EHBL - Eerste hulp bij liefde [NIEUWE POLL]

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.

Hebben bewaaksters stiekem een oogje op Kipcorn?

Ja
10
12%
Nee
0
Geen stemmen
Haha nee
19
23%
Ban Kipcorn
39
48%
Ban Kipcorn niet
13
16%
 
Totaal aantal stemmen: 81

douder3
Berichten: 3894
Lid geworden op: maandag 4 februari 2008, 12:21
Clan: Nikki <3

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door douder3 »

douder3 schreef:Der is een meisje dat ik leuk vind en ik ben er zo'n 80% zeker van dat ze mij ook leuk vind. Iemand een idee hoe ik dit subtiel aan kan pakken? Wil ´t namelijk natuurlijk niet verpesten.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door Sam »

Silfer schreef:
Giannieman schreef:
douder3 schreef:Dus jij probeert eerst iemand te versieren om er vervolgens achter te komen of ze leuk is?
Klopt. Wat is het punt ook anders? Aan iemands uiterlijk kan je niet beoordelen of ze leuk of niet leuk is. Wat kan je dan doen? Op haar afstappen en erachter komen. En als je dan toch bezig bent, waarom niet ineens ervoor zorgen dat zij jou al wel leuk vindt, voor jij er achter bent of je haar wel leuk vindt. Dan ben je ineens 2 stappen verder en is het zoveel gemakkelijker om over te gaan in een relatie als jij dat zou willen.
Op wat voor meiden stap jij af als je ze wilt versieren? :-k
Relaties moeten niet altijd makkelijk zijn, dat maakt het lang niet altijd leuker. Al is te moeilijk ook niet goed, want dat was de doodsoorzaak van die van mij.
En die van mij. Ik hou het nu ook liever op de makkelijker manier.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Ex-gebruiker60
Berichten: 1919
Lid geworden op: dinsdag 13 december 2005, 10:48

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door Ex-gebruiker60 »

Silfer schreef:
Giannieman schreef:
douder3 schreef:Dus jij probeert eerst iemand te versieren om er vervolgens achter te komen of ze leuk is?
Klopt. Wat is het punt ook anders? Aan iemands uiterlijk kan je niet beoordelen of ze leuk of niet leuk is. Wat kan je dan doen? Op haar afstappen en erachter komen. En als je dan toch bezig bent, waarom niet ineens ervoor zorgen dat zij jou al wel leuk vindt, voor jij er achter bent of je haar wel leuk vindt. Dan ben je ineens 2 stappen verder en is het zoveel gemakkelijker om over te gaan in een relatie als jij dat zou willen.
Op wat voor meiden stap jij af als je ze wilt versieren? :-k
Relaties moeten niet altijd makkelijk zijn, dat maakt het lang niet altijd leuker. Al is te moeilijk ook niet goed, want dat was de doodsoorzaak van die van mij.
Eerst en vooral heb ik nooit gezegd dat relaties makkelijk moet zijn. Ik zei gewoon dat het een stuk makkelijker is om voor de relatie te gaan (of kinderlijk gezegd 'het aanmaken') als je 'haar al binnen hebt'. In dat geval ben JIJ degene die 'kiest' wanneer de relatie begint.

En dan om op je vraag te antwoorden: gewoonweg mensen die mij interessant lijken. Je moet niet denken dat ik enkel op meisjes afstap. Ik ben gewoon sociaal en praat met iedereen, ook al ken ik ze niet, en ook al zijn het jongens. Maar jij doelt waarschijnlijk op meisjes. In dat geval is er vaak gewoon iets aan dat meisje dat mij aanspreekt. Vaak zijn dat gewoon uiterlijke kenmerken, soms de manier waarop ze zich gedraagt etc. Maar dat neemt niet weg dat ze nog steeds gewoon een rotkarakter kan hebben, of mij gewoonweg niet ligt. In zo'n geval kan het best zijn dat zij mij wel ziet zitten, maar ik ga er dan verder gewoon niet op in. Uiteraard blijf ik gewoon aardig. Er is geen enkele reden om onaardig te gaan doen. Maar zodra ik merk dat het voor mij niet klopt ben ik daar op een vriendelijke manier weg. Ik zeg dat ze zich nog amuseert die avond, en ga ergens anders heen.
Afbeelding
Goblin2210
Berichten: 71
Lid geworden op: vrijdag 12 december 2008, 18:49

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door Goblin2210 »

is het een goed of slecht teken als een meisje met jou over "grote" problemen praat die ze enkel aan haar goede vriendinnen ook heeft verteld?
Ex-gebruiker60
Berichten: 1919
Lid geworden op: dinsdag 13 december 2005, 10:48

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door Ex-gebruiker60 »

Missy Pukah schreef:Het zal wel heel raar klinken, maar zelf vind ik t belangrijk als een man zichzelf is, op t moment van versieren. Natuurlijk is t wel fijn als hij je t gevoel geeft dat hij moeite voor je doet, maar t moet er niet te dik op liggen, want dan wordt t al snel onecht. Kwaliteiten, zoals gevoel voor humor, heeft hij of heeft hij niet. Dat kan je niet 'kweken'. Ik denk juist dat dat t probleem is, dat jongens denken zich heel erg te moeten uitsloven, want dat uitsloverige gedrag heb ik regelmatig meegemaakt en stoot mij juist af. Je zegt 'kweken en creëren', maar dan ben je toch niet jezelf? dan doe je dingen waarmee je hoopt dat t meisje je aantrekkelijk vind. Maar zo zit je dan niet echt in elkaar.
Daar heb je perfect, 100% gelijk in. Over gewoon jezelf zijn kan je met 100% zekerheid zeggen dat het de meeste aantrekking creëert. Maar sommige mensen zijn beter zichzelf dan anderen, als je begrijpt wat ik bedoel. Kijk, als het in een jongen z'n aard ligt om nerveus en zenuwachtig te zijn rond meisjes is hij nog steeds zichzelf, maar jij gaat mij niet vertellen dat dat aantrekkelijk is. Snap je waar ik heen wil?

Daarnaast zijn kwaliteiten als gevoel voor humor etc ten eerste subjectief, en ten tweede kan je ze in zekere mate zeker en vast ontwikkelen. Met het eerste bedoel ik dat als een meisje aantrekking voor je voelt alles wat jij zegt grappig is, op voorwaarde dat jij erin gelooft dat het grappig is. Dat heb ik in de praktijk zeer vaak al gemerkt, dat ik in principe iets zeg dat helemaal niet zo grappig is, maar dat het meisje toch lacht.

Over dat uitsloven heb je me dan weer verkeerd begrepen. Je hebt in principe gelijk, maar dat is niet waar ik op doelde. Uitsloven en proberen indruk te maken is inderdaad iets dat je niet moet doen als je een meisje versiert. Maar volgens mij bedoel jij met uitsloven ongeveer alles wat ik tot nu toe al gezegd heb? Over jezelf ontwikkelen in sociale aspecten van je leven? Die dingen doe ik voor mezelf, en zou iedereen ook voor zichzelf moeten doen. Ik vind het leuk om mezelf zo goed mogelijk te ontwikkelen. Om mijn sociale vaardigheden te verbeteren. Om, en dit vind ik echt prachtig uitgedrukt, mijn beste zelf te zijn. Ik meet mezelf in deze situaties niet met andere mensen. Ik probeer niet beter te zijn dan andere mensen. Ik probeer mijzelf te zijn op de beste manier dat ik kan zijn.

Dan nog even over dat je jezelf niet meer bent. Uiteindelijk ben jij ook niet meer de persoon die je 5 jaar geleden was. Binnen 5 jaar zal ik ook niet dezelfde persoon zijn binnen 10 jaar. Maar ik heb hier nog een mooie uitdrukking voor: fake it 'til you make it. Met andere woorden doe deze dingen, en uiteindelijk zal je het ook worden.
Missy Pukah schreef:Nee, met gelijkwaardigheid bedoel ik ook niet dat jij zou bedoelen dat de man boven de vrouw staat. Jij bedoelt initiatief nemen denk ik. En dat is wat ik ook bedoelde. Hoeft toch ook niet altijd van de jongen uit te gaan? Ik ken jongens genoeg die t net zo fijn vinden als t meisje wat onderneemt ipv dat zij altijd degene zijn die initiatief moeten nemen.
Weggeven van macht: ook wat je daar over schrijft vind ik iets wat van beide kanten moet komen. gewoon relaxt met elkaar afspreken wat te doen. De ene keer stelt hij iets voor (bijv dat bellen of afspreken waar jij t over hebt), de andere keer zij. En als t echt klikt, dan merk je vanzelf dat je daar niet meer echt bij gaat nadenken, dan gaat t vanzelf.
Correct, ik bedoel inderdaad initiatief nemen. Ik heb het gevoel dat jij hier vooral bezig bent met gewoonweg algemene omgang tussen jongens en meisjes. Vooral dan in relaties en overdag etc. Daar geef ik je totaal gelijk in. Het hoef niet altijd van de jongen uit te gaan. Er zijn inderdaad jongens die het leuk vinden als het meisje initiatief neemt. Maar hier begrijp je me weer verkeerd. Ik heb het hier vooral over uitgaan + 'pickup'. En het is eenmaal een feit dat meisjes zich gewoonweg erg aangetrokken voelen tot iemand die het initiatief neemt, zeker en vast als ze elkaar pas kennen. Kijk, als ik een meisje aan het versieren ben tijdens het uitgaan, en ik zeg "kom we gaan daarheen" en je neemt haar gewoon mee, komt dat zoveel keer beter over dan als ik zou zeggen "wil je daarheen gaan?" of "zullen we daarheen gaan?". In die twee gevallen geef je de macht weg aan het meisje, en dat komt gewoonweg slecht over in die situatie.

Over het weggeven van macht wil ik juist hetzelfde zeggen. Jij hebt het over dagelijkse omgang etc, ik over uitgaan.
Missy Pukah schreef:Je zegt dat je verliefd wordt zodra je dat meisje 'al binnen hebt'. Maar dat is dus ook wrm ik je vroeg of je al eens echt verliefd bent geweest. Je hebt dat toch totaal niet in de hand of je verliefd wordt voordat je weet dat iemand jou ook leuk vindt of niet? Dat is toch iets wat gebeurt? Zelfs al heb je je voorgenomen nooit meer verliefd te worden omdat je er niet zulke leuke ervaringen mee hebt, kan het zomaar zijn dat je weer voor iemand valt. Daar kan je niks aan veranderen. Je kan er tegen vechten wat je wil, maar je houdt t niet tegen. Emigreren wil dan miss alleen nog wel helpen ;)
Het klopt inderdaad dat een mens gevoelens niet kan controleren. Dat is gewoonweg een feit. In principe kan je inderdaad zeggen dat je het niet in de hand hebt of je al verliefd wordt voordat zij jou ziet zitten. Maar op dit moment ligt dat gewoon al anders bij mij. Ik kan gewoonweg zo snel aantrekking creëren dat het bijna onmogelijk is dat ik al verliefd wordt. Daarnaast heeft het ook erg veel met denkwijzes te maken. Als jij ervan overtuigd bent dat je niet op iemand verliefd gaat worden, dan is er een grote kans dat dat ook niet gebeurt. En ja ik zal eerlijk zijn; het is al voorgevallen dat ik een meisje ontmoet heb tijdens het uitgaan, ik heb mij fantastisch geamuseerd met haar toen. Maar toen ik dan later belde om af te spreken oid dat zij het gewoon niet zag zitten. In zo'n gevallen zou je ofwel kunnen whinen over het feit dat ze je heeft afgewezen. Ofwel zeg je, en dat doe ik, spijtig, next.
Missy Pukah schreef: De reden dat ik vroeg of je ooit wel eens echt verliefd was geweest is omdat ik vind dat je hier af en toe best wel goeie dingen zegt, maar ze klinken allemaal zo zakelijk... zo berekenend zeg maar. Ik kan me heel goed voorstellen dat als jouw verliefdheid je ellende heeft bezorgd je extra voorzichtig bent. En dat je zo bent gaan denken als je nu doet. Maar zoals je zelf al zegt, je bent niet meer verliefd geweest. Als jij vandaag of morgen iemand tegenkomt, haar beter leert kennen en daardoor verliefd op haar wordt, dan ga je je miss wel anders gedragen dan je had verwacht.

Zelf ben ik vrij nuchter, weet ik goed wat ik wel en niet wil, haat ik t om gevoelsmatig afhankelijk te zijn van iemand anders, maar als ik verliefd word op iemand, is van dat alles nog weinig over ;)
En tja wat je daar zegt over dat mijn meningen berekenend en zakelijk zijn. Daar zal je wel gelijk in hebben. Ik zie het als een neveneffect door er zoveel mee bezig te zijn, door er zoveel over op te zoeken, lezen, bekijken etc. Ik kan het gewoonweg niet anders verwoorden. Misschien binnen een paar jaar wel, als ik zelf de concepten en denkwijzen beter in me heb opgenomen en op een dieper niveau begrijp.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Werkverkeer
Berichten: 2963
Lid geworden op: dinsdag 23 december 2008, 19:37
RS: Werkverkeer (OSRS)

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door Werkverkeer »

Goblin2210 schreef:is het een goed of slecht teken als een meisje met jou over "grote" problemen praat die ze enkel aan haar goede vriendinnen ook heeft verteld?
wat denk je zelf?
In- of uitklappen •
Goed, ze vertrouwt je ;)
Hoi
douder3
Berichten: 3894
Lid geworden op: maandag 4 februari 2008, 12:21
Clan: Nikki <3

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door douder3 »

douder3 schreef:
douder3 schreef:Der is een meisje dat ik leuk vind en ik ben er zo'n 80% zeker van dat ze mij ook leuk vind. Iemand een idee hoe ik dit subtiel aan kan pakken? Wil ´t namelijk natuurlijk niet verpesten.
Gast

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door Gast »

Verwijderd
xxxcheefxxx
Berichten: 4158
Lid geworden op: maandag 5 november 2007, 21:04

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door xxxcheefxxx »

douder3 schreef:
douder3 schreef:
douder3 schreef:Der is een meisje dat ik leuk vind en ik ben er zo'n 80% zeker van dat ze mij ook leuk vind. Iemand een idee hoe ik dit subtiel aan kan pakken? Wil ´t namelijk natuurlijk niet verpesten.
Spreek je haar veel? Zie je haar veel?
@David, het betalen zegt volgens mij niet echt gelijk of ze je leuk vind of niet kan ze ook uit beleefdheid doen.
Gast

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door Gast »

Verwijderd
douder3
Berichten: 3894
Lid geworden op: maandag 4 februari 2008, 12:21
Clan: Nikki <3

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door douder3 »

xxxcheefxxx schreef:
douder3 schreef:
douder3 schreef:
douder3 schreef:Der is een meisje dat ik leuk vind en ik ben er zo'n 80% zeker van dat ze mij ook leuk vind. Iemand een idee hoe ik dit subtiel aan kan pakken? Wil ´t namelijk natuurlijk niet verpesten.
Spreek je haar veel? Zie je haar veel?
@David, het betalen zegt volgens mij niet echt gelijk of ze je leuk vind of niet kan ze ook uit beleefdheid doen.
We sms´en veel, we zien elkaar alleen zaterdagavond.
xxxcheefxxx
Berichten: 4158
Lid geworden op: maandag 5 november 2007, 21:04

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door xxxcheefxxx »

douder3 schreef:
xxxcheefxxx schreef:
douder3 schreef:
douder3 schreef:
douder3 schreef:Der is een meisje dat ik leuk vind en ik ben er zo'n 80% zeker van dat ze mij ook leuk vind. Iemand een idee hoe ik dit subtiel aan kan pakken? Wil ´t namelijk natuurlijk niet verpesten.
Spreek je haar veel? Zie je haar veel?
@David, het betalen zegt volgens mij niet echt gelijk of ze je leuk vind of niet kan ze ook uit beleefdheid doen.
We sms´en veel, we zien elkaar alleen zaterdagavond.
Vraag haar of ze een keer doordeweeks of op zondag wat wil gaan doen.
David schreef:
xxxcheefxxx schreef:
douder3 schreef:
douder3 schreef:
douder3 schreef:Der is een meisje dat ik leuk vind en ik ben er zo'n 80% zeker van dat ze mij ook leuk vind. Iemand een idee hoe ik dit subtiel aan kan pakken? Wil ´t namelijk natuurlijk niet verpesten.
Spreek je haar veel? Zie je haar veel?
@David, het betalen zegt volgens mij niet echt gelijk of ze je leuk vind of niet kan ze ook uit beleefdheid doen.
Dit truucje passen echt enorm veel jongens bij mij op school toe en 't werkt altijd. Zelf ook gebruikt, bleek dat ze me niet leuk vond. Krijg je ook geen moeilijk gesprek en zo.
Hmm, heb ook wel eens meegemaakt dat ik het betaalde, maar volgens mij vond ze me niet leuk. ;P
Maar misschien is het over het algemeen wel zo.
Mr Emmertj
Berichten: 9915
Lid geworden op: dinsdag 28 november 2006, 14:07
Clan: Smokin Mils

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door Mr Emmertj »

Ok een vriend en ik hadden dus een discussie, en we zijn er best lang over door gegaan. Ik heb geen idee of dit gepast is, mja. ;c

Ok kijk, iemand die we kennen heeft dus alleen maar 'gepast' met een meisje. Zijn leuter er dus in gehad, maar verder niets gedaan. Is hij nu dan ontmaagd of maagd?

Ik zeg trouwens maagd, hij ontmaagd. Gewed voor een kratje bier, dus wat denken jullie(eerlijk antwoorden ofc)?

(Sorry als dit onserieus over komt maar we willen het echt weten xd)
RIP, Ploow. You will be missed dearly :(

-Wie zijn billen brand,
mag blij zijn dat hij niet andersom stond.
Afbeelding
Gemaakt door: GEHEIM(Secret, the). Danku.
Afbeelding
groenolifant
Berichten: 1449
Lid geworden op: vrijdag 21 maart 2008, 11:18
RS: Groenolifant (OSRS)

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door groenolifant »

Mr Emmertj schreef:Ok een vriend en ik hadden dus een discussie, en we zijn er best lang over door gegaan. Ik heb geen idee of dit gepast is, mja. ;c

Ok kijk, iemand die we kennen heeft dus alleen maar 'gepast' met een meisje. Zijn leuter er dus in gehad, maar verder niets gedaan. Is hij nu dan ontmaagd of maagd?

Ik zeg trouwens maagd, hij ontmaagd. Gewed voor een kratje bier, dus wat denken jullie(eerlijk antwoorden ofc)?

(Sorry als dit onserieus over komt maar we willen het echt weten xd)
maagdenvlies scheuren moet je alleen passen hé :p dus feitelijk is hij ontmaagd als je het zo bekijkt
douder3
Berichten: 3894
Lid geworden op: maandag 4 februari 2008, 12:21
Clan: Nikki <3

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door douder3 »

In- of uitklappen •
Mr Emmertj schreef:Ok een vriend en ik hadden dus een discussie, en we zijn er best lang over door gegaan. Ik heb geen idee of dit gepast is, mja. ;c

Ok kijk, iemand die we kennen heeft dus alleen maar 'gepast' met een meisje. Zijn leuter er dus in gehad, maar verder niets gedaan. Is hij nu dan ontmaagd of maagd?

Ik zeg trouwens maagd, hij ontmaagd. Gewed voor een kratje bier, dus wat denken jullie(eerlijk antwoorden ofc)?

(Sorry als dit onserieus over komt maar we willen het echt weten xd)

Ik vind van niet, Ontmaagding vind ik pas als je het echt gedaan hebt.
Nou, alleen passen valt daar imo niet onder..
I Kiepkiepman
Berichten: 2133
Lid geworden op: zaterdag 28 juni 2008, 13:04
Clan: Clan : Clan : Clan :
Oude naam: kiepkiepman

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door I Kiepkiepman »

groenolifant schreef:
Mr Emmertj schreef:Ok een vriend en ik hadden dus een discussie, en we zijn er best lang over door gegaan. Ik heb geen idee of dit gepast is, mja. ;c

Ok kijk, iemand die we kennen heeft dus alleen maar 'gepast' met een meisje. Zijn leuter er dus in gehad, maar verder niets gedaan. Is hij nu dan ontmaagd of maagd?

Ik zeg trouwens maagd, hij ontmaagd. Gewed voor een kratje bier, dus wat denken jullie(eerlijk antwoorden ofc)?

(Sorry als dit onserieus over komt maar we willen het echt weten xd)
maagdenvlies scheuren moet je alleen passen hé :p dus feitelijk is hij ontmaagd als je het zo bekijkt
zodra de penis van de man in de vagina is geweest, is hij toch ontmaagddd?
Afbeelding
Halle
Ex-moderator
Berichten: 19465
Lid geworden op: donderdag 20 december 2007, 8:46

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door Halle »

Een maagd is iemand die nog nooit heeft geneukt. Op seksueel gebied kun je alles hebben gedaan, maar als er geen penis in je vagina is geweest, ben je technisch gezien maagd. “Maagd zijn” houdt dus niet zoveel in. Het betekent niet dat je seksueel onervaren bent, maar alleen dat je dat “ene” nooit hebt gedaan. Bron
Halle
Ex-moderator
Berichten: 19465
Lid geworden op: donderdag 20 december 2007, 8:46

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door Halle »

Silfer schreef:Vraag me af hoe lesbiennes die nog nooit iets met een man hebben gedaan ontmaagd worden dan :-k
Verschilt in elke situatie denk ik. Hetero-relatie zou ik dat wel vinden kloppen ja.
Volgens sexwoordenboek.nl worden die officieel niet ontmaagd :P.
pc000010
Berichten: 108
Lid geworden op: dinsdag 27 januari 2009, 16:29

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door pc000010 »

Er is een meisje die ik leuk vind maar ze is way out of my league :$. We zitten in de zelfde klas en ik toon interesse in haar. En het lijkt of ze me ook leuk , Maar ik weet het niet zeker we flirten best wel vaak :oops: . Dus wat moet ik doen zodat ik weet dat ze me echt leuk vind :)
Gebruikersavatar
Rotje
Ex-moderator
Berichten: 7204
Lid geworden op: woensdag 7 maart 2007, 20:35
RS: Zabky (OSRS)

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door Rotje »

pc000010 schreef:Er is een meisje die ik leuk vind maar ze is way out of my league :$. We zitten in de zelfde klas en ik toon interesse in haar. En het lijkt of ze me ook leuk , Maar ik weet het niet zeker we flirten best wel vaak :oops: . Dus wat moet ik doen zodat ik weet dat ze me echt leuk vind :)

Verder gaan dan flirten.
Plaats reactie