Elemental Workshop IV (Quest)

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
Exoemo
Berichten: 1851
Lid geworden op: dinsdag 5 augustus 2008, 14:12
Clan: ELlTE

Elemental Workshop IV (Quest)

Bericht door Exoemo »

Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld
Lengte: Gemiddeld
Vereisten: Je hebt level 40 mining en level 33 ranged nodig. Ook moet je Elemental workshop III hebben voltooid. Je moet een monsters van combat 52 kunnen doden.
Benodigde spullen: Battered key, Pickaxe, Hammer
Startpunt: Ga met je battered key in de elemental workshop in Seers' Village. Ga hierna 2 keer de ladder af en open een kastje in de muur in het westen. Hier vind je een boek.
PlaatjePak het boek en doorzoek het. Je zal zien hoe je tot bij de soul door moet geraken, en er staat ook iets in over de blood door. Voor de soul door te openen moet je wel de 3 sloten zien open te krijgen. In het boek staat exact geschreven hoe je dat moet doen. Hak eerst met je pickaxe de rockslide door en wandel verder naar de soul door. Inspecteer de 3 sloten. Voor het eerste slot te openen moet je verschillende machines binnen een bepaalde tijd laten werken. Voor het 2de slot heb je 3 body bars nodig om het te openen en voor het derde slot moet je zorgen voor een mind shield om het te openen. Onderin de grot bevinden zich allemaal Elemental Golems die elks 4 coal en een elemental ore droppen. Naast de soul door zijn er 3 hendels. Je kan ze overhalen om te beginnen bij het openen van een slot. Hieronder staat hoe je elk slot opent, je mag ze in willekeurige volgorde doen.

Slot 1
Voor slot 1 moet je verschillende machines activeren binnen 3 minuten. Haal de zuidelijkste hendel aan de soul door over en je krijgt een briefje en een timer. Aan de timer kan je zien hoeveel tijd je nog hebt en op het briefje kan je zien welke machines je nog moet activeren. Je zal zien dat de machine achter de body door uitvalt, en je hem opnieuw moet aanzetten om de big red button in te drukken, als de machine al aanstond. Open nu snel de body deur en activeer de machine (zie Elemental Workshp III). Ga daarna naar de bovenste verdieping en activeer hier de machine in het oosten bij de Air Elementals. Open daarna de mind door in de onderste verdieping en activeer hier de machine in het westen. Ga snel terug naar de soul door en haal weer de zuidelijkste hendel over. 1 Slot is er nu af en er valt een experience tome ter waarde van 1000 experience in eender welke skill uit het slot.Plaatje

Slot 2
Haal de middelste hendel over en er verschijnen 3 gleuven. Ga een verdieping naar beneden via de trap in het noorden en dood 3 Elemental Golems, raap de ores op en ga naar de bovenste verdieping. Maak 3 elemental bars via het fornuis bij de Fire Elementals. Ga hierna een verdieping naar beneden en leg een elemental bar op het karretje. Laat de kraan de bar oppakken via de hendels ernaast en drop met de kraan de elemental bar in de lave. Leg hem daarna weer op het karretje via de kraan. Haal de hendel in het midden over en haal de hendel het dichts bijzijnd bij het karretje over en haal daarna weer de hendel in het midden over. Haal de hendel bij de watertank over en draai 2 keer aan de Corkscrew lever. Haal hierna de hendel aan de watertank weer over. Draai nu aan de valve in het westen en daarna aan de valve in het oosten. Draai weer aan de valve in het oosten en daarna weer aan de valve in het westen. Haal de lever bij de watertank weer over en draai weer 2 keer aan de Corkscrew lever. Haal de lever bij de watertank weer over en daarna de hendel in het midden. Haal daarna weer de lever bij het karretje over en weer de lever in het midden. Pak nu je bar af het karretje en doe hetzelfde met je 2 andere bars. Ga daarna de ladder af en open de body deur. Maak met je 3 primed bars 3 body bars (zie elemental workshop III). Stop deze in de gleuven bij de soul door en het 2de slot gaat open. Ditmaal komt er een book of Smithing uit ter waarde van 2500 smithing experience.

PlaatjeSlot 3
Ga naar de soul door en haal de noordelijkste hendel over. Ga in het noorden een verdieping omlaag en door 2 Elemental Golems, raap de ores op. Ga naar de bovenste verdieping en ga naar de Fire Elementals, maak 2 elemental bars in het fornuis. Ga een verdieping omlaag en zet een elemental bar op het karretje. Je moet de kraan de bar laten oppakken en het in de lava laten dupen en het er vervolgens weer uit halen. Dit doe je via de hendels naast de kraan. Haal de hendel in het midden over en activeer de hendel bij het karretje. Haal daarna weer de hendel in het midden over en haal de lever bij de watertank over. Draai 2 maal aan de Corkscrew lever en haal de lever bij de watertank weer om. Draai nu aan de westelijke valve en daarna aan de oostelijke. Draai daarna weer aan de oostelijke valve en daarna aan de westelijke. Haal de hendel bij de watertank over en draai weer 2 keer aan de Corkscrew lever. Haal nu weer de hendel bij de watertank over en haal de hendel in het midden over. Haal nu de lever over waar het karretje nu is en doe dat daarna nog eens. Haal de hendel in het midden weer over en pak je bar af je karretje. Doe het zelfde proces met je andere bar en ga dan een verdieping naar beneden. Ga door de mind deur en leg de bar onder de extractor gun van de machine. Ga op de stoel zitten. Je krijgt nu een primed mind bar. Doe dit ook met je 2de bar en ga daarna weer naar de bovenste verdieping. Ga hier naar een workbench en use je mind bars op een workbench. Maak nu een schield en stop die in de gleuf bij de noordelijke hendel. Slot 3 gaat open en er valt een Teleport Gem (3) uit. Dit kan je 3X teloperten naar een locatie naar keuze. Deze locatie moet je op de world map die verschijnt als je het activeert aantikken.

Als je alle sloten hebt gekraakt moet je door de soul door gaan. Vermoord het monster dat hier is, hij dropt 2 Primed Bars. Stop deze in de buis en er zal een lichtstraal op je afgaan. Deze verlaagt je ranged level met 33 levels. Stop ook je 2de primed bar door de buis en ga naar de onderste verdieping van de workshop, waar ook de Elemental Golems zijn. Hier zie je de 2 Soul Bars liggen die jij hebt gecreëerd. Ga naar de bovenste verdieping van de workshop en use je soul bars op een workbench. Er zal plotseling een boek verschijnen. Hier staat in hoe je legs van elemental, mind, body en soul bars maakt. Use je soul bars weer op een workbench en maak legs. Je quest is nu voltooid.

Quest points: 1
Beloning: 12.500 Smithing Experience, Teleport Gem (3), Book of Smithing ter waarde van 2.500 Smithing Experience, Experience Tome ter waarde van 1.000 experience, toegang tot het maken van soul armour. Een soul shield bied bescherming tegen Skeletal Wyverns en Dragons. Ook heeft elk kledingsstuk van soul 3% kans dat het een aanval afweert en terugkaatst naar een tegenstander. Met een volledig setje soul heb je dus 12% kans dat het een aanval afweert en terugkaatst naar de tegenstander.
Laatst gewijzigd door Exoemo op vrijdag 28 mei 2010, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaatje
JOIN ELLTE

EN ONTVANG !!!GRATIS!!!

EEN EIGEN LUXE-CITADEL
EEN EIGEN BATTLEFIELD
EEN EIGEN PARTY ROOM
EEN EIGEN THEATRE
EEN EIGEN BONUS XP RING
EEN EIGEN CLAN AVATAR

Klap uit...
Chaossie
Berichten: 1623
Lid geworden op: vrijdag 11 december 2009, 19:19

Re: Elemental Workshop IV (Quest)

Bericht door Chaossie »

zeer mooi alleen vind ik de soul reward wat bagger, 20% is veel te veel
Boe!
jens9
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 16 augustus 2008, 15:27
Clan: geen

Re: Elemental Workshop IV (Quest)

Bericht door jens9 »

De volgorde van de rewards heeft altijd al een logische volgorde gehad:
- elemental -> shield
- mind -> helm
- body -> body

De volgende rewards zou dus vermoedelijk iets met cosmic te maken moeten hebben. Even het rijtje afmaken:

- elemental -> shield
- mind -> helm
- body -> body
- cosmic
- chaos -> legs
- astral
- nature
- law
- death
- blood
- soul

Als rewards stel ik voor om deze keer twee rewards te zetten namelijk cosmic (?) en chaos legs.

(Voor een tweede quest een reward met astral en nature, derde law en dead, vierde: blood en soul)
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: Elemental Workshop IV (Quest)

Bericht door SkyTeam »

Mooi!
Exoemo
Berichten: 1851
Lid geworden op: dinsdag 5 augustus 2008, 14:12
Clan: ELlTE

Re: Elemental Workshop IV (Quest)

Bericht door Exoemo »

jens9 schreef:De volgorde van de rewards heeft altijd al een logische volgorde gehad:
- elemental -> shield
- mind -> helm
- body -> body

De volgende rewards zou dus vermoedelijk iets met cosmic te maken moeten hebben. Even het rijtje afmaken:

- elemental -> shield
- mind -> helm
- body -> body
- cosmic
- chaos -> legs
- astral
- nature
- law
- death
- blood
- soul

Als rewards stel ik voor om deze keer twee rewards te zetten namelijk cosmic (?) en chaos legs.

(Voor een tweede quest een reward met astral en nature, derde law en dead, vierde: blood en soul)
Je vergeet iets belangrijk, alle elementen (mind & body) heeft iets met het menselijk lichaam te maken. Cosmic, astral, nature en law niet. Death, blood en soul hebben wel iets met het menselijk lichaam te maken!
Plaatje
JOIN ELLTE

EN ONTVANG !!!GRATIS!!!

EEN EIGEN LUXE-CITADEL
EEN EIGEN BATTLEFIELD
EEN EIGEN PARTY ROOM
EEN EIGEN THEATRE
EEN EIGEN BONUS XP RING
EEN EIGEN CLAN AVATAR

Klap uit...
jens9
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 16 augustus 2008, 15:27
Clan: geen

Re: Elemental Workshop IV (Quest)

Bericht door jens9 »

exoemo schreef:
jens9 schreef:De volgorde van de rewards heeft altijd al een logische volgorde gehad:
- elemental -> shield
- mind -> helm
- body -> body

De volgende rewards zou dus vermoedelijk iets met cosmic te maken moeten hebben. Even het rijtje afmaken:

- elemental -> shield
- mind -> helm
- body -> body
- cosmic
- chaos -> legs
- astral
- nature
- law
- death
- blood
- soul

Als rewards stel ik voor om deze keer twee rewards te zetten namelijk cosmic (?) en chaos legs.

(Voor een tweede quest een reward met astral en nature, derde law en dead, vierde: blood en soul)
Je vergeet iets belangrijk, alle elementen (mind & body) heeft iets met het menselijk lichaam te maken. Cosmic, astral, nature en law niet. Death, blood en soul hebben wel iets met het menselijk lichaam te maken!
Elemental heeft toch ook niets met het lichaam te maken.

Extra informatie:

Elemental Runes [Elemental Workshop I] [Shield]
Air
Water
Earth
Fire

Combat Runes
Mind [Elemental Workshop II] [Helm]
Chaos
Death
Blood

Other Runes
Body [Elemental Workshop III] [Body]
Cosmic
Astral
Nature
Law
Soul
Exoemo
Berichten: 1851
Lid geworden op: dinsdag 5 augustus 2008, 14:12
Clan: ELlTE

Re: Elemental Workshop IV (Quest)

Bericht door Exoemo »

jens9 schreef:
exoemo schreef:
jens9 schreef:De volgorde van de rewards heeft altijd al een logische volgorde gehad:
- elemental -> shield
- mind -> helm
- body -> body

De volgende rewards zou dus vermoedelijk iets met cosmic te maken moeten hebben. Even het rijtje afmaken:

- elemental -> shield
- mind -> helm
- body -> body
- cosmic
- chaos -> legs
- astral
- nature
- law
- death
- blood
- soul

Als rewards stel ik voor om deze keer twee rewards te zetten namelijk cosmic (?) en chaos legs.

(Voor een tweede quest een reward met astral en nature, derde law en dead, vierde: blood en soul)
Je vergeet iets belangrijk, alle elementen (mind & body) heeft iets met het menselijk lichaam te maken. Cosmic, astral, nature en law niet. Death, blood en soul hebben wel iets met het menselijk lichaam te maken!
Elemental heeft toch ook niets met het lichaam te maken.

Extra informatie:

Elemental Runes [Elemental Workshop I] [Shield]
Air
Water
Earth
Fire

Combat Runes
Mind [Elemental Workshop II] [Helm]
Chaos
Death
Blood

Other Runes
Body [Elemental Workshop III] [Body]
Cosmic
Astral
Nature
Law
Soul
Je hebt Elemental (Voor het activeren van de machines), Mind (Menselijk lichaam) en Body (Menselijk lichaam)
Plaatje
JOIN ELLTE

EN ONTVANG !!!GRATIS!!!

EEN EIGEN LUXE-CITADEL
EEN EIGEN BATTLEFIELD
EEN EIGEN PARTY ROOM
EEN EIGEN THEATRE
EEN EIGEN BONUS XP RING
EEN EIGEN CLAN AVATAR

Klap uit...
jens9
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 16 augustus 2008, 15:27
Clan: geen

Re: Elemental Workshop IV (Quest)

Bericht door jens9 »

exoemo schreef:
jens9 schreef:
exoemo schreef:
jens9 schreef:De volgorde van de rewards heeft altijd al een logische volgorde gehad:
- elemental -> shield
- mind -> helm
- body -> body

De volgende rewards zou dus vermoedelijk iets met cosmic te maken moeten hebben. Even het rijtje afmaken:

- elemental -> shield
- mind -> helm
- body -> body
- cosmic
- chaos -> legs
- astral
- nature
- law
- death
- blood
- soul

Als rewards stel ik voor om deze keer twee rewards te zetten namelijk cosmic (?) en chaos legs.

(Voor een tweede quest een reward met astral en nature, derde law en dead, vierde: blood en soul)
Je vergeet iets belangrijk, alle elementen (mind & body) heeft iets met het menselijk lichaam te maken. Cosmic, astral, nature en law niet. Death, blood en soul hebben wel iets met het menselijk lichaam te maken!
Elemental heeft toch ook niets met het lichaam te maken.

Extra informatie:

Elemental Runes [Elemental Workshop I] [Shield]
Air
Water
Earth
Fire

Combat Runes
Mind [Elemental Workshop II] [Helm]
Chaos
Death
Blood

Other Runes
Body [Elemental Workshop III] [Body]
Cosmic
Astral
Nature
Law
Soul
Je hebt Elemental (Voor het activeren van de machines), Mind (Menselijk lichaam) en Body (Menselijk lichaam)
Dat zou ook kunnen maar dan denk ik dat de rewards active/passive worden gericht. Mind -> combatspell , Body -> curse spell. Dan zou de afsluit altijd al Blood/Soul zijn. Maar als het volgens jou systeem gaat kan de volgende rewards nooit blood/soul zijn gezien zoals je hebt gezegd gezien death ook bij het menselijk lichaam hoort. Dan zou de volgende rewards iets met death te maken moeten hebben.

Nieuw schema:
Elemental
Mind
Boddy
Death
Blood/Soul

Gezien we al verschillende armoredelen als rewards hebben zou de volgende reward dan death legs moeten zijn.

Aan de andere kant als je niet boddy gericht gaat zou de volgende rewards iets met cosmic te maken hebben:
Mind -> combatspell , Body -> curse, Cosmic -> enchanted
Exoemo
Berichten: 1851
Lid geworden op: dinsdag 5 augustus 2008, 14:12
Clan: ELlTE

Re: Elemental Workshop IV (Quest)

Bericht door Exoemo »

jens9 schreef:
exoemo schreef:
jens9 schreef:
exoemo schreef:
jens9 schreef:De volgorde van de rewards heeft altijd al een logische volgorde gehad:
- elemental -> shield
- mind -> helm
- body -> body

De volgende rewards zou dus vermoedelijk iets met cosmic te maken moeten hebben. Even het rijtje afmaken:

- elemental -> shield
- mind -> helm
- body -> body
- cosmic
- chaos -> legs
- astral
- nature
- law
- death
- blood
- soul

Als rewards stel ik voor om deze keer twee rewards te zetten namelijk cosmic (?) en chaos legs.

(Voor een tweede quest een reward met astral en nature, derde law en dead, vierde: blood en soul)
Je vergeet iets belangrijk, alle elementen (mind & body) heeft iets met het menselijk lichaam te maken. Cosmic, astral, nature en law niet. Death, blood en soul hebben wel iets met het menselijk lichaam te maken!
Elemental heeft toch ook niets met het lichaam te maken.

Extra informatie:

Elemental Runes [Elemental Workshop I] [Shield]
Air
Water
Earth
Fire

Combat Runes
Mind [Elemental Workshop II] [Helm]
Chaos
Death
Blood

Other Runes
Body [Elemental Workshop III] [Body]
Cosmic
Astral
Nature
Law
Soul
Je hebt Elemental (Voor het activeren van de machines), Mind (Menselijk lichaam) en Body (Menselijk lichaam)
Dat zou ook kunnen maar dan denk ik dat de rewards active/passive worden gericht. Mind -> combatspell , Body -> curse spell. Dan zou de afsluit altijd al Blood/Soul zijn. Maar als het volgens jou systeem gaat kan de volgende rewards nooit blood/soul zijn gezien zoals je hebt gezegd gezien death ook bij het menselijk lichaam hoort. Dan zou de volgende rewards iets met death te maken moeten hebben.

Nieuw schema:
Elemental
Mind
Boddy
Death
Blood/Soul

Gezien we al verschillende armoredelen als rewards hebben zou de volgende reward dan death legs moeten zijn.

Aan de andere kant als je niet boddy gericht gaat zou de volgende rewards iets met cosmic te maken hebben:
Mind -> combatspell , Body -> curse, Cosmic -> enchanted
Je moet niet altijd je gelijk proberen te halen, want ik pak soul omdat het bevestigd is dat dat er komt (altans, dat zei Frankos in het Update Lounge topic)!
Plaatje
JOIN ELLTE

EN ONTVANG !!!GRATIS!!!

EEN EIGEN LUXE-CITADEL
EEN EIGEN BATTLEFIELD
EEN EIGEN PARTY ROOM
EEN EIGEN THEATRE
EEN EIGEN BONUS XP RING
EEN EIGEN CLAN AVATAR

Klap uit...
jens9
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 16 augustus 2008, 15:27
Clan: geen

Re: Elemental Workshop IV (Quest)

Bericht door jens9 »

Ik wist niet dat het bevestigd was. Over dat gelijk hebben ik richt mijn uitspraken gewoon wat er reeds al was. Als soul nu werkelijk de laatste rewards word zou de rewards soul legs zijn gezien soul laatst geplaatst is er geen vervolgquest meer volgt. Tenzij er natuurlijk nieuwe runes bijkomen. Alleen als de rewards reeds bekend zijn zou logisch gezien het concept van ELW IV er reeds zijn waardoor deze suggestie volgens mij zinloos word.
Robi
Berichten: 942
Lid geworden op: zondag 19 juli 2009, 18:30
RS: Gestopt

Re: Elemental Workshop IV (Quest)

Bericht door Robi »

Ziet er goed uit!
Alleen de reward vind ik wat te veel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jobbon
Berichten: 381
Lid geworden op: woensdag 16 mei 2007, 18:14

Re: Elemental Workshop IV (Quest)

Bericht door jobbon »

het is waarschijnlijk soul aangezien de mind de link is tussen body en soul zou het logisch zijn laatste deel soul te maken
Dissaboy
Ex-moderator
Berichten: 16918
Lid geworden op: woensdag 16 december 2009, 18:00
RS: Dissaboy (f2p)
Oude naam: Hardwell
Contacteer:

Re: Elemental Workshop IV (Quest)

Bericht door Dissaboy »

Hmm ziet er goed uit misschien nog een beetje uitwerken maar ik vind hem leuk. ;)
Quest n Slay
Berichten: 1563
Lid geworden op: maandag 28 april 2008, 23:25
Oude naam: kidsboys2

Re: Elemental Workshop IV (Quest)

Bericht door Quest n Slay »

gaat dit topic nou over de reward of over de inhoudelijke quest die exoemo bedacht heeft?

ik vind die reward sowieso wel leuk bedacht, maar dat is inderdaad niet erg redelijk.
Verder vind ik de inhoud van de quest leuk bedacht en sta ik al te popelen om em te doen, al is dat... nooit :(
wagen1000
Berichten: 195
Lid geworden op: zondag 24 mei 2009, 8:57
RS: wagen100 (p2p)
Clan: -

Re: Elemental Workshop IV (Quest)

Bericht door wagen1000 »

nice gemaakt goed uitgewerkt....
de reward is ook wel goed maar soul ding mag wel wat minder 8-)
Afbeelding owner of de fletchiing skill cape sinds: 22 november 2010
Afbeelding
Robert Gx
Chatmoderator
Berichten: 1935
Lid geworden op: zaterdag 7 juni 2008, 9:56
RS: Robert Gx (p2p)
Clan: Dai-Gurren Dan

Re: Elemental Workshop IV (Quest)

Bericht door Robert Gx »

Goed idee!
Maar ik denk dat er eerder 33 prayer vanaf moet gaan i.p.v ranged.
Want soul (ziel) hoort denk ik meer bij prayer.
Ik denk ook dat de teleport gem overpowered is. Tenzei je hem niet kunt opladen.
Maar dan is ie eigenlijk een beetje nutteloos. Dus ik zou dit doen:
Of hij is heel moeilijk op te laden,
of hij moet naar 1 vaste plek (zoals de elemental workshop) teleporteren.
AfbeeldingPlaatje
Exoemo
Berichten: 1851
Lid geworden op: dinsdag 5 augustus 2008, 14:12
Clan: ELlTE

Re: Elemental Workshop IV (Quest)

Bericht door Exoemo »

the big X schreef:Goed idee!
Maar ik denk dat er eerder 33 prayer vanaf moet gaan i.p.v ranged.
Want soul (ziel) hoort denk ik meer bij prayer.
Ik denk ook dat de teleport gem overpowered is. Tenzei je hem niet kunt opladen.
Maar dan is ie eigenlijk een beetje nutteloos. Dus ik zou dit doen:
Of hij is heel moeilijk op te laden,
of hij moet naar 1 vaste plek (zoals de elemental workshop) teleporteren.
Je kan hem niet opladen.
Plaatje
JOIN ELLTE

EN ONTVANG !!!GRATIS!!!

EEN EIGEN LUXE-CITADEL
EEN EIGEN BATTLEFIELD
EEN EIGEN PARTY ROOM
EEN EIGEN THEATRE
EEN EIGEN BONUS XP RING
EEN EIGEN CLAN AVATAR

Klap uit...
Rune Blow
Berichten: 3603
Lid geworden op: donderdag 26 maart 2009, 19:09
RS: Pietzaa (p2p)
Clan: Lunatip
Oude naam: Cowl Heaven

Re: Elemental Workshop IV (Quest)

Bericht door Rune Blow »

Ziet er goed uit! Strax nog even doorlezen.
Gebruikersavatar
coolejos1
Berichten: 128
Lid geworden op: vrijdag 16 juli 2010, 21:03

Re: Elemental Workshop IV (Quest)

Bericht door coolejos1 »

eehh het zou beter elemental workshop V moeten noemen. :D
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: Elemental Workshop IV (Quest)

Bericht door SkyTeam »

coolejos1 schreef:eehh het zou beter elemental workshop V moeten noemen. :D
Vergeet niet dat deze quest bijna een jaar geleden is gemaakt ;) .
Plaats reactie