Hoofdstukken:
1. Waarom tribalwars
2. Hoe aan te melden
3. De eerste stappen
4. Hulp met gebouwen
5. Hulp met overige dingen
6. Afkortingen
7. Credits
1. Waarom tribalwars
Ik had van een vriend te horen gekregen dat hij een leuk spel had ontdekt. Ik had het vroeger al wel eens gespeeld en toen had ik redelijk wat dorpen. Dus genoeg ervaring. Ik speel nu weer sinds iets meer dan een maand. En omdat ik op Runescape een onterechte ban had gekregen dacht ik laat ik jullie maar eens blij maken. Want van een leuk spel wordt je meestal vrolijk. (zo werkt het bij mij). Tribalwars is een strategisch spel waar je eigenlijk bijna niets voor nodig hebt behalve tijd om in te loggen. Ik log meestal 4 á 5 keer per dag zeker wel in.
Maar laten we snel verder gaan
2. Hoe aan te melden
Ik zou het hier met een lap tekst uit kunnen leggen maar plaatjes zijn handiger.
Maar voor ik ga beginnen zou ik jullie om een gunst willen vragen: meld je aan met de link in mijn onderschrift. Hierdoor krijg ik als jullie 500 punten hebben een PA account van 5 dagen. (ik leg hier de voor delen later van uit)
Wat als eerste omhoog brengen:
Begin altijd met als eerste opslagplaats als je niet heel vaak in kan loggen en doe daarna de grondstoffen.
Maak snel een kazerne zodat je legers kan gaan maken en ga daarna snel verder met grondstoffen.
Maak in de tussentijd een leger van 250 speervechters zodat je kan gaan plunderen voor extra grondstoffen.
Doe je grondstoffen tot 23 maar laat de ijzermijn 1 of 2 levels achterwege omdat je altijd als je alleen gebouwen doet veel ijzer over hebt. Maak je opslagplaats 25.
Nu gaat het pas eigenlijk echt beginnen. Werk snel naar de smederij toe zodat je ook zwaardvechters kan gaan maken. Zo gauw je zwaardvechters kan moet je ook een leger bijlstrijders en boogschutters maken. (meer informatie of eenheden staat verderop in de guide)
Maak nu een muur zodat vijandelijke troepen moeilijker binnen kunnen komen. Werk nu door tot Hoofdgebouw level 20, smederij level 20 en marktplaats level 10.
Zodra dit klaar is bouw een adelshoeve. Sla een goudmunt en maak een edelman.
Ga nu ondertussen een dorp kiezen dat je wilt veroveren en clear dat dorp vast. Als je edelman klaar is val net zo lang aan met je edelman totdat de toestemming onder 0 komt. Nu heb je 2 dorpen. ( de edelman is nu wel weg)
Blijf dit proces herhalen. (2e edelman maken kost 2 goudmunten 3e edelman maken kost 3 goudmunten etc)
Ik ga nu een overzichtje maken over de gebouwen
4.1 Hoofdgebouw
4.2 Kazerne
4.3 Stal
4.4 Werkplaats
4.5 Adelshoeve
4.6 Smederij
4.7 Verzamelplaats
4.8 Standbeeld
4.9 Marktplaats
4.10 Houthakkers
4.11 Leemgroeve
4.12 Ijzermijn
4.13 Boerderij
4.14 Opslagplaats
4.15 Schuilplaats
4.16 Muur
4.1 Hoofdgebouw
In het hoofdgebouw kunnen nieuwe gebouwen worden opgericht of bestaande gebouwen worden verbeterd. Hoe hoger het level, hoe sneller nieuwe gebouwen worden (uit)gebouwd. Als je hoofdgebouw level 15 of hoger is, kan je gebouwen afbreken.
Eigenschappen:
-Gebouwen bouwen en verbeteren
-Gebouwen afbreken
-Verkort de bouwtijd van andere gebouwen hoe hoger het level
4.2 Kazerne
De kazerne is een van de gebouwen waarmee je eenheden kunt bouwen. Met de kazerne produceer je eenheden van de categorie infanterie en boogschutters. Hoe hoger het level van je kazerne hoe sneller je de eenheden kunt produceren. Het is daarom verstandig om je kazerne naar het maximale level uit te bouwen, aangezien je dan je troepen weer zo snel mogelijk kunt aanvullen.
Eigenschappen
-Infanterie eenheden rekruteren
4.3 Stal
In je stal kun je eenheden produceren. Uit de stal zullen de cavalerie eenheden komen, en de bereden boogschutters. Net als met de kazerne geldt ook bij de stal dat hoe hoger het level is hoe sneller de eenheden geproduceerd worden. Ook bij de stal is het dus verstandig om deze naar het maximale level uit te bouwen, zodat je zo snel mogelijk je troepen kunt aanvullen.
Eigenschappen:
-Cavalerie eenheden rekruteren
4.4 Werkplaats
In de werkplaats worden belegringseenheden geproduceerd. Deze eenheden, de ram en de katapult vallen onder de categorie infanterie. Er geldt dat hoe hoger het level van het gebouw, hoe sneller de eenheden gebouwd worden. Bij dit gebouw is het echter niet altijd (afhankelijk van je troepenindeling) nodig om het uit te bouwen tot het maximale level, omdat je in verhouding minder belegeringseenheden zult bouwen dan andere eenheden.
Eigenschappen:
-Belegeringswapens rekruteren
4.5 Adelshoeve
De adelshoeve is het gebouw dat je nodig hebt om nieuwe dorpen te kunnen overnemen. Zonder adelshoeve kun je geen edelman produceren, de enige eenheid die gebruikt kan worden om dorpen over te nemen. Voordat je de adelshoeve kunt bouwen heb je eerst een hoofdgebouw van level 20, een smederij van level 20 en een marktplaats van level 10 nodig voordat je het gebouw neer kunt zetten. Daarna zul je (afhankelijk van de wereld) goudmunten of pakketen moeten (op)slaan voordat je een edelman kunt maken. Voor meer informatie zie edelman bouwen
Eigenschappen
-Grondstoffen of Goudmunten opslaan voor edelman
-Edelman rekruteren
4.6 Smederij
In de smederij worden wapens ontwikkeld en verbeterd. Hoe hoger het level van de smederij, hoe beter de wapens die je ontwikkelt. Bovendien wordt de ontwikkelingstijd verkort. Het aantal ontwikkelingen dat mogelijk is, is beperkt. Ontwikkelingen kunnen weer opgeheven worden. Bij het opheffen krijg je geen grondstoffen terug.
Eigenschappen
-Wapens ontwikkelen zodat nieuwe eenheden gebouwd kunnen worden
4.7 verzamelplaats
De verzamelplaats is het gebouw waarmee je al je troepen zult beheren. Op de verzamelplaats ontmoeten de krijgers elkaar. Je kunt het gebouw gebruiken om troepen te laten aanvallen, of ze een dorp laten ondersteunen. Tegelijkertijd kun je in de simulator simuleren hoe een aanval ongeveer zal verlopen.
Eigenschappen
-Aanvallen versturen
-Ondersteuning versturen
-Simulator (voor gevechten)
-Overzicht van de troepen van het dorp
4.8 Standbeeld
Met het standbeeld kun je de unieke eenheid, de ridder, ontwikkelen. Van de ridder kun je er maar een tegelijk hebben. Daarnaast kun je in je standbeeld de ridder van het ene dorp naar het andere dorp verplaatsen, en, op sommige werelden, zul je een wapenkamer vinden, waar je je ridder wapens kunt geven om mee te vechten.
Eigenschappen
-Ridder produceren
4.9 Marktplaats
De marktplaats kan gebruikt worden om grondstoffen te verhandelen met andere spelers op de wereld, of om grondstoffen naar iemand of je eigen dorp(en) toe te sturen. Je kunt op de marktplaats aanbiedingen van andere spelers aannemen, of zelf aanbiedingen plaatsen. Het aantal handelaren dat je hebt is afhankelijk van het level van je marktplaats.
Eigenschappen
-andel drijven met andere spelers
-Grondstoffen versturen
4.10 Houthakkers
De houthakker is een van de drie gebouwen die grondstoffen voor je dorp produceert. Je houthakkers hakken in de dichte bossen rondom jouw dorp het massieve hout, dat je zowel voor het bouwen van je nederzetting als voor de bewapening van je leger nodig hebt. Hoe hoger het level van de houthakker hoe sneller de hout je dorp in stroomt. Het maximum is afhankelijk van de wereld waarop je speelt (hoe hoger de wereld snelheid hoe sneller je er grondstoffen per uur bij krijgt)
4.11 Leemgroeve
De leemgroeve is een van de drie gebouwen die grondstoffen voor je dorp produceert. In de leemgroeve graven de arbeiders het benodigde leem op voor de opbouw van je dorp. Hoe hoger het level van de leemgroeve hoe sneller de leem je dorp in stroomt. Het maximum is afhankelijk van de wereld waarop je speelt (hoe hoger de wereld snelheid hoe sneller je er grondstoffen per uur bij krijgt)
4.12 Ijzermijn
De ijzermijn is een van de drie gebouwen die grondstoffen voor je dorp produceert. In de ijzermijn delven de arbeiders het voor de oorlog zo belangrijke ijzer. Hoe hoger het level van de ijzermijn hoe sneller het ijzer je dorp in stroomt. Het maximum is afhankelijk van de wereld waarop je speelt (hoe hoger de wereld snelheid hoe sneller je er grondstoffen per uur bij krijgt)
4.13 Boerderij
De boerderij zorgt voor de voeding van de eenheden en arbeiders van jouw dorp. Zonder uitbouw van de boerderij kan je dorp niet groeien. Hoe hoger het level van de boerderij, hoe meer bewoners verzorgd kunnen worden.
4.14 Opslagplaats
In de opslagplaats worden de grondstoffen, die in het dorp geproduceerd worden, opgeslagen. Hoe hoger het level van de opslagplaats, hoe meer grondstoffen kunnen worden opgeslagen tot een maximum van 400.000 van elke grondstof
Eigenschappen
-Verhoogt het aantal grondstoffen dat je maximaal kunt hebben in je dorp
4.15 Schuilplaats
In de schuilplaats worden grondstoffen verborgen. De tegenstander kan die niet plunderen. Op deze manier heb je altijd grondstoffen in je dorp om bijvoorbeeld je muur of troepen weer een beetje op te bouwen na een aanval. Ook vijandelijke verkenners kunnen niet ontdekken hoeveel grondstoffen er in de schuilplaats zijn.
Eigenschappen
-Verbergt een klein aantal grondstoffen voor aanvallers, deze kunnen niet geplunderd worden
4.16 Muur
De muur beschermt je dorp tegen vijandelijke troepen. De muur verhoogt de basisverdediging van je dorp en verstrekt de verdedigingskracht van je eenheden in datzelfde dorp. Hoe hoger het level, hoe beter de muur helpt je dorp te beschermen. Het is daarom aan te raden je muur altijd naar het maximale level uit te bouwen.
Eigenschappen
-Versterkt de verdedigingskracht van je troepen
-Versterkt de verdedigingskracht van je dorp
Ook dit wordt weer verdeeld in verschillende menu's:
5.1 Premium account
5.2 Spelregels
5.3 Werelden overzicht
5.1 Premium account
Op Tribalwars is een Premium account zeer handig.
Een paar voorbeelden zijn:
Hieronder vind je een lijstje van enkele voordelen die een premium account je kan bieden:
Wachtlijst
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
Ieder spel heeft wel spelregels
-1 account per speler
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
5.3 Werelden overzicht
Ik zet de werelden in een uitklap tag
wereld 1
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
- In- of uitklappen •
6. Afkortingen en begrippen
Ik kijk meestal als ik er onverhoopt toch een ben vergeten op dezedeze site
http://www.tribalwars.nl voor het maken van het spel ofcourse
http://help.tribalwars.nl/wiki/Hoofdpagina voor wat extra informatie
Mezelf voor het maken van de guide
Lunagang voor het maken van het forum zodat ik deze guide kan posten
Rate or hate 1/10