Webdevelopment topic

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!

Heb je een eigen website?

Ja, zelfs meerdere
29
29%
Ja, 1
16
16%
Nee, zou wel graag een website willen maken
27
27%
Nee, interesseert mij verder ook niet
29
29%
 
Totaal aantal stemmen: 101

Slyfer
Ex-moderator
Berichten: 9809
Lid geworden op: maandag 14 maart 2011, 21:39

Re: Webdevelopment topic

Bericht door Slyfer »

Superheat schreef: Interessant artikel weer! :)
Thanks!
David schreef: Netjes gedaan, Slyfer. Ik vraag me echter wel af hoe goed het voor je reputatie is als je openlijk schrijft over hoe je klanten aantrekt en hoe makkelijk 't je afgaat. :P
Dankjewel. Eerlijk gezegd denk ik dat het openlijk schrijven, zowel als freelancer en als eigen ervaring net er mee voor gezorgd heeft dat ik sta waar ik vandaag sta. Exposure is een heel erg krachtig iets en in grote mate hebben ondernemers ook gewoon veel respect voor elkaar, net omdat men weet hoe moeilijk het soms is. Tegelijkertijd (maar dat is niet een bewuste strategie of iets dergelijks) is het als starter heel erg waardevol om te zeggen dat je klanten hebt. Het bewijst dat jij iets aanbiedt wat mensen willen en wat toekomstige klanten toch over de streep kan trekken. Immers, niet iedereen heeft veel vertrouwen in een zaak die pas gestart is.

Ik heb niet expliciet gezegd dat ik makkelijk klanten vind, maar wel dat ze mij om een of andere reden vlug vinden. Zelf actief sales zoeken heb ik nog nauwelijks gedaan, ik heb alleen een lijst van potentiele leads die ik wil afgaan zodra ik niet continu aan het werk kan zijn. Overigens deel ik graag mijn ervaringen, ik denk dat het mensen wel interesseert. :)
Puma schreef: Ik vind je teksten altijd pleziering om te lezen. Mijn woordenschat in het Engels is vrij groot maar tot zinnen kom ik nooit. Respect daarvoor :)

Zelf moet ik er niet aan denken om een eigen zaak te runnen naast school. Ik maak de afgelopen weken al dik 60 uur dus ik zou dat echt niet kunnen combineren :P Op school halen we wel eens nachten en dat motiveert toch op een bepaalde manier om verder te gaan, zeker als je het resultaat ziet. Geeft toch een soort voldoening.

Succes ermee!
Merci! Goh, eigenlijk is mijn Engels nog altijd onder niveau voor professioneel schrijfwerk jammer genoeg, mijn betaalde artikels krijgen altijd een edit om het wat beter te verwoorden. Je leert natuurlijk wel veel door te proberen. :)

Ja, het gaat hard, heel erg hard. Enige 'vrije' tijd die ik heb is het afspreken met vrienden en af en toe een feestje pikken.. maar als je weet dat ik gisteren bijvoorbeeld zo zat te werken en het gewoon allemaal heel erg tof vind, dan valt het op zich allemaal goed mee. Bij alles wat je doet zit wel een negative side, maar die moet je er gewoon bijnemen!
Mikal schreef: Sommige stukken heb ik al meerdere keren gelezen van je, blijft leuk en inspiratief om te lezen!


daarnaast ben ik maar lichtelijk overgegaan naar MySQLi, werd beetje zat van al die beveiligingsdingen tegen SQL Injecties en ga zo maar door..

Super! Daarvoor doe ik het. ^_^
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Re: Webdevelopment topic

Bericht door Royenroy »

In- of uitklappen •
Afbeelding
Dit is imo mijn eerste goede webdesign in Photoshop. Ik wil deze uiteindelijk, als die af is, online gaan zetten. Iemand tips om hem misschien te verbeteren? Ben niet zo thuis in het webdesignen, dus ik kan alle tips wel gebruiken. Ben niet van plan om het responsive te maken trouwens, lijkt me erg veel werk.
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
Devo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vrijdag 8 augustus 2008, 10:48
Oude naam: iDevotion

Re: Webdevelopment topic

Bericht door Devo »

Slyfer schreef: Ik heb een blogpost geschreven over mijn ervaring om een zaak te beginnen, mocht het je interesseren kan je het hier lezen: https://medium.com/young-entrepreneur/51a7b2dad5ec
Even een kort vraagje, ik ken je namelijk niet zo goed :)
Ik neem aan dat je al 21 bent? De reden voor deze vraag is het Belgisch kinderbijslagsysteem :) Indien je 19 of 20 bent, wat vonden je ouders er van? :)

Toegevoegd na 3 minuten:
Royenroy schreef:
In- of uitklappen •
Afbeelding
Dit is imo mijn eerste goede webdesign in Photoshop. Ik wil deze uiteindelijk, als die af is, online gaan zetten. Iemand tips om hem misschien te verbeteren? Ben niet zo thuis in het webdesignen, dus ik kan alle tips wel gebruiken. Ben niet van plan om het responsive te maken trouwens, lijkt me erg veel werk.
Het design vind ik er goed uitzien, ik hou van minimalistic. Let welo je spelling, misschien is het maar vulling, maar areup to date en philosofy zijn echt uit den boze als je indruk wil maken op klanten.
Slyfer
Ex-moderator
Berichten: 9809
Lid geworden op: maandag 14 maart 2011, 21:39

Re: Webdevelopment topic

Bericht door Slyfer »

@ Devo - Ik ben pas 20 geworden, kinderbijslag blijft men behouden als men onder de 240 uren per kwartaal werkt. Echter is dat een verklaring onder eer en wordt dan in de praktijk nauwelijks gecontroleerd, dus is dat normaliter geen probleem. Overigens mag je in de vakantie zoveel werken als je wil (deze zomer dus) en zit ik daarna met mijn stage en Erasmus, waardoor men wel op eer gelooft dat ik niet aan de 240 uren kom. :)

Ma/pa hebben eigenlijk verbazend weinig tegengewerkt, ondanks dat zij ook minder gaan verdienen als ik niet meer ten laste ben (meer dan 2800 euro verdien dit jaar), enzovoort. M'n moeder moest ook helper zijn aangezien ik geen bedrijfsbeheer gedaan heb. Ze steunen me dus indirect wel, maar verder heb ik zelf de touwtjes volledig in handen.

@ Roy - probleem eens een pattern (http://subtlepatterns.com) op de achtergrond om het minder leeg te maken. Responsive is niet zoveel werk op basis van een eenvoudig framework (http://getskeleton.com). Overigens zou ik ook voor een toffere typography gaan, kan onmiddelijk veel meer leven in je site brengen (ter inpsiratie: http://hellohappy.org/beautiful-web-type/)
Laatst gewijzigd door Slyfer op zondag 9 juni 2013, 0:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bedrag was 2800
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Devo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vrijdag 8 augustus 2008, 10:48
Oude naam: iDevotion

Re: Webdevelopment topic

Bericht door Devo »

Prijs u gelukkig. Zelf krijgen wij verhoogde kinderbijslag wegens mijn gezondheidsprobleem, al sinds ik peuter was. Elk jaar wordt dit herzien en zoeken ze naar manieren om me een klasse lager te laten vallen of uit het systeem te krijgen, en dan vooral de laatste jaren. Ik zal dus sowieso wel wachten om een zaakje te starten, puur vanwege de financiele last op mijn ouders...
MrSenne
Berichten: 17974
Lid geworden op: maandag 14 mei 2007, 16:12

Re: Webdevelopment topic

Bericht door MrSenne »

Altijd inspirerende teksten Slyfer, zeer interessant. :D

Zelf wil ik wel een site maken, maar het ligt bij mij eerder aan gebrek van creativiteit/inspiratie over een onderwerp. :(
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Re: Webdevelopment topic

Bericht door Royenroy »

In- of uitklappen •
Afbeelding
Zo al beter? Ik weet trouwens niet wat ik met die witte onderkant moet, en of 'abilities' eigenlijk wel relevant is voor de homepage.
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
Devo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vrijdag 8 augustus 2008, 10:48
Oude naam: iDevotion

Re: Webdevelopment topic

Bericht door Devo »

Royenroy schreef:
In- of uitklappen •
Afbeelding
Zo al beter? Ik weet trouwens niet wat ik met die witte onderkant moet, en of 'abilities' eigenlijk wel relevant is voor de homepage.
Ik vind dat die witte onderkant juist bijdraagt aan de stijl, het stoort niet maar geeft wel een gevoel van ruimte vind ik. Ik vind dat die abilities er zeker thuishoren, misschien gewoon een beter klinkend synoniem zoeken? 'What we do' zou bijvoorbeeld goed passen bij de rest van je woordkeuze. Wat ik wel opvallend vind is dat je zet 'contact US' enzo, maar dat je tekst in de ik-vorm staat, misschien daar eens over beslissen? :) Ik weet dat het niet is wat je vraagt, maar als ik het vanuit het standpunt van een potentiële klant benader, vind ik het opvallend.

Ook had ik nog een vraagje ivm het commerciële aspect van webdesign. Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk? Ben je enkel verantwoordelijk voor het design, verkoop je bij wijze van spreken enkel de psd? Of sta je ook in voor het coderen van de site? Zoja, moet je dan ook de site beheren, of past de klant zelf zijn tekst enzo aan? Ben benieuwd hoe dat werkt eigenlijk ^^
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Re: Webdevelopment topic

Bericht door Royenroy »

Devo schreef:
Royenroy schreef:
In- of uitklappen •
Afbeelding
Zo al beter? Ik weet trouwens niet wat ik met die witte onderkant moet, en of 'abilities' eigenlijk wel relevant is voor de homepage.
Ik vind dat die witte onderkant juist bijdraagt aan de stijl, het stoort niet maar geeft wel een gevoel van ruimte vind ik. Ik vind dat die abilities er zeker thuishoren, misschien gewoon een beter klinkend synoniem zoeken? 'What we do' zou bijvoorbeeld goed passen bij de rest van je woordkeuze. Wat ik wel opvallend vind is dat je zet 'contact US' enzo, maar dat je tekst in de ik-vorm staat, misschien daar eens over beslissen? :) Ik weet dat het niet is wat je vraagt, maar als ik het vanuit het standpunt van een potentiële klant benader, vind ik het opvallend.

Ook had ik nog een vraagje ivm het commerciële aspect van webdesign. Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk? Ben je enkel verantwoordelijk voor het design, verkoop je bij wijze van spreken enkel de psd? Of sta je ook in voor het coderen van de site? Zoja, moet je dan ook de site beheren, of past de klant zelf zijn tekst enzo aan? Ben benieuwd hoe dat werkt eigenlijk ^^
Waar staat er 'Contact us'? Ik heb er namelijk op gelet (dacht ik), en in de navigation staat Contact Me.
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
Devo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vrijdag 8 augustus 2008, 10:48
Oude naam: iDevotion

Re: Webdevelopment topic

Bericht door Devo »

My bad, stond nogal klein en had us gelezen, sorry Roy. Mooi design, ben er jaloers op, weet niet hoe ik moet beginnen aan zoiets...
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Re: Webdevelopment topic

Bericht door Royenroy »

Devo schreef: My bad, stond nogal klein en had us gelezen, sorry Roy. Mooi design, ben er jaloers op, weet niet hoe ik moet beginnen aan zoiets...
Ik heb ook 3 andere websites helemaal afgemaakt, en vervolgens meteen weggegooid. Tja, trial and error.
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
Slyfer
Ex-moderator
Berichten: 9809
Lid geworden op: maandag 14 maart 2011, 21:39

Re: Webdevelopment topic

Bericht door Slyfer »

Devo schreef: Prijs u gelukkig. Zelf krijgen wij verhoogde kinderbijslag wegens mijn gezondheidsprobleem, al sinds ik peuter was. Elk jaar wordt dit herzien en zoeken ze naar manieren om me een klasse lager te laten vallen of uit het systeem te krijgen, en dan vooral de laatste jaren. Ik zal dus sowieso wel wachten om een zaakje te starten, puur vanwege de financiele last op mijn ouders...
Hmm, dat is minder ja..
Goh, kinderbijslag is bij ons niet zo zeer een groot probleem. Alleen is het zo dat zodra er inkomsten bij mijn ouders wegvallen, die kosten op mij gehaald worden of dat ik bijvoorbeeld nu wel de auto betaal in plaats van dat zij dat betalen. Ik wil vanzelfsprekend niet dat mijn ouders last ondervinden omdat ik een zaak heb, zij betalen immers ook mijn studies, kost en inwoon.
MrSenne schreef: Altijd inspirerende teksten Slyfer, zeer interessant. :D

Zelf wil ik wel een site maken, maar het ligt bij mij eerder aan gebrek van creativiteit/inspiratie over een onderwerp. :(
Thanks. :)
Goh, soms is het wel tof om een site te maken puur om een site te maken. Als je echt creatief en tegelijkertijd wat nuttigs wil ontwerpen kan je eens kijken naar jeugdverenigingen in de buurt bijvoorbeeld, hun website is meestal niet zo super. :)

@ Roy - Zeker een verbetering, maar het blijft echt ontzettend leeg ogen. Dat kan bijdragen aan de stijl, maar ik zou werken met 'krachtiger' minimalisme (door bijvoorbeeld kleuraccenten, grotere typografie bij titels, een centrale pitch zetten, ...). Doe wat inspiratie op bij andere minimalistische sites, ik ben zeker dat er veel meer uit te halen valt dan het huidig ontwerp.

@ Devo - Over het algemeen verkoop je een website in z'n geheel. Met andere woorden, design, coding en hosting. De klant eist dus een eindproduct. Afhankelijk van welke eisen de klant wil hebben (CMS of niet bijvoorbeeld) wordt een offerte opgesteld. Zelden verkoop je alleen een design, tenzij je als onderaannemer werkt bij agencies bijvoorbeeld.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Devo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vrijdag 8 augustus 2008, 10:48
Oude naam: iDevotion

Re: Webdevelopment topic

Bericht door Devo »

Bedankt voor de informatie :) lijkt me interessant, maar tegelijk ook stressvol, petje af dat je het combineert met je studies, ook al kadert het er gedeeltelijk binnen :)
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Re: Webdevelopment topic

Bericht door Royenroy »

@ Roy - Zeker een verbetering, maar het blijft echt ontzettend leeg ogen. Dat kan bijdragen aan de stijl, maar ik zou werken met 'krachtiger' minimalisme (door bijvoorbeeld kleuraccenten, grotere typografie bij titels, een centrale pitch zetten, ...). Doe wat inspiratie op bij andere minimalistische sites, ik ben zeker dat er veel meer uit te halen valt dan het huidig ontwerp.
Met kleuraccenten, moet ik dan aan gradients denken, of juist niet? Want ik kreeg van anderen juist het advies om gradients te vermijden.
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
MrSenne
Berichten: 17974
Lid geworden op: maandag 14 mei 2007, 16:12

Re: Webdevelopment topic

Bericht door MrSenne »

@Slyfer: Dan zou ik eerst toch wel wat moeten oefenen, grote kans dat als ik nu een site maak het helemaal mis gaat. :P
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Re: Webdevelopment topic

Bericht door Royenroy »

In- of uitklappen •
Afbeelding
Even de background flink wat veranderd. Er zijn wat puntjes om het af te werken, bijvoorbeeld de bolletjes onderin, maar wat vinden jullie van het globale concept van die groene stukken?
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
Slyfer
Ex-moderator
Berichten: 9809
Lid geworden op: maandag 14 maart 2011, 21:39

Re: Webdevelopment topic

Bericht door Slyfer »

Devo schreef: Bedankt voor de informatie :) lijkt me interessant, maar tegelijk ook stressvol, petje af dat je het combineert met je studies, ook al kadert het er gedeeltelijk binnen :)
Soms stressvol, continu drukjes, dat wel. Je moet er wat voor over hebben. :)
MrSenne schreef:@Slyfer: Dan zou ik eerst toch wel wat moeten oefenen, grote kans dat als ik nu een site maak het helemaal mis gaat. :P
Finetune je skills. :D
http://learncss.tutsplus.com/
Royenroy schreef:
@ Roy - Zeker een verbetering, maar het blijft echt ontzettend leeg ogen. Dat kan bijdragen aan de stijl, maar ik zou werken met 'krachtiger' minimalisme (door bijvoorbeeld kleuraccenten, grotere typografie bij titels, een centrale pitch zetten, ...). Doe wat inspiratie op bij andere minimalistische sites, ik ben zeker dat er veel meer uit te halen valt dan het huidig ontwerp.
Met kleuraccenten, moet ik dan aan gradients denken, of juist niet? Want ik kreeg van anderen juist het advies om gradients te vermijden.
Depends qua stijl. Als je flat design wil uitgaan (wat wel ligt bij minimalisme), zijn gradients natuurlijk het slechtst mogelijke wat je kan doen. Je hebt ook subtiele kleurtjes die je kan inwerken bij bijvoorbeeld titels, links, <hr/>, enzovoort. :)

Groene stuk is veel te fel en maakt je tekst onleesbaar. Zo'n concept past wel goed bij een footer.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
MrSenne
Berichten: 17974
Lid geworden op: maandag 14 mei 2007, 16:12

Re: Webdevelopment topic

Bericht door MrSenne »

Slyfer schreef:
MrSenne schreef:@Slyfer: Dan zou ik eerst toch wel wat moeten oefenen, grote kans dat als ik nu een site maak het helemaal mis gaat. :P
Finetune je skills. :D
http://learncss.tutsplus.com/
Dat is iets waar ik hopelijk aan begin nadat mijn examens gedaan zijn. :D
Slyfer
Ex-moderator
Berichten: 9809
Lid geworden op: maandag 14 maart 2011, 21:39

Re: Webdevelopment topic

Bericht door Slyfer »

Nice ^_^, valt goed mee om te doen en je leert best een hoop bij op een maandje. :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Re: Webdevelopment topic

Bericht door Royenroy »

In- of uitklappen •
Afbeelding
De onderkant vind ik er zo wel leuk uitzien, dingen zien er alleen niet zo mooi uit met gyazo. Bovenkant weet ik niet zeker tho, misschien dat maar gewoon wit laten.
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
Plaats reactie