Maak je eigen phpBB 3 Forum --> WIP <--

Hier staan alle guides die niets met RuneScape te maken hebben.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Youri
Berichten: 2748
Lid geworden op: woensdag 9 augustus 2006, 15:26
RS: Vlaardingen (p2p)
Clan: Team 010

Maak je eigen phpBB 3 Forum --> WIP <--

Bericht door Youri »

Inleiding
Welkom bij mijn Guide over phpBB. phpBB is een PHP-gebaseerd Forum. Veel site's die een Forum hebben werken ermee, ook het Lunagang TipForum. Ik ga jullie hier uitleggen hoe je een phpBB Forum maakt. Ik weet dat het veel gemakkelijker kan met http://yourbb.com/. Maar dan zit er reclame bij, en kan je geen MOD's (Modification's, hier kom ik later op terug) installeren. Het is gewoon niet zoals jij het wil. Ik hoop dat hij goed begrijpbaar is voor jullie. Hier beginnen we dan ;) .
Eisen
Wat heb je nodig voor een phpBB 3 Forum?
  • Een Webserver, met PHP 4.3.3 of hoger. Als je dit niet hebt, dan kom je niet ver.
  • Een van de volgende SQL Database, zonder een SQL Database kom je ook niet verder (ik gebruik in deze guide MySQL):
    In- of uitklappen • SQL Databases
    • FireBird 1.5 of hoger.
    • MySQL 3.23 of hoger.
    • MS SQL Server 2000 of hoger (direct of via ODBC).
    • Oracle.
    • PostgreSQL 7.x.
    • SQLite.

  • PhpMyAdmin kán handig zijn, als je MOD's wil installeren. Als je het wil installeren, klik dan hier, en Download daar dan de nieuwste versie. En installeer het op je Server, ik ga hier niet verder op in omdat de meeste Webhosts het wel zullen hebben.
  • FTP, in deze Guide werk ik met FileZillaFTP, FTP is een programma waarmee je bestanden kunt Upload naar je Server.
    * Voor Windows: Klik hier.
    * Voor Linux: Klik hier.
    * Voor MAC OS X: Klik hier.

    Een Server, ik behandel hier Woelmuis, deze vind ik makkelijk om er mee om te gaan. Ga naar deze site en registreer je. Vul een échte e-mail in. Anders kan je hem niet activeren ;) :
    Afbeelding

    Dan ga je naar je E-Mail, dan klik je op de link en vul je de overige velden in. Hier kom ik voor de rest later op terug ;) .
  • Een klein beetje verstand van HTML (en PHP kan handig zijn) wat kennis
Aan de slag dan maar!
En dan kunnen we eindelijk gaan beginnen, login op je Woelmuis Account (op http://woelmuis.nl/ rechts bovenaan). Je komt automatisch aan bij het Administratie gedeelte. Klik hier het "Maak/verwijder MySQL database" kopje aan. Dit tekentje staat erboven:
Afbeelding

Dan doe je het volgende.
Bij 1. Maak database. Zie je [Je Domeinnaam] staan, met een lage streep eronder, vul daarna in "phpbb" (zonder de ").
Bij 2. Maak gebruiker. Zie je [Je Domeinnaam] staan, met een lage streep eronder, vul daarna in "phpbb" (zonder de "). En vul daaronder het gewenste wachtwoord in, wél onthouden.
--> WIP <--
████████████
████████████
████████████
Onnont
Berichten: 88
Lid geworden op: woensdag 13 februari 2008, 16:56
Clan: Lunatip

Re: Maak je eigen phpBB 3 Forum --> WIP <--

Bericht door Onnont »

W00T eerste post :roll:

het ziet er wel netjes uit, maar ik snap er niks van :oops:
Alsnog voor de moeite 8.5/10
Afbeelding
My Dream
Berichten: 299
Lid geworden op: maandag 24 september 2007, 18:25
Clan: Geen,
Oude naam: Bet
Contacteer:

Re: Maak je eigen phpBB 3 Forum --> WIP <--

Bericht door My Dream »

Ga zo door Youri.

Hij zit er al mooi uit,
maar ik rate hem pas als hij klaar is.

mvg,
Bet
Afbeelding
In- of uitklappen • Jaja, Mijn goals :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie