? 1-99 Mining Guide ?

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
D ries
Berichten: 734
Lid geworden op: maandag 3 januari 2011, 15:17
Oude naam: Baws Dries

? 1-99 Mining Guide ?

Bericht door D ries »

PlaatjeMining Guide
Door Dries, geschreven op 12 Augustus 2011

Voorwoordje
Ik had zin om een guide te schrijven en Chevignon1 had voorgesteld om een mining guide te schrijven, ik ben op moment van schrijven 98 Mining, dus je kunt wel zeggen dat ik er verstand van heb.

Mining word gezien als een saaie skill, en dat kan ik ook zeggen dat het best saai is, maar saai kan ook leuk zijn + het geeft je ook nog een extra spaarcentje in je bank. Gelukkig kun je het op Sommige manier ook Afk'en, ik raad het je wel aan om terwijl wat serie's/Films te kijken, dan lijkt het of dat mining zelf snel gaat!










PlaatjeInleiding
1. Uitleg over de skill
2. Armour
2.1 Pickaxes
2.2 Handig armour
2.3 Boosting Armour
3. Waar en hoe te trainen
3.1 Level 1-15
3.2 Level 15-77
3.3 Level 15-45
3.4 Level 45-(68)77
3.5 Level 68-80
3.6 Level 77-80
3.7 Level 80-99
4. De Skillcape
5. Tips & Weetjes
6. Vraag en Antwoord
7. The End




AfbeeldingAfbeelding1. Uitleg Over miningAfbeeldingAfbeelding
Bij mining is het de bedoeling om ores uit rocks te hakken door middel van een pickaxe, die kun je dan weer gebruiken voor smithing, of je kunt ze gewoon sellen op de Ge of droppen bij sommige methodes. Soms kun je ook een Gem uit een rock krijgen hierbij is dan ook een Gembag handig van de rewards van Dungeoneering. De meeste mensen trainen Mining omdat je het kunt afken eenmaal je hoger level bent, andere voor de mooie cape die je kunt krijgen, of voor het geld, en sommige mensen doen het omdat ze het leuk vinden. Ik weet eigenlijk niet wat ik hier nog kan zeggen dus scroll maar weer verder.



2. Armour


2.1 Pickaxes
Dit is maar een heel kort hoofdstukje omdat je hier niet veel over moet weten
Klik Hier voor de pickaxes die je kunt kopen op de ge, je kunt de prijs er ook zien, probeer altijd de beste pickaxe die je kunt gebruiken,




Plaatje

2.2 Handig Armour
Desert Robes is ten strengste aangeraden als je granite gaat minen, de afbeelding van het armour zie je naast deze tekst
deze items zijn ook aangeraden erbij te dragen:
  • Afbeelding Enchanted Tiara, door deze tiara moet je geen waterskins gebruiken
  • Afbeelding Pickaxe, Spreekt voor zich.
  • Afbeelding Gem Bag, voor de gems die je eventueel krijgt uit een rock
  • Afbeelding BA Horn, niet verplicht maar handig voor extra xp's.

Voor de andere training methode heb je niet echt een bepaald armour dat je kan helpen. Behalve dit nog:
  • Afbeelding Coal Bag, Hierin kun je 27 Coal stoppen.


Plaatje

2.3 Boosting Armour
Dit Armour heeft wel 1 requirement. Na deze Quest kun je minen in de Lava Flow Mine, Hiervoor heb je alleen een pickaxe en een hammer nodig, de hammer ligt aan de ingang van de lfm. Je hebt hier 4 Rijen met stromende lava, en in elke rij 10 Kollomen, het probleem is dat de lava aan de kanten blijft hangen waardoor dat gedeelte verstopt raakt, dan moet jij het weg minen, soms komt er een Liquid Gold Nymph Te voor schijn deze geeft jou eerst boots,gloves,helm,legs,plate.

Voor een uitgebreide Lava flow Mine guide moet je hier maar eens klikken. of kijk bij de levels voor 68-80.

Dat golden mining Suit geeft je meer xp per ore, hieronder zie je hoeveel elke onderdeel van het armour meer % geeft.
AfbeeldingGolden Mining Boots+0,2%
AfbeeldingGolden mining gloves.png Golden mining gloves+ 0,2%
AfbeeldingGold mining Helmet+0,4%
AfbeeldingGold Mining Trousers+0,6
AfbeeldingGold Mining Top+0,8
Volledige Set = 2,5% Bonus
Tip: Als je varrock armour 3 hebt van de achievement diary's van varrock gebruik deze dan als plate




3. Time To Work
Ben ik effe blij dat ik hier ben geraakt, nu kan het echte werk beginnen :p

Afbeelding3.1 Level 1-15Afbeelding
Ik denk dat hier niet veel uitleg voor nodig is je moet gewoon 138 copper ores hakken dit doe je of te wel in de Al Kharid mine, of de mine ten westen van lumbridge dit is like 5 seconde werk, je kunt ze best gewoon droppen is amper iets waard, maar als je echt wilt kun je ze banken.


Afbeelding3.2 Level 15-77Afbeelding
Hier gaan we Kyatt iron mIning doen, als jullie dit niet kunnen moet je naar het volgende puntje gaan.
Ik ga hier geen hele Kyatt iron mining guide schrijven omdat we al een geweldige guide op ons forum hebben van Neite, dus bekijk dit filmpje voor de complete uitleg


Afbeelding3.3 Level 15-45Afbeelding
Hier gaan we Iron Power minen op de zelfde positie als we kyat iron mining doen, Alleen dit is voor mensen zonder 57 Summoning, nu gaan we naar de dezelfde plaats als in het filmpje ( Onder Piscatoirs ) dit kunnen we doen door da fairy rings te gebruiken of te lopen vanuit ardounge.
In- of uitklappen •
Afbeelding
Groene cirkel is een Boot die je gratis vervoert naar de andere groene cirkel
Rode route is via Fairy Ring
Zwarte Route is Via de Grand Tree
Roze Route is Via Ardounge.

Nu moet je gewoon minen en droppen, als de rocks te traag terug spawnen drop dan je inventory als je tijd over hebt.



Afbeelding3.4 Level 45-(68)77Afbeelding
Nu moet je het armour aandoen van het puntje 2.2 Handige Armours, Als je geen enchanted water tiara hebt neem je een zo goed als volle inventory waterskins mee, er is ook een mogelijkheid dat je, je mage spellbook op die van Lunar zetten (Als je 68 Mage+ hebt); dan neem je Astral,Water en Fire runes mee (je kunt ook een fire staf nemen). Dan kun je je waterskins vullen met de spell Humidify. (Doe dit wel als je waterskins allemaal leeg zijn, bespaar je runes)
als je dat meehebt, volg je eventjes dit kaartje
In- of uitklappen •
Afbeelding
Tele met een duel ring naar Al Kharid en loop dan naar de chanty pass, hier is een bank chest waar je je inv/arm kunt nemen, neem ook 205 Gp me, koop dan bij dat mannetje een pasje voor door de poort, dan ben je al 5gp lichter, betaal dan de tapijtmens 200gp voor naar Bedadin camp te vliegen, daarna volg je de rode route en veel plezier met mine/droppen


3.5 68-80 Lava flow mine
Nu gaan we in de lava flow mine, dit is ook al een klein beetje beschreven bij boosting armour.
Om te beginnen hier zijn wat handige dingen voor in de Lfm.
  • Quest King of the Dwarves, Moet je gedaan hebben
  • Je beste pickaxe
  • Een hammer kun je bij de ingang van de grot oprapen.
  • Een obisidian Golem pouch, Lava titan (hoeft niet is wel handig).
Een korte uitleg over de lava flow mine
De lava flow mine is uitgekomen op 4 Januari 2011, samen met de quest die ervoor nodig is. Vanaf 16 Maart 2011 is het er bij gekomen dat iedereen er kon mining trainen. De bedoeling van deze mine is eigenlijk het halen van de golden mining suit die je xp bonussen geeft voor mining.

Zo ziet het eruit als je er toekomt.
Afbeelding
Dus zoals je ziet heb je 4 kolomen (aangegeven als ABCD), ook 10 rijen, door deze rijen/kolommen (of hoe je het wilt noemen) stroom Lava, er wel één klein probleem de Lava blijft soms ook de kanten hangen, dit is de bedoeling dat je deze weg mined. Spijtig genoeg mag je niet kiezen waar je gaat minen. Je moet altijd minen waar het nog maar 50% vrij is, dit kun je zien aan de meters die ernaast staan.

Maar hoe vind je nu waar je moet minen?
Vrij simpel, op de map hierboven zie je een gele dot hier staan een dwarf hiermee kun je praten en vragen waar je moet minen, hij zal zeggen welke sectie je moet minen alleen zegt hij dan in welke kolom dat is (A,B,C,D), Stel dat hij zegt dat er iets verstopt zit in Sectie B, dan moet je naar de 2de kolom gaan, nu moet je wel nog zoeken in wel deel want je hebt 10 delen waar je kunt minen, daarom moet je bij de meters kijken, Stel dat je in het midden van de rij B op de meter kijkt en die zegt 60%, je moet één van 50% hebben, dus loop je 1 noord en kijk je weer op de meter maar nu staat er 70% dit betekent dus dat je dan terug naar het zuiden moet en daar zul je één vinden van 50%. Het telt altijd dit is een voorbeeld ervan:
ABCD
2100%60%100%100%
2100%70%100%100%
3100%80%100%100%
4100%70%100%100%
5100%60%100%100%
6100%50%100%100%
7100%60%100%100%
8100%70%100%100%
9100%80%100%100%
10100%90%100%100%
PlaatjeWat handige weetjes:
  • Level 68 tot 80 is 1.381.036 xp
  • Het is ongeveer 40k+ xp per uur, dit kun je verhogen door golden armour parts te dragen, BA horn Of Summoning monster.
  • Soms breekt er een Boiler staan in het midden (Tussen B en C), soms kan er één kapot gaan, dit komt in je chatvenster te staan, hiervoor moet je dan ook de hammer meebrengen. Hierdoor krijg je 4350 smithing xp, soms hangt er wel een hoog smithing level aan vast dus kan je soms niet repareren
  • Af en toe kun je gems krijgen, dus als je lange tijd wilt blijven kun je een gem bag meenemen van dungeoneering, deze kan tot 100 gems bewaren








Plaatje3.6 Level 77-80
Nu kun je eigenlijk met het iets leuker werk beginnen, we gaan nu in de Lrc (Living Rock Cavern) gaan minen, dit is handig om dat je meerdere inventories uit 1 rock kunt halen in de Lrc word er gemined in W77 en W84, een coal bag is nu heel handig.

En ik heb het wel heel makkelijk omdat wij ook al een mooie living rock cavern mining guide hebben op ons forum gemaakt door Dutch Skill, en ik vind het onnodig om 2 Lrc guides te maken, en ik zou het wat onoverzichtelijk vinden ook. Dus klik hier voor een weg naar de Lrc en de plaatsen van de rocks.







Plaatje3.7 Level 80-99
Nu komt het echt zware werk hier ga je uren/dagen/weken/maanden zitten voor de wel befaamde 99, een gold mining suit raad ik toch erg aan omdat het, het minen versneld. Je zult ondertussen wel al weten dat je in W77 of W84 moet minen, en als je de plaatsen nog niet weet kun je hier nog eens klikken voor een volledige Living Rock Acient mining guide.

Gelukkig kun je tijdens gold minen iets leukers doen dan gewoon minen/banken. Je kunt je ores gaan superheaten dit is heel handig om je tijdens je het aan het minen bent gewoon kunt verder superheaten zonder dat het het minen vertraagd, zo train je ook smithing + magic, alleen het is dan niet meer afk. Maar wel veel leuker omdat je in dezelfde tijd 3 skills traint. Hier zie je hoe het dan gaat:













Plaatje4. De Skillcape

Dit is natuurlijk waarvoor we al dit zware werk werk gedaan hebben, de mooie uber coole mining skillcape.

De mining skillcape is te kopen bij een Dwarf aan de ingang van de mining guild in Falador, je moet hier wel 99k voor betalen, en het is zeker de moeite om te kopen, hierna kun je lekker gaan pronken met je skillcape bij al je mates.

Ik Feliciteer je alvast maar als je hier bent geraakt!






Plaatje5. Tips En Weetjes
  • Door S2k Pim: Met je Camulet na de quest Eniakhra's Lament teleporteren naar een plaats dichtbij de Granite mining Spot
  • Door 2NL: Als je geen enchanted tiara hebt voor granite mining, neem dan een 200 tal waterskins (4) noted mee en cash, als je dan out of waterskins bent, loop je noord, en sell je een aantal noted waterskins (4) in de general shop, en koop je ze daarna terug zo kun je weer verder minen
  • Door Dombo12: Als je niet graag in w84/77 zit voor in de Lrc te minen, kun je ook alleen in een world gaan minen, neem dan wel een enchanted exaliber mee.





Plaatje6. Vraag en Anwoord
  • V:
  • A:










The End
Dit was het dan weer hopelijk hebben jullie zin gekregen in mining, en hadden jullie wat aan deze guide.
Laatst gewijzigd door D ries op vrijdag 2 september 2011, 18:36, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: ? 1-99 Mining Guide ?

Bericht door Neite »

Mooie en uitgebreide guide :)

Moest je geen toestemming vragen voor die video :-$ :P
jonathanb222
Berichten: 51
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 12:53
Clan: nog geen

Re: ? 1-99 Mining Guide ?

Bericht door jonathanb222 »

Mooie guide ^_^
Ik heb net de King of dwarves gefinished dus even uittesten.. :D
Afbeelding
thatlitleguy
Berichten: 79
Lid geworden op: woensdag 9 maart 2011, 19:38

Re: ? 1-99 Mining Guide ?

Bericht door thatlitleguy »

nice guide ik ben zelf ook bezig voor 99 minng heb nu 91 bijna 92 nog even tip voor granite trainen doe fixed dat is handig want zo zit er minder ruimte tussen je ''bag'' en de stenen
Ik kom niet meer op dit acc,
Dus als je me pm't zal ik niet reageren.
Gebruikersavatar
Simone-ness
Berichten: 676
Lid geworden op: maandag 6 juli 2009, 12:53
RS: QueenOvNoobs (p2p)
Oude naam: truusje84

Re: ? 1-99 Mining Guide ?

Bericht door Simone-ness »

Erg mooie en bruikbare guide :D Nog succes met dat laatste leveltje :)
Afbeelding 18-04-'11 QPC 04-10-'11 Afbeelding 27-05-'12 Afbeelding Afbeelding Afbeelding 12-01-'13
Afbeelding 28-03-'13 Afbeelding 23-02-'14 Afbeelding 24-02-'14 Afbeelding 15-04-'14 Afbeelding 02-11-'14
Afbeelding Afbeelding Afbeelding 12-11-'14
2015: Consti, Pray (april) Fletch, Ranged & Summ, Farm (mei) Mine (juni) Slay, Str, Def, Div & Agil, Hunt (juli)
troytamis
Berichten: 107
Lid geworden op: woensdag 2 maart 2011, 7:33

Re: ? 1-99 Mining Guide ?

Bericht door troytamis »

Mooie plaatjes maar inhoud is matig 7/10
http://www.gratiswalliecard.nl/registre ... scool.html

Meld je ^^^^ Aan om te sparen voor een gratis walliecard. Probeer zo veel mogelijk Enquete's in te vullen.


http://www.euroclix.nl/index?SRef=fq2nv3shvJk4sC4t

Klik hierboven om je aantemelden voor euroclix en verdien snel geld.
D ries
Berichten: 734
Lid geworden op: maandag 3 januari 2011, 15:17
Oude naam: Baws Dries

Re: ? 1-99 Mining Guide ?

Bericht door D ries »

troytamis schreef:Mooie plaatjes maar inhoud is matig 7/10
wat zou ik dan meer moeten toevoegen als inhoud?
Afbeelding
jonathanb222
Berichten: 51
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 12:53
Clan: nog geen

Re: ? 1-99 Mining Guide ?

Bericht door jonathanb222 »

troytamis schreef:Mooie plaatjes maar inhoud is matig 7/10
Je geeft op mijn guide en deze guide gewoon 'matig'..

Je zou ipv matig te zeggen ook kunnen zeggen wat er nog bij moet komen zodat we het kunnen aanpassen..
Afbeelding
Dombo 12
Verbannen
Berichten: 4694
Lid geworden op: donderdag 6 augustus 2009, 17:53
RS: Dombo 12 (p2p)
Clan: PvM Addicts

Re: ? 1-99 Mining Guide ?

Bericht door Dombo 12 »

Ik mis het gedeelte van de Lava Flow Mine, het staat er wel maar slordig uitgelegt. Inplaatsvan Granite te powerminen kan je ook vanaf level 68-80 met Lava Flow Mine doen, voor de mensen die niet zo houden van powerminen. Een betere uitleg over die Lava Flow Mine kan je hier vinden. En voor die Lava Flow Mine moet je deze quest hebben gedaan.

Ik had beter van je verwacht Dries, 5/10.

En nog iets waar ik op kwam, waar is Varrock Armour? Dat kan je trouwens beter dragen met samen werking met dat golden apenpakje als enkel dat apenpakje in Living Rock Caverns, De body van dat goude apenpakje vervangen voor Varrock Armour en beter minen kan je niet.

En nog iets, waar zijn de Juju Mining Potions? Die met samen werking met Superheaten gaat niet geweldig maar kan ook een optie zijn als je zonder Superheaten doet.

Ik vind minen in een solo world bij Living Rock Caverns makkelijker/fijner als met 400 bots. Het enige wat je daarvoor nodig hebt is een Enhanced Excalibur voor als je in nood komt en goed kunnen luren. Daarover staat ook niets in je guide.

En je gouden apenpakje is ook niet compleet, ik mis een Dragon Pickaxe (g), aka Gilded Pickaxe.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
BruceiD
Berichten: 1806
Lid geworden op: donderdag 7 augustus 2008, 19:25
Oude naam: Bruceee

Re: ? 1-99 Mining Guide ?

Bericht door BruceiD »

Humfidy voor de waterskins ?
Afbeelding
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: ? 1-99 Mining Guide ?

Bericht door Siddy00 »

Gilded Pickaxe is toch puur voor de looks? Dus hoeft er niet per se bij :P
Afbeelding
D ries
Berichten: 734
Lid geworden op: maandag 3 januari 2011, 15:17
Oude naam: Baws Dries

Re: ? 1-99 Mining Guide ?

Bericht door D ries »

Dombo 12 schreef:Ik mis het gedeelte van de Lava Flow Mine, het staat er wel maar slordig uitgelegt. Inplaatsvan Granite te powerminen kan je ook vanaf level 68-80 met Lava Flow Mine doen, voor de mensen die niet zo houden van powerminen. Een betere uitleg over die Lava Flow Mine kan je hier vinden. En voor die Lava Flow Mine moet je deze quest hebben gedaan.

Ik had beter van je verwacht Dries, 5/10.

En nog iets waar ik op kwam, waar is Varrock Armour? Dat kan je trouwens beter dragen met samen werking met dat golden apenpakje als enkel dat apenpakje in Living Rock Caverns, De body van dat goude apenpakje vervangen voor Varrock Armour en beter minen kan je niet.

En nog iets, waar zijn de Juju Mining Potions? Die met samen werking met Superheaten gaat niet geweldig maar kan ook een optie zijn als je zonder Superheaten doet.

Ik vind minen in een solo world bij Living Rock Caverns makkelijker/fijner als met 400 bots. Het enige wat je daarvoor nodig hebt is een Enhanced Excalibur voor als je in nood komt en goed kunnen luren. Daarover staat ook niets in je guide.

En je gouden apenpakje is ook niet compleet, ik mis een Dragon Pickaxe (g), aka Gilded Pickaxe.
1) Heb een stukje toegevoegt 68-80 In Lfm, met een uitleg ervan die normaal wel voldoende zou moten zijn?
2) Bij de tabel van Gold Mining Suit, staat er onder als je varrock armour 3 hebt je die beter kan dragen dan de golden body.
3) Die juju mining potions vind ik op niks trekken.
4) Het maakt nu niet uit welke world, ik raad gewoon w84/77 aan, beter afken omdat je niet rap zult attacked worden, maar ik zal je tip van ee erbij zetten als je solo gaan minen in lrc.
Bruceee schreef:Humfidy voor de waterskins ?
Voeg ik direct toe.
Afbeelding
Yentel
Moderator in categorie RS
Berichten: 2400
Lid geworden op: dinsdag 24 juni 2008, 12:24
RS: Yentel (p2p)
Extra rang: Tijdelijk Afwezig

Re: ? 1-99 Mining Guide ?

Bericht door Yentel »

Ziet er een mooie en uitgebreide guide uit. Wist alles wel al, maar dit is wel handig voor beginnende spelers die een 99 willen ^^.
D ries
Berichten: 734
Lid geworden op: maandag 3 januari 2011, 15:17
Oude naam: Baws Dries

Re: ? 1-99 Mining Guide ?

Bericht door D ries »

Yentel schreef:Ziet er een mooie en uitgebreide guide uit. Wist alles wel al, maar dit is wel handig voor beginnende spelers die een 99 willen ^^.
Bedankt :p
Afbeelding
keap8
Berichten: 453
Lid geworden op: donderdag 14 januari 2010, 17:42
RS: Gestopt

Re: ? 1-99 Mining Guide ?

Bericht door keap8 »

mining urns (misschien wel handig) req crafting ( of kopen op ge) ( en dan nog een rune erbij)
Gebruikersavatar
katater
Berichten: 189
Lid geworden op: vrijdag 18 december 2009, 20:28

Re: ? 1-99 Mining Guide ?

Bericht door katater »

mooie guide maar mining is echt niets voor mij. :)
Marni42
Berichten: 2908
Lid geworden op: zondag 22 mei 2011, 11:47
RS: Marni42 (OSRS)
Oude naam: Lieke1999

Re: ? 1-99 Mining Guide ?

Bericht door Marni42 »

wat een prachtige guide!!! ik vind dit echt een mooie guide mooie layout enall

ik doe mining in xp weekend en flech daarom keek ik ff


10/10
Afbeelding
Dankje RoyenRoy





Afbeelding
KLIK OP HET PLAATJE OM NAAR MIJN 99 HP GMAULER BLOG TE GAAN.
Afbeelding
http://www.runescape.com/img/main/membe ... ty/8.png?1
Afbeelding
[/uitklappen][/center]
Dombo 12
Verbannen
Berichten: 4694
Lid geworden op: donderdag 6 augustus 2009, 17:53
RS: Dombo 12 (p2p)
Clan: PvM Addicts

Re: ? 1-99 Mining Guide ?

Bericht door Dombo 12 »

Ik heb trouwens nog een tip voor de solo miners, mocht je niet genoeg hebben aan Enhanced Excalibur spec, ookal lijkt me dat sterk of heb je helemaal geen Enhanced Excalibur maar wel Lava Titan, neem de scrolls mee, die healen ook.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: ? 1-99 Mining Guide ?

Bericht door Slay a Stone »

Hoeveel xp is dat gold vanaf 80 met obsidian golem en lava flow mine en dpa?
Afbeelding
D ries
Berichten: 734
Lid geworden op: maandag 3 januari 2011, 15:17
Oude naam: Baws Dries

Re: ? 1-99 Mining Guide ?

Bericht door D ries »

Dragon209 schreef:Hoeveel xp is dat gold vanaf 80 met obsidian golem en lava flow mine en dpa?
Ik kreeg daar rond de 35-38k xp per uur.
Afbeelding
Plaats reactie