WoodCutting Guide --> van 1 tot 99+winstgevendste manier!!!!

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Likemyaddict
Berichten: 1564
Lid geworden op: zaterdag 9 augustus 2008, 20:18
Oude naam: Gillez

WoodCutting Guide --> van 1 tot 99+winstgevendste manier!!!!

Bericht door Likemyaddict »

INHOUDAfbeelding

INLEIDING
AANGERADEN ARMOR
SOORTEN AXE
REPARATIE
SOORTEN BOMEN
WINSTGEVENDE OF SNELSTE MANIER
. P2P
. F2P
RANDOM EVENTS
LUMBERJACK ARMOR
VRAGEN
SLOT

INLEIDING


Hallo, dit is m'n 2e guide, ik vond het leuk om die eerste te schrijven, dus dacht ik:
Ik ga nog een guide schrijven!!
Deze gaat over woodcutting, m'n lievelingsskill, ik ben wc 81 dus ik kan er me weg wel mee vinden. :bier:
sommigen zullen denken, weer wc, maar ik ga alles uitleggen, niet enkel manieren.

AANGERADEN ARMOR

Voor WoodCutting is zo licht mogelijk armor aangeraden, ten eersten: je hakt sneller en ten tweeden: je run energy laad vlugger op.
Een paar goede voorbeelden zijn deze:

Afbeelding
Dit raad ik meest aan

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze zijn wat dezelfde.

SOORTEN AXE

LEVEL 1

Afbeelding Afbeelding

voor level 1 raad ik je aan om een iron axe te kopen bij Bob, bronze kan natuurlijk ook, maar dat gaat iets trager. bronze axe heb je normaal altijd als je in de echte wereld van RS komt.

LEVEL 6
Afbeelding Afbeelding
Vanaf dit level kan je een steel en black axe gebruiken, natuurlijk is een black axe beter, maar ook duurder.

LEVEL 21
Afbeelding
zo, nu duurde het even, maar nu kan je een mithril axe!!! dit kost niet veel en normaal heb je al genoeg geld verdient om dit te kopen.

LEVEL 31
Afbeelding
Nu begint het te komen, addy axe!!! vanaf nu kan je wel wat beginnen verdienen met wc!!

LEVEL 41
Afbeelding
Rune axe!!! misschien heb je wel nog niet genoeg geld, maar als je nog even doorspaart ben je er zo!!dit is ook de beste F2P axe die er is.

LEVEL 61
Afbeelding
Nu kan je dragon axe!! dit is de beste axe van heel RS, hij is enorm duur, maar als je je geld van woodcutting enkel in axe's spendeert, moet je die tegen level 65 kunnen kopen, als je yew hakt tenminste 8-[

REPARATIE

Als je tegen een ent hakt (zie Random Events) dan breekt je axe, natuurlijk kan je hem repareren, anders zou het zonde van geld zijn.
De prijzen zijn als volgt:

Bronze Axe - Gratis
Iron Axe - Gratis
Steel Axe - Gratis
Black Axe - 10 gp
Mithril Axe - 18 gp
Addy Axe - 43 gp
Rune Axe - 427 gp
Dragon Axe - 1.800 gp

SOORTEN BOMEN

Er zijn 6 bomen waarvan de logs vak gekocht worden, namelijk: tree, oak tree, willow, maple, yew en magic tree.
een boom word aangeduid met dit tekentje: Afbeelding

TREE

Afbeelding
dit is de eerste boom uit RS, die vind je tussen Lumbrige en Draynor, eigenlijk op alle plaatsen, maar hier het meeste.

Afbeelding

OAK TREE

Afbeelding
dit is de boom die je vanaf level 15 kan, deze vind je ook het meeste tussen Draynor en Lumbrige, maar zoals bij de gewone tree: je vind ze overal in RS
zie vorig prentje.

WILLOW

Afbeelding
deze kan je vanaf level 30, ze hakken tamelijk snel en je maakt er al wat winst mee als je ze verkocht krijgt. 8-[
de beste plaatsen zijn: F2P: in Draynor, er zijn er veel heel dicht bij de bank of als je wilt FM'en hak dan net boven de Crafting Guild.(zie kaartje)
P2P: noordwesten van de bank in Seers' Village.
Afbeelding
AfbeeldingF2P
AfbeeldingP2P


MAPLE

Afbeelding
dit is enkel voor P2P,
deze vind je ENORM veel boven de bank van Seers' Village; je kan ze hakken vanaf level 45.
zie vorige prentje.

YEW

Afbeelding
vanaf nu kan je echt verdienen bij woodcutting! ze zijn voor F2P maar op 3 plaatsen waar ze niet met 1 of 2 staan, dat zijn namelijk: onder de maze van dragon slayer, tussen Draynor en Lumbrige en net boven het kasteel van Varrock. Voor P2P zijn er meer plaatsen, de beste is (vind ik toch) bij de gnome stronghold, daar staan ze zowat overal.

AfbeeldingF2P AfbeeldingP2P

MAGIC TREE.

Afbeelding
deze logs verdienen heel goed, maar het duurt soms even tot je er 1 hebt en ze zijn voor members. Ze zijn vanaf level 75 te hakken. er is 1 echt goede plaats vind ik toch, en dat is bij de Sorcerer's Tower.

Afbeelding

WINSTGEVENDE OF SNELSTE MANIER

Zo, nu weet je alles van axe en bomen. Nu gaan we eens beginnen aan het echte werk, het hakken zelf.

Level 1 t.e.m level 15:


Hier hak je gewoon tree's, je kan kijken bij het onderdeel bomen voor meer informatie over de ligging, een tree geeft 25 XP.
Je moet er dus precies 97 tree's doen, dit lijkt al veel ,maar dat is het echt niet, als je WoodCutting Level in de 90 is, dan is het veel. O:)

Level 15 t.e.m level 30

Nu heb je WoodCutting 15, nu kan je Oak Tree's. deze geven 37.5 XP, je moet er 293 doen, Oak Tree's geven meer logs per boom, als ik over een aantal te doen spreek, bedoel ik aantal logs.

Level 30 t.e.m level 45

Nu kan je al willow, dit ging snel, nu begint het te vertragen. Willows geven 67.5 XP. Jij moet er nu dus 876 doen. Dit word al aardig veel, Willow is iets wat je voor XP goed kunt hakken, het gaat heel snel. Willows geven meer logs per boom.

Level 45 t.e.m level 60

Nu kan je in P2P maples, dit is enkel P2P, er zouden mensen twijfelen, het rare hieraan is: je kan ze verbranden, maar niet hakken. deze geven 100 Xp, je moet er dus 2123 hakken, ze geven alweer meer dan 1 log per boom.

Level 60 t.e.m level 75

Okee, nu kan je Yew, je hebt 3 mogelijkheden:

1. Je gaat Yew hakken: ze geven 175 XP en je moet er dus 5323 hakken,
Voordelen: Veel geld.
Nadelen: Weinig XP en het duurt langer.

2. Je hakt door willow, de XP per log weet je al en de informatie erover ook, dus zeg ik enkel: je hebt er 13877 nodig, dit lijkt veel, maar is niet echt zo veel.
Voordelen: Veel XP.
Nadelen: Weinig geld.

3. Je hakt Maples, dit gaat nie goed vooruit, maar ligt tussen de 2, het geeft meer XP dan Yew, en meer geld dan Willow. je moet er 9367 hakken voor level 75.

Level 75 t.e.m level 85

Nu heb je al een hoog WoodCutting level, je kan al Magic Tree, maar dat raad ik je niet aan, nu zijn er 4 keuze's:

1. Je gaat Yew hakken: ze geven 175 XP en je moet er dus 11704 hakken,
Voordelen: Veel geld.
Nadelen: Weinig XP en het duurt langer.

2. Je hakt door willow, de XP per log weet je al en de informatie erover ook, dus zeg ik enkel: je hebt er 30344 nodig
Voordelen: Veel XP.
Nadelen: Weinig geld.

3. Je hakt Maples, dit gaat nie goed vooruit, maar ligt tussen de 2, het geeft meer XP dan Yew, en meer geld dan Willow. je moet er 20482 hakken voor level 85.

4. Je kan vanaf dit level Magic Tree's, dit raad ik je ten strengste af! ze geven bijna geen XP, gaan heel traag, en geven minder geld dan yew doordat ze zo traag gaan, als je zit toch doet heb je 8193 Magic Logs nodig.

Level 85 t.e.m level 90

Zo, dit is de laatste halte naar de 99, hier ga ik een beetje hetzelfde als de vorige keer zeggen:

1. Je gaat Yew hakken: ze geven 175 XP en je moet er dus 55462 hakken,
Voordelen: Veel geld.
Nadelen: Weinig XP en het duurt langer.

2. Je hakt door willow, de XP per log weet je al en de informatie erover ook, dus zeg ik enkel: je hebt er 30344 nodig
Voordelen: Veel XP.
Nadelen: Weinig geld.

3. Je hakt Maples, dit gaat nie goed vooruit, maar ligt tussen de 2, het geeft meer XP dan Yew, en meer geld dan Willow. je moet er 97759 hakken voor level 99.


4. Je kan Magic Tree's, je hakt ze nu al vrij snel, maar als je vlug naar 99 wil: Niet doen!
Je hebt er 39104 nodig.
Voordelen: Veel geld.
Nadelen: Weinig XP en het duurt langer.

RANDOM EVENTS

Er zijn 2 soorten random events die enkel voorkomen bij woodcutting.

Tree Spirit

Afbeelding

dit eerste is wel leuk, mar enkel te verslaan met food of prayer, tenzij je heel hoog CB bent. Varieert van level 14 tot 170.

Ent

Afbeelding

Dit is al wat iritanter: dit monster breekt je bijl als je er tegen aan hakt (het ziet eruit als een boom en komt er ook zomaar, maar meestal stopt je ventje mat hakken.). Je herkend hem als je erop klikt staat er normaal chop tree in het blauw, hier is het geel. Als je er dan toch op hakt, dan moet je hem repareren bij Bob in Lumbridge voor wat geld.

AfbeeldingGeel = Monster, niet hakken!! AfbeeldingBlauw = Willow, wel hakken!!

LUMBERJACK ARMOR

Soms krijg je als je Undead Lumberjacks doodt tijdens Temple Trekking / Burgh de Rott Ramble een onderdeel van het Lumberjack armour. Je kunt ze alleen krijgen als Undead Lumberjacks zonder bomen er bij tegen komt, anders krijg je niets. Elk onderdeel zal het aantal xp dat je per logt krijgt iets verhogen. Als je alles draagt, krijg je nog eens een bonus.

CANOES

In RS heb e ook canoes, die zijn heel handig om te reizen, canoes varen op de River Lum (van Lumbridge tot Edgeville en een stukje in de wilderness, maar dat stukje raad ik niet aan om te doen omdat je NIET met de canoe terug kan gaan vanaf daar).
Hieronder staat een schema en een kaartje, maar dat deel in de wilderness staat appart.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

VRAGEN

:?: Wat zijn die gloves?
:!: Air runecrafting Gloves van FOG (fist of guthix).

:?:
:!:

SLOT


Zo, m'n 2e guide zit er alweer op, ik vond het leuk om deze te schrijven, ik hoop er in de toekomst meer te schrijven.
SUCCES met wc 99!!!

RATE OR HATE!! ;)

1/10


Dragon Slayer Maze Guide
Money Making Guild
Powertraining Guild

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Likemyaddict op woensdag 1 juli 2009, 9:37, 24 keer totaal gewijzigd.
Soro
Berichten: 841
Lid geworden op: vrijdag 27 juni 2008, 11:24
RS: Aphelian (p2p)
Oude naam: Soro G

Re: WoodCutting guild --> van 1 tot 99!!!{plaatjes komen nog}

Bericht door Soro »

Woodcutting Guild bestaat niet ¬¬

Je bedoelt guide....

Tip haal de kleuren weg en maak de kopjes vet (niet alleen groot.)

7/10
!~! Mankind is evil, The Pope, 1412 !~!

!~! Biggest b*llshit I ever heard, Soro, 2010 !~!
Mammoet 007
Berichten: 96
Lid geworden op: woensdag 17 januari 2007, 15:37

Re: WoodCutting guild --> van 1 tot 99!!!{plaatjes komen nog}

Bericht door Mammoet 007 »

Ehh... als je op lvl 75 op mage logs gaat kost een volle inventory je 10 minuten. Je kan beter tot lvl 75 (of 70) op willows en daarna op yews. ALs je dan lvl 85 bent, kun je mage logs gaan proberen.

6/10 en haal die kleuren weg!
Wat er ook gebeurt, altijd blijven laggen.

Gestopt op 19/11/2008.
Sobel
Berichten: 145
Lid geworden op: maandag 9 juni 2008, 18:26

Re: WoodCutting guild --> van 1 tot 99!!!{plaatjes komen nog}

Bericht door Sobel »

Niet zo goed:

1. Haal die kleuren weg, het leest irritant.
2. Het is een guide, geen guild.
3. Yews kan je beter op 70-75 woodcutting doen en magic het best vanaf 85.
4. Gewone trees hak je het beste in draynor manor, ten minste als je ze dropt of voor firemaking of fletching gebruikt.

Qua lay-out: 6/10
Qua info: 8/10
Totaal: 7/10
Gast

Re: WoodCutting guild --> van 1 tot 99!!!{plaatjes komen nog}

Bericht door Gast »

Verwijderd
Likemyaddict
Berichten: 1564
Lid geworden op: zaterdag 9 augustus 2008, 20:18
Oude naam: Gillez

Re: WoodCutting guild --> van 1 tot 99!!!

Bericht door Likemyaddict »

hij was nogal vlug gemaakt, ik heb grootste deel op school gedaan, ik heb verbeterd, plaatjes toegevoegt en overzichtelijker gemaakt ^_^

maar kan iemand mij uitleggen hoe ik een link leg???!! :?:
de torpedo
Berichten: 43
Lid geworden op: maandag 1 oktober 2007, 20:23

Re: WoodCutting guild --> van 1 tot 99!!!

Bericht door de torpedo »

Vanaf level 85 tot 99 raad ik je aan als je P2P bent om nu magic logs te doen, ze verdienen goed, en het gaat nu al vrij snel, maar als F2P nog steeds yew of willow.
het enige dat daar van waar is is dat het als F2P het best is om willows te doen, als je 99 wc wil doet het dan NOOIT met mage logs, geen 1 lvl !!! dat gaat ook nog sloom @mijn wc (90) . en met P2P is er nog een snellere methode om te wcen, maar die mag ik niet zeggen aangezien het dan net zo crowded word @barbarian assault
Afbeelding
Likemyaddict
Berichten: 1564
Lid geworden op: zaterdag 9 augustus 2008, 20:18
Oude naam: Gillez

Re: WoodCutting guild --> van 1 tot 99!!!

Bericht door Likemyaddict »

de torpedo schreef:
Vanaf level 85 tot 99 raad ik je aan als je P2P bent om nu magic logs te doen, ze verdienen goed, en het gaat nu al vrij snel, maar als F2P nog steeds yew of willow.
het enige dat daar van waar is is dat het als F2P het best is om willows te doen, als je 99 wc wil doet het dan NOOIT met mage logs, geen 1 lvl !!! dat gaat ook nog sloom @mijn wc (90) . en met P2P is er nog een snellere methode om te wcen, maar die mag ik niet zeggen aangezien het dan net zo crowded word @barbarian assault
er staat: WINSTGEVENDSTE OF SNELSTE

Toegevoegd na 50 seconden:

en cijfer? :D
de torpedo
Berichten: 43
Lid geworden op: maandag 1 oktober 2007, 20:23

Re: WoodCutting guild --> van 1 tot 99!!!

Bericht door de torpedo »

glis6 schreef:
de torpedo schreef:
Vanaf level 85 tot 99 raad ik je aan als je P2P bent om nu magic logs te doen, ze verdienen goed, en het gaat nu al vrij snel, maar als F2P nog steeds yew of willow.
het enige dat daar van waar is is dat het als F2P het best is om willows te doen, als je 99 wc wil doet het dan NOOIT met mage logs, geen 1 lvl !!! dat gaat ook nog sloom @mijn wc (90) . en met P2P is er nog een snellere methode om te wcen, maar die mag ik niet zeggen aangezien het dan net zo crowded word @barbarian assault
er staat: WINSTGEVENDSTE OF SNELSTE

Toegevoegd na 50 seconden:

en cijfer? :D
Magic logs is sowieso onzinnig, het is bewezen dat yew logs sneller zijn in exp EN in cash. En heb jij wel eens geprobeerd 99 te halen met yew logs, als je dat haalt applausje maar dat lukt nevernooit
Afbeelding
Likemyaddict
Berichten: 1564
Lid geworden op: zaterdag 9 augustus 2008, 20:18
Oude naam: Gillez

Re: WoodCutting guild --> van 1 tot 99!!!

Bericht door Likemyaddict »

Magic logs is sowieso onzinnig, het is bewezen dat yew logs sneller zijn in exp EN in cash. En heb jij wel eens geprobeerd 99 te halen met yew logs, als je dat haalt applausje maar dat lukt nevernooit




ik heb het over cash, niet over level 99!!! dit is ook een guide voor geld :evil:
Faasse
Berichten: 1303
Lid geworden op: zaterdag 28 juli 2007, 18:31
Clan: Geen
Oude naam: Hass Snuifer

Re: WoodCutting guild --> van 1 tot 99!!! volledig af!!!

Bericht door Faasse »

Vanaf level 15 tot 30 hak je gewone logs

Hierbij bedoel je zeker de Oak logs ;)

Maar verder wel goede guide, maar hier nog een paar tips waar je ook goed kunt hakken:
In- of uitklappen • Crafting Guild
Boven de Crafting guild heb je zo rond de 5 willow tree's en daar hakt eigelijk nooit iemand. Het is goed om daar te trainen als je ook je Firemaking wilt trainen.
Afbeelding
In- of uitklappen • Gnome Stronghold
In de Gnome Stronghold, heb jij een stipje gezet op de mage log (Rechts onder in jouw kaart) Klein stukje verder naar onderen zitten geloof ik 5 Yews, waar weinig mensen hakken en naast de bank (ergens links op de kaart) staan ook nog yews + 1 mage boom. (Aanrader, daar hak ik namelijk ook, mijn woodcutting is 88)
Afbeelding
In- of uitklappen • Edgeville
In Edgeville heb je ook nog 1 willow staan, ten oosten. Ook goed voor als je je firemaking ook wilt trainen. Verder heb je onder de bank nog 2 yew bomen staan, daar hakken wel vaak mensen. (aan te raden om in pvp te gaan hakken dan zijn er minder, maar wel opassen voor Pkers.)
Afbeelding

Maar voor de rest handige guide!
Als je een Lockerz invite wilt, p.m. me gerust! Ik kan er nog 19 uitnodigen.
Gebruikersavatar
tomcerneels
Berichten: 312
Lid geworden op: woensdag 22 november 2006, 19:36
Clan: geen

Re: WoodCutting guild --> van 1 tot 99!!! volledig af!!!

Bericht door tomcerneels »

eindelijk komt er een woodcutting guild, hier wacht ik al lang op
Afbeelding


gf nerd fail irl kid loser with no life u suck" because you hit a 20 and not your max on them
Likemyaddict
Berichten: 1564
Lid geworden op: zaterdag 9 augustus 2008, 20:18
Oude naam: Gillez

Re: WoodCutting guild --> van 1 tot 99!!! volledig af!!!

Bericht door Likemyaddict »

getroza schreef:Vanaf level 15 tot 30 hak je gewone logs

Hierbij bedoel je zeker de Oak logs ;)

Maar verder wel goede guide, maar hier nog een paar tips waar je ook goed kunt hakken:
In- of uitklappen • Crafting Guild
Boven de Crafting guild heb je zo rond de 5 willow tree's en daar hakt eigelijk nooit iemand. Het is goed om daar te trainen als je ook je Firemaking wilt trainen.
Afbeelding
In- of uitklappen • Gnome Stronghold
In de Gnome Stronghold, heb jij een stipje gezet op de mage log (Rechts onder in jouw kaart) Klein stukje verder naar onderen zitten geloof ik 5 Yews, waar weinig mensen hakken en naast de bank (ergens links op de kaart) staan ook nog yews + 1 mage boom. (Aanrader, daar hak ik namelijk ook, mijn woodcutting is 88)
Afbeelding
In- of uitklappen • Edgeville
In Edgeville heb je ook nog 1 willow staan, ten oosten. Ook goed voor als je je firemaking ook wilt trainen. Verder heb je onder de bank nog 2 yew bomen staan, daar hakken wel vaak mensen. (aan te raden om in pvp te gaan hakken dan zijn er minder, maar wel opassen voor Pkers.)
Afbeelding

Maar voor de rest handige guide!
ty!!! ik zet het er meteen by ^^
Gebruikersavatar
daantje486
Berichten: 336
Lid geworden op: vrijdag 21 maart 2008, 4:24

Re: WoodCutting Guide --> van 1 tot 99+winstgevendste manier!!!!

Bericht door daantje486 »

8/10! Een goede guide! alles staat goed uitgelegd, met plaatjes etc. ik zal hem zeker gebruiken als ik ga wc voor 99 :)

D` ^_^
de torpedo
Berichten: 43
Lid geworden op: maandag 1 oktober 2007, 20:23

Re: WoodCutting guild --> van 1 tot 99!!!

Bericht door de torpedo »

glis6 schreef:Magic logs is sowieso onzinnig, het is bewezen dat yew logs sneller zijn in exp EN in cash. En heb jij wel eens geprobeerd 99 te halen met yew logs, als je dat haalt applausje maar dat lukt nevernooit




ik heb het over cash, niet over level 99!!! dit is ook een guide voor geld :evil:

maar yews is ook sneller cash dan magic logs
Afbeelding
Likemyaddict
Berichten: 1564
Lid geworden op: zaterdag 9 augustus 2008, 20:18
Oude naam: Gillez

Re: WoodCutting Guide --> van 1 tot 99+winstgevendste manier!!!!

Bericht door Likemyaddict »

daantje486 schreef:8/10! Een goede guide! alles staat goed uitgelegd, met plaatjes etc. ik zal hem zeker gebruiken als ik ga wc voor 99 :)

D` ^_^
ty voor cijfer ^_^

>Glis<
Robin
Berichten: 6265
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 19:25
Contacteer:

Re: WoodCutting Guide --> van 1 tot 99+winstgevendste manier!!!!

Bericht door Robin »

Wat zijn de handschoenen?
Het is allemaal de schuld van de sossen.
Likemyaddict
Berichten: 1564
Lid geworden op: zaterdag 9 augustus 2008, 20:18
Oude naam: Gillez

Re: WoodCutting Guide --> van 1 tot 99+winstgevendste manier!!!!

Bericht door Likemyaddict »

rharry schreef:Wat zijn de handschoenen?
air runecrafting gloves, van FOG, mogen ook andere zijn.
de torpedo
Berichten: 43
Lid geworden op: maandag 1 oktober 2007, 20:23

Re: WoodCutting Guide --> van 1 tot 99+winstgevendste manier!!!!

Bericht door de torpedo »

je hakt niet sneller als je lichtere armour aan hebt, dat is bullshit :S

(en heel erg origineel vind ik random event armour ook niet, maar dat is mijn mening :fluit: )
Afbeelding
Coolgast67
Berichten: 2707
Lid geworden op: zondag 3 juni 2007, 16:32

Re: WoodCutting Guide --> van 1 tot 99+winstgevendste manier!!!!

Bericht door Coolgast67 »

met lichtere uitrusting hak je niet sneller wood hoor :? .
nouja veel werk aan besteed en niet echt een slechte guide, alleen sommige informatie klopt niet echt.
8/10
Lunatipper sinds 3 Juni 2007
Lunagangster sinds 6 Maart 2008
Sinds 5 december 2009 99% gestopt met RS, LTF en Lunagang funclan
Plaats reactie