Editie 14 - September 2010

Lees hier de reeds uitgebrachte edities van de krant van Lunagang, genaamd 'De Lunagraaf'. Nieuwe edities zullen niet meer worden uitgebracht.
Forumregels
Welkom in het journalistieke forumdeel van het Lunagang tipforum! Voor informatie over de Lunagraaf, klik hier.
Redactie
Berichten: 119
Lid geworden op: maandag 24 augustus 2009, 21:54

Editie 14 - September 2010

Bericht door Redactie »

September 2010
Editie veertien
Afbeelding
Wist je dat...
De questnaam A Void Dance voor avoidance staat? Dat betekent in het Engels vermijden. Dat klopt ook wel, je moet namelijk tijdens de quest een eventuele toekomstige plaag uit Falador vermijden!

Voorwerpendatabank
Nieuws over de voorwerpendatabank: er zitten nu 7165 voorwerpen in de databank. We hopen de databank binnen een aantal maanden online te zetten, op z'n vroegst deze maand. Er zijn verder amper veranderingen.

Inhoud - September 2010
__________
  • Artikel van de maand - Construction
  • Elite Treasure Trails
  • Verjaardagen september
  • Twee sudoku's
  • Winnaars codepuzzel - Juni
  • Puzzel van de maand
  • Opmerkelijke inzendingen
  • Sollicitaties voor moderator
  • Hit marks
  • Varrock
  • Mod Davo stopt
  • Runescape Peilingen
  • Het Zomerfestival
  • Het Bonus-XP-weekend
  • Verslag Runefest
  • Tipforummer van het kwartaal!
  • Verano
  • Prestaties RuneScape
Artikel van de maand - Construction
__________

Construction is een skill die is vrijgekomen op 31 mei 2006. Voordat de skill uitkwam zou het Carpentry gaan heten. Echter, je kon meer doen dan wat deze naam betekende, timmeren, dus de naam werd Construction.

PlaatjeOm te beginnen met de skill moest je een huis kopen voor 1.000 gp. Een teken dat de skill dus duur zou gaan worden. Dat bleek ook zo te zijn. Om de skill naar 99 te trainen moest je minimaal 100 miljoen pietermannen dokken. En alsof dat niet genoeg was, je huis was niet eens compleet! Daarvoor mocht je nog een paar honderd miljoen opzij schuiven. Toen je je huis gekocht had, kon het feest beginnen.

De eerste levels waren al heel leuk om te trainen. Je had spijkers nodig. De spijkers gingen om de haverklap kapot, dus waarschijnlijk hadden de mensen al grote irritatie aan deze skill. Naarmate je hoger werd, hoefde je geen spijkers meer te gebruiken. Een opluchting voor de doorzetters.

Construction kent nog veel meer voordelen: Teleport portals, Teleport tablets maken, spullen in je kostuumkamer zetten, vechtkamertjes, je Barrows armour goedkoop repareren en natuurlijk een hoop plezier!

Alsof dat niet genoeg is, kwam er ook in 2009 een nieuwe kamer uit, een kamer voor je huisdieren. Hier kun je veilig je lieve diertjes laten spelen en voor zichzelf laten zorgen.

Wat ook nog erg handig is, is op level 75 een gilded altar maken. Een handig foefje om je Prayer een stuk sneller mee te trainen, mits de 2 bijbehorende burners aangestoken zijn. Veel mensen organiseren daarvoor een open huis, omdat de meeste mensen hier het level niet voor hebben of gewoon lui zijn. Hieronder zie je een plaatje hoe het een drukte vanjewelste kan zijn bij een open huis.

Nog veel plezier met Construction!
Afbeelding
Elite Treasure Trails
__________

In juli moesten we wachten op de nieuwe Treasure Trails. Op woensdag 4 augustus kwamen ze, na wat extra weken wachten, dan eindelijk in het spel. Er waren meer dan 150 nieuwe items en de 'grotere' monsters droppen nu ook naast level 3, ook level 4 clues. De nieuwe clues hebben een scan-optie, waarmee je ongeveer moet schatten waar je je volgende clue of beloning moet opgraven. Er kwam ook een hele nieuwe puzzel, de celtic knot. Bij deze knooppuzzel moet je 2 dezelfde runes onder elkaar krijgen bij de rode cirkels. Een lastig karweitje dus. Hieronder zie je een voorbeeld van deze puzzel.
Afbeelding
Er waren nieuwe beloningen voor alle levels beschikbaar. Je kunt nu zelfs een Book of War (Bandos), Book of Law (Armadyl) of zelfs een Ancient book (Zaros) maken. Deze hebben verschillende bonussen. Het boek van Bandos heeft meer stats voor melee, die van Armadyl heeft naast melee ook ranged stats en de Ancient book heeft naast melee ook magic als bonus erin zitten. De pagina's kun je kopen van spelers of zelf halen via een Treasure Trail (alle levels).

PlaatjeEr waren ook nieuwe spannende gevechten bij de nieuwe clues. Wat dacht je van een Guthix wizard? Deze meneer is kaal en valt met alle vechtstijlen aan. Oppassen geblazen dus! Je kunt hem namelijk tegenkomen bij alle graafopdrachten bij de level 4 clues. Met een Meerkat en een Fetch casket scroll ontwijk je die gemene tovenaars en kun je veilig je kistje openmaken.

Door de nieuwste clues zijn ook de richtlijnen van de beloningen veranderd. Je krijgt nu altijd een reward dat je alleen kan krijgen door een clue te doen. Helaas is de kans voor een duur voorwerp gelijk gebleven of misschien zelfs verlaagd. We wensen je veel geluk met alle clues oplossen en hopen natuurlijk dat je een mooi voorwerp krijgt!

Verjaardagen september
__________

Deze maand zijn er weer wat mensen jarig! Gefeliciteerd en natuurlijk een prettige verjaardag.

Stefano906, Anh Hao Yo, Blacksoldier, Ron, Feel Thiz, Icemenvp, The Prince Of Persia, Blowy2, Diaperheim, Riccmaster, I_Fail_Tank_I, S-a[gier9], Stefantjuh, Treasure Cove, R G O Archer, Clanig2, Bassie., Merlino, Darkjoris8, Vliegtuigje, De Jonathan, Longsword352, Timtim93Ltf, Homepage Dude, Nuub rules, Ja lars, R nged6, Robbom`, Flying Youri, Silliej, Escapethescream, Benoxiedade, Damien', SkillingMark, Rim', Faasse, Jordii, Leon`, Eilonwy, Blood Elf, Loliwo, Boypeace2, IStereo love en Wuppie26!

Twee sudoku's
__________

Deze maand zijn er 2 Sudoku's! We hebben er expres sterretjes in verstopt, want je moet weer een woord maken. Met de volgende code kun je natuurlijk de letters ontrafelen. Let op: ze staan niet in de goede volgorde!
1 = R, 2 = I, 3 = B, 4 = L, 5 = N, 6 = K, 7 = C, 8 = E, 9 = U.
De bedoeling van de Sudoku is vrij simpel. Je moet in alle rijen, kolommen en vakjes van 3x3 de cijfers 1 tot en met 9 invullen. Natuurlijk kunnen er dan geen twee zevens staan in een rij. Zoals eerder genoemd zijn de sterretjes een sleutel tot een bepaald woord. Elk cijfer bij een sterretje staat voor een letter, dat kun je hierboven in de code zien. De oplossing is een anagram en tevens iets uit RuneScape. We wensen je veel succes met het oplossen van deze puzzels!

Om je oplossing op te sturen, kun je Mystery een pb sturen. Een tipforumaccount is vereist. Gelieve ook in het begin van de titel van het bericht "Puzzel" zetten, zo is het makkelijker om het bericht terug te vinden. De winnaars komen in de krant te staan.
Afbeelding

Afbeelding
Winnaars codepuzzel - Juni
__________

Al een tijdje geleden is de codepuzzel verschenen, namelijk in de krant van juni. Dat betekent dat hier alsnog de winnaars komen van die puzzel.

De oplossing bestond uit vrij eenvoudige zinnen. Perfect voor een testpuzzel zoals deze. Ook bedankt voor jullie feedback over deze puzzel, we weten hoe we deze puzzel verder moeten doen. Het kan zomaar eens gebeuren dat de puzzel terugkomt! Hieronder vind je de oplossing.
1. Gefeliciteerd! Je hebt de eerste zin ontrafeld!

2. Lukt je de laatste zin ook?

3. Je mag nu de oplossingen sturen.
Diegene die de oplossing juist hadden, zie je hieronder.

Gefeliciteerd: iPans, Phinkstars, wilco129, kevin 1 d, Adel Allard, pk str 0wnd2, Jeroen, Jeroemaster, Emm0100, wouterenkris, Colinpk, ton765, Doland456, Domien96, frozeflame en 1stefan12!

Puzzel van de maand
__________
Afbeelding
Na de positieve reacties van de vorige puzzel hadden we enorm veel zin om een nieuwe te maken. De vorige puzzel ging echter alleen over de site. Deze puzzel gaat enkel en alleen over RuneScape (f2p). We gaan jullie niet vervelen met een lange tekst die je moet lezen voor je kan beginnen, dus lees snel verder zodat je eraan kan beginnen!

De bedoeling:
De puzzel bevat verschillende onderdelen. Hier even een overzicht:
1. Raad de schaduw
2. Waar zijn we?
3. Kaarten

Het spel:
Je krijgt alle opdrachten tegelijk. Je kan je antwoorden insturen door een PB'tje naar ons (redactie + The Sims33) te sturen. Wij geven punten per juist antwoord, de persoon met de meeste punten wint.
 Schaduwen
Uitleg: Hieronder zie je vijf plaatjes van schaduwen. Aan jou om te raden wat je in de schaduw ziet.
Let op: Probeer zo precies mogelijk te verifiëren wat je ziet!


Plaatje 1: Afbeelding
Plaatje 2: Afbeelding
Plaatje 3:Afbeelding
Plaatje 4: Afbeelding
Plaatje 5: Afbeelding
 Waar zijn we?
Uitleg: Waar zijn deze voorwerpen/plaatsen gelegen? Geef ons de naam van de stad.

Plaatje 1: Afbeelding
Plaatje 2: Afbeelding
Plaatje 3: Afbeelding
Plaatje 4: Afbeelding
Plaatje 5: Afbeelding
 Kaarten
Uitleg: Waar zijn we hier? Laat het ons weten, maar wees duidelijk!

Plaatje 1: Afbeelding
Plaatje 2: Afbeelding
Plaatje 3: Afbeelding
Plaatje 4: Afbeelding
Plaatje 5: Afbeelding
Opmerkelijke inzendingen
__________

Zoals altijd, een eigenlijk niet te missen onderdeel in de krant.
 Inzending 1
hallo (DIT BERICHT GAAT NIET OVER EEN GNOME CHILD) EEN VRIEND VAN MIJ OP RUNESCAPE DI WEET HOE JE PARTY HATS KAN MAKEN MET EEN HACK EN HIJ VERKOOPT ACOUNT DI GEHACKT ZIJN! HOE MAAK JE EEN PARTY HAT:DOE EEN SHEAR OP EEN COOK HAT EN DAN EEN DYE ER OP DAN KRIJG JE EEN PARTY HAT IK WOU DIT GRAAG MELDEN WANT GELD MAKEN MET HACKS IS NIET LEUK! IK DOE DIT EVEN VIA EEN MONSTER ( VERTEL ONS ) WANT IK WEET NOG NIET ECHT HOE JE EEN BERICHT ZELF KAN STUREN ALS U ME WILT TERUG
 Inzending 2
Hallo Contactformulier, kunnen jullie ook kippen zetten aan het kasteel van lumbridge? dan kunnen we naar lumbridge teleporteren en dan direct kippen vermoorden in plaats van zoveel te lopen naar die boerderij want ik heb weinig run energi want anders ben ik rap moe en dan moet ik rusten maar dat duurt zo lang :( dankjulliewel !
 Inzending 3
Hoi,
Ik denk als jullie in de lunagraaf de rare berichten die mensen naar jullie op hebben gestuurd, mensen expres rare berichten gaan schrijven om met hun bericht in de krant te komen. Als ik bijvoorbeeld dit schreef: "Ik eb rune (w), met prs helmed, is dt une bug, of een glitch?? Erik go joga zei "its very coel." k bdl diej veerhe he." Als ik dat naar jullie hat geschreven, dan zou hij er ook vast wel inkomen ofniet? Misschien vinden jullie dit bericht ook wel grappig en zetten het er in. LOL, waarschijnlijk niet.
Gr.
 Inzending 4
julie zijn slape riken julie kunnenen hem ni aan loezers te groeten loezers
 Inzending 5
ik wou zeggen dat hij je familar niet opeet maar dat hij hem doet maakt en verkracht
Sollicitaties voor moderator
__________

Afgelopen maand(en) zijn de sollicitaties voor forummoderator gehouden. De laatste keer dat deze zijn gehouden is 2 jaar geleden. Toen werden de gelukkige leden Erwin en Dj Bloempot tot forummoderator bekroond. Nu is Erwin nog steeds moderator, Dj Bloempot is echter opgehouden wegens tijdgebrek. Hij had meer in het echte leven te doen.

Bij deze sollicitaties was er heel veel animo voor deze taak. Na de sollicitaties is er een grap gemaakt door de stoute Ltf-mods Frank, Meutr en Sims. Hujab werd namelijk moderator. Hoe de grap bij de leden aankwam kun je hier teruglezen. De echte gelukkige leden die ditmaal tot forummoderator bekroond werden zijn: Mystery en Brazima! Gefeliciteerd! We wensen jullie veel plezier met jullie taken en hopen dat jullie het goed doen!

In het onderwerp over de sollicitaties zagen we ook dat veel mensen wel eens zo'n sollicitatiebrief willen lezen. We hebben een leuke uitgezocht om hier te plaatsen, uiteraard met toestemming van de maker.
 Jelles sollicitatiebrief
Jelle schreef:Hallo beste Moderators,

Voor ik dit bericht typte, moest ik eerst hard nadenken of ik deze functie wel echt wilde. Ik zit volgend jaar namelijk in mijn 6de jaar Techniek Wetenschappen en ik moet nog hard bijbenen en niet zo denken van 'Ja het komt wel goed', want ik heb ook nog een eindwerk waar een heleboel van mijn vrije tijd in gaat.
Daarbuiten weet ik ook dat mocht ik geaccepteerd worden, dat ook mijn RuneScape speeltijd hard gaat afnemen omdat ik ook meer met het forum bezig zal moeten zijn.

RuneScape
Mijn RuneScape geschiedenis is nogal ingewikkeld omdat ik op veel accounts heb gezeten en er telkens werd afgestoten maar momenteel speelt niemand met mijn account mee en heb ik ook 100% zelf het account in handen.
We zullen die stomme niet-ranked accountje maar eventjes achterwege laten zeker? Dan kunnen we gelijk over naar mijn eerste echte account genaamd Sylverus. Op dit accountje heb ik tot 6 maart 2009 gespeeld tot het verbannen werd voor bug abuse. Op dit account heb ik een heleboel dingen beleeft en ook lessen uitgetrokken, ook heb ik veel mensen leren kennen die ik nu ook nog ken en er nog een goede tijd mee had. Op Sylverus speelde ik dus zo een 4 jaar en 1/4 waar ik ook 99 Firemaking/Crafting/Defence en Construction heb gehaald!
Tijd voor mijn 2de account dan maar, deze heet dus '6 March 2009'. Gekke naam mja.. zo kan ik die griezelige datum nooit vergeten. Op dit account speel ik nu nog altijd met volle zin om naar 99 slayer te gaan en hopelijk de eerste untrimmed slayer cape van LunatipForum te behalen!
Dan nog voor een derde account kwam Ph3nom1 met de optie om samen met hem account te sharen. Natuurlijk ging ik daarop in omdat hij toch full time ging werken en ik dus eigenlijk eigenaar werd van een 138. Hier heb ik nog 99 agility op gehaalt, een leuke spectral sigil drop en alles 80+!

LunatipForum en alles daarrond
Funclan
Lunagang heb ik voor het eerst leren kennen door een reallife vriend van me die een geweldige hulpsite had gevonden. Dat vond ik natuurlijk ook en besloot me samen met mijn vriend te registreren op het toen nog Funclan forum. Maar door een inactive bui werd ik gecleaned, nadien ben ik weer gejoined maar toen zat ik al op het TipForum.
Later werd ik ook door Sjors280 gevraagd om evenementenorganisator te zijn, maar dat was wel een stuk te laat. Toen waren er nog wel wat actieve mensen maar dat is zeker nu het geval niet. Ik heb daar ook nog een heleboel evenementen geleid en daar heb ik nog steeds geen spijt van! :)
TipForum
Ik heb me altijd geamuseerd op het Tipforum ook heb een aantal guides gemaakt die mensen hopelijk de dag van vandaag nog gebruiken en ook een heleboel van mijn vrienden komen van dit forum. Zeer actief op het Tipforum was ik vroeger niet omdat het me toen nog niet veel zei en omdat ik nog voor het grote deel op de funclan zat. Toen de funclan doodging (wat runescapespelers betreft), zocht ik naar een nieuwe 'clan'. Dat is dus het Tipforum geweest.
Verder ben ik zeer blij dat ik de dag van vandaag nog steeds de clanchat mag opzichten en mensjes mag kicken >:).
Dutch Generation
Ik denk wel dat het nuttig is dat ik dit stuk van mijn RS leven er ook bijplak omdat het ook een deel van mijn tijd in beslag neemt dat ik daar ook moet helpen. Dutch Generation is de nummer 1 van de BeNeLux op dit moment, wij hebben een aantal events per week waar ik probeer bij te zijn en dan ben ik waarschijnlijk op die momenten inactief op het Tipforum. Verder werd mij enige weken geleden gevraagd om samen met 5 andere mensen de nieuwe clanmembers te begeleiden in hun warervaringen om die wat te verbeteren omdat sommige nog helemaal nieuw zijn in de Clanwereld.

Waarom ik?
Niet dat ik hier over wil opscheppen maar ik ben al bijna 4 en een half jaar lid van het Tipforum en dat nog met 0 warns/bans, nooit echte conflicten gehad met moderators en altijd braaf geweest O:)! Ik was zoals ik net al vertelde ook evenementenorganisator op de funclan zonder problemen (wel zonder ervaring mjaa) en momenteel ook bijna 2(?) weken clanchatmoderator van Lunatip en Lunagang cc! En voor zover het mij betreft gaat dat nog altijd schitterend!
Ook heb ik bijna 6 jaar ervaring met RuneScape dus ik weet er wel een heleboel over, ik heb wel wat misdaan op mijn eerste account maar dat heeft mij zo hard getreft dat ik er zeker uit geleerd heb! Verder ben ik ook channelowner van #Trucido en al langer dan een jaar protected operator in #lunagang-rc. Niet dat dat zoveel werk is maar het dwingt toch wat respect af :twisted: .

Mijn echte leven
Over mijn echte leven hebben sommige wel een fout beeld. Ze zien me dag en nacht in IRC/LTF/MSN maar dat is slechts illusie. Nu tijdens de vakantie zit iedereen er wel wat vaker maar 's morgens en tijdens school lijd ik een normaal leven.
Details
Ik heet dus Jelle, wat opzich niet moeilijk te raden is. Ik ben een 17 jarige belg en woon al mijn hele leven in het kleine stadje Antwerpen in België. Ik volg een van de hoogste technische opleidingen die er bestaat in België en momenteel gaat alles nog goed. Mijn favoriete eten is frieten en lasagne maar een stuk pizza gaat er altijd wel in 8). Ik heb daarbuiten ook nog een broer die ook RuneScape speelt op het accountje 'Your Bro'. Mijn hobby's buiten RuneScape zijn zwemmen, wii, uitgaan, drinken en nog véél meer! Op tv kijk ik graag naar het programma Blue Mountain State die spijtig genoeg is afgelopen :(, maar waar de meeste mensen mij aan herinneren is dat ik van soaps hou. Met name Thuis dat probeer ik elke dag te volgen maar nu is het zomerstop :P.

Verder maakte ik deze brief puur uit verveling! Want ik wil helemaal geen moderator worden!
Volgend jaar ben ik toch druk genoeg bezig met cc/hw/eindwerk. Dus nee bedankt!
~Jelle

P.S: om dit bericht nog af te maken
Ohja.. let niet op spellingsfouten ofzo XD.
Volgende maand na toestemming eventueel meer!

Hit marks
__________

Plaatje
Dat is mijn hit!

Jagex is bezig met een nieuw systeem te ontwikkelen zodat je kan zien van wie welke hit is. Veel mensen hebben problemen met het ontcijferen van wie welke hit is, zoals bij God Wars Dungeon en bij het verslaan van monsters die je met meerdere personen kunt aanvallen. Als er een hoge hit is, beweert iedereen dat het zijn of haar hit is. Jagex heeft hier een oplossing op bedacht. Als je met meerdere mensen een monster aan het doden bent, zal jouw hit altijd rood kleuren. Zo weet je altijd dat het jouw hit is, en niet van een ander. Wanneer een hit bleek kleurt, is het de hit van een ander.

Plaatje
Hit marks v2.0

Help! Word ik met magie, pijlen of een zwaard aangevallen? Jagex heeft ook hier een oplossing op gevonden. Als er met magie op jou wordt gehit, zul je het icoontje van Magic zien bij jouw poppetje. Hetzelfde geldt als je met Ranged of Melee wordt aangevallen. Dit is erg handig als je niet weet welke Prayer je moet gebruiken om de aanval te blokkeren.


Plaatje
De problemen met de 0 hit

Als je nu een 0 hit, zie je een icoontje in het blauw met een 0 erin. Volgens Jagex is het zo, dat als je hit, dat er altijd schade wordt toegebracht. Jagex wil dit in de toekomst gaan veranderen in wat anders, een ander icoontje, het woordje 'miss', of misschien zelfs een animatie! Wat ze met het nieuwe icoontje zullen doen, weet Jagex nog niet. Het woordje zal ergens te komen staan, zodat je kan zien wanneer je mis hebt geslagen. De animatie zal een soort beweging maken dat je mis hebt geslagen.

Varrock
__________

Varrock was vroeger bekend als Avarrocka. Dat is de hoofdstad van het koninkrijk Misthalin. Varrock is de meest bevolkte stad in Gielinor. Ook is Varrock de op één na grootste stad in Gielinor. Voor de spelers, zowel als handelaars, artiesten, diplomaten, avonturiers en militairen is Varrock één groot economisch trefpunt. In Varrock wordt namelijk de meeste handel gedreven. Dat komt omdat de Grand Exchange zich hier bevindt. Bij de Grand Exchange worden veel dingen gekocht en verkocht. Je kunt in Varrock veel leuke dingen doen. Je kunt een kitten voor slechts 100 gp kopen bij Gertrude, verschillende quests starten, essence hakken, een bezoekje brengen aan de rare potionverkoper, in het kasteel van Varrock rondneuzen, een bezoekje aan het museum van Varrock brengen, je kookkunsten uit de kast halen in de Cooking guild, naar de kerk gaan, je lam zuipen in het café, de zogenaamde kudos verzamelen, Ranged spullen kopen, lekker met een hamer op een aambeeld timmeren en nog veel meer...

De militairen in Varrock zijn één van de grootste legers in heel RuneScape. Dat komt omdat ze de bedreigd worden door Morytania, de Wildernis en Zamorakian organisaties. De stad moet daarom goed beveiligd worden. Bij de deuren van Varrock staan ze immer paraat om te verdedigen.

De stad wordt omringd door een grote stenen muur. Ook staan er verschillende barricades met speren en torens met guards erin. Het leger is altijd klaar om omgeroepen te worden. Het leger heeft bijna altijd een geelgekleurd harnas aan, dat is kenmerkend voor Varrock. De bewakers bieden vaak hulp aan de ridders van de koning tijdens gevechten. De ridders van de koning zie je echter eigenlijk nooit, zo af en toe kom je ze eens tegen tijdens wat teksten. Alleen Sir Prysin zie je, die speelt ook een rol in de quest Demon Slayer en nog een aantal andere quests. Waarom je ze eigenlijk nooit ziet, weet niemand. Er wordt soms wel gezegd dat ze aan het spioneren zijn voor een flinke aanval. Het paleis heeft ook een belangrijke rol. De guards beschermen daar natuurlijk de heersers van Varrock, King Roald III en zijn vrouw Koningin Ellamaria, maar er is daar ook een bibliotheek. Voor veel quests moet je naar die bibliotheek. Het is dan ook een van de weinige bibliotheken in RuneScape.

De heersers van Varrock hebben geen invloed op de godsdienst van de inwoners. Bijna alle inwoners geloven in Saradomin. Dat is al zo sinds het bestaan van Varrock, daarom is er dus weinig veranderd in de geschiedenis van deze stad. De Church of Saradomin is een organisatie en heeft grote invloed op de politieke macht in de stad. Toch aanbidden sommigen mensen Zamorak, dat is niet verboden.

Het Varrock Museum is het één na grootste museum in Gielinor. Toen het museum er net was, gingen veel spelers er niet naar toe, totdat het opnieuw werd ingericht. Er zijn nieuwe displays gecreëerd en er is veel geld geïnvesteerd om het een flinke opknapbeurt te geven. In de vitrines kun je bepaalde dingen lezen over de geschiedenis van Gielinor, Varrock. Het Varrock museum heeft ook verschillende voorwerpen die opgegraven zijn in de Digsite. Als je het museum goed bekijkt, is het in feite gebaseerd op de fondsen van de Digsite. Je ziet veel tabletten, munten en potten van hen. In het museum zelf is ook een apart deel te vinden waar spelers archeologische vondsten kunnen schoonmaken en daarna kunnen onderzoeken.
Op de eerste en tweede verdieping kun je veel vinden over de geschiedenis van Gielinor in een chronologische tijdlijn. De tijdlijn begint aan het begin van de First Age en eindigt bij de hedendaagse gebeurtenissen. In de ondergrondse kelder zul je namaakwezens uit heel Gielinor zien, zoals draken, slakken, pinguïns en aapjes.

Veel plezier in Varrock!
Afbeelding
Mod Davo stopt
__________

Op 4 augustus kondigde Mod Davo - de toen nog voorlaatste Nederlandse Jagex Moderator - aan dat hij zijn taken zou neerleggen op 10 augustus. De reden is echter niet bekend gemaakt. Hieronder zie je het bericht van Mod Davo die zijn vertrekt aankondigt.
Afbeelding
Klik voor een groter plaatje.
Voor zijn vertrek werd er een heus afscheidsevenement gehouden. Hier was ook de nieuwe Nederlandstalige Mod Petal aanwezig en vele beschouwden dit als haar officiële intrede. Later werd bekend dat Mod Moonie het team zou vervolledigen.

Mod Davo gaf ons nog enkele weetjes mee:
  • Mod Davo heeft nog geen baan, aldus Mod Davo zelf.
  • Hij verhuist naar België, daarna ziet hij wat hij uiteindelijk zal doen.
  • Hij neemt (nu) een welverdiende vakantie.
  • Hij zal nog verder spelen, maar dit op een privé-account.
     Display name
    Afbeelding
Om af te sluiten wensen we Mod Davo nog alle geluk toe en het nieuwe team veel succes!

RuneScape Peilingen
______

Een paar maanden geleden was er een topic waarin je je mening kunt geven of je informatie kunt delen. Dat was het peilingentopic in algemeen. Het topic bestaat nu niet meer. Er waren een paar peilingen die best interessant waren. Wij delen er 2 met jullie. De eerste vraag ging over hoe veel je had gespeeld.
Afbeelding
Je ziet duidelijk dat de meeste mensen (4 op de 10) die de peiling hebben ingevuld het account niet heel lang hebben. De op een na laatste plaats is voor de elite die het account al heel lang hebben. Dat is ongeveer 1 op de 7 van de kiezers. Het opvallendste vinden wij dus dat de meeste mensen het account niet zo heel lang hebben.

Het tweede onderwerp waar we het over willen hebben is een toekomstige Achievement Diary. De vraag was dan ook: Welke Achievement Diary zie jij graag in de toekomst? Zie het volgende plaatje voor de resultaten.
Afbeelding
Je ziet dus dat bijna de helft een AD in de Wilderness en/of Daemonheim wilt. Dat is behoorlijk veel, gezien de andere opties. De nieuwe skill heeft waarschijnlijk hier ook mee te maken. Natuurlijk kunnen we dat niet met zekerheid zeggen, maar het is wel mogelijk.

Het topic bestaat nu niet meer, maar het is ook niet zeker of hij nog ooit zal terugkomen.

Bedankt voor jullie stemmen!

Het Zomerfestival
__________

Het Zomerfestival 2010Van 8 tot en met 14 augustus konden we volop genieten van het zomerfestival dat werd georganiseerd door RSNL, De Lunagang en de Nederlandstalige Jagex-moderators. In deze 6 dagen hebben deze 3 groepen heel veel leuke evenementen Plaatje en activiteiten voor de Nederlandse en Belgische RuneScape spelers georganiseerd. Ook spelers die niet Nederlandstalig waren mochten meedoen, zij verdienden alleen geen Zomertokens. Deze evenementen en activiteiten waren ingame maar ook op de forums, sociale netwerksites (Hyves, Facebook), fansites en in clans. Bij al deze evenementen en activiteiten draaide het natuurlijk om gezelligheid en plezier, maar ook om de Zomertokens. Wat de Zomertokens precies zijn lees je in het volgende stukje.


De Zomertokens

Deze zogenoemde Zomertokens waren te verdienen tijdens bijna alle evenementen en activiteiten die tijdens het Zomerfestival te doen waren. De Zomertokens waren natuurlijk niet voor niets, met de Zomertokens kon je hele leuke prijzen winnen. Gedurende het Zomerfestival werd er een ranglijst bijgehouden met de top 100 van spelers die het meeste Zomertokens in bezit hadden. De top 10 spelers met de meeste Zomertokens wonnen een prijs. Hieronder volgt een lijstje met prijzen die er te winnen waren.

1e prijs: De Zomerverdubbelaar en een meet and greet met een willekeurige Jagex-moderator.
2e prijs: 4 maanden membership en een meet and greet met een willeukeurige Jagex-moderator.
4e en 5e prijs: 1 maand membership en een meet and greet met een willeukeurige Jagex-moderator.
6e t/m de 10e prijs: 1 maand membership.

De hoofdprijs is zoals je ziet de Zomerverdubbelaar. Maar wat is de Zomerverdubbelaar nou eigenlijk? De Zomerverdubbelaar verdubbelt het membership dat jij had op 8 augustus 23:59 uur.


De evenementen en activiteiten

Om te zien welke evenementen en activiteiten er waren gedurende het Zomerfestival, klik hier. De Lunagang organiseerde ook evenementen. In totaal waren dat er 2, namelijk Duel Tournaments en Castle Wars gezamelijk met RSNL. Natuurlijk zijn daar ook screens gemaakt, die kun je hieronder bekijken!

Duel Tournaments
Afbeelding
Klik voor een groter plaatje.
Afbeelding
Klik voor een groter plaatje.

Castle Wars
Afbeelding
Klik voor een groter plaatje
Afbeelding
Klik voor een groter plaatje
Afbeelding
Klik voor groter plaatje


Het Bonus-XP-Weekend
__________

Na een succesvol eerste Bonus-XP-weekend is het Bonus-XP-weekend voor de tweede maal terug! Ditmaal zal het Bonus-XP-weekend van 3 tot 6 september plaatsvinden en het is alleen voor members. In dit weekend kunnen members al hun skills sneller trainen door middel van extra XP! Natuurlijk krijg je niet 3 dagen lang evenveel bonussen, dat zou het trainen natuurlijk te makkelijk maken. Hieronder vind je een verhouding van minuten en de extra XP dat je krijgt:
 Verhouding tussen bonus XP en tijd
  • 0-30 minuten: 2.7x
  • 30-60minuten: 2.55x
  • 60-90 minuten: 2.4x
  • 90-120 minuten: 2.25x
  • 120-150 minuten: 2.1x
  • 150-180 minuten: 2.0x
  • 180-210 minuten: 1.9x
  • 210-240 minuten: 1.8x
  • 240-270 minuten: 1.7x
  • 270-300 minuten: 1.6x
  • 300-330 minuten: 1.5x
  • 330-360 minuten: 1.45x
  • 360-390 minuten: 1.4x
  • 390-420 minuten: 1.35x
  • 420-450 minuten: 1.3x
  • 450-480 minuten: 1.25x
  • 480-510 minuten: 1.2x
  • 510-540 minuten: 1.175x
  • 540-570 minuten: 1.15x
  • 570-600 minuten: 1.125x
  • 600+ minuten: 1.1x
Ook kan je geen extra XP krijgen door middel van lampen, quest items, XP reward items, tokens/punten/tickets en het POH Altar, extra XP via het assist systeem zal ook niet werken. Je kan ook geen items voor meer XP gebruiken, bijvoorbeeld penance horn, brawling gloves en sacred clay items. Voor meer info kun je de Developers blog lezen en voor vragen kun je in dit onderwerp terecht. Veel succes met het behalen van extra XP!

Verslag Runefest
__________

Geschreven door Lodan. Klik op de foto's voor een grotere foto.

PlaatjeOp de ochtend van 28 augustus, de dag van RuneFest kon ik maar aan 1 ding denken, en dat was dus RuneFest. De dag voor RuneFest hadden we een Night Before-event gehouden, waar een redelijke groep mensen naartoe kwam. Sommige mensen die gingen herkende ik dus al. 's Ochtens had ik eerst een ontbijt bij het hotel en daarna ben ik meteen naar de RuneFest Venue gegaan, daar kwamen we wat mensen tegen waarmee we tussen 9 en 11 nog even de stad in zijn gegaan en een brunch hebben gegeten.
Toen we om 11 uur terugkwamen, konden we een beetje voordringen in de rij (connecties van de Night Before event :)) want de rij was ontzettend lang geworden.
 De Rij
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tijdens het wachten kwam Mod Max W nog even langs, want die had een Nederlander gespot vanwege zijn oranje t-shirt, nog even zitten bijpraten over van alles en toen ging Max andere Nederlanders zoeken (er waren er in totaal 15, meer dan we eigenlijk dachten). Natuurlijk ging dus weer niet alles zoals gepland, want er kwam een random event aan (de drunken dwarf) maar gelukkig begon hij niet met stenen te gooien (maar helaas had hij geen bier en kebab).
 Random Event
Afbeelding
Toen was het nog heel even wachten voor we weer naar binnen mochten, maar om 12 uur was het dan zover, we mochten naar binnen.
De mensen met een ticket mochten zo naar binnen, kregen een bandje (blauw voor 18+, rood voor 16+). De mensen zonder ticket moesten even naar een andere balie waar de namen en de ordernummer werden gecontroleerd, waarna ik dus ook door moest voor een bandje en vervolgens naar binnen mocht. Toen ik net binnen was gingen er wat confetticannonnen open, de 99e bezoeker van RuneFest was binnen gekomen.
In het begin was het voor iedereen een beetje onwennig, het was nieuw, dus iedereen ging even rondkijken, zo ook wij (ThaStrake en ik) en na enig rondkijken zagen we best wel leuke dingen. Zo was er een balance beam - Ik v.s. een gast die tegen de achterkant zat, dus kon leunen om niet te vallen, toen hij gewoon moest gaan zitten heb ik 2 van de 3 gewonnen-, een J-mod PVP event waarvoor hun rechten werden aangepast -J-mods konden buiten het Jagex gebouw inloggen + tegen mensen vechten- en een dungeoneering j-mod event, wat inhield dat elk team één j-mod had, zodat die deuren kon openen en met leuke wapens ook monsters kon doden binnen enkele seconden (900+ hits met maxed dung armour set). Leuk voor de skillers die exp willen. Er waren ook quizzen met leuke vragen, zoals: wie heeft de kamelen getekend in Runescape classic: A: Andrew, B: Paul C: Ian D: Andrew's mother) en er was ook Ogre Wrestling (sumoworstelen in ogrepakken).

Daarna zijn we naar boven gegaan, waar de tweede ploeg enkele dingen lieten zien. Er komt namelijk weer een scimitar update aan. Hier hebben ze voorbeelden van laten zien.
 Eerste scimitar update
Afbeelding
 Tweede mogelijke scimitar update
Afbeelding
Hierna zijn we een hapje gaan eten, in typische Runescape style. Zo waren er ugthanki burgers, oomlie wraps enz. Het waren leuke en lekkere gerechten.

Verder hebben we toen nog even geshopt. Er waren dingen te koop uit de Jagex Store. Normaal betaal je voor verzendkosten richting Nederland £15,50. Op die manier wordt een muismat van £5 plotseling £20. Daarom hebben we daar maar een shirt gekocht. Verder was het bier er slechts £4,50 (ongeveer €3,75). Bier is namelijk erg duur in Engeland, normaal betaal je £6 voor een fles/glas. Er waren ook nog wat kleine snacks (mint cake, choco crunchies, worm batta enz.).

Om 6 uur werd iedereen naar boven gestuurd voor een kleine verbouwing beneden voor een concert, terwijl wij boven stemden voor de winnaars van de Golden Gnome Awards.
Na de uitreiking van de awards om 19.00 mocht iedereen weer naar beneden, waar er een concert begon, terwijl er kelners rondliepen met gratis (!) bier en hapjes (non-runescape style, friet met kipnuggets, nasi enz.), wat best lekker was. Daar zijn we nog even Runescape wezen spelen (de muziek was niet bepaald mijn smaak). Daarna zijn we snel teruggegaan voor Party Pete's Balloon Drop, in elke ballon zat een partyhat, of een bonnetje voor gratis eten/drinken. Nice timing, want dat was toch al gratis rond die tijd. Er werd ook aan de andere winkeltjes doorgegeven dat alle RuneFestproducten nog maar 50% van de prijs kostten, maar omdat veel dingen niet op de lijst stonden (zoals mijn Worst Update Ever t'shirt), werden die ook voor 50% van de prijs weggedaan.

Al met al was het zeer geslaagd, als er weer een RuneFest georganiseerd wordt, zal ik er zeker heen gaan (mits het in de vakantie is en niet verder dan Engeland).
 Foto's, let op: veel!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tipforummer van het kwartaal!
__________

De tipforummer van het kwartaal mei - juli was er weer! In de week van 19 tot 26 augustus konden de leden stemmen op de genomineerde leden. De moderators hebben ditmaal 5 leden gekozen die opvallend, actief en/of behulpzaam waren. De genomineerden van het vorige kwartaal februari - april waren Brazima, RubenJ.b, Japeroen386 en Billy. Na wat problemen met vals spelen won Brazima met 42% van de stemmen. Een grote meerderheid van de stemmen dus. De genomineerden van ditmaal waren:
Het is al een hele prestatie om tussen deze 5 genomineerden te zitten maar natuurlijk kon er uiteindelijk maar één winnaar uit komen. Degene met het meeste stemmen werd beloond met een rang en een mooie plaats in de "Hall of fame"! De tipforummer van het kwartaal mei - juli is dan ook Silfer geworden met 55% van de stemmen! Gefeliciteerd!

Verano
__________

Er was eens een jongen, Verano genaamd, die uit een boerengehucht kwam dat Draynor Village heette. Hij was 15 jaar en deed niets anders dan op zijn gewassen letten, heel de dag. Jaar in, jaar uit. Hij kwam nooit van zijn plekje af. Ook in de zomer, waar het nu rond de 70 graden Runius is.

PlaatjeVerderop in de Dark Wizards' Tower keek een boze tovenaar in zijn magische kristallen bol. Hij grijnsde. Hij zag natuurlijk dat Verano altijd op zijn plekje bleef, maar daarom keek hij niet in zijn bol. Hij wilde die ring, die al honderden generaties lang bij Verano's familie in bezit was, stelen. Daarom zat Verano altijd bij zijn gewassen. Hij wilde natuurlijk niet dat die ring, die hij al jaren om zijn vingers had, gestolen werd! De tovenaar sprak de magische spreuk: "Hibernum Naturalis!" Het werd opeens een ijskoude winter in RuneScape.

In de winter van RuneScape groeiden de gewassen helemaal niet, omdat het daarvoor te koud was. De thermometer gaf -15 Runius aan, een record is in de geschiedenis! Verano kreeg het te koud. Hij kon helemaal niet meer bij zijn gewassen blijven, hij wilde warmte. Hij ging vlug al klappertandend naar huis.

Thuis aangekomen, schrok zijn moeder Vera heel erg. "Je zit helemaal onder de sneeuw en je hebt het hartstikke koud! Je moet in bed gaan liggen, je zult wel slaap nodig hebben na al die tijd je gewassen bekeken te hebben", zei ze. Verano twijfelde geen moment en dook zijn warme bed in. Toen hij sliep, had hij allerlei vreemde dromen. Hij hoorde een echo zeggen: "Let op je gewassen, het gaat niet goed met ze!" Hij hoorde ook gehuil op de achtergrond, waarschijnlijk van de groenten die jammerden van de kou en eenzaamheid. Hij bleef en maar slapen en slapen, steeds dromend over zijn gewassen die hij in de steek had gelaten.

Toen de boze tovenaar zijn spreuk had opgeheven, was het weer volop zomer. Het was erg warm. Verano schrok wakker. Hij zei tegen zichzelf: "Ik moet de gewassen gaan bekijken, volgens mij is er iets mee gebeurd! Ik heb het ook heel erg warm..." Nog voordat hij bij zijn graan kon zijn, was er alweer een spreuk uitgesproken door de tovenaar: Frumentum Magicus! Het graan ging draaien...

Eenmaal bij zijn graan aangekomen, heeft hij het graan zien draaien. Nog voordat hij bij die cirkel kon komen, kwam er een meisje aan. Ze zei nadrukkelijk: "Als je in die cirkel stapt, zal er waarschijnlijk een wonder gebeuren." Hij stapte in die cirkel, maar het was een val! De tovenaar had zichzelf vermomd als meisje om hem te pakken te kunnen krijgen! Verano zat nu bij de boze tovenaar gevangen en hij moest zich zo snel mogelijk een weg naar huis manoeuvreren, met de ring natuurlijk. Maar hoe moet dat nu, nu hij vastgebonden zat in de kelder van de toren? Het zal waarschijnlijk niet goed gaan...

Wil je verder lezen? Het volgende deel is er in oktober.

Prestaties RuneScape
__________

Wij feliciteren...

Noobproduction met 99 Attack
W3 Str You met 98 Farming
Joskeuhtje1 met 99 Cooking
DNL met 75 Slayer
Cotoneaster met 90 Runecrafting
Superdeduber met 100 Combat en 80 Constitution
Lvl3 sk ll met 105 Dungeoneering
Danny97 met 85 Slayer en 96 Constitution
3dxbox met 80 Dungeoneering
Kn0ckeddown met 99 Attack

En natuurlijk de rest die een leuke prestatie heeft behaald!
SjoerdDonsje
Berichten: 3985
Lid geworden op: maandag 25 september 2006, 16:31
Clan: Vice
Oude naam: KaraKoen

Re: Editie 14 - September 2010

Bericht door SjoerdDonsje »

W000t ~ Eindelijk! Ff lezen. 8-[
Afbeelding
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: Editie 14 - September 2010

Bericht door SkyTeam »

W000t! Ziet er lang uit :D .
SjoerdDonsje
Berichten: 3985
Lid geworden op: maandag 25 september 2006, 16:31
Clan: Vice
Oude naam: KaraKoen

Re: Editie 14 - September 2010

Bericht door SjoerdDonsje »

Beetje doorgelezen. :mrgreen:
Vind 'm wel stukken minder dan vorige Lunagrafen, aangezien de schrijfstijl anders is.

De puzzle is echt makkelijk. :'X
Die Drunken Dwarf bij RuneFest is echt geniaal, btw. :lol:

Goede krant,

Toegevoegd na 33 seconden:

Het duurd btw echt heel lang voor deze pagina is geladen.
Afbeelding
Scyfer
Berichten: 3403
Lid geworden op: woensdag 30 mei 2007, 13:33
RS: Scyfer (OSRS)

Re: Editie 14 - September 2010

Bericht door Scyfer »

Hele mooie en lange krant, zo werpt een maandje de krant overslaan dus zijn vruchten af :D

Gj hele reactieteam, heb weer wat te lezen :mrgreen:
Gestopt sinds 16/10/2011
Proud owner of the Slayer Skill Mastery
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: Editie 14 - September 2010

Bericht door SkyTeam »

Leuke foto´s, Lodan!
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Editie 14 - September 2010

Bericht door Yves W »

Eigenlijk heeft die inzending wel gelijk :P. Maar dan kan je ze ook meteen ipbannen, dus dat probleem komt niet zo vaak voor xD.

Wel een leuke krant dit keer, maar van zo'n dingen zoals Zomerfestival enzo vind ik wat minder leuk :P.
Die foto's enzo vond ik wel heel leuk ;).
Afbeelding
Scyfer
Berichten: 3403
Lid geworden op: woensdag 30 mei 2007, 13:33
RS: Scyfer (OSRS)

Re: Editie 14 - September 2010

Bericht door Scyfer »

Inderdaad Lodan, je artikel over het Runefest was erg leuk om te lezen. Nogal nolife dat Jagex een real life bijeenkomst organiseert voor een online game. Het zag er in ieder geval heel gezellig uit daar ^^
Gestopt sinds 16/10/2011
Proud owner of the Slayer Skill Mastery
Thom
Berichten: 2240
Lid geworden op: donderdag 21 mei 2009, 17:55
RS: Thommie68 (f2p)
Clan: Freedom Masters
Oude naam: Thommie68
Contacteer:

Re: Editie 14 - September 2010

Bericht door Thom »

Alweer een erg leuke krant jongens!
Ondanks het vele lezen erg veel van genoten. ^_^
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding[kolom]
Mocht je hulp nodig hebben in verband met Vragen en problemen in RuneScape (met name F2P) of andere technische problemen met je computer, PB me dan gerust in vertrouwen en ik zal proberen je te helpen.
[/kolom]
SjoerdDonsje
Berichten: 3985
Lid geworden op: maandag 25 september 2006, 16:31
Clan: Vice
Oude naam: KaraKoen

Re: Editie 14 - September 2010

Bericht door SjoerdDonsje »

Heb alle antwoorden al ingezonden. x'D

Verveling, ja.
Afbeelding
vnnAh
Berichten: 15
Lid geworden op: dinsdag 24 augustus 2010, 1:01

Re: Editie 14 - September 2010

Bericht door vnnAh »

Scyfer schreef:Inderdaad Lodan, je artikel over het Runefest was erg leuk om te lezen. Nogal nolife dat Jagex een real life bijeenkomst organiseert voor een online game. Het zag er in ieder geval heel gezellig uit daar ^^
ik zou dit niet helemaal nolife noemen? aangezien ze toch iets organiseren voor de mensen die hun spel spelen vind ik dit anders een 'mooi gebaar', niet dat ik het persoonlijk goed fzo vind, gewoontjes ;)

@ topic, nice krant, aangenaam gelezen
Onion
Berichten: 774
Lid geworden op: maandag 1 maart 2010, 17:44

Re: Editie 14 - September 2010

Bericht door Onion »

Hoera.
08slayer
Berichten: 5
Lid geworden op: zondag 28 juni 2009, 19:57
RS: Madly Short (p2p)
Clan: T.W.O.R.

Re: Editie 14 - September 2010

Bericht door 08slayer »

dom van me helemaal vergeten om door te geven dat ik net 99 firemaking heb... :D/ ](*,)
glen dc1
Berichten: 414
Lid geworden op: donderdag 1 mei 2008, 21:41
Contacteer:

Re: Editie 14 - September 2010

Bericht door glen dc1 »

Aangenaam om te lezen ;)
AfbeeldingAfbeelding
Aryaya
Berichten: 1613
Lid geworden op: dinsdag 30 juni 2009, 21:07
Clan: /
Oude naam: swsn3

Re: Editie 14 - September 2010

Bericht door Aryaya »

mooie krant! heb hem net gelezen, zijn coole artikels en de inzendingen zijn ofc weer geweldig ^_^ maar vind wel funny dat die gozer op die pic van runefest een nagemaakte wc cape droeg :P
Smartie`
Berichten: 11017
Lid geworden op: dinsdag 19 december 2006, 18:42

Re: Editie 14 - September 2010

Bericht door Smartie` »

Ik vond het heel leuk. Toen ik dat verhaal begon te lezen dacht ik meteen: Omg, ik wil ook een verhaal schrijven voor Lunagraaf! Jammer genoeg is dit verhaal nog lang niet af. Ik had me er echt op verheugd om een verhaal te schrijven :( .
"Kill the boy and let the man be born" - Maester Aemon, A Dance with Dragons
Afbeelding
Sig: sKull | Ava: Stijnn
SjoerdDonsje
Berichten: 3985
Lid geworden op: maandag 25 september 2006, 16:31
Clan: Vice
Oude naam: KaraKoen

Re: Editie 14 - September 2010

Bericht door SjoerdDonsje »

Afbeelding
iRon
Berichten: 12164
Lid geworden op: zaterdag 7 juni 2008, 14:23

Re: Editie 14 - September 2010

Bericht door iRon »

Leuke editie!
Dissaboy
Ex-moderator
Berichten: 16918
Lid geworden op: woensdag 16 december 2009, 18:00
RS: Dissaboy (f2p)
Oude naam: Hardwell
Contacteer:

Re: Editie 14 - September 2010

Bericht door Dissaboy »

Smartie` schreef:Ik vond het heel leuk. Toen ik dat verhaal begon te lezen dacht ik meteen: Omg, ik wil ook een verhaal schrijven voor Lunagraaf! Jammer genoeg is dit verhaal nog lang niet af. Ik had me er echt op verheugd om een verhaal te schrijven :( .
Je kan hem altijd nog inzenden. We kunnen hem bijvoorbeeld ook later gebruiken. ^^
Just In
Berichten: 336
Lid geworden op: vrijdag 30 oktober 2009, 19:00
RS: Justin hu1 (p2p)
Oude naam: justin-hu

Re: Editie 14 - September 2010

Bericht door Just In »

Leuk de krant is er weer! :D Ik heb de hele krant gelezen (lekker lang). :shock:
Haal op deze site http://www.getyourwallie.com/register/15875/Justintimco je gratis Wallies!
Afbeelding
Gesloten