Enquête

Zet hier de fouten die je in de website gevonden hebt. Fouten en suggesties omtrent het forum kun je in over het forum plaatsen.
Forumregels
Fouten en suggesties die over het forum gaan, kun je in Over het forum plaatsen.
Robin
Berichten: 6265
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 19:25
Contacteer:

Re: Enquête

Bericht door Robin »

skelleton123 schreef:
feppie64 schreef: Bedankt :)

Ik zie dat veel mensen sommige quests verouderd vinden of niet goed uitgelegd zijn. Kunnen jullie voorbeelden geven? Ik vind het erg lastig om ze nu te verbeteren, aangezien ik niet weet waar ik op moet letten.
Sommige quest, ik weet niet vanbuiten welke, zijn al heel lang geleden geschreven en beschrijven niet steeds even duidelijk wat je juist moet doen.
Ik heb vroeger bij het halen van men quest-cape veel van de guides gevolgd en soms moest ik toch wel eens gaan kijken bij RuneHQ om juist te weten in welke volgorde iets gedaan moest worden.

Een andere toevoeging die wel handig zou zijn, is bij de master-quests een video zetten over hoe je de boss moet aanpakken. Het is altijd handig om eens te kijken hoe iemand anders de boss aanpakt.
Hoe zou je die videos dan willen zien, met equipment etc. erbij of enkel de fight zelf?
Het is allemaal de schuld van de sossen.
Dino
Berichten: 335
Lid geworden op: maandag 27 juni 2011, 8:41
RS: Puber (p2p)
Clan: ELlTE
Oude naam: Peertje
Contacteer:

Re: Enquête

Bericht door Dino »

Ingevuld, kwam er later achter dat je 30 dagen member code kan krijgen? :o
Afbeelding
Joost
Berichten: 11482
Lid geworden op: vrijdag 9 november 2007, 17:45

Re: Enquête

Bericht door Joost »

Peertje schreef: Ingevuld, kwam er later achter dat je 30 dagen member code kan krijgen? :o
Daar maak je kans op ja.
Gebruikersavatar
SuperSam 79
Berichten: 371
Lid geworden op: zondag 27 februari 2011, 11:43
RS: supersam 79 (p2p)
Clan: king of nl
Oude naam: heARTillery
Contacteer:

Re: Enquête

Bericht door SuperSam 79 »

ben benieuwd wie het krijgt
In- of uitklappen • SKILLS
Afbeelding
StefanRSW
Berichten: 715
Lid geworden op: dinsdag 28 juli 2009, 17:46
Clan: Equilibrium

Re: Enquête

Bericht door StefanRSW »

feppie64 schreef:Bedankt :)

Ik zie dat veel mensen sommige quests verouderd vinden of niet goed uitgelegd zijn. Kunnen jullie voorbeelden geven? Ik vind het erg lastig om ze nu te verbeteren, aangezien ik niet weet waar ik op moet letten.
Wat ik zelf lastig vond, was deze guide : https://www.lunagang.nl/quest/regicide.php

Dit stuk had beter in video-vorm kunnen zijn, dan weet je gelijk wat je precies moet doen, zonder een lap tekst te lezen :

Als je op de still klikt, komt er een schermpje. Het is erg lastig om het goed uit te leggen, maar we proberen het toch. Draai de pressure valve één plaatsje naar rechts, draai daarna aan de tar regulator. Voeg drie coal direct achter elkaar toe. Als de wijzer een stukje zakt, voeg dan één coal toe. Als het goed is, zal de wijzer nu weer teruggaan naar zijn oude positie. Soms gaat de wijzer nog ietsje hoger, maar dat is geen probleem. Nu kun je rustig wachten. De balk bij "Total distilled" zal precies vol zijn als de hitte te laag is om nog te destilleren (als de wijzer recht omhoog staat). Als de balk toch nog niet helemaal groen is, voeg dan eerst een coal toe en kijk of dit wel genoeg is om de balk volledig groen te krijgen. Zorg er wel altijd voor dat de wijzer niet voorbij rood gaat, dan ben je je coal-tar kwijt en moet je nieuwe halen! Sluit het scherm als de balk helemaal groen is en je zult je barrel automatisch met naphtha vullen. Je krijgt nu een barrel met naptha.

Afbeelding
Afbeelding
feppie64
Webmaster
Berichten: 7827
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Re: Enquête

Bericht door feppie64 »

Mee eens. Daar gaat een video van komen.
Terence
Verbannen
Berichten: 20358
Lid geworden op: woensdag 19 oktober 2011, 12:16
Oude naam: J asper

Re: Enquête

Bericht door Terence »

Als je Death plateau al heb gdn en nog Troll romance moet doen, moet je een andere versie van Death plateau doen tijdens Troll romance tot je verder kunt, dat stond er volgens mij niet zo duidelijk bij alleen dat je moest praten :p
Afbeelding
turkinq
Berichten: 1
Lid geworden op: zaterdag 22 september 2012, 21:56

Re: Enquête

Bericht door turkinq »

Ik vind het erg gaaf dat lunagang zoeen enquete doet... Zo voelt het alsof er naar ons mening word geluister! Ik zou het heel erg leuk vinden als lunagang ook een prijsverandering schema zou hebben over de G.E. En tot slot zou het ook erg leuk zijn als Lunagang "Pro's" eens in de zoveeltijd een soort event zouden geven voor boss hunting voor rookies... ^_^
feppie64
Webmaster
Berichten: 7827
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Re: Enquête

Bericht door feppie64 »

Ik vraag mij af wat iedereen precies met een prijsveranderingschema van de GE bedoelt. Op http://services.runescape.com/m=itemdb_rs/frontpage.ws is al redelijk veel te vinden over prijsveranderingen en ook het accuraatst.

Wat mij wel heel handig lijkt is http://www.grandexchangewatch.com/item-db/alchemy/

Verder zijn er ook veel dingen op http://runescape.wikia.com/wiki/Calculators te vinden. Bedoelt iedereen zoiets? Zo ja, wat lijkt jullie handig?

Een ander iets wat in mij opkomt is een pagina waarmee je in een opslag van een aantal zelfgekozen voorwerpen prijsveranderingen kunt zien.
Burn the Sof
Berichten: 4451
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
RS: Burn the Sof (p2p)
Clan: Ellte

Re: Enquête

Bericht door Burn the Sof »

Bij calcs dat heeft ltf al alleen als je bijvoorbeeld fletching wilt doen dan zou het handig zijn om bij de methode die je doet dus bijvoorbeeld:

magic longbows slijpen: -1.43gp/xp
Magic longbows slijpen en stringen: -1.08 gp/xp

Zoiets als dit:
http://merchanting.geupdate.com/fletching.php
Afbeelding
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Enquête

Bericht door Siddy00 »

We zijn inderdaad met gp/xp bezig bij de calculators, al kan ik niet zeggen hoe lang dat gaat duren :P

Fletching, Herblore en Summoning hebben trouwens al gp/xp, al is dat (nog) niet in de calculators ingebouwd :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
OCMW
Berichten: 151
Lid geworden op: donderdag 21 juni 2012, 21:32
RS: OCMW (f2p)

Re: Enquête

Bericht door OCMW »

Ingevult! :D en trouwens terug van weggeweest.

Vind het echt mega in orde wat jullie van lunagang hebben gemaakt. Topklasse.
Afbeelding
Burn the Sof
Berichten: 4451
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
RS: Burn the Sof (p2p)
Clan: Ellte

Re: Enquête

Bericht door Burn the Sof »

Siddy00 schreef: We zijn inderdaad met gp/xp bezig bij de calculators, al kan ik niet zeggen hoe lang dat gaat duren :P

Fletching, Herblore en Summoning hebben trouwens al gp/xp, al is dat (nog) niet in de calculators ingebouwd :)
Als jullie hulp nodig hebben wil ik jullie er gerust meehelpen.
Afbeelding
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Enquête

Bericht door Siddy00 »

Het is vooral veel typen (en een beetje kopiëren), maar volgens mij komen we er wel uit. Hoe dan ook bedankt voor het aanbod, mocht het teveel worden dan hoor je nog van me (ons?) :3

Waar we wel mee zitten is o.a. Magic en Farming. Mocht iemand daar een briljante ingeving bij hebben, dan is dat meer dan welkom ^^

* Magic -> hoe kunnen we het gebruik van staven integreren? (en tome of frost) Dat scheelt bij sommige spreuken nogal in de kosten, dus het compleet negeren zou scheve uitkomsten geven :/
* Farming -> bij o.a. herbs en crops, hoe om te gaan met het oogsten? Het hangt af van compost, level, evt. secateurs en/of amulet of nature, juju potion, eventuele sterfte, misschien nog wat, dus we kunnen een soort gemiddelde nemen (ik dacht dat dat ~7 was bij herbs met supercompost en secateurs, geen idee bij crops) om een soort indicatie te geven, maar precies gaat het hem nooit worden. Hoe zouden jullie deze het liefste zien? Feppie stelde hier ook een indicatorfunctie voor, om hem even te citeren:
Feppie schreef:Voor wie niet weet wat dat is: ind("Super compost") geeft 0 als je "super compost" niet hebt gekozen, 1 wel. Door deze uitkomst met een getal te vermenigvuldigen, kun je dat getal wel of niet meenemen in je berekening.
Alvast bedankt =)
Afbeelding
Burn the Sof
Berichten: 4451
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
RS: Burn the Sof (p2p)
Clan: Ellte

Re: Enquête

Bericht door Burn the Sof »

Voor magic:
Je kan misschien iets maken dat je de kosten van alle runes apart neemt.
Dan krijg je:
Water Runes: - 20gp
Blood runes : -400gp
Death runes : -300gp

Dan kunnen mensen met een Water staf gewoon zien die water runes heb ik niet nodig dus die kosten hoeven ze dan niet mee te rekenen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jorenator
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 2683
Lid geworden op: donderdag 10 december 2009, 17:05
RS: Jorenator (p2p)
Oude naam: Brave Joren

Re: Enquête

Bericht door Jorenator »

Ik heb nog een suggestie, waarom staat er bij elke skill niet de plaats van waar de cape te krijgen is? :p ik heb nu alleen bij firemaking dit toevallig gezien en weet nu wel niet of het alleen toevallig bij firemaking is of ook bij de ander skills :p
Afbeelding
Jerren
Berichten: 1234
Lid geworden op: zaterdag 10 april 2010, 16:56
RS: Jerren NL (p2p)
Clan: ColdFusion

Re: Enquête

Bericht door Jerren »

Misschien kun je bij quests een optie zetten van: Guide herschrijven/verbeteren. Dan kunnen mensen die tijd hebben de quest guide een beetje beter maken en kun jij ze controleren, lezen is sneller dan schrijven...
(het is maar een suggestie maar het zou handig kunnen zijn)
RS status: P2p

Afbeelding
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Enquête

Bericht door Siddy00 »

Onderin de pagina staat al iets dat je daarvoor zou kunnen gebruiken :) (voorbeeldje van de eerste quest in de lijst, Black Knight's Fortress)

Afbeelding

Je wordt zo doorgelinkt naar deze pagina, waarin je zoveel aan de quest kan rommelen als je wilt :P

Of bedoel je iets anders? :o
Afbeelding
Gebruikersavatar
SuperSam 79
Berichten: 371
Lid geworden op: zondag 27 februari 2011, 11:43
RS: supersam 79 (p2p)
Clan: king of nl
Oude naam: heARTillery
Contacteer:

Re: Enquête

Bericht door SuperSam 79 »

het zouw handig zijn om teweten of je bij lunar diplomatic kan boosten of niet
In- of uitklappen • SKILLS
Afbeelding
Frankos9
Ex-moderator
Berichten: 17925
Lid geworden op: zaterdag 28 juli 2007, 18:44

Re: Enquête

Bericht door Frankos9 »

Inderdaad, er zou eigenlijk bij elke quest moeten staan of je kan boosten of niet :P
Plaats reactie