Trimmed Questcape

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
Plaats reactie
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Trimmed Questcape

Bericht door Mike Ross »

Heej all,

Wat ik vaak gehoord heb, is dat mensen hun questcape niet dragen omdat hij altijd untrimmed is. Nu heb ik daar een ideetje op, namelijk de volgende miniquest. De Dungeon die bij deze quest hoort ga ik nog painten.

Naam: Miniquest - Altar of Adventurers
Start: Loop de Dungeon of Adventurers op Level 10 in de wildernis in. Deze ligt bij de Dark Warriors Fortress.
Lengte: Gemiddeld
Moeilijkheidsgraad: Zeer moeilijk
Eisen: Je moet alle quest's voltooid hebben. Ook moet je monsters van 70, 140, 280 en 560 kunnen vermoorden.
Benodigdheden: Een Questcape, voor de rest niks!

Loop de grot binnen. Je zal een bord zien staan: ''In this Dungeon, it isn't possible to take any stuff with you, except for your questcape.'' De grot is ingedeeld in 5 kamers, waar je allemaal doorheen moet. Als je een kamer oplost moet je een monster verslaan. Bij de eerste is dat een Goblin van Level 70, bij de tweede een Skeletal Warrior van Level 140, in de derde een Magic Beast van level 280, in de vierde geen monster en in de vijfde een Beast of Adventure van Level 560.

De eerste kamer

Loop naar binnen en praat met de trader. Hij wil dat je een vis voor hem haalt in de vijver tegenover hem. Je hebt echter geen hengel, die moet je dus zelf gaan maken. Pak een hatchet uit de tree stump naast de vijver. Loop naar de Dark Roots en hak door ze heen. Je krijgt nu wat Dark Logs. Pak een Knife uit de krat bij de trader, en maak van de Dark Logs een Fishing Rod. Nu heb je nog bait nodig. Deze krijg je door de Spirit Worm van level 2 te vermoorden. Deze zwerft rond door de kamer. Pak de Fishing Bait op en vang een vis in het vijvertje. Geef de vis aan de trader. Hij geeft je er een Rune Crossbow en een Mithril Grapple voor terug. Nu kun je naar het tweede deel van de eerste kamer. Vuur de grapple af op de shortcut, en zwing naar de overkant.

Nu kom je uit in de Preparations Room. Hier kun je armour en wapens maken om het monster te verslaan. Je ziet 2 rocks, een Furnace en een anvil. Een hamer haal je uit de krat naast het anvil. Hak de ores met de pickaxe die je krijgt door de Animated Pickaxe van level 5 te doden. Hak er 16, en smelt ze om. Maak van de Bars een Helm, Platebody, Platelegs, Kiteshield en Scimitar op de anvil. Pak de 4 Sharks uit het kastje, en klik op de Door of Adventurers. Nu komt er een Goblin tevoorschijn. Maak hem af met Protect from Missiles, en stap door de deur. Nu is kamer 1 klaar.

De tweede kamer

Loop naar binnen. Je zult zien dat alle spullen die je in kamer 1 hebt gebruikt weg zijn. Ook zul je zien dat je in een kamer komt met hoge hekken er omheen. Je moet ontsnappen. Daar heb je een lockpick voor nodig. Deze moet je maken van Steel Bars, die in de hoek liggen. Gebruik de Steel Bars op een deel van het hek. Je gebruikt het hek nu als een soort hamer. Uiteindelijk krijg je een lockpick. Open hiermee de deur.

Vermoord de Dark Wizard van level 30 die je aanvalt. Je krijgt nu een Magic Armour setje, met Hat, Robe Top, Robe Bottom, Shoes, Gloves en een staff of air. Doe deze allemaal aan. Nu heb je nog Runes nodig. Aan de andere kant van de kamer zie je een altaar. Deze is echter unpowered. Jij moet hem met een orb kracht geven.

Doorzoek de muur in het oosten van de kamer. Je zult nu een Left Part of an Orb vinden. Nu moet je nog een Right Part of an Orb vinden. Deze krijg je door Guthix een offer te brengen bij het Prayer Altar. Dit doe je door aan het altar te bidden. Je zult dan een hit van 100 life points krijgen, wat betekent dat je wat van je eigen bloed hebt geofferd. Doe de Right Part of an Orb op de Left Part of an Orb. Nu krijg je een Orb of Power. Gebruik deze op het Runecrafting Altaar. Je krijgt nu van alle soorten Runes 300 stuks, behalve Air, want daar heb je een staf voor.

Ga door de deur achter het Runecrafting altaar. Nu komt de Skeletal Warrior van 140 op bezoek. Vermoord hem op een afstandje met je beste spreuk, en zet Protect from Missiles aan. Als je hem dood hebt kom je in de derde kamer.

De derde kamer

Dit is een redelijk makkelijke kamer. Je komt namelijk gelijk in de Preparations Room. Pak een Dragon Scimitar en een Anti Dragon Shield van de grond en vermoord een paar Black Dragons die daar rond lopen. Gebruik gewoon Protect from Melee en laad je Prayer op aan het Prayer Altar. Je hebt geen antifire pots nodig, dat zit namelijk al in het Anti Dragon Shield gebouwd. Vermoord dragons tot je 11 Black Dragonhides hebt. Pak ook 3 van de 11 Dragon Bones op.

Pak Needle en Thread uit de kratten en maak van de Black Dragonhids een Body, chaps en vambraces. Maak van je Dragon Bones een Bone Bow en Bone Arrows. Dit doe je door ze op de Bonecrusher te gebruiken en ze daarna aan elkaar te maken. Pak ook alle 15 Manta Rays die in het kastje naast de deur liggen. Probeer de deur nu weer te openen. Nu komt het Magic Beast tevoorschijn. Deze is erg moeilijk. Hier staat wat je moet doen tijdens het gevecht:
  • Gebruik altijd Protect from Magic
  • Als hij 'Raaaaaargh' zegt, doe dan een stapje naar achter. Anders valt er een steen op je hoofd die 500 kan hitten
  • Eet jezelf altijd boven de 500 lp
  • Vermoord hem gewoon met Ranged
  • Hij kan ook Melee gebruiken, maar hier hit hij veel minder mee
Als je klaar bent, ga dan zoals gewoonlijk door de deur.

De vierde kamer

Hier hoef je geen monster te verslaan. Je moet alleen een sleutel maken en een puzzel oplossen.

De sleutel maak je door de key mould uit de krat te pakken en wat gold ore te minen met de pickaxe die je er bij kreeg. Smelt de Gold ores om tot Gold Bars en maak er een sleutel van met je Key Mould. Open de Puzzle Box met deze sleutel. De Puzzle Box zit vast aan de deur naar de vijfde kamer. Als je deze oplost kom je in de vijfde kamer. De puzzel is een schuifpuzzel, als in een clue scroll. Je krijgt Nomad's zijn gezicht met onderaan een sjaal te zien als je de puzzel klaar hebt. Nu ga je naar de laatste kamer!

De vijfde kamer

Je komt weer gelijk in de Preparations Room. Maak met de ores weer bars, en maak daar Melee armour en wapens van. De spullen vind je weer in de kratten. Pak ook Empty Vials uit de kratten en vul ze met water. Pak de Grimy Herbs die over de hele kamer verspreid liggen, en dood 5 Spirit Spider. Dood daarna 5 Spirit Ghosts. Nu heb je 10 herbs en 10 ingrediënten voor je potions. Maak er Life Potions van. Deze healen 230 per slok en geven ook nog eens 16 Prayer Points. Nu ben je bij het monster aangekomen. Bid nu aan het altar. Je combat stats worden nu allemaal met 50 levels verhoogt, omdat je anders onmogelijk het monster kan verslaan.

Het monster gebruikt Melee, Ranged en Summoning, en hij is immuun voor Ranged en Magic. Zet Protect from Melee tegen hem op. Als hij op de helft van zijn lp is roept hij een Goblin Archer, Goblin Warrior en een Goblin Mager op, allemaal van level 70. Dood eerste de mager, dan de andere twee. Als je ze dood hebt ga je weer verder op het echte monster. Als hij nog maar een klein beetje lp over heeft wordt hij boos en zal hij door je Prayer heen hitten, maar als je een beetje goede stats hebt heb je hem daarna in 5 seconden dood.

Open de deur. Nu kom je in de Reward Room, gefeliciteerd!
Beloning: Je kunt je Questcape trimmed maken, waardoor de Prayer Bonus ook hoger wordt. Ook krijg je een Antidragon Shield met ingebouwde antifire potions. Deze moet je na 2,5 uur weer herladen bij de reward room. Als je de kratten doorzoekt zal je een antique lamp vinden. Deze geeft 15000 Mining en 15000 Smithing xp. Als je operate op de questcape doet krijg je eenmalig 15000 Fletching en 15000 Crafting xp.
Reet or Heet
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: Trimmed Questcape

Bericht door SkyTeam »

Het zou wel leuk zijn.
Mij lijkt de quest alleen niet héél moeilijk.
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Trimmed Questcape

Bericht door Mike Ross »

Het monster van 560 maakt het zeer moeilijk ;)
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: Trimmed Questcape

Bericht door SkyTeam »

Dat wel. Ik zou hem ook wat moeilijker maken in opdrachten.
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Trimmed Questcape

Bericht door Mike Ross »

Kom met ideeën :P
RoodWitBlauw
Berichten: 1096
Lid geworden op: dinsdag 17 augustus 2010, 11:24

Re: Trimmed Questcape

Bericht door RoodWitBlauw »

I like it :bier:

Misschien iets moeilijkere puzzels, het lijkt nogal simpel.
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Trimmed Questcape

Bericht door Mike Ross »

Chris D schreef:Kom met ideeën :P
KetchupFTW
Berichten: 4782
Lid geworden op: zondag 16 november 2008, 18:33
RS: Gestopt
Clan: Smokin Mils
Oude naam: NL Barbarian

Re: Trimmed Questcape

Bericht door KetchupFTW »

Chris D schreef:
Chris D schreef:Kom met ideeën :P
Maak een goede eindbaas, met allerlei special attacks. Verleuk ook het idee. Dat er bijvoorbeeld na het laatste monster een grot is met een kist in het midden. Hier ligt de trimmed questcape in en een briefje erbij, dat dit de eerste quest cape ooit was, die (die door een of andere reden) trimmed is.
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Trimmed Questcape

Bericht door Mike Ross »

Ik doe het nog wel maar vandaag niet meer
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: Trimmed Questcape

Bericht door Going4Quests »

Wat dacht je hiervan:
Alle quest done: untrimmed.
+ miniquests: trimmed. :)
SjoerdDonsje
Berichten: 3985
Lid geworden op: maandag 25 september 2006, 16:31
Clan: Vice
Oude naam: KaraKoen

Re: Trimmed Questcape

Bericht door SjoerdDonsje »

Waarom zou je je Quest cape trimmed maken doormiddel van een Quest? Gewoon lijkt me veel realistischer. ;)
Afbeelding
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Trimmed Questcape

Bericht door Mike Ross »

KaraKoen schreef:Waarom zou je je Quest cape trimmed maken doormiddel van een Quest? Gewoon lijkt me veel realistischer. ;)
Omdat ik vind dat een Trimmed questcape weer net iets moeilijker moet zijn dan een untrimmed questcape
master performer
Berichten: 641
Lid geworden op: dinsdag 23 maart 2010, 16:14
Clan: runetip cc

Re: Trimmed Questcape

Bericht door master performer »

hij lijkt me zo wel goed hoeven geen extra opdrachten aan ( het is en blijft een miniquest dus meer opdrachten hoeven niet 0
ik kill unicorns:Afbeeldingen soms met stenen:Afbeelding
want ik vind ze lelijk!
om jullie dag goed te maken zet ik vanaf nu in al mijn post zo een leuk smilietje :D
Plaats reactie