Graahk en ZMI Runecrafting guide.

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Graahk en ZMI Runecrafting guide.

Bericht door Neite »

Afbeelding
Hey en welkom bij mijn zoveelste guide.
Omdat ik net begonnen ben met runecraften wil ik jullie laten zien hoe je nature runes moet maken met graahk.
Graahk is een summoning familiar waarmee je naar een plek dicht bij het nature altar kunt teleporteren.

Afbeelding

Afbeelding44 RunecraftingAfbeelding
Afbeelding57 summoningAfbeelding

Afbeelding
AfbeeldingPure Essence. Kopen op de G.E.
AfbeeldingNature tiara. Kopen op de G.E.
AfbeeldingSpirit Graahk pouch. Kopen op de G.E. 15k each.
AfbeeldingSmall pouch. Gratis te krijgen bij wizard Korvak in de Rc guild of te koop bij de Zamorak monk
ten Noorden van Edgeville bij de monding van de rivier Lum.
1 Runecrafting voor nodig.
AfbeeldingMedium pouch. Gratis te krijgen bij wizard Korvak in de Rc guild of te koop bij de Zamorak monk
ten Noorden van Edgeville bij de monding van de rivier Lum.
25 Runecrafting voor nodig.
AfbeeldingLarge pouch. Te koop bij wizard Korvak in de Rc guild of bij de Zamorak monk
ten Noorden van Edgeville bij de monding van de rivier Lum.
50 Runecrafting voor nodig.
AfbeeldingGiant pouch. Te koop bij wizard Korvak in de Rc guild of bij de Zamorak monk
ten Noorden van Edgeville bij de monding van de rivier Lum.
75 Runecrafting voor nodig.
AfbeeldingRing of Duelling. Te koop op de G.E. Koop er veel!
AfbeeldingSpottier cape. Kopen op de G.E. 66 hunter voor nodig. Als je maar 40 hunter hebt kun je spotted cape kopen.
Lager dan 40 hunter? doe dan geen cape aan ;)
AfbeeldingBoots of Lightness. Kun je krijgen na de quest Temple of Ikov of in grot aangeduid op de kaart hieronder.
Als je ze via de grot haalt neem dan een lichtbron en een knife mee. Je vindt ze in de hoek van de kamer.
In- of uitklappen • Kaart grot voor Boots of Lightness.
Afbeelding
Afbeelding
Dit is hoe je bank tab er uit moet zien:
In- of uitklappen •
Afbeelding
  • Graahk pouches om je Graahk te vervangen als de tijd op is.
  • Rings of Duelling voor Castle Wars teleport.
  • Pure essence.
  • Nature runes die je maakt.
Afbeelding
Dit is je inventory:
In- of uitklappen •
Afbeelding
  • Large en medium pouch gevuld met Pure essence.
  • Indien je 75 Runecrafting hebt kun je er nog een giant pouch bij nemen.
  • De rest is pure essence.
Afbeelding
En dit is de armour die je moet aanhebben:
In- of uitklappen •
Afbeelding
  • Spottier cape. Vermindert je gewicht met 4kg.
  • Boots of Lightness. Vermindert je gewicht met 4.5kg.
  • Nature tiara.
  • Ring of Duelling.
  • De rest kan je zelf kiezen, maar je gaat best voor zo weinig mogelijk gewicht.
  • Indien je een hoog genoeg agility level hebt kun je nog agilty legs en top halen
    van de extended agility parcours bij de Gnome Stronghold en Barbarian Outpost.
Afbeelding

Als je op je Graahk klikt zul je de optie Teleport zien. Kies die en volg dan de volgende route:
Afbeelding

Even voorbij de mijn zul je de Mysterious Ruines zien van het Nature altar:
In- of uitklappen •
Afbeelding
Klik er op en dan kom je bij het Nature Altar:
In- of uitklappen •
Afbeelding
Maak je runes, empty je pouches, maak opnieuw runes en teleport dan naar Castle Wars met je Ring of Duelling.
In- of uitklappen •
Afbeelding
Bank je Nature runes, vul je inventory met pure essence en vul je pouches. Vul opnieuw je inventory met essence en teleporteer weer met je Graahk.

Afbeelding
Runecrafting trainen met Graahk is ongeveer 20k xp per uur.
De winst is ongeveer 200k per uur. Met 91 Runecrafting kun je double nats dus dan verdien je 400k per uur.
Natuurlijk moet je van die winst nog de kosten van de ringen en de pouches dus neem een gemiddelde van 150k gp per uur.

Afbeelding
  • Neem nog een games necklace mee die je aandoet. Als je dan al eens je ring vergeet kun je nog altijd teleporteren.
  • Draag gloves van Great orb Project. Dan heb je kans op meer runes per essence.
  • Penance gloves van Barbarian Assault verlagen ook je gewicht.
  • Je kunt ook een omni tiara aandoen i.p.v. nature tiara als je dat mooier vindt.
  • Een gezellig clanchat zorgt altijd voor wat sfeer. Een paar leuke cc's:
    • Syn clanchat
    • Mod mmg
    • Lunatip (mute gevaar!)
    • Mod moonie
    • S2K clanchat
    • Tus Clanchat
  • Als je net als ik vergeet vol bent, kun je i.p.v. een ring of duelling een ring of kinship gebruiken. Daarmee teleporteer je naar een plek dicht bij een bank en moet je nooit ring verversen.
  • Bij de 5de post zie je een handige video guide in geval er zich en evil tree op je route bevindt. (post van Tempis T)
  • p de route staat een summoning obelisk waar je indien nodig je summoning points kunt opladen.

Afbeelding
In navolging van de Graahk guide, is hier een ZMI guide.
De xp per uur is groter, maar je hebt wel minder winst.

Afbeelding
Afbeelding40 prayerAfbeelding
Afbeelding71 magicAfbeelding
AfbeeldingLunar spellbook activated!Afbeelding
AfbeeldingHoog genoeg (40+)Afbeelding
Afbeelding52 summoning (handig, niet verplicht)Afbeelding

Afbeelding
AfbeeldingPure Essence. Kopen op de G.E.
AfbeeldingSpirit Terrorbird pouch. Kopen op de G.E.
AfbeeldingTireless Run scrolls (veel kopen)
AfbeeldingSmall pouch. Gratis te krijgen bij wizard Korvak in de Rc guild of te koop bij de Zamorak monk
ten Noorden van Edgeville bij de monding van de rivier Lum.
1 Runecrafting voor nodig.
AfbeeldingMedium pouch. Gratis te krijgen bij wizard Korvak in de Rc guild of te koop bij de Zamorak monk
ten Noorden van Edgeville bij de monding van de rivier Lum.
25 Runecrafting voor nodig.
AfbeeldingLarge pouch. Te koop bij wizard Korvak in de Rc guild of bij de Zamorak monk
ten Noorden van Edgeville bij de monding van de rivier Lum.
50 Runecrafting voor nodig.
AfbeeldingGiant pouch. Te koop bij wizard Korvak in de Rc guild of bij de Zamorak monk
ten Noorden van Edgeville bij de monding van de rivier Lum.
75 Runecrafting voor nodig.
AfbeeldingSpottier cape. Kopen op de G.E. 66 hunter voor nodig. Als je maar 40 hunter hebt kun je spotted cape kopen.
Lager dan 40 hunter? doe dan geen cape aan ;)
AfbeeldingBoots of Lightness. Zie tabel van Graahk om ze te krijgen.
AfbeeldingEarth staff.
AfbeeldingVeel fire runes. Je hebt er 20 nodig per trip. Koop er dus een stuk of 10k.
AfbeeldingLaw runes. Ongeveer 100 (je maakt er bij tijdens het craften).
AfbeeldingAstral runes. Ongeveer 200 (je maakt er bij tijdens het craften).
AfbeeldingDragonhide body. Dit is niet verlpicht, maar biedt wel bescherming tegen Zamorak magers.
Koop de soort hide a.d.h.v. je ranged level.
AfbeeldingDragonhide chaps. Dit is niet verlpicht, maar biedt wel bescherming tegen Zamorak magers.
Koop de soort hide a.d.h.v. je ranged level.
AfbeeldingFood. Altijd handig als je low hp hebt.
Afbeelding
Zo moet je bank tab eruit zien:
In- of uitklappen •
Afbeelding
  • Pure essence.
  • Terrorbird pouches en scrolls.
  • Food (hier monkfish) indien je low hp hebt.
Afbeelding
Dit is je inventory:
In- of uitklappen •
Afbeelding
  • Teleport runes naar het Ourania altar en veel fire runes om de bank te betalen.
  • Tireless run scrolls om onbeperkt te kunnen lopen. (Zorg wel dat je een terrorbird gesummond hebt).
  • Essence pouches om essence in te stoppen. Aan 75 runecrafting kun je er nog een giant pouch bij doen.
  • Pure essence.
Afbeelding
Dit is wat je best aan hebt:
In- of uitklappen •
Afbeelding
Niet alle armour op deze screen is belangrijk. Enkel deze:
  • Earth staff om te teleporteren.
  • Spottier cape en boots of lightness voor minder gewicht.
  • Gloves van gop zorgen soms voor meer runes.
  • Dragonhide ter bescherming tegen Zamorak magers. (niet verplicht, alleen handig voor low levels)
  • Indien je een hoog genoeg agility level hebt kun je nog agilty legs en top halen
    van de extended agility parcours bij de Gnome Stronghold en Barbarian Outpost.
  • De rest kan je zelf kiezen. Je hebt geen tiara nodig.
Afbeelding
Dit is de weg die je moet volgen:
Van bank naar altaar:
Afbeelding
Van telespot naar bank:
Afbeelding
De andere weg is voor het geval je summoning points laag zouden zijn. Dan kan je ze daar opladen en terug teleporteren (stippellijn).
In- of uitklappen •
Afbeelding
Je start dus in de bank, waar je moet betalen met 20 runes van gelijk welke soort. Daarom heb je veel fire runes nodig, het zijn de goedkoopste runes.
In- of uitklappen •
Afbeelding
Als je eenmaal je inventory vol essence hebt volg je weg naar het altaar. Zet je protect from missiles aan en loop langs de Zamorak Followers.
Eenmaal aangekomen bij het altaar, maak je je runes en teleporteer je met de 'Ourania altar' teleport.
In- of uitklappen •
Afbeelding
Aangekomen op de telespot loop je rond de lava om terug naar de bank te gaan. Als je
Summoning points laag zijn kun je eerst naar de obelisk rennen.
Op weg naar de bank drop je de volgende runes: air, water, earth, mind en body. Die runes zijn toch zeer weinig waard en kosten je alleen maar tijd om ze te banken.
In- of uitklappen •
Afbeelding
Bij de ingang van de bank is er een prayer altaar waar je je prayer kunt opladen zodat je protect from missiles kunt blijven gebruiken.
In- of uitklappen •
Afbeelding
Ga de ladder naar beneden en begin opnieuw.

Als je geen hoog genoeg constitution hebt om langs de Zamorak Followers te lopen, kun je ook de lange weg nemen naar het altaar. Maar die weg is zeer lang en is af te raden.

Afbeelding
Xp en winst per uur is onmogelijk te berekenen. Het hangt af van je Runecrafting level welke runes je krijgt en hoeveel xp/winst je dus zal hebben.
Bij mezelf heb ik een gemiddelde van 600xp per trip. Dat komt neer op een gemiddelde van 33k xp per uur aan level 64 Runecrafting ;)

Afbeelding
  • Zie tips bij Graahk.
  • Als je even afk wilt gaan of lunagang wilt bekijken, kun je van bij de bank iemand anders volgen die ook naar het altaar loopt. Als je dan protect from missiles aan hebt, kun je even andere tabbladen openen terwijl je naar het altaar loopt. Zorg wel dat je niet te ver van die persoon verwijderd bent of je komt vast te zitten achter een muur ;).
  • Ga w70 voor ZMI. Dat is de homeworld ervoor en je hebt meer kans dat je iemand kunt volgen en dat je niet aangevallen wordt.
  • Als je accept aid aan hebt staan kun je meeliften met mensen die telegroup Ourania altar doen. Dat gebeurt natuurlijk niet constant.
  • Als je een Ardougne Cloack draagt krijg je 10% extra runes.
  • Als je 75 Magic hebt kun je naar de Barbarian Outpost teleporteren en daar je Summoning opladen en dan terug naar Ourania Altar teleporteren.
Afbeelding
Een pouch zal alleen degraden als de pouch waarvoor je een hoger level nodig hebt ook degraded is.
Het is dus aangeraden een pouch direct te herstellen als hij kapot gaat. Hier zijn 3 manieren hoe je het kunt doen.
  1. Via de Dark Mage van de Abyss: Je moet bij beide manieren de Abyss miniquest gedaan hebben.
    • Npc contact: Met deze methode hoef je enkel de spreuk npc contact te doen
      met de Dark Mage (1 cosmic, 1 astral en 2 airs) en vragen of hij je pouch wilt reparen.
    • Lopen: Loop met je kapotte pouch, een pickaxe, een hatchet en eventueel wat food naar de Zamorak Monk
      en teleporteer naar de Abyss. Zoek een opening en ga met de Dark Mage praten en laat hem je pouch repareren.
  2. Wizard Korvak: Loop met 50k (beter te weinig dan te veel) naar de wizards tower en ga de Runecrafting guild binnen (50 rc vereist).
    Praat met Wizard Korvak en vraag hem om je poucht te repareren. (12k)
Het is best om het via de Abyss te doen (en dan nog best npc contact) omdat die manier gratis is.

Hier is een overzicht met links waar je nog nut aan kunt hebben.
Bedankt om te lezen en laat gerust een comment achter ;)
Laatst gewijzigd door Neite op zaterdag 11 december 2010, 19:55, 6 keer totaal gewijzigd.
Soepdino
Berichten: 4495
Lid geworden op: vrijdag 26 mei 2006, 16:07
Oude naam: Superdino11

Re: Graahk Runecrafting guide.

Bericht door Soepdino »

Omni Tiara + Penance Gloves (-gewicht :) ) ftw :D
En mooie guide :)
Quitted
Afbeelding
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Graahk Runecrafting guide.

Bericht door Neite »

Toegevoegd en nog wat tips bijgezet.
ty voor comment :)
Tempis T
Berichten: 3224
Lid geworden op: dinsdag 22 juli 2008, 17:31
RS: Tempis T (p2p)
Clan: Teak
Oude naam: Noob_158

Re: Graahk Runecrafting guide.

Bericht door Tempis T »

Misschien kan je nog iets vertellen over de Spirit Tree rcing?

Verder een mooi guide. =)
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Graahk Runecrafting guide.

Bericht door Neite »

Dit is een Graahk rc'ing guide ;) Ik weet niet eens hoe dat werkt :P
Tempis T
Berichten: 3224
Lid geworden op: dinsdag 22 juli 2008, 17:31
RS: Tempis T (p2p)
Clan: Teak
Oude naam: Noob_158

Re: Graahk Runecrafting guide.

Bericht door Tempis T »

Ik weet dat het een Graahk rc guide is maar bekijk deze video eens, dan weet je waarover ik het heb.
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Graahk Runecrafting guide.

Bericht door Neite »

Je moet natuurlijk wel geluk hebben dat er dan net een evil tree op je pad staat :P
Tuinboompje
Berichten: 342
Lid geworden op: maandag 7 juni 2010, 17:01
RS: PandahGoRawr (p2p)
Clan: Vice

Re: Graahk Runecrafting guide.

Bericht door Tuinboompje »

Niiice guide Neite :D
Ga ik zeker gebruiken ^_^
Afbeelding
Dewey
Berichten: 50
Lid geworden op: zondag 24 oktober 2010, 13:49
Clan: Lololol

Re: Graahk Runecrafting guide.

Bericht door Dewey »

Mooie guide! Als ik de requirments heb ga ik dit zeker gebruiken.
bigtuner
Berichten: 135
Lid geworden op: dinsdag 12 augustus 2008, 23:19
RS: bigtuner (p2p)
Clan: geen

Re: Graahk Runecrafting guide.

Bericht door bigtuner »

tip aan iedereen die runecrafting traint!

zorg dat je bank helemaal vol zit dan bedoel ik geen plaats meer om te banken. zorg wel dat je er nature rune's op hebt staan:P en dan kun jij gewoon bank alles doen want dan bank hij alleen die nature rune's en de rest niet is sneller banken:D werkt heel goed bij zmi altar!Q

maar voor de rest mooi guide 8/10
Afbeelding
Synchr0ne
Berichten: 280
Lid geworden op: donderdag 10 september 2009, 20:35
Clan: Geen
Contacteer:

Re: Graahk Runecrafting guide.

Bericht door Synchr0ne »

Hele mooie guide :)

9/10, geen verdere commentaar =D>

Ik las net je ZMI Runecrafting guide :)

Ook mooi =D>
Laatst gewijzigd door Synchr0ne op dinsdag 16 november 2010, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Graahk Runecrafting guide.

Bericht door Neite »

Thanks :)

Ik doe atm ZMI rc'ing, dus misschien voeg ik morgen ZMI toe.
-Stan
Berichten: 6869
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:30
Oude naam: DNL

Re: Graahk Runecrafting guide.

Bericht door -Stan »

Ik heb best wel ervaring met Graahken en ander vormen van rc, er missen wel een paar dingen in deze guide. Een voornaam ding is het repairen van pouches (abbys of npc contact)

De double nats berekening is niet goed, want je krijg i.p.v. ff theoretisch 1 p ess (150) 1 nat (200) = 50 winst nu 1 p ess (150) 2 nats (400) 150 winst.

En je winst is niet constant hetzelfde omdat je voor 91 ook vaak double nats krijgt.


Maar qua layout enzo is hij wel goed, 6.5/10


Edit: Oja, mousekeys verhogen je xp/h en winst/h echt aanzienlijk, je kan misschien toestemming aan Puma vragen om een linkje naar zijn miniguide hierin te mogen zetten ;)
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Graahk Runecrafting guide.

Bericht door Neite »

Winst is altijd een gemiddelde, dus kun je moeilijk iedereen tevreden stellen. En heb je nu echt overal mousekeys voor nodig :roll:

Zoals ik al zei: vanavond voeg ik zmi toe :)
Poeper
Berichten: 809
Lid geworden op: woensdag 27 februari 2008, 17:36
Oude naam: zazou108

Re: Graahk Runecrafting guide.

Bericht door Poeper »

Mooie overzichtelijke guide. Als je echt met top speed wil rc-en, kun je beter alle benodigdheden in de rechterbovenhoek van je bank plaatsen. Dan staan de benodigdheden dichter bij het kruisje om je bank te sluiten. Ook kun je beter je pouches op de voorlaatste rij van je inventory plaatsen, dan open je de pouches een stuk sneller ( alleen bij fixed screen ).
Ook is het handig om je duel ring te banken als hij nog 1 charge heeft. Dit bespaart je een klein beetje geld :D
Afbeelding
Tuf
Berichten: 38
Lid geworden op: zondag 24 oktober 2010, 19:21
Clan: Richguards

Re: Graahk Runecrafting guide.

Bericht door Tuf »

Mooi!

1 tip nog: Als je sumonning op raakt(door je Graahk), dan kan je die opnieuw opladen bij de obelisk, hij ligt langs je pad als je naar het nature altar loopt.

Er is er trouwens ook 1 bij de castle wars zelf.
Gratis supersnelle hosting & domein uit Nederland?
Klik hier!
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Graahk Runecrafting guide.

Bericht door Tristan »

Tuf schreef:Mooi!

1 tip nog: Als je sumonning op raakt(door je Graahk), dan kan je die opnieuw opladen bij de obelisk, hij ligt langs je pad als je naar het nature altar loopt.

Er is er trouwens ook 1 bij de castle wars zelf.
Ik vind het een beetje basis informatie, zet er ook bij hoe je pouches moet repairen, obelisk, ring of kinship kan je trouwens ook gebruiken voor bank en dat kost niks.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Graahk Runecrafting guide.

Bericht door Neite »

Wertoo4 schreef:
Tuf schreef:Mooi!

1 tip nog: Als je sumonning op raakt(door je Graahk), dan kan je die opnieuw opladen bij de obelisk, hij ligt langs je pad als je naar het nature altar loopt.

Er is er trouwens ook 1 bij de castle wars zelf.
Ik vind het een beetje basis informatie, zet er ook bij hoe je pouches moet repairen, obelisk, ring of kinship kan je trouwens ook gebruiken voor bank en dat kost niks.
Ring stond al bij tips en ik ga nu zmi toevoegen, dus zal ik graahk ook nog wat aanpassen ;)
-Stan
Berichten: 6869
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:30
Oude naam: DNL

Re: Graahk Runecrafting guide.

Bericht door -Stan »

Neite schreef:Winst is altijd een gemiddelde, dus kun je moeilijk iedereen tevreden stellen. En heb je nu echt overal mousekeys voor nodig :roll:

Zoals ik al zei: vanavond voeg ik zmi toe :)
En je reageert niet op mijn kritiek over pouches die kapot gaan, wat elke 25 minuten gebeurt met graahken :lol:

En waarom geen linkje naar een guide voor mousekeys, als je echt wil rcen en het goed wilt doen is het imo logisch om het te proberen.
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Graahk Runecrafting guide.

Bericht door Neite »

Kijk naar het vorige bericht? Er staat dat ik graahk nog wat ga aanpassen ](*,)
Plaats reactie