Bounty Hunter PvP Guide

Hier staan alle overige RuneScape-guides, zoals geld verdienen.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
uns33npwnage
Berichten: 71
Lid geworden op: dinsdag 7 april 2009, 15:24
Clan: Geen

Bounty Hunter PvP Guide

Bericht door uns33npwnage »

Voorwoord
Welkom allemaal bij mijn 1e guide. Ik heb besloten om mijn 1e guide over Bounty Hunter PvP te houden, aangezien ik er zeer veel over weet, en ik het graag met iedereen wil delen.
Deze hele guide gaat over F2P, een membergedeelte wordt misschien in een volgende guide gemaakt.
Voordat je verder leest even een waarschuwing over Bounty Hunter.
Bounty Hunter is een Gevaarlijke bezigheid. Je kan er al je spullen bij verliezen!


Indeling
1: Basiskennis
2: Benodigdheden
3: Soorten Pk'ers en wat ertegen te doen
4: Pk'en en targets
5: Veel gestelde vragen en veel gemaakte fouten
6:Afsluiting Guide



Basiskennis
Om te beginnen met Bounty Hunter moet je bij jezelf het volgende nagaan, dit om verdere teleurstellingen te voorkomen
1: Heb ik een goede internetverbinding?
2: Ben ik bereid om mijn spullen te riskeren in de hoop op veel rewards en grote winsten?
3: Ben ik bereid om risico's te nemen en tot het uiterste te gaan om tegenstanders te doden voordat ze mij doden?
Is het antwoord op 1 van deze vragen nee, ga dan niet Pk'en. Dan krijg je later ook geen spijt als je dood gaat.

Bounty Hunter is alleen te spelen op werelden waar Bounty World aangegeven staat, zoals hier
Afbeelding

LET OP als je iemand aanvalt, zul je skulled worden, als je een skull hebt, verlies je 20 minuten lang alle spullen die je bij je hebt. Gebruik je protect item prayer hou je nog steeds 1 item.
Benodigdheden
Om te beginnen met het spelen van Bounty Hunter heb je het volgende nodig.
-> Een account met minimaal combat lvl 20
-> Genoeg geld om eten en uitrusting van te kopen. het eten moet minimaal 10 hp herstellen, of het is niet genoeg om de damage van je tegenstander te herstellen, zelfs niet op lvl 20!
-> Voldoende eten en uitrusting op de bank als reserve voor mocht je dood zijn gegaan of zonder food zitten.
-> Mocht je gaan rangen of magen; voldoende arrows/runes meenemen. Ga niet met 50 arrows/runes de wildernis in, je bent zo door die hoeveelheid heen!
-> eventueel: runes voor bindspreuken, strength potions, extra wapen(2h of scimmy).

zie hier het inventory van een pk'er. Dit voorbeeld is van een mage van lvl 26.
Afbeelding
Je kan zien dat hij genoeg eten mee heeft, en genoeg runes voor minimaal 200 spells. de cakes zijn voor mocht je damage hebben, maar te weinig om een tuna voor te gebruiken.


Soorten Pk'ers en wat ertegen te doen
Het eerste dat je moet weten is de combat triangel. Dit is wat er over het algemeen geldt tijdens het vechten. Let op, dit geldt niet altijd, pure's kunnen van de triangel afwijken.
Ranged-> Magic
Magic-> Melee
Melee-> Ranged

Soorten Pures
1: Strength Pure
Dit soort pure heeft een hoge strength, een aardige attack en vecht met melee. Door de hoge strength hitten ze hoog, maar sommigen hebben een erg laag attack level, en hitten dus niet vaak op mensen met een hoog defence level. Deze pures vechten meestal tegen andere pures, want pures hebben (bijna) altijd 1 defence.

2: Ranged pure
Dit soort pure heeft een hoog ranged level, 1 defence en vecht met ranged wapens. Omdat ze een hoog ranged hebben hitten ze vaak hoog, maar omdat de meeste verder niets erbij trainen, niet erg gevaarlijk voor mensen in full rune of lager.
Dit soort pure vecht vaak met mages, en soms ook met melee pures.

3: Mage Pure
Dit soort pure heeft een hoog magic level, 1 defence en vecht met spreuken. door hun hoge magic kunnen ze op vooral de lagere levels heel gevaarlijk zijn, mages hebben dan het hoogste damage van allemaal. maar ze zijn ook erg duur om te maken. Dit soort pures vecht vooral tegen mensen in bijv. full steel, omdat die een erg laag defence bonus tegen magic hebben. De wat moedigere vechten met alles en iedereen die ze tegenkomen, en hopen op een hoge hit op het eind om af te rekenen met hun tegenstanders.

4: Hybrid Pure
Dit zijn de meest veelzijdige pure's die je kan tegenkomen. Dit soort pures heeft meerdere/alle van de vorige pures in zich en kan zo aanpassen tegen de meeste tegenstanders. Hun voordeel is soms ook hun nadeel, doordat ze meerdere skills hebben getrained zijn hun hitpoints hoger dan normaal, wat ze enkele combat levels extra oplevert, en dus betekent dat ze iets lagere levels hebben dan een 1skill pure. dit soort pure vecht met alles en iedereen, afhankelijk van wat ze op dat moment gebruiken.

Allemaal leuk en aardig, maar wat doe je tegen pure's ale je er zelf geen bent?
Allereerst heeft een pure 1defence, dus hit jij bijna altijd op ze. Omdat jouw defence level hoog is, hoef je als melee vechter al geen zorgen te maken om ranged, en melee pure's, maar mages en hybrids zijn nog steeds gevaarlijk. Als ranger hoef je je geen zorgen te maken om magic en ranged pures, en als mage heb je pech, alleen mages KUNNEN je met rust laten, sommigen vallen je nog steeds aan.


Pk's en Targets
In Bounty Hunter zijn er 2 soorten kills, de rogue kill en de target kill.

Een rogue kill is elke kill die niet op dat moment je target is, zo'n kill levert meestal dingen op uit de inventory van je tegenstander, en soms wat random gecreeërde voorwerpen. Dit soort kills komen veruit het meeste voor. Elke rogue kill telt trouwens mee voor je highscore in bounty hunter rogue, en het is altijd de moeite waard om een tegenstander te doden, vooral op hogere levels.

Een Target kill is de kill die Bounty Hunter zo geliefd(of gehaat) maakt bij de deelnemers, omdat die verder nergens voorkomt in pvp.
De reden waarom een Target kill zo bijzonder is, is omdat je bij een target kill veruit de beste drops uit PvP krijgt, welgeteld de drop+ 1 uur Hotzone PvP. Dat komt neer op; bijna gegarandeerd rune items, zelfs op lvl 20. en je maakt kans op die gewilde Corrupt Dragon items!

Helaas zijn er dingen die het moeilijker maken om je target te krijgen en te doden. Hier staan alle bijkomende dingen over je target.

-> Je krijgt maar 1x per 30/60 minuten een nieuwe target, dit wordt niet gereset als je uitlogt.
-> Als je je target hebt weten te doden, reset je timer zich.
-> Je mag Maximaal 10 minuten buiten de wildernis of uitgelogd blijven, dan verlies je je target, en reset je timer zich. LET OP; als je 9 minuten buiten de wildernis bent geweest terwijl je een target hebt, en daarna de wildernis in loopt, blijf je op 9 minuten staan, dus heb je maar 1 minuut over om buiten de wildernis te staan!
-> Je target verschijnt als een pijl op je radar, en in het balkje rechtsboven, daar staat zijn naam.
-> Als jij met iemand vecht, kan je target jou gewoon aanvallen.
-> Je target kan je overal in de wildernis aanvallen, zelfs al kan het door levelverschil eigenlijk niet!
-> Als je target meer dan 10 minuten niet in de wildernis is geweest, is er niets aan de hand, jij behoudt gewoon je opgespaarde tijd.



Hier kan je zien hoever je bent van een nieuwe target, kijk in het hokje.
Zwart=Nog lang geen target
Donkerbruin= nog geen target, maar wel sneller dan zwart
Lichtbruin= je begint al in de buurt van een nieuwe target te komen
Roze met randje= je hebt al bijna kans op een target
Compleet roze= je kan elk moment een target krijgen

Afbeelding
Hier kan je het zien. bij target likelyhood.

Veel gestelde vragen& veel gemaakte fouten

:?: Ik heb mijn target gedood, maar ik krijg niks, en hij is nog steeds mijn target???
:!: Helaas, je hebt niet genoeg damage gedaan om de kill te verdienen, probeer het gewoon nog eens

:?: Mijn target rent steeds weg???
:!: Hij is waarschijnlijk bang voor je, of hij probeert je naar zijn vrienden te lokken, om je daar te vermoorden, let dus op!

:?: Ik kan mijn target niet aan, wat moet ik nu doen?
:!: Bied hem aan om hem zonder voorwerpen te vermoorden, sommigen willen dat best voor je doen als je het aardig vraagt.

Fouten die je moet voorkomen
:!: Ga niet safen, safen is eten terwijl je nog lang niet dood bent, dit kost je veel food, en veel mensen vinden het vervelend, en stoppen met vechten tegen je, en gaan je uitschelden voor noob etc. zonde als je dat bij je target doet, hij kan gewoon weggaan!

:!: Als je target in multicombatgebied staat, ga er niet in je eentje achteraan, je wordt waarschijnlijk door mensen opgewacht, en je bent dan zo dood. Vraag in zo'n geval een paar goede vrienden om hulp!

:!: Ga niet proberen de held uit te hangen, zorg ervoor dat je altijd genoeg arrows/spells en eten bij je hebt, dan sta je niet voor vervelende verrassingen!

:!: Ga NOOIT in op een aanbod van: ik laat me door je doden als je me ...K geeft, je wordt gegarandeerd gescamd!(ja, ook in pvp zijn scammers.)

:!: Oefen altijd eerst met Pk'en en eettactieken samen met een vriend in de duel arena, zo weet je hoe snel je kan eten, en wat je voorkeursstijl is in combat, dit scheelt later een hoop teleurstelling!

:!: Voorbereiding is het halve werk, iemand die onvoorbereid aan een Pk begint, eindigt meestal dood.

Afsluiting
Dit is het einde van mijn Bounty Hunter guide, er mag natuurlijk op gerate worden, en ik verzoek iedereen vriendelijk om fouten in de guide te posten, zodat ik ze kan verbeteren!
Afbeelding

Afbeelding

ik heb een nieuwe pure: ur2lummym8.
Boerenvelg
Berichten: 265
Lid geworden op: zondag 18 mei 2008, 6:10
Clan: ltf
Oude naam: OreO

Re: Bounty Hunter PvP Guide

Bericht door Boerenvelg »

9/10 een paar plaatjes en nog een tip:het oefenen kan ook in fog
Onnont
Berichten: 88
Lid geworden op: woensdag 13 februari 2008, 16:56
Clan: Lunatip

Re: Bounty Hunter PvP Guide

Bericht door Onnont »

Wow, echt een hele mooie guide (!) Ziet er ook allemaal verzorgd uit. Alleen een minpuntje: dat plaatje waar jij een bh wereld laat zien staat er: Bounty Word. Het moet toch Bounty World zijn? Nouja maakt niks uit. heel erg goed gedaan

9/10

Onnont
Afbeelding
uns33npwnage
Berichten: 71
Lid geworden op: dinsdag 7 april 2009, 15:24
Clan: Geen

Re: Bounty Hunter PvP Guide

Bericht door uns33npwnage »

Onnont schreef:Wow, echt een hele mooie guide (!) Ziet er ook allemaal verzorgd uit. Alleen een minpuntje: dat plaatje waar jij een bh wereld laat zien staat er: Bounty Word. Het moet toch Bounty World zijn? Nouja maakt niks uit. heel erg goed gedaan

9/10

Onnont

Goed gezien, maar er stond werkelijk bounty World, ik had per ongeluk het plaatje verkleind ipv bijgesneden
Afbeelding

Afbeelding

ik heb een nieuwe pure: ur2lummym8.
sl pe
Berichten: 49
Lid geworden op: zaterdag 4 oktober 2008, 15:51

Re: Bounty Hunter PvP Guide

Bericht door sl pe »

nice guide ik had nog een rvaag met target ik heb ene target en daaronder staat ilikeihood ofzo en dan is het vierkantje zwart en verandert later naar rood weet iemand wat dat betekent:?:
Afbeelding
I Kill Ch0k0
Berichten: 32
Lid geworden op: woensdag 6 februari 2008, 16:57

Re: Bounty Hunter PvP Guide

Bericht door I Kill Ch0k0 »

Hele mooie guide! 9,5/10
Nog 1 tip: Misschien kun je bij de uitleg over mage pure nog een extra nadeel toevoegen:

Magic spells hebben een vaste max hit, die iedereen weet, en daardoor gaan mensen sneller eten soms.
Gestopt met RS.
Gebruikersavatar
superaap1
Berichten: 76
Lid geworden op: woensdag 28 januari 2009, 17:59
Clan: Hide en Seek

Re: Bounty Hunter PvP Guide

Bericht door superaap1 »

=D> Vet goede guide 10/10 =D>
Ik ga nu ook PvP doen! (wel eerst even oefen zoals je zei) :bier:
uns33npwnage
Berichten: 71
Lid geworden op: dinsdag 7 april 2009, 15:24
Clan: Geen

Re: Bounty Hunter PvP Guide

Bericht door uns33npwnage »

sl pe schreef:nice guide ik had nog een rvaag met target ik heb ene target en daaronder staat ilikeihood ofzo en dan is het vierkantje zwart en verandert later naar rood weet iemand wat dat betekent:?:

Het vierkantje verandert van kleur naarmate de kans op een target stijgt.
zwart= nog lang geen target
roze=bijna target
Afbeelding

Afbeelding

ik heb een nieuwe pure: ur2lummym8.
joszs
Berichten: 51
Lid geworden op: dinsdag 7 april 2009, 18:12

Re: Bounty Hunter PvP Guide

Bericht door joszs »

Goede guide, lekker overzichtelijk goed onderwerp
9/10
=D>
Arjan10
Berichten: 5809
Lid geworden op: zaterdag 15 november 2008, 18:57

Re: Bounty Hunter PvP Guide

Bericht door Arjan10 »

Prachtige Guide !!
11/10 !
Dat van die kleuren van Target Likeihoot wist ik nog niet, bedankt voor al je informatie en voor deze zeer mooie guide ! :)
sl pe
Berichten: 49
Lid geworden op: zaterdag 4 oktober 2008, 15:51

Re: Bounty Hunter PvP Guide

Bericht door sl pe »

ahah ik laatst op me pure ik kil him hij was me target ik krijg loot rune scim /2h maar hij bleef target egt raar daarna kilde ik hem weer xD
Afbeelding
Plaats reactie