Rio 2016

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Dieselpker
Berichten: 11651
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Rio 2016

Bericht door Dieselpker »

Jammer van de beachvolley
FEYENOORD ROTTERDAM
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Rio 2016

Bericht door Zeekoe »

elzou schreef:
Rems schreef:
elzou schreef:Voor de hockey mannen en vrouwen kunnen we ook zo goed als zeker een medaille bijschrijven.
België VS Nederland vandaag toch? Mannen volgensmij.
Klopt, een makkelijke route naar de finale. Inmaken die gasten, niets meer niets minder
Puur genieten, dit.
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Rio 2016

Bericht door Rems »

Helemaal in je onderschrift, je bent er wel trots op hoor.

België was gewoon beter, maar dat was van te voren al bekend volgensmij. Inderdaad jammer van beach volleybal, was een spannende match.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Rio 2016

Bericht door Zeekoe »

Alleen om Elzou zijn belachelijk chauvinisme er even in te wrijven. Denk bovendien dat de algemene consensus in Nederland was dat NL zou winnen. Ik heb niemand uit Nederland vooraf horen zeggen dat België beter was, integendeel.

Anyway, knap wat Nederland allemaal voor elkaar krijgt op de OS, is hoe dan ook een stuk indrukwekkender dan België.
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Rio 2016

Bericht door Rems »

Bij NOS zeiden ze het volgensmij, dat België de grootste kanshebber is.

Toegevoegd na 43 seconden:
Ik volg hockey niet echt, wist wel dat de mannen meestal niet winnen. Vrouwens hebben meer kans op goud.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dieselpker
Berichten: 11651
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Rio 2016

Bericht door Dieselpker »

België had gewoon vies geluk, Nederland was veel beter en dit was inderdaad de makkelijkste route. Maarja arbitrage zat ons weer eens puur te naaien en die belgen maakten alleen maar overtredingen. Jammer.
FEYENOORD ROTTERDAM
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Rio 2016

Bericht door Rems »

Nederland beter? Kweet niet wat jij heb gekeken maar Nederland deed vrij weinig. België had wel 2 ietwat mazzel goals maar verder geen onterechte overwinning.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dieselpker
Berichten: 11651
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Rio 2016

Bericht door Dieselpker »

Heb niks gekeken van de hockey maar moet toch iets proberen om de belgen te triggeren.
FEYENOORD ROTTERDAM
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Rio 2016

Bericht door Zeekoe »

7/10, vond hem wel vermakelijk.
Dieselpker
Berichten: 11651
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Rio 2016

Bericht door Dieselpker »

Dankje,

Ik keek echt uit naar de trashtalk, jammr dat de hockeymannen ons teleurstellen.

9/10 voor je onderschrift trouwens, kreeg er een glimlach van.
FEYENOORD ROTTERDAM
elzou
Berichten: 9958
Lid geworden op: vrijdag 31 oktober 2008, 13:49
Clan: Flutr

Re: Rio 2016

Bericht door elzou »

Zeekoe schreef:
elzou schreef:
Rems schreef:
elzou schreef:Voor de hockey mannen en vrouwen kunnen we ook zo goed als zeker een medaille bijschrijven.
België VS Nederland vandaag toch? Mannen volgensmij.
Klopt, een makkelijke route naar de finale. Inmaken die gasten, niets meer niets minder
Puur genieten, dit.
Verdiende zege, heb ik vernomen althans. Dit krijg je als je kennis exporteert. 10 jaar terug wist geen Belg of een stick plat of bol is
Verlosser van vele onwetende zieltjes.

Dit topic is beter voor een aantal mensen, ze weten zelf wel wie ik bedoel: http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... lit=hockey
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Rio 2016

Bericht door Sam »

Zeekoe schreef:Alleen om Elzou zijn belachelijk chauvinisme er even in te wrijven. Denk bovendien dat de algemene consensus in Nederland was dat NL zou winnen. Ik heb niemand uit Nederland vooraf horen zeggen dat België beter was, integendeel.

Anyway, knap wat Nederland allemaal voor elkaar krijgt op de OS, is hoe dan ook een stuk indrukwekkender dan België.
Waarom doet België het eigenlijk altijd zoveel slechter dan nederland? Jullie hebben niet heel veel minder inwoners, en qua (sport)cultuur zijn we toch vrij vergelijkbaar dacht ik?
Weinig subsidie/aandacht voor (top)sport? Of komt het weer door die splitsing van jullie?
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Rio 2016

Bericht door Zeekoe »

Goede vraag, ik las gisteren toevallig een artikel hierover. Ze namen hiervoor de spelen in Londen als maatstaf, als er een klassement zou worden opgemaakt van het BNP/aantal medailles stond België helemaal achteraan, vergeleken met landen met een gelijkaardig BNP zou België rond de 10 medailles moeten halen. Nederland stond hierin er hoog gerangschikt omdat jullie "overpresteren", jullie halen eigenlijk te veel medailles voor jullie BNP. Het verschil is moeilijk te verklaren, al is er in Nederland wel meer de mentaliteit om alles aan de kant te schuiven (studies e.d.) voor de sport en in België minder. Dat mentaliteitsverschil zal zeker een factor zijn, maar verklaart niet alles.
Persoonlijk denk ik dat die verdeeldheid bij ons zeker niet helpt en dat er daardoor een zwakker kader is voor topsporters om zich te ontwikkelen.
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Rio 2016

Bericht door Meutr »

Er is nog maar een jaar of tien echt sportbeleid in België. Veel meer moet je daar niet achter zoeken. Echt top zullen we waarschijnlijk nooit worden qua sport want de budgetten blijven beperk. Ze worden echter wel vrij efficiënt ingezet tegenwoordig.

Vind de Belgische medailles tijdens deze editie wel erg mooi. Steeds in zeer mooie disciplines. Thiam met zowat het koninginnennummer van de atletiek, Timmers idem in het zwemmen, hockey na winst tegen Nederland en dan natuurlijk Greg die na een prachtige rit goud pakt. Judo en baalwielrennen heb ik minder mee, maar dat was natuurlijk ook mooi.

Veel meer medailles moeten het van mij ook niet zijn, overigens. Nu het er relatief weinig zijn wordt elke medaille gevierd en enorm enthousiast onthaald. Ik kan me inbeelden dat zo'n medaille in de VS amper nog wat betekent.

Toegevoegd na 2 minuten en 52 seconden:
Rems schreef:Bij NOS zeiden ze het volgensmij, dat België de grootste kanshebber is.

Toegevoegd na 43 seconden:
Ik volg hockey niet echt, wist wel dat de mannen meestal niet winnen. Vrouwens hebben meer kans op goud.
Jullie hockey-expert zei vooraf in de media zowat hetzelfde als elzou. :P
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Rio 2016

Bericht door Mystery »

Om een - misschien - wat eerlijkere medaillespiegel te bieden, kun je deze site raadplegen: http://www.medalspercapita.com.
Dieselpker
Berichten: 11651
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Rio 2016

Bericht door Dieselpker »

Meutr schreef:Er is nog maar een jaar of tien echt sportbeleid in België. Veel meer moet je daar niet achter zoeken. Echt top zullen we waarschijnlijk nooit worden qua sport want de budgetten blijven beperk. Ze worden echter wel vrij efficiënt ingezet tegenwoordig.

Vind de Belgische medailles tijdens deze editie wel erg mooi. Steeds in zeer mooie disciplines. Thiam met zowat het koninginnennummer van de atletiek, Timmers idem in het zwemmen, hockey na winst tegen Nederland en dan natuurlijk Greg die na een prachtige rit goud pakt. Judo en baalwielrennen heb ik minder mee, maar dat was natuurlijk ook mooi.

Veel meer medailles moeten het van mij ook niet zijn, overigens. Nu het er relatief weinig zijn wordt elke medaille gevierd en enorm enthousiast onthaald. Ik kan me inbeelden dat zo'n medaille in de VS amper nog wat betekent.

Toegevoegd na 2 minuten en 52 seconden:
Rems schreef:Bij NOS zeiden ze het volgensmij, dat België de grootste kanshebber is.

Toegevoegd na 43 seconden:
Ik volg hockey niet echt, wist wel dat de mannen meestal niet winnen. Vrouwens hebben meer kans op goud.
Jullie hockey-expert zei vooraf in de media zowat hetzelfde als elzou. :P
Amerikanen kennende hangt de vlag al uit zodra ze ook maar iets zien wat met de VS te maken heeft.
FEYENOORD ROTTERDAM
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Rio 2016

Bericht door Rems »

Mystery schreef:Om een - misschien - wat eerlijkere medaillespiegel te bieden, kun je deze site raadplegen: http://www.medalspercapita.com.
Beetje slechte ding, wordt geen onderscheid gemaakt tussen goud/zilver/brons.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Rio 2016

Bericht door Mystery »

Misschien nog maar eens naar de weighted standings kijken: goud staat voor 4 punten, zilver 2 en brons 1. :P
elzou
Berichten: 9958
Lid geworden op: vrijdag 31 oktober 2008, 13:49
Clan: Flutr

Re: Rio 2016

Bericht door elzou »

Maar van zo'n reactie van de hoofdtrainer als ''dit had ik niet aan zien komen'' word ik echt gestoord van, zeg gewoon dat je op alle fronten overklast bent en steek de hand in eigen boezem. Zelfde als die dames van het zwemmen die zich blameren en roepen ''ja.. einde van een tijdperk'' Het is GVD geen schoolzwemmen
Meutr schreef:Er is nog maar een jaar of tien echt sportbeleid in België. Veel meer moet je daar niet achter zoeken. Echt top zullen we waarschijnlijk nooit worden qua sport want de budgetten blijven beperk. Ze worden echter wel vrij efficiënt ingezet tegenwoordig.

Vind de Belgische medailles tijdens deze editie wel erg mooi. Steeds in zeer mooie disciplines. Thiam met zowat het koninginnennummer van de atletiek, Timmers idem in het zwemmen, hockey na winst tegen Nederland en dan natuurlijk Greg die na een prachtige rit goud pakt. Judo en baalwielrennen heb ik minder mee, maar dat was natuurlijk ook mooi.

Veel meer medailles moeten het van mij ook niet zijn, overigens. Nu het er relatief weinig zijn wordt elke medaille gevierd en enorm enthousiast onthaald. Ik kan me inbeelden dat zo'n medaille in de VS amper nog wat betekent.

Toegevoegd na 2 minuten en 52 seconden:
Rems schreef:Bij NOS zeiden ze het volgensmij, dat België de grootste kanshebber is.

Toegevoegd na 43 seconden:
Ik volg hockey niet echt, wist wel dat de mannen meestal niet winnen. Vrouwens hebben meer kans op goud.
Jullie hockey-expert zei vooraf in de media zowat hetzelfde als elzou. :P
En dan vinden Belgen altijd mooi om NL daar achteraf mee om de oren te slaan. Maar het is goed om bravoure te hebben. Borst vooruit, dat missen Les Diables Rouges ook een beetje.

Geloof in jezelf, inspiratie is een middel.
Verlosser van vele onwetende zieltjes.

Dit topic is beter voor een aantal mensen, ze weten zelf wel wie ik bedoel: http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... lit=hockey
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Rio 2016

Bericht door La Pulga »

Zeekoe schreef:Alleen om Elzou zijn belachelijk chauvinisme er even in te wrijven. Denk bovendien dat de algemene consensus in Nederland was dat NL zou winnen. Ik heb niemand uit Nederland vooraf horen zeggen dat België beter was, integendeel.

Anyway, knap wat Nederland allemaal voor elkaar krijgt op de OS, is hoe dan ook een stuk indrukwekkender dan België.
Als iemand chauvinistisch is zijn het de Belgen. Volgens mij hebben ze daar nogal te maken met een minderwaardigheidscomplex.

Afbeelding
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Plaats reactie