het is uit met daan en zn gf

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: het is uit met daan en zn gf

Bericht door Rems »

nee ik ga niet per se meer uitgeven denk ik, ik moet veel geld verdienen anders kan je niks in 2021. met een bovenmodaal inkomen kan je niet eens een normaal huis in de randstad kopen in nederland. en laten we niet beginnen over de schulden van corona die wij allemaal mogen gaan betalen. de wereld is fokt
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40385
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: het is uit met daan en zn gf

Bericht door Daan »

Wat ging je stemmen? Verder heb je gelijk, maar niemand (of nouja, bijna niemand) houdt iets positief over aan corona. We zijn gewoon allemaal de dupe.
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: het is uit met daan en zn gf

Bericht door Rems »

voor corona was de maatschappij (vooral huizenmarkt en vvd aan de macht) ook al foktop, corona er bij lekker hoor.

geen idee waarop ik ga stemmen, heb hekel aan politiek en vind geen 1 partij echt chill. ga misschien d66 ofzo idk man
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dieselpker
Berichten: 11651
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: het is uit met daan en zn gf

Bericht door Dieselpker »

Rems schreef: woensdag 10 maart 2021, 17:36 overheid lets go!!! 16,3% vakantiegeld!!!

ik heb in januari 1 maand bij een consultant gewerkt XD op gebied van milieutechnisch bodemonderzoek, was een internationaal bedrijf. best leuke baan maar hoorde toen dat ik was aangenomen bij rijkswaterstaat, was wel ongemakkelijk ontslag nemen. carriere switch na 1 maand lets go.

40 uur per week werken vind ik echt niks op lange termijn, overheid werkt standaard 36u vind dat prima. verdiende bij mn vorige baan 2800 bruto obv 40u, niet heel verkeerd als startsalaris. maar ik sprak wat collegas en vroeg me af hoeveel zij nou verdienen met 4 jaar werkervaring, daar deden ze allemaal geheimzinnig over... waarom?? daar doe je het toch voor uiteindelijk lol. 1 chick werkte er 2,5 jaar en zat nog maar op 3050 bruto ofzo? ziek weinig tbh voor 40u per week. bij rijkswaterstaat verdien ik net zo veel maar na dat traineeship kan ik wel in schaal 11/12 terecht komen, vind dat prima salaris. je hoeft ook niet ziek te strijden en slaaf van je baas te zijn omdat overheid.

verdien jij beetje veel in jouw werkveld diesel? ik vind dat er een goede balans moet zijn tussen salaris en tijd/energie die het kost. ik kan wel leip gaan gaan in de consultancy ziek strijden en over 10-15 jaar veel geld gaan verdienen, maarja, word je nou echt blij van 50 uur werken per week? ik niet in ieder geval, laat mij maar flexen 36u en OK salaris. heb het idee dat ik ook gemotiveerder te werk ga als ik om de week een dag vrij ben.
Klinkt als iets a la Stantec/Sweco/Arcadis/Haskoning/Deltares haha.

Ik ben het met je eens, als ik eenmaal vrouw/kinderen w/e zal hebben denk ik dat 36 uur echt perfect is. Maar nu ik jong ben en niet zoveel verplichtingen heb in de richting van huishouden etc vind ik het prima om veel te werken en carriere op te bouwen. Maar goed, eerlijk is eerlijk je weet nooit hoe je leven er op een gegeven moment uitziet en waar je energie uit haalt. Dat ontdek je allemaal in je beginjaren.

Ja ik snap het geheimzinnige ook niet altijd, je helpt vooral je baas. Ik zit bij mijn huidige werkgever op 3200, bij mijn nieuwe start ik iets lager (3100) maar kan wel snel groeien op basis van behaalde doelen.
FEYENOORD ROTTERDAM
Dieselpker
Berichten: 11651
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: het is uit met daan en zn gf

Bericht door Dieselpker »

Daan schreef: woensdag 10 maart 2021, 20:18 Vind het wel grappig hoe topics die heten "het is uit met daan en zijn gf" tot zo'n gesprek kunnen leiden.

@Tom en Rems, merken jullie dat jullie met betrekking tot geld andere keuzes maken? Als in, ik heb een fulltime/professionele baan altijd gezien als iets wat veel tijd kost, maar waar je natuurlijk ook veel (geld) voor terugkrijgt, waardoor je sommige uitgaven veel beter kan.. rechtvaardigen, if that makes sense. Niet dat ik dan constant sos zou snuiven, maar het is wel zo dat het ineens een heel ander playing field is.
Je hebt weinig tijd om geld uit te geven imo. Ik heb onlangs een nieuwe motor gekocht en dat is echt de enige uitgave geweest. Granted, ik woon atm thuis en ben ziek aan het sparen (en beleggen). Maar wat Rems ook zegt, je kan bijna geen fatsoenlijke woning kopen/huren in je eentje man.

Maar misschien maak je wel sneller de keuze voor "kleine" uitgaven. Ff een game kopen op steam, rondje pils voor de boys etc daar denk ik echt bijna niet over na. En ik ben het type dat altijd 3x nadenkt voordat ie geld uitgeeft.
FEYENOORD ROTTERDAM
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: het is uit met daan en zn gf

Bericht door Bearserk »

Ik had op m'n 20e (of net 21?) een bachelor maar heb nu nog geen master gehaa;d ben gewoon beetje aan het werk. Scriptie nu echt BIJNA klaar :^)
Afbeelding
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: het is uit met daan en zn gf

Bericht door Rems »

Dieselpker schreef: donderdag 11 maart 2021, 9:16
Rems schreef: woensdag 10 maart 2021, 17:36 overheid lets go!!! 16,3% vakantiegeld!!!

ik heb in januari 1 maand bij een consultant gewerkt XD op gebied van milieutechnisch bodemonderzoek, was een internationaal bedrijf. best leuke baan maar hoorde toen dat ik was aangenomen bij rijkswaterstaat, was wel ongemakkelijk ontslag nemen. carriere switch na 1 maand lets go.

40 uur per week werken vind ik echt niks op lange termijn, overheid werkt standaard 36u vind dat prima. verdiende bij mn vorige baan 2800 bruto obv 40u, niet heel verkeerd als startsalaris. maar ik sprak wat collegas en vroeg me af hoeveel zij nou verdienen met 4 jaar werkervaring, daar deden ze allemaal geheimzinnig over... waarom?? daar doe je het toch voor uiteindelijk lol. 1 chick werkte er 2,5 jaar en zat nog maar op 3050 bruto ofzo? ziek weinig tbh voor 40u per week. bij rijkswaterstaat verdien ik net zo veel maar na dat traineeship kan ik wel in schaal 11/12 terecht komen, vind dat prima salaris. je hoeft ook niet ziek te strijden en slaaf van je baas te zijn omdat overheid.

verdien jij beetje veel in jouw werkveld diesel? ik vind dat er een goede balans moet zijn tussen salaris en tijd/energie die het kost. ik kan wel leip gaan gaan in de consultancy ziek strijden en over 10-15 jaar veel geld gaan verdienen, maarja, word je nou echt blij van 50 uur werken per week? ik niet in ieder geval, laat mij maar flexen 36u en OK salaris. heb het idee dat ik ook gemotiveerder te werk ga als ik om de week een dag vrij ben.
Klinkt als iets a la Stantec/Sweco/Arcadis/Haskoning/Deltares haha.

Ik ben het met je eens, als ik eenmaal vrouw/kinderen w/e zal hebben denk ik dat 36 uur echt perfect is. Maar nu ik jong ben en niet zoveel verplichtingen heb in de richting van huishouden etc vind ik het prima om veel te werken en carriere op te bouwen. Maar goed, eerlijk is eerlijk je weet nooit hoe je leven er op een gegeven moment uitziet en waar je energie uit haalt. Dat ontdek je allemaal in je beginjaren.

Ja ik snap het geheimzinnige ook niet altijd, je helpt vooral je baas. Ik zit bij mijn huidige werkgever op 3200, bij mijn nieuwe start ik iets lager (3100) maar kan wel snel groeien op basis van behaalde doelen.
ja meeste mensen doen dat, op jonge leeftijd veel werken en carriere maken. mja ik wil juist nu veel vrije tijd hebben door veel op vakantie te gaan en stedentrips festivals/concerten etc. als je later een gezin ofzo hebt doe je alleen maar saaie schoolvakanties ofzo. als ik beetje decent salaris heb ga ik sws 32u werken, nu kan dat gewoon niet want dan verdien ik te weinig.

3200 is best prima toch na 2 jaar? Meeste mensen krijgen rond de 3-5% verhoging per jaar. behalve als je nieuwe functie krijgt ofzo. veel salarisverhoging vragen/krijgen bij een commercieel bedrijf vind ik altijd riskant, want je moet dan wel een stuk meer werk doen, wat ook logisch is eigenlijk. een stressvolle waar je slaaf van je baas bent is niks voor mij. Ben echt blij met dit traineeship, na 2 jaar is het de bedoeling dat je aan de slag gaat als adviseur binnen rijkswaterstaat en als je beetje je best doet ga je ook salarisschalen omhoog. enige 'nadeel' is dat er wel wordt verwacht dat ik er 5 jaar minimaal ga werken, maar dat zie ik wel zitten eigenlijk.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: het is uit met daan en zn gf

Bericht door Bearserk »

Daan schreef: woensdag 10 maart 2021, 20:40 Wat ging je stemmen? Verder heb je gelijk, maar niemand (of nouja, bijna niemand) houdt iets positief over aan corona. We zijn gewoon allemaal de dupe.
Behalve dan beurshandelaren, Ahold, Amazon en bezorgbedrijven
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40385
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: het is uit met daan en zn gf

Bericht door Daan »

Vandaar de bijna!
Dieselpker
Berichten: 11651
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: het is uit met daan en zn gf

Bericht door Dieselpker »

Rems schreef: donderdag 11 maart 2021, 9:58
Dieselpker schreef: donderdag 11 maart 2021, 9:16
Rems schreef: woensdag 10 maart 2021, 17:36 overheid lets go!!! 16,3% vakantiegeld!!!

ik heb in januari 1 maand bij een consultant gewerkt XD op gebied van milieutechnisch bodemonderzoek, was een internationaal bedrijf. best leuke baan maar hoorde toen dat ik was aangenomen bij rijkswaterstaat, was wel ongemakkelijk ontslag nemen. carriere switch na 1 maand lets go.

40 uur per week werken vind ik echt niks op lange termijn, overheid werkt standaard 36u vind dat prima. verdiende bij mn vorige baan 2800 bruto obv 40u, niet heel verkeerd als startsalaris. maar ik sprak wat collegas en vroeg me af hoeveel zij nou verdienen met 4 jaar werkervaring, daar deden ze allemaal geheimzinnig over... waarom?? daar doe je het toch voor uiteindelijk lol. 1 chick werkte er 2,5 jaar en zat nog maar op 3050 bruto ofzo? ziek weinig tbh voor 40u per week. bij rijkswaterstaat verdien ik net zo veel maar na dat traineeship kan ik wel in schaal 11/12 terecht komen, vind dat prima salaris. je hoeft ook niet ziek te strijden en slaaf van je baas te zijn omdat overheid.

verdien jij beetje veel in jouw werkveld diesel? ik vind dat er een goede balans moet zijn tussen salaris en tijd/energie die het kost. ik kan wel leip gaan gaan in de consultancy ziek strijden en over 10-15 jaar veel geld gaan verdienen, maarja, word je nou echt blij van 50 uur werken per week? ik niet in ieder geval, laat mij maar flexen 36u en OK salaris. heb het idee dat ik ook gemotiveerder te werk ga als ik om de week een dag vrij ben.
Klinkt als iets a la Stantec/Sweco/Arcadis/Haskoning/Deltares haha.

Ik ben het met je eens, als ik eenmaal vrouw/kinderen w/e zal hebben denk ik dat 36 uur echt perfect is. Maar nu ik jong ben en niet zoveel verplichtingen heb in de richting van huishouden etc vind ik het prima om veel te werken en carriere op te bouwen. Maar goed, eerlijk is eerlijk je weet nooit hoe je leven er op een gegeven moment uitziet en waar je energie uit haalt. Dat ontdek je allemaal in je beginjaren.

Ja ik snap het geheimzinnige ook niet altijd, je helpt vooral je baas. Ik zit bij mijn huidige werkgever op 3200, bij mijn nieuwe start ik iets lager (3100) maar kan wel snel groeien op basis van behaalde doelen.
ja meeste mensen doen dat, op jonge leeftijd veel werken en carriere maken. mja ik wil juist nu veel vrije tijd hebben door veel op vakantie te gaan en stedentrips festivals/concerten etc. als je later een gezin ofzo hebt doe je alleen maar saaie schoolvakanties ofzo. als ik beetje decent salaris heb ga ik sws 32u werken, nu kan dat gewoon niet want dan verdien ik te weinig.

3200 is best prima toch na 2 jaar? Meeste mensen krijgen rond de 3-5% verhoging per jaar. behalve als je nieuwe functie krijgt ofzo. veel salarisverhoging vragen/krijgen bij een commercieel bedrijf vind ik altijd riskant, want je moet dan wel een stuk meer werk doen, wat ook logisch is eigenlijk. een stressvolle waar je slaaf van je baas bent is niks voor mij. Ben echt blij met dit traineeship, na 2 jaar is het de bedoeling dat je aan de slag gaat als adviseur binnen rijkswaterstaat en als je beetje je best doet ga je ook salarisschalen omhoog. enige 'nadeel' is dat er wel wordt verwacht dat ik er 5 jaar minimaal ga werken, maar dat zie ik wel zitten eigenlijk.
Rijkswaterstaat is heel chill man, ken wel meer die er werken. Voordeel van overheid is dat je eigenlijk altijd wel gestaag doorgroei maakt in je salaris. Ze zijn ook redelijk huiverig dat je vertrekt dus je kan ook best wel wat eisen als je binnenkomt bijvoorbeeld.

En ja 3200 is prima, ik begon op 2500 net na mijn studie dus dat is al flinke vooruitgang.
FEYENOORD ROTTERDAM
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: het is uit met daan en zn gf

Bericht door Rems »

ja 'vroeger' betaalde rijkswaterstaat of uberhaupt overheid best slecht voor de meeste mensen. bijna alle werknemers kwamen daar binnen rollen rond hun 50ste en beetje chillen ambtenaar leef en decent salaris. heeft niet echt goede invloed op kwaliteit van een afdeling als niemand echt behoefte heeft om te groeien/uitdaging. sinds een jaar 4 hebben ze nu dus meerdere traineeships, het track was ik ga volgen is sinds 2020 begonnen, best nieuw allemaal dus. je wordt echt gemotiveerd om 'extra' te doen omdat het wordt beloond in niet alleen goed salaris maar ook leuker en flexibeler werk. hebben ze slim gedaan. de trainee programmas krijgen echt 500 reacties ofzo, zit zelf in een groep van 8 mensen en ze komen over als relaxte collega's, ook allemaal ongeveer zelfde leeftijd.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: het is uit met daan en zn gf

Bericht door Rems »

2500 startsalaris redelijk karig met een MSc., maar zo te zien had je genoeg doorgroeimogelijkheden (anders stijg je nie 700 in 2 jaar) dus dan is het wel prima.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dieselpker
Berichten: 11651
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: het is uit met daan en zn gf

Bericht door Dieselpker »

In mijn veld is dat wel beetje t begin zonder werkervaring, net aan de lage kant zegmaar. Maar ik ben overgestapt later, begon in consultancy. Consultancy betaald gewoon weinig als je nog geen commerciële targets of iets hebt.
FEYENOORD ROTTERDAM
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40385
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: het is uit met daan en zn gf

Bericht door Daan »

Betaalt
Dieselpker
Berichten: 11651
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: het is uit met daan en zn gf

Bericht door Dieselpker »

ik heb secretaresses om taalcheck te doen
FEYENOORD ROTTERDAM
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40385
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: het is uit met daan en zn gf

Bericht door Daan »

en te naaien?
Dieselpker
Berichten: 11651
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: het is uit met daan en zn gf

Bericht door Dieselpker »

Ik ben geen FvD'er
FEYENOORD ROTTERDAM
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: het is uit met daan en zn gf

Bericht door Simon` »

Broer 36 uur werken per week denkkkkk maar
Afbeelding
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: het is uit met daan en zn gf

Bericht door Rems »

is comfy man
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: het is uit met daan en zn gf

Bericht door Simon` »

Broer 8 uur per week is comfy
Afbeelding
Plaats reactie