Re: Editie 35 - Augustus 2012
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 13:26
Ik meld het meteen in privé.Chantall 18 schreef:Misschien iets om te veranderen: De editie van juni is uit! moet dit niet De editie van augustus is uit! zijn?
Ik meld het meteen in privé.Chantall 18 schreef:Misschien iets om te veranderen: De editie van juni is uit! moet dit niet De editie van augustus is uit! zijn?
of mensen zijn juist weg naar een ander land of een dagje naar een pretpark/zwembad waardoor je juist minder tijd hadden...Exoemo schreef: Ik vind het jammer om te zeggen, maar ik ben een beetje teleurgesteld met de Lunagraaf deze maand. (Jullie hebben nu twee maanden de tijd gehad, maar zoveel artikels vind ik er precies niet instaan. Daarnaast is het ook nog eens vakantie, waardoor men meer tijd had om te schrijven.) En het aantal non-maandelijkse artikels ligt laag:Deze artikels gaan dan ook nog eens over de updates en er staat geen enkel informatief artikel over iets anders tussen zoals er vroeger was. Ook ligt het aantal maandelijkse artikels veel hoger tov de niet-maandelijkse artikels en zou ik er toch ook hier een paar wegdoen. Mijn persoonlijke mening is het wegdoen van het doorgeefverhaal en Lunamusic. Het doorgeefverhaal begint naar mijn mening afgezaagd te worden en wat Lunamusic betreft: Ik denk dat je het beoordelen van muziek beter aan niet-subjectieve recensenten overlaat die weten waarop ze moeten letten tijdens het beoordelen. Ook denk ik naar mijn mening dat er niet zoveel belanstelling is voor Lunamusic. Ik ben wel blij dat jullie onlangs nieuwe redactieleden hebben aangenomen, maar ik vind dat heel de Redactie eens grondig moet worden bekeken.
- Social Slayer
- Song from the Depths
- Queen Black Dragon
Bedankt, ik wist namelijk niet of er nou wel of geen nieuwe editie was.i k0nijn i schreef: Aangepast.
Ze hadden nu al twee maanden de tijd gehad. En zelf heb ik ook bij de redactie gezeten en ik kan je best vertellen dat een artikel schrijven helemaal niet zo lang duurt.Gabber Zaros schreef:of mensen zijn juist weg naar een ander land of een dagje naar een pretpark/zwembad waardoor je juist minder tijd hadden...Exoemo schreef: Ik vind het jammer om te zeggen, maar ik ben een beetje teleurgesteld met de Lunagraaf deze maand. (Jullie hebben nu twee maanden de tijd gehad, maar zoveel artikels vind ik er precies niet instaan. Daarnaast is het ook nog eens vakantie, waardoor men meer tijd had om te schrijven.) En het aantal non-maandelijkse artikels ligt laag:Deze artikels gaan dan ook nog eens over de updates en er staat geen enkel informatief artikel over iets anders tussen zoals er vroeger was. Ook ligt het aantal maandelijkse artikels veel hoger tov de niet-maandelijkse artikels en zou ik er toch ook hier een paar wegdoen. Mijn persoonlijke mening is het wegdoen van het doorgeefverhaal en Lunamusic. Het doorgeefverhaal begint naar mijn mening afgezaagd te worden en wat Lunamusic betreft: Ik denk dat je het beoordelen van muziek beter aan niet-subjectieve recensenten overlaat die weten waarop ze moeten letten tijdens het beoordelen. Ook denk ik naar mijn mening dat er niet zoveel belanstelling is voor Lunamusic. Ik ben wel blij dat jullie onlangs nieuwe redactieleden hebben aangenomen, maar ik vind dat heel de Redactie eens grondig moet worden bekeken.
- Social Slayer
- Song from the Depths
- Queen Black Dragon
Je zegt het niet letterlijk, maar toch zeg je het ;pExoemo schreef:Helemaal doorgelezen. Alhoewel ik niet haal waar jij haalt dat ik heb gezegd dat Lunamusic niet gelezen wordt, heb ik er niet zoveel commentaar meer op
Exoemo schreef:en wat Lunamusic betreft: Ik denk dat je het beoordelen van muziek beter aan niet-subjectieve recensenten overlaat die weten waarop ze moeten letten tijdens het beoordelen. Ook denk ik naar mijn mening dat er niet zoveel belanstelling is voor Lunamusic.
Ik denk niet dat het kinderimago zozeer mensen aantrekt. Ik denk dat het vooral gaat om het feit dat het een browserspel is, een "realistische" versie van textbased spellen. Je kan makkelijk op RuneScape zitten, nieuws lezen, msnen en in word bezig zijn met een werkstuk voor school.Lunagraaf schreef:Met de combat-update belooft het spel een veel betere richting in te slaan. Maar, zien we niets over het hoofd? Er is ook nog een heel ander aspect van het spel wat best een grote update kan gebruiken. Wat dacht je bijvoorbeeld van.. skilling?
RuneScape wist zich altijd te differentiëren van andere online games vanwege drie eigenschappen. Allereerst had je het eenvoudige combat-systeem, daarnaast het grinderige skill-systeem en ten slotte het kinderimago (of dit terecht is of niet laat ik in het midden). Die aspecten trekken mensen aan of net niet. Het simpele combatsysteem is geliefd bij sommige mensen, bij anderen minder. Exact hetzelfde voor het skillingsysteem in het spel. Bij sommige mensen is het geliefd, bij anderen niet. Het valt misschien moeilijk te geloven, maar de grinderige natuur van RuneScape is aantrekkelijk voor sommige spelers. Een MMO met verstand op nul.
Het skillen is naar mijn mening al erg veranderd. Vergelijk skillen maar eens met het skillen in 2003-2006. Dat was heel anders dan het vandaag de dag is. Het is ook makkelijker geworden. In de toekomst staat 99 halen niet centraal maar begint het spel dan pas.Lunagraaf schreef:Vinden jullie het skilling-systeem op dit moment goed? Is er ruimte voor verbetering? Welke suggesties haal jij aan? Zou je slayer in een skilling-vorm kunnen gieten? Discussieer gerust mee in het topic van deze krant. De toekomst van skilling.
Dat laatste is al heel lang zo hoor, imoPuma schreef:Het skillen is naar mijn mening al erg veranderd. Vergelijk skillen maar eens met het skillen in 2003-2006. Dat was heel anders dan het vandaag de dag is. Het is ook makkelijker geworden. In de toekomst staat 99 halen niet centraal maar begint het spel dan pas.Lunagraaf schreef:Vinden jullie het skilling-systeem op dit moment goed? Is er ruimte voor verbetering? Welke suggesties haal jij aan? Zou je slayer in een skilling-vorm kunnen gieten? Discussieer gerust mee in het topic van deze krant. De toekomst van skilling.
Zou best kunnen, ben inmiddels ook alweer twee jaar gestopt. Ik kan me in ieder geval herinneren dat sinds de skillcapes in het spel kwamen de focus erg lag op het halen van 99's. Daarvoor gaven mensen niet zo veel om 99's omdat je op hoge levels vrij weinig nieuws kon. Het ging meer om combat level, total en levels waarop je iets nieuws kon (bijv. 60 attack voor dragon wapens). Toen ik twee jaar geleden gestopt was ging het nog steeds vooral om skillcapes, ondanks dat het halen van 99's al een stuk makkelijker was en er meer mogelijkheden waren voor mensen met hoge levels. Ik had alleen niet het idee dat niemand skills capes iets kon boeien en de focus lag op andere achievements. Dat zou in de tussentijd best wel eens veranderd kunnen zijn.Superheat schreef:Dat laatste is al heel lang zo hoor, imoPuma schreef:Het skillen is naar mijn mening al erg veranderd. Vergelijk skillen maar eens met het skillen in 2003-2006. Dat was heel anders dan het vandaag de dag is. Het is ook makkelijker geworden. In de toekomst staat 99 halen niet centraal maar begint het spel dan pas.Lunagraaf schreef:Vinden jullie het skilling-systeem op dit moment goed? Is er ruimte voor verbetering? Welke suggesties haal jij aan? Zou je slayer in een skilling-vorm kunnen gieten? Discussieer gerust mee in het topic van deze krant. De toekomst van skilling.
Ook is de manier waarop mensen spelen verandert: wie had het vroeger nu ooit over xp of xp gains? Niemand.
Goed gezegd. Veel oude spelers zijn ook gestopt omdat het allemaal te makkelijk gemaakt werd. Het is begrijpelijk maar uiteindelijk moet Jagex het toch niet hebben van die oude spelers waarvan de meeste op een leeftijd zijn waarop ze in verband met real life verplichtingen toch wel stoppen met RS.Slyfer schreef: Ja, de snelheid van skills beginnen (vooral de afgelopen 2-3 jaar) drastisch de hoogte in te schieten. Zolang Jagex extra uitdagingen kan vinden om het spel interessant te houden (vb. compl trimmed) vind ik dat ook niet echt een probleem.
Het enige wat echt jammer is is dat achievements devalueren. Toen ik 99 woodcutting behaalde in 2007 was het nog iets indrukwekkend. Helaas zijn tijden veranderd. Maar logisch ook. Iedereen was bezig met Yews of Willows. De meeste hadden niet eens een Dragon Hatchet. Vergelijk dat met de situatie en mogelijkheden van nu.
Veel kan je er niet aan doen vrees ik. Een online spel moet constant evolueren om het spel interessant te houden op lange termijn. Een spel zonder updates is op korte termijn veerkrachtig, maar op lange termijn gaat het roemloos ten onder.
http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... 8&t=173846murders125 schreef: Leuke krant, vooral de laatste opmerkelijke inzending is goed... Ik vraag me alleen af hoe
je mee moet doen met de screenshot competitie, dat lijkt me wel leuk.