Editie 07 - Maart 2010

Lees hier de reeds uitgebrachte edities van de krant van Lunagang, genaamd 'De Lunagraaf'. Nieuwe edities zullen niet meer worden uitgebracht.
Forumregels
Welkom in het journalistieke forumdeel van het Lunagang tipforum! Voor informatie over de Lunagraaf, klik hier.
Redactie
Berichten: 119
Lid geworden op: maandag 24 augustus 2009, 21:54

Editie 07 - Maart 2010

Bericht door Redactie »

Lunagraaf - Maart 2010

De actuele krant van Lunagang

Afbeelding
Deze maand hebben we weer een aantal verhalen in de krant staan. Al deze verhalen spelen zich echt af tijdens bepaalde quests in RuneScape. Daarnaast is er een stukje geschreven over de Gnome Restaurant-minigame. Ook is er wat over Strykewyrms geschreven. Natuurlijk is er nog meer, maar dat zul je vanzelf tegenkomen. Voor de mensen die het nieuws over de voorwerpendatabank volgen: er zijn op dit moment geen vorderingen.

De zevende editie - Maart 2010
__________
  • Awards
  • RuneScape Machinima Competitie
  • RuneScape Geschiedenis - Lord Drakan
  • Maandelijkse puzzel
  • Gnome Restaurant
  • Nomad's Requiem
  • Veranderingen aan het boss evenement
  • Opmerkelijke inzendingen
  • Meer nieuws over de Strange Power
  • Strykewyrms
  • De privéfora
  • Felicitaties
Awards
__________

Ook in februari zijn er weer competities gehouden. Elke maand posten we hier een winnaar van één van die competities. Deze maand krijgt de Armour Competitie weer een plekje in de krant. Ms en haar teamleden hebben weer een leuk thema bedacht, namelijk piraten. Lunerca won deze award, gefeliciteerd! Arr!
Afbeelding
RuneScape Machinima Competitie
__________

De makers van RuneScape, Jagex, weten dat er veel mensen zijn die het leuk vinden om RuneScape-video's te maken. Ze besloten voor deze mensen een wedstrijd te maken, degene met het beste filmpje wint. Na de eerste Machinima Competition in augustus 2009 hebben ze besloten er nog een te houden. De wedstrijd houdt in dat RuneScapespelers hun eigen gemaakte video kunnen uploaden op Youtube. Daarna maakt Jagex een selectie van 10 video's. Alle mensen met een RuneScape-account kunnen stemmen welke video zij het beste vinden. De winnaar krijgt een levenslang lidmaatschap voor RuneScape, een uitnodiging voor een rondleiding door de studio van Jagex in Cambridge om de mensen die aan RuneScape werken te ontmoeten en ze krijgen ook nog eens een uitnodiging voor een speciaal evenement van Jagex. De andere 4 meest gewaardeerde video's krijgen ook een levenslang lidmaatschap. Na het succes van de eerste wedstrijd, gewonnen door Excl, hebben ze besloten om nog eens zo'n soort wedstrijd te organiseren.

Bij de eerste Machinima Competitie mocht je filmpje overal over gaan. Bij deze wedstrijd moest je reclame maken voor een monster, gebied of een bepaald item. De filmpjes zijn inmiddels gemaakt en de medewerkers hebben een selectie gemaakt. Al deze filmpjes hebben ze in één filmpje gezet, nu willen ze dat jíj gaat stemmen. Dit kan je hier doen. Je kan nog stemmen tot 3 maart, dan zullen de winnaars bekend worden gemaakt.
Bij deze wedstrijd werd er ook nog een speciaal ding gelanceerd, de Orb of Oculus. Deze kan je kopen bij de Faruq in Al Kharid. De filmmakers in RuneScape konden met dit apparaat goede close-ups maken van dingen of personen, je krijgt totale controle over de camera in de game. Je kan er van alles mee doen om je video mooier te laten lijken. Je kunt nu stemmen op de poll te vinden op https://www.runescape.com/

RuneScape Geschiedenis - Lord Drakan
__________

Dit verhaal is niet verzonnen, het is een echt verhaal binnen RuneScape. Als je het verhaal zelf wilt beleven in RuneScape raad ik je aan de quests Priest in Peril, Nature Spirit, In Search of the Myreque, In Aid of the Myreque, Darkness of Hallowvale en Legacy of Seergaze te doen. Al deze quests gaan over dit verhaal. Na Legacy of Seergaze stopt het verhaal tijdelijk, maar Jagex gaat binnenkort aan de slag met een vervolg op Legacy of Seergaze. Dit soort verhalen zul je in de toekomst waarschijnlijk ook af en toe tegenkomen in de krant, uiteindelijk zal het Mysteries of RuneScape deel 2 gaan vormen.
Plaatje
Lord Drakan betrad de Third Age als een onafhankelijke militaire heer. Lord Drakan hielp bijvoorbeeld de god Zamorak bij zijn gevechten tegen de volgelingen van Zaros. In ruil daarvoor kreeg Drakan, zoals beloofd, stukken land in zijn bezit. Net als Thammaron, de man die later Uzer binnenviel, ook wel bekend als de ruïnes ten oosten van Sophanem. Drakan kreeg niet Uzer, maar een veel interessanter gebied dat net ontwikkeld was door de beschaving: de landen van Hallowvale...

Drakan betrad de landen van Hallowvale via de Silvarea, het gebied ten noorden van de Dig Site, samen met wat troepen vampieren. Ze staken de River Salve over en kwamen bij een klein dorpje uit: Kharyrll, nu genaamd Canifis. Dit zou het eerste gebied worden van Drakans' gemene plannen. Helaas, maar hij was te laat. Kharyrll was al overgenomen door weerwolven, maar Drakan gaf niet op. De weerwolven sloten zich aan bij Drakan. Drakan vervolgde zijn tocht.

Koningin Efaritay en koning Ascertes, twee icyenes en de heersers van de landen van Hallowvale indertijd, vochten terug met immense militaire krachten. Hun Icyene warriors waren sterker dan Drakan, de Icyenes hadden namelijk veel sterkere wapens uitgevonden dan ze van het leger van Drakan hadden en daarnaast konden de Icyenes ook nog eens vliegen. Tevergeefs, Drakan ontvoerde Ascertes stiekem tijdens de oorlog tussen hen en werd bedreigd met een pijnlijke dood. Efaritay moest doorvechten, ook al was haar man ontvoerd. Efaritay werd later ook gedood, waardoor de bewoners van Hallowvale geen leider meer hadden tijdens de laatste dagen van de oorlog, zij waren kansloos. Hallowvale was nu in bezit van Lord Drakan.

Men moet niet vergeten dat er andere soorten wezens in de landen van Hallowvale leefden, zoals de Icyene en de Dragonkin. De Icyenes werd afgeslacht of gebruikt voor andere experimenten. Toch heeft één van hen de oorlog overleefd: Commander Zilyana. De Dragonkin was sterk genoeg om te overleven.

Drakan won de oorlog. Hallowvale was nu officieel in bezit van hem. Hij hernoemde Hallowvale naar Meiyerditch en het gebied rondom Hallowvale naar Morytania. Het zuid-oostelijke gedeelte van Meiyerditch werd de Sanguinesti Region genoemd. Tot de dag van vandaag kennen wij deze namen maar al te goed. Kasteel Hallowvale, voorheen het huis van koning Ascertes en koningin Efaritay, werd omgetoverd tot Kasteel Drakan, een vampierenkasteel. Een aantal delen van het land werd verdeeld tussen de vampieren Dessous en Malak, twee bekenden van Drakan. De rest werd niet in gebruik genomen.

Het was een tijdje rustig in de landen van Morytania, de inwoners konden even uitrusten, maar niet voor lang. Drakan sprak een vloek uit, een nogal opvallende vloek. Hij zorgde ervoor dat de landen van Morytania eeuwig bedekt werden door donkere wolken, waardoor het zonlicht verdween. Zware regenbuien verschenen. Het prachtige landschap van Hallowvale veranderde in korte tijd tot één grote ravage. Ten westen van Port Phasmatys waren grote overstromingen en het hart van Hallowvale, ook wel bekend als Morytania, werd onleefbaar. Duizenden inwoners stierven. De inwoners die de oorlog overleefden werden al snel onderdrukt door Drakan en veranderden zelf ook in ondoden. Hallowvale werd compleet dichtgemaakt zodat de inwoners met geen mogelijkheid konden vluchten. Vandaag de dag is Hallowvale nog altijd gesloten voor de inwoners.

Port Phastmatys overleefde de vloek van Drakan daarentegen wel. Een man genaamd Necrovarus, afkomstig uit de Eastern Lands, beloofde de inwoners van Port Phasmatys te beschermen door middel van een magische muur. Ten minste, zo leek het. Zijn echte plan was de inwoners te laten sterven d.m.v deze muur zodat hij de krachten van de geesten kon gebruiken voor zijn eigen kwade plannen. Necrovarus bouwde de Ectofuntus, een magische krachtbron dat de muur rondom de stad magische krachten moest geven. Door deze magische kracht zou het onmogelijk worden voor Drakan om de stad binnen te vallen en ook dat stukje van de landen van Hallowvale over te nemen. Necravarus stierf tijdens dit project zelf door de extreme kracht van de Ectofuntus, maar zijn plan werkte wel. Drakan deed een inval die mislukte, hij kwam samen met zijn troepen de muur niet door. Niet alleen dat gedeelte van Necrovarus' plan werkte, ook het gedeelte van het laten sterven van de inwoners slaagde. De inwoners stierven, waardoor Port Phastmatys nu ook een spookstad is, maar wel met een goede bescherming. Het is op dit moment het enige stukje grond binnen de landen van Hallowvale dat niet in bezit is van Lord Drakan.
Afbeelding
Drakan ontwikkelde een nieuw soort wezen als bewakers voor Meiyerditch en Burgh de Rott: de vyrewatch. De vyrewatch is immuun voor normale wapens en ook nog eens gevaarlijk. De vyrewatch is zeer waarschijnlijk gebouwd uit delen Icyene, de vyrewatch heeft namelijk veel overeenkomsten met de Icyenes.

Sommigen hebben toch kunnen ontsnappen uit de landen van Hallowvale, namelijk via de rivier de Salve, die je naar Varrock leidt. Nadat de God Wars afgelopen was, werd deze rivier gezegend door zeven priesters genaamd Ivandis Seergaze, Iriandul Caistlyn, Sarl Dunegun, Derygull Templeton, Erysail de Pious, Friar Twiblick en Essiandar Gar. Al het kwaad kon door deze zegening niet meer de rivier de Salve oversteken. De rest van Gielinor werd hierdoor beschermd tegen Drakan. De zeven priesters werden toch nog gedood door één van Drakans' vloeken. Alleen Ivandis Seergaze overleefde deze. Helaas stierf hij ook een tijdje later door een andere onderneming binnen het land van Drakan. De zeven priesters zijn begraven in de grot onder de rivier de Salve, genaamd de Temple Salve.
Afbeelding
Op dit moment heeft Drakan nog steeds de macht over de landen van Hallowvale. Hij probeert natuurlijk steeds meer grond in bezit te krijgen en de vampieren meer macht te geven binnen Gielinor. In de toekomst zullen we meer over Drakan te weten krijgen.

Maandelijkse puzzel
__________

Na een paar maanden niet verschenen te zijn geweest, is de puzzel weer terug. De laatste keer was met kerst, waarbij jullie nog het antwoord tegoed hadden. Het antwoord was een wens voor prettige feestdagen. Die zijn dus allang voorbij, maar dat houdt ons niet tegen om nu weer een puzzel te starten!

Plaatje Ditmaal moet je de vragen goed beantwoorden. De eerste letter van elk antwoord is een letter van de oplossing. Je kunt bij deze puzzel dus punten verdienen. Deze verschillen per vraag en de oplossing heeft dus een vast aantal punten. De letters van de oplossing staan niet in de goede volgorde. Je zult dus zelf een beetje moeten puzzelen om bij de oplossing te komen. De vragen plus antwoorden stuur je op naar Mystery. Beneden vind je de link. Vergeet niet de oplossing erbij te zetten, want anders krijg je minder punten, en heb je ook minder kans dat je bovenaan staat in het lijstje van diegene die de meeste punten heeft gehaald! Dat lijstje komt in de volgende krant terug.

Dit zijn de vragen. Het zijn er 9, dus de oplossing bestaat ook uit 9 letters! Het cijfer tussen de haakjes is het aantal punten wat je kunt verdienen bij die vraag.

1. Hoe heet de potion die je kunt maken met 72 Herblore? (3)
2. Van wie is de steen die je krijgt te zien in de Meeting History quest? (4)
3. Hoe heet de verkoper van de general store in Catherby? (3)
4. In welke stad is de kleine jongen zijn bal kwijtgeraakt door een boze heks? (2)
5. Hoe heet de vierde goblin die je moet verslaan in de Land of the Goblins quest? (6)
6. In welke quest moet je een vakantieoord herstellen? (4)
7. Hoe heet het item wat je krijgt als je je Beginners wand laat upgraden? (5)
8. Hoet heet de provincie waar Koningin Ellamaria en haar man de baas van zijn? (6)
9. Welk monster dropt niet veel meer dan meestal een Clue, Gold charm en botten? (2)

Het woord bestaat dus uit 9 letters. Als je het woord goed weet te raden dan verdien je ook nog eens een bonus van 10 punten! Dan kom je in totaal uit op 45 punten die je kunt verdienen. Om je antwoorden in te zenden, klik je beneden in het vetgedrukte gedeelte op de link. Veel succes! Klik hier om een bericht te sturen naar Mystery en om dus je antwoorden in te zenden.

Gnome Restaurant
__________

Bij deze minigame is het de bedoeling dat je bestellingen door heel RuneScape bezorgt, uiteraard staan daar ook beloningen tegenover! Vorige maand werden de beloningen van deze minigame verbeterd om het merchanten van mint cakes tegen te gaan.

Het bezorgen van de gerechten hoeft niet lang te duren, je kunt de ingrediënten namelijk op de Grand Exchange kopen. Als je ze liever zelf wilt maken met Cooking kan dat natuurlijk ook. Het duurt wel langer maar je redt het makkelijk binnen de 10 minuten tijd. Als je de gerechten hebt, moet je ze bij een persoon bezorgen. Hier kun je een lijst van de personen samen met de locatie vinden. De persoon zal erg blij zijn als je zijn bestelling op tijd hebt afgeleverd, hij/zij zal je daarvoor belonen. De beloningen hieronder zijn wat voorbeelden van beloningen:
  • Gnome Goggles
  • 10 Mint Cakes
  • 1 Clean Snapdragon
  • 8 Mint Cakes
  • 9 Grand Seed Pods
  • 9 Mint Cakes
  • 2 Uncut Rubies
  • 6 Gold Ores
  • 3 Clean Toadflax
  • 16 Mithril Bolts
Je krijgt sinds een update vrij snel Mint Cakes, Gnome Goggles, Gnome Scarfs en Grand Seed Pods, veel meer dan vroeger. Al deze items zijn de afgelopen maand flink in waarde gedaald omdat je er zo gemakkelijk aan kan komen. Mint Cakes werden voorheen voor meer dan Plaatje 10M streetprice gekocht. Mensen dachten namelijk dat het een zeer zeldzaam voorwerp zou zijn. Wanneer je een Mint Cake eet, wordt je energie weer 100%. Gnome Goggles en de Gnome Scarf kun je dragen. Met de Grand Seed Pod kun je naar de Grand Tree teleporteren.

Mint Cakes zijn op het moment van schrijven 12,4k gp waard, dat is nog best wel veel. Over een aantal maanden zullen ze waarschijnlijk een normalere prijs hebben zodat je ze weer kan gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn: +100% energie!

Nomad's Requiem
__________

Op 11 januari 2010 werd dan eindelijk de nieuwe grootmeesterquest uitgebracht op RuneScape: Nomad's Requiem. Deze quest heeft veel verschillen met de eerste grootmeesterquest genaamd While Guthix Sleeps. Nomad's Requiem speelt zich af in één grote grot vol met puzzels, de Soul Wars Dungeon. Daarnaast zal de quest alleen haalbaar zijn voor de sterksten onder ons. Hieronder staat een verhaal dat over de gebeurtenissen tijdens de quest gaat. Je kunt het verhaal zelf meemaken tijdens de quest.

De imp van Nomad, Zimberfizz, heeft mijn hulp nodig. Nomad is al dagen bezig in zijn tent, iets wat hij anders eigenlijk nooit doet. Zimberfizz wilt dat ik het zaakje ga onderzoeken. Nomad zegt dat hij weg moet voor belangrijke zaken. Hij kruipt zijn tent in en ik ga 'm achterna. Wat is dit? Een grot? Daar staat Nomad! Hij rekent af met drie elite magers, binnen drie hits heeft 'ie ze allemaal dood. Deed hij daar soms zaken mee? Ik vraag het me af. Nomad ziet me, hij zegt dat ik moet ophoepelen. Het is een grote fout dat ik hier beneden ben. Hij teleporteert weg en laat me verder met rust. Ik vervolg mijn tocht in de grot.

Ik zie allemaal openingen. Eén opening is afgesloten d.m.v energie. Ik bekijk de andere kamer die niet afgesloten is, er staat een grote machine. Dit is één van de machines die de afgesloten deur stroom geeft. Misschien kan ik kortsluiting veroorzaken door het water naar de machine te leiden? Ik laat het water van de bovenste verdieping naar beneden stromen, het komt bij de machine terecht. Ik hoor een grote knal, de machine is kapot. De afgesloten deur is alleen nog niet open..

Ik bekijk de andere kamer, hier staat alweer zo'n grote machine! Helaas is hier geen water aanwezig, dus ik kan ook geen kortsluiting veroorzaken. Ik onderzoek de machine. Wat is dat voor raar bewegend iets? Een beest? Een elektrisch beest? Maar als zij de machine energie geven, moeten zij uitgeschakeld worden. Dat zou via kortsluiting kunnen, maar er is hier geen water. De kamer met water is hier pal naast, misschien kan ik een gat in de muur maken? Ik loop terug naar de vorige kamer waar de machine al kapot is en ga vervolgens de trap op. Hmm, een pikhouweel. Ik pak het op en begin hevig te hakken in het hoopje troep. Het water stroomt nu naar de kamer hiernaast. Ik ga terug naar de kamer met beesten en zie een watervalletje, die is veroorzaakt door het gat. Mooi, er is nu water aanwezig. Nu nog de beesten lokken zodat er kortsluiting ontstaat. Misschien kan ik ze met die rare voedsel lokken naar de waterval. Het lukt, de beestjes komen eruit en gaan recht op de waterval af. Hissssss! De beesten zijn dood en de machine krijgt geen energie meer. De machine is kapot.

De afgesloten opening heeft geen energie meer en is nu geopend. Zou Nomad zich daar hebben verstopt? Ik ga trillend de deur door en zie tot mijn grootste verbazing een enorm grote grot met, raad het eens, nog een met door stroom Plaatjeafgesloten opening en twee geopende openingen. Ik betreed één van de openingen en zie weer een machine staan. Een machine met boomwortels eromheen. Wat heeft dit te betekenen? Ik kan niet bij de machine.. Ik loop een stukje door. Opeens word ik verpletterd door een enorme voet. Ik ren snel terug. Wat was dat?! Ik kijk om het hoekje en zie een betoverde avatar uit Soul Wars. Ik haal snel mijn munitie en dood hem met pijlen op een veilig afstandje. Na een halfuur valt hij dan eindelijk dood op de grond, ik val er zelfs door. Bijna de hele boel stort in door het beest z'n gewicht. De machine is ook kapot door de trilling.

Ik vervolg mijn tocht naar de andere opening. Wat zie ik daar? Een ridder op de grond? Ik loop snel naar hem toe. Hij is er slecht aan toe. Hij spreekt zijn laatste woorden uit: 'alleen de gelovigen'. De ridder valt dood neer. Ik twijfel geen moment over zijn uitspraak en ik zet mijn prayers aan. Ik loop naar binnen, het is hier enorm donker! Zou hier nog zo'n machine zijn? In het midden ligt een hele grote plas vol met smurrie. Ik moet aan de overkant zien te komen, aan deze kant is niets interessants op een aantal platen na. Ik pak de platen op en leg ze op de smurrie, net zo lang tot ik naar de overkant kan lopen. Dat doe ik. Ik loop naar de overkant, hier is het ook niet zo interessant. Ik loop een stukje door. Daar staat weer zo'n machine! Ook staan er wat explosieven naast. Ik spreek een spreuk uit op de tonnen, de tonnen ontploffen. De machine is ook stuk. De afgesloten opening zou nu open moeten zijn.

Ik loop terug naar de toen afgesloten opening en vervolg mijn tocht. Wat zal ik nu weer tegenkomen? Vast weer een aantal openingen. Huh? Is dat Nomad? Het is Nomad! Wat zit hij nou lekker te relaxen op zijn stoel? En wat is die grote machine bij zijn stoel? Nomad wordt kwaad en zegt dat hij me zal vermoorden. Dat laat ik natuurlijk niet zomaar toestaan en ik daag hem vervolgens uit. Hij springt van zijn stoel af en begint me te vermoorden via allemaal trucjes. Hij legt bommen om me heen, verviervoudigt zichzelf, geeft me een aantal harde klappen en vervolgens een hit van 94. Ik heb zijn trucjes door en trap er niet in. Hij is bijna dood, maar wat doet 'ie nu? Hij hakt op me in met zijn staf, de hits zijn hoog. Uiteindelijk lukt het me toch om hem te doden, maar waarom moest dat nou..? Nomad is dood, Zimberfizz zal me nooit geloven.
Afbeelding
Ik loop terug door de grot en ga de trap op. Ik kom weer in Nomad z'n tent terecht. Nooit gedacht dat er zoveel onrust onder zo'n tent kon zitten! Ik kruip de tent uit en vertel aan Zimberfizz dat Nomad dood is. Hij gelooft het niet en wilt dat we samen een kijkje gaan nemen. We lopen terug naar Nomad z'n lijk. Ik schop er nog even tegen om te laten zien dat 'ie echt dood is. Nu wil ik nog weten waar dit allemaal voor nodig was. Zimberfizz twijfelt geen moment en ziet meteen dat zijn stoel en machine recht onder de soul obelisk van Soul Wars staat. Telkens als een speler een soul fragment op de obelisk doet zal deze naar Nomad gebracht worden via z'n rare machine. Nomad wordt hier alsmaar sterker door. Daarom was Nomad dus zo immens sterk! Ik vraag wat er nu met de stoel gaat gebeuren. Zimberfizz zegt dat hij het voor een zakcentje aan een of andere gestoorde tovenaar gaat verkopen. Als dat maar goed gaat. Alles is opgelost, zouden ze denken! De twee avonturiers lopen weg. Achter hun rug staat Nomad opeens op en kijkt even naar ze. In een fractie van een seconde teleporteert Nomad weg, zonder dat ze het doorhebben...
Afbeelding
Veranderingen aan het boss evenement
__________

Op het boss evenement van 5 februari gingen we weer eens naar Generaal Graardor aka Bandos. Rond half 8 zat de clanchat alweer vol, met als gevolg aardig wat mensen die kwaad of teleurgesteld waren omdat ze geen rang meer konden krijgen. We zochten een wereld uit, maar in iedere world was wel een goed team dat we onmogelijk konden crashen. Uiteindelijk hebben we toch maar voor world 51 gekozen. Iedereen had zijn killcount gehaald en we gingen om klokslag 8 uur de kamer in. Helaas konden we niet tegen het andere team op en hebben we het evenement gestopt.
Afbeelding
Wat nu?
We vonden dat zoiets niet meer opnieuw mocht gebeuren. We hebben helaas moeten besluiten dat er nieuwe regels moesten komen.
  • We hebben de manier van inschrijven veranderd. Vroeger kwam je gewoon in de clanchat en kreeg je automatisch een rank. Vanaf nu kan je in het aanmeldingstopic posten. Als je mee wil kan je hier posten voor een rang. Iedereen moet een plaatje van zijn skills posten in dat topic, omdat er eisen zijn ingevoerd (zie punt hieronder). Hoe je dit doet, lees je in het topic zelf. Maar wacht ook niet tot het laatste moment met inschrijven! Vaak is het aantal inschrijvingen op dinsdag of woensdag al vol! Dus hoe eerder je je inschrijft, hoe groter de kans is dat je toegevoegd wordt.
  • Je las het al, we hebben eisen bij verschillende bosses opgesteld. Om mee te gaan met het boss evenement heb je voor een boss minimaal 100 of 105 combat nodig (verschilt per boss). Als je 75 Ranged hebt en je komt met range, hoef je geen combat-eis te hebben. Voor alle eisen kijk je in dit topic.
Het Bandos evenement is tijdelijk afgeschaft, maar weest niet bang, het komt binnenkort wel weer terug. Het evenement begint nog steeds om 20:00 uur op vrijdagavond. Wij hopen je weer terug te zien op het boss evenement, het is nog steeds net zo gezellig als vroeger.

Opmerkelijke inzendingen
__________

Zoals elke maand zetten we weer een aantal opmerkelijke inzendingen in de krant. Deze inzendingen zijn echt en worden opgestuurd door bezoekers van de website.
 Inzending 1
Nou , de chinken kan ook een armadyl godsword dropen weet je dat kreeg ik , ik kilde zow een chicken , Hij dropt ( Full armadyl ) ( Dragon Claws ) ( en 9213 party hat's )
 Inzending 2
SORRY DAT IK VAN DE MONSTERDATABASE EEN BERICHT STUUR MAAR IK GING MET EEN TEAM VAN 30 MENSEN NAAR GENERAAL GRAARDOR ZE ZIJDEN ALS ER IEMAND DOOD GAAT DAN PRAYEN WE ZIJN GRAF IK GING DOOD EN DAT DEDEN ZE NIET IK HAT MAAR 3 MINUTEN OM VAN FALADOR NAAR GODWARS TE RENNEN. IK BEN FULL ARMADYL + ARMADYL GODSWORD EN 10000 ONYX BOLTS EN RUNE CROSSBOW EN EEN RED PARTYHAT KWIJT IK WERD ZO BOOS DAT IK NOOIT MEER RUNESCAPE SPEEL KUNT U DAAR AAN DOEN IK DEED ER 9 JAAR OVER VOOR DIE SPULLEN.
 Inzending 3
e kan tot 300 law runes krijgen van dit beesten het is maar een voostel: kunnen er geen dinosaurussen komen in runescape voor non members en members. dat zou heel cool zijn. dan mooet je bijvoorbeeld tegen e t-rex vechten
 Inzending 4
ER STAAT XP POINTS 250 MAAR ONDER STATT 25K VERBETER DA IS GRAAG GEDAAN
 Inzending 5
niet echt iets met dit monster te maken maar saradomin is draak maar jammer genoeg bestaat er geen monster van.
 Inzending 6
Onderwerp:Qwest

dankje door juli heb ik halr qwest behalve sield of avar
Meer nieuws over de Strange Power
__________

In de vorige editie heb je vast wel gelezen over de Strange Power die verscheen op zaterdagavond 23 januari. Iedereen wees naar het noordoosten, maar niemand begreep waarom. Maandagmiddag 22 februari is dit ontrafeld. Met de update aan de minigame Impetuous Impulses is er stiekem nog iets anders vrijgegeven, namelijk een gigantisch landschap ten oosten van de wildernis, ter grootte van Varrock. Helemaal middenin dit landschap staat een soort kasteel, wat eerder een ruïne is. Er zijn twee ingangen: één bij de wildy en één bij het water. Waarschijnlijk zijn de Fremmeniks via Rellekka naar de ingang bij het water gevaren.

PlaatjeIedereen wilt natuurlijk weten waar dit mee te maken heeft. Bij de ingang staan twee Fremmeniks die de boel afgezet hebben. Zij houden je tegen. Hilda, de vrouwelijke Fremmenik, zal je vertellen dat de strange power van afgelopen maand hiervandaan is gekomen. Een aantal andere Fremmeniks doen nu onderzoek in het gebied. Ze zetten hun leven op het spel. Verder is er niet echt iets bekend. Er staan wat tenten in het nieuwe gebied, mogelijk van de fremmeniks. Ook staan er spookachtige vlaggen. Sommigen denken dat er Dragonkins in het kasteel zitten, anderen denken dat hier de nieuwe f2p-boss zich verschuilt. De meesten denken toch dat dit te maken heeft met de Mahjarrats. In de toekomst zullen we zeker meer te weten komen over dit hele gebeuren.

Strykewyrms
__________

Op 8 februari 2010 was er weer een nieuwe Slayer update vrijgegeven. Deze keer geen nieuwe grot maar drie nieuwe slayermonsters! Namelijk de Jungle, Desert en Ice Strykewyrm. Voor de Junglevorm heb je level 73 Slayer nodig, voor de desertvorm heb je level 77 Slayer nodig en voor de icevorm heb je level 93 Slayer nodig. Om ze aan te kunnen vallen heb je ze als slayertask nodig. Voor meer informatie, bekijk de monsterdatabase.

Henr40 over Strykewyrms
Sinds de Strykewyrms uitkwamen kreeg ik weer volop zin om te slayeren. Ik was toen 96 Slayer dus ik kon ze al als task krijgen. Ze zeiden dat Fire Surge goed op ze werkten, dus toen ik ze als task kreeg nam ik natuurlijk ook Magic mee. Toen ging ik er heen, kwam ik erachter dat je een Fire Cape nodig had, wat bovendien wel goed verzonnen was. Toen ik mijn Fire Cape had ging ik maar eens terug naar mijn task. Fire Surge werkte er inderdaad goed op, af en toe een aantal 70+'s. Ook kwam ik erachter dat als je tegen de wand van de grot ging staan de Ice Strykewyrms niet naar je toe duiken.

PlaatjeEen aantal tasks na de Ice Strykewyrms task kreeg ik Desert Strykewyrms. Ik dus m'n enchanted water tiara meenemen (van de quest Dealing with Scabaras) tegen de hitte van de woestijn. Een paar lui hadden me wijsgemaakt dat die echt diep in de woestijn zaten, dus ik hopeloos zoeken tot dat ze me vertelden dat ze gewoon naast Al-Kharid zaten. Nou ja, eindelijk gevonden. Toen de task bijna af was kreeg ik een Focus Sight drop, die kon ik wel goed gebruiken want ik range sommige tasks nog wel eens dus daar kan die +15% damage goed van pas komen!

Na een aantal Ice Strykewyrm tasks gedaan te hebben kwam ik erachter dat ze best vaak rares droppen, zoals crystal keys. De Staff of Light die de Ice Strykewyrms droppen heb ik een paar keer als drop gehad. Na een beetje testen kwam ik erachter dat het een aardig goede staf was. Vooral dat 'ie 1/8e van je runes bespaart is mooi meegenomen.

Jungle Strykewyrms kreeg ik pas na een heleboel tasks. Ik wist niet dat ze je konden poisonen, dus ik had geen anti poison mee. Gelukkig kon ik via de duel ring optie snel naar mijn task terug, namelijk via Mobilising Armies. Jammer genoeg geen Hexcrests als drop. Die geven namelijk 15% extra Magic bonus. Je kan natuurlijk ook niet alles krijgen hé.

Chris over Ice Strykewyrms
Toen de ice strykewyrms uitkwamen ben ik direct richting de cave van de ice strykewyrms gegaan, maar in eerste instantie ging ik naar de verkeerde grot. Terwijl ik de locatie aan het zoeken was las ik al op het forum dat je ze alleen kon doden als je ze als task hebt. Dat was even een domper, maar achteraf is dat maar goed ook.

Ik ging dus naar Kuradel om mijn tasks te skippen net zolang tot ik ze kreeg. Uiteindelijk kreeg ik ze als task. Met wat hulp van RuneScape Wikia kon ik ze vrijwel meteen vinden. De manier waarop je de strykewyrms moet doden vind ik erg leuk. Het houdt afkers tegen en je moet blijven opletten. Jammer genoeg is hun speciale aanval gemakkelijk te ontwijken als je tegen de muur staat. Dit is toch echt een leuk slayermonster voor hogere levels, ik hoop echt dat er meer soortgelijke monsters komen. Met name de drops vind ik erg interessant!

De privefora
__________

Het wordt zo af en toe wel eens genoemd door een moderator en het bestaan ervan is bij de meeste mensen inmiddels wel bekend. Toch hebben de privéfora altijd iets mysterieus behouden. Juist daarom willen we jullie graag een beeld geven van wat zich zo ongeveer afspeelt op de privéfora en hoe we de verschillende deelfora gebruiken om onze taken zo goed mogelijk te verrichten.

De privéfora zijn opgedeeld in 12 deelfora. Ieder deelforum is toegangelijk voor een specifieke groep mensen, gebaseerd op hun functie binnen de website en het forum. Om te beginnen is er het "Website"-deelforum. Dit deelforum wordt gebruikt door de databasebeheerders om zaken te bespreken die niet zozeer over het forum gaan, maar over de databases en de website in het algemeen. Vervolgens is er het deelforum "Lounge". Iedere moderator heeft toegang tot de lounge, de databasebeheerders niet meegerekend. Ook ex-moderators hebben over het algemeen toegang tot de lounge. Dit is een deelforum dat gebruikt wordt om luchtige alledaagse gesprekken te voeren. Hier bevindt zich ook het befaamde "Daily talk" topic. De lat iets hoger leggend, hebben we het deelforum "Voor alle moderators". Zoals de naam al suggereert, is dit een deelforum waar alle moderators toegang hebben. Hier worden zaken besproken die het hele team aan gaan, maar toch over het algemeen een stuk serieuzer zijn dan de onderwerpen die in lounge besproken worden.
Afbeelding
De voorgaande deelfora waren allemaal vrij algemeen, maar vanaf hier beginnen we aan het interessantere deel. Zowel de evenementenorganisatoren als de markt- en guidemoderators hebben een eigen deelforum. Ook de IRC- en clanchatmoderators hebben toegang tot een eigen deelforum. Dat laatste deelforum is echter een stuk actiever dan de twee voorgaande fora, en daarom ook iets interessanter. In dit deelforum worden beslissingen genomen die de moderators van de chats aan gaan, zoals het invoeren of schrappen van regels. Ook het bespreken van hoe bepaalde regels geïnterpreteerd en gehandhaafd moeten worden komt hier regelmatig voor. Volgende halte: het deelforum van de clandiscussiemoderators. Aan dit deelforum zit een speciale toevoeging. De clandiscussiemoderators hebben hier hun eigen subforum om per persoon bij te houden wat diegene verkeerd doet, of andere opmerkelijke zaken te noteren. Voor de rest van het forum worden deze "strafbladen" bijgehouden in een apart deelforum, "Waarschuwingen en Bans" genaamd.

Ook de grafisch moderators hebben een eigen forumdeel. Het is een bruisend forumdeel waar bijna iedere maand wel eens iets gepost wordt. Ik zal eerlijk toegeven dat ik voor het schrijven van dit artikel geen flauw idee had dat de grafisch moderators überhaupt een eigen forumdeel hadden en zo te zien zijn er in het afgelopen jaar niet meer dan 10 onderwerpen aangemaakt. Een goed teken lijkt me, alles gaat zijn gangetje in grafisch, zonder dat er veel besproken hoeft te worden.

Dat is natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar waar worden de privéfora nou eigenlijk echt interessant? Het antwoord daarop is het forumdeel van de forummoderators, ten overvloede "Privé" genaamd. Hier worden de belangrijkste beslissingen genomen, en het algemene beleid op het forum besproken. Als er een nieuwe regel wordt ingevoerd, kan je er over het algemeen van uitgaan dat de betreffende regel eerst uitvoerig besproken is in dit forumdeel. Ook het aannemen van nieuwe moderators gebeurt meestal aan de hand van discussie in dit forumdeel. Verder worden hier zaken zoals ons contact met Jagex besproken, waar jullie als leden de vruchten van plukken!

Maar wat gebeurt er met de topics waarvan wij niet willen dat de leden ze zien omdat er bijvoorbeeld pikante foto's van ons laatste moderatoruitje geplaatst zijn? Als we die alleen zouden sluiten, zou wat wij onder teambuilding verstaan per direct op straat liggen, wat ons aanzien op het forum waarschijnlijk geen goed zou doen. Tenminste, niet op dit forum. Voor dit soort topics hebben we een apart deelforum, "Vuilnisbak" genaamd. Of je nou van plan bent om je PC te ruïneren met behulp van keyloggers, of een half forumdeel aan spam wil doornemen, is dit de plek waar je moet zijn!

Tot slot is er natuurlijk nog een forumdeel dat compleet gewijd is aan onze pennenlikkers van het forum: het redactieteam van de Lunagraaf. Hier worden aan het begin van de maand artikelen voorgesteld voor de volgende krant en richting het eind van de maand komen deze artikelen langzaam aan binnengedruppeld op hetzelfde forumdeel. Langzamerhand begint zich naar mate de maand vordert in een sticky een krant tevoorschijn te komen. Zodra deze krant in het Lunagraaf-deelforum is geplaatst zodat iedereen hem kan lezen, worden de onderwerpen van de afgelopen maand allemaal naar het archief geplaatst en begint alles weer van vooraf aan.

Dus of er nou een waarschuwing wordt uitgedeeld of een nieuwe regel wordt ingevoerd, een lid verbannen of een moderator aangenomen wordt, of zelfs een krant wordt samengesteld; nu weet je hoe het gebeurt!

Wij feliciteren...
__________

Soepdino met 99 Defence!
Robert met 300 punten in Mobilising Armies!
Cotoneaster met 99 Farming!
Jelleh met 99 Agility!
Veel mensen met het behalen van Nomad's Requiem!
Robotrobbie met 99 Summoning!
Nimma Crew met 99 Attack!
Vinci pl0x met 98 Smithing!
Brazima met 98 Hunter!
Vox met 90 Runecrafting!

En natuurlijk de rest die een leuke prestatie heeft behaald!

Slot
__________

Heb je zelf een leuk nieuwtje voor in de volgende editie van de Lunagraaf? Stuur je nieuwtje in een privebericht naar één van de redactieleden en misschien dat het volgende maand in de krant staat met jouw naam erbij!

Credits
Frankos9, Mystery, Poekies, Bighead, Ricardoolden en Scyfer30.

Lisette
Berichten: 17151
Lid geworden op: vrijdag 13 juli 2007, 13:05
RS: Liset (OSRS)

Re: Maart 2010 - Zimberfizz, Nomad en Drakan

Bericht door Lisette »

Dit bericht is verwijderd
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Maart 2010 - Zimberfizz, Nomad en Drakan

Bericht door Yves W »

Wow, grote krant, snel lezen! :)
Afbeelding
Scyfer
Berichten: 3403
Lid geworden op: woensdag 30 mei 2007, 13:33
RS: Scyfer (OSRS)

Re: Maart 2010 - Zimberfizz, Nomad en Drakan

Bericht door Scyfer »

Enjoy :D
Gestopt sinds 16/10/2011
Proud owner of the Slayer Skill Mastery
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Maart 2010 - Zimberfizz, Nomad en Drakan

Bericht door Yves W »

Raar stukje btw:
Ook in februari zijn er weer competities gehouden. Elke maand posten we hier een winnaar van één van die competities. Deze maand krijgt de Armour Competitie weer een plekje in de krant. Zij en haar teamleden hebben weer een leuk thema bedacht, namelijk piraten. Lunerca won deze award, gefeliciteerd! Arr!
Een woord dat naar een vrouwelijk persoon verwijst, maar er staat geen naam in het stukje ervoor :P.
Ik denk dat jullie Ms bedoelen.
Afbeelding
Chris
Ex-moderator
Berichten: 17442
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2007, 11:13
RS: Z dragon999 (p2p)

Re: Maart 2010 - Zimberfizz, Nomad en Drakan

Bericht door Chris »

Mijn stukje ownt. O:)
En ja inderdaad, privé ownt. xD
Afbeelding
~Completionist cape owner since 21-07-2013~
~Max cape owner since 23-09-2011~
Afbeelding
Frankos9
Ex-moderator
Berichten: 17925
Lid geworden op: zaterdag 28 juli 2007, 18:44

Re: Maart 2010 - Zimberfizz, Nomad en Drakan

Bericht door Frankos9 »

Yves W schreef:Raar stukje btw:

Een woord dat naar een vrouwelijk persoon verwijst, maar er staat geen naam in het stukje ervoor :P.
Ik denk dat jullie Ms bedoelen.
Klopt, aangepast. Eerst stond er Ms, maar dat had ik later aangepast. :)
1337 elias
Berichten: 637
Lid geworden op: woensdag 9 december 2009, 14:17
Clan: united skillerz
Oude naam: elias

Re: Maart 2010 - Zimberfizz, Nomad en Drakan

Bericht door 1337 elias »

leuke krant :D =D> =D>
Afbeelding
lololol
Berichten: 3028
Lid geworden op: zondag 4 januari 2009, 17:41
RS: Gestopt

Re: Maart 2010 - Zimberfizz, Nomad en Drakan

Bericht door lololol »

jeah ik ga hem lezen XD
Quest n Slay
Berichten: 1563
Lid geworden op: maandag 28 april 2008, 23:25
Oude naam: kidsboys2

Re: Maart 2010 - Zimberfizz, Nomad en Drakan

Bericht door Quest n Slay »

w00t! ik sta op pagina 1 :)
ik ga zoals altijd de helft lezen ;)
ik heb niet altijd veel zin om de verhalen te lezen :P
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: Maart 2010 - Zimberfizz, Nomad en Drakan

Bericht door Superheat »

NICE
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
prince0099
Berichten: 5052
Lid geworden op: maandag 28 mei 2007, 11:57

Re: Maart 2010 - Zimberfizz, Nomad en Drakan

Bericht door prince0099 »

Zo, nu weten we ook wat de Forummoderators in hun vrije tijd doen. Pikante foto's maken samen met hun tandenborstel :P
Afbeelding
Dankjewel i k0nijn i
19/5/13 expect us
Chaossie
Berichten: 1623
Lid geworden op: vrijdag 11 december 2009, 19:19

Re: Maart 2010 - Zimberfizz, Nomad en Drakan

Bericht door Chaossie »

er staat in het stukje over Draken "kansloos" moet dat niet machteloos zijn...

voor de rest ziet hij er goed uit =D>
Boe!
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40382
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Maart 2010 - Zimberfizz, Nomad en Drakan

Bericht door Daan »

Leuke krant, maar de inzendingen vond ik niet zo heel erg grappig.
Frankos9
Ex-moderator
Berichten: 17925
Lid geworden op: zaterdag 28 juli 2007, 18:44

Re: Maart 2010 - Zimberfizz, Nomad en Drakan

Bericht door Frankos9 »

Daarom zijn ze ook ''opmerkelijk'' 8-[
Quest n Slay
Berichten: 1563
Lid geworden op: maandag 28 april 2008, 23:25
Oude naam: kidsboys2

Re: Maart 2010 - Zimberfizz, Nomad en Drakan

Bericht door Quest n Slay »

eigenlijk wel jammer dat de personen met 29 van de 29 vragen goed hadden van de lunagangtoets :tssk:

maar dan hoop ik dat dat de volgende editie erin komt.
en btw. grappig dat jullie het hele verhaal van nomad hierin hebben gezet :P
en nog bedankt dat jullie me gratzen voor het behalen van nomad :bier: ^_^
Remi1115
Berichten: 835
Lid geworden op: zaterdag 13 december 2008, 10:51
Clan: Mod Aiko

Re: Maart 2010 - Zimberfizz, Nomad en Drakan

Bericht door Remi1115 »

Een van de leukste edities van de Lunagraaf (op die ene met het artikel over de itemdatabase na dan :P).

Ik kan zien dat jullie er veel werk in hebben gestoken.


Remi1115

Toegevoegd na 1 minuten:
prince0099 schreef:Zo, nu weten we ook wat de Forummoderators in hun vrije tijd doen. Pikante foto's maken samen met hun tandenborstel :P
Lol.
Als ieder mens een ander mens gelukkig zou maken, was de hele wereld gelukkig.
Wat gaat er nou mis?
In- of uitklappen • Oude signature
AfbeeldingAfbeelding ploxAfbeelding
▄██████████████▄ ▐█▄▄▄▄█▌
██████▌▄▌▄▐▐▌███▌▀▀██▀▀
████▄█▌▄▌▄▐▐▌▀███▄▄█▌
▄▄▄▄▄██████████████▀
Afbeelding
Denikids
Berichten: 8138
Lid geworden op: zaterdag 10 maart 2007, 8:34
Clan: dragonforce end

Re: Maart 2010 - Zimberfizz, Nomad en Drakan

Bericht door Denikids »

Mooi gemaakt, geniale inzendingen mensen blijven denken dat jullie rs gemaakt hebben ](*,)
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik typ, niet voor wat jij begrijpt uit mijn woorden.


Afbeelding
Ricardoolden
Berichten: 2645
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 19:53
RS: Ricardoolden (OSRS)
Clan: Rand Scape
Contacteer:

Re: Maart 2010 - Zimberfizz, Nomad en Drakan

Bericht door Ricardoolden »

Chris schreef:Mijn stukje ownt. O:)
En ja inderdaad, privé ownt. xD
Dan zou eigenlijk ook je naam onderaan de krant moeten staan :P .
<3 kipcorn <3
[/b][/color]
Afbeelding
Afbeelding
Evilminded0
Ex-moderator
Berichten: 8953
Lid geworden op: donderdag 10 mei 2007, 10:44
RS: Evilminded0 (OSRS)
Oude naam: Funny Truth

Re: Maart 2010 - Zimberfizz, Nomad en Drakan

Bericht door Evilminded0 »

Mijn tandenborstel is erg vereerd met dit plekje in de Lunagraaf. 8-[
Gesloten