die minder?

Pas als je zulke vragen beantwoord wordt het een guide, nu is het een tip.
Willem
Berichten: 1644
Lid geworden op: vrijdag 31 augustus 2007, 19:34
RS: W illem (p2p)

Re: ~ Farming - Een dagelijkse trip ~

Bericht door Willem »

Tim schreef:Ok.

- Wat onderscheid jouw trip van de rest?
- Waarom heb je voor deze aanpak gekozen, dus welke andere keuzes zijn er en waarom zijn die minder?

Pas als je zulke vragen beantwoord wordt het een guide, nu is het een tip.
Je komt nogal vervelend over Tim.
Jij zegt hier dingen dit er in moeten staan wat het een guide maakt.
Maar wie bepaald dat?
Juist jij, want jij vind dat.
En dat is jou mening, en die is nu heus wel duidelijk.

De titel zegt eigenlijk alles waar je nu de hele tijd al moeilijk over doet.
Het gaat om de skill Farming, en het is zijn dagelijkse trip ( dat is verder uitgelegd in de inleiding ).
En jij hebt het over niet tegen kritiek kunnen.
Je zin doordrijven is het tegenovergestelde zeg ik dan maar! ;)
Afbeelding
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: ~ Farming - Een dagelijkse trip ~

Bericht door Mystery »

ThaScorpionn schreef: Jammer dat je dan hier reageert, terwijl ik je pm Mys, Afijn, ik vind dat ik niks met zijn suggesties kan, want ik heb al meerdere keren duidelijk gemaakt dat een dagelijkse trip is die ik doe. Ik ga dus niet andere manieren van farmen erbij zetten. Zelf vind ik dat ik prima tegen kritiek kan, maar zeggen dat dit geen farmingguide is, is geen kritiek toch? Afijn, jammer dat deze posts er tussen zitten.

Ik hoop dat andere lezers alsnog iets er aan hebben :)
Moest ik je pm'en? Hier liep 't wat uit de hand en dit is mijn visie op datgene waarop jullie elkaar zwart zijn aan het maken. Ik heb het dan niet specifiek over datgene wat je guide beter kan maken, maar hij geeft ook kritiek op je opmaak. Daar kan je iets mee doen of het zo laten. Tim heeft naar mijn mening wel gelijk over de titel die te algemeen was. Als je wat specifieker was geweest, dan zou dat al een hoop schelen. Hij moet ook beter lezen, daar heb jij gelijk in. Zo zie je maar weer, waar twee vechten zijn er twee schuld. De reden dat ik hier post lijkt me dus duidelijk. Als ik in een pm naar je toegestuurd had wat ik in mijn post had gezet, dan was het misschien nu erger geweest. Willem, je hebt ook gelijk dat Tim wat vervelend overkomt. Bij ieder stukje feedback en stukje kritiek hoort je eigen mening. Dit is nu eenmaal waar Tim aan denkt en spreekt dus zijn mening over deze guide uit. Scorp, misschien begrijp je niet waarom ik dit hier plaats, maar dit vond ik de beste oplossing om kwaad niet tot erger te maken.
ThaScorpionn
Berichten: 2561
Lid geworden op: dinsdag 1 april 2008, 16:43
RS: Thascorpionn (OSRS)
Clan: World of Warcraft

Re: ~ Farming - Een dagelijkse trip ~

Bericht door ThaScorpionn »

Tim schreef:
ThaScorpionn schreef: Jammer dat je dan hier reageert, terwijl ik je pm Mys, Afijn, ik vind dat ik niks met zijn suggesties kan, want ik heb al meerdere keren duidelijk gemaakt dat een dagelijkse trip is die ik doe. Ik ga dus niet andere manieren van farmen erbij zetten. Zelf vind ik dat ik prima tegen kritiek kan, maar zeggen dat dit geen farmingguide is, is geen kritiek toch? Afijn, jammer dat deze posts er tussen zitten.

Ik hoop dat andere lezers alsnog iets er aan hebben :)
Ok.

- Wat onderscheid jouw trip van de rest?
- Waarom heb je voor deze aanpak gekozen, dus welke andere keuzes zijn er en waarom zijn die minder?

Pas als je zulke vragen beantwoord wordt het een guide, nu is het een tip.
Dit is betere kritiek waar ik iets mee kan.

1. Sinds de update met de toolbelt is er iets veranderd, wat zeker in het voordeel is met Farming. Deze guide hadden dit nog niet. In deze guide laat ik zien hoe je de meeste exp behaald op een dag in een korte tijd. (Ongeveer 15 tot 20 minuten) In mijn guide laat ik overzichtelijk zien welke herbs en trees je kunt planten in een tabel.
2. Deze aanpak biedt je de meeste exp in een korte tijd. Farming wordt vaak gehaat omdat het zoveel (ren)werk is. Met deze routes ben je zo klaar. Er zijn andere keuzes om bijv. bushes te planten, maar die geven weinig exp. En de tijd die je daar in steekt vind ik persoonlijk niet de exp waard. Andere guides hebben dit wel aangegeven, maar dat is natuurlijk hun keus. Ik heb voor de herb, fruit en normale trees gekozen. De fruit en normale trees voor de exp, en de herbs om toch wat geld terug te verdienen aangezien je veel geld kwijt bent.

Wat ik nog wil aanpassen zijn de prijzen voor de seeds en ik wil nog even kijken naar de juju potions :)

En Mys, ik snap je punt nu ja. Ik had eerder verwacht dat je me een pm stuurde :) Maar Tim heeft nu duidelijk kritiek gegeven waar ik wel iets mee kan, zoals hierboven te lezen.
Afbeelding
Erwin
Moderator in categorie RS
Berichten: 13298
Lid geworden op: woensdag 1 maart 2006, 11:40

Re: [Guide van de maand]~ Farming - Een dagelijkse trip ~

Bericht door Erwin »

Gefeliciteerd met de guide van de maand!
Afbeelding
In- of uitklappen • Robotrobbie uitlachen?! Dat kan!
(21:43:48) <+ZehRobot_> ging ik van ltf
(21:43:48) <+ZehRobot_> naar habbo
(21:43:48) <+ZehRobot_> mfw O_O
(21:43:49) <+ZehRobot_> Even inloggen dan maar
(21:44:11) <+ZehRobot_> Nice, ik weet me pw nog
(21:44:24) <+ZehRobot_> Sweet, 23 credits door jaren inactief zijn
(21:45:28) <+ZehRobot_> WOW SHIT
(21:45:32) <+ZehRobot_> IK BEN RIJK OP HABBO
(21:48:08) <+ZehRobot_> weg van habbo.
Willem
Berichten: 1644
Lid geworden op: vrijdag 31 augustus 2007, 19:34
RS: W illem (p2p)

Re: [Guide van de maand]~ Farming - Een dagelijkse trip ~

Bericht door Willem »

Dik verdiend! ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
boxerbertje
Berichten: 100
Lid geworden op: dinsdag 2 juni 2009, 10:19
RS: patrick pvms (p2p)
Clan: The nexicans

Re: [Guide van de maand]~ Farming - Een dagelijkse trip ~

Bericht door boxerbertje »

egt leuke guide man@!! weet niet veel van farming... zet er miss bij wat je tussen door kan gaan doen dat ik weet ik namelijk nooit. daarom vind ik het zo saai :))
](*,) ](*,)
toch mooie guide 9/10 =D> =D>

btw klik ff op me link dan kan ik free member bijna^^ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Nex is love, Nex is life
Falici
Berichten: 561
Lid geworden op: zondag 21 december 2008, 9:42
RS: Falici (OSRS)
Oude naam: Xydro

Re: [Guide van de maand]~ Farming - Een dagelijkse trip ~

Bericht door Falici »

Gefeliciteerd met guide van de maand!

Zeker verdiend, farming is toch best een lastige skill voor beginners :)
AfbeeldingAfbeelding
P23war
Berichten: 239
Lid geworden op: vrijdag 8 januari 2010, 18:41
RS: - (p2p)
Clan: -

Re: [Guide van de maand]~ Farming - Een dagelijkse trip ~

Bericht door P23war »

7,8/10 Vergeet niet lunar erbij te schrijven, Fertilize Patch enz.
RobinD
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 19 oktober 2009, 14:30
RS: Robin D (p2p)
Clan: Anchor Clan
Oude naam: robin the19
Contacteer:

Re: [Guide van de maand]~ Farming - Een dagelijkse trip ~

Bericht door RobinD »

Mooie guide :)
Afbeelding
299/319 quest points!
10 quests to go
Paddo
Berichten: 13
Lid geworden op: maandag 1 augustus 2011, 9:12
RS: Padderik (p2p)
Clan: 3bo
Oude naam: PatrickRS

Re: [Guide van de maand]~ Farming - Een dagelijkse trip ~

Bericht door Paddo »

mooie guide ;) dee al precies de zelfde trip zoals jij hier uitlegt.
guide van de maand helemaal verdient!
Afbeelding
Afbeelding
ThaScorpionn
Berichten: 2561
Lid geworden op: dinsdag 1 april 2008, 16:43
RS: Thascorpionn (OSRS)
Clan: World of Warcraft

Re: [Guide van de maand]~ Farming - Een dagelijkse trip ~

Bericht door ThaScorpionn »

Er zijn nog kleine tips over Juju potions en Lunar. Ik probeer dit nog toe te voegen!

Verder allemaal bedankt voor de reacties :)
Afbeelding
Phun
Berichten: 1111
Lid geworden op: zondag 29 juni 2008, 11:23
Oude naam: I Stake Rofl

Re: [Guide van de maand]~ Farming - Een dagelijkse trip ~

Bericht door Phun »

Wow, deze guide sta ik echt van te kijken!
Alles is er in verwerkt! Wat een guide!

Goed werk! 9,9/10 :).
Plaats reactie