Editie 10 - Mei 2010

Lees hier de reeds uitgebrachte edities van de krant van Lunagang, genaamd 'De Lunagraaf'. Nieuwe edities zullen niet meer worden uitgebracht.
Forumregels
Welkom in het journalistieke forumdeel van het Lunagang tipforum! Voor informatie over de Lunagraaf, klik hier.
Redactie
Berichten: 119
Lid geworden op: maandag 24 augustus 2009, 21:54

Editie 10 - Mei 2010

Bericht door Redactie »

Mei 2010
Editie tien
Afbeelding
Wist je dat...
Er jarenlang een monkey skull achter een hek gelegen heeft op het eiland Ape Atoll zonder dat je het kon pakken? Tot 22 februari 2010, toen werden de zombie implings uitgebracht. Deze implings zullen heel af en toe, nadat je ze loot, een monkey skull achterlaten. Hiermee kun je naar Zooknock gaan op Ape Atoll voor een splinternieuwe greegree, namelijk een zwarte aap met een blauwe, vierkante kop. Velen denken dat dit een hint is voor de vervolgquest van Monkey Madness. Blauw en vierkant wordt namelijk ook wel 'Blue Boxes' genoemd, een proces tijdens het ontwikkelen van een quest.
  • Dungeoneering
  • Artikel van de maand: Farming
  • Dj Bloempot
  • Opmerkelijke inzendingen
  • RuneScape Lobby
  • Shattered Heart
  • Oplossingen van de puzzels en de winnaars!
  • Felicitaties RuneScape
  • Verjaardagen mei
  • RuneFest
  • Het verleden van RuneScape
Dungeoneering
___________

PlaatjeDungeoneering is de vijfentwintigste skill in RuneScape en is nog maar net uit. De race is dus weer begonnen om de skill als eerste op 99 te hebben. Alhoewel, misschien wel 120! Want dat is het nieuwe maximale level, echter alleen voor deze skill. De reden waarom dit zo moeilijk is, is omdat van level 119 tot level 120 ongeveer 9.8 miljoen xp is. Daar komt nog bovenop dat level 120 zo'n 104 miljoen xp totaal is. Dat is 8 keer 99! Bijna niet te doen dus. Mensen die graag maxed willen worden, hebben dus nu nog een klein probleempje. Zij moeten nóg harder werken, willen ze het behalen. Op het moment van schrijven is de nummer 1 level 92.

PlaatjeDe skill wordt in een kasteel genaamd Daemonheim gespeeld, een eeuwenoud kasteel waar kilometers diepe kamers in verscholen liggen. Oorspronkelijk was deze skill bedoeld voor een apart spel op FunOrb, maar Jagex vond het leuker voor RuneScape. De monsters variëren van level en worden aan jouw level aangepast, als je tenminste de laagste van het team bent. Verder betekent meer spelers een hogere baas aan het einde van de dungeon. Niet zo'n groot probleem, mits je het goed aanpakt. Een paar mensen hebben de grootste pech dat ze een erg sterke baas krijgen, vele keren is dit een gewone baas voor beginners van level 1 tot 10 met een team van drie man. Niet echt handig. PlaatjeOp de site vind je binnenkort meer info over de skill.

Een paar trainmanieren zijn er wel. Je moet namelijk tot de dungeon die je kunt, en als je dan klaar bent met de laatste én je kunt niet meer verder, dan moet je resetten. Het is geen ramp als je dit doet, want alle dungeons worden dan gereset. Een voorbeeld: Je hebt dungeon 1 tot en met 3 af. Je kunt nog niet in 4, dus je gaat resetten. Dan worden ze als niet gespeeld verklaard en mag je weer opnieuw beginnen.

Een belangrijke rol bij dit proces is prestige. Als je dungeons gaat herhalen, krijg je veel minder prestige. Met reset zet je het vast. Als je dus van 1 tot 3 af hebtPlaatje, dan is je prestige level dus 3. Je krijgt dan evenveel prestige als dungeon 3. Deze dungeon was bijvoorbeeld 400 prestige. Nu krijg je als je dungeon 1 doet, de basis xp van dungeon 1 en de prestige van dungeon 3. Dat is bijvoorbeeld 100 + 400 : 2 = 250 plus de modifier. En als je dan in dungeon 4 kunt, moet je eerst 3 af hebben om deze te kunnen doen.

Meer informatie vind je binnenkort op Lunagang. We zijn op dit moment druk bezig met de guide. Het grootste gedeelte is al af, maar alle tabellen moeten nog in elkaar gezet worden. Je zult de guide vanzelf wel zien verschijnen. Veel plezier met de nieuwe skill!

Artikel van de maand: Farming
___________

Farming is een skill die uitgebracht werd op 11 juli 2005. De skill is alleen voor members. Veel mensen weten waarschijnlijk al dat farming niet erg geliefd is bij de spelers. Farming is bedoeld om je eigen gewassen te kunnen verbouwen en te gebruiken of te verkopen. Je kunt zelf de zaden halen om te gaan farmen en je kunt ze kopen. Voor één soort zaad geldt dit echter niet. Dat is de spirit seed. Die kan je krijgen door geluk te hebben bij een vogelnest van woodcutting. Je hebt ook 83 farming nodig om ze te planten. Het leuke aan die boom is de locatie waar je hem plant. Daar kun je namelijk onbeperkt heen teleporteren met de spirit trees. Je kan wel maar één boom ergens hebben staan. Je kan dus niet alle patches vol planten met spirit trees. De locaties zijn: Etceteria, Brimhaven en Port Sarim. Je hebt ook andere soorten speciale gewassen, maar deze zijn niet zo interessant.
Afbeelding
Sommige mensen beginnen niet aan farming, de gewone boer begint normaliter bij de aardappelen. Deze moeten namelijk in een allotment, waar ook herbs en bloemetjes geplaatst kunnen worden. Mensen met een hoger level in farming gebruiken vaak alleen de plek voor de herbs, want dat levert wel wat pietermannen op. Als farming intensief getraind wordt, gebeurt dit meestal door fruitbomen en normale bomen te planten. Daar krijg je namelijk de meeste xp voor. Wat mensen niet weten, is dat je ook heel veel xp bij Vinesweeper kunt krijgen. Dus als je wacht totdat je aardbeitjes eindelijk volgroeid zijn, kun je best even een bezoekje brengen aan de boerderij van Vinesweeper om wat extra xp te halen.

Farming traint ook zo'n 50.000+ xp per dag, en wat moet je daarvoor doen? Precies, even je herbs, bomen en je fruitbomen checken en opnieuw planten. Dat in nog geen half uur! En als je steeds betere bomen gaat gebruiken, kun je meer, meer en nog meer trainen! Als je alles op de goedkoopste manier wilt trainen heb je 51+ farming nodig. Niet zoveel dus. Daarmee kun je de herbs van je keuze planten, pineapples en willow trees. Dat verdien je met de herbs zo terug! Helemaal geen kosten dus! Dus ga snel je farming trainen en tel uit je winst!
Afbeelding
Dj Bloempot
___________

In de loop van de jaren heeft het Lunatipforum veel bijzondere mensen voorbij zien komen, bijzonder in positieve zin, bijzonder in negatieve zin, bijzonder in bijzondere zin. Leden komen en gaan, sommige blijven lang plakken, andere zijn we snel weer vergeten, en ook moderators komen en gaan. Ook de laatste maand zijn er weer verschuivingen geweest in de samenstelling van het moderatorteam. Vandaag kijken we terug op een bijzondere forummoderator. Ook andere ex-moderators zullen volgen in komende edities van de Lunagraaf, maar nu eerst:

Dj Bloempot
Beroep: Dj

Bloempot registreerde zich hier in de zomer van 2007 en niet onverdienstelijk. Na ruim een jaar stond Bloempot bekend als een vriendelijk, behulpzaam lid dat altijd klaar stond om anderen te helpen. Toen het moderatorteam van dat moment het nodig vond extra moderators aan te nemen, hadden ze op voorhand al een oogje op deze vrolijke Brabander. Echter werden deze moderatorverkiezingen niet (zoals gebruikelijk) achter gesloten deuren gehouden. Er kwam een heuse peiling waar het forum uiteindelijk koos om Bloempot samen met Erwin moderator te maken.

Daaraan vooraf gegaan was een sollicitatieronde geweest en vandaag in deze Lunagraaf onthullen we de sollicitatiebrief van de enige Dj Bloempot! Het bemachtigen van deze brief was een hels karwei dat onze correspondenten met gevaar voor eigen leven hebben weten uit te voeren.
 Klik hier voor de sollicitatiebrief van Dj Bloempot
Dj Bloempot schreef:Beste Feppie64,
Iets over mij:
Ik ben een Thijs, een jongen van 13 jaar en ik zit in de 3e klas atheneum. Ik heb in de brugklas Vwo gezeten, maar mijn Latijn leraar was niet zo motiverend, o.a. daarom zit ik nu op het Atheneum, wat mij heel erg goed bevalt. In mijn vrije tijd doe ik aan tennis en dj-en. Dit doe ik met heel veel plezier. Daarnaast speel ik nog RuneScape en ben ik hier op dit tipforum, waar ik het heel erg naar mijn zin heb. Op zaterdag 11 augustus (vorig jaar) registreerde ik me op het tipforum. Sinds november plaatste ik mijn eerste guide over de Agility piramide. Later verscheen ook mijn Safety Test Guide, en nu 1,5 week oud, mijn Circus guide.

Sinds november ben ik me een beetje in Ltf gaan verdiepen, heb meer topics bekeken en ging meer posten. Vooral in Vragen en Problemen, omdat ik het leuk vind om mensen te helpen. De laatste tijd lukte dat wat minder, omdat mijn laptop kapot is (er komt iemand naar kijken).

Ik zou graag Forummoderator willen worden omdat een leidinggevende functie wel bij mij past. Ik regel graag dingen voor mensen, wat ik met veel plezier doe. Ik kan goed met stress omgaan. Ik plan alles goed van te voren om zo stress te voorkomen.

Ik speel nu 3,5 jaar RuneScape, met een aantal pauzes (in totaal ongeveer 1 maand). Op RuneScape praat ik graag met vrienden en ik ben ook regelmatig in de clanchat Lunatip te vinden. The Patron had het idee ''Lunatip-chatter van de maand'' verzonnen, en ik was de eerste winnaar, wat mij een fijn en gewaardeerd gevoel gaf. Ik skill liever dan het trainen van mijn Combat skills. Ik heb niet echt een lievelingsskill.

Ik heb verder geen ervaring als Forummoderator op andere fora. Het lijkt mij wel leuk om ervaring op te doen.

Verder wil ik nog wat vertellen over het feit dat ik genomineerd was voor ''Tipper van het kwartaal''. Internet deed het weer, een dagje na het begin van het stemmen. Ik keek zoals gewoonlijk als eerste bij ''Over het forum en de chats'' en tot mijn verbazing zag ik mijn naam tussen de genomineerde staan. Dit gaf mij een heel gewaardeerd gevoel, wat mij extra motiveerde.

Hartstikke bedankt voor deze nominatie. Ik vond het niet erg dat ik niet gewonnen had, ik vond het belangrijkste dat ik gewaardeerd wordt, door de Moderators.

Hartstikke bedankt voor het lezen. Ik heb deze brief met veel plezier geschreven.

Ik wens het Moderator team veel succes met het vinden van een nieuwe geschikte Moderator.

Als jullie nog iets van mij willen weten, Pb mij gerust.

Met vriendelijke groet,
Dj Bloempot
Uit deze brief komt duidelijk naar voren dat bij een sollicitatie slijmen altijd wel een beetje helpt, ga het natuurlijk niet overdrijven! Zoals Bloempot het doet is het precies genoeg. Dit als tip voor eventuele toekomstige sollicitatieprocedures waaraan je hier mee zou willen doen.

In de 20 maanden die volgden heeft iedereen Bloempot leren kennen als een rechtvaardige moderator, eentje die bijna nooit een ban uitdeelde maar altijd mensen een tweede kans probeerde te geven. Als het nodig was, dan was hij er en als hij niet nodig was, dan was hij er alsnog om z'n Karvan Cevitam fanclub levend te houden in het privéforum. Ook de exclusieve beginpost hebben wij exclusief voor de Lunagraaf weten te bemachtigen.
 Klik hier voor de exclusieve Karvan Cévitamfanclub
Dj Bloempot schreef:
Afbeelding
Er is nu eindelijk een Karvan Cévitamfanclub ^_^ .

Wat is Karvan Cévitam?
Karvan Cévitam is van De Koninklijke Ruijter b.v. (De Ruijter, hagelslag). Het is een siroop die je zonder moeite door je strot kunt laten glijden, maar je kan het ook als afwasmiddel gebruiken. Meestal wordt het met water toegevoegd in de verhouding 1:7, dit betekent dat 1 deel siroop met 7 delen water overeen moet komen. Een voorbeeldje: als je glas 0,8m hoog is moet de siroop 10cm hoog zijn en het water 70cm. Koud drinken, want dat vinden de lippen fijn.

Hoe maak je de perfecte drank:
1. Pak een glas
In- of uitklappen • Hier ziet u hoe iemand een glas pakt
Afbeelding
2. Doe er uw smaak naar keuze Karvan Cévitam in en vul het glas met water
In- of uitklappen • Hier ziet u hoe iemand een glas met water vult
Afbeelding
3. Drink
In- of uitklappen • Hier ziet u hoe iemand drinkt
Afbeelding
De smaken (op alfabetische volgorde. Ik ben speciaal naar de winkel geweest om deze prachtige kiekjes te kunnen schieten):

AfbeeldingAardbei
AfbeeldingBosvruchten
AfbeeldingCassis
AfbeeldingCitroen
AfbeeldingCranberry
AfbeeldingFramboos
AfbeeldingFresh citroen
AfbeeldingFresh druif-lemon
AfbeeldingFresh appel-bes
AfbeeldingGrenadine
AfbeeldingRode grapefruit
AfbeeldingSinaasappel

Karvan Cévitamfanartikelen:
In- of uitklappen •
De design fles
Afbeelding

Het design fles rekje
Afbeelding

De design fles reclameplaat
Afbeelding

De Karvan Cévitam thermoskan
Afbeelding

Het Karvan Cévitam waterpistool
Afbeelding

Het Karvan Cévitam designglas
Afbeelding
De Karvan Cévitamfanclub-leden:
  • Dj Bloempot
  • Poekies
  • Bighead251
  • Raamsdonkje1
  • Aso en Paul-love (Beter bekend als Megareus12)
  • Meutr
  • Frankos9
De laatste maanden werd Dj Bloempot steeds meer gegrepen door zijn passie voor muziek, hij stopte met runescape en werd helaas ook op het LTF minder actief. Dit leidde er uiteindelijk afgelopen 12 April toe dat Dj Bloempot besloot z'n taken als forummoderator op te geven. Ook namens het Lunagraaf redactieteam bedanken wij hier hartelijk nog éénmaal "ons Bloempje" en wensen hem het beste toe.

Succes met alles wat je verder nog gaat ondernemen!

Opmerkelijke inzendingen
___________
 Inzending 1
woeka wiekie waaka doeka soeka loeka noeka froeka ploeka
 Inzending 2
kan dragon bones dropen en demon bones en loser bones
 Inzending 3
geef mij 1mil of ik bel de politie
 Inzending 4
Lunagang ik wil julie vragen welk level met hunter moet je zijn voor die hunter hood? dat wil ik graag weten
 Inzending 5
jullie zijn de o bij 'om bij de troonzaal van bondos te komen met je de quest... hebben voltooid
RuneScape Lobby
___________

De RuneScape lobby is een handig foefje waarbij je dingen kunt doen om RuneScape te gaan spelen, of heel even te pauzeren voor het eten. Je bent namelijk niet compleet ingelogd als je in de lobby zit. Je zou dus in principe ook even wat drinken kunnen pakken, of om gewoon je tijd voor je Summoningbeest te sparen. Daarna kun je nog altijd inloggen, in welke wereld dan ook.

De algemene functies van de lobby zijn: Je spelersinfo bekijken, de wereldlijst, vrienden en vijanden, de clanchat en de opties voor het spel. Om te beginnen bij de spelersinfo. Dat is eigenlijk het oude scherm waar je naar keek als je je net had ingelogd. De wereldlijst is de oude knop die je ook zag bij het inlogscherm. Hier kun je ook de favoriete werelden bijwerken of zelfs opzoeken welke activiteit er in een wereld is. Dit is natuurlijk allemaal oude koek. We willen natuurlijk ook wat nieuws. Dat is dus het geval bij de vrienden en vijanden. Hier kun je namelijk je vrienden bijwerken, verwijderen, een praatje maken of zelfs joinen in hun wereld. De vijanden kun je alleen bijwerken en verwijderen. Ook kun je mensen reporten en je 'private' op aan, vrienden of op uit zetten. De clanchat spreekt voor zich. Hier kun je chatten met mensen die in andere lobby's zitten of in het spel. Bij de clanchat kun je nog niet je eigen chat bijwerken. Daarvoor zul je nog steeds in het spel moeten gaan. De opties spreken voor zich. Die zijn hetzelfde als in het spel.
Afbeelding
Shattered Heart
___________

PlaatjeShattered Heart, iedereen kent het nu wel. De stenen die je krijgt tijdens het zogenaamde 'skillen'. Skillen staat er om bekend dat je geen combat skills traint. Bij deze skills kun je dus geen stenen krijgen: Attack, Strength, Defence, Ranged, Magic, Constitution, Summoning, Prayer en Slayer. Bij de rest van de skills in Runescape zijn de stenen wel verkrijgbaar.

Voor elke skill zijn er 2 stenen verkrijgbaar. Er zijn in totaal 30 stenen die je kunt verdienen. Als je alle stenen hebt kun je die op het standbeeld in het museum van Varrock doen. Uiteindelijk zal dat een heel beeld vormen. Je hebt het eerste stuk compleet, wat nu? Dan krijg je een plinth en 1 stuk van het standbeeld. Ook kun je daarna weer vrolijk verder gaan met het verzamelen van de stenen, maar dan moet je weer een week wachten voordat je het beeld kan voltooien. Die week daarop kun je alle stenen weer verzamelen en op het standbeeld zetten. Als je dit 30 weken lang doet, kun je uiteindelijk het standbeeld een mooi plekje in jouw huis geven.

Als extraatje zul je ook wat exp krijgen voor elke 2 stenen die je op het standbeeld zet. De hoeveelheid van de exp is afhankelijk van je level.

Oplossingen van de puzzels en winnaars!
___________

Vorige maand heb je waarschijnlijk gezien dat er een paaswoordzoeker was. Deze hebben een aantal van jullie gemaakt en er zijn ook een paar fouten ontdekt. Voorbeeld: je moest "Spoel" vinden, maar er stond speol. Hartelijk bedankt, ook voor jullie feedback, we zullen het meenemen naar de volgende puzzel! Het antwoord van de puzzel was: Gekleurde paaseieren opeten. Vele mensen hebben een privébericht gestuurd en hebben ook een plekje met hun naam in de krant verdiend!

Gillez, Thijs`, Gameshond, vincentl10, Phinkstars, 8erik1, Emm0100, jan951, spacecake, asterixfan2, Jeroen, JaMaJo Pwn, SkillingX, Vinci pl0x, bent lol, Driftking468, Domien96, peterpsv, Goteki5, Knurft, milan2, bassiebaan, thiesie, layen22 en mark145nl!

Gefeliciteerd!

Er was ook nog een sudoku. De oplossing van de sudoku vind je in de tekst hieronder die je uit kunt klappen.
 Klik hier voor de sudoku
Afbeelding
Felicitaties RuneScape
___________

Wij feliciteren...

TFWRacerZ met 92 Runecrafting
Who_0ps met 70 Strenght
Ilogout met met 200.000.000 Thieving exp
Star fibes met 93 Firemaking
Mtotheax met 99 Mining en 2100 total
Odius33 met z'n Dungeoneering levels
Unrealking met 99 Prayer
Beat My 10Hp met 92 Woodcutting
1gotenks246 met het behalen van Desert Treasure
Get the ep met 85 Magic
MrHa0 met 88 Summoning
En natuurlijk de rest die een leuke prestatie behaald heeft!

Verjaardagen mei
___________

Ook in mei zijn er weer heel veel mensen jarig! Wij feliciteren..

Longsword448, Ezraah, Survivor Man, Rowdy, Edwin, NL 4 Ranger, Boerenbelg, KaraKoen, Skeven, Sherwoodegi, 38Rang3d38, Feppie64, Ruben.Jb, Milan2, Blasterzone, Im_The_Eye, Wanger92, Guusdevries, Cel190, Hitmaster5, Blackduvel, Lars1216, Hidde Kata, Sho e5, Zazou108, Nikki, Tim, Vallie80 Rs, Roman, Martus, Leroyy, Gametodeath, Corsi, Jake', Shea, Vlakkie, Thommie68, P23war, Diondebeste, Tomato, Only COB, Rikqersf, TakiMM, Zonnepitje, Mptje1, Mastered Me, Ingewel, Tom, Stig, Avenged Soul, Fightagent en Seablast!

Niet te vergeten dat onze eigen site ook jarig is deze maand! Gefeliciteerd Lunagang met je zesde levensjaar!

RuneFest
___________

Op 28 augustus gaat Jagex het eerste grote real life evenement Plaatjeooit houden. Het zal plaatsvinden in de hoofdstad van het Verenigd Koninkrijk: Londen. Je moet 16 jaar of ouder zijn om er binnen te kunnen komen en 18 jaar of ouder zijn om alcohol te kunnen nuttigen. Een aantal mensen van Ltf hebben gezegd dat ze graag naar het evenement toe willen. Er komt binnenkort ook een wedstrijd om kaartjes te winnen voor RuneFest, je moet dan een klein verhaaltje of een klein filmpje maken. Er is nu nog niet zoveel informatie bekend over het evenement, maar meer informatie zal spoedig komen volgens Jagex!

De prijzen op een rijtje:
  • Toegangsprijs: ongeveer €90,-
  • Een retourtje Londen vanaf een willekeurig trein station binnen Nederland: €100,-*
  • Boot, retourtje(Hoek van Holland-Harwich): €80,-*
  • Vliegtuig, retourtje: €80,-
Het verleden van RuneScape
___________

Misschien heb je vroeger wel eens RuneScape gespeeld, het zal ons niets verbazen als je zegt dat RuneScape door de jaren heen anders is geworden. Dit is een artikel over RuneScape door de jaren heen, leuk om te lezen voor zowel nieuwe als oude spelers!

Terug naar 1998. Andrew Gower, de bedenker van RuneScape begon op een klein kamertje te denken over een nieuw spel, een avonturenspel dat vooral gebaseerd zou zijn op het verleden. DeviousMud noemde hij het, een probeersel dat niet veel voorstelde.
Afbeelding
In 1999 kwam er een verbeterde versie van DeviousMud uit, maar het zag er nog niet zo mooi uit. Rond 2000 begon Andrew aan een nieuw spel te werken dat beter moest worden dan DeviousMud: RuneScape.

Het begon allemaal met RuneScape classic dat nu nog steeds door een zeer klein aantal mensen gespeeld wordt. RuneScape kreeg al wat spelers, maar nog niet zoveel. Er moest een nog beter spel komen: RuneScape 2, het hedendaagse RuneScape waarin wij beestjes oproepen en grotten onderzoeken.
Afbeelding
Er werd in een peiling gevraagd aan de spelers of ze RuneScape 2 voor Kerst online wilden zien of na Kerst. Natuurlijk stemde de meerderheid op voor Kerst waardoor RuneScape 2 in december 2003 vrijgegeven werd. Eindelijk werd RuneScape overzichtelijker.
Afbeelding
Welcome to RuneScape
RuneScape was natuurlijk nog niet zo groot als hedendaags. Plekken als Piscatoris, Feldip Hills, Isafdar en Morytania bestonden nog niet. Rellekka en omgeving waren er ook nog niet, maar volgden toch best snel.

Een nieuwe quest, leuk! Watchtower. Laten we die eens doen. Wat zien we daar? Blue dragons! Cool!
Afbeelding
Blue Dragons
Of toch maar fire giants in de Baxtorian Falls?
Afbeelding
Tijd om te banken, op naar Al-Kharid, waar de bank van RuneScape zich bevindt.
Afbeelding
Gelukkig kwamen er later meer banks in RuneScape, maar ook kisten die als bank dienen, zoals in Castle Wars. Meteen even een potje Castle Wars doen?
Afbeelding
Castle Wars
Wat moet ik nou zonder Grand Exchange? Nou, wat dacht je van world 2? Je herkent het vast nog wel! Ook werd world 2 veel gebruikt voor merchanten, maar helaas ook door bots en scammers.
Afbeelding
Falador, world 2
Ook werd er veel geruild in world 1, Varrock. De Grand Exchange bestond nog niet, de grote ruilplek daar was de bank van Varrock. Ook hier waren helaas scammers en botters die spullen probeerden te stelen/verkopen.
Afbeelding
De holiday en random events mogen natuurlijk ook niet vergeten worden. Diango's Workshop bijvoorbeeld, of het paasevenement in Varrock! Ook was er een random event waarbij je dood kon gaan als je niet snel genoeg was, die is alleen niet meer. Veel mensen schrokken daar namelijk van. Ook was er een random event met een kerk, ook deze is er niet meer. Wel kun je de kerk nog zien naast de grot van de quest Eagles' Peak!
Afbeelding

Afbeelding]
De icoontjes van bijvoorbeeld de inventory werden aangepast, ze zagen er meteen een stuk beter uit.
Afbeelding
Al snel kwamen er meer gebieden uit. Morytania, Isafdar (met Prifddinas dat hedendaags nog steeds gesloten is!), Rellekka enzovoort. Natuurlijk hoorden daar ook wat quests bij, en soms kwamen er zelfs nieuwe activity's op die plekken, zoals Barrows!
Afbeelding
Ranged trainen in Canifis
En toen kwam het: het papier van de chatbox verdween en werd moderner gemaakt voor de clan chat. Dit gebeurde allemaal in 2007. De oude stijl van RuneScape verdween al snel daardoor. Toch heeft het ook veel voordelen, je kunt er namelijk meer tekst in kwijt en je hoeft niet steeds te scrollen.
Afbeelding
Kerstevenement 2008 met de nieuwe chatbox
Op 1 juli 2008 gebeurde het dan, RuneScape HD werd uitgebracht! Deze nieuwe graphics waren ook echt nieuw voor RuneScape. Er waren natuurlijk veel bugs op het begin, maar alles werd opgelost. Jagex had ook al meteen een filmpje online gezet over RuneScape High Detail, die is hieronder te bekijken.
Daemonheim is een goed voorbeeld van een modern deel in RuneScape. Het ziet er mooi uit en is goed bedacht. Ook zullen de particles binnenkort in RuneScape komen en natuurlijk het nieuwe water, water dat ook echt op water lijkt!
Afbeelding
Hier nog een plaatje uit 2004 en 2010 die op precies dezelfde plekken genomen zijn.
Afbeelding

Afbeelding
En zo is RuneScape uitgegroeid tot wat het nu is. Groot, maar ook klein vergeleken met de toekomst. Er zijn nog hartstikke veel delen niet uitgegeven. Ook met de verbeterende techniek zal Jagex in de toekomst meer uit kunnen brengen. Wie weet vliegen of rijden we straks wel in roflcopters en/of spaceauto's?
Gebruikersavatar
Rotje
Ex-moderator
Berichten: 7204
Lid geworden op: woensdag 7 maart 2007, 20:35
RS: Zabky (OSRS)

Re: Mei 2010 - Lente!

Bericht door Rotje »

Mooi! - groot en veel plaatjes O.O

Vooral het verleden van Runescape was leuk :)
Plaatjes kijken blijft altijd leuk, hoe oud je ook bent :-$
Laatst gewijzigd door Rotje op zaterdag 1 mei 2010, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Max OwnzU
Berichten: 666
Lid geworden op: zondag 10 januari 2010, 18:16
RS: WastedXP (p2p)
Clan: Teak
Oude naam: Jamajo pwn

Re: Mei 2010 - Lente!

Bericht door Max OwnzU »

Weer leuk :D Ik sta btw bij goede inzending :) Maar wanneer komt de uitslag van paaseieren prijsvraag en wordt bekend gemaakt wie de membships wint etc :D ? :P
Speelt weer RuneScape. Ign: WastedXP
Poekies
Adviseur
Berichten: 13571
Lid geworden op: maandag 12 december 2005, 17:20
RS: Poekies (p2p)

Re: Mei 2010 - Lente!

Bericht door Poekies »

Zodra Feppie toegang heeft tot het deel waar alles opgeslagen is.

Meer informatie kan je in 't volgende topic vinden, vanaf die pagina:
http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... 1#p2163191
Afbeelding
Klik hier voor een guide die eens wat anders is dan anders, de leuke questitemguide ^^
Japeroen386
Berichten: 5546
Lid geworden op: donderdag 10 juli 2008, 21:58
RS: Gestopt

Re: Mei 2010 - Lente!

Bericht door Japeroen386 »

R.I.P. de goeie oude tijd... :(
Ik kreeg bijna tranen in mijn ogen bij die plaatjes 8-[
Laatst gewijzigd door Japeroen386 op zaterdag 1 mei 2010, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Quitted 27/04/2012.
Koen xD
Berichten: 3469
Lid geworden op: donderdag 3 juli 2008, 12:07
RS: Jublex Inc (p2p)
Clan: True Maxed
Oude naam: Jublex Inc
Contacteer:

Re: Mei 2010 - Lente!

Bericht door Koen xD »

WOW! hier zijn we wel een maandje mee zoet! snel lezen!
Phinkstars
Berichten: 1920
Lid geworden op: vrijdag 16 maart 2007, 7:25

Re: Mei 2010 - Lente!

Bericht door Phinkstars »

Ooo wat leuk ik sta in de krant :D/
En een retourtje London kost trouwens maar 6 euro!
ruurd22
Berichten: 530
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 19:17
Clan: None

Re: Mei 2010 - Lente!

Bericht door ruurd22 »

In dit topic vind je veel verdrietige mensen. Ze hebben spullen verloren in Runescape..
Letter: L
skelleton123
Berichten: 803
Lid geworden op: woensdag 14 maart 2007, 7:38
RS: Tyrion Drake (p2p)
Clan: MiningGolds - Oud-E
Contacteer:

Re: Mei 2010 - Lente!

Bericht door skelleton123 »

Ik ben ook jarig in mei en ik sta er niet bij :'(
mooie editie btw ;)

~J
Gebruikersavatar
SkillingX
Berichten: 835
Lid geworden op: zaterdag 5 december 2009, 21:45
Clan: No clan :x

Re: Mei 2010 - Lente!

Bericht door SkillingX »

Prachtige krant. Begint elke keer beter te worden!

Ga zo door! :)
Afbeelding
Mtotheax
Ex-chatmoderator
Berichten: 3684
Lid geworden op: dinsdag 30 oktober 2007, 17:18
RS: Mtotheax (p2p)

Re: Mei 2010 - Lente!

Bericht door Mtotheax »

Weer een top krant!

Ga zo door :D!
Afbeelding
krikstink
Berichten: 72
Lid geworden op: maandag 18 januari 2010, 17:53
Clan: Shiningpaladins
Contacteer:

Re: Mei 2010 - Lente!

Bericht door krikstink »

paar plaatjes van vroeger herkende ik nog wel:P

alleen 1 ding wordt nog vergeten in de krant.. dat de Wildy verdween was wel 1 van de grootste drama's in RuneScape.
.:: 99 Cooking 16/12/09 ::.
[/size]
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jens 1120
Berichten: 24
Lid geworden op: zaterdag 20 december 2008, 14:52
Clan: Honor and Duty

Re: Mei 2010 - Lente!

Bericht door Jens 1120 »

Leuke editie (opnieuw)

Ik speel sinds 2008 RuneScape dus het is best leuk om eens te zien hoe het daarvoor eigenlijk was, leuk gedaan. =D>

Jens.
Proud owner of the fletching skillcape since 04/08/2010
Proud owner of the woodcutting skillcape since 23/09/2010
Proud owner of the cooking skillcape since 13/04/2011
Dann
Berichten: 884
Lid geworden op: donderdag 25 maart 2010, 18:10
RS: Gestopt
Clan: Skill 2 Kill

Re: Mei 2010 - Lente!

Bericht door Dann »

Die geschiedenis was echt leuk! :D
Erg leuk gedaan. =D>
Afbeelding
hellorex13
Berichten: 4
Lid geworden op: woensdag 23 december 2009, 10:44

Re: Mei 2010 - Lente!

Bericht door hellorex13 »

ik wist nog een sni da runescape zo hete(mud scape of zoiets)
Sky zef ]
Berichten: 193
Lid geworden op: dinsdag 1 december 2009, 17:13

Re: Mei 2010 - Lente!

Bericht door Sky zef ] »

hawtie 8-[
RSN: qSolar
Vinci pl0x schreef: en toen moest ik mijn beeldscherm weer schoonmaken, omdat ik gelijk alles had ondergespoten toen ik die groene pixels zag.
Afbeelding
uffert
Berichten: 1662
Lid geworden op: donderdag 10 april 2008, 17:42
RS: Gestopt

Re: Mei 2010 - Lente!

Bericht door uffert »

sweet old memories :D

Toegevoegd na 1 seconden:

sweet old memories :D
mark145nl
Berichten: 4055
Lid geworden op: woensdag 5 juli 2006, 21:11
Clan: lunagang

Re: Mei 2010 - Lente!

Bericht door mark145nl »

leuke krant weer.
vooral al die oude pics.
Sky zef ]
Berichten: 193
Lid geworden op: dinsdag 1 december 2009, 17:13

Re: Mei 2010 - Lente!

Bericht door Sky zef ] »

Nostalgie #-o
RSN: qSolar
Vinci pl0x schreef: en toen moest ik mijn beeldscherm weer schoonmaken, omdat ik gelijk alles had ondergespoten toen ik die groene pixels zag.
Afbeelding
Gebruikersavatar
consoles
Berichten: 1
Lid geworden op: zaterdag 1 mei 2010, 16:57
Clan: geen

Re: Mei 2010 - Lente!

Bericht door consoles »

mooie lunagraaf vooral dat stukje met dat nieuwe water waar jullie het over hadden.. en over runscape 2 ik was al vergeten hoe het eruit zag :oops:
Gesloten