Het Anime/Manga topic -「GINTAMA HYPE」

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.

Ohana

Ohana
34
51%
Ohana
33
49%
 
Totaal aantal stemmen: 67

shrympy
Berichten: 1101
Lid geworden op: dinsdag 24 november 2009, 17:57
RS: Gestopt
Oude naam: Bloemk00l

Re: Het Anime/Manga topic -「GINTAMA HYPE」

Bericht door shrympy »

Ruben Jb schreef: Charlotte AOTS. Shit gaat serieus worden vanaf ep 6. Kan niet wachten.
Tot nu toe vind ik het nogal een telleurstelling
fishing capeje is sinds 17/08/2010 van mij!
cooking capeje is sinds 27/12/2010 van mij!
Xazuki
Berichten: 754
Lid geworden op: zondag 22 juni 2008, 22:32
RS: A Time Waste (OSRS)
Oude naam: xDesign

Re: Het Anime/Manga topic -「GINTAMA HYPE」

Bericht door Xazuki »

shrympy schreef:
Ruben Jb schreef: Charlotte AOTS. Shit gaat serieus worden vanaf ep 6. Kan niet wachten.
Tot nu toe vind ik het nogal een telleurstelling
inderdaad, vrij overhyped atm.
|| A Time Waste(the Zerker!) || Skiller n Shit ||

99 Smithing
99 Magic
99 Agility
99 Runecrafting
99 Crafting
99 Slayer
99 Hunter
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Het Anime/Manga topic -「GINTAMA HYPE」

Bericht door Yves W »

De hype was real bij mij, maar op dit moment voldoet het er niet aan. Er werd in ieder geval gezegd dat we een tijd moesten wachten voordat het spannend werd, dus ik wacht met geduld af. Het blijft wel solid.
Afbeelding
Ruben Jb
Berichten: 4164
Lid geworden op: donderdag 10 januari 2008, 16:59

Re: Het Anime/Manga topic -「GINTAMA HYPE」

Bericht door Ruben Jb »

Scheelt dat ik nogal biased ben wat betreft Key, dus ik vermaak me prima. Ziet er erg promising tot nu toe. Ik mag de characters in ieder geval, dus dan rest alleen nog de tweede helft van Charlotte, de serieuze helft. Aangezien Key-verhalen altijd uit deze twee helften bestaat.
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Het Anime/Manga topic -「GINTAMA HYPE」

Bericht door Tristan »

Story heeft meer tijd nodig. Veel is nog world building en introductie. Er is tension building, dat zag je duidelijk in episode 2, maar ze kunnen niet van alles al naar je toe gooien. Dan krijg je weer het gezeur over 'pacing'.

Wat je ook zag in de promo's en visuals; shit wordt serious op een punt. De story zet zichzelf gewoon zo op, het is een trope die je ook wel vaker bij die mahou shoujo shows ziet als Yuuki Yuuna wa Yuusha de Aru van vorig jaar (wat trouwens een masterpiece was, tipt madoka kwaliteit imo). Eerste helft is generic, er is wat tension building en er blijven losse eindjes; het zet zichzelf op om zo op voor de dark twist mid season. Mahou shoujo shows als Fate/kaleid liner prisma Illya nemen dan liever gewoon hele seizoen voor tension building maar het principe komt op het zelfde neer.

Natuurlijk is dit niet een mahou shoujo show maar toch zie ik duidelijke overeenkomsten in hoe ze de story aanpakken. Ik wacht dus nog wel op mid-season voordat ik verder echt oordeel.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Het Anime/Manga topic -「GINTAMA HYPE」

Bericht door Yves W »

Ik ben ook altijd hyped voor Key, maar de hype moet wel nog waar gemaakt worden. Tot nu toe zijn de characters redelijk en de powers matig. De drama backstory maakt het wel goed, maar in tegenstelling met de rest komt het wat forced over. Hopelijk wordt de tweede helft goed en niet te gerusht als AB. Het is in ieder geval Key, dus zal wel 7-9/10 worden.
Afbeelding
shrympy
Berichten: 1101
Lid geworden op: dinsdag 24 november 2009, 17:57
RS: Gestopt
Oude naam: Bloemk00l

Re: Het Anime/Manga topic -「GINTAMA HYPE」

Bericht door shrympy »

Yves W schreef: Ik ben ook altijd hyped voor Key, maar de hype moet wel nog waar gemaakt worden. Tot nu toe zijn de characters redelijk en de powers matig. De drama backstory maakt het wel goed, maar in tegenstelling met de rest komt het wat forced over. Hopelijk wordt de tweede helft goed en niet te gerusht als AB. Het is in ieder geval Key, dus zal wel 7-9/10 worden.
Die characters zijn imo niets. Lelouch 2.0, een steen en underappreciated glasses-kun. Zoals je zei komt het meeste forced over ja. Ik ga het wel volgen natuurlijk, want slecht is het niet, maar ik snap niet waar de hype vandaan komt
fishing capeje is sinds 17/08/2010 van mij!
cooking capeje is sinds 27/12/2010 van mij!
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Het Anime/Manga topic -「GINTAMA HYPE」

Bericht door Tristan »

shrympy schreef:
Yves W schreef: Ik ben ook altijd hyped voor Key, maar de hype moet wel nog waar gemaakt worden. Tot nu toe zijn de characters redelijk en de powers matig. De drama backstory maakt het wel goed, maar in tegenstelling met de rest komt het wat forced over. Hopelijk wordt de tweede helft goed en niet te gerusht als AB. Het is in ieder geval Key, dus zal wel 7-9/10 worden.
Die characters zijn imo niets. Lelouch 2.0, een steen en underappreciated glasses-kun. Zoals je zei komt het meeste forced over ja. Ik ga het wel volgen natuurlijk, want slecht is het niet, maar ik snap niet waar de hype vandaan komt
MC liet in Eerste episode een hoop promise zien als een soort Lelouch 2.0, maar de laatste twee episodes heb ik alleen maar de MC heen en weer gesleept zien worden. In episode 3 had hij al helemaal geen lines.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Het Anime/Manga topic -「GINTAMA HYPE」

Bericht door Yves W »

Ik vond bepaalde quirks nog interessant, maar het klopt inderdaad. Yuu doet niet zoveel en Joujirou schreeuwt naar mijn idee gewoon Takamatsu van AB, hetgeen ook nog wordt versterkt door het hebben van dezelfde seiyuu. Ayumi is nog wel leuk, maar dat komt eerder omdat ik redelijk veel van moe houdt en niet omdat ze een goed karakter is. Yusa kan interessant zijn in de vorm van Misa, maar niet als haarzelf. Nao is een apart geval vanwege de motivaties van haar gedrag, maar ik ben er niet zo'n fan van. Het kan zijn dat ze ietwat van Kanade moest bevatten, een van de weinige personages die ik bij AB niets vond. Alles kan zeker nog in een interessant verhaal verwerkt worden en betekenis krijgen, maar ik kan nu niet zeggen dat ik enthousiast was na 3 eps. Ik betwijfel of ze het niveau van AB zullen halen, hoewel dat ook zijn problemen had.
Afbeelding
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Het Anime/Manga topic -「GINTAMA HYPE」

Bericht door Tristan »

Yves W schreef: Ik vond bepaalde quirks nog interessant, maar het klopt inderdaad. Yuu doet niet zoveel en Joujirou schreeuwt naar mijn idee gewoon Takamatsu van AB, hetgeen ook nog wordt versterkt door het hebben van dezelfde seiyuu. Ayumi is nog wel leuk, maar dat komt eerder omdat ik redelijk veel van moe houdt en niet omdat ze een goed karakter is. Yusa kan interessant zijn in de vorm van Misa, maar niet als haarzelf. Nao is een apart geval vanwege de motivaties van haar gedrag, maar ik ben er niet zo'n fan van. Het kan zijn dat ze ietwat van Kanade moest bevatten, een van de weinige personages die ik bij AB niets vond. Alles kan zeker nog in een interessant verhaal verwerkt worden en betekenis krijgen, maar ik kan nu niet zeggen dat ik enthousiast was na 3 eps. Ik betwijfel of ze het niveau van AB zullen halen, hoewel dat ook zijn problemen had.
Grootste vijand van AB was het 13-episode formaat. Hopelijk gaat dat niet voor problemen zorgen bij Charlotte.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
TomG
Berichten: 5105
Lid geworden op: zaterdag 15 december 2007, 10:53
Oude naam: Tom Pl0x

Re: Het Anime/Manga topic -「GINTAMA HYPE」

Bericht door TomG »

Bericht verwijderd op verzoek van auteur
Gecertificeerde Ekte Ekte baas.
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Het Anime/Manga topic -「GINTAMA HYPE」

Bericht door Tristan »

Eindelijk een great scale figure voor Kuro in de maak: http://myfigurecollection.net/item/330813
In- of uitklappen •
Afbeelding
Pre-orders zijn ook open voor Your Lie in April - Kaori Miyazono. Ze is 7540 JPY (~€55, ze is 23% off), wat echt een koopje is.
http://www.amiami.com/top/detail/detail ... 3&page=top
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Het Anime/Manga topic -「GINTAMA HYPE」

Bericht door Yves W »

Tristan schreef:
Yves W schreef: Ik vond bepaalde quirks nog interessant, maar het klopt inderdaad. Yuu doet niet zoveel en Joujirou schreeuwt naar mijn idee gewoon Takamatsu van AB, hetgeen ook nog wordt versterkt door het hebben van dezelfde seiyuu. Ayumi is nog wel leuk, maar dat komt eerder omdat ik redelijk veel van moe houdt en niet omdat ze een goed karakter is. Yusa kan interessant zijn in de vorm van Misa, maar niet als haarzelf. Nao is een apart geval vanwege de motivaties van haar gedrag, maar ik ben er niet zo'n fan van. Het kan zijn dat ze ietwat van Kanade moest bevatten, een van de weinige personages die ik bij AB niets vond. Alles kan zeker nog in een interessant verhaal verwerkt worden en betekenis krijgen, maar ik kan nu niet zeggen dat ik enthousiast was na 3 eps. Ik betwijfel of ze het niveau van AB zullen halen, hoewel dat ook zijn problemen had.
Grootste vijand van AB was het 13-episode formaat. Hopelijk gaat dat niet voor problemen zorgen bij Charlotte.
Ja, daarom had ik eigenlijk gehoopt dat het ietwat meh begin wat sneller werd gedaan.

*Citaat op verzoek van de geciteerde verwijderd*



Manga hoort blijkbaar wel crap te zijn, maar de anime is adapted aan de hand van de LN.
Afbeelding
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Het Anime/Manga topic -「GINTAMA HYPE」

Bericht door Tristan »

Favo OP nu:
https://www.youtube.com/watch?v=swt_Z7D0Bv8

Over episode 1 van liner prisma: de animatie lijkt weer updated te zien, zie je ook in de OP. Kan niet wachten daarom op de sick fights. Wat me ook opviel is dat de background en shading veel beter zijn geworden samen met meer complexe gezichtsuitdrukkingen (ufo take notes here).

Er is ook heel erg veel foreshadowing, ook naar het volgende seizoen al 3rei! ben vrijwel zeker dat die net als vorige seasons gelijk announced wordt na de laatste episode.

Zoals voorbeeld, top quality animatie:
In- of uitklappen •
Afbeelding
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Tasmosuth
Berichten: 1396
Lid geworden op: maandag 26 december 2005, 17:03
RS: Gestopt

Re: Het Anime/Manga topic -「GINTAMA HYPE」

Bericht door Tasmosuth »

Tristan schreef:Favo OP nu:
https://www.youtube.com/watch?v=swt_Z7D0Bv8
De full versie is soort van uit: http://www.nyaa.se/?page=view&tid=714152.
fhána :wub:
Afbeelding
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Het Anime/Manga topic -「GINTAMA HYPE」

Bericht door Tristan »

De hele song was al een week ofzo geleden geleaked. Al is het geweldige muziek, en had ik niet anders verwacht van Fhana, wat de OP geweldig maak is vooral de combinatie met beeld.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Thys
Berichten: 1000
Lid geworden op: zaterdag 30 oktober 2010, 14:50
RS: Thys (p2p)
Clan: TTL
Extra rang: Siteteamlid, RoS #1 Farming, Woodcutting

Re: Het Anime/Manga topic -「GINTAMA HYPE」

Bericht door Thys »

Himouto! Umaru-chan in een nutshell:
Afbeelding
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Het Anime/Manga topic -「GINTAMA HYPE」

Bericht door Yves W »

In- of uitklappen • Gifs
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Umaru-chan is zo vaag, maar toch awesome.
Afbeelding
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Het Anime/Manga topic -「GINTAMA HYPE」

Bericht door Tristan »

Deze week Charlotte episode: overal niet verschrikkelijk maar wel de zwakste tot nu toe imo. De jokes stagneren een beetje en veel zijn we ook niet opgeschoten story wise.

--

Wonfes summer 2015, quick look: http://www.nekomagic.com/?p=54189. Meer volgt er nog nader er meer info/pics naar buiten stroomt. Voor de mensen die niet weten wat WonFes is (of Wonder festival), het is een soort E3 voor (anime) figures. Vooral de show voor grote companies als GSC, Alter, Max Factory etc, waarbij ze nieuwe prototypes, paintings en planningen laten zien voor de nabije toekomst. Elk jaar wordt het twee keer gehouden; winter en zomer (februari en juli/augustus meestal). Enigszins jammer dat ik er persoonlijk niet kon bij zijn, ik had dan mijn vakantie twee weken moeten opschuiven.

Mijn favoriete van nu:
Pirate Sento van Amagi Brilliant Park.
Painted Eriri van Saekano.
Shinobu van Monogatari series.
Lancer (Scathach, meester en lover van Cú Chulainn) - Fate/Grand order (Nieuwe IOS game vrijwel exclusief voor Japan tot Engelse versie komt)
Saber Alter van F/SN HF, serieus sick sculp kan niet wachten tot ze painted is. Er zijn zo veel mediocre Saber figures, ben blij dat Alter wat love krijgt. Ben alleen bang dat ze een klein fortuin gaat kosten omdat ze echt huge is (1/7) met haar base en unieke sculp. Dit zal nog wel eens rond de 15k JPY gaan liggen en dan hebben we het nog niet over de shipping kosten die verschrikkelijk hoog worden omdat ze zo zwaar is. Idk of ik er dat voor over heb, ligt aan de paintjob dan nog.
En nog de Nico figures.

--

YuruYuri Nachuyachumi!+ (nieuwe OVA) PV voor 20 augustus.

https://www.youtube.com/watch?v=-hsIoIp25ec
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Thys
Berichten: 1000
Lid geworden op: zaterdag 30 oktober 2010, 14:50
RS: Thys (p2p)
Clan: TTL
Extra rang: Siteteamlid, RoS #1 Farming, Woodcutting

Re: Het Anime/Manga topic -「GINTAMA HYPE」

Bericht door Thys »

Mayo chiki anime gekeken: 6.5/10 - Het gebruikte einde verknalde he
Mayo chiki manga gelezen: 8/10 - Dat Love Story Tho
Plaats reactie