Non rs ~~Tribalwars guide~~

Hier staan alle guides die niets met RuneScape te maken hebben.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
tommeke95
Berichten: 1703
Lid geworden op: dinsdag 22 december 2009, 18:58
RS: even wachten (p2p)
Clan: teak

Non rs ~~Tribalwars guide~~

Bericht door tommeke95 »

Welkom op mijn tribalwars guide.
Afbeelding

Hoofdstukken:
1. Waarom tribalwars
2. Hoe aan te melden
3. De eerste stappen
4. Hulp met gebouwen
5. Hulp met overige dingen
6. Afkortingen
7. Credits


1. Waarom tribalwars
Ik had van een vriend te horen gekregen dat hij een leuk spel had ontdekt. Ik had het vroeger al wel eens gespeeld en toen had ik redelijk wat dorpen. Dus genoeg ervaring. Ik speel nu weer sinds iets meer dan een maand. En omdat ik op Runescape een onterechte ban had gekregen dacht ik laat ik jullie maar eens blij maken. Want van een leuk spel wordt je meestal vrolijk. (zo werkt het bij mij). Tribalwars is een strategisch spel waar je eigenlijk bijna niets voor nodig hebt behalve tijd om in te loggen. Ik log meestal 4 á 5 keer per dag zeker wel in.
Maar laten we snel verder gaan


2. Hoe aan te melden
Ik zou het hier met een lap tekst uit kunnen leggen maar plaatjes zijn handiger.
Maar voor ik ga beginnen zou ik jullie om een gunst willen vragen: meld je aan met de link in mijn onderschrift. Hierdoor krijg ik als jullie 500 punten hebben een PA account van 5 dagen. (ik leg hier de voor delen later van uit)
Afbeelding
Afbeelding
Als je op de link hebt geklikt moet je vanaf hier opletten
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
3. De eerste stappen
Wat als eerste omhoog brengen:
Begin altijd met als eerste opslagplaats als je niet heel vaak in kan loggen en doe daarna de grondstoffen.
Maak snel een kazerne zodat je legers kan gaan maken en ga daarna snel verder met grondstoffen.
Maak in de tussentijd een leger van 250 speervechters zodat je kan gaan plunderen voor extra grondstoffen.
Doe je grondstoffen tot 23 maar laat de ijzermijn 1 of 2 levels achterwege omdat je altijd als je alleen gebouwen doet veel ijzer over hebt. Maak je opslagplaats 25.
Nu gaat het pas eigenlijk echt beginnen. Werk snel naar de smederij toe zodat je ook zwaardvechters kan gaan maken. Zo gauw je zwaardvechters kan moet je ook een leger bijlstrijders en boogschutters maken. (meer informatie of eenheden staat verderop in de guide)
Maak nu een muur zodat vijandelijke troepen moeilijker binnen kunnen komen. Werk nu door tot Hoofdgebouw level 20, smederij level 20 en marktplaats level 10.
Zodra dit klaar is bouw een adelshoeve. Sla een goudmunt en maak een edelman.
Ga nu ondertussen een dorp kiezen dat je wilt veroveren en clear dat dorp vast. Als je edelman klaar is val net zo lang aan met je edelman totdat de toestemming onder 0 komt. Nu heb je 2 dorpen. ( de edelman is nu wel weg)
Blijf dit proces herhalen. (2e edelman maken kost 2 goudmunten 3e edelman maken kost 3 goudmunten etc)
3. Hulp met de gebouwen
Ik ga nu een overzichtje maken over de gebouwen
4.1 Hoofdgebouw
4.2 Kazerne
4.3 Stal
4.4 Werkplaats
4.5 Adelshoeve
4.6 Smederij
4.7 Verzamelplaats
4.8 Standbeeld
4.9 Marktplaats
4.10 Houthakkers
4.11 Leemgroeve
4.12 Ijzermijn
4.13 Boerderij
4.14 Opslagplaats
4.15 Schuilplaats
4.16 Muur

4.1 Hoofdgebouw
Afbeelding
In het hoofdgebouw kunnen nieuwe gebouwen worden opgericht of bestaande gebouwen worden verbeterd. Hoe hoger het level, hoe sneller nieuwe gebouwen worden (uit)gebouwd. Als je hoofdgebouw level 15 of hoger is, kan je gebouwen afbreken.
Eigenschappen:
-Gebouwen bouwen en verbeteren
-Gebouwen afbreken
-Verkort de bouwtijd van andere gebouwen hoe hoger het level

4.2 Kazerne
Afbeelding
De kazerne is een van de gebouwen waarmee je eenheden kunt bouwen. Met de kazerne produceer je eenheden van de categorie infanterie en boogschutters. Hoe hoger het level van je kazerne hoe sneller je de eenheden kunt produceren. Het is daarom verstandig om je kazerne naar het maximale level uit te bouwen, aangezien je dan je troepen weer zo snel mogelijk kunt aanvullen.
Eigenschappen
-Infanterie eenheden rekruteren

4.3 Stal
Afbeelding
In je stal kun je eenheden produceren. Uit de stal zullen de cavalerie eenheden komen, en de bereden boogschutters. Net als met de kazerne geldt ook bij de stal dat hoe hoger het level is hoe sneller de eenheden geproduceerd worden. Ook bij de stal is het dus verstandig om deze naar het maximale level uit te bouwen, zodat je zo snel mogelijk je troepen kunt aanvullen.
Eigenschappen:
-Cavalerie eenheden rekruteren

4.4 Werkplaats
Afbeelding
In de werkplaats worden belegringseenheden geproduceerd. Deze eenheden, de ram en de katapult vallen onder de categorie infanterie. Er geldt dat hoe hoger het level van het gebouw, hoe sneller de eenheden gebouwd worden. Bij dit gebouw is het echter niet altijd (afhankelijk van je troepenindeling) nodig om het uit te bouwen tot het maximale level, omdat je in verhouding minder belegeringseenheden zult bouwen dan andere eenheden.
Eigenschappen:
-Belegeringswapens rekruteren

4.5 Adelshoeve
Afbeelding
De adelshoeve is het gebouw dat je nodig hebt om nieuwe dorpen te kunnen overnemen. Zonder adelshoeve kun je geen edelman produceren, de enige eenheid die gebruikt kan worden om dorpen over te nemen. Voordat je de adelshoeve kunt bouwen heb je eerst een hoofdgebouw van level 20, een smederij van level 20 en een marktplaats van level 10 nodig voordat je het gebouw neer kunt zetten. Daarna zul je (afhankelijk van de wereld) goudmunten of pakketen moeten (op)slaan voordat je een edelman kunt maken. Voor meer informatie zie edelman bouwen
Eigenschappen
-Grondstoffen of Goudmunten opslaan voor edelman
-Edelman rekruteren

4.6 Smederij
Afbeelding
In de smederij worden wapens ontwikkeld en verbeterd. Hoe hoger het level van de smederij, hoe beter de wapens die je ontwikkelt. Bovendien wordt de ontwikkelingstijd verkort. Het aantal ontwikkelingen dat mogelijk is, is beperkt. Ontwikkelingen kunnen weer opgeheven worden. Bij het opheffen krijg je geen grondstoffen terug.
Eigenschappen
-Wapens ontwikkelen zodat nieuwe eenheden gebouwd kunnen worden

4.7 verzamelplaats
Afbeelding
De verzamelplaats is het gebouw waarmee je al je troepen zult beheren. Op de verzamelplaats ontmoeten de krijgers elkaar. Je kunt het gebouw gebruiken om troepen te laten aanvallen, of ze een dorp laten ondersteunen. Tegelijkertijd kun je in de simulator simuleren hoe een aanval ongeveer zal verlopen.
Eigenschappen
-Aanvallen versturen
-Ondersteuning versturen
-Simulator (voor gevechten)
-Overzicht van de troepen van het dorp

4.8 Standbeeld
Afbeelding
Met het standbeeld kun je de unieke eenheid, de ridder, ontwikkelen. Van de ridder kun je er maar een tegelijk hebben. Daarnaast kun je in je standbeeld de ridder van het ene dorp naar het andere dorp verplaatsen, en, op sommige werelden, zul je een wapenkamer vinden, waar je je ridder wapens kunt geven om mee te vechten.
Eigenschappen
-Ridder produceren

4.9 Marktplaats
Afbeelding
De marktplaats kan gebruikt worden om grondstoffen te verhandelen met andere spelers op de wereld, of om grondstoffen naar iemand of je eigen dorp(en) toe te sturen. Je kunt op de marktplaats aanbiedingen van andere spelers aannemen, of zelf aanbiedingen plaatsen. Het aantal handelaren dat je hebt is afhankelijk van het level van je marktplaats.
Eigenschappen
-andel drijven met andere spelers
-Grondstoffen versturen

4.10 Houthakkers
Afbeelding
De houthakker is een van de drie gebouwen die grondstoffen voor je dorp produceert. Je houthakkers hakken in de dichte bossen rondom jouw dorp het massieve hout, dat je zowel voor het bouwen van je nederzetting als voor de bewapening van je leger nodig hebt. Hoe hoger het level van de houthakker hoe sneller de hout je dorp in stroomt. Het maximum is afhankelijk van de wereld waarop je speelt (hoe hoger de wereld snelheid hoe sneller je er grondstoffen per uur bij krijgt)

4.11 Leemgroeve
Afbeelding
De leemgroeve is een van de drie gebouwen die grondstoffen voor je dorp produceert. In de leemgroeve graven de arbeiders het benodigde leem op voor de opbouw van je dorp. Hoe hoger het level van de leemgroeve hoe sneller de leem je dorp in stroomt. Het maximum is afhankelijk van de wereld waarop je speelt (hoe hoger de wereld snelheid hoe sneller je er grondstoffen per uur bij krijgt)

4.12 Ijzermijn
Afbeelding
De ijzermijn is een van de drie gebouwen die grondstoffen voor je dorp produceert. In de ijzermijn delven de arbeiders het voor de oorlog zo belangrijke ijzer. Hoe hoger het level van de ijzermijn hoe sneller het ijzer je dorp in stroomt. Het maximum is afhankelijk van de wereld waarop je speelt (hoe hoger de wereld snelheid hoe sneller je er grondstoffen per uur bij krijgt)

4.13 Boerderij
Afbeelding
De boerderij zorgt voor de voeding van de eenheden en arbeiders van jouw dorp. Zonder uitbouw van de boerderij kan je dorp niet groeien. Hoe hoger het level van de boerderij, hoe meer bewoners verzorgd kunnen worden.

4.14 Opslagplaats
Afbeelding
In de opslagplaats worden de grondstoffen, die in het dorp geproduceerd worden, opgeslagen. Hoe hoger het level van de opslagplaats, hoe meer grondstoffen kunnen worden opgeslagen tot een maximum van 400.000 van elke grondstof
Eigenschappen
-Verhoogt het aantal grondstoffen dat je maximaal kunt hebben in je dorp

4.15 Schuilplaats
Afbeelding
In de schuilplaats worden grondstoffen verborgen. De tegenstander kan die niet plunderen. Op deze manier heb je altijd grondstoffen in je dorp om bijvoorbeeld je muur of troepen weer een beetje op te bouwen na een aanval. Ook vijandelijke verkenners kunnen niet ontdekken hoeveel grondstoffen er in de schuilplaats zijn.
Eigenschappen
-Verbergt een klein aantal grondstoffen voor aanvallers, deze kunnen niet geplunderd worden

4.16 Muur
Afbeelding
De muur beschermt je dorp tegen vijandelijke troepen. De muur verhoogt de basisverdediging van je dorp en verstrekt de verdedigingskracht van je eenheden in datzelfde dorp. Hoe hoger het level, hoe beter de muur helpt je dorp te beschermen. Het is daarom aan te raden je muur altijd naar het maximale level uit te bouwen.
Eigenschappen
-Versterkt de verdedigingskracht van je troepen
-Versterkt de verdedigingskracht van je dorp
5. Hulp met overige dingen
Ook dit wordt weer verdeeld in verschillende menu's:
5.1 Premium account
5.2 Spelregels
5.3 Werelden overzicht

5.1 Premium account
Op Tribalwars is een Premium account zeer handig.
Een paar voorbeelden zijn:
Hieronder vind je een lijstje van enkele voordelen die een premium account je kan bieden:

Wachtlijst
In- of uitklappen •
Met een Premium Account is het mogelijk om meer dan twee opdrachten op de wachtlijst te zetten. Op deze manier moet je minder vaak opdrachten in de wachtlijst zetten. Ook in de smederij kan je meerdere opdrachten geven. Daarnaast is het mogelijk om de opdrachten in de wachtlijst te verschuiven (uitgezonderd de eerste opdracht)
Kaartgrootte vrij in te stellen
In- of uitklappen •
De grootte van de kaart kan van het normale formaat 7x7 velden vergroot worden naar het formaat 30x30 velden. Zo heb je een beter overzicht op de omgeving.
Dorpsoverzicht
In- of uitklappen •
In het dorpsoverzicht kun je vooruitgang van de bouw, rekruteren van eenheden en ontwikkelingen bekijken. Ook zie je hier je eigen troepenbewegingen, zodat je niet extra naar de verzamelplaats hoeft te gaan. Daarnaast heb je de mogelijkheid om vanuit het dorpsoverzicht meteen gebouwen uit te bouwen.
Markeer spelers met kleuren en aanvalssymbolen
Je kunt spelers en dorpen op de kaart een kleur geven. Zo kun je direct herkennen waar je bondgenoten en waar je vijanden zich bevinden, of welke dorpen jij nog wilt aanvallen. Dankzij een klein icoon op de kaart zie je ook welke dorpen je nu aanvalt.
Snelschakellijst
In- of uitklappen •
Onder de menulijst wordt nog een lijst ingevoerd waarop je eigen links kan plaatsen. Met deze lijst kun je bijvoorbeeld direct tussen de gebouwen van een dorp wisselen.
Alle overzichten
In- of uitklappen •
Andere overzichten zijn beschikbaar
Gecombineerd: Overzicht van productie, ontwikkelingen en troepen
Troepen: Overzicht van de troepen in je eigen dorpen
Andere overzichten: Bevelen, binnenkomend, gebouwen, ontwikkelingen, groepen
Makkelijke dorpsselectie
Met de dorpspijlen kan je makkelijk door je dorpen bladeren. In de verzamelplaats kan je de dorpen die je het laatst aangevallen hebt bekijken en kan je een lijst favorieten bijhouden om zo het kiezen van je doelwit makkelijker te maken.
Kaartinformatie
Op de kaart kan je het moraal en de loopafstand van het geselecteerde dorp bekijken. Voor je eigen dorpen kan je ook de grondstoffen, troepen in dat dorp, handelaars en de bevolking bekijken. Je kunt ook zien wanneer je het laatst een dorp hebt aangevallen en of deze aanval succesvol was.
Politieke kaart
Op de politieke kaart kan je kijken welke gebieden beheerst worden door jou en je stam of juist door jouw vijanden. Voor meer informatie zie kaart.
Notitieblok - Titel
In- of uitklappen •
In het notitieblok kan je informatie en plannen veilig opslaan. Je hebt vijf tabbladen waar je informatie in kunt opslaan. Elk tabblad kan hernoemd worden.
Wapen
In- of uitklappen •
Je kunt een persoonlijk wapen uploaden. Het wapen wordt in je spelersprofiel getoond. Als je lid van de stamleiding bent, kun je ook een stamwapen vastleggen.
Rekruteren
In- of uitklappen •
Je kunt voor alle dorpen tegelijkertijd troepen bouwen.
Inactiviteit
In- of uitklappen •
Tijdens de looptijd van een Premium Account wordt je spelaccount niet verwijderd vanwege inactiviteit.
Reclamevrijheid
In- of uitklappen •
Als Premiumgebruiker ondersteun je direct Tribal Wars. Daarmee worden de reclame banners in het spel voor jou uitgeschakeld.
5.2 Spelregels
Ieder spel heeft wel spelregels
-1 account per speler
In- of uitklappen •
Iedere speler mag per wereld met maximaal één account deelnemen. Het doorgeven van je wachtwoord aan andere spelers is verboden. Het is niet toegestaan om een account enkel te gebruiken om andere spelers te bevoorraden met grondstoffen of troepen.
-Spelers met dezelfde internetverbinding
In- of uitklappen •
Grondstoffenleveringen (zenden en ontvangen), gezamenlijke aanvallen, aanvallen op elkaar en ondersteuning door spelers gestuurd die één internetverbinding of één computer delen zijn tijdens het gezamenlijke gebruik en 24 uur daarna niet toegestaan. Wanneer dezelfde internetverbinding of computer wordt gebruikt, moet je alle jou bekende spelers aangeven onder "Instellingen" -> "Internetverbinding delen".
Deze regel geldt voor iedereen die aan één computer of LAN speelt. Het maakt niet uit of dit een keer of regelmatig gebeurd. Als LAN geldt bijvoorbeeld hetzelfde huishouden, dezelfde werkgever of school.
-Vakantievervanging
In- of uitklappen •
Als de bezitter van een account door een andere speler vervangen wordt, moet hiervoor de vakantiemodus gebruikt worden. Er gelden tussen alle accounts die over de verbinding van de vakantievervanger worden gespeeld de onder §2 genoemde beperkingen. Pas 24 uur na het beëindigen van de vakantievervanging zijn deze interacties weer geoorloofd.
-Taalgebruik en communicatie
In- of uitklappen •
Beledigingen gericht tegen andere spelers, stammen of moderators zijn verboden. Bedreigingen en afpersingen mogen alleen betrekking hebben op het spel. Politiek extreme, pornografische of andere onwettige uitlatingen zijn ten strengste verboden.
Dit geldt overal in het spel, dus ook voor mededelingen, het stammenforum, speler- en stam profielen, en ook voor de namen van spelers, dorpen of stammen.
-Verkopen van een account
In- of uitklappen •
Het is ongewenst dat accounts voor commerciële doeleinden gebruikt worden. Daarom is het verboden om spelaccounts, dorpen, grondstoffen of posities in de stam te verkopen of te kopen. Bovendien is het ruilen van grondstoffen tussen verschillende werelden verboden.
-Programma fouten
In- of uitklappen •
Iedere speler is verplicht kritische fouten direct te melden aan de support. Als je fouten in het systeem of gaten in de regels bewust uitbuit moet je rekening houden met een accountschorsing of andere straffen. Als je regelschendingen van andere spelers ondersteunt of probeert te verbergen zal je ook gestraft worden.
- Bots, scripts en technische voordelen
In- of uitklappen •
Het spel mag alleen met gewone browsers worden gespeeld. Bots, browseraanpassingen of andere programma's die het spel automatiseren, automatisch inloggen of automatisch spelacties starten zijn verboden. Scripten die premium-voordelen emuleren zijn verboden.
- Account annulering
In- of uitklappen •
Een account kan om verschillende redenen geblokkeerd of verwijderd worden. Als een account door een schending van de regels opgeschort wordt, volgt geen terugbetaling. Het verwijderen kan automatisch gebeuren als de speler meer dan 14 dagen niet op zijn account is geweest en hij geen premium account heeft.
Je denkt vast wat een hoop regels maar het valt wel mee. Als je gaat spelen denk je er meestal niet eens aan om die regels te overtreden. Als je het 1x per ongeluk doet krijg je een waarschuwing

5.3 Werelden overzicht
Ik zet de werelden in een uitklap tag
wereld 1
In- of uitklappen •
Snelheid algemeen: 1
Eenhedensnelheid: 1
Gebouwen afbreken: Actief
Moraal: Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel: Inactief
Basisverdediging: 20
Miliseconden: Actief
Miniumtroepenregel: Inactief
Smederijsysteem: 3-level-systeem
Kerk: Inactief
Groeiende barbarendorpen: Inactief
Bonusdorpen: Inactief
Annuleertijd voor aanvallen: 10 minuten
Annuleertijd voor transport: 5 minuten
Nachtbonus: Actief van 0.00 tot 7.00 uur
Beginnersbescherming: 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging: Inactief
Eenheden
Boogschutter: Inactief
Verkensysteem: Indien ontwikkeld kan de verkenner troepen zien, gebouwen, grondstoffen en troepen gestationeerd in andere dorpen
Ridder: Inactief
Edelman
Stijgende edelman prijzen: Actief, prijzen stijgen vanaf de 2de edelman
Goedkoop nabouwen van edelmannen: Actief
Maximale reisafstand edelman: 1000 velden
Toestemmingsdaling per edelaanval: 20-35
Toestemmingsstijging per uur: 1
Configuratie
Ledenlimiet per stam: 1500
Verslagen Tegenstander ranglijst: Actief, afhankelijk van de boerderijruimte
Vakantievervanging: Actief
Beperking voor permanente vakantievervanging: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen
Vrije handel: Zonder beperkingen
Kaartsysteem: 1000x1000 - Continent
Windrichting kiezen: Actief
Startdatum: 29.10.06
Versie: 11163 7.0
wereld 2
In- of uitklappen •
Instellingen
Snelheid algemeen: 2
Eenhedensnelheid: 1
Gebouwen afbreken: Actief
Moraal: Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel: Inactief
Basisverdediging: 20
Miliseconden: Actief
Miniumtroepenregel: 5% van de punten van het dorp
Smederijsysteem: Simpel ontwikkelingssysteem
Kerk: Inactief
Groeiende barbarendorpen: Inactief
Bonusdorpen: Inactief
Annuleertijd voor aanvallen: 10 minuten
Annuleertijd voor transport: 5 minuten
Nachtbonus: Actief van 1.00 tot 7.00 uur
Beginnersbescherming: 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging: Inactief
Eenheden
Boogschutter: Actief
Verkensysteem: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken
Ridder: Actief
Edelman
Stijgende edelman prijzen: Goudmunten Goedkoop nabouwen van edelmannen: Actief
Maximale reisafstand edelman: 70 velden
Toestemmingsdaling per edelaanval: 20-35
Toestemmingsstijging per uur: 2
Configuratie
Ledenlimiet per stam: 1500
Verslagen Tegenstander ranglijst: Actief, afhankelijk van de boerderijruimte
Vakantievervanging: Actief
Beperking voor permanente vakantievervanging: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen
Vrije handel: Zonder beperkingen
Kaartsysteem: 1000x1000 - Continent
Windrichting kiezen: Actief
Startdatum: 22.02.07
Versie: 11163 7.0
wereld 3
In- of uitklappen •
Instellingen
Snelheid algemeen: 1
Eenhedensnelheid: 1
Gebouwen afbreken: Actief
Moraal: Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel: Inactief
Basisverdediging: 20
Miliseconden: Actief
Miniumtroepenregel: 5% van de punten van het dorp
Smederijsysteem: 3-level-systeem
Kerk: Inactief
Groeiende barbarendorpen: Inactief
Bonusdorpen: Inactief
Annuleertijd voor aanvallen: 15 minuten
Annuleertijd voor transport: 5 minuten
Nachtbonus: Actief van 1.00 tot 7.00 uur
Beginnersbescherming: 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging: Inactief
Eenheden
Boogschutter: Actief
Verkensysteem: Indien ontwikkeld kan de verkenner troepen zien, gebouwen, grondstoffen en troepen gestationeerd in andere dorpen
Ridder: Actief
Edelman
Stijgende edelman prijzen: Goudmunten
Goedkoop nabouwen van edelmannen: Actief
Maximale reisafstand edelman: 100 velden
Toestemmingsdaling per edelaanval: 20-35
Toestemmingsstijging per uur: 1
Configuratie
Ledenlimiet per stam: 1500
Verslagen Tegenstander ranglijst: Actief, afhankelijk van de boerderijruimte
Vakantievervanging: Actief
Beperking voor permanente vakantievervanging: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen
Vrije handel: Zonder beperkingen
Kaartsysteem: 1000x1000 - Continent
Windrichting kiezen: Actief
Startdatum: 02.05.07
Versie: 11163 7.0
wereld 4
In- of uitklappen •
Snelheid algemeen: 1.5
Eenhedensnelheid: 0.666666
Gebouwen afbreken: Actief
Moraal: Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel: Inactief
Basisverdediging: 20
Miliseconden: Inactief
Miniumtroepenregel: 5% van de punten van het dorp
Smederijsysteem: Simpel ontwikkelingssysteem
Kerk: Inactief
Groeiende barbarendorpen: Inactief
Bonusdorpen: Inactief
Annuleertijd voor aanvallen: 10 minuten
Annuleertijd voor transport: 5 minuten
Nachtbonus: Actief van 1.00 tot 7.00 uur
Beginnersbescherming: 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging: Inactief
Eenheden
Boogschutter: Actief
Verkensysteem: Verkenners kunnen troepen, gebouwen, grondstoffen ontdekken en troepen buiten het dorp
Ridder: Actief
Edelman
Stijgende edelman prijzen: Goudmunten Goedkoop nabouwen van edelmannen: Actief
Maximale reisafstand edelman: 77 velden
Toestemmingsdaling per edelaanval: 20-35
Toestemmingsstijging per uur: 1.5
Configuratie
Ledenlimiet per stam: 1500
Verslagen Tegenstander ranglijst: Actief, afhankelijk van de boerderijruimte
Vakantievervanging: Actief
Beperking voor permanente vakantievervanging: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen
Vrije handel: Zonder beperkingen
Kaartsysteem: 1000x1000 - Continent
Windrichting kiezen: Actief
Startdatum: 16.07.07
Versie: 11163 7.0
wereld 5
In- of uitklappen •
Snelheid algemeen: 1.5
Eenhedensnelheid: 0.666666
Gebouwen afbreken: Actief
Moraal: Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel: Actief (1200 plaatsen per level)
Basisverdediging: 20
Miliseconden: Inactief
Miniumtroepenregel: 2% van de punten van het dorp
Smederijsysteem: 3-level-systeem
Kerk: Inactief
Groeiende barbarendorpen: Inactief
Bonusdorpen: Inactief
Annuleertijd voor aanvallen: 10 minuten
Annuleertijd voor transport: 5 minuten
Nachtbonus: Actief van 1.00 tot 7.00 uur
Beginnersbescherming: 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging: Inactief
Eenheden
Boogschutter: Inactief
Verkensysteem: Indien ontwikkeld kan de verkenner troepen zien, gebouwen, grondstoffen en troepen gestationeerd in andere dorpen
Ridder: Inactief
Edelman
Stijgende edelman prijzen: Actief, prijzen stijgen vanaf de 2de edelman
Goedkoop nabouwen van edelmannen: Inactief
Maximale reisafstand edelman: 42 velden
Toestemmingsdaling per edelaanval: 20-35
Toestemmingsstijging per uur: 1.5
Configuratie
Ledenlimiet per stam: 1500
Verslagen Tegenstander ranglijst: Actief, afhankelijk van de boerderijruimte
Vakantievervanging: Actief
Beperking voor permanente vakantievervanging: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen
Vrije handel: Zonder beperkingen
Kaartsysteem: 1000x1000 - Continent
Windrichting kiezen: Actief
Startdatum: 16.10.07
Versie: 11163 7.0
wereld 6
In- of uitklappen •
Snelheid algemeen: 1.5
Eenhedensnelheid: 0.666666
Gebouwen afbreken: Actief
Moraal: Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel: Inactief
Basisverdediging: 20
Miliseconden: Inactief
Miniumtroepenregel: 2% van de punten van het dorp
Smederijsysteem: Simpel ontwikkelingssysteem
Kerk: Inactief
Groeiende barbarendorpen: Actief (maximaal 3.000 punten)
Bonusdorpen: Normale bonusdorpen
Annuleertijd voor aanvallen: 10 minuten
Annuleertijd voor transport: 5 minuten
Nachtbonus: Actief van 1.00 tot 7.00 uur
Beginnersbescherming: 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging: Inactief
Eenheden
Boogschutter: Actief
Verkensysteem: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken
Ridder: Actief, kan items vinden.
Edelman
Stijgende edelman prijzen: Goudmunten Goedkoop nabouwen van edelmannen: Actief
Maximale reisafstand edelman: 77 velden
Toestemmingsdaling per edelaanval: 20-35
Toestemmingsstijging per uur: 1.5
Configuratie
Ledenlimiet per stam: 1500
Verslagen Tegenstander ranglijst: Actief, volgens puntentabel
Vakantievervanging: Actief
Beperking voor permanente vakantievervanging: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen
Vrije handel: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart
Kaartsysteem: 1000x1000 - Continent
Windrichting kiezen: Actief
Startdatum: 04.01.08
Versie: 11163 7.0
wereld 7
In- of uitklappen •
Instellingen
Snelheid algemeen: 2
Eenhedensnelheid: 0.5
Gebouwen afbreken: Actief
Moraal: Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel: Inactief
Basisverdediging: 20
Miliseconden: Inactief
Miniumtroepenregel: 1% van de punten van het dorp
Smederijsysteem: Simpel ontwikkelingssysteem
Kerk: Inactief
Groeiende barbarendorpen: Actief (maximaal 3.000 punten)
Bonusdorpen: Normale bonusdorpen
Annuleertijd voor aanvallen: 10 minuten
Annuleertijd voor transport: 5 minuten
Nachtbonus: Actief van 1.00 tot 7.00 uur
Beginnersbescherming: 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging: Inactief
Eenheden
Boogschutter: Actief
Verkensysteem: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken.
Ridder: Actief, kan items vinden
Edelman
Stijgende edelman prijzen: Goudmunten
Goedkoop nabouwen van edelmannen: Actief
Maximale reisafstand edelman: 77 velden
Toestemmingsdaling per edelaanval: 20-35
Toestemmingsstijging per uur: 2
Configuratie
Ledenlimiet per stam: 1500
Verslagen Tegenstander ranglijst: Actief, volgens puntentabel
Vakantievervanging: Actief
Beperking voor permanente vakantievervanging: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen
Vrije handel: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart
Kaartsysteem: 1000x1000 - Continent
Windrichting kiezen: Actief
Startdatum: 11.03.08
Versie: 11163 7.0
wereld 8
In- of uitklappen •
Snelheid algemeen: 1.5
Eenhedensnelheid: 0.666666
Gebouwen afbreken: Actief
Moraal: Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel: Inactief
Basisverdediging: 20
Miliseconden: Inactief
Miniumtroepenregel: 1% van de punten van het dorp
Smederijsysteem: Simpel ontwikkelingssysteem
Kerk: Inactief
Groeiende barbarendorpen: Inactief
Bonusdorpen: Inactief
Annuleertijd voor aanvallen: 10 minuten
Annuleertijd voor transport: 5 minuten
Nachtbonus: Actief van 1.00 tot 7.00 uur
Beginnersbescherming: 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging: Inactief
Eenheden
Boogschutter: Actief
Verkensysteem: Verkenners kunnen troepen, gebouwen, grondstoffen ontdekken en troepen buiten het dorp
Ridder: Actief
Edelman
Stijgende edelman prijzen: Goudmunten
Goedkoop nabouwen van edelmannen: Actief
Maximale reisafstand edelman: 77 velden
Toestemmingsdaling per edelaanval: 20-35
Toestemmingsstijging per uur: 1.5
Configuratie
Ledenlimiet per stam: 1500
Verslagen Tegenstander ranglijst: Actief, volgens puntentabel
Vakantievervanging: Actief
Beperking voor permanente vakantievervanging: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen
Vrije handel: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart
Kaartsysteem: 1000x1000 - Continent
Windrichting kiezen: Actief
Startdatum: 15.05.08
Versie: 11163 7.0
wereld 9
In- of uitklappen •
Snelheid algemeen: 1
Eenhedensnelheid: 1
Gebouwen afbreken: Actief
Moraal: Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel: Inactief
Basisverdediging: 20
Miliseconden: Inactief
Miniumtroepenregel: 2% van de punten van het dorp
Smederijsysteem: Simpel ontwikkelingssysteem
Kerk: Inactief
Groeiende barbarendorpen: Actief (maximaal 3.000 punten)
Bonusdorpen: Normale bonusdorpen
Annuleertijd voor aanvallen: 10 minuten
Annuleertijd voor transport: 5 minuten
Nachtbonus: Actief van 1.00 tot 7.00 uur
Beginnersbescherming: 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging: Inactief
Eenheden
Boogschutter: Actief
Verkensysteem: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken.
Ridder: Actief, kan items vinden
Edelman
Stijgende edelman prijzen: Goudmunten
Goedkoop nabouwen van edelmannen: Actief
Maximale reisafstand edelman: 77 velden
Toestemmingsdaling per edelaanval: 20-35
Toestemmingsstijging per uur: 1
Configuratie
Ledenlimiet per stam: 1500
Verslagen Tegenstander ranglijst: Actief, volgens puntentabel
Vakantievervanging: Actief
Beperking voor permanente vakantievervanging: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen
Vrije handel: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart
Kaartsysteem: 1000x1000 - Continent
Windrichting kiezen: Actief
Startdatum: 11.08.08
Versie: 11163 7.0
wereld 10
In- of uitklappen •
Snelheid algemeen: 1
Eenhedensnelheid: 1
Gebouwen afbreken: Actief
Moraal: Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel: Actief (1800 plaatsen per level
Basisverdediging: 20
Miliseconden: Inactief
Miniumtroepenregel: 2% van de punten van het dorp
Smederijsysteem: 3-level-systeem
Kerk: Inactief
Groeiende barbarendorpen: Inactief
Bonusdorpen: Inactief
Annuleertijd voor aanvallen: 10 minuten
Annuleertijd voor transport: 5 minuten
Nachtbonus: Actief van 1.00 tot 7.00 uur
Beginnersbescherming: 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging: Inactief
Eenheden
Boogschutter: Inactief
Verkensysteem: Indien ontwikkeld kan de verkenner troepen zien, gebouwen, grondstoffen en troepen gestationeerd in andere dorpen
Ridder: Inactief
Edelman
Stijgende edelman prijzen: Actief, prijzen stijgen vanaf de 2de edelman
Goedkoop nabouwen van edelmannen: Inactief
Maximale reisafstand edelman: 42 velden
Toestemmingsdaling per edelaanval: 20-35
Toestemmingsstijging per uur: 1
Configuratie
Ledenlimiet per stam: 1500
Verslagen Tegenstander ranglijst: Actief, volgens puntentabel
Vakantievervanging: Actief
Beperking voor permanente vakantievervanging: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen
Vrije handel: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart
Kaartsysteem: 1000x1000 - Continent
Windrichting kiezen: Actief
Startdatum: 06.11.08
Versie: 11163 7.0
wereld 11
In- of uitklappen •
Instellingen
Snelheid algemeen: 1
Eenhedensnelheid: 1
Gebouwen afbreken: Actief
Moraal: Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel: Inactief
Basisverdediging: 20
Miliseconden: Actief
Miniumtroepenregel: 2% van de punten van het dorp
Smederijsysteem: Simpel ontwikkelingssysteem
Kerk: Actief
Groeiende barbarendorpen: Actief (maximaal 3000 punten)
Bonusdorpen: Verbeterde bonusdorpen
Annuleertijd voor aanvallen: 10 minuten
Annuleertijd voor transport: 5 minuten
Nachtbonus: Actief van 1.00 tot 7.00 uur
Beginnersbescherming: 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging: Inactief
Eenheden
Boogschutter: Actief
Verkensysteem: Verkenners kunnen troepen, gebouwen, grondstoffen ontdekken en troepen buiten het dorp
Ridder: Actief, kan items vinden. De items zijn verbeterd
Edelman
Stijgende edelman prijzen: Goudmunten
Goedkoop nabouwen van edelmannen: Actief
Maximale reisafstand edelman: 77 velden
Toestemmingsdaling per edelaanval: 20-35
Toestemmingsstijging per uur: 1
Configuratie
Ledenlimiet per stam: 1500
Verslagen Tegenstander ranglijst: Actief, volgens puntentabel
Vakantievervanging: Actief
Beperking voor permanente vakantievervanging: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen
Vrije handel: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart
Kaartsysteem: 1000x1000 - Continent
Windrichting kiezen: Actief
Startdatum: 18.12.08
Versie: 11163 7.0
wereld 12
In- of uitklappen •
Snelheid algemeen: 1.5
Eenhedensnelheid: 0.66666
Gebouwen afbreken: Actief
Moraal: Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel: Inactief
Basisverdediging: 20
Miliseconden: Actief
Miniumtroepenregel: 2% van de punten van het dorp
Smederijsysteem: Simpel ontwikkelingssysteem
Kerk: Actief
Groeiende barbarendorpen: Actief (maximaal 3.000 punten)
Bonusdorpen: Verbeterde bonusdorpen
Annuleertijd voor aanvallen: 10 minuten
Annuleertijd voor transport: 5 minuten
Nachtbonus: Actief van 1.00 tot 7.00 uur
Beginnersbescherming: 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging: Inactief
Eenheden
Boogschutter: Actief
Verkensysteem: Verkenners kunnen troepen, gebouwen, grondstoffen ontdekken en troepen buiten het dorp
Ridder: Actief, kan items vinden. De items zijn verbeterd
Edelman
Stijgende edelman prijzen: Goudmunten
Goedkoop nabouwen van edelmannen: Actief
Maximale reisafstand edelman: 77 velden
Toestemmingsdaling per edelaanval: 20-35
Toestemmingsstijging per uur: 1.5
Configuratie
Ledenlimiet per stam: 1500
Verslagen Tegenstander ranglijst: Actief, volgens puntentabel
Vakantievervanging: Actief
Beperking voor permanente vakantievervanging: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen
Vrije handel: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart
Kaartsysteem: 1000x1000 - Continent
Windrichting kiezen: Actief
Startdatum: 03.02.09
Versie: 11163 7.0
wereld 13
In- of uitklappen •
Snelheid algemeen: 2
Eenhedensnelheid: 0.5
Gebouwen afbreken: Actief
Moraal: Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel: Inactief
Basisverdediging: 20
Miliseconden: Actief
Miniumtroepenregel: 2% van de punten van het dorp
Smederijsysteem: Simpel ontwikkelingssysteem
Kerk: Inactief
Groeiende barbarendorpen: Inactief
Bonusdorpen: Inactief
Annuleertijd voor aanvallen: 10 minuten
Annuleertijd voor transport: 5 minuten
Nachtbonus: Actief van 1.00 tot 7.00 uur
Beginnersbescherming: 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging: Inactief
Eenheden
Boogschutter: Actief
Verkensysteem: Verkenners kunnen troepen, gebouwen, grondstoffen ontdekken en troepen buiten het dorp
Ridder: Actief
Edelman
Stijgende edelman prijzen: Goudmunten
Goedkoop nabouwen van edelmannen: Actief
Maximale reisafstand edelman: 77 velden
Toestemmingsdaling per edelaanval: 20-35
Toestemmingsstijging per uur: 2
Configuratie
Ledenlimiet per stam: 1500
Verslagen Tegenstander ranglijst: Actief, volgens puntentabel
Vakantievervanging: Actief
Beperking voor permanente vakantievervanging: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen
Vrije handel: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart
Kaartsysteem: 1000x1000 - Continent
Windrichting kiezen: Actief
Startdatum: 25.02.09
Versie: 11163 7.0
wereld 14
In- of uitklappen •
Snelheid algemeen: 1.5
Eenhedensnelheid: 0.66666
Gebouwen afbreken: Actief
Moraal: Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel: Inactief
Basisverdediging: 20
Miliseconden: Actief
Miniumtroepenregel: 2% van de punten van het dorp
Smederijsysteem: Simpel ontwikkelingssysteem
Kerk: Actief
Groeiende barbarendorpen: Actief (max.3.000 p.)
Bonusdorpen: Verbeterde bonusdorpen
Annuleertijd voor aanvallen: 10 minuten
Annuleertijd voor transport: 5 minuten
Nachtbonus: Actief van 1.00 tot 7.00 uur
Beginnersbescherming: 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging: Inactief
Eenheden
Boogschutter: Actief
Verkensysteem: Verkenners kunnen troepen, gebouwen, grondstoffen ontdekken en troepen buiten het dorp
Ridder: Actief, kan items vinden. De items zijn verbeterd
Edelman
Stijgende edelman prijzen: Goudmunten
Goedkoop nabouwen van edelmannen: Actief
Maximale reisafstand edelman: 77 velden
Toestemmingsdaling per edelaanval: 20-35
Toestemmingsstijging per uur: 1.5
Configuratie
Ledenlimiet per stam: 1500
Verslagen Tegenstander ranglijst: Actief, volgens puntentabel
Vakantievervanging: Actief
Beperking voor permanente vakantievervanging: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen
Vrije handel: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart
Kaartsysteem: 1000x1000 - Continent
Windrichting kiezen: Actief
Startdatum: 30.06.09
Versie: 11163 7.0
wereld 15
In- of uitklappen •
Snelheid algemeen: 2
Eenhedensnelheid: 0.5
Gebouwen afbreken: Actief
Moraal: Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel: Inactief
Basisverdediging: 20
Miliseconden: Actief
Miniumtroepenregel: 2% van de punten van het dorp
Smederijsysteem: Simpel ontwikkelingssysteem
Kerk: Inactief
Groeiende barbarendorpen: Actief (maximaal 3000 punten)
Bonusdorpen: Verbeterde bonusdorpen
Annuleertijd voor aanvallen: 10 minuten
Annuleertijd voor transport: 5 minuten
Nachtbonus: Actief van 1.00 tot 7.00 uur
Beginnersbescherming: 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging: Inactief
Eenheden
Boogschutter: Actief
Verkensysteem: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken.
Ridder: Actief, kan items vinden. De items zijn verbeterd.
Edelman
Stijgende edelman prijzen: Goudmunten
Goedkoop nabouwen van edelmannen: Actief
Maximale reisafstand edelman: 77 velden
Toestemmingsdaling per edelaanval: 20-35
Toestemmingsstijging per uur: 2
Configuratie
Ledenlimiet per stam: 1500
Verslagen Tegenstander ranglijst: Actief, volgens puntentabel
Vakantievervanging: Actief
Beperking voor permanente vakantievervanging: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen
Vrije handel: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart
Kaartsysteem: 1000x1000 - Continent
Windrichting kiezen: Actief
Startdatum: 06.10.09
Versie: 11163 7.0
wereld 16
In- of uitklappen •
Snelheid algemeen: 1
Eenhedensnelheid: 1
Gebouwen afbreken: Actief
Moraal: Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel: Actief (2500 plaatsen per level)
Basisverdediging: 20
Miliseconden: Actief
Miniumtroepenregel: 2% van de punten van het dorp
Smederijsysteem: 3-level-systeem
Kerk: Inactief
Groeiende barbarendorpen: Inactief
Bonusdorpen: Inactief
Annuleertijd voor aanvallen: 10 minuten
Annuleertijd voor transport: 5 minuten
Nachtbonus: Actief van 1.00 tot 7.00 uur
Beginnersbescherming: 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging: Inactief
Eenheden
Boogschutter: Inactief
Verkensysteem: indien ontwikkeld kan de verkenner troepen zien, gebouwen, grondstoffen en troepen gestationeerd in andere dorpen
Ridder: Inactief
Edelman
Stijgende edelman prijzen: Actief, prijzen stijgen vanaf de 2de edelman
Goedkoop nabouwen van edelmannen: Actief
Maximale reisafstand edelman: 77 velden
Toestemmingsdaling per edelaanval: 20-35
Toestemmingsstijging per uur: 1
Configuratie
Ledenlimiet per stam: 1500
Verslagen Tegenstander ranglijst: Actief, afhankelijk van de boerderijruimte
Vakantievervanging: Actief
Beperking voor permanente vakantievervanging: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen
Vrije handel: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart
Kaartsysteem: 1000x1000 - Continent
Windrichting kiezen: Actief
Startdatum: 01.12.09
Versie: 11163 7.0
wereld 17
In- of uitklappen •
Snelheid algemeen: 1
Eenhedensnelheid: 1
Gebouwen afbreken: Actief
Moraal: Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel: Inactief
Basisverdediging: 20
Miliseconden: Inactief
Miniumtroepenregel: 2% van de punten van het dorp
Smederijsysteem: Simpel ontwikkelingssysteem
Kerk: Actief
Groeiende barbarendorpen: Actief (maximaal 1.500 punten)
Bonusdorpen: Verbeterde bonusdorpen
Annuleertijd voor aanvallen: 10 minuten
Annuleertijd voor transport: 5 minuten
Nachtbonus: Actief van 1.00 tot 7.00 uur
Beginnersbescherming: 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging: Inactief
Eenheden
Boogschutter: Actief
Verkensysteem: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken.
Ridder: Actief, kan items vinden. De items zijn verbeterd.
Edelman
Stijgende edelman prijzen: Goudmunten
Goedkoop nabouwen van edelmannen: Actief
Maximale reisafstand edelman: 77 velden
Toestemmingsdaling per edelaanval: 20-35
Toestemmingsstijging per uur: 1
Configuratie
Ledenlimiet per stam: 120
Verslagen Tegenstander ranglijst: Actief, volgens puntentabel
Vakantievervanging: Actief
Beperking voor permanente vakantievervanging: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen
Vrije handel: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart
Kaartsysteem: 1000x1000 - Continent
Windrichting kiezen: Actief
Startdatum: 25.02.10
Versie: 11163 7.0
wereld 18
In- of uitklappen •
Snelheid algemeen: 1.5
Eenhedensnelheid: 0.666666
Gebouwen afbreken: Actief
Moraal: Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel: Inactief
Basisverdediging: 20
Miliseconden: Actief
Miniumtroepenregel: 2% van de punten van het dorp
Smederijsysteem: Simpel ontwikkelingssysteem
Kerk: Inactief
Groeiende barbarendorpen: Actief (maximaal 3.000 punten)
Bonusdorpen: Inactief
Annuleertijd voor aanvallen: 10 minuten
Annuleertijd voor transport: 5 minuten
Nachtbonus: Actief van 1.00 tot 7.00 uur
Beginnersbescherming: 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging: Inactief
Eenheden
Boogschutter: Actief
Verkensysteem: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken.
Ridder: Actief
Edelman
Ledenlimiet per stam: 120
Stijgende edelman prijzen: Goudmunten
Goedkoop nabouwen van edelmannen: Actief
Maximale reisafstand edelman: 77 velden
Toestemmingsdaling per edelaanval: 20-35
Toestemmingsstijging per uur: 1.5
Configuratie
Verslagen Tegenstander ranglijst: Actief, volgens puntentabel
Vakantievervanging: Actief
Beperking voor permanente vakantievervanging: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen
Vrije handel: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart
Kaartsysteem: 1000x1000 - Continent
Windrichting kiezen: Actief
Startdatum: 19.05.10
Versie: 11163 7.0
wereld 19
In- of uitklappen •
Snelheid algemeen: 2
Eenhedensnelheid: 1
Gebouwen afbreken: Actief
Moraal: Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel: Inactief
Basisverdediging: 20
Miliseconden: Actief
Miniumtroepenregel: 2% van de punten van het dorp
Smederijsysteem: Simpel ontwikkelingssysteem
Kerk: Inactief
Groeiende barbarendorpen: Actief (maximaal 3.000 punten)
Bonusdorpen: Inactief
Annuleertijd voor aanvallen: 10 minuten
Annuleertijd voor transport: 5 minuten
Nachtbonus: Actief van 1.00 tot 7.00 uur
Beginnersbescherming: 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging: Inactief
Eenheden
Boogschutter: Actief
Verkensysteem: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken.
Ridder: Actief
Edelman
Stijgende edelman prijzen: Goudmunten
Goedkoop nabouwen van edelmannen: Actief
Maximale reisafstand edelman: 77 velden
Toestemmingsdaling per edelaanval: 20-35
Toestemmingsstijging per uur: 2
Configuratie
Ledenlimiet per stam: 1500
Verslagen Tegenstander ranglijst: Actief, volgens puntentabel
Vakantievervanging: Actief
Beperking voor permanente vakantievervanging: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen
Vrije handel: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart
Kaartsysteem: 1000x1000 - Continent
Windrichting kiezen: Actief
Startdatum: 25.08.10
Versie: 11163 7.0
wereld 20
In- of uitklappen •
Snelheid algemeen: 1
Eenhedensnelheid: 1
Gebouwen afbreken: Actief
Moraal: Actief (niet tijdsgebonden)
Boerderijlimietregel: Inactief
Basisverdediging: 20
Miliseconden: Actief
Miniumtroepenregel: 1% van de punten van het dorp
Smederijsysteem: Simpel ontwikkelingssysteem
Kerk: Actief
Groeiende barbarendorpen: Actief (maximaal 3.000 punten)
Bonusdorpen: Verbeterde bonusdorpen
Annuleertijd voor aanvallen: 10 minuten
Annuleertijd voor transport: 5 minuten
Nachtbonus: Actief van 1.00 tot 7.00 uur
Beginnersbescherming: 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging: 20 : 1 voor de eerste 60 dagen
Eenheden
Boogschutter: Actief
Verkensysteem: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken.
Ridder: Actief, kan items vinden. De items zijn verbeterd.
Edelman
Stijgende edelman prijzen: Goudmunten
Goedkoop nabouwen van edelmannen: Actief
Maximale reisafstand edelman: 200 velden
Toestemmingsdaling per edelaanval: 20-35
Toestemmingsstijging per uur: 1
Configuratie
Ledenlimiet per stam: 100
Verslagen Tegenstander ranglijst: Actief, volgens puntentabel
Vakantievervanging: Actief
Beperking voor permanente vakantievervanging: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen
Vrije handel: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart
Kaartsysteem: 1000x1000 - Continent
Windrichting kiezen: Actief
Startdatum: 25.08.10
Versie: 11163 7.0
wereld 21
In- of uitklappen •
Snelheid algemeen: 1
Eenhedensnelheid: 1
Gebouwen afbreken: Actief
Moraal: Actief (op tijd gebaseerd)
Boerderijlimietregel: Inactief
Basisverdediging: 20
Miliseconden: Actief
Miniumtroepenregel: 2% van de punten van het dorp
Smederijsysteem: Simpel ontwikkelingssysteem
Kerk: Actief
Awards: Actief
Groeiende barbarendorpen: Actief (maximaal 3.000 punten)
Bonusdorpen: Verbeterde bonusdorpen
Annuleertijd voor aanvallen: 10 minuten
Annuleertijd voor transport: 5 minuten
Nachtbonus: Actief van 1.00 tot 7.00 uur
Beginnersbescherming: 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging: 20 : 1 tijdens de eerste 30 dagen
Eenheden
Boogschutter: Actief
Verkensysteem: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken.
Ridder: Actief, kan items vinden. De items zijn verbeterd.
Edelman
Stijgende edelman prijzen: Goudmunten
Goedkoop nabouwen van edelmannen: Actief
Maximale reisafstand edelman: 200 velden
Toestemmingsdaling per edelaanval: 20-35
Toestemmingsstijging per uur: 1
Configuratie
Ledenlimiet per stam: 100
Verslagen Tegenstander ranglijst: Actief, volgens puntentabel
Vakantievervanging: Actief
Beperking voor permanente vakantievervanging: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen
Vrije handel: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart
Kaartsysteem: 1000x1000 - Continent
Windrichting kiezen: Actief
Startdatum: 06.12.10
Versie: 11163 7.0
wereld 22
In- of uitklappen •
Snelheid algemeen: 1
Eenhedensnelheid: 1
Gebouwen afbreken: Actief
Moraal: Actief (op tijd gebaseerd)
Boerderijlimietregel: Inactief
Basisverdediging: 20
Miliseconden: Actief
Miniumtroepenregel: 2% van de punten van het dorp
Smederijsysteem: Simpel ontwikkelingssysteem
Kerk: Inactief
Awards: Actief
Groeiende barbarendorpen: Actief (maximaal 3.000 punten)
Bonusdorpen: Verbeterde bonusdorpen
Annuleertijd voor aanvallen: 10 minuten
Annuleertijd voor transport: 5 minuten
Nachtbonus: Actief van 1.00 tot 7.00 uur
Beginnersbescherming: 5 dagen
Maximale verhouding aanvaller : verdediging: 20 : 1 tijdens de eerste 30 dagen
Eenheden
Boogschutter: Actief
Verkensysteem: Verkenners kunnen troepen, gebouwen en grondstoffen ontdekken.
Ridder: Actief, kan items vinden. De items zijn verbeterd.
Edelman
Stijgende edelman prijzen: Goudmunten
Goedkoop nabouwen van edelmannen: Actief
Maximale reisafstand edelman: 77 velden
Toestemmingsdaling per edelaanval: 20-35
Toestemmingsstijging per uur: 1
Configuratie
Ledenlimiet per stam: 1000
Verslagen Tegenstander ranglijst: Actief, volgens puntentabel
Vakantievervanging: Actief
Beperking voor permanente vakantievervanging: Actief, beginnende na 60 dagen vakantievervanging gedurende de laatste 120 dagen
Vrije handel: Actief, afhankelijk van de tijd waarop de speler is gestart
Kaartsysteem: 1000x1000 - Continent
Windrichting kiezen: Actief
Startdatum: 07.03.11
Versie: 11163 7.0
speed
In- of uitklappen •
Een speedwereld is eigenlijk een wereld zoals een ander. Er zijn echter 2 grote verschillende tussen een gewone wereld en een speedwereld.
Het eerste belangrijke verschil is natuurlijk de snelheid... Zoals de naam "speedwereld" al laat vermoeden draait deze wereld sneller dan normaal. Dit kan gaan van enkele malen sneller tot zelfs 400 keer zo snel als een gewone wereld op snelheid 1! Deze snelheid staat je toe om in enkele uren of dagen prestaties neer te zetten en ervaring op te doen waar je normaal weken of maanden over doet op een gewone wereld.
Het tweede verschil is dat de speedwereld -in vergelijking met een gewone wereld- eindigt. De speed draait in rondes met een begin -en een eindmoment. Een gewone wereld blijft doorgaan, maar de speedwereld heeft dus een vooropgesteld einde.
Elke ronde (speedronde) draait dus aan specifieke instellingen, deze zijn steeds anders. Ook draaien ze steeds op andere tijden. Onderaan vind je links naar de website met de oude, huidige en geplande rondes.

6. Afkortingen en begrippen
Ik kijk meestal als ik er onverhoopt toch een ben vergeten op dezedeze site
7. Credits
http://www.tribalwars.nl voor het maken van het spel ofcourse
http://help.tribalwars.nl/wiki/Hoofdpagina voor wat extra informatie
Mezelf voor het maken van de guide
Lunagang voor het maken van het forum zodat ik deze guide kan posten

Rate or hate 1/10
Afbeelding

Afbeelding
Tvnp
Berichten: 1049
Lid geworden op: donderdag 8 mei 2008, 16:41
RS: Soraz (p2p)
Clan: The Scrying Pool

Re: Non rs ~~Tribalwars guide~~

Bericht door Tvnp »

Mooie guide... ik heb zelf ook tribal wars gespeeld! Ik ben gestopt maar heb op wereld 17 nog steeds 21 dorpen (met de naam Tvnp).

Dat laatste over die werelden is niet echt nodig denk ik... misschien kun je er nog wat in zetten over stammen, maar verder een mooie guide!
8/10
Afbeelding
tommeke95
Berichten: 1703
Lid geworden op: dinsdag 22 december 2009, 18:58
RS: even wachten (p2p)
Clan: teak

Re: Non rs ~~Tribalwars guide~~

Bericht door tommeke95 »

dat van die werelden leek me wel handig
ik speel eigenlijk alleen op wereld 19
Over stammen wist ik bijna niets te vertellen
Afbeelding

Afbeelding
Tvnp
Berichten: 1049
Lid geworden op: donderdag 8 mei 2008, 16:41
RS: Soraz (p2p)
Clan: The Scrying Pool

Re: Non rs ~~Tribalwars guide~~

Bericht door Tvnp »

Stammen zijn toch heel erg belangrijk in het spel... als je wil kan ik er wel wat over schrijven en mag je dat dan (als je erbij zet met dank aan tvnp :D) in je guide zetten.
Afbeelding
tommeke95
Berichten: 1703
Lid geworden op: dinsdag 22 december 2009, 18:58
RS: even wachten (p2p)
Clan: teak

Re: Non rs ~~Tribalwars guide~~

Bericht door tommeke95 »

Tvnp schreef:Stammen zijn toch heel erg belangrijk in het spel... als je wil kan ik er wel wat over schrijven en mag je dat dan (als je erbij zet met dank aan tvnp :D) in je guide zetten.
graag
dan kom je ook bij credits te staan
Afbeelding

Afbeelding
KennyPlox
Berichten: 3146
Lid geworden op: zaterdag 5 maart 2011, 11:42
Clan: Geen

Re: Non rs ~~Tribalwars guide~~

Bericht door KennyPlox »

Dit is nou wat ik zocht, speelde het vroeger ook altijd :p...
Het is btw handiger om 2-3 edelmannen te maken en dan over te nemen. Hiermee gaat het sneller want de edelman loopt volgens mij zo super traag

9/10, ik ga me zo aanmelden want het lijkt me wel weer leuk!
Afbeelding <-- vogels
tommeke95
Berichten: 1703
Lid geworden op: dinsdag 22 december 2009, 18:58
RS: even wachten (p2p)
Clan: teak

Re: Non rs ~~Tribalwars guide~~

Bericht door tommeke95 »

wil je je aanmelden via mijn link
Afbeelding

Afbeelding
nivo-niek
Berichten: 267
Lid geworden op: vrijdag 5 februari 2010, 14:55
RS: nivo n1ek (p2p)

Re: Non rs ~~Tribalwars guide~~

Bericht door nivo-niek »

misschien slim om er bij et zetten dat je niet meer in alle werelden kan starten. En dat het slim is om de laatst gestarte wereld te nemen als je niet ervaren bent op TW.
tommeke95
Berichten: 1703
Lid geworden op: dinsdag 22 december 2009, 18:58
RS: even wachten (p2p)
Clan: teak

Re: Non rs ~~Tribalwars guide~~

Bericht door tommeke95 »

je kan volgens mij in alle werelden tegelijk starten
en je moet eigenlijk in de wereld van je vrienden gaan spelen
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
GL_IN_HELL
Berichten: 93
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 9:59
RS: Belg ftw69 (p2p)

Re: Non rs ~~Tribalwars guide~~

Bericht door GL_IN_HELL »

mooie guide =)
Afbeelding

Afbeelding
tommeke95
Berichten: 1703
Lid geworden op: dinsdag 22 december 2009, 18:58
RS: even wachten (p2p)
Clan: teak

Re: Non rs ~~Tribalwars guide~~

Bericht door tommeke95 »

ty
was ook redelijk veel werk
heeft iemand nog tips
en heeft iemand een verzoek voor een volgende guide
als ik er dan een paar ideeën heb kies ik hetgenen waar ik het meeste verstand van heb
Afbeelding

Afbeelding
Thomas
Berichten: 11189
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 15:03
RS: SP00NTECH (OSRS)
Clan: Tipaward manipulator

Re: Non rs ~~Tribalwars guide~~

Bericht door Thomas »

Ik speel hier op wereld 14, kies zuid-west en ik kan je misschien helpen als ik dichtbij genoeg zit.
Xdutch sk ll x.
Als ik niet in de buurt zit, maar leden uit de stam ROFl, vraag altijd hulp in vorm van grondstoffen en bescherming tot je minimaal 2-5 dorpen hebt!
Afbeelding Lisette 24/11/2015 :oops: :wub:
Afbeelding
Afbeelding
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: Non rs ~~Tribalwars guide~~

Bericht door Travolter »

o.O :shock: Te lange guide *error error*

Ziet er wel nice uit. Alleen ga ik toch niet de moeite doen om dat allemaal te lezen :o.
Afbeelding
tommeke95
Berichten: 1703
Lid geworden op: dinsdag 22 december 2009, 18:58
RS: even wachten (p2p)
Clan: teak

Re: Non rs ~~Tribalwars guide~~

Bericht door tommeke95 »

ik zit wereld 19 NW
Afbeelding

Afbeelding
Joshi-Skilzz
Berichten: 832
Lid geworden op: zaterdag 27 februari 2010, 7:17
Clan: ELlTE
Oude naam: LORDrogue

Re: Non rs ~~Tribalwars guide~~

Bericht door Joshi-Skilzz »

Ziet er goed uit!
http://runetrack.com/profile.php?user=slayonus

10 kliks please dan werkt me account runetraxx
nivo-niek
Berichten: 267
Lid geworden op: vrijdag 5 februari 2010, 14:55
RS: nivo n1ek (p2p)

Re: Non rs ~~Tribalwars guide~~

Bericht door nivo-niek »

tommeke95 schreef:je kan volgens mij in alle werelden tegelijk starten
en je moet eigenlijk in de wereld van je vrienden gaan spelen
Als je op de home van TW kijkt en dan op inloggen klikt zie je niet meer alle werelden. En de werelden die je niet ziet kan je niet meer gaan spelen. Dit is omdat de wereld zijn maximale spelers aantal heeft bereikt.
tommeke95
Berichten: 1703
Lid geworden op: dinsdag 22 december 2009, 18:58
RS: even wachten (p2p)
Clan: teak

Re: Non rs ~~Tribalwars guide~~

Bericht door tommeke95 »

ooh bedoel je zo
ik dacht dat je bedoelde dat er een maximum was
maar dat kan per uur verschillen
want er stoppen soms mensen
Afbeelding

Afbeelding
Tvnp
Berichten: 1049
Lid geworden op: donderdag 8 mei 2008, 16:41
RS: Soraz (p2p)
Clan: The Scrying Pool

Re: Non rs ~~Tribalwars guide~~

Bericht door Tvnp »

tommeke95 schreef:
Tvnp schreef:Stammen zijn toch heel erg belangrijk in het spel... als je wil kan ik er wel wat over schrijven en mag je dat dan (als je erbij zet met dank aan tvnp :D) in je guide zetten.
graag
dan kom je ook bij credits te staan
tvnp schreef:Stammen:
Erg belangrijk in Tribal Wars zijn de stammen. Als je lid bent van een stam kunnen je stamgenoten je helpen als je word aangevallen
of als je grondstoffen nodig hebt.

Er zijn 2 manieren om in een stam te komen:
-Er zelf een stichten
-Uitgenodigd worden in een andere stam

Om een stam te stichten ga je boven in het scherm naar stam en typ daar de naam en de afkorting voor je stam in.
Je zult nu de leider zijn van een nieuwe stam! Je zult nu wel andere mensen moeten uitnodigen voor je stam anders heb je er niks aan.
Uitnodigen kan door bij het stam overzicht naar uitnodigingen te gaan en daar de naam van een speler te typen. Maar je kunt ook op het profiel van een speler
op in stam uitnodigen klikken

Om in een stam uitgenodigd te worden moet je meestal aan een aantal eisen voldoen,
vaak moet je stad in een bepaald continent liggen en in wat oudere werelden moet je meestal ook een bepaald aantal punten hebben.


Stamoverzicht:
Afbeelding

Er zijn verschillende dingen te doen in een stam, hieronder staat het meeste daarvan uitgelegd:

Overzicht:
Hier kun je al het nieuws zien van de stam, welke spelers zijn uitgenodigd, wie lid is geworden van de stam, wie de stam verlaten heeft enz.
Ook staat rechts een aankondiging, deze kunnen leiders wijzigen soms worden hier belangrijke berichten geplaatst.

Profiel:
Dit is het profiel van je stam, andere spelers kunnen dit bekijken. Meestal staan de eisen van een stam en de namen van leiders, diplomaten*, recruiters* en forum mods*
Ook kunnen mensen via het profiel zien wie er allemaal in een stam zitten, hoeveel punten de stam heeft, hoeveel tegenstanders ze verslagen hebben, welke rang ze hebben.
Leiders en diplomaten kunnen het profiel veranderen.

*dalijk meer hier over

Leden:
Hier staat een lijst met leden van de stam. Als gewoon lid van een stam kun je alleen de naam en het aantal punten van een speler zien (of een titel die een leider aan een lid heeft gegeven).
Als leider kun je zien waneer een lid het laatste heeft ingelogd, wat de rechten van het lid zijn, of hij in vakantie modus is of zelfs of hij jarig is.

Diplomatie:
Hier staan de tegenstanders van je stam en bevriende stammen. Het is erg simpel om een stam toe tevoegen: typ de stam afkorting van een stam in
en kies of je hem wil toevoegen als bongenoot, vijand, of NAP (niet aanvals pact). Alleen leiders en diplomaten kunnen dit. Overleg bij bondgenoten en NAPs wel altijd eerst met de stam die je toevoegd.

Bongenoten:
Met bongenoten werkt je stam samen, en je valt ze niet aan. Bondgenoten zijn vaak net zo behulpzaam als je eigen stamgenoten.

NAP:
Nap betekend Niet Aanvals Pact, dat betekend dus dat je die stam niet aanvalt en zij jou ook niet. Maar meestal werk je niet met ze samen.

Vijanden:
Ja, dit is nogal logisch. Dit zijn gewoon de stammen waar je ruzie mee hebt.

Uitnodigingen:
Hier kun je mensen uitnodigen voor je stam, of uitnodigingen weghalen. Dit kunnen alleen leiders of recruiters.

Begroeting:
Dit is het bericht wat iemand krijgt als hij de uitnodiging van de stam accepteerd accepteerd.

Eigenschappen:
Hier kun je de naam, afkorting en het profiel van een stam veranderen. Je kunt ook je stam opheffen. Dilpomaten kunnen het profiel bewerken. De rest kunnen alleen leiders.

Stammenforum:
Dit is misschien wel het belangrijkste gedeelte van een stam. Hier kun je met je stamgenoten overleggen of gezellig kletsen! Je kunt meerdere forum onderdelen maken zoals een onderdeel voor handel of ondersteuning.
Als je bondgenoten hebt kun je ook met hun een forum delen of je kan een forum dat verborgen is voor gewone leden. Dit kan allemaal door onderaan op forum beheren te klikken. Je kunt dit alleen als je leider of forum mod bent.
Als er iets nieuws is op het forum zal er naast stam een blauw zonnetje komen te staan, als je daarop klikt kom je meteen op het forum.
Rangen en rechten binnen een stam:

Oprichter:
Orichter is de hoogste rang hij heeft alle rechten en kan alles doen in een stam. Als je zelf een stam opricht krijg je meteen deze rang.
Alleen een oprichter kan een ander lid oprichter maken. Let wel op: maak alleen mensen oprichter als je ze vertrouwt, want ze kunnen je stam opheffen of je eruit gooien.

Leider:
Een leider kan bijna alles wat een oprichter kan, behalve de stam opheffen of oprichters uit de stam zetten.

Diplomatie:
Mensen met dit recht worden diplomaten genoemd. Zij onderhandelen met andere stammen over bongenootschappen en NAPs.

Forum moderator:
Mensen met dit recht kunnen het forum bijhouden: berichten van andere bewerken/verwijderen of nieuwe forum gedeeltes maken.

Uitnodigen:
Mensen met dit recht worden meestal Recruiters genoemd. Zij kunnen mensen uitnodigen in de stam en mensen moeten ook bij hun om een uitnodiging vragen.

Rondschrijven:
Mensen met dit recht hebben meestal geen speciale naam. Ze kunnen berichten sturen naar heel de stam tegelijk dit is handig om snel om hulp te vragen.

Verborgen fora:
Met dit recht kun je de forumonderdelen zien die verborgen zijn voor andere leden.

Vertrouwde leden:
Dit is hetzelfde als verborgen fora, alleen met dit recht kun je niet de verborgen forumonderdelen zien maar de vertrouwde onderdelen.

Als leider heb je altijd ieder recht maar als je geen leider bent kun je er ook meerdere hebben. Alleen leiders/oprichters kunnen rechten veranderen.
Ik heb even snel wat geschreven (had weinig tijd maar wilde dit toch nog vandaag sturen) er zitten misschien een paar foutjes in, en adelsplanner en stammenoorlogen heb ik geen verstand van (die zijn nieuw en ik heb ze nooit gebruikt). Maar ik hoop dat je er iets aan hebt!

(quote mijn bericht en kopieer dan deze tekst)
Afbeelding
KennyPlox
Berichten: 3146
Lid geworden op: zaterdag 5 maart 2011, 11:42
Clan: Geen

Re: Non rs ~~Tribalwars guide~~

Bericht door KennyPlox »

Ik zit in W22 C89, heb willekeurig gekozen xD
Afbeelding <-- vogels
de gek nl
Berichten: 57
Lid geworden op: dinsdag 13 december 2005, 14:18
Clan: -

Re: Non rs ~~Tribalwars guide~~

Bericht door de gek nl »

Leuk om hier wat over tribalwars te lezen.
Heb ik zelf toch aardig wat tijd aan besteed.

Zelf begonnen op wereld 2, daarna nog op w4 w7 en w14 gespeeld.
Uiteindelijk top 20 op wereld 14 met top 5 ODA (Opponents Defeated as Attacker)

Als er mensen zijn die nog meer tips willen kunnen ze contact opnemen. :)

Leuke Guide 8.5 / 10
Afbeelding
Plaats reactie